Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 712681 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #270 : 04.04.08 - klo: 19.52 »
Äsken tuli tossa vähäsen parkkiksella päristeltyä. Pelottaa vaan mennä tattarille ajaa. En tiedä kumpi loppuu ensin, tila vai ajotaito....    :cheesy:

Hieno homma. Kyllä se siitä  :cool:

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #271 : 04.04.08 - klo: 22.47 »
Tein nyt tuon laakeroinnin ajankuluksi eli vaihdoin 2-vaihteen rattaaseen 6x12x4 laakerit (SABE) painelaakereiden tilalle. Enpä tiedä mikä se hyöty varsinaisesti on koska mun logiikan mukaan tuo ratas pyörii pääsääntöisesti akselin mukana. Lakrut oli muutaman euron, joten eipä tuossa juuri takkiin tule vaikka hyöty olis olematon.



Ihmettelin kun tuo 2. vaihteen spurri heilu kohtuulisen paljo, joten otin ja purin tuon vaihdepaketin. 2. vaihteen laakerit olivat kuluneet melkolailla, varsinkin tuo ulompi. Voi olla, että tuo paketti on ollut uutuuttaan väljä ja päästänyt rattaan liikkumaan liikaa ja sen takia laakerit ovat päässeet kulumaan turhaan - mene ja tiedä...

Täytyy harkita josko laittais kanssa kuulalaakerit tilalle...
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #272 : 05.04.08 - klo: 09.42 »
Aivan. Sabesta saa noita laakereita. Sun autohan oli jonkin verran ajettu joten ... Mutta ei se niin tarkkaa näissä ole.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #273 : 05.04.08 - klo: 09.50 »
Ameriikan malliin..





Poissa markus11

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #274 : 05.04.08 - klo: 10.30 »
Noissa kisoissa ei ole ainakaan autosta kiinni kuka voittaa :grin:.
HongNor X2-CRT/O.S.28 - Futaba 3PM 2.4GHz - Mini-Rave

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #275 : 05.04.08 - klo: 11.18 »
Aivan oikein, hyvä pointti! Kesällä meillä vastavaa :police:

Poissa Kaheli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #276 : 05.04.08 - klo: 11.49 »


edit: On tullut samalla kysymyksiä mitä kannattaa autoon päivittää ja alkuu vain seuraavat:
- ohjauksen linkki z-taivutetun raidetangon tilalle (Pro-Shopista auton ostajat, kysykää tätä mukaan!)
- parempi ilmanputsari

Laitatteko kuvaa noista? Tietää millasta sitte hankkii kun saa rahat kasaan.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #277 : 05.04.08 - klo: 13.12 »
Ameriikan malliin..






Täällä olisi rivi varmaan pelkkää punaista ferraria ja valkoista bemaria  :lol:
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #278 : 05.04.08 - klo: 13.57 »


edit: On tullut samalla kysymyksiä mitä kannattaa autoon päivittää ja alkuu vain seuraavat:
- ohjauksen linkki z-taivutetun raidetangon tilalle (Pro-Shopista auton ostajat, kysykää tätä mukaan!)
- parempi ilmanputsari

Laitatteko kuvaa noista? Tietää millasta sitte hankkii kun saa rahat kasaan.

Kuvia näistä edellisillä sivuilla, selaile vähän taaksepäin.

Pieto, meillä on bemaria, subarua, ferraria ja Alilla ainakin Aston Martin :)

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #279 : 05.04.08 - klo: 20.45 »
Aivan. Sabesta saa noita laakereita. Sun autohan oli jonkin verran ajettu joten ... Mutta ei se niin tarkkaa näissä ole.
Jep, autolla on ajettu kyllä, mutta "vähän" ja tuossa ajassa ei noiden laakereiden pitäsi kulua noin paljoa n. milliä. Mutta pitääpä tilata noi kuulalaakerit, jospa kestäisi.

Pikkusenko näpit jo syyhyä tattikselle pääsyä - varsinkini muiden autojen kanssa.
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #280 : 05.04.08 - klo: 22.14 »
Sitäpä sitä. Uusia IGT omistajia ilmoittautuu vähintään viikottain joten yksin tuskin tarvii ajella. Täytyy kohta kasata uusi lista kuskeista. Tyypit vois itse asiassa ilmottautua mulle sähköpostilla mika.rinne@kolumbus.fi ja kertoa samalla kisahalukkuudesta ja onko gigahertsiset vai kitelliset. Ollaan nimittäin alettu kaavailee tota kisaa joten olis hyvä tietää paljo meitä nyt oikeesti on ja ketkä olisi tulossa ajamaan leikkimielellä kilpaa. Stock spec rules  :police:

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #281 : 06.04.08 - klo: 19.45 »
Tässä vielä näitä yleisiä sisäänajo-ohjeita nopeasti vetäistynä, epäilen niiden tulevan ajankohtaiseksi. Saa täydentää/korjata jos siltä tuntuu...

1. Maailmalla vissiin OS #8 tulppa koettu hyväksi tämän pannun kanssa
2. Lämmitä moottoria muutamia kymmeniä sekunteja puhaltimella, jos viileä ilma
3. Ryypytä moootri sulkemalla pakoputken suu ja vetämällä narusta/pyörittämällä boksilla. Tätä ennen voit myös lirauttaa muutaman tipan polttianetta tulpan reiä'ästä joka auttaa voitelussa sillä näissä on kovat puristukset uutena
4. Löysää tulpaa ennen käynnistämistä
5. Hyvinladattu hehku kiinni ja käynnistys. Anna käydä hetki hehku kiinni
6. Anna kevyesti kaasua kun suljet tulpan kiinni startin jälkeen
7. Yksi tankillinen pukilla renkaat ilmassa tyhjäkäyntiä, renkaat saa vähän pyöriä jos muuten ei käy
8. Mäntä ala-asentoon ja jäähdytys
9. Sama homma kuin edellä ja käyntiin, sitten kurvailua parkkiksella ja pääneulaa kiinni ~5-10min tankillisten välissä. Varmaan voisi ajella joku 6-10 tankillista näin ennen kuin lähtee hakee kunnon säätöjä
(En ole katsonut mitä manuaali sanoo hehe..)
10. Muista öljytä ilmansuodatin ennen tätä; sen verran että peitto on 100% sitten lopuksi painelee ylimääräiset öljyt vaikka talouspaperiin. Suodatinelementti ei saa näyttää öljyiseltä, eli ei liikaa.

Good luck!


Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #282 : 06.04.08 - klo: 20.46 »
Onko kenelläkään hajua mikä kori toimii parhaiten? Pitäisi Subarun ohelle ostaa toinen kori mikä toimisi radalla paremmin. On sellanen tunne ettei tuo Subaru ole parhaasta päästä. Takasiipi on ainaskin aika onneton ja sitä siipeä ei saanut vissiin vaihtaa....
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #283 : 06.04.08 - klo: 20.55 »
Aston toimii varmaan hyvin...

Poissa Supernalle

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #284 : 08.04.08 - klo: 12.43 »
Terve.onko tietoa koska Tattiksen radalle pääsis ajelemaan? :huh:
Yokomo.LRP.Kyosho

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #285 : 08.04.08 - klo: 13.08 »
Kannattaa seurata Tattiksen omaa topikkia, mihin tulee rataan liittyvä info
http://rc10.fi/index.php?topic=20931.0
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #286 : 08.04.08 - klo: 16.42 »
Tuli tuossa äsken todettua että kyllä auto sadekelilläkin toimii   :lol:  Aika herkästi meni vesi liirtoon, mutta tulipas auto pestyä samalla :)
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #287 : 10.04.08 - klo: 11.34 »
Laitan tuonne kilpailijoiden kanavan -osioon alustavaa listaa osallistujista - jos haluatte nimenne ja tietonnen sinne, vinkatkaa minulle YV:llä tai emaililla, en varmaankaan muista sinne laittaa kaikkien nimiä. http://rc10.fi/index.php?topic=25583.0

Tämä siis tulevia kisoja silmällä pitäen. Jossain vaiheessa huhuttiin kisojen pidettävän yhdessä vitosautojen kanssa mutta todellisuudessa Inferno GT -luokan kisa (tai mahdollisesti useampi) pidetään omanaan joku sopiva viikonloppu kesällä kunhan olemme saaneet tuntumaa autoihin ja ajamiseen. Tuskin asialla on kovinkaan suuri kiire ottaen huomioon että luokka on uusi mutta toki kisa loppukesästä kruunaisi homman.

Huomaattehan, että listalla olevien henkilöiden IGT:n tulee olla sääntöjen mukainen vähintäänkin kisojen katsastushetkellä :)

(Ja autoa saa edelleen Pro Shopista alennettuun hintaan 439e vaikka mainos pitikin kilpailijasyistä poistaa esiltä)
« Viimeksi muokattu: 10.04.08 - klo: 13.12 kirjoittanut Mika R »

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #288 : 11.04.08 - klo: 10.16 »
Oisko porukalla intoa kokoontua vaikka huomenna jonnekin espoon suuntaan ajelemaan - jollei tuu nestettä taivaalta?
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #289 : 11.04.08 - klo: 10.29 »
Täytyy tarkistaa toi Areenan parkkiksen tilanne eli onko jo ajettu puhtaaksi. Oma pata pitäs eka ajaa sisään pukilla tossa pihalla ennen kuin viitsii lähteä muualle ajelee. On ollut sen verran viileetä ettei ole viitsinyt sitä kuitenkaan vielä tehdä. Mites muut?

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #290 : 11.04.08 - klo: 11.44 »
Minulla on kolmeen neljään saakka menoa, mutta sen jälkeen ois kyllä innostusta lähtee jonnekin..
Kyosho GT Racing Art

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #291 : 11.04.08 - klo: 11.48 »
Minulla on kolmeen neljään saakka menoa, mutta sen jälkeen ois kyllä innostusta lähtee jonnekin..
Joo eihän sitä aamusta vielä jaksa lähtee :tongue:

Hitto ku eilen olin areenalla, mutta en älynny kattella oliko hiekka putsattu...

Varmaan jo tänään illemmalla kuuden jälkeen tuun tähän Kiloon duunin pihaan (aidattu alue ja hiekat on jo harjattu) koittaan - saa tulla muitakin jos intoa riittää :cheesy:
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #292 : 11.04.08 - klo: 14.05 »
Ok, hyvä tietää. Toni N:n kanssa juttelin niin sisäänajo oli helppo suorittaa kunhan ryypytti ja avasi tulppaa, sen jälkeen kone kävi todella hyvin hidasta ajelua vaikka oli tosi rikkaalla eikä stumpannut lainkaan. Tonilla ei ollut edes starttiboksia tukenaan. Saapa nähdä pääseekö meikä yhtä helpolla :)

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #293 : 11.04.08 - klo: 19.01 »
Ok, hyvä tietää. Toni N:n kanssa juttelin niin sisäänajo oli helppo suorittaa kunhan ryypytti ja avasi tulppaa, sen jälkeen kone kävi todella hyvin hidasta ajelua vaikka oli tosi rikkaalla eikä stumpannut lainkaan. Tonilla ei ollut edes starttiboksia tukenaan. Saapa nähdä pääseekö meikä yhtä helpolla :)

Onko kuka antanut noinkin hyvän ohjeen sisään ajossa että avataan tulppa. Älkää nyt aloittelijat ottako oppia tästä, se tulppa tulee olla kiinni. Jos on tiukka sovitus mäntä ja sylinderissä niin silloin otetaan tuo lämpöpuhallin käyttöön.
Jerzi
« Viimeksi muokattu: 11.04.08 - klo: 19.48 kirjoittanut jerzirccar1 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #294 : 11.04.08 - klo: 19.15 »
ei sitä tulppaa tarvitse avata kuin puoli kierrosta, auttaa jo paljon. Aina ei pelkkä lämmittäminen auta uuden moottorin kanssa. Sitäpaitsi se lämmittäminen on sisäänajossa itsestäänselvyys eikä vasta "hätävara" minun mielestä.

- Jussi

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #295 : 11.04.08 - klo: 19.35 »
Täysin samoilla linjoilla Divin kanssa. Ottaa aloittelijat oppia tai ei, niin kummasti on aina sisäänajot näillä resepteillä onnistunut itselläni.
Tyhjä

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #296 : 11.04.08 - klo: 21.26 »
Näyttäisi olevan LiveRC myös Infernokisaa tänään. Mielenkiintoista katsoa minkälaista menoa se nyt sitten on  :azn:
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #297 : 11.04.08 - klo: 21.28 »
Kappas vaan.

Kyllä sitä tulpaa voi vähän tosiaan löysätä, juuri tuon 1/2 kierrosta ja sillen. Etenkin kun moottori on uusi ja puhdas. Helpottaa kummasti ja sehän laitetaan kiinni heti kun kone käy. Vrt. ohjeet edellä.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #298 : 11.04.08 - klo: 22.27 »
Mites se huominen? Onko ajoja jossain päin espoota?
Kyosho GT Racing Art

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #299 : 12.04.08 - klo: 09.44 »
Mites se huominen? Onko ajoja jossain päin espoota?
Tän päivän suunnitelmat omalta osalta hiukan muuttu, mennään poikien kanssa omppuun ajamaan ja otan IGT:n sinne mukaan. Jos jotku olisi menossa myöhemmin jonnekin suttaileen, niin mahdollisesti voisin tulla sinnekin...
Old fart