Kirjoittaja Aihe: Kannattaako ostaa?  (Luettu 12020 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kannattaako ostaa?
« : 14.04.03 - klo: 18.51 »
Kannattaako siis ostaa tälläistä autoa? ---> http://www.nitroreview.com/features/landmax.cfm

Hyvät ja huonot puolet?
Mitä kannattaa maksaa käytetystä, jos on hyväkuntoinen?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Mika R

  • Vieras
Kannattaako ostaa?
« Vastaus #1 : 14.04.03 - klo: 19.13 »
No eikös toi oo vähän malli, joten ei varmaan kandee ostaa uutena? Mielummin ehkä LandMaxII

Poissa @rcman@

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/rcman1000/rc.html
Kannattaako ostaa?
« Vastaus #2 : 14.04.03 - klo: 19.13 »
riippuu tietysti mitä siitä pyydetään.
itse en kyllä ostaisi koska se on aika vanha malli (tai no jos parilla sataa sais niin sitten ehkä harkitsis)
en ylipäätänsä suosittele käytettyä autoa.
itsellä ollut vain huonoja kokemuksia.
no mutta voihan se olla ihan hyvä, itsehhän sinä sen päätät ostatko vai et.
mutta jos olet ostamassa niin kannattaa maksaa siitä täys pakettina noin 300-400€.

Mika R

  • Vieras
Re: Kannattaako ostaa?
« Vastaus #3 : 14.04.03 - klo: 19.19 »
Lainaus käyttäjältä: "opa"
Mitä kannattaa maksaa käytetystä, jos on hyväkuntoinen?


Ai joo, tota en huomannut, joten tosiaan riippuu hinnasta. Motti voi olla finaalissa jos paljon ajettu.

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kannattaako ostaa?
« Vastaus #4 : 14.04.03 - klo: 19.36 »
Auton pitäisi olla hyvässä kunnossa ja sillä on ajettu n. 10 tankillista! Onko se paljon? Koko setti kaikkineen päivineen on 400e, joka ei siis kai ole ihan kauhea hinta? Käytetyn ostan lähinnä kustannusten takia, kun ei ole kovia pljoa rahaa juuri nyt, enkä muutenkaan halua kaikkea sijoittaa! Minkä verran ne uudemmat maksavat uutena?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa @rcman@

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/rcman1000/rc.html
Kannattaako ostaa?
« Vastaus #5 : 14.04.03 - klo: 20.41 »
no uudet maksaa aika paljon.
jos samaa autoa uutena haet niin se on noin 600€ siis täys paketti.

Mika R

  • Vieras
Kannattaako ostaa?
« Vastaus #6 : 14.04.03 - klo: 22.32 »
Lainaus käyttäjältä: "opa"
Auton pitäisi olla hyvässä kunnossa ja sillä on ajettu n. 10 tankillista! Onko se paljon?


No eihän tuo ole paljon, melkein sisäänajon verran, olettaen että se on tehty asianmukaisesti. (Jos ei, niin pahimmassa tapauksessa saat motin vaihtaa heti, mutta selvitä se myyjältä.) Noin vähällä ajamisella luulis olevan ihan kunnossa.

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kannattaako ostaa?
« Vastaus #7 : 14.04.03 - klo: 23.59 »
Anteeksi...kirjoitin väärin! Autolla onkin ajettu 10 tankillista! Pahentaako se hirveästi asiaa? Mitä autosta pitäisi tarkistaa, kun sitä menee ostamaan? Ja mistä huomaa onko autossa vikaa...esim. koneessa  :roll:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kannattaako ostaa?
« Vastaus #8 : 15.04.03 - klo: 07.51 »
No, se on edelleen se sisäänajomäärä se 10 tankillista, ihan sopivassa kunnossa se moottori jollei sinne ole päässyt mitään likaa, tjsp. Katso ostaessasi, toimiiko iskunvaimentimet pehmeästi, entäpä pyöriikö renkaat pehmeästi, kuuluuko tasauspyörästöistä mitään, jos kuuluu niin silloin on rattaat p*skana. Moottorista ei päältäpäin huomaa vikoja, mutta jos käynnistät, ja tuntuu sammuvan lämpimänä, niin silloin on väljä. Tee jokin sopimus myyjän kanssa: Jos ei toimi kunnolla, osat rahoista takaisin!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Kannattaako ostaa?
« Vastaus #9 : 15.04.03 - klo: 08.58 »
Joo just näin, ja tulppa kiinni ja kaasari suljettuna ei pitäs hirveä helpolla vauhtipyörän pyöriä vaan pitäs löytyä jonkinlaiset puristukset. Kysy miten on sisäänajettu. Toivottavasti ei oo hirveästi ajettu lumessa/vedessä,se ei tee hyvää laakereille. Mut sitäkään et huomaa jos on laitettu WD40:stä päälle eli tuntuu herkältä.

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kannattaako ostaa?
« Vastaus #10 : 15.04.03 - klo: 09.33 »
Opa, Landmax on aivan loistava auto. Vaikka onkin käytetty, niin se luultavasti on aika hyvässä kunnossa. Onkohan siihen vaihdettu uusi moottori, jolla tuo 10 tankkia on ajettu? Jos on, niin silloinhan autolla on voitu ajaa paljon enemmänkin toisella moottorilla.

Ja jos koneessa on vääljyyttä, niin se hoituu tod.näk. sylinterin ja männän vaihdolla, jotka maksavat settinä noin 50 ekiä.

Uusi landmax II kaikkine varusteineen maksaa 1000 €. Eli sinun kannattaa todella harkita tuon käytetyn auton ostamista. Varaosia löytyy joka lähtöön, ja viriosiakin mielen mukaan. Uudemman Kyoshon GS21R-motin osat käyvät päikkäin vanhemman koneen kanssa, eli tarvittavat osat voi hankkia uuden moottorin osaluettelon perusteella.

Mulla on ihan hyviä kokemuksia landmaxista. Se oli mun eka polttis, joten käyntivaikeudet selittyvät sillä. Kaikin puolin ihan jees!
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kannattaako ostaa?
« Vastaus #11 : 15.04.03 - klo: 15.05 »
Nyt korjaan virheeni oikein! Autolla on ajettu siis n. 10 Litraa, eikä 10 tankillista! Tuo 10 tankillista n. 4 vuodessa olisikin aika vähän...
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Mika R

  • Vieras
Kannattaako ostaa?
« Vastaus #12 : 15.04.03 - klo: 15.26 »
okei, no toi muuttaakin asiaa. Ei kai 10L mikään paha ole, mutta tsekkaa se moottorin kunto ja koeaja jos voit.

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kannattaako ostaa?
« Vastaus #13 : 15.04.03 - klo: 19.36 »
Osaatteko sanoa minkä verran korit maksavat noihin, kun se näytti olevan hieman heikossa kunnossa? Jossain luki n. 550mk, mutta onko se todellinen hinta?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kannattaako ostaa?
« Vastaus #14 : 15.04.03 - klo: 20.13 »
opa,  katso yksityiset viestisi! Laitoin sinne faktaa koreista.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kannattaako ostaa?
« Vastaus #15 : 22.04.03 - klo: 20.02 »
Nyt on auto jo ostettu ja ensimmäinen ajokerta on takana! Ohjeissa sanotaan, että "ruuvia" (kone on GS-21R) joka on kaasarissa pitäisi avata 3½ kierrosta, mutta huomasin, että auto ensinnäkin räkii polttoainetta pakoputkesta ja auto ei lähde liikkeelle muuten kuin todella varovasti yrittämällä! Kun neulaa kiertää kireämmälle, niin kiihtyvyys paranee huomattavasti, eikä kone meinaa sammua! Eli olen käynnistänyt auton 3½ kierrosta auki, mutta sen jälkeen kiristänyt ruuvia! Kun ruuvia kiristää, niin auto ei pysy paikoillaan, ellei kaasu-vipua työnnä eteenpäin (ratti-ohjain), vaan renkaat alkavat pyöriä aika kovaa ja auto kulkee ns. "tyhjäkäynnillä" jonkun verran!

Ajoin autolla tankillisen tänään ja lopuksi sammutin auton, eikä se suostunut enää pysymään käynnissä ilman hehkua! Aiemmin ei ole tälläisiä ongelmia ollut, mutta nyt ilmeni. Eli auto käynnistyy aivan loistavasti ja pysyy tasaisesti käynnissä, mutta heti kun hehkun ottaa pois, niin auto sammuu. Mikä mahtaa olla vikana? Tulppa?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa joksa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kannattaako ostaa?
« Vastaus #16 : 22.04.03 - klo: 23.24 »
Se että auto tahtoo lähteä tyhjäkäynnillä liikenteeseen johtuu liian korkeasta tyhjäkäynnistä. Tyhjäkäynnin saat säädettyä kohdalleen ottamalla ilmanputsarin pois ja katsomalla/säätämällä luistin noin 1 mm. auki. Ethän säätänyt seosta liian laihalle? Sillä korkea tyhjäkäynti saattaa johtua myös liian laihasta seoksesta. Tiedät seoksen olevan kohtuu sopivalla kun auto tuprauttaa jokaisella kiihdytyksellä pillistä pöllähdyksen.

Jos et saa huippukierroksia säädettyä kohdalleen koneen ollessa lämmin saattaa motti olla jo väljä.
Kun paljon tekee niin sattuu ja kun paljon sattuu
niin tottuu. Kohta ei satu enää ollenkaan!

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kannattaako ostaa?
« Vastaus #17 : 22.04.03 - klo: 23.31 »
Hienoa opa, että ostit kunnon auton! Kulkeeko kivasti?

Mulla on samanlainen ongelma Rossin koneen kanssa Landmaxissa. Starttiboksin päällä, kun käynnistää, ja ottaa hehkun pois, niin sammuu ihan yhtäkkiä. Kaasun painaminen auttaa silloin kyllä, mutta täytyy vain katsoa, että renkaat voivat pyöriä vapaasti ilmassa, jolloin kytkin ei turhaan kulu tai auto karkaa omille teilleen.

Vaihdoin tulpan kuumemmaksi, ja käynti tuli jonkin verran paremmaksi. Sen neulaventtiilin säätö voi olla vähän pielessä. Ei sitä kannata sisäänajon jälkeen ruuvailla takaisin 3 1/2 kierrosta auki -asentoon, se on tarkoitettu vain ensimmäisiin kaynnistyksiin. Jatkossa se voi hyvinkin olla valmiiksi siellä 2 - 2 1/2 tietämissä, tai siis tulpallesi ja polttoaineellesi sopivassa asennossa. Kannattaa muutella neulaventtiilin asentoa maltillisesti eli vain 1/4 kierrosta kerrallaan ja tutkia miten vaikuttaa parin minuutin ajon aikana.

Mites on, saitko sopivan korin Maxiisi?
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kannattaako ostaa?
« Vastaus #18 : 22.04.03 - klo: 23.38 »
Kierrokset nousevat, kun venttiilistä väännetään nopeasti, vaikkei tyhjäkäynti olisikaan ihan pielessä. Samalla tavalla kuin kierrokset nousevat benzan loppuessa täysillä ajettaessa.

Jos auto ei kiihdy kunnolla, kannattaa yrittää säätää kaasarin päässä olevaa alakierrosruuvia. Se määrittä, kuinka rikas seos on pienillä kierroksilla.

Ja jos auto meinaa sipata korkeilla kierroksilla, niin kyseessä ei välttämättä ole koneen väljyys, vaan liian laiha seos. Yleensä 1/4 kierrosta neulaventtiilistä rikkaammalle korjaa tilanteen. Ja liian rikkaalla ajaminen on aina parempi kuin liian laihalla, tuntien GS21R koneen aika kuumana käymisen..
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kannattaako ostaa?
« Vastaus #19 : 23.04.03 - klo: 21.22 »
Ajoin tankillisen taas tänään ja koneen viime kertainen "temppuilu" käynnistymisen suhteen johtui varmaankin koneen kuumuudesta. Aurinko paistoi todella lämpimästi ja ajoin aika rajusti tankillisen ja heti sen jälkeen tankkasin ja yritin uudelleen! Nyt auto lepäsi yös ja lähti kuin uusi käyntiin!

Tyhjäkäynti tosiaankin kuulostaa aika korkealta, mutta on paha sanoa onko se sitä, kun ei ole ennen ollut polttisautoa, enkä muutenkaan ole mikään asiantuntija. Ohjaimessa on nuppi, jossa taitaa lukea "throttle"...mitä se mahtaa tarkoittaa? Ja miten tätä tyhjäkäyntiä säädetään? Huom. Mielestäni zzs:n sivujen kuvassa oli samanlainen ohjain, joten jos ohjainta voi jotenkin säätää/parantaa, niin neuvot ovat tervetulleita.

Tänään käynnistin koneen neulaventtiili 3½ kierrosta auki ja annoin käydä hetken aikaa ja vähensin sen n. 1.5-2 kierrokseen. Kone saattoi käydä hieman laihalla, koska pitkän kiihdytyksen jälkeen kone ei tuntunut käyvän ihan täydellisesti yläkierroksilla! Minkä verran pakokaasua saisi tulla putkesta kiihdytettäessä?

Auto kuitenkin kulkee aivan loistavasti ja olen oppinut jo hieman ajamaan sitä. Uutta koria en ole vielä hankkinut, enkä taida ihan heti hankkiakaan...pari kertaa olen autolla vahingossa ajanut puuhun/rotvalliin ja uusi kori olisi varmaan jo mennyt rikki! Täytyy ensin vähän harjoitella ja ehkä sitten hankkia hienompi kori.
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kannattaako ostaa?
« Vastaus #20 : 24.04.03 - klo: 08.01 »
Aina kannattaa ajaa hieman rikkaammalla seoksella koska laiha kuluttaa konetta. zzs tuossa jo mainitsikin että 2-2½ on semmoinen optimi.
Sen pitäisi pruutata pakoputkesta pakokaasua kiihdytettäessä kovaa, mutta ei bensaa.

Hyvä että auto on toiminut ja kaikki ookoo, hyvää jatkoa vaan!!! Kori kannattaa ajaa ihan rikki, varsinkin aloittelijan. Sitten vasta ostaa uusi kori, sillä ne maksaa 30-50€ per kipale.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kannattaako ostaa?
« Vastaus #21 : 24.04.03 - klo: 09.15 »
Eli tarkoitat kai Hitec Lynx -ohjaintani? Siitä throttle-nupista voidaan säätää kaasuservon asentoa. Se kannattaa säätää niin, että normaaliasennossa liukukaasutin on minimissään ja jarrutkaan eivät vielä pelaa. Sitten tyhjäkäyntiä säädetään kaasuttimen oikeanpuoleisesta jousiruuvista. Kiristämällä 1/8 kerrallaan kierrokset nousevat ja päinvastoin.

Siinä ohjaimessa on liipasinkäden peukalon kohdalla säätöpotikka, josta ruuvaamalla ohjauksen herkkyyttä pystyy säätämään. Tästä on suurta hyötyä varsinkin lujaa ajettaessa.

Pakokaasua pitäisi tulla sen verran, että sen huomaa. Jos tulee liikaa, niin kaasarin liu'usta löytyy ruuvi, josta voidaan säätää rikkaammalle/laihemmalle pienillä kierroksilla. Eli juuri kaasu-pohjassa-kiihdytyksen säätöä varten.

Voisit käynnistää sen 2 1/2 kiekkaa auki ja jättää säädön siihen. Hienosäätöä sään mukaan tietenkin voi tehdä. En näe tarpeelliseksi nelaventtiilin ruuvaamista aina käynnistyksen ajaksi rikkaammalle.

Missäspäin ajelet?
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kannattaako ostaa?
« Vastaus #22 : 24.04.03 - klo: 13.37 »
Samasta ohjaimesta on kyse! Löysin säätö-jutun ja koitan kuinka se vaikuttaa, kunhan pääsen taas ajelemaan. Mutta kiitos taas neuvoista ja kunhan saan uuden tiivisteen, joka tulee koneen ja pakoputken väliin, kun on haljennut! Nuo korit ovat kyllä tietääkseni paljon kalliimpia, kuin tuo 30-50e. Yhden korin löysin 50e hintaan, mutta esim. Tietonikkarissa kori+tarrat maksaa n. 100e  :evil: Ja Tampereella ajelen...
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kannattaako ostaa?
« Vastaus #23 : 24.04.03 - klo: 14.03 »
Älä osta mitään kyoshon tiivisteitä, koska niitä menee aika paljon Landmaxissa. Halvin keino on ostaa autovaraosaliikkeestä 1,0 mm:n tiivistepahvia, joka kestää kuumuutta. Sitten vain alkuperäinen tiiviste muotiksi, ja leikkaamaan. Ei tarvitse olla ulkomitoiltaan ihan samanlainen alkuperäiseen verrattuna, sillä reunat voi trimmata sitten, kun tiiviste on paikoillaan. Eurolla tällaisia tiivisteitä voi saada kymmenittäin. Ja kyoshon maksavat varmasti kymmenen kertaa enemmän.

Kannattaa hommata kuusiokoloruuvit siihen pakosarjan liitokseen, jotta voi kiristellä niitä aika ajoin kätevästi. Ne nimittäin löystyvät tosi helposti.

Vai että ihan 100€, jopahan on kallista :|
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kannattaako ostaa?
« Vastaus #24 : 24.04.03 - klo: 14.35 »
Taisin selittää tämän "tiiviste-jutun" hieman huonosti. Kyseessä on siis se silikoni-letku, joka laitetaan nippusiteillä pakoputken ja koneen väliin. Yritin eilen korvata letkua normaalilla puutarhaletkulla, mutta se ei taipunut tarpeeksi hyvin. Yleensä juuri RC-autoihin tarkoitetut erikois-osat saattavat olla hyvin kalliita ja kannattaa käyttää järkeä, jos saa samanlaisen osan 10 kertaa halvemmalla, vaikka se ei juuri RC-autoon olisikaan tarkoitettu! Käyn kysymässä tänään osan hintaa ja mietin, että kehittelenkö tilalle jotain muuta...

Korien hinnat sanottiin olevan 95-100e ja postikulut tampereelle vielä 12e siihen päälle, että taidan ihan suosiolla ajella vielä hetken tällä korilla  :D
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa APL

  • Tulokas
    • Profiili
Kumi/muovikauppa
« Vastaus #25 : 24.04.03 - klo: 15.22 »
Moi

Käyhän katsomassa paikallisessa Etolassa ( tai mikä se siellä sitten onkin, kumi ja muovitarvikkeita myyvä liike) niin aikaisemmin niillä on ollut hyvä valikoima erilaisia silikoni letkuja. Yleensä ovat läpinäkyviä toisin kuin näissä harrasteliikkeissä ne värillisä ( hienoja neonvärejä).  :)

Ja on ainakin aikaisemmin saanut ostaa pienstä pätkästä isoon pätkään eli ovat myyneet metritavarana tai sentti tavarana.

-APL

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kannattaako ostaa?
« Vastaus #26 : 24.04.03 - klo: 15.28 »
Kyllä RC-kaupatkin myy noin 15cm pitkiä letkuja noin 6 €
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

  • Vieras
Kannattaako ostaa?
« Vastaus #27 : 24.04.03 - klo: 15.46 »
Oikeastaan ainoastaan Teollisuus Etola myy silikoniletkua (ja pieninäkin pätkinä esim 10 cm) muutaman euron hintaan. Ainoastaan silikoniletku kestää kuumuutta eli yli 100 astetta hyvin. Suosittelen! Itselläni on esim pakoadapterin ja pillin välissä. Halkasijat on muistaakseni jotain 10 ja 12 mm, paksuus 1,5 tai 2 mm ja se venyy hyvin.

HPI:n korit on edullisempia kuin Kyoshon ja käyvät useimpiin Kyoshon malleihinkin ainakin touring puolella

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kannattaako ostaa?
« Vastaus #28 : 24.04.03 - klo: 22.32 »
Eipä taida HPI:ltä löytyä sopivaa koria Landmaxiin, valitettavasti. Olisi nimittäin vähän vaihtelua Kyoshon suhteellisen pieneen (ja kalliiseen) tarjontaan nähden.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

  • Vieras
Kannattaako ostaa?
« Vastaus #29 : 25.04.03 - klo: 10.10 »
joo, näinhän se taitaa olla. Yhteensopivia taitaa olla vain 1/10 ja SuperSize (1/9) korit. LandMaxiin (1/8) ei taida noi SuperSize koritkaan istua..edes leikkaamalla? Mulla on yks uus Mitzu "Tommi" 300mm WB jos haluat kokeilla.