Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 712658 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #390 : 18.04.08 - klo: 21.49 »
Kuvista kyllä otan kunnian mutta laakeri menee Franzin nimiin  :wink:
Vai sanoitko sä, että kiertokanki olisi väljä? Oli se - ihan horo...

No mutta nyt on uudet osat hommattu ja bonuksena komboshiitti kykäpalat. Ei muuta kuin kasailemaan. Jarno aavisteli, että tuommoinen laakerivika sattaa syntyä jos kone seisoo käyttämättä ilman asiallista voitelusuojausta pidempään ja tuo minun auto on nimenomaan seissyt pitkään käyttämättä...

Eli kauden päätteeks pitää vissiin töötätä kone täyteen sopivaa öljyä.
Old fart

Poissa FrzT

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #391 : 18.04.08 - klo: 22.33 »
Omasta GXR28 aikanaan, kun runkolaakeri kosahti niin vika taisi olla menovedessä. Käytössäni oli 25% Dynaglo. Kyllähän auto kyseisellä litkulla kulki, mutta voitelu olikin sitten vähän heikomman puoleista. Koneeseen ja putkeen kertyi ruskeata siirappimaista töhnää. Tiedä sitten johtuiko laakerin kosahtaminen tuosta töhnästä, mutta tuskimpa se ainakaan voitelua paransi. BTW olisi 3,5 litraa dynoa tarjolla uloskantohintaan :grin: Onneksi Mikko kerkesit lopettaa ajoissa niin suuremmilta vahingoilta säästyttiin. Pari kuvatusta vielä miltä meikäläisen kone näytti...
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #392 : 18.04.08 - klo: 22.49 »
Mikko, mina sanoin siita kangesta :)

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #393 : 18.04.08 - klo: 22.53 »
Eli mita opimme, konetta ei saa jattaa seisomaan! Kovaa ajoa vaan siita se tykkaa :)

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #394 : 18.04.08 - klo: 23.20 »
Ehdottomasti. Illalla vois onnistua, joskus about klo 17 huomenna.

Miten olisi Länsi Auto Arenan parkkis. Minulle sopisi kuuden jälkeen pienet sessarit.
Kyosho GT Racing Art

Poissa arion

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #395 : 19.04.08 - klo: 00.13 »
Tänään oli sitten shakedownin aika omalle DBR ysille. Noi orkkiskumit ei paria tankillista enempää kestänyt, mutta kivaa ranttuahan ne pikitiehen jätti :D. Kone oli yllättävän helppo, sekä sisäänajaa, että saada toimimaan ajossa. Vielä on varaa kiristellä, mutta malttia tarvitaan. Koneesta nyt laskettu läpi reilu litra. Polttoaineena Sidewinder 20%, tulppana O.S.8.
Jos vielä la ja su ajelis rinkiä tehdaspaketilla. Sit purkuun kytkin ja vaihde. Päivityspalikat ja laakerit tilalle. Ainiin, se jarru... meinas nauru päästä :D. Mikä jarru? Tuo on ihan must päivittää, vaikka olis mimmoinen mahtiservo vääntämässä. Sopiskohan k2:n molemmat levyt ja palat?

Startti tuli Crawlerexpressin kyydissä RC-Garagesta. Q-Worldin Truggystart. Asiallinen laite, asialliseen hintaan. Suosittelen. 2x775 koneet! Helpottaa, vaikka kyllä tuon narustakin käyntiin laittoi.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #396 : 19.04.08 - klo: 09.14 »
Loistavaa Arion! Noilla ACRE levyillä ja paremmalla servolla + 6V akkupaketilla pysähtyy kuin seinään. Suosittelen. Yllättävää että vakiojarru on niin laiska (eipä tullut kokeiltua).

Kanai 2 osat sopii IGT:hen joten voit jarrulevyn tosiaan ottaa siitä, palathan on samat eikö vain. K-factoryn jarrulevy toimii kanssa mainiosti. http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/6279 (tarvii vain toisen levyn). Tässä noi paremmat palat http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/7167 (1 pari riittää IGT:hen).
« Viimeksi muokattu: 19.04.08 - klo: 09.49 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #397 : 19.04.08 - klo: 09.19 »
Ehdottomasti. Illalla vois onnistua, joskus about klo 17 huomenna.

Miten olisi Länsi Auto Arenan parkkis. Minulle sopisi kuuden jälkeen pienet sessarit.

Länkkäri on edelleen suljettu Blues tapahtuman takia tiistaina mutta Vermo illalla sopii.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #398 : 19.04.08 - klo: 16.59 »
Laitoin koneen nippuun tässä aamusta ja hyvinhän se meni - ja taas parkuu  :tongue:

Piti sitten vetästä se tankillinen loppuun tossa kotikadulla ja kas kaivon kannesta "pikkupomppu" ja noin 20 volttia ja lopputuloksena katkennut takakoritolppa - pitikin ajaa ilman koria... Se oli sitten 10 (€) hyppy  :lol:

Frantsilla tais käydä ihan samalla lailla...

Tota takakoritolppaa pitää kyllä miettiä jos siihen sais oman kestävämmän patentin - eihän tota toki pitäs ajaa ilman koria  :undecided:
Old fart

Poissa arion

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #399 : 19.04.08 - klo: 17.03 »
Kanai 2 osat sopii IGT:hen joten voit jarrulevyn tosiaan ottaa siitä, palathan on samat eikö vain. K-factoryn jarrulevy toimii kanssa mainiosti. http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/6279 (tarvii vain toisen levyn). Tässä noi paremmat palat http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/7167 (1 pari riittää IGT:hen).
Juujuu... menasin, että jos tosiaan laittais kaksi levyä... niinkuin K2:ssa. Ne pidemmät kenganpidikkeet jne.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #400 : 19.04.08 - klo: 17.10 »
Mä ostin just ebaystä tämmöisen vastaavan hiilikuituisen levyn, sen pitäisi toimia hyvin ihan metallisten palojen kanssa.

Näkee ny kunhan pääsee testaa...
Old fart

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #401 : 19.04.08 - klo: 20.33 »
oli hienoa nähdä laitteet livenä hätäisesti. (oli parempi puolisko ja dogi mukana lenkillä, ja kas kummaa, sattumalta sinne suunnattiin :)
Hyvin näyttää kulkevan autot ja jos rahaa saa kasaan niin vois harkita ensi kesäksi tollasen hankkimista.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #402 : 19.04.08 - klo: 21.05 »
Hienoo hienoo ... Tänään vaihtui aine 25->16% ja kokeilin eri tulppia andy mcCoy 8, 9, 59.. Viimeisin näistä kuumin ja paras.. Hyvä iltasessio.. Tänks..

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #403 : 19.04.08 - klo: 22.04 »
Hinku oli taas kova päästä pärtsäilee kundien kanssa, eli ei muuta ku takakoritolppa super epoksilla kasaan ja menoks  :p

Hyvinhän se kurvailu meni ja välillä oli hien pintaan nostavia tilanteita, mutta ilmeisesti suuremmilta vaurioilta selvittiin. Jopa mun epoksiviritys kesti yhden subarun perään runttauksen   :tongue:

Ens viikko sujahtaa työreissun merkeissä, mutta heti perjantaina on pakko päästä taas puikkoihin  :laugh:
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #404 : 20.04.08 - klo: 08.40 »
Polte kasvaa ajaessa hehe.. Olen menossa tattarille tänään klo 15-18 mukaan vaan jos suinkin. Tietääkseni rata on auki 12-18 viikonloppuisin.

Poissa -R.T-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #405 : 20.04.08 - klo: 08.54 »
Radalle vaan joo. Eilen talkooporukalla korjailtiin suojia ja kuivattiin rata joten pitäisi olla ajokunnossakin. Aiankin 1/5 kuskeja siellä jo päästeli.  :cheesy: itsekkin menossa varmaan sisäänajamaan gtp.n  :grin: :grin:
Kyosho inferno7.5/777/HongNor X1X-CR/SH .28 Pro PT28XM-P6.  Kyosho FW-05T. ULTRA GTP-2 Porsche 911

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #406 : 20.04.08 - klo: 09.24 »
Kiitokset siitä talkoomiehille. Poikkesin päivällä klo 13 niin siellähän ajettiin jos ihan täyttä päätä, ei ollut aikaa kuin käydä katsomassa mikä meininki. Tänään vois itsekin koittaa.

Poissa touring

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #407 : 20.04.08 - klo: 13.00 »
Toivotaan et Kyosho-kauppiailla olis hyvät messutarjoukset tästä kyseisestä autosta ensi viikonlopun messuilla :) Himottais päästä tesmailee tota IGT:tä

Poissa -R.T-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #408 : 20.04.08 - klo: 17.12 »
Hauskaahan tuo oli taas avata kautta Tattarinsuolla. :cheesy: Tosi ei ilman vahinkoja selvitty. :undecided: Mika R. se sitten hieman kolahti :wink: Kyllä siellä päivän mittaan muutakin hajoili :afro: :afro:
Kyosho inferno7.5/777/HongNor X1X-CR/SH .28 Pro PT28XM-P6.  Kyosho FW-05T. ULTRA GTP-2 Porsche 911

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #409 : 20.04.08 - klo: 19.28 »
Rtr renkailla ilman pintaa joo ja valliinhan se tuli. Sen jälkeen kyosho v-slicksit alle ja auto kulki kuin kiskoilla. Oikeesti. Ei yhtään osumaa ja useampi tankki siinä meni. Kanteista ja epätasaisuuksistahan tuo ei juuri piittaa vaikka vähän kosketusta oliskin.  Mukavasti sai yleisöäkin siinä. R.T.:n Gtp ultraan tarjosin vetaria mutta ei kelvannut joten kilvanajo jäi toiseen kertaan. . hyviä kuvia, oliko sulla enemmänkin? Laita vaikka YV, kiitos!

Nastaa!

Touring, olitko muuten paikan päällä tänään? Siellähän oli se yks 1/10 FW05 LRP .12 padalla (?), ei ihan kierrosajoissa pärjänny IGT:lle..se siitä nopeudesta (koska tämä on harrastus & hauskanpitoa, ei nopeuskilpailu).
« Viimeksi muokattu: 20.04.08 - klo: 19.55 kirjoittanut Mika R »

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #410 : 20.04.08 - klo: 20.45 »
Vähäsen tuli kanssa tänään tattarilla ajettua. Kytkin vaan rupesi reistailemaan (onneksi Mikalta löyty osia) aika vaan loppu kesken ja piti jatkaa matkaa. Ensi viikolla toivottavasti pääsee ajamaan vähän enemmän :)



Nastaa!

Touring, olitko muuten paikan päällä tänään? Siellähän oli se yks 1/10 FW05 LRP .12 padalla (?), ei ihan kierrosajoissa pärjänny IGT:lle..se siitä nopeudesta (koska tämä on harrastus & hauskanpitoa, ei nopeuskilpailu).

Taisi Rcoss olla kyseessä :)
Kyosho GT Racing Art

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #411 : 20.04.08 - klo: 20.50 »
Laatu vanne :lol:
jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #412 : 20.04.08 - klo: 21.18 »
Tiedä sitten olisko ton joku muu vanne ottanu paremmin, hyvä että vain pelkkä vanne meni niin nmeno jatkui, puu oli kovempaa. Että se siitä.

Ai hän oli Rcoss, kiitos tarkennuksesta :)

Arioinilta tuli viestiä että myös Tampereen/Länsisuomen suunnalla oli tänää ajettu parkkiksella ja kyyti oli ollut kovaa, pahemmilta vahingoilta kuitenkin oli selvitty vaikka rajuja mällejäkin oli kuulemma nähty. Lämpöjen kanssa oli ollut hieman ongelmaa, kuten minullakin alkuun ja siihen liittyen sekä myös muuhun muutama "vastaus":

- koria saa leikata takalasista ja sivulasista jos katsoo tarpeelliseksi, mutta itsellä lämmöt pysyvät kurissa seuraavin: 16% nitro, McCoy 59 tulppa (lämmin/medium, ei kylmä), säädöt(!). Minulla on vain sivulasissa reikä tankkausta varten etulasin tuuletus reiän lisäksi sekä katossa hehkulle pieni reikä. Luulen että 25% nitro on hieman "overkilliä" tuolle moottorille ja polttaa tulppia, tulppia voi myös mennä jos liian piikillä kone. Itsellä oli ajon jälkeen niin että kättä pystyi pitämään kannen päällä.

- taitaa olla niin ettei vakio kytkinkellon välityksiä voi muuttaa. Manuaalista (ja IGT säännöistä kilpailijoiden kanavalla) löytyvät osanumerot kytkinkellolle ja pinioneille (GTW-alkuiset osanumerot) joilla välityksiä voi muuttaa. 15/19 toimii tattarilla hyvin, aikaistin vaihdetta 5 minuttia (siis 5min auki päin). Kyseinen kytkinkello käyttää myös normi kytkinlakruja neulalaakereiden sijaan

Siinä mun ajatuksia.

Poissa arion

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #413 : 20.04.08 - klo: 21.20 »
Tänään sitten "suttailtiin" tuossa läheisellä parkkiksella. Paikalla kokonaista kolme IGT:tä. BMW, Subi ja DBR9. Vaikka tälläkertaa kaikki keskittyi lähinnä koneen, jarrujen ja rammareiden säätelyyn, tuli noita "kierroksia" kuvitteellisen radan ympäri. Hauskaahan tuokin :D. Porukkaakin kertyi äimistelemään. Kolmen auton parkuminen oli senverran huomiota herättävää.

Kestävyydestä hieman. BMW:ssä jostain syystä hirtti kaasu kiinni (epäillään ratiohäiriötä, RTR radiot) ja auto hana auki päin katukivetyksen reunaa. Komiat voltit noin päänkorkeudella ja kuperkeikkaa maassa... saldona katkennut koritolppa. Oltiin ihan varmoja, että nyt meni pohjalvyä myöden kaikki solmuun. Ihme vehje. Oma DBR9 kurvissa pikku sladiin ja päin parkkialueen tolppaa. Pikku vekki koriin (umpio irti) ja toinen puskurin M4x35 ruuveista solmuun. Ääni oli sen sorttinen, että epäilin isompaa remonttia.

Hauskaa oli kyllä. Oman haasteen tuolla parkkiksella touhuun teki pölylaikut, jotka oli kuin jäätä. Omat 1:1 autot ja mekkaus kannattaa järjestää niin, ettei lipsahduksista tule "osumia". Subikuskilla kävi DBR9 säätämässä radiota kertaalleen :grin:... ja samutti viellä starttilaatikonkin peeveli.

Alkuperäisen kytkinkellon rattaat muuten ei taida irrota ilman väkivaltaa. Joten jos kellon vaihdat, niin tilaa uudet rattaat samalla.

EDIT: Mikalta tuossa jo "tiiseriä" kapinoista tulikin :D

Poissa -R.T-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #414 : 20.04.08 - klo: 21.39 »
Rtr renkailla ilman pintaa joo ja valliinhan se tuli. Sen jälkeen kyosho v-slicksit alle ja auto kulki kuin kiskoilla. Oikeesti. Ei yhtään osumaa ja useampi tankki siinä meni. Kanteista ja epätasaisuuksistahan tuo ei juuri piittaa vaikka vähän kosketusta oliskin.  Mukavasti sai yleisöäkin siinä. R.T.:n Gtp ultraan tarjosin vetaria mutta ei kelvannut joten kilvanajo jäi toiseen kertaan. . hyviä kuvia, oliko sulla enemmänkin? Laita vaikka YV, kiitos!

Nastaa!

Touring, olitko muuten paikan päällä tänään? Siellähän oli se yks 1/10 FW05 LRP .12 padalla (?), ei ihan kierrosajoissa pärjänny IGT:lle..se siitä nopeudesta
(koska tämä on harrastus & hauskanpitoa, ei nopeuskilpailu).



Ei olis loppupeleissä käynyt se tarjoamasi vetari varmaankaan ellei nivelletty. Olisi joutunut kupinkin vaihtamaan. mutta auto sisäänajettu ja pelkällä vetarin uusimisella selviää ni kaikenkaikkiaan ok päivä. Vielä kun pitävämmät renkaat saa alle niin hyvä tulee. Noi käyttämäsi v-slicksit näytti ainakin sulla pitävän kun tauti pitää laittaa harkintaan. tuo proshoppikin kun on melkein naapurissa sieltähän kait niitä saa.
« Viimeksi muokattu: 20.04.08 - klo: 21.43 kirjoittanut -R.T- »
Kyosho inferno7.5/777/HongNor X1X-CR/SH .28 Pro PT28XM-P6.  Kyosho FW-05T. ULTRA GTP-2 Porsche 911

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #415 : 20.04.08 - klo: 21.46 »
Aah, sorry, vaikka olis ne kupiktin kyl löytyny, mut ei mitään kausihan on vasta alussa :) Ymmärrän ettei siinä vitsi rupee kaikkea vaihtaa, rauhassa sitten oikealla osalla huolto.

Sieltä saa, sieltä ostin. Luulen että ihan hyllytavarana.

Poissa svheebo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #416 : 20.04.08 - klo: 21.58 »
Sorry,vähän off-topic,ovatko ne v-sliksit samanmoiset mitä fazerissa on vakiona?
kyosho fazer+schumacher nitro fusion

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #417 : 20.04.08 - klo: 22.00 »
Jep, kyseessä tosiaan fw-05R. Pannukin oli jo ylhäällä mainittu. Semmoinen jonkun sortin kisapannu käsittääkseni. Ja mitä vauhtiin tuli niin varmaan siellä huomattiin, että kaasu ei yli puolenvalin mennyt kertaakaan... koitin ottaa opiksi aikaisemmista kerroista ja ajaa kevään 1. kerran ilman pahoja vaurioita. Onnistuin.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #418 : 20.04.08 - klo: 22.03 »
Sorry,vähän off-topic,ovatko ne v-sliksit samanmoiset mitä fazerissa on vakiona?

1:8 renkaat on paljon isommat kuin 1:10 rengas

Rcoss, hyvin onnistuit ja hienostihan se meni. Se on hyvä aloittaa rauhassa ja sitten ei taideta saadakaan sua enää kiinni kun nupit on kaakossa (mun on vaikee tosta enää kauheesti tolla kiristää mutta pikkasen varaa vielä on) :)

Mustalla vanteella..

« Viimeksi muokattu: 20.04.08 - klo: 22.20 kirjoittanut Mika R »

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #419 : 20.04.08 - klo: 23.40 »
vai ei väitellä nopeuksista :kiss:
mitäs itse koko ajan teet.
se fw-05r ois jättänyt kyllä ton igt: seisomaan nopeuden puolesta :p
« Viimeksi muokattu: 21.04.08 - klo: 11.15 kirjoittanut miksalo »
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐