Vertical Hobby

Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 438729 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 01.01.08 - klo: 11.59 »
Otsikko muokattu autoa vastaavaksi





Ollaan täs parin kaverin kans hommattu Inferno GT:t ja kaavailtu ajoja Tattarille ens kesäks. Ainakin 3-4 autoa on tulossa ja varmaankin näitä löytyy PK-seudulta ja lähipiireistä useampiakin.
Vaikka jenkkilällä on vähän tekemistä suomen kanssa niin siellähän esim. Floridassa ja Texasissa Inferno GT stock spec -luokka on kovassa nousussa. Autot on kestäviä ja siellä edullisia, suomessa nyt merkillä niinkään väliä jos jotain kerhokisan tynkääkin joskus syntyis kymppi ja vitosautojen ohella.

Vähän kuvaa


Itselle on tulos tämä, sähköt meinaan vaihtaa futaban gigahertsiseen ja servoihin. Moottoriksi saa kelvata vakio ainakin alkuun, veikkaan et se pitää vaihteen hengissä pidempään kuin joku kireempi kone ja silläkin pitäs ilmeisesti liikahtaa sellaset 70-80 km/h. Ja vaihdehan se on tälläsessä oltava, se on osa huvia radalla.



R/C Carissa ja forumeissa mainitaan eduksi 55-slicksit ja vakaimet eteen ja taakse, jotka laitan autoon. Vakiona vinohammastetut diffit ristitapeilla (2 per diffi kuten pitääkin), alumiinikytkinpalat, 15/19 pinjonit vaihteessa (vanhemmista GT infernoista poiketen) ja rata-autoiluun ilmeisen kelpo komposiitti iskarit mainittakoon autosta noin muuten.

Kesäänhän nyt vielä on matkaa mutta pitäähän se aloittaa ajoissa, tämä kausi 2008 hehe. Onko ketään kiinnostuneita tässä vaiheessa? Krossi meikäläisellä pysyy ja paranoo, ja tämä ehkä sit siinä ohella. Tattarilta mulla on sellanen kuva että jos ajaa meinaa niin gHz -laitteet on eduksi, tahtoo olla radiohäikkää aika usein siellä, johtuneeko carting radan läheisyydestä.

EDIT: Aiheen otsikkoa muokattu informatiivisemmaksi
« Viimeksi muokattu: 18.08.08 - klo: 18.32 kirjoittanut Mika R »

Poissa LittleDemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #1 : 01.01.08 - klo: 12.13 »
Olishan tollasta tosi hienoa ajaa, mut taitaa jäädä 300km matkan takia harrastamatta :( täytyypi armeijan jälkeen katsoa jos muuttaisi lähelle jotain paikkakuntaa missä on aktiivisia harrastajia :P
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #2 : 01.01.08 - klo: 12.20 »
Eiköhän Tattiksen suurin radiohäiriöiden tekijä ole lentoaseman tutka ym. viestintä järjestelmät :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #3 : 01.01.08 - klo: 14.06 »
Mikähän tuollaisen kätkättimen hankintahinta on + mitä muuta tarvitaan aloittamiseen ja mistä niitä voisi kysellä, siis ilman sähköjä ja moottoria?
« Viimeksi muokattu: 01.01.08 - klo: 14.23 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #4 : 01.01.08 - klo: 15.00 »
Eiköhän noita kyosho kauppiailta saa..(atala, pro hobby ym.) Mutta kyseessähän on rtr, eli ilman radioita hankkiminen voi olla hankalaa..
Muuten ois voinu harkita osallistumista sessioihin, mutta ei jaksa ostaa taas yhtä autoa lisää, kun käyttö olisi suht vähäistä ja hinta suolainen.
Vanhalla krossilla olis voinut, mutta eihän sillä ole mitään jakoa kaksi vaihteista vastaan..
Eikös joku aika sitten ollut jotain yritystä ajaa ns. rallygame luokkaa vanhoilla krosseilla ja parhaimmillaan taisin radalla 2-3 autoa nähdä, eikä sitä paria autoakaan montaa kertaa kesässä radalla näkynyt(vaikka sehän olisi pudjetti luokka ollut).
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #5 : 01.01.08 - klo: 15.22 »
Eiköhän Tattiksen suurin radiohäiriöiden tekijä ole lentoaseman tutka ym. viestintä järjestelmät :wink:

Aivan, enpä olekaan ajatellut että malmin lentokenttähän on siinä vieressä ainakin vielä. No enivei siellä mulla on sellanen käsitys että gigaset laitteet on eduksi, melkeinpä must. No olen minä siellä fm laitteillakin ajanut ilman pahempia harmeja.

Lainaus käyttäjältä: TheArska
Eiköhän noita kyosho kauppiailta saa..(atala, pro hobby ym.) Mutta kyseessähän on rtr, eli ilman radioita hankkiminen voi olla hankalaa..
Muuten ois voinu harkita osallistumista sessioihin, mutta ei jaksa ostaa taas yhtä autoa lisää, kun käyttö olisi suht vähäistä ja hinta suolainen.
Vanhalla krossilla olis voinut, mutta eihän sillä ole mitään jakoa kaksi vaihteista vastaan..
Eikös joku aika sitten ollut jotain yritystä ajaa ns. rallygame luokkaa vanhoilla krosseilla ja parhaimmillaan taisin radalla 2-3 autoa nähdä, eikä sitä paria autoakaan montaa kertaa kesässä radalla näkynyt(vaikka sehän olisi pudjetti luokka ollut).

Näinhän se on. Itse hyödynnän radiot ja servot mini-infernoissa.

Rallygame luokasta on tosiaan puhuttu vaan eipä ole näkynyt ja ymmärrän hyvin ettei sellasta ole ollut todellista intoa järjestää (jotkut haluu hiekalle, jotkut asfaltuille jne). Katsotaan jos tällä saatais nostetta hommalle vaikka ei kisaamiseen asti päästäisikään. Autoja nyt ainakin on.
Itselläkin on keskidiffi (ja muutkin buggyn diffit),joten tällä pääsee halutessa hiekallekin, mutta Tattiksella on tarkoitus ajaa vaikka vitosautojen seassa jos ei muuten.

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #6 : 01.01.08 - klo: 15.30 »
Mikähän tuollaisen kätkättimen hankintahinta on + mitä muuta tarvitaan aloittamiseen ja mistä niitä voisi kysellä, siis ilman sähköjä ja moottoria?


Autohan on ReadySet joten ei se pakosti tarvii mitään. Starttiboksihan sulta jo löytyykin joka on eduksi. Tässä on hyvä se että on keppiveto ja lähte käyntiin krossarin boksilla eikä hihna niinku kasiautoissa (C-luokka). Kuten kirjoitin itse vaihdan sähköt parempaan (radiothan voi sitten vaikka myydä pois jos ei käyttöä), se ei ole koskaan haitaksi.
Jenkeissä ne ajaa vakioluokkaa vakiokoneella pullstartti kiinni vaikka käynnistäiskin boksilla, se on säännöissä siellä.

Keskustelu RC techissä, ihan kiinnostavaa ;-) http://www.rctech.net/forum/showthread.php?t=183735&page=10

Säännöt:

Kyosho Inferno GT Spec Class Rules:
*If it doesn’t say you can do it, you CAN’T DO IT.

Car Rules
1. Upgrade brakes.
2. Upgrade radio gear (servos, linkage, receiver and radio).
3. Add sway bars (front and rear)
4. Shock and diff oils can be changed.
5. Any shock position, caster position, ect., provided by the car (no drilling holes).
6. You may use a starter box, but pull-start must remain intact and operational.
7. Clutch gearing may change (14-15 first gear, 17-18-19 second gear, kyosho only).
8. Replacing threaded links with turnbuckles.
9. Kyosho V-slick in any of the 3 compounds for tires. Treaded kit tires are allowed.
Tires must be fully covered by the body. Treaded kit tires may be used. Tires must be
rubber. NO foam tires. Tire must be used as produced by the manufacturer.

Body Rules
Must be a full body (GT, sedan etc no buggy, truck, suv bodies)
1. Body must be cut on the manufacturer line.
2. You may cut the rear of the body no higher than 1 1/8th” when sitting flat on a surface.
3. Side window may be cut open for fueling.
4. Front window may be cut, but no larger than 3”x3”.
5. Rear window may be cut out.
6. You may cut a hole for the glow plug ignitor.
7. Fueling access may be cut but may not connect with other holes.
8. Wing must be attached to the body and not the chassis.

These are the only changes allowed to the vehicle from the box.
« Viimeksi muokattu: 01.01.08 - klo: 15.35 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #7 : 01.01.08 - klo: 15.45 »
En tiedä millaset noi jenkkilän RTR radiot on mutta jos VISA löytyy niin tässä olis edullinen tuontisyylä..
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/18398

Itselle tulee kotimainen Ferrari (kaikkihan ne tulee loppupeleissä kiinasta hehe).

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #8 : 01.01.08 - klo: 15.51 »
Eikös toi ole mp7,5 pohjalle rakennettu, eli lähes sama vehe rtr krossi mallin kanssa, suurimmat erot varmaan 2 vaihteinen loota, iskarit, 28 kone...
Mitä Mika tarkoitit tuolla että autoja nyt ainakin on? ..eikö niitä ole aina ollut, tuota inferno gt:tä, kuin myös vanhoja krosseja, mutta eihän vanha krossi ole ollenkaan kilpailukykyinen tuon 2 vaihteisen infernon kanssa..
TT:ltä löytyy myös vastaavia, näihin 2vaihteinen laatikko on vaan ilmeisesti optio osa..
http://www.acehobby.com/ace/TTR6234.htm
http://www.acehobby.com/ace/TTR6224.htm
http://www.acehobby.com/ace/TTR6232.htm
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #9 : 01.01.08 - klo: 16.24 »
Siis tarkoitin että meitä on nyt muutamia jamppoja joilla on kyseinen IGT.

Sama vanha seiskapuolkkihan tämä on vaikkakin pienillä eroilla, esim. takapäässä ei ole kick-up levyä ymmärtääkseni. Auto ei ole vielä mulla joten en pääse just nyt tarkistaa asiaa. Tottakai "vanhalla" krossillakin pärjää ja enemmän kuin hyvin.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #10 : 01.01.08 - klo: 17.00 »
Mika, kunhan saat autosi, niin voisin tulla vaikka hieman syynäämään sitä? Tiedä millanen kärpänen siitä purasee..
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #11 : 01.01.08 - klo: 17.29 »
Ihan varmasti!

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #12 : 01.01.08 - klo: 19.51 »
Kuulostaa jälleen kerran ihan ok idealta, mutta sitten, jos rupeis miettimään, että ajettais vastaavaa luokkaa 1/8-krossareilla krossibaanalla? Niissä olisi jonkun tietyn merkin ykistyyppiauto missä on huonommat ajo-ominaisuudet, huonompi kestävyys, vähemmän tehoa ja huonommat renkaat kuin muissa. Muita ei sallita. Paljonkohan tulisi osallistujia?

Eli ei millään pahalla, kuulostaa hienolta, mutta ratapuolella meillä on jo TP-10.
« Viimeksi muokattu: 01.01.08 - klo: 20.29 kirjoittanut jarkkom »
---

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #13 : 01.01.08 - klo: 20.14 »
Minun mielipide tähän on se että suomen kokoisessa maassa tämäntyyppinen "harraste"luokka voisi toimia suuremmissa määrissä vain jos auto merkki on vapaa(koska vanhoja krosseja on paljon), mutta harva varmaan alkaa duunailemaan vaihdelaatikoita ja radan nopeammilla osuuksilla yksi vaihteinen auto antaisi niin paljon tasoitusta ettei olisi mahdollista pärjätä. Ja vanhaan krossiin kun hankkii vaihdelaatikon lisäksi renkaat, korin ym. niin hinta on kohonnut tuon kyöstin kanssa samoihin joten sekään ei kyllä kannata..taitaa jäädä tämäkin ikävä kyllä muutamaan autoon.
Aletaan ajamaan c8 kilpureilla "takapihan" mestaruus kilpailuita. :wink: ..no ei sekään ihan halvaksi jää jos joutuu kaluston hankkimaan, mutta niissä on ajoominaisuuksia.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #14 : 01.01.08 - klo: 20.56 »
Kuulostaa jälleen kerran ihan ok idealta, mutta sitten, jos rupeis miettimään, että ajettais vastaavaa luokkaa 1/8-krossareilla krossibaanalla? Niissä olisi jonkun tietyn merkin ykistyyppiauto missä on huonommat ajo-ominaisuudet, huonompi kestävyys, vähemmän tehoa ja huonommat renkaat kuin muissa. Muita ei sallita. Paljonkohan tulisi osallistujia?
Eli ei millään pahalla, kuulostaa hienolta, mutta ratapuolella meillä on jo TP-10.

Ymmärrän pointtisi.
Miksi ylipäätänsä puuhata taas jotain uutta luokkaa olemassaoevien rinnalle.
Itse lähden puhtaasta kiinnostuksesta tätä nimenomaista autoa kohtaan ja haluan nähdä miten se liikkuu tuolla Tattiksella "box stock". Muistat Jarkko kun mulla oli se Kyostin SuperTen ja se liikkui pirusti, tosin silloin en ymmärtänyt autojen säätämisestä vielä mitään enkä vielä tänä päivänäkään kauheasti tajua ratapolttisten päälle.
Oma järkeilyni tähän autoon on se että tunnen krossarit ja voin tarvittaessa vaihtaa osia autojen välillä, diffit, kytkimet, moottorit, pakoputkistot jne vaikka tiedänkin ettei esim. moottorin swappi mene heittämällä koska tässä on Kyoshon oma moottori ilman pukkeja ja niiden omalla pakoputken kiinnityksellä. Ei se silti ole iso homma vaihtaa jos haluaa esim. tehdä autosta offroad rallyn vaikka keskidiffillä ja kireemmällä koneella.
Toisaalta idea on juuri siinä että box stock -luokka on valmis, jos joskus johonkin kerhokisailuun päädytään eikä siinä sallittaisi muutoksia autoon. Auto on nopea ja kestävä sellaisena kun se tehtaalta tulee - jos sallitaan muutokset, autojen nopeus kasvaa ja sitä mukaa tulee romuakin enemmän sitten.
Viittaat ettei auto ole paras, ei varmasti olekaan, ja jos joku OFNA GTP tms. haluaa radalle mukaan samaan aikaan niin erittäin hieno homma!
TP-10 luokka vaatisi luultavasti isommat panostukset, koska siellä ajetaan oikeilla kilpa-autoilla, sallitaan foamit, kalliimmat kisakireät moottorit jne. IGT hommassa puhutaan ajamisesta "kahva edellä" isommilla autoilla, joka poikkeaa luultavasti paljon TP-10:stä vaikka asfaltilla ajetaankin.. no sen sit näkee.

Ja siis kuten sanottu, aloitetaan ajelu muutaman kaverin kesken ja jos tästä joskus saadaan joku kisakin aikaiseksi niin hyvä, itse en välttämättä asetu ehdokkaaksi sellaisen puuhamieheksi. Jos esim. kotimaan Kyohso on tähän halukas niin mikä ettei, täytyy jutella Virtasen kanssa.
Olen sen verran pessimisti että en edes usko että tästä syntyy mitään sen kummempaa kun ajelua muutaman kaverin kesken. Laitoin topikin siksi, että ne joilla kyseinen auto tai vastaavaa kalustoa sattuu olemaan, vois heittää vähän ideoita ja kommentteja ja katsotaan mitä voitas saada aikaseksi. Ja toisaalta siksi että tällasta on siis tulossa ja jos haluu rupee hommailee jotain autoa niin tässä on vielä kesään aikaa :)

Mainittakoon lopuksi että Kyosholle, vaikka siis krossia CENillä nyt ja jatkossa ajankin, avataan liike Jumboon tammikuussa ja iso varasto lähitienoolle, josta myös kilpa-autojen varaosat saa jatkossa sekä Tattikselle ja Lavankoon. Tässä mielessä Kyosho ei ole huono valinta sen enempää mainostamatta.

Aletaan ajamaan c8 kilpureilla "takapihan" mestaruus kilpailuita. :wink: ..no ei sekään ihan halvaksi jää jos joutuu kaluston hankkimaan, mutta niissä on ajoominaisuuksia.

Olen ajanut kisan C8 autolla ja se jos mikä on moottorista ja autosta kiinni. siellä ei pärjää kuin oikealla kisapadalla, edes takapihan kisoissa. Siten ei varsinaisesti kiinnosta minua enää ja on myös aavistuksen liian vaikea joka pojan autosarjaksi (en halua treenata yhtä paljon kuin krossia). HPI Superilla ajaminen oli minusta paljon hauskempaa ja helpompaa. Vähän samaa haen tästä ehkä hieman kestävämmässä muodossa (HPIssä oli hihnaveto ja hieman heppoiset osat paikoin).

Yksi pointti vielä; Inferno kestänee krossarina hyvin myös suomen kosteita ja pölyisiä kesäoloja sillä sen saa hyvin tiiviiksi vaikka tuskin silläkään sateisella säällä asfaltilla ajelee sen enmpää kuin muillakaan ratavehkeillä.
« Viimeksi muokattu: 01.01.08 - klo: 21.41 kirjoittanut Mika R »

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #15 : 01.01.08 - klo: 22.34 »
Noista C8 autoista hieman...Onhan tuossa jotain perää mitä sanoit, mutta esim. tattiksen rata ei todellakaan ole ns. horse power rata, eli niin syheröinen että iso osa tehoista jää reserviin. Ja jos takapiha sarjaa ajettaisiin niin tuskin jengi satsais "kisa" pannuihin. Kun aikaisemmin olin ajanut tp-10 autolla niin mielestäni C8 on mukavempi ajaa ja ehkä jopa helpompi(yllätyin oikein ekalla kerralla), ainakin minun tyylille sopii jäykkä perä ja oneway keula hyvin. Ja se kulku ja pito, siinä jos missä kokee vauhdin hurmaa...
Suomessa ei jengiä kiinnosta C8 luokka edes kerho tasolla, osa syy taitaa olla se että kauppiaat ei pidä autoja hyllytavarana niin harva osaa ostaa(tai edes tietää, ainakaan vähemmän aktiiviset harrastajat), eikä ne halpojakaan ole(rungot ja huippu kisapannut) ja usein kuulee kuinka kallis luokka se on, mutta en koe että jos omaksi iloksi ajaa(tai rennot kerhokisat)niin olisi juuri kalliimpi yllä pitää kuin 1/10 ratavehe..
Mutta joo, taitaahan se realismia olla että suomessa ei tarvi C8 luokasta, eikä edes suuremmasta harrastaja joukosta tai kerhokisoista haaveilla, ainakaan vuosiin jos koskaan...muissa pohjoismaissa kuitenkin aika suosittuja. SORI tää "pieni" offi.
Tuo "rally game" voisi sopia kyllä vaikka melkein aloittelijoille..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #16 : 01.01.08 - klo: 23.24 »
Joo, kun ajamaan pääsemiseksi kun pitää ensin renkaat sorvata jne niin jo se on aika hankala lähtökohta aloittelijalle. Puhumattakaan parkkipaikka suttauksesta mitä IGTllä voi harrastaa radan puutteessa.

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #17 : 02.01.08 - klo: 00.48 »
pääasia että tulee kumminkin lisää 1/8 autoja tattarin radalle.
sielä kun ei ole montaa niitä viime vuonnakaan ollut.
eikös toi C8 vois mennä ihan samaan luokkaan ton kanssa,jos kisoja joskus tulee.  :mrgreen:
#VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR# #HONG NOR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #18 : 02.01.08 - klo: 00.57 »
Terve

Piti oikein rekisteröityä, kun näin juttua GT:stä.
Vuoden päivät olen kyseisen laitoksen omistanut ja käynyt kesällä tattiksellakin ajamassa; ihan kiva peli, mutta kaikenlaista pientä päivitystä vaatii...
Tällaiset nyt ainakin:

Kytkin.
 Alkuperäinen neulalaakereilla ja alumiininen kytkinkello, tilalle karkaistu isommilla pinioneilla ja kolmipala-vauhtipyörä, palat, jouset, kuulalaakerit. Starttiboksilla ei onnistu käynnistäminen tämän jälkeen, joten alkuperäisestä koneesta saa viilata kiinnikkeet pois ja laittaa moottoripukeille sen, tai vaihtaa koko moottori parempaan.

Renkaat.
 Rallygame rengasta löytyy kaikenmoista, alkuperäiset lähinnä huono vitsi.

Ohjauservo.
 Ei meinaa vakiossa voima riittää, vähän jeesaa 6v vastariakku.

Jarrut.
 Yksi levy koko autolle ei ole oikein tarpeeksi, tähänkin auttaa vastariakku vähän. Paremmat palat/levy(t).

Noi nyt ne tärkeimmät, itsellä lisäksi nivelkardaanit ja vetarit, moottori vaihdettu, kallistuksenvakaajat, radiot ja sitten vielä kasa osia krossia varten: iskarit, kori, keskidiffi yms.yms..

Ja autohan on tosiaan 7.5 pääosin. Kyoshon sivuilta voi vertailla ohjekirjoja, mitä osia on eri. Pohjalevyssä erot rajoittuu lisäreikiin. Tankkia on siirretty hieman edemmäs, jotta pitkä kytkinkello sopii, vetostartille on reikä ja vaihteistoa varten on isompi spurrin reikä sekä pari kiinnitysreikää.

Säännöissä sallisin moottorin vaihdon, ihan kustannussyistä, koska gxr28 on kallis korjattava.

Tässä vielä linkki Inferno GT foorumille:
http://infernogt.proboards102.com


 
Liikaa Kyoshoja

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #19 : 02.01.08 - klo: 11.29 »
Kiitos kommenteista! Hienoa.

Moottoriasiaa itsekin mietin, sen mitä olen nähnyt se käy tyhjäkäyntiä hyvin ja siinä mielessä hyvä autoon - jenkkiforumissa perustelivat tuota samaa moottoriasiaa sillä että pyttysatsi on halpa vaihtaa. En tiedä mitä se meillä maksaa.
Mutta tuon suhteen voidaan varmasti olla hyvin suvaitsevaisia ja avoimia. Pääasia että on hauskaa.

Katsotaan lähemmin kun pääsen kokeilemaan itse tuota pataa, onko siitä mihinkään.

Palaan noihin muihin asioihin vielä.

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #20 : 02.01.08 - klo: 11.42 »
pääasia että tulee kumminkin lisää 1/8 autoja tattarin radalle.
sielä kun ei ole montaa niitä viime vuonnakaan ollut.
eikös toi C8 vois mennä ihan samaan luokkaan ton kanssa,jos kisoja joskus tulee.  :mrgreen:


Näin on! sorry, ei ollut tarkoitus dissata C-luokkaa ed. viestissä, samaa mieltä - kyllä sinne radalle mahdutaan. Ja jos ei, niin ITG:llä voidaan ajaa sit radan vieressä hehe.
Ei tässä nyt kisaamassa olla heti ensi alkuun, jos ollenkaan.

Lavangossahan ollaan saatu todella hyvää kisailua aikaseks pitkin kesää ja syksyä ihan vaan keskenään ajamalla, ilman sen kummempaa. Samaa tässäkin haetaan.

Ton pyttysatsin saa muuten about kolmella kympillä, onko se paha sit.
http://www.rcplanet.com/Kyosho_Piston_Cylinder_p/kyo74025-05.htm
« Viimeksi muokattu: 02.01.08 - klo: 11.51 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #21 : 02.01.08 - klo: 13.07 »
Mistäpäin InfernoGT on? Oletko käynyt Tattiksella tai jollain muulla radalla ajamassa, esim. Kouvolassa tai Hyvinkäällä?

Mikä moottori sulla on nyt kiinni?

Kiitos muuten tuosta linkistä ja tervetuloa tämän forumin jäseneksi.
« Viimeksi muokattu: 02.01.08 - klo: 14.38 kirjoittanut Mika R »

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #22 : 02.01.08 - klo: 16.28 »
Tässä Uudellamaalla vaikutan. En ole muilla radoilla käyny kuin tattiksella, parkkiksia on sitten tullu koluttua sitäkin enemmän :cool:
Koneena on nyt Team infinity 521. Mulla hajosi runkolaakeri gxr28:sta ja mukana meni sitten mäntä ja putkikin. Kiertokankikin oli jo väljä. Osien hinnalla sai sitten tuon, kun oli jo moottoripukit ja kytkin hommattuna, eikä minusta tehoissa häpeä tuota .28:a.
Liikaa Kyoshoja

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #23 : 02.01.08 - klo: 16.37 »
Mika, en näe mitään syytä, miksei noilla vois ajaa kisaa Tattiksen kerhokisapäivinä (ei tarvita lisenssejä tai jäsenyyksiä). Jos vaan enskesänä niitä vielä järkätään... Kaikki riippuu aktiivisista ihmisistä. :)
---

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #24 : 02.01.08 - klo: 20.01 »
Jarkko, näinhän se menee. Katsotaan mitä saadaan aikaiseksi.

InfernoGT, hienoa, sitten voidaan ajatella sinun olevan mukana geimeissä.

Jos asiat menee putkeen niin meillä on Kyoshon järjestämä varaosalaatikko mukana ajoissa ja varaosat jässärihintaan. Kerätään hyvä porukka ajamaan.

Mutta ei mennä asioiden edelle, kunhan päästään ottamaan ekat tyypit autoilla ja ne ylipäätänsä liikeelle. Siihen on vielä matkaa monta kuukautta.
« Viimeksi muokattu: 02.01.08 - klo: 20.07 kirjoittanut Mika R »

Poissa rokrok

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #25 : 02.01.08 - klo: 20.40 »
Hmmm.
Olishan tuolla nurkissa yksi krossi josta ei puutu kuin 2 vaihteinen loota ja vanha ratapeli
Tuolla krossilla periaatteessa voisi kai osallistua mittelöihin kun kerran muut palikat olis valmiina.
Vai ymmärsinkö oikein että voi osallistua muillakin merkeillä??
Tosin matkaa on tattarille jonkun verran täältä meiltä päin.

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #26 : 02.01.08 - klo: 20.53 »
Näkisin että alkuun mennään noilla jenkkisäännöillä eli ITG ja vakiomoottori ovat perusedellytykset, koska tavallaan näiden olemassaolevien "sääntöjen" puitteissa on helpointa aloitella tuota vakioluokkahommaa. Kuitenkin jos moottori osoittautuu teknisesti tai kustannusmielessä liian haasteelliseksi, niin sitten katsotaan muita vaihtoehtoja. Vain asfaltilla ajetaan, jotta vaihteen käyttö teknisesti onnistuu murheitta ja kumirenkailla.
En lupaa mitään kisoja tässä vaiheessa, vain hauskanpitoa yhdessä. Täytyy myös muistaa että krossikausi vie osan vähästä ajasta ainakin itsellä.

Tietenkin mukana voi hengata millä tahansa nelipyöräisellä näin alkuun ainakin.

Servot ja vastari tulivat, enää puuttuu auto. Ensi viikolla luultavasti.
« Viimeksi muokattu: 02.01.08 - klo: 20.58 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #27 : 04.01.08 - klo: 15.07 »

Poissa RC-Garage

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #28 : 04.01.08 - klo: 15.48 »


Tietenkin mukana voi hengata millä tahansa nelipyöräisellä näin alkuun ainakin.



Eli muidenkin merkkien GT luokan autot saa oallistua, asiaa!!! Nyt iski kärpänen.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #29 : 04.01.08 - klo: 15.51 »
Ainakin ajamaan ihan varmasti!!  :cool:
Vakioluokkaan näkisin että box stock automalli riittää, esim. GT Inferno tai OFNA GTP tai vastaava olisi se juttu, noilla muutoksilla (alkuun) mitä jenkit sallii omissa säännöissään. En tiedä onko muita vastaavia?