Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 713502 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1860 : 21.04.09 - klo: 16.08 »
Edelliseltä sivulta..

Onko nuo Kyoshon V-slicksit autoissa?

Ipanemat

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1861 : 23.04.09 - klo: 15.53 »
Tässä hieman kuvaa GXR28SG pukilla sisäänajosta (30 sec)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OkCVsUH8HDg[/youtube]

Tuon Orionin putken kanssa sai pienentää luistin välystä, muuten oli liiaksi kierroksia vaikka sääti "alaneulaa" aukipäin. En tiedä onko sama tilanne vakioputken kanssa. Tämä huomiona uusille harrastajille. Lämmöt oli ~100C ja ajoin pukilla noin tankillisen pyörien pyörimättä.
Seuraavaksi ajoa radalla.

« Viimeksi muokattu: 23.04.09 - klo: 16.04 kirjoittanut Mika R »

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1862 : 23.04.09 - klo: 17.16 »
Oli sama ongelma vakio putkella. Sai pienentää aika reilusti.
Kyosho GT Racing Art

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1863 : 26.04.09 - klo: 17.22 »
Tänään kävin Tattarisuolla ajelemassa ja hyvältä vaikuttaa. Vaikka kone on vielä todella rikkaalla niin vauhtia on selkeästi enemmän kuin IGT 1:llä. Ajo ominaisuudet tuntuu näin yhden kerran jälkeen paljon paremmalta vaikka rata oli vielä aika likainen. Kova polte jäi taas päästää ajaa uudestaan.
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1864 : 26.04.09 - klo: 18.04 »
Aikamoinen ajettava joo. Tuli vaan luukutettua sladissa niin paljon että renkaista vain nahat jäljellä. Tai no paljon ja paljon, 3 tankillista about. Mut renkaat oli jo aika paljon ajettukin. Nopea auto!  :cool:

Kuvat (C) Jani Löfgren







« Viimeksi muokattu: 26.04.09 - klo: 18.17 kirjoittanut Mika R »

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1865 : 26.04.09 - klo: 20.52 »
On toi vaan nätti tuo vette, eikä enää tartte puhua, ettei olisi skaalan mukainen - Hieno!
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1866 : 26.04.09 - klo: 20.57 »
Kiitos Mikko, ja erityisen suuret kiitokset myös kuvaajalle. Ilman häntä kuvat ei olis tässä  :laugh:

Vintage autojen lomassa ehdittin vähän kurvaillakin. Ajanottoa en jaksanut virittää muutaman tankin takia. Kunhan ajelin "vasemmalla hanskalla".

Joku siinä auton nopeudessa taisi olla, että rata putsaantui vitosautoista eikä ne tullu enää samaan aikaan radalle. Taisi niitä pelottaa mun ohitukset, heh. No hard feelings anyone  :cool:


Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1867 : 26.04.09 - klo: 21.04 »
No mä nyt olin muutenkin uudella vitosautollani liikkuva keila siellä radalla joten ihan hyvä etten samaan aikaan sun kanssa radalle osunut. :grin:

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1868 : 26.04.09 - klo: 22.32 »
Huomio muuten muille GT2 kuskeille. Kannattaa säätää tuo vaihteen vaihtokohta tosi aikaseen. Säästyy kakkosvaihteen spurri paremmin. Koneessa on sen verran vääntöä että ykkönen riittää liikkellelähtöön. Vaikka se vaihtaa kakkoselle aikasin niin kyllä se kummiskin ampaisee. Koneesta vielä sen verran että lämmöt pysyy todella helposti kurissa. Tuntu alussa jopa hankalalta saada kone yli 100C vaikka se kieku aika hyvin.
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1869 : 27.04.09 - klo: 07.53 »
No mä nyt olin muutenkin uudella vitosautollani liikkuva keila siellä radalla joten ihan hyvä etten samaan aikaan sun kanssa radalle osunut. :grin:

Onnea sinulle kuitenkin uuden auton omistajana.
Onneksi vitosautot on niin isoja ja hidasliikkeisiä että niitä on helppo väistää.

Pieto, koita saada ne uudet IG110B rattaat Kyosholta niin ne todennäköisesti kestää vielä entistä paremmin ja voi käyttää vaihteen säätöä koko alueeltaan.




Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1870 : 27.04.09 - klo: 10.42 »
GT2 pidempi akseliväli ja painojakauma (ei piste) mahdollistaa muuten sen, että auto kestää ja pystyy hyödyntämään aiempaa paremmin moottorin tehoja. Sen huomasi eilen vaikka renkaat oli aika nahkoillakin.
« Viimeksi muokattu: 27.04.09 - klo: 11.14 kirjoittanut Mika R »

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1871 : 27.04.09 - klo: 14.12 »
Mitäs suurimpia eroja on GT ja GT2 mallien välillä?
vähän polttelis joku turistiluokankin auto.. :)
JQ

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1872 : 27.04.09 - klo: 14.50 »
Mitäs suurimpia eroja on GT ja GT2 mallien välillä?
vähän polttelis joku turistiluokankin auto.. :)


GT2:ssa on pidempi akseliväli, tupla jarrulevyt, pitempi välitys, isompi bensatankki ja uusi moottori. Pieniä muita eroavaisuuksia löytyy. Nuo on minun mielestä ne suurimmat erot.
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1873 : 27.04.09 - klo: 16.43 »
Ja enemmän "scale"  :cool: Siinähän ne tärkeimmät. Moottori on todella tärkeä uudistus. Lisäksi on vakiona vantit ja vaihteen vaihtajaa hieman päivitetty.

Hain tuossa krossirenkaita Suutarilasta niin näin samalla juuri saapuneen GT2 McLarenin. On sekin aika helvatan hieno. Upeat detaljit.
« Viimeksi muokattu: 27.04.09 - klo: 16.47 kirjoittanut Mika R »

Poissa DARIEN

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1874 : 28.04.09 - klo: 09.03 »
Mistä saa noita sliksejä tohon inf gt2 autoon?ja mikä vittu siinä on ku noi keskidifffin hammasrattaat ei kestä mitään kolmet jo menny?
Inferno GT Ferrari     Inferno GT2 Audi

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1875 : 28.04.09 - klo: 09.37 »
JP-nitroracing :stä Ipanema slicksit

Tota vaihde asiaa on käyty läpi ihan vitusti .. liikutko PK-seudulla? Voisin valottaa vähän asiaa Tattarisuolla jos et jaksa lukea tätä topikkia taaksepäin.

Poissa DARIEN

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1876 : 28.04.09 - klo: 10.06 »
Pitää tarkkailla keskustelua asustelen täällä kaukana pohjoisessa.
Inferno GT Ferrari     Inferno GT2 Audi

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1877 : 28.04.09 - klo: 11.20 »
Ok, no sitten ei ihan heti radalla varmaan tavata.

Vedetään nyt sitten taas hieman yhteen aiempia keskusteluja ja opittuja juttuja.

1) Ensinnäkin GT1 rattaissa ei ole ongelmaa, se on helpoin ja varmin tapa poistaa ongelma.
Voit ajaa esim. välityksellä 15/19 46/43 ja ne sopivat suoraan GT2 autoon.
On myös mahdollista käyttää esim. välitystä 17/21 käyttämällä HPI:n rattaita

2) GT2 rattaiden ero on 6 hammasta joka aiheuttaa rattaiden sileäksi menemisen
Kyosho tiedostaa ongelman ja äskettäin on tullut IG110B osa, joka korvaa vakio mustat rattaat ja niissä on vahvempi materiaali. Materiaali on samaa kuin VoneRRR ja Evolva maailmanmestaruus autoissa
Ongelmaa voi myös eliminoida seuraavasti (vakiorattailla):
- säädä välys minimiin
- säädä vaihde vaihtamaan alhaisilla kierroksilla (=avaa vaihteen säätöruuvia)
Näin minulla kesti GT2 rattaat koko päivän kisan loppusyksystä 2008 kun ajoin kisan 3. lopputuloksissa

3) Autoon on saatavilla kaupallisesti (Ipanema) ns. Evolva -konversiota, jossa vakiovaihde korvataan Evolvan vaihteella. Itse olen testannut tätä kevään ja se on aivan loistava. Olen tehnyt konversion itse, se ei ole vaikea tehdä mutta pitää tietää miten se tehdään. Kaupallisessa versiossa tulee ohjeet mukana. Kaikki osat ovat Kyoshon "standardi" osia

4) Kakkosen "metal gear" -konversio
Onnistuu HPI Savagen metallisella kakkosen päärattaalla 41T sekä vaihtajalla ja kauluksellisella laakerilla. Eli siis kolme osaa. Mm. winnerscirclerc.com:sta löytyy osat, ehkä myös Hobblylinnasta.


Kokeilisin itse ensimmäisenä kohdan 2 säätövinkit ja sitten IG110B rattaat. Jos ei auta, niin sitten muita vaihtoehtoja

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1878 : 28.04.09 - klo: 11.28 »
Tässä vielä kuva Evolva konversiosta omassa autossani (toinen mun GT2 autoista :))

Tämä on erittäin huoltovapaa ja kestää rajutkin moottoritehot -> sairaan nopee. Ongelma vaan on, että renkaita menee liikaa jos ajaa "huolettomasti"  :wink:


Poissa DARIEN

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1879 : 28.04.09 - klo: 11.39 »
juu tossa just soittelin kaupan sedille ja meinas että tollaset kovemmasta materiaalista valmistetut rattaa ois nyt lähdössä kohti pohjoista.
Inferno GT Ferrari     Inferno GT2 Audi

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1880 : 28.04.09 - klo: 12.15 »
Ok, toivon että ko. rattaat yhdessä noiden parin säätöasian kanssa (välys, vaihde) tuovat helpotuksen asiaan. Silti en suuresti ylläty vaikka rikkoutuminen vielä kävisikin. Siksi suosittelen katsomaan myös näitä muita vaihtoehtoja jos auto joutuu kovaan (kisa)käyttöön.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1881 : 28.04.09 - klo: 14.52 »
Kerhoilloista Tattarisuolla keskiviikkoisin on ollut puhetta samaan tapaan kuin viime vuonna, mutta tällä hetkellä rata on niin kuormitettu että ajellaan kukin silloin kun itse huvittaa. Eiköhän sieltä ajokaveria löydy ja hyvällä tsägällä vapaa mekkauspöytäkin. Katsotaan kesemmällä josko olis rauhallisempaa systemaattisiin tapaamisiin. Laittakaa vaikka tietoa ajohaluistanne tuonne http://rc10.fi/index.php?topic=27254.210

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1882 : 28.04.09 - klo: 22.03 »
Kävin Tattarisuolla tänään ajelemassa vähän enemmän ja hyvin pelitti. Audin kori ei ole ehkä vältämättä se nopein mutta takapään pito on todella hyvä. Luulen että se johtuu Audin spoilerista, koska se on takaluukun takana niin se painaa perää entistä enemmän alas kun spoileri joka on takaluukun päällä (tapahtuuko siinä jonkunlainen vipuvoiman tyylinen juttu). Vaihteistoa en saanut vielä ihan säädettyä kohdalle mutta lähellä ollaan. Kone kävi reilussa sadassa asteessa, varaa on siis kiristää vielä neulaa ja samalla huiput paranee.

Kotimatkalla tajusin etten ajanut kertaakaan ulos (kuten on ennen ollut tapana) ja totesin että ajotuntuma ei ole voinut parantua talven aikana vaan että GT2 on niin paljon vakaampi kuin IGT pidemmän akselivälin takia ja pitoa löytyy selkeästi enemmän vaikka oma auto on vielä tehdasäädöissä.
Kyosho GT Racing Art

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1883 : 28.04.09 - klo: 22.50 »
http://infernogt.proboards.com/index.cgi?board=picturesvideos&action=display&thread=710  Ihan pakko saada tuollainen pilli. Saakohan tuollaista käyttää GT8 sarjassa?
Kyosho GT Racing Art

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1884 : 29.04.09 - klo: 00.09 »
Uusi putkisto IGT:hen! Sopii myös muihin, kuin Kyoshon moottoreihin IGW007
Pakko saada :afro:
Tätä nyt varmaan saa käyttää...  :police:
Pari sivua taaempana tästä vinkkasin.
Löytyi japanilaisesta nettipuodistakin jo, hinta 8400 jeniä, eli n.67€
Tosin muiden varaosien hintavertailun perusteella tullee maksaamaan tuplat vähintään tuosta.
« Viimeksi muokattu: 29.04.09 - klo: 00.22 kirjoittanut InfernoGT »
Liikaa Kyoshoja

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1885 : 29.04.09 - klo: 08.57 »
Mä en tajunnutkaan aikasemmin että toi on "rear exiting" pakoputkisto.. makee.
Ainoa vaan että kisoissa vähän niin ja näin kun konttiin tullaan kuitenkin mutta silti... Tilaapas kokeeksi  :grin:

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1886 : 29.04.09 - klo: 11.34 »
Mä en tajunnutkaan aikasemmin että toi on "rear exiting" pakoputkisto.. makee.
Ainoa vaan että kisoissa vähän niin ja näin kun konttiin tullaan kuitenkin mutta silti... Tilaapas kokeeksi  :grin:

Rupesin itse kanssa ajattelee että joku kummiskin ajaa perään. Minua on vähän ärsyttänyt se että kun konetta käynnistää, varsinkin vetonarulla, niin kaikki pakokaasut tulee suoraan syliin. Tällä se ongelma myös poistuisi. Pitää katsoa mistä tuollaisen sais tilattua.
Kyosho GT Racing Art

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1887 : 29.04.09 - klo: 13.36 »
Kerhoilloista Tattarisuolla keskiviikkoisin on ollut puhetta samaan tapaan kuin viime vuonna, mutta tällä hetkellä rata on niin kuormitettu että ajellaan kukin silloin kun itse huvittaa. Eiköhän sieltä ajokaveria löydy ja hyvällä tsägällä vapaa mekkauspöytäkin. Katsotaan kesemmällä josko olis rauhallisempaa systemaattisiin tapaamisiin. Laittakaa vaikka tietoa ajohaluistanne tuonne http://rc10.fi/index.php?topic=27254.210

Pitäisikö kummiskin vaan yrittää joka keskiviikko ilta? Itse ajattelin että kävisin ainaskin keskiviikko iltaisin päristelemässä. Eilen kun olin radalla niin ei siellä mitään ruuhkaa ollut. Eilen radalla oli samaan aikaan yksi DM-1 specci ja totesin että kivempaa on ajaa jos on enemmän autoja kerralla. Yritteitäiskö siis keskiviikko illat vapun jälkeen.
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1888 : 29.04.09 - klo: 13.51 »
Yritetään. Tänään en kuitenkaan ole tulossa ja puheista päätellen on kovin ruuhkainen ilta tulossa. Katsotaan miten tilanne kehittyy. Eikä tämä ole mikään este kurvailulle; kerhoiltojen tarkoitushan on saada ihmiset radalle **samaan aikaan** mutta nythän siellä ollaan samaanaikaan muutenkin jo.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1889 : 29.04.09 - klo: 13.55 »
En ole itsekään menossa radalle tänään. Ajatus oli että vapun jälkeen aloitettaisiin. Ketkä muut ajelevat keskiviikko iltana? Siis ns. kerhoiltoja.
Kyosho GT Racing Art