Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 710911 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #180 : 23.01.08 - klo: 20.53 »
Funtsin tuossa IGT kerhoiltaa, miltä kuulostais?

Tattarisuon radalla joka toinen keskiviikko klo 16-20 , kuun parittomina viikkoina (siis 1. ja 3.), alkaen heti kun olosuhteet sallii (viim. Huhtikuussa).

Tietenkin muulloinkin voi ajaa mutta tällöin olisi säätöapu paikalla ja varaosapakki mukana. Huom. ajaminen edellyttää 5e ratakortin hankintaa Nuorisoasiankeskukselta. http://www.vaurc.fi/?radat
« Viimeksi muokattu: 23.01.08 - klo: 20.57 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #181 : 25.01.08 - klo: 14.22 »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #182 : 26.01.08 - klo: 10.19 »
Terve,
kokeilin tuota option moottorin asennusta, tässä tapauksessa vanha RB C5
http://www.snrt.net/IGT/option.jpg

Tottahan tuo onnistuu kokonaan Kyosho osilla, joko 2-pala tai 3-palakytkimellä, tässä osat mitä itse käytin Amainhobbies:

1 x     KYOIF108 Kyosho Stock Engine Mount                   $7.75
1 x     KYOIF107 Kyosho Engine Mount Plates                  $6.99 (nämä mulla jääny jostain ennestään)
1 x     OFN10099 OFNA 1/8 Clutch Bells Shim Kit              $4.29
1 x     OFN18067 OFNA .21 Manifold/Ring Mount Spring         $11.99
1 x     RCEK8011 K Factory Hard Coated 3-Shoe Clutch System  $24.99

yht. alle neljäkymppiä euroina koko hoito. Tottahan Suomestakin saa, toi Amain on vaan niin helppo ja nopea pienissä tilauksissa. Ei näy kovin hyvässä kuvassa, mutta konversio siis 2-vaihteisena. Kytkinhän tuossa on hintavin, jos löytyy ennestään niin loput osat ei maksa kauheesti.

Vakioluokkaan tämä moottori ei tietenkään käy, mutta tulipahan kokeiltua. Voi sitten verrata nopeutta radallakin sport 28 vs. race 21.
« Viimeksi muokattu: 01.03.08 - klo: 21.18 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #183 : 27.01.08 - klo: 16.18 »
Aussit mittailee Inferno GT forumissa reilusti yli satasen nopeuksia Gepsillä, moottorina LRP .28 ja välitykset 17/22 (pinjonit HPI). Se on kova nopeus näin isolle autolle.

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #184 : 28.01.08 - klo: 22.33 »
Noniin.
Nyt on kesän lentohuumoksesta herätty, inferno kaivettu esiin kun toiset on ne juuri kappiin tuupanneet. Jäi viimekesän ajelut syksyn yhteen fiilistelyyn, harmittaa! :undecided:

Nyt toinen paikallinen entinen automies on valtion kustantamalla vuoden virkistyslomalla, niin on tullu tylsyydessä heräteltyä auto hommia. Miten mahtaisi olla MP777 SP2 muuttaminen on-road biiliksi, alusta, kori, 2-vaihteinen loota...?  :tongue:
Mitäe mietteitä Mikalla olisi aiheesta?
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #185 : 29.01.08 - klo: 08.23 »

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #186 : 29.01.08 - klo: 12.01 »
Jees, siis sen älysinkin ettei sillä kilpaa saisi ajaa, muuten vaan oli mielessä kun ei tonne krossaradallekkaan tule oiken sillä lähettyä.  :undecided:
Kilpaluokkaan ihan RTR peli vaan...
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa nilsson

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #187 : 29.01.08 - klo: 12.09 »
Jees, siis sen älysinkin ettei sillä kilpaa saisi ajaa, muuten vaan oli mielessä kun ei tonne krossaradallekkaan tule oiken sillä lähettyä.  :undecided:

Sopisikohan RC-Garagen rallygame-kitti Infernoon pienellä modaamisella? Vaihdetta siihen ei kuulu, mutta muuten buggyn saisi katukelpoiseksi.

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #188 : 30.01.08 - klo: 21.23 »
oho tuli väärään paikkaan
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #189 : 31.01.08 - klo: 12.35 »
kommentoi vaan Jiri tästä asiasta jos tiedät - oma arvaukseni on että konversiosetti voisi toimia.

Tästä IGT "spekkiluokasta" mainittakoon että porukoilta on tullut useita yhteydenottoja ja ilmottautumisia "kesän rientoihin" heitä lainatakseni, joten homma näyttää erittäin hyvältä! mukavaa että joukossa on sekä kokeneita kuskeja  että uusia harrastajia. Tämä on erittäin mukavaa ja luokan tarkoitushan on tehdä osallistumiskynnys mahdollisimman matalaksi nimenomaan uusille harrastajille, jossa kokeneemmilla on tärkeä rooli.

Autojen ostajat voisivat ilmottautua mulle jos tuntevat kaipaavansa aupua sisäänajon kanssa. Voisimme katsoa jotain yhteistä sisäänajosessiota, jossa olis apuna starttilaatikko ja kuumailmapuhallin niille joilla itsellä ei ole, jotta saadaan homma hoidettua mahdollisimman helpolla. Moottorissahan on vetokäynnistin mutta tunnetusti ne ovat hieman kinkkisiä etenkin kun moottori on uusi ja kireä.


Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #190 : 21.02.08 - klo: 15.28 »
Sinänsä ei mitään kummempaa aiheesta, vielä odotellaan rauhassa ratojen aukeamista.

R/C techissä tuli vastaan tämä viimeisin viesti siellä, joka vaikuttaa varsin lupaavalta:

Lainaus
I have been racing one of these a Ronnie Setsers Raceway in Tampa since december. This is the most fun I have had in 20+ years if racing. Parts are not a problem because you rarely break any. The only thing I replace were spur gears due to adustment error. The competition is incredible. They are real driver cars and you can go lap after lap with someone swapping positions the whole time. I would recommend these to anyone who has a place to race them. We are pushing 3 mains on normal sunday races.



Kuulostaa siis hyvältä. Renkaista sen verran, että jos liimaatte itse Kyosho V-slicksit vanteille niin kaverit suosittaa paria kierrosta ducktapea renkaan sisäpuolelle --> vyörengas. Itse en ole vielä tehnyt mutta suunnitelmissa.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #191 : 25.02.08 - klo: 21.35 »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #192 : 01.03.08 - klo: 21.20 »
Taas muutamia uusia kavereita mm. espoosta ilmottautunut kesän koitoksiin. Näyttää siis vahvasti siltä että IGT stock luokkaan saadaan mukavasti autoja sekä bonuksena ajanotto kerhoiltoihin. Rules :cool:

edit: On tullut samalla kysymyksiä mitä kannattaa autoon päivittää ja alkuu vain seuraavat:
- ohjausservo ja vastarin akku patterinkotelon tilalle ja mahdollisesti muut sähköt eli kaasuservo ja ohjain/lähetin
- ohjauksen linkki z-taivutetun raidetangon tilalle (Pro-Shopista auton ostajat, kysykää tätä mukaan!)
- parempi ilmanputsari
Muuta ei kannat alkuun laittaa vaan ajaa ihan vakiolla.
« Viimeksi muokattu: 01.03.08 - klo: 21.36 kirjoittanut Mika R »

Poissa ST

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #193 : 01.03.08 - klo: 22.02 »
Kävin Jumbos katomassa tuota. Tuo kori on livenä paljon hienompi kuin kuvissa.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #194 : 02.03.08 - klo: 12.29 »
Taas muutamia uusia kavereita mm. espoosta ilmottautunut kesän koitoksiin. Näyttää siis vahvasti siltä että IGT stock luokkaan saadaan mukavasti autoja sekä bonuksena ajanotto kerhoiltoihin. Rules :cool:
Mites monta on jo ilmoittautunut "varmasti" ja montako on kuin minä, eli kiinnostus on kova ja auto vakaasti hankintakiikarissa?

Lähipäivinä selviää yhden auton kohtalo, josko siitä tulisi tämän talouden uusi jäsen  :p

Ja onhan tässä vielä aikaa autoa hankkia ennen kuin radat aukeaa... Tiedän, että jos autoa ei ole hankittu kun radan varteen tuun kattelemaan niin sitä saattaa joutua menemään kotiin Proshopin kautta  :tongue:
Old fart

Poissa ALi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #195 : 02.03.08 - klo: 12.42 »
Tänne on kotiutunut Aston Martin ja tarkoitus on tulla ajelemaan aina kun kerkiää.
..Captain, we have some problems..
” we have nothing right on the left side and nothing left on the right side”

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #196 : 02.03.08 - klo: 14.20 »
Tänne on kotiutunut Aston Martin ja tarkoitus on tulla ajelemaan aina kun kerkiää.
Toi on kyllä näistä vakiokoreista munkin suosikki. Mistäs näihin löytää muita koreja, tai edes näitä vakiomalleja maalaamattomina?
Old fart

Poissa ST

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #197 : 02.03.08 - klo: 15.25 »
Kysy Kyoshon liikkeistä.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #198 : 02.03.08 - klo: 16.59 »
Luokkaan osallistujista en ole pitänyt vielä tarkkaa kirjaa, auton omistajia näyttää jo kuitenkin olevan. Todella hienoa saada Ari L mukaan!

Tässä joitakuita
Mika R
Frzt eli Frantsi, joka hoitaa myös kierroslaskentaa
Ali
Kokkis eli Proshopin Jarno
Toni N, harkitsee vakavasti, ajettiin Supereilla ennen muinoin yhdessä
Tomppa L kaverinsa kanssa
Sekä Turusta muutama kaveri
Joten laskuissa on kymmenkunta autoa, jos nämä muutamat jotka ovat miettineet asiaa päättävät lähteä mukaan kuten Tomi L ja Mikko A.
Ei kuulosta tässä vaiheessa suureltä määrältä mutta kunhan autot saadaan radalle, vaikka 5+ autoa niin alkaa meteliä syntymään. Nämä ovat isoja nitroautoiksi!!
« Viimeksi muokattu: 02.03.08 - klo: 22.43 kirjoittanut Mika R »

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #199 : 03.03.08 - klo: 12.16 »
En äkkiseltään löytänyt linkkiä tälle keskustelupalstalle.

Tuntuu löytyvän melkolailla hyvää tietoa.
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #200 : 03.03.08 - klo: 12.25 »
Moi Mikko, oli se tuolla aiemmin mutta hyvä että postasit uudestaan. Ihan kohtuullista tietoa ja paljon lätinää ;-) itse tykkään enemmän RC Techin ja Universen (I)GT topikeista. Kaikki kannattaa hyödyntää :)

Poissa Savagex4.6

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #201 : 03.03.08 - klo: 16.36 »
Nyt on oma peli hankittu Infernon Gt Subaru ja siihen Futaban 2.4GHz radiot. Eikun odotellaan lumien sulamista jotta päästään ajamaan.

« Viimeksi muokattu: 03.03.08 - klo: 16.51 kirjoittanut Savagex4.6 »
Inferno GT Subaru

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #202 : 03.03.08 - klo: 16.48 »
Mahtavaa!! Kyseessä siis Mikko A, jonka kanssa tänään törmättiin sattumalta Pro-Shopissa hehe

Poissa Savagex4.6

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #203 : 03.03.08 - klo: 16.52 »
Siis Mika Tomi A kun törmättiin HEH ...
Inferno GT Subaru

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #204 : 03.03.08 - klo: 20.06 »
Sorry !! Siis Tomi A tietty...

Poissa Savagex4.6

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #205 : 03.03.08 - klo: 20.11 »
Harmittaa kun ulkona tulee lunta vaan olis voinu pitää maan sulana niin olis voinu ajaa koneen sisään... Pikkuhiljaa ei auta kun odottaa kädet syyhyää...
Inferno GT Subaru

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #206 : 03.03.08 - klo: 22.06 »
Nyt näyttäs vakaasti siltä, että saitte juuri yhden IGT:n lisää  :grin:

Ei pitäis tietysti nuoleskella ennen kuin tipahtaa, eli auto on oikeasti omissa käsissä - mutta "kaupat on sovittu" ja viikon - kahden kuluttu pitäis BMW:n kotiutua  :grin:

Eli lumien olisi paree alkaa sulamaan :cool:
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #207 : 04.03.08 - klo: 07.30 »
Aina vaan paranee.. Hyvä Mikko.

Kyllä me jo kuukauden päästä ajetaan vai mitä.

edit: Uudessa 2008 Kyozho katalogissa on IGT autoista upeat kuvat korivaihtoehtoineen. Polttikrossi kuvissa komeilevat Suomesta Tomi Salonen ja Juha Sartesuo.  :cool:
« Viimeksi muokattu: 04.03.08 - klo: 12.53 kirjoittanut Mika R »

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #208 : 04.03.08 - klo: 14.02 »
edit: Uudessa 2008 Kyozho katalogissa on IGT autoista upeat kuvat korivaihtoehtoineen.  :cool:
Onko tullut uusia? Linkkejä..?

Ite oon koittanut kaivella noita eri koreja, mutta kohtuu nihkeesti löytyy. Ofnalla on muutama ja sitten Deltaplastikilla on joitakin, edullisia - mutta hiukan kehnon oloisiakin... Tuo Ofnan 911 GTP hiukan houkuttelis...
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #209 : 04.03.08 - klo: 17.11 »
korit on samat ku ennenkin mutta kuvat on hienoja -- hae katalogi Kyosho jälleenmyyjältä/liikkeestä

tuossa oli/on se yks uusi Aston Martin kaverilla myynnissä hintaan 85e jos kiinnostaa, ajamaton siis, tunnuksella "raaseri", laita vaikka YV:tä hänelle