Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 710860 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #150 : 21.01.08 - klo: 21.27 »
Ajatuksia - 1:8 GT onroading

Autoja tämän otsikon alle saanee vaikka minkälaisia mutta...

Varmaankin tietynlaiset yleisraamit syntynee helposti, renkaat peittävä kori, moottorin koko, renkaat, jne.

Valmiita "GT-autopaketteja" löytynee radalle käytännössä 3-5, joista jotkut saadaan rukattua "stock-luokkaan" jotkut ei ja ne sitten "outlaw-luokkaan".

Tähän outlaw luokkaan kuuluisi sitten myös muut autot jotka on rukattu GT-hengen mukaisiksi täyttäen "yleissäännöt" (vanhat krossarit, rallygame autot, ym)

Jos yleiset säännöt pitäisi autojen suorituskyvyn noin suurin piirtein samalla tontilla voitaisiin niillä erittäin hyvin ajaa kilpaa samoissa lähdöissä. Nyt sitten kuitenkin pisteitä voitaasiin jakaa useassa eri kategoriassa, yleiskisan pisteet, GT-stock -pisteet, IGT-merkkipisteet, XXX merkkipisteet, outlaw -pisteet.

Jos sitten autoja alkaa ilmaantumaan johonkin/ joihinkin luokiin reilusti enemmän voi ne erottaa omiin lähtöihin.

Uskon, että jotain tämmöistä on alun alkaen ollut mielessäkin ja uskon, että kunhan kevät koittaa ja autoja pääsee radalle testaamaan - tämän luokan säännöt mielessä - syntyy ne sitten helposti.
Old fart

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #151 : 21.01.08 - klo: 21.28 »
 :lol: :lol: Tai antaa IGT ajaa ihan omat ajot ja muut merkit sitten ajaa omat Fair Play kisat minne saa osallistua millä vaan 1/8 autolla mikä on sinnepäin, selväähän se on että krossari conversio on hitaampi ku radalle suunniteltu auto eli tästä ei varmasti tule ongelmaa.
« Viimeksi muokattu: 21.01.08 - klo: 21.33 kirjoittanut moukari »
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #152 : 21.01.08 - klo: 21.50 »
Lusikka soppaan. Mika, jos toimit puuhamiehenä, naulaat vaan säännät selville ja se on siinä. Demokratia ei toimi niin kauan kun puhutaan korkeintaan muutaman kymmenen yksilön laumasta. Ja kaikkein varmin tapa saada homma onnistumaan, on nimenomaan luoda selkeät säännöt joihin joko taipuu tai sitten ei. Ja se joka ei taivu, voi ihan vapaasti perustella oman luokkansa. Niin kauan kuin säännöt ei ole selvät, ei monikaan arpova uskalla rahojaan likoon laittaa.

Nämä on niin nähty 1:1 vehkeiden parissa touhutessa. Yksi merkkiluokka siellä nousi yhdeksi kesäksi jopa suurimmaksi luokaksi osanottajamäärältään, vaikka "vanhat parrat tuomitsivat sekä kaluston että idean alussa ja laittoivat kapuloita rattaisiin minkä pystyivät. Arvostelijaa aina riittää, mutta vähemmän niitä jotka tarttuu sarvista härkää.

Itse nostan hattua sille joka jaksaa moista puuhata. Kiinnostava idea ja matkaa Tattikselle muutama kilsa, hmm...

Tää on muuten just näin.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #153 : 21.01.08 - klo: 23.22 »
:lol: :lol: Tai antaa IGT ajaa ihan omat ajot ja muut merkit sitten ajaa omat Fair Play kisat minne saa osallistua millä vaan 1/8 autolla mikä on sinnepäin, selväähän se on että krossari conversio on hitaampi ku radalle suunniteltu auto eli tästä ei varmasti tule ongelmaa.

Mitä tulee auton nopeuteen niin krossari 400eur kisapannulla ja sopivilla välityksillä ei välttämättä ole hitaampi kuin GT inferno vaihteella ja sporttikoneella vakiputken kanssa, päinvastoin. Emme halua kuitenkaan tehdä tästä nopeuskisaa kalustomielessä.

Nyt kun Jiri otit omat IGT kisat asiana esille niin se on paljon mahdollista. Miksi? Kisojen järjestäminen vaatinee sponsoria, koska emme halua käyttää ratoja tai ajanottolaitteistoja vapaamatkustajana. Pitäisi myös pystyä hyödyntämään mediaa jotta lajin tietoisuus kasvaa (RC-autoilu yleensä). Yritämme mm. autojen valmistajan kanssa katsoa tähän sopivia vaihtoehtoja. Toiseksi tämä riippuu myös paljon siitä miten yleisö/harrastajat innostuu hankkimaan näitä IGT autoja ja tällöin meillä on oltava myös lupaus kisoista, joihin vakiokalustolla voi tulla tasavertaisena muiden kanssa. Kopioimalla jenkeissä toiminut malli sääntöineen on minusta tässä vaiheessa oiva ratkaisu. Ennen mahdollisia kisoja tehdään yhdessä se mitä ehditään ja pidetään ennen kaikkea hauskaa.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #154 : 22.01.08 - klo: 11.37 »
Miten saadaan aikaan toimiva uusi luokka, jolle on mahdollista järjestää rentoja ja hauskoja kerhokisatyyppisiä tapaamisia?

Voisiko miniluokasta tuoda jotain oppia tähän pohdintaan? Ensimmäiset autot tulivat maahan vissiin viime kesänä, tai ainakaan itse en ollut niitä edes huomannut aikaisemmin. Torpassa näkyi yksittäisiä autoja alkusyksystä, mutta meininki ei näyttänyt kovin mielenkiintoiselta. Vauhtikin oli aika hidas ja auton ajo-ominaisuudet selvästi huonommat kuin oikeilla kisapeleillä. Ei kiinnostavaa.
Oma suhtautumiseni muuttui itsenäisyyspäivänä, jolloin ensimmäistä kertaa näin useamman minin radalla yhtäaikaa. Kuskeilla oli todella hauskaa ja myös katsojilla. Homman itu on tasaväkisessä ja reilussa kisailussa radalla, vaikka vauhti ei päätä huimaa ja auto on vakiovarusteinen. Siihen hommaan pitää asennoitua eri tavalla kuin vakavaan tulosten tavoitteluun SM-luokassa. Jo saman kauden sisällä joulun välipäivinä Mäntsälän kisassa oli yli 30 kuskia pitämässä hauskaa. Ennustavat seuraavaan kisaan vieläkin isompaa porukkaa. Joku täällä jo tiesi, että autoja olisi maassa 130+ kappaletta.
Siinä on minusta menestystarinaa kerrakseen.

Ministerit voisivat kommentoida onnistumisen reseptiään, mutta minusta keskeistä on ollut:
-nopeasti säännöt kasaan lyhyen verkkokeskustelun jälkeen.
-mahdollisimman vakiokuntoinen auto, joita saa kohtuuhintaan
-PÄÄHUOMIO HAUSKANPIDOSSA

Minulla ei ole lusikkaa tähän soppaan, mutta jos olisi, niin voisin ehdotella etenemistavaksi:
-pieni työryhmä päättämään määritykset autolle ja laatimaan säännöt mahdollisimman nopeasti. Keskustelua on jo käyty pontimeksi ihan riittävästi.
-tapahtumia ja kiinteitä päivämääriä kalenteriin (kiinteä viikonpäivä Tattiksella – kyllä siellä sopu sijaa antaa, kerhokisa tai 2 kalenteriin)
-kauppiaat mukaan luokan kehittämiseen
-ModelExpoon kalusto näyttävästi esille ja puuhamiehet paikalle vastaamaan kysymyksiin
-kauppiailla A4 fact sheet kaikesta hauskasta mitä luokkaan liittyy ensi kesänä
-keep it simple & fun
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #155 : 22.01.08 - klo: 11.51 »
Kiitos kannanotoista Jarkko, jotain ajatuksiahan jo vaihdoimmekin. Great success. Onko mini luokassa muuten muita kuin Tamiya minejä?

Kiinteä päivä on hyvä, miten sen voi varata? Toivottavasti säämies on yhtämieltä hehe.

IGT:n osalta kauppias on tullut vastaan ja hintaa pudotettu toistasataa euroa kuten edellä kerrottu ja tällä vakio-autolla lähdetään osaltaan liikkeelle. Mutta kuten on myös keskusteltu rata on vapaa kaikille kunhan hommaa ratakortin Nukelta. Vaihtoehtona GTP lähimpänä IGT:tä ja ymmärtääkseni vielä halvempikin, Jani saa vapaasti kommentoida tätä asiaa. Mahdolliset kisat on sitten asia erikseen.

hieman editoitu. Vitsi kun päästäis ajaa niin vois jättää kirjottelun vähemmälle. Onneksi on Iso-Omena ja pikkuautot.

« Viimeksi muokattu: 22.01.08 - klo: 14.48 kirjoittanut Mika R »

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #156 : 22.01.08 - klo: 15.11 »
Miniluokassa vain ja ainoastaan Tamiya Minsallittujen listalla. Ja sinä päivänä kun joku muu sallitaan niin luokka kuolee. Tai ainakin hauskuus.  :mrgreen:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #157 : 22.01.08 - klo: 16.02 »
Tohon miniin sen verran ei taida olla muuta autoa joka on etuvetoinen ja hinnaltaan N.100 euroa millä saa nitro autoon kanksi kannua fuilia ja rengas kierroksen :azn:
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #158 : 22.01.08 - klo: 16.38 »
Pointti oli, että ehkä minien menestysreseptistä voisi tuoda jotain elementtejä tähänkin valmisteluun.

Sillehän ei voi mitään, että kullakin luokalla on oma kustannusraaminsa. Kuskien piirissä laaditaan säännöt ja sen jälkeen kukin kuski itse päättää luokan sopimisesta itselleen.


Tattiksen vuoroista sen verran, että siellä on olemassa vakiintuneet "kerhoajat"
-tiistaisin klo 16-20 1/5 luokan autot
-torstaisin klo 16-20 1/10 autot, UAU:n kerhoilta (myös kerhokisat torstaisin)

Käytännössä 1/8GT -porukka sopii keskenään milloin ruvetaan olemaan yhdessä radalla. Viikonloppuvuoro on sen verran lyhyempi, että kannattanee valita tapaamispäiväksi mieluummin maanantai, keskiviikko tai perjantai.

Käytännössä siellä radalla eletään sulassa sovussa ja ajetaan isoa/pientä rataa vuorotellen sen mukaan minkälainen porukka on paikalla. Suomen kesä ei kuitenkaan tarjoa liikaa kuivia ajopäiviä.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #159 : 22.01.08 - klo: 17.35 »
Pointti oli, että ehkä minien menestysreseptistä voisi tuoda jotain elementtejä tähänkin valmisteluun.

Sillehän ei voi mitään, että kullakin luokalla on oma kustannusraaminsa. Kuskien piirissä laaditaan säännöt ja sen jälkeen kukin kuski itse päättää luokan sopimisesta itselleen.




Jarkko juuri näin. Ei vaan yksi mies sanele miten tehdään vaan ns. lajiryhmä päättää asiasta keskenään. Pointsit tälle idealle ehdottomasti.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #160 : 22.01.08 - klo: 18.43 »
Pointti oli, että ehkä minien menestysreseptistä voisi tuoda jotain elementtejä tähänkin valmisteluun.

Sillehän ei voi mitään, että kullakin luokalla on oma kustannusraaminsa. Kuskien piirissä laaditaan säännöt ja sen jälkeen kukin kuski itse päättää luokan sopimisesta itselleen.

Jarkko juuri näin. Ei vaan yksi mies sanele miten tehdään vaan ns. lajiryhmä päättää asiasta keskenään. Pointsit tälle idealle ehdottomasti.
Niin eli eikös se pointin ydin ole edullinen valmis kalusto, minkä voi käydä ostamassa paikasta X ja kävellä radalle kilpailemaan ja voittaa suoraan tuolla juuri kaupasta noudetulla perussetillä - vain kuski ratkaisee.

Nyt sitten jos samaa halutaan tähän 1:8 GT -luokkaan niin silloin päätetään kalusto, kuten nyt on ehdolla IGT ja ajetaan sillä - ei muita, ei omia virityksiä, vain tämä RTR paketti, mahdollisesti valmistajan omat "optio-osat".

Nyt sitten tämän 1:8 luokan vehkeet vain maksavat enemmän kuin miniluokassa - 500e vs. 100e

Ja jos joku viitsii tämmöistä järjestää niin tottakai hän voi sanella ehdot, muut sitten on mukana tai ei!

Tottakai tässä vaiheessa lajiryhmän jäsenet voivat antaa mielipiteitään luokan suunnitelun avuksi, mutta järjestäjän on kuitenkin päätettävä säänöt itse - muuten niitä ei koskaan synny. Itse en ole vuosiin RC-autoilla ajanut tai kilpaillut, mutta tämän luokan idea tuntuu erittäin hyvältä ja kannatan ehdottomasti, että luokassa olisi yksi yhtenevä kalusto - valmiina kaupan hyllyltä. En varmasti olisi tästä yhtä kiinnostunut, enkä harkitsisi kaluston hankintaa, jos auto, moottori, renkaat kaikki olisi vapaampia. Voin uskoa, että löytyy muitakin, jotka ajattelevat samoin. Itse haluan ajella rennosti ja miksi en kisaillakin, mutta liki kaikissa luokissa se kisailu tarkoittaa monien kalliiden komponenttien hommaamista ja perehtymistä jota ei kuitenkaan haluaisi. Voisihan sitä toki ihan hyvin osallistua kisoihin omaksi iloksi altavastaajana mutta silloin siitä kisaamisestakin hiukan katoaa se idea. Nyt olisi sitten mahdollisuus hommata kohtuu hinnalla kalusto, mikä olisi sellaisenaan kilpailukykyinen, voisi vain nauraa omille ajomokille, eikä kiroilla varikolla huonompaa kalustoa...

Tämä ei edelleenkään sulje pois muita merkkejä, eikä krossarimuunnoksia - niillekin on varmasti kannattajansa. Ehkä tämä "1:8 GT onroading" pitäsi jakaa kahteen, IGT ja outlaw GT. Jälkimmäiseen kuuluisi kaikki muut autot ja säänöistä voisi tehdä hiukan vapaammat GT-luokan hengessä. Riippuen kaluston määrästä mahdollisissa kisoissa lähdöt sitten olisi yhdessä tai erikseen. Pääasia, että kaikilla olisi mukavaa.
Old fart

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #161 : 22.01.08 - klo: 19.18 »
Pointti oli, että ehkä minien menestysreseptistä voisi tuoda jotain elementtejä tähänkin valmisteluun.

Sillehän ei voi mitään, että kullakin luokalla on oma kustannusraaminsa. Kuskien piirissä laaditaan säännöt ja sen jälkeen kukin kuski itse päättää luokan sopimisesta itselleen.

Jarkko juuri näin. Ei vaan yksi mies sanele miten tehdään vaan ns. lajiryhmä päättää asiasta keskenään. Pointsit tälle idealle ehdottomasti.
Niin eli eikös se pointin ydin ole edullinen valmis kalusto, minkä voi käydä ostamassa paikasta X ja kävellä radalle kilpailemaan ja voittaa suoraan tuolla juuri kaupasta noudetulla perussetillä - vain kuski ratkaisee.

Nyt sitten jos samaa halutaan tähän 1:8 GT -luokkaan niin silloin päätetään kalusto, kuten nyt on ehdolla IGT ja ajetaan sillä - ei muita, ei omia virityksiä, vain tämä RTR paketti, mahdollisesti valmistajan omat "optio-osat".

Nyt sitten tämän 1:8 luokan vehkeet vain maksavat enemmän kuin miniluokassa - 500e vs. 100e

Ja jos joku viitsii tämmöistä järjestää niin tottakai hän voi sanella ehdot, muut sitten on mukana tai ei!

Tottakai tässä vaiheessa lajiryhmän jäsenet voivat antaa mielipiteitään luokan suunnitelun avuksi, mutta järjestäjän on kuitenkin päätettävä säänöt itse - muuten niitä ei koskaan synny. Itse en ole vuosiin RC-autoilla ajanut tai kilpaillut, mutta tämän luokan idea tuntuu erittäin hyvältä ja kannatan ehdottomasti, että luokassa olisi yksi yhtenevä kalusto - valmiina kaupan hyllyltä. En varmasti olisi tästä yhtä kiinnostunut, enkä harkitsisi kaluston hankintaa, jos auto, moottori, renkaat kaikki olisi vapaampia. Voin uskoa, että löytyy muitakin, jotka ajattelevat samoin. Itse haluan ajella rennosti ja miksi en kisaillakin, mutta liki kaikissa luokissa se kisailu tarkoittaa monien kalliiden komponenttien hommaamista ja perehtymistä jota ei kuitenkaan haluaisi. Voisihan sitä toki ihan hyvin osallistua kisoihin omaksi iloksi altavastaajana mutta silloin siitä kisaamisestakin hiukan katoaa se idea. Nyt olisi sitten mahdollisuus hommata kohtuu hinnalla kalusto, mikä olisi sellaisenaan kilpailukykyinen, voisi vain nauraa omille ajomokille, eikä kiroilla varikolla huonompaa kalustoa...

Tämä ei edelleenkään sulje pois muita merkkejä, eikä krossarimuunnoksia - niillekin on varmasti kannattajansa. Ehkä tämä "1:8 GT onroading" pitäsi jakaa kahteen, IGT ja outlaw GT. Jälkimmäiseen kuuluisi kaikki muut autot ja säänöistä voisi tehdä hiukan vapaammat GT-luokan hengessä. Riippuen kaluston määrästä mahdollisissa kisoissa lähdöt sitten olisi yhdessä tai erikseen. Pääasia, että kaikilla olisi mukavaa.

Juu onhan se näin mutta tuosta hinnasta sen verran on auto minkä saa 350€ eikä tarvitse tehdä mitään muutoksia ei vantteja ei uusia kelloja, ei moottori pukkeja jos haluaa ajaa outlaw luokkaa ymm ymm. mutta älkää nyt ottako ketään IGT fani nokkiinne tästä. Tämä on vain matemaattista ynnäystä kuluista.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #162 : 22.01.08 - klo: 19.52 »
Pointti oli, että ehkä minien menestysreseptistä voisi tuoda jotain elementtejä tähänkin valmisteluun.

Sillehän ei voi mitään, että kullakin luokalla on oma kustannusraaminsa. Kuskien piirissä laaditaan säännöt ja sen jälkeen kukin kuski itse päättää luokan sopimisesta itselleen.




Jarkko juuri näin. Ei vaan yksi mies sanele miten tehdään vaan ns. lajiryhmä päättää asiasta keskenään. Pointsit tälle idealle ehdottomasti.

Demokratia ns. lajiryhmineen ym. ei ole tässä toimiva ratkaisu. Kaikki muistavat varmaan ns. leikkimieliset monsterikisat, joissa ei demokratialla pystytty edes päättämään, mikä on monsteri! Tai ralligamet, joissa ei päästy yksimielisyyteen edes radan materiaalista!

Mikalla on tässä selkeä konsepti, joka tuo mukanaan monia etuja verrattuna ns. yleiseen luokkaan:
- ei tarvita katsastusta (poikkeavuudet huomataan kanssakilpailijoiden toimesta heti)
- kaikilla yhtäläiset mahdollisuudet pärjätä
- helppo pitää kattavaa varaosasalkkua paikalla
- matala kynnys uusilla kavereilla tulla mukaan
- kohtuulliset, ennakoitavat kustannukset

Etuja on muitakin, mutta nämä riittävät varmasti vakuuttamaan konseptin toimivuudesta. Kun vielä tarjolla oleva auto on hieno, lähes bling bling, hinta/laatu erittäin kohdallaan, ja kori näyttävä (upein näkemäni), niin lupaavalta näyttää!

Demokratiahan toimii sitten loppupeleissä siten, että ne jotka kannattaa, ostaa auton, ja muut ei  :mrgreen:

Tämä on Mikalta hieno idea, ja toivon, että Mika pistää säännöt lukkoon TÄMÄN luokan osalta. Outlaw luokka kuulostaa toki hienolta vaikka pahoin pelkään, että sääntöjä luodessa voi olla vaikeuksia. Ja sehän on selvää, ettei outlaw-luokassa pärjätä millään 350 euron autolla, vaan siitä tulee huomattavan kallis luokka vapaine moottoreineen ja autoineen, ainakin jos aikoo pärjätä. 

Mika, idean isänä omaat valtuudet toimia diktaattorina, jotta homma lähtee liikkeelle. Kyllä se sitten myöhemmin löytää demokratialla oikean uran.
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #163 : 22.01.08 - klo: 20.11 »
Outlaw luokka toimii vain silloin jos ainut sääntö on GT kori ja siten että se peittää koko auton. C8 auton omistajat voisivat siis ajaa sitä kun hankkii tällaisen korin(t)  :mrgreen: :p ...silloin jäisi vielä pellepelottomille mahdollisuus kokeilla kaikenmaailman virityksiä...  (ahdettuja koneita yms.) [tämä oli sitten ihan puhdas läppä]



| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #164 : 22.01.08 - klo: 20.30 »
Outlaw luokka toimii vain silloin jos ainut sääntö on GT kori ja siten että se peittää koko auton. C8 auton omistajat voisivat siis ajaa sitä kun hankkii tällaisen korin(t)  :mrgreen: :p ...silloin jäisi vielä pellepelottomille mahdollisuus kokeilla kaikenmaailman virityksiä...  (ahdettuja koneita yms.) [tämä oli sitten ihan puhdas läppä]

Hieno idea, outlaw luokan säännöt:
1. 1/8 mittakaavaisen henkilöauton korin täytyy ylhäältä katsoen peittää pyörät niiden ollessa säädettynä suoraan
2. 1/8 mittakaavaisen henkilöauton korin täytyy sivulta katsottuna peittää tekniikka näkyvistä(paitsi renkaat, moottorin kansi ja moottorin apulaitteet).
3. Suihkumoottorit ja höyrykoneet kiellettyjä

Siinä olisi ropelihatuille temmellyskenttää :grin:
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #165 : 22.01.08 - klo: 21.05 »
No nyt noi outlaw säännöt kuulostaa hyviltä..pääsis hieman kisaamaan omallakin ratapelillä. Mutta kuka tätä onkin järkkäämässä kiinnostaako häntä muu kuin "vakio" luokka?
Oma vekotin McLaren korilla..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa rokrok

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #166 : 22.01.08 - klo: 21.12 »
Nyt on kyllä tullut jo liuta hyviä ideoita!!!

Toi kuulosti todella hyvältä että 2 luokkaa esim.

1:IGT suoraan laatikosta Luokka(Mika R:n luettelemia sääntöjä noudatten?)

2:GT outlaw muut 1/8 rallygame,krossi,GT,yms, katekoriaan menevät mut toi C8 näissähän luulisin tuon rengas/vanne yhdistelmä tuottaisi jotain päänvaivaa(olenko väärässä?)jos näissäkin oma yksityyppi rengas olis käytössä.Eikä noita C8 vehkeitä kerkee edes näkeen kun menee niin perk....sti!:)

Ja tähän ns.GT oulaw luokkaan jotkut järki säännöt!! Ajettaisiin vaan ns. hupimielessä  viihteenä itselle/yleisölle ja/tai täytteenä IGT luokan kanssa jos autoja ei riittävästi radalla???
Varmaan olis aikas älytön meteli/hienon näköistä kun autoja radalla samaan aikaan esim. 20-30kpl???

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #167 : 22.01.08 - klo: 21.32 »
Minkä takia outlaw eli vapaa luokassa pitäisi olla yksi tyyppi rengas? ...eli kaikki muut sallitaan paitsi c8? Krossin vanteellakin saa foami rengasta, esim. gq:lla on sellaisia, joten jp-nitro racingin kautta voisi saada jos haluaa..Minun mielipide on että kun nimikin on outlaw, niin kalusto saisi olla vapaa myös renkaiden osalta..
No katsotaan mitä tulee, ajan jos mahdun mukaan..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #168 : 22.01.08 - klo: 21.40 »
Vau, onpas paljon keskusteltu aiheesta, hyvä hyvä..

Asioilla on välillä tapana edetä nopeastikin ja nyt Shark ja Mini -merkkiluokkien hyviin kokemuksiin perustuen onkin lisää hyviä uutisia Inferno GT:llä ajaa haluaville!

Eli ajamme IGT vakioluokkaa ensi kesänä, joka koostuu kerhoilloista (Tattarisuo, Hyvinkää?) sekä yhdestä tai useammasta IGT kilpailusta kesän aikana. Kisat sponsoroi Kyosho joka hoitaa kisan kulut kuten ajanoton ja palkinnot. Kerhoilloissa Inferno GT ReadySetin (439e Kyosho Pro Shop) ostaneet saavat -15% varaosista, jotka pyritään kantamaan mukana kerhoilloissa ja kisapaikoilla niin ettei niitä tarvitsisi itse hankkia pakkiin etukäteen. Kerhoiltojen aikataulu tarkentuu myöhemmin kohti kesää.

Kisat ajetaan "jenkkisäännöillä" joita on käsitelty aiemmin. Polttoaineen, tulpat, ilmansuodattimet, laakerit jne tarvikkeet kukin kilpailija saa valita itse. Kisarenkaaksi joko Kyoshon omat 55 V-slicksit joita pidetään todella hyvinä tai sitten jotkin muut hyväksi todetut renkaat (tarkentuu kauden aikana kokemusten mukaan). Käännän säännöt suomeksi kunhan ehdin mutta periaatteena on se että autoilla ajetaan suoraan boksista, muuttaa saa ainoastaan radiolaitteet ja servot, jarrupalat/levyn sekä lisätä etujäykkärin ja vakaimet autoon jos katsoo tarpeelliseksi.

Kysymyksiinne vastaan tässä tai YV:llä. Toivottavasti saadaan homma lentoon ja päästään pitämään hauskaa!

Aijjoo, F430 omistajana yritän tieysti itse osallistua kerhoiltoihin mahdollisimman paljon, jolloin varaosat saa minulta, muussa tapauksessa hommaa hoitaa esimerkiksi joku Kyosholla töissä oleva.

(Outlaw -luokkaan tämä ei ota mitään kantaa)
« Viimeksi muokattu: 22.01.08 - klo: 21.51 kirjoittanut Mika R »

Poissa FrzT

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #169 : 22.01.08 - klo: 21.44 »
Varmaan olis aikas älytön meteli/hienon näköistä kun autoja radalla samaan aikaan esim. 20-30kpl???

Voi olla hieman tungosta radalla, jos kaksikymmentäkin autoa samanaikaisesti kiertää... Ja sitten yksi pointti kierroslaskennan kannalta, nimittäin vanha laskentajärjestelmä mahdollistaa "vakiona" 10 autoa samanaikaisesti radalla. Toki jos personal ponderit on käytössä mielikuvitus taitaa olla rajana, mutta veikkaampa, että kovin monella "uudella" kuljettajalla ei moista mokkulaa autosta löydy...
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Poissa nilsson

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #170 : 22.01.08 - klo: 21.51 »
eli kaikki muut sallitaan paitsi c8?

GT/RallyGamesta ymmärtääkseni oli kyse outlawinkin kohdalla.

Poissa nilsson

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #171 : 22.01.08 - klo: 21.57 »
Kerhoilloissa Inferno GT ReadySetin (439e Kyosho Pro Shop) ostaneet saavat -15% varaosista

Eli ennen kamppista, sen jälkeen tai muualta autonsa ostaneet eivät tuota alea saa?

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #172 : 22.01.08 - klo: 21.59 »
Sanotaan näin että ainakin he saavat, mutta eiköhän tuo onnistu jos mukana ollaan/olet aktiivisesti. En odota että osia paukkuu älyttömiä määriä, siltä pohjalta mitä olen näiden menoa nähnyt videoissa, mutta jos paukkuu niin sitten niitä löytyy tilalle.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #173 : 22.01.08 - klo: 22.03 »
eli kaikki muut sallitaan paitsi c8?

GT/RallyGamesta ymmärtääkseni oli kyse outlawinkin kohdalla.
Jos lukee tuosta jokunen viesti ylöspäin niin muunkin näköisiä ajatuksia jotkut heittivät..Mutta jos tuntuu että esim. toi mun auto on liian kova pala luokkaan missä käsittääkseni ajeltaisiin suunnilleen ajamisen ilosta, niin voin toki jäädä pois..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa nilsson

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #174 : 22.01.08 - klo: 22.11 »
Jos lukee tuosta jokunen viesti ylöspäin niin muunkin näköisiä ajatuksia jotkut heittivät..Mutta jos tuntuu että esim. toi mun auto on liian kova pala luokkaan missä käsittääkseni ajeltaisiin suunnilleen ajamisen ilosta, niin voin toki jäädä pois..

"Ihan puhdas läppä" taitaa olla suora lainaus siitä viestissä missä c8:t otettiin mukaan keskusteluun. Sen jälkeen karattiin pellepeloton-osastolle. Toki jos todellista outlawia haluaa, niin kaikki kynnelle kykenevät vaan viivalle.

Poissa rokrok

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #175 : 22.01.08 - klo: 22.15 »
Minkä takia outlaw eli vapaa luokassa pitäisi olla yksi tyyppi rengas? ...eli kaikki muut sallitaan paitsi c8? Krossin vanteellakin saa foami rengasta, esim. gq:lla on sellaisia, joten jp-nitro racingin kautta voisi saada jos haluaa..Minun mielipide on että kun nimikin on outlaw, niin kalusto saisi olla vapaa myös renkaiden osalta..
No katsotaan mitä tulee, ajan jos mahdun mukaan..

kirjoitin nopeammin ennenkuin ajatus tuli mukaan! sori!
En tarkoittanut etteikö C8 autoilla saisi ajaa ja itsellänikin on sellainen tosin vuodelta miekka ja kivi. Valmis sinällään outlaw luokkaan!Olet kyllä oikeassa siinä et jos luokka on outlaw niin tosiaan pitäisi olla vapaat kädet esim.juurikin renkaiden osalta yms.yms. Ja tää oli vaan yksi ajatus ennenkuin tajusin et noita C8 vehkeitäkin on olemassa no mun moka pyydän nöyrimmin anteeksi.
Mielenkiinnolla odotan itsekkin mitä tapahtuu ja ajaan menen varmasti vaikka yksin mahduin mukaan tai en.
Kiinnostuneita molempia luokkia kohtaan näköjään on!!

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #176 : 22.01.08 - klo: 22.40 »
Juu, ajelen myös joka tapauksessa, hienoa jos mahdun mukaan, jos en niin eipä toi kauheesti kiristä pipoa..Ja pääkaupunkiseudultakin taitaa c8 autoja löytyä sen verran että pelkästään niilläkin saisi kisat pystyyn jos vain omistajia kiinnostaa..(tiedän lähes 10kpl)..puuhamieheksi musta ei kyllä ole, menee aika eri luokassa ensi kesänä.
tossa vielä suora lainaus kun alettiin lainailemaan..
Hieno idea, outlaw luokan säännöt:
1. 1/8 mittakaavaisen henkilöauton korin täytyy ylhäältä katsoen peittää pyörät niiden ollessa säädettynä suoraan
2. 1/8 mittakaavaisen henkilöauton korin täytyy sivulta katsottuna peittää tekniikka näkyvistä(paitsi renkaat, moottorin kansi ja moottorin apulaitteet).
...mutta joo, siinä olikin mun mielipiteet, jään odottelemaan mitä tuleman pitää..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #177 : 22.01.08 - klo: 22.55 »
Nyt sitten vaikka RC autoilu ja kisailu onkin luissa ja ytimissä, pienestä tauosta huolimatta, olen ja aina olen ollut poltisvehkeistä pihalla kuin lumiukko. Ja vaikka olenkin itse kiinnostunut tuosta IGT:stä, kannattaisin silti tuohon outlaw-GT:hen jonkin sortin sääntöjä - muitakin kuin tuon korin osalta. Eli vaikka nimi onkin outlaw niin ei sen tarvitse tarkoittaa että kaikki on sallittua, muuten se karkaa käsistä eikä missään ole mitään järkeä ja taatusti ollaan erittäin kaukana GT-hengestä.

Voisiko tähän outlaw luokkaan luoda korin lisäksi puitteet moottorin osalta - koko, renkaat - tietty tyyppi, jne - te muut osaatte sanoa paremmin mitä asioita voisi järkevästi rajata sopivasti. Siten, että auto kulkee reippaammin, mutta olisi myös ajettavissa. Niin että rakenne lähempänä IGT:tä kuin C8:a. Säännöt kuitenkin luo haasteita - jos kädet on vapaat niin ne piirtää joilla on liitua...
Old fart

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #178 : 23.01.08 - klo: 01.05 »
En halua olla ilonpilaaja, mutta nyt kun näitä hyviä ideoita on tullut paljon ja asioista keskusteltu, niin varmasti kaikille on tullut selväksi yllä olevista viesteistä mikä auto on luokkaan ehdolla, mistä sitä saa ja mihin hintaan. Joten siis mainostaminen tässä ketjussa loppuu nyt.

:mrgreen:

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #179 : 23.01.08 - klo: 11.53 »
Vaan yleinen kommentti mitä tulee noihin hihnavetoisiin C8 autoihin, keppivetoisen GT auton etu lienee että rata voidaan tarvittaessa rakentaa myös parkkipaikalle (tutkitaan näitäkin vaihtohtoja ja näinhän ne tekee esim. Japanissa videoiden perusteella), C8 foameineen ja hihnoineen voi olla vähän kovemmalla koetuksella. Ei ne kauheen herkkiä ole mutta niiden paikka on kuitenkin radalla.