Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 712404 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #240 : 19.03.08 - klo: 10.21 »
turusta ja tampereelta on myös tullut yhteydenottoja ja katsotaan mitä saadan aikaiseksi.

Kyllä minä ainakin olen valmis lähtemään jopa kehä III ulkopuolelle ajelmaan kisaa jos sellaisia järjestetään.

Mun mielestä näille autoille ei välttämättä tarvitse olla edes virallista rataa, vaan joku isompi parkkis toimii varmaan oikein hyvin, omistajan luvalla tietenkin. IGT "katurata" kilpailut  :tongue:
Old fart

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #241 : 19.03.08 - klo: 17.14 »
Pitää käydä ostaa tollanen auto kunhan työkiireet helpottaa :)
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #242 : 19.03.08 - klo: 21.48 »
Toi Bluesin parkkis on siitäkin hyvä valinta, että sinne pääsee tosi nopeasti(kiitos HIFK:n) :wink:

Toni, ei päästä ihan vielä... :cool:

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #243 : 19.03.08 - klo: 21.52 »
Toi Bluesin parkkis on siitäkin hyvä valinta, että sinne pääsee tosi nopeasti(kiitos HIFK:n) :wink:

Toni, ei päästä ihan vielä... :cool:
Tätä kommenttia vähän odottelinkin... :smiley:
No mutta kelitkin on niin huonot, että ei tässä kiirettä  :laugh:
Tyhjä

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #244 : 19.03.08 - klo: 22.16 »
Joo, no kuten huomaatte pikkuautoaiheiset asiat on aika vähissä joten tuo oli helposti arvattavissa. Ei tuosta aiheesta sen enempää. Sorry OT  :embarrassed:

Poissa -R.T-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #245 : 24.03.08 - klo: 09.56 »
 :grin: On se harmi kun Kyösteillä vaan kisaatte :mrgreen: (tottakai ymmärrän tasaisuuden) kesällä tosi ajaja voisi jopa verrata Kyöstiä ja Hn ultra GTp.tä  :afro:
(Auto riittää taito ei) :police: :cheesy: :lol: :shock:
Kyosho inferno7.5/777/HongNor X1X-CR/SH .28 Pro PT28XM-P6.  Kyosho FW-05T. ULTRA GTP-2 Porsche 911

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #246 : 24.03.08 - klo: 13.24 »
Kyllä sitä rataa riittää kesän mittaan ihan kaikille merkkiin katsomatta, kunhan sinne asti päästään ja lumisateet loppuu..

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #247 : 26.03.08 - klo: 22.47 »
Mistä ootte ostellu noita kiesejä? Onko joku vertaillu hintoja?
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #248 : 27.03.08 - klo: 09.41 »
Mahdollisesta ostopaikasta ja auton hinnasta on keskusteltu edellisillä sivuilla. Luulen että koko topikin lukemalla läpi on aika hyvin kärryillä missä mennään :)

Poissa Kaheli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #249 : 27.03.08 - klo: 23.21 »
Lukasin ketjun läpi ja heräs kammottava polte. Juuri aloittaneena harrastajana voin kertoa, että tällaista kaivattaisiin vähän joka luokkaan. Vakioautosarjaa. Tuntuu nimittäin melko ylitsepääsemättömältä vuorelta alkaa tyhjästä rakentaan vaikkapa 1/8 krossikilpuria ja vielä löytää motivaatiota harjotella kilpatasolle. Alan säästään vaimolta salaa tuohon IGT:hen ja ilmottaudun leikkiin mukaan.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #250 : 28.03.08 - klo: 07.33 »
Onko kellään tietoa mistä saa parhaat "kanttarit" tällaseen rataan? Meillä on täällä Tampestereella isoa (halk. 55mm) köyttä josta radan pystyy muotoilemaan helposti. Sisäkanttarit tarttis keksiä jostain. Ongelmana kaiketi on ainakin kaikenlaisten "lautasmallisten" paikallaan pysyminen. 1:10 autoilla se ei ole ongelma, mut nää on niin painavia, että vie ainakin kaikki muoviset mukanaan. Ja kyllä, olen tosissani miettinyt Tampereen-Lempäälän suunnille jonkinlaisen, ainakin siirrettävän, radan järkkäämistä.

Vähän offtopicia, mut montako kertaa viimeisten vuosien aikana joku täysin ennen Suomessa kokematon luokka saanut tällaista palautetta. Kuume iski..rupes poltteleen..vaikka millä hinnalla..tätä lisää..kiitos kun jaksatte vääntää... Paljonkohan tosta johtuu kohtuullisen siistinä pysyneestä topicista  :wink:

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #251 : 28.03.08 - klo: 08.43 »
Alan säästään vaimolta salaa tuohon IGT:hen ja ilmottaudun leikkiin mukaan.
:cheesy: :lol: :p
Mä voitin väsytystaistelun ja viimein hallitus myönsi varat tähän tärkeään investointihankkeeseen  :tongue: Toki auton hankinnan jälkeen on tarvinnut ja vielä tarvitsee lisärahoitusta, mutta niinhän ne budjetit valtiollakin tuppaa paisumaan alkuperäisestä  :mrgreen:

Niin kuin aiemminkin kirjoitin niin mun mielestä tää luokka sopis hyvin myös jollekin siirrettävälle radalle parkkikselle. Jos jossain päin tälle luokalle löytyy innokkaita kuskeja, mutta kiinteä rata puuttuu, niin mun mielestä siellä voisi silti järjestää kisat - ainakin koemielessä.

Sopiva iso parkkis, omistajan lupa, lakasulakasukone, radan merkkaus tarpeet, rekka mistä saa kontin kyljen auki ja innokkaat ja motivoituneet paikalliset järkkärit niin kisat on pystyssä (ja minä paikalla  :lol:)

Uskon, että tälläinen joustavuus vain lisäisi tämän luokan suosiota - sais vietyä harrastusta paikkakunnille, missä sitä ei ole totuttu näkemään.
Old fart

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #252 : 28.03.08 - klo: 09.21 »
Onko kellään tietoa mistä saa parhaat "kanttarit" tällaseen rataan? Meillä on täällä Tampestereella isoa (halk. 55mm) köyttä josta radan pystyy muotoilemaan helposti. Sisäkanttarit tarttis keksiä jostain. Ongelmana kaiketi on ainakin kaikenlaisten "lautasmallisten" paikallaan pysyminen. 1:10 autoilla se ei ole ongelma, mut nää on niin painavia, että vie ainakin kaikki muoviset mukanaan. Ja kyllä, olen tosissani miettinyt Tampereen-Lempäälän suunnille jonkinlaisen, ainakin siirrettävän, radan järkkäämistä.

>>>meillä on Tattarisuon radalla kaistaerottimena käytössä vanhaa paloletkua, joka on täytetty hiekalla. Halkaisijaltaan 60 mm riittää 1/10 autoille, mutta isommat (1/5 ja 1/8) tuppaavat menemään yli. Ensi kesäksi olemme hankkineet 100 mm tavaraa. Tuo ei ole kovin mobiilia, mutta pysyy painonsa ansiosta melko hyvin paikallaan.
Sisämutkan kanttarimollan pitäisi olla jollain tavalla painotettu, jotta se pysyy paremmin paikallaan. Meillä on Torpassa muutamia vanhoja n. 35 cm halkaisijaltaa olevia mollia, joissa on painona rautalevy (keskellä reikä ja pultilla kiinni mollassa). Olen myös nähnyt sellaisia muovilautasia, joihin on valettu sisään betonia.
« Viimeksi muokattu: 29.03.08 - klo: 09.57 kirjoittanut jarkko »
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa arion

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #253 : 28.03.08 - klo: 21.25 »
Ja kyllä, olen tosissani miettinyt Tampereen-Lempäälän suunnille jonkinlaisen, ainakin siirrettävän, radan järkkäämistä.
Toni, tänne Lempäälän liepeille yksi IGT tulollaan. Musta saa ainakin kaveria raksaukseen.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #254 : 29.03.08 - klo: 09.37 »
Kiva lukea näitä viestejä! Hyvä jätkät.

Tässä olis tarjolla ilmeisen hyvä paketti, josta ei puutu mitään, eli sisältää ilmeisesti futaban gigaset ohjauslaitteet ja voimaservon ohjaukseen ja muuta pientä optio-osaa sallittujen puitteissa, mm. laadukkaan metallirunkoisen ilmansuodattimen http://rc10.fi/index.php?topic=26729.0

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #255 : 30.03.08 - klo: 00.12 »
Nyt on auto hankittu ja innolla odottelen ajokelejä :)
Kyosho GT Racing Art

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #256 : 30.03.08 - klo: 16.47 »
Mitä fuilia meinaatte autossa käyttää?
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #257 : 30.03.08 - klo: 16.51 »
PSR:llä itse ajan. Tosin IGT:n pataa ei vielä korkattu.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #258 : 30.03.08 - klo: 18.58 »
Tiedoksi muuten että ST-R:n 150ml tankki sopii suoraan ilman mitään kommervenkkejä, voi olla hyvä treenatessa ettei tarvii tankata niin usein. Etenkin kun noi stumpatessaan on vähän hankalia startata uudelleen, ainakaan mulla hehku ei yletä ilman että otan kopan pois (pitäs olla pitkänmallinen hehku) tai jos käynnistää vetokäynnistimellä ilman starttiboksia. Kisoissa vakiotankki (125ml) on pakollinen.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #259 : 30.03.08 - klo: 21.19 »
toinen juttu vielä: vaihteen 2-rattaan sisällä on messinkiset bushingit (painelaakeri suomeksi?) jotka vois hyvin vaihtaa kuulalaakereiksi, ne on jotain 1/10 pyöränlaakereiden kokoa luulisin, tarkistan vielä. Tämän voisi hyvin lisätä sallituksi modiksi sääntöihin, koska kustannusmielessä tuo lienee hyvin pieni juttu ja varmaan pidentäisi tuon laatikon rattaiden ikää jollain tavalla, tuskin merkittävästi mutta silti.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #260 : 31.03.08 - klo: 16.22 »
Punnitsin tuon IGT:n, pikkasen päälle 3200gr ilman koria joka on jopa hieman yllättävä tulos, koska auton moottoriosasto vetokäynnistimineen on melko painavaa kamaa. Tämä siis normi nimh vastariakulla ja auto vakiokamoilla ajokunnossa tankki tyhjänä, ilman koria. Korin kanssa normi krossarin paino 3550gr. Voimme siis odottaa liikettä autolta, koska ei tuon painavampi ole.

Keveys selittyy varmaankin komposiitti iskaritorneilla ja iskareilla sekä keskidiffin vaihtumisella vaihteeksi, joka lienee kevyempi sekä kevyemmillä renkailla. Autosta sais helposti kolmekiloisen, joka ei tosin vakioautosääntöjen puitteissa ole sallittua :smiley: Lipoakkua vastarinakkuna saa toki käyttää.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #261 : 01.04.08 - klo: 14.26 »
Mitä tulppaa kannattaa käyttää?
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #262 : 01.04.08 - klo: 14.43 »
Os8 on ja McCoy mc8 on hyviä ainakin.

Tässä vaihtoehtoja.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #263 : 01.04.08 - klo: 17.45 »
Tein nyt tuon laakeroinnin ajankuluksi eli vaihdoin 2-vaihteen rattaaseen 6x12x4 laakerit (SABE) painelaakereiden tilalle. Enpä tiedä mikä se hyöty varsinaisesti on koska mun logiikan mukaan tuo ratas pyörii pääsääntöisesti akselin mukana. Lakrut oli muutaman euron, joten eipä tuossa juuri takkiin tule vaikka hyöty olis olematon.



« Viimeksi muokattu: 01.04.08 - klo: 18.02 kirjoittanut Mika R »

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #264 : 03.04.08 - klo: 16.16 »
Voi muuten olla että vaihteisto on jopa heikompi kuulalaakereilla. Ratas kokee kuitenkin jonkinasteisen radiaalisuuntaisen iskun vaihteenvaihtajan tarttuessa kiinni ja tämä saattaa huonolla tuurilla rikkoa kuulalaakerin nopeemmin kun liukulaakerin. Saahan noi lujuudet laskettuakin jos joku jaksaa mut eiköhän käytäntö näytä tulokset ennen pitkää.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #265 : 04.04.08 - klo: 10.38 »
Vau, onpas paljon keskusteltu aiheesta, hyvä hyvä..

Asioilla on välillä tapana edetä nopeastikin ja nyt Shark ja Mini -merkkiluokkien hyviin kokemuksiin perustuen onkin lisää hyviä uutisia Inferno GT:llä ajaa haluaville!

Eli ajamme IGT vakioluokkaa ensi kesänä, joka koostuu kerhoilloista (Tattarisuo, Hyvinkää?) sekä yhdestä tai useammasta IGT kilpailusta kesän aikana. Kisat sponsoroi Kyosho joka hoitaa kisan kulut kuten ajanoton ja palkinnot. Kerhoilloissa Inferno GT ReadySetin (439e Kyosho Pro Shop) ostaneet saavat -15% varaosista, jotka pyritään kantamaan mukana kerhoilloissa ja kisapaikoilla niin ettei niitä tarvitsisi itse hankkia pakkiin etukäteen. Kerhoiltojen aikataulu tarkentuu myöhemmin kohti kesää.

Kisat ajetaan "jenkkisäännöillä" joita on käsitelty aiemmin. Polttoaineen, tulpat, ilmansuodattimet, laakerit jne tarvikkeet kukin kilpailija saa valita itse. Kisarenkaaksi joko Kyoshon omat 55 V-slicksit joita pidetään todella hyvinä tai sitten jotkin muut hyväksi todetut renkaat (tarkentuu kauden aikana kokemusten mukaan). Käännän säännöt suomeksi kunhan ehdin mutta periaatteena on se että autoilla ajetaan suoraan boksista, muuttaa saa ainoastaan radiolaitteet ja servot, jarrupalat/levyn sekä lisätä etujäykkärin ja vakaimet autoon jos katsoo tarpeelliseksi.

Kysymyksiinne vastaan tässä tai YV:llä. Toivottavasti saadaan homma lentoon ja päästään pitämään hauskaa!

Aijjoo, F430 omistajana yritän tieysti itse osallistua kerhoiltoihin mahdollisimman paljon, jolloin varaosat saa minulta, muussa tapauksessa hommaa hoitaa esimerkiksi joku Kyosholla töissä oleva.

(Outlaw -luokkaan tämä ei ota mitään kantaa)

Allekirjoittaneen osalta katsotaan ja pelataan lätkää vielä tämä kuukausi, Toukokuussa alan itse lämmitelemään tätä asiaa. Toivottavasti Tattarisuo on jo tuolloin käytettävissämme, eiköhän. Jotkut IGT omistajat ovat jo lämmitelleet autojaan ja ajaneet sisään moottoreita, ollaan hengessä mukana. Toukokuussa siis alkaa kerhoillat keskiviikkoisin (tai joka toinen) jos vain suinkin.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #266 : 04.04.08 - klo: 13.27 »
On niin kova polte päästä ajelemaan. Mutta ensin kone säätöihin. Onko muut jo ruvennut fiilistelemään?
Kyosho GT Racing Art

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #267 : 04.04.08 - klo: 16.36 »
 :p
Jerzi
« Viimeksi muokattu: 04.04.08 - klo: 21.56 kirjoittanut jerzirccar1 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #268 : 04.04.08 - klo: 17.14 »
Lievää egoilua Jerzi.. eiköhän tässä olla yhdessä järjestämässä

Kisojen suhteen ei ole asioita lyöty lukkoon, kisoja kyllä tulee

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #269 : 04.04.08 - klo: 18.34 »
Äsken tuli tossa vähäsen parkkiksella päristeltyä. Pelottaa vaan mennä tattarille ajaa. En tiedä kumpi loppuu ensin, tila vai ajotaito....    :cheesy:
Kyosho GT Racing Art