Kirjoittaja Aihe: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)  (Luettu 228098 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #450 : 25.10.09 - klo: 09.07 »
Luin tämän threadin läpi ja aloin miettimään tätä durgaa vaihtoehtona aloittamaan tätä harrastusta. Mitenkäs kun esim. racingfactoryn sivuilla myydään ilmeisesti tätä perusmallia durgasta ja suosittelette tuota R mallia, niin onko tuota R:ää mistä saatavissa?

Tällä hetkellä liikutaan aika lowbudjet meiningillä, eli mitkä sälät olisi tarpeellista hommata auton kylkeen. Radio, akut ja laturi välttämättömät, mutta mitä muuta?

- Janne

Radio + vastari, akut, laturi, servo, nopeudensäädin, moottori, kori ja renkaat.

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #451 : 25.10.09 - klo: 09.35 »
suosittelette tuota R mallia, niin onko tuota R:ää mistä saatavissa?
Tällä hetkellä liikutaan aika lowbudjet meiningillä

DB01 R:ää myyvät ulkomailla ainakin

Stellamodels 158€

RCmart        156€

Rcmodel       153€

Lisäksi pk:t + alvit, nyt on todella edellinen kurssi tilailla ulkomailta, 1,50
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #452 : 25.10.09 - klo: 10.34 »
suosittelette tuota R mallia, niin onko tuota R:ää mistä saatavissa?
Tällä hetkellä liikutaan aika lowbudjet meiningillä

DB01 R:ää myyvät ulkomailla ainakin

Stellamodels 158€

RCmart        156€

Rcmodel       153€

Lisäksi pk:t + alvit, nyt on todella edellinen kurssi tilailla ulkomailta, 1,50

vieläkun muistaa ottaa kopan, siiven ja renkaat niin pääsee ajamaankin.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #453 : 25.10.09 - klo: 11.19 »
Jep, Rcmartissa kori+siipi 16€ ja Stellassa 3racingin renkaat+vanteet alle kympin...
Erikseen tilattuna posteineen yhteensä 38 euroo joutuu siis laittamaan lisää.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa Foxit

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #454 : 28.10.09 - klo: 19.53 »
Sen verran vielä noista Durgan muovi/teräs diffeistä pitää sanoa, että hyvin ne kestävät kun ovat oikein säädetty. Minulla ovat kestäneet kohta vuoden ja ajoa autolla on ollut aika reippaasti, slipperi säädetty myös aika tiukalle. Kumiliimaa on laitettu myöskin sinne muovin ja teräskiekon väliin. Käytössä 5.5T harjaton kone, joten potkuakin löytyy.

Poissa hese80

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #455 : 28.10.09 - klo: 23.20 »
Onko kellään tietoa löytyykö mistään edullisesti hyviä kuusiokoloruuveja keskimmäisen hihnakotelon kannen keskimmäisiksi ruuveiksi? Kaikki muut pehmeät ruuvit olen korvannut ruuvi.net:istä löytyvillä haponkestävillä, mutta tätä pienempää kokoa ei heillä taida olla myynnissä.

Poissa Foxit

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #456 : 28.10.09 - klo: 23.42 »
Onko kellään tietoa löytyykö mistään edullisesti hyviä kuusiokoloruuveja keskimmäisen hihnakotelon kannen keskimmäisiksi ruuveiksi? Kaikki muut pehmeät ruuvit olen korvannut ruuvi.net:istä löytyvillä haponkestävillä, mutta tätä pienempää kokoa ei heillä taida olla myynnissä.

Oletko onnistunut jo ne keskimmäisetkin korkkaamaan  :shocked:. Eikös ne voi olla ihan hyvin ristipäällä? Minulla ne eivät ikinä ole olleet ongelmaisia. Itseasiassa minulla on vielä alkuperäiset ruuvit kiinni ja hyvin ovat toimineet. Alkuvaiheessa kiersin ruuvit paikalleen diffirasvan avustuksella, mutta sen jälkeen ovat lähteneet oikeilla työkaluilla ja riittävän puhdistuksen jälkeen liikkeelle ihan hyvin. Se on kuitenkin totta, että jos kerrankin lipsahtaa pahemmin niin kanta on mennyttä  :lol:.

Poissa hese80

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #457 : 28.10.09 - klo: 23.46 »
Oletko onnistunut jo ne keskimmäisetkin korkkaamaan  :shocked:. Eikös ne voi olla ihan hyvin ristipäällä? Minulla ne eivät ikinä ole olleet ongelmaisia. Itseasiassa minulla on vielä alkuperäiset ruuvit kiinni ja hyvin ovat toimineet. Alkuvaiheessa kiersin ruuvit paikalleen diffirasvan avustuksella, mutta sen jälkeen ovat lähteneet oikeilla työkaluilla ja riittävän puhdistuksen jälkeen liikkeelle ihan hyvin. Se on kuitenkin totta, että jos kerrankin lipsahtaa pahemmin niin kanta on mennyttä  :lol:.

2 ehjää, 1 hukassa ja kerran on meisseli lipsahtanut  :azn:

EDIT: Kelpaa mulle myös muillakin kannoilla olevat, jos vain sopivan kokoinen ruuvi jostain löytyy.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #458 : 29.10.09 - klo: 15.17 »
Selaa muutama sivu taaksepäin niin löydät laittamani linkin mistä saa tilattua soppeleita ruuveja.
Kylätason RC-kuski.

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #459 : 30.10.09 - klo: 10.40 »
Oli menny ruuvit sekaisin tuossa Towerin paketissa, oli nuo uppokantaruuvit ja kupuruuvit juuri toisinpäin kuin tuossa kuvassa :angry:. Huomasin sen tietysti sitten kun oli jo ruuvit levitelty ja ihmetelty kun ei näytä sopivia löytyvän. En ala kyllä lähettelemään takaisin.
Ajattelin että kokeillaan sitten näillä tinaruuveilla mutta eihän siitä mitään tullut, kerran muljahtaa niin kanta sökö.
Laitoin Sepolle tiistaina viestiä ruuveista mutta ei ole vielä(kään) kuulunut mitään, niin kävin Malmilla Ruuvihankinnasta hakemassa tuollaisen setin. Hintaa tuli 14€. Jos nyt pystyisi jatkamaan kasaamista. Vähän toi Towerin juttu jäi harmittamaan.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #460 : 30.10.09 - klo: 10.54 »
Oli menny ruuvit sekaisin tuossa Towerin paketissa, oli nuo uppokantaruuvit ja kupuruuvit juuri toisinpäin kuin tuossa kuvassa :angry:. Huomasin sen tietysti sitten kun oli jo ruuvit levitelty ja ihmetelty kun ei näytä sopivia löytyvän. En ala kyllä lähettelemään takaisin.
Mulle tuli taannoin myös samanlainen ruuvisetti toisaalta ja siinäkin oli tosiaan ruuvit sekaisin - en myöskään jaksanut reklamoida, ruuveja tarvii kuitekin aina...
Old fart

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #461 : 30.10.09 - klo: 10.55 »
No mitälie rosteri kuraa noi ruuvit oli jo muutenkin.
Suoraan sanottuna turhia näissä käytöissä.

Ehdottomasti ostat kaikki ruuvisi kunnon ruuviliikkeestä, kuten tuo ruuvihankinta.
Ja ruuvit aina vähintään 10.2 teräksestä, tai jopa mielummin 12.9.
12.9 ruuvit on jo niin kovaa terästä että ei kannat pyöristy vaikka vähän kehnopikin avain olisi.
Ruostumattomat teräsruuvit on lähes poikkeuksetta surkeeta tinakamaa.
Vääntyy ja kannat ei kestä.

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #462 : 30.10.09 - klo: 12.31 »
Laitoin Sepolle tiistaina viestiä ruuveista mutta ei ole vielä(kään) kuulunut mitään, niin kävin Malmilla Ruuvihankinnasta hakemassa tuollaisen setin.

Harmi homma, jos on noin käynyt. Kannattaa olla uudelleen yhteydessä, jos ei kuulu vastausta, voi olla vaan jäänyt huomaamatta. itsellä loppui eilen pari kokoa kesken, kun Durgaa kasailin. Soitto Sepolle ja juuri hän kävi heittämässä ruuvit työpaikalle.  :cool:

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #463 : 30.10.09 - klo: 12.50 »
No laitoin kyllä aamulla viestin että ruuvit on jo hommattu että nou pänic...

Edittiä senverran että Sepolta tuli äsken viesti että ruuvit lähti jo tiistaina matkaan ja eikö ole tullu perille..no kyllä ne sitte oli tuolla postiläjässä hautautuneena!! kun emäntä ei ollu vihjassu enkä itse osannu edes kaivata kun ei paluuviestiä tullu.
Et semmosta tällä kertaa, sanoisinko et oma moka.
« Viimeksi muokattu: 31.10.09 - klo: 16.54 kirjoittanut JiiPee »
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #464 : 02.11.09 - klo: 18.19 »
Postista hain just TRF 501X:n diffin ulostulot. Netistä löytyneessä manuaalissa ei puhuttu mitään liimaamisesta. Onko näin että sitä ei tarvita, suoraan kasaan vaan? Vai parantaako jos noihinkin laittaa liimaa niikuin tuossa Durgan&Ärrän versiossa.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #465 : 02.11.09 - klo: 18.26 »
Postista hain just TRF 501X:n diffin ulostulot. Netistä löytyneessä manuaalissa ei puhuttu mitään liimaamisesta. Onko näin että sitä ei tarvita, suoraan kasaan vaan? Vai parantaako jos noihinkin laittaa liimaa niikuin tuossa Durgan&Ärrän versiossa.

Älä liimaa!! Tee vaikka tämän mukaan, ni et voi epäonnistua.
http://www.youtube.com/watch?v=YOMu6Fu3orI

Poissa goudha

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #466 : 04.11.09 - klo: 18.50 »
Ostin auton taannoin käytettynä ja foorumeita paljon lukeneena tuntui tuo vanha diffi liian tiukalta vaikka ei käytännön kokemusta ollut. Vanhaa diffiä kun pyöritti ulostuloista, oli todella tiukka ja rutisi. RF:n myyjä arveli että kuulat vetelee viimeisiään...

No niinhän siinä sitten kävi että ajossa takapää lukkiutui. Diffilevy oli lähtenyt siitä muovisesta levystä irti ja ilmeisesti pyöriessä kuumentuntunut -> kuumensi kuulat jotka suli kiinni rattaaseen  :lol:

Nyt tuli laitettua diffi uusiksi ekaa kertaa. Ostin uudet keraamiset kuulat, diffirattaan ja rasvat (uudet tai uudenveroiset levyt oli varalla). Kasasin ja kiristin Tamiyan ohjeen mukaan, eli ulostulon hahloista lukkoon ja kädellä kun ratasta pyörittää kuuluisalla "kohtalaisella" voimalla (melko kovalla oikeastaan), ei diffi luistanut yhtään, silti pyörii nätisti ja kevyesti. Toinen takapyörä ja spurri lukkoon ja toisesta pyörästä väänsin ja säädin niin että slipperi luistaa reilusti ensin. Ainakin tuntuu diffi paremmalta ja slipperi luistaa ensin. Menikö pahasti mehtään?  :mrgreen: Antaako tuo HOKE:n 90 asteen kääntötekniikka paremman tuloksen?

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #467 : 05.11.09 - klo: 05.33 »
Muista tarkkailla ajosessioiden välissä että diffi(t) pysyy
riittävän kireällä.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #468 : 05.11.09 - klo: 07.56 »
Yksi pikku juttu on tullut vastaan noissa diffeissä. Hihnapyörässä kuulareikien välissä on pienet nystyrät, nämä nystyrät alkaa jossain vaiheessa kantamaan painelevyjä vasten ja silloin diffi luistaa/löystyy. Pienellä/terävällä veitsellä nystyt pois hihnapyörän molemmilta puolilta niin johan alkaa diffi pelittämään kun painelevyt lepää kuuliin eikä hihnapyörän nystyröihin.

En tiedä mistä tämä johtuu, muutama auto on omien lisäksi kärsinyt samasta vaivasta ja diffit korjaantuneet näillä hihnapyörän nystyröiden poistolla.

Omilla diffeillä on tämän operaation jälkeen ajettu 15-20 akullista ilman diffin löystymistä, ja kun ne toimii niin ei millään raaski edes huoltaa niitä vielä:smiley:

Kylätason RC-kuski.

Poissa Foxit

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #469 : 05.11.09 - klo: 10.47 »
Goudha, suosittelen tarkkailemaan vielä niitä muoviteräs diffejä. Itsehän jouduin kiristämään niitä melkoisen paljon, jotta eivät luistaneet 5.5T harjattomalla moottorilla. Lopputuloksena se että tasauspyörästö toimii joten kuten mutta pientä jäykkyyttä siinä on tunnettavissa. Useimmiten nuo diffit ovat kuumenneet ja hajonneet liiallisesta löysyydestä kuin kireydestä. Itse en ole yhtään kappaletta vielä hajottanut, mutta tälläisiä kokemuksia on monilla durgan omistajilla.

Poissa goudha

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #470 : 05.11.09 - klo: 18.20 »
Kiitos vinkeistä, täytyy tarkkailla diffin kireyttä.

Kuluuko nuo kuulat miten nopeesti jos ne nystyrät rupee ottamaan vastaan, vai meneekö levyt niin syvälle uralle?

Katsotaan nyt miten oma diffi kestää, en viitsi liian tiukaksi laittaa, slipperin pitäis luistaa kyllä ensin jos tulee liikaa vääntöä vetopuolelle...

Poissa DTFin

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #471 : 05.11.09 - klo: 21.35 »
Ostin auton taannoin käytettynä ja foorumeita paljon lukeneena tuntui tuo vanha diffi liian tiukalta vaikka ei käytännön kokemusta ollut. Vanhaa diffiä kun pyöritti ulostuloista, oli todella tiukka ja rutisi. RF:n myyjä arveli että kuulat vetelee viimeisiään...

No niinhän siinä sitten kävi että ajossa takapää lukkiutui. Diffilevy oli lähtenyt siitä muovisesta levystä irti ja ilmeisesti pyöriessä kuumentuntunut -> kuumensi kuulat jotka suli kiinni rattaaseen  :lol:

Nyt tuli laitettua diffi uusiksi ekaa kertaa. Ostin uudet keraamiset kuulat, diffirattaan ja rasvat (uudet tai uudenveroiset levyt oli varalla). Kasasin ja kiristin Tamiyan ohjeen mukaan, eli ulostulon hahloista lukkoon ja kädellä kun ratasta pyörittää kuuluisalla "kohtalaisella" voimalla (melko kovalla oikeastaan), ei diffi luistanut yhtään, silti pyörii nätisti ja kevyesti. Toinen takapyörä ja spurri lukkoon ja toisesta pyörästä väänsin ja säädin niin että slipperi luistaa reilusti ensin. Ainakin tuntuu diffi paremmalta ja slipperi luistaa ensin. Menikö pahasti mehtään?  :mrgreen: Antaako tuo HOKE:n 90 asteen kääntötekniikka paremman tuloksen?

Tuo HOKE:n tekniikka varamsti toimii, mutta mielestäni liian hankala toteuttaa Durgassa. Ei onnistu kivuttomasti ellei poraa reikää spurrikoteloon, mistä saa lukittua nuo rattaat.

En itse henkilökohtaisesti suosittele testaamaan diffiä kädessä, koska todellista tilannetta / voimaa on vaikea tietää, saattaa lipsua ote jne. ja todella hankala tietää millä kireydellä diffi on.

Kannatta kasata diffi, kiristää kädessä kuitenkin kunnolla kasaan ja katsoa, että diffi liikkuu sujuvasti ja tuntuu hyvältä, sen jälkeen tämän aikaisemmin postaamani ohjeen mukaan:

Itse kyselin kanssa noita vinkkejä tohon diffinkiristykseen ja mainioita neuvoja tuli vaikka kuinka monta. Itse kiristän ja testaan diffin siten, että kiristän aina diffin kun se on autossa kiinni. Vasen takarengas irti niin pääsee kiristämään takaa ja oikea eturengas irti niin pääsee kiristämään edestä .. heh sikäli mikäli tehty oikein diffit.

Sitten fiilispohjalta kiristellään loppuun ja hieman takasin takaa ja vähä vähemmän edestä. Slipperi kireelle ja renkaat lukkoon ja yrittää pyörittää spurria, ei saa luistaa ja sitten löysään slipperiä niin, että luistaa slipperistä vasta kun käyttää melko kovaa voimaa. Lopuksi pyörittelen renkaita niin näkee että ei ole liian kireällä. Siis melkoisen fiilispohjalta .. mutta kuitenkin niin, että tietyt perusasiat täyttyy.

Joku varmaan nyt ampuu tämän taktiikan alas, mutta tämä on meikäläisellä toiminut ja mitään ongelmaa ei ole ikinä ollut.
Pelkään pimeää, hämähäkkejä ja Vaasan radan triplaa!
Tamiya | Novak | Speed Passion | GM | Futaba | Savöx

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #472 : 05.11.09 - klo: 21.50 »
Ennen kun taas alkaa tuttu vääntö siitä miten diffit säädetään niin seuraavan puheenvuoron ottaja voisi avata oman keskustelun diffien säädöistä. Saataisiin sille oma topicci eikä käytäisi monessa paikassa samaa vääntöä miten mikäkin pitää tehdä.
Kylätason RC-kuski.

Poissa DTFin

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #473 : 05.11.09 - klo: 22.00 »
Ennen kun taas alkaa tuttu vääntö siitä miten diffit säädetään niin seuraavan puheenvuoron ottaja voisi avata oman keskustelun diffien säädöistä. Saataisiin sille oma topicci eikä käytäisi monessa paikassa samaa vääntöä miten mikäkin pitää tehdä.
No ei se mitään, riittää että kaikki jatkopostaukset toteavat, että meikäläisen keino on ainoa oikea .. problem solved  :mrgreen:
Pelkään pimeää, hämähäkkejä ja Vaasan radan triplaa!
Tamiya | Novak | Speed Passion | GM | Futaba | Savöx

Poissa goudha

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #474 : 05.11.09 - klo: 22.23 »
En itse henkilökohtaisesti suosittele testaamaan diffiä kädessä, koska todellista tilannetta / voimaa on vaikea tietää, saattaa lipsua ote jne. ja todella hankala tietää millä kireydellä diffi on.

Kannatta kasata diffi, kiristää kädessä kuitenkin kunnolla kasaan ja katsoa, että diffi liikkuu sujuvasti ja tuntuu hyvältä, sen jälkeen tämän aikaisemmin postaamani ohjeen mukaan:

Itse kyselin kanssa noita vinkkejä tohon diffinkiristykseen ja mainioita neuvoja tuli vaikka kuinka monta. Itse kiristän ja testaan diffin siten, että kiristän aina diffin kun se on autossa kiinni. Vasen takarengas irti niin pääsee kiristämään takaa ja oikea eturengas irti niin pääsee kiristämään edestä .. heh sikäli mikäli tehty oikein diffit.

Sitten fiilispohjalta kiristellään loppuun ja hieman takasin takaa ja vähä vähemmän edestä. Slipperi kireelle ja renkaat lukkoon ja yrittää pyörittää spurria, ei saa luistaa ja sitten löysään slipperiä niin, että luistaa slipperistä vasta kun käyttää melko kovaa voimaa. Lopuksi pyörittelen renkaita niin näkee että ei ole liian kireällä. Siis melkoisen fiilispohjalta .. mutta kuitenkin niin, että tietyt perusasiat täyttyy.

Joku varmaan nyt ampuu tämän taktiikan alas, mutta tämä on meikäläisellä toiminut ja mitään ongelmaa ei ole ikinä ollut.

hmm... eikös tuossa ole ihan sama, kuten käsissä diffin kiristämisessä ja luiston testauksessa, miten voit tietää todellisen tilannevoiman kun pyörität spurrista ja sitä ennen vääntänyt diffit mutulla kireälle...? Mutullahan tässä itsekin mennään mutta ei tuo yhtään helpommalta tai järkevämmältä kuulosta  :roll:

E: oho... mulla vähän postaus viivästy kun ajatus juuttu toisaalle :mrgreen:

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #475 : 09.11.09 - klo: 05.35 »
Muistetaan sit kiristellä diffejä hellävaraisella voimalla.
Ite väänsin painelaakerin nutturalle, ku oli liikaa voimaa ranteessa.

Toni  :grin:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa goudha

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #476 : 13.11.09 - klo: 22.43 »
Muistetaan sit kiristellä diffejä hellävaraisella voimalla.
Ite väänsin painelaakerin nutturalle, ku oli liikaa voimaa ranteessa.

Toni  :grin:
Jepjep, tässä taistellu noitten diffien kanssa. Auton käytettynä ostettuani diffit rohisi ja pyöri pykälittäin, todella jäykät. Takadiffiin uusin keraamiset kuulat ja sulaneen rattaan joka sitten suli toistamiseen  :evil:. Hain RF:ltä uuden rattaan kiristelin diffin ja pyörittelin käsissä jonkin aikaa niin kummasti löystyi. Samoin etudiffi oli edellisen muutaman minuutin ajon jäljiltä TODELLA löysä. Diffit auki -> painelaakerit on p*skana molemmissa, takana kunnolla kuopalla eikä pyöri. Nähtävästi näitä on joskus huolella kiristelty, kuulat ja laakerit mennyt.

Nyt molemmissa uudet kuulat ja laakerit. Levyt hioin edestä 1200 vesipaperilla (takaa ei jaksanut vielä, kun oli muuten kaikki vaihdettu) ja täytyy todeta että todella smoothin tuntuinen tuo etudiffi... jäykistin *HOKE*:n ohjeen mukaan niin että reippaasti vetää vaikka kierroksia, niin diffi pyörii kevyesti ja sulavasti. Takadiffi jossa uudet levyt, kuulat laakeri ja rasvat häviää tuolle hiotulle about 10-7, vaikka sekin ihan hyvän tuntuinen. Aiemmat kireät oli varmaan luokkaa 1-2.

Pienet tyypit ajettu, ei ainakaan enää löystynyt. aiemmin rikkinäinen painelaakeri ei pyörinyt ja sen takia pyöritti ruuvia auki  :huh:

Huomenna kunnon testiin, jokohan sais tyhjättyä 2x6500mAh lipoa :afro:

Racing Factorylla Pitskussa aivan uskomaton asiakaspalvelu ja auttamisen halu, täältä täydet pisteet. Mistään muualta en ole koskaan saanut vastaavaa palvelua :angel:

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #477 : 15.11.09 - klo: 21.45 »
Pienestä hetken mielijohteesta menin ja ostin melkein 2 kokonaista DB01:stä joten taidan seuraavissa kisoissa liittyä 4veto luokkaan tuupparin sijasta. Eiköhän puolessa välissä viikkoa kusti viimeistään polkase paketin kotiin  :p
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #478 : 17.11.09 - klo: 10.34 »
Pienestä hetken mielijohteesta menin ja ostin melkein 2 kokonaista DB01:stä joten taidan seuraavissa kisoissa liittyä 4veto luokkaan tuupparin sijasta. Eiköhän puolessa välissä viikkoa kusti viimeistään polkase paketin kotiin  :p

nyt voit osallistua molempiin luokkiin  :wink:
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya DB01 Durga (keskustelut & kokemukset)
« Vastaus #479 : 17.11.09 - klo: 12.29 »
Joo, katsotaan. Ajotyyli kun on enemmän ja vähemmän kamikaze, niin täytyy ehkä varata erien välissä aikaa auton kunnostukseenkin ;)
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009