Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 712673 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #420 : 21.04.08 - klo: 09.46 »
Paljon mahdollista. No joo, yritin jotenkin sanallisesti kertoa miten tuo vakio liikkuu radalla, miten olisit sen itse tehnyt? Aika vaikeeta muuten kuin hieman vertaamalla. Se ainoa vitosauto ehti lopettaa joten sen kanssa ei päässyt kokeilee, silmämääräisesti mentiin aika samoissa. Sinänsä asialla on todellakin vähän merkitystä koska igt autot ovat tosiaan 'yhtä nopeita'. Nopeus kuitenkin aina hieman kiinnostaa lukijoita .. 'Paljo kulkee?' .. :) tässä kohtaa vois kai sanoa että ei hidas mutta nopeampiakin toki löytyy.

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #421 : 21.04.08 - klo: 11.17 »
hyvinhän se joo kulki.pito slikseillä näytti olevan todella hyvä verrattuna kuvio renkaisiin.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #422 : 22.04.08 - klo: 16.11 »
Onkos kukaan IGT omistajista kiinnostunut lähtemään huomenna Tattarin radalle? Laittakaa viestiä vaikka YV:nä
Voisin tulla kans jos kunto sallii (nuha+yskä). Toki muidenkin autojen omistajat saa ilmoitella jos on menossa :)

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #423 : 22.04.08 - klo: 16.49 »
Onkos kukaan IGT omistajista kiinnostunut lähtemään huomenna Tattarin radalle? Laittakaa viestiä vaikka YV:nä
Voisin tulla kans jos kunto sallii (nuha+yskä). Toki muidenkin autojen omistajat saa ilmoitella jos on menossa :)


Mihin aikaan ajattelit mennä?
Kyosho GT Racing Art

Poissa -R.T-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #424 : 22.04.08 - klo: 21.47 »
Piipahtaa paikalla jos kerkeää. Moneen on porukkaa menossa jos menossa? Nyt on slicksitkin liimailtu mutta vetarin osaa vielä vailla. toisaalta vkloppuna jos kerkeää piipahtaa ihan ajomeiningeissä. :grin: Lavankoonkin kaivataan talkoolaisia :tongue: :tongue:
Kyosho inferno7.5/777/HongNor X1X-CR/SH .28 Pro PT28XM-P6.  Kyosho FW-05T. ULTRA GTP-2 Porsche 911

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #425 : 22.04.08 - klo: 22.05 »
Piipahtaa paikalla jos kerkeää. Moneen on porukkaa menossa jos menossa? Nyt on slicksitkin liimailtu mutta vetarin osaa vielä vailla. toisaalta vkloppuna jos kerkeää piipahtaa ihan ajomeiningeissä. :grin: Lavankoonkin kaivataan talkoolaisia :tongue: :tongue:

jees. vkonloppu kiinni mut huomenna illalla vois yrittää jos ehtii ja kunto sallii.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #426 : 23.04.08 - klo: 15.08 »
GXR28 purettuna ja etulaakeri vaihtoon (uusi kuvassa etualalla)




Joku jo kysyi että miksi moinen. Yleisesti ottaen etulaakeri on hyvä vaihtaa säännöllisesti, se pidentää moottorin ikää ja parantaa käyntiä. Tässä tapauksessa lohkossa oli pikkasen öljyä ja luulen sen tihkuneen etulaakerin ja kampiakselin välistä. Uusi laakeri oli vitosen JP-nitoracingilta ja vieläpä lisäksi keraaminen. Ihan standardi etulaakeri ja vaihto sujui helposti. Puristuksiakin tuli takas pikkasen lisää, sillä sovitus oli sopivan tiukka sekä lohkoon että kampuraan.
« Viimeksi muokattu: 23.04.08 - klo: 16.15 kirjoittanut Mika R »

Poissa Kaheli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #427 : 23.04.08 - klo: 16.41 »
Nyt on bemari haettu ja sisäänajo pitäis suorittaa. Ootteko millon menossa ajeleen? Mulla kun ei vielä ole starttiboxia niin vois tulla hyödyntämään jonkun toisen. Nykimällä en vielä saanut käyntiin.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #428 : 23.04.08 - klo: 16.58 »
Hienoa. Olen menossa noin kuudeksi tattarisuolle joten tule sinne niin katsotaan.

Poissa Kaheli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #429 : 23.04.08 - klo: 17.35 »
Kuudelta on yhdet valtion viralliset naamiaiset. Kestää varmaan about 30-60 min. Santiksesta kai vartissa ajaa tattikseen. Tuun pyörähtään jos vielä oot siellä silloin.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #430 : 23.04.08 - klo: 21.42 »
Jep, siellähä sitä ja saatii herran pannu ajettua alkuun sisään :) Uusi Bemu näyttää kerrassaan hienolta.

Olipa muuten "vanhallekin" yllätys kuinka rikkaalle etulaakerin vaihdon jälkeen oma pannu meni - oli sen verran haukannut ilmaa sieltä etulaakerin kautta edellisellä kerralla että säädöt meni etenkin alapäästä aivan uusiksi. Kestihän siinä tovin säätää mutta lopuksi kiekui jo ihan mukavasti. Ei tuo moottori ole vaikea säätää kunhan tekee asian kerrallaan ja kokeilee rauhassa.

Pikkasen täytyy vielä välityksillä ja vaihteilla testata että saa optimin tuonne Tattarille.

Kaheli otti meikäläisen DV kameralla kivaa kuvaa lopuksi muutaman läpin, mutta eihän siitä sitä tänne saa millään kun DV kaapelit sun muut puuttuu. Täytyy kysellä kavereilta jos joltain löytyis.

Poissa Kaheli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #431 : 23.04.08 - klo: 23.15 »
Jep nyt alkaa tunnelma kohota kun sai auton alle. Huomenna sisäänajot loppuun. Mitäs herrat meinaa huomenna puuhata? Oisko pienet ajot mitään?
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #432 : 24.04.08 - klo: 01.46 »

Joku jo kysyi että miksi moinen. Yleisesti ottaen etulaakeri on hyvä vaihtaa säännöllisesti, se pidentää moottorin ikää ja parantaa käyntiä. Tässä tapauksessa lohkossa oli pikkasen öljyä ja luulen sen tihkuneen etulaakerin ja kampiakselin välistä. Uusi laakeri oli vitosen JP-nitoracingilta ja vieläpä lisäksi keraaminen. Ihan standardi etulaakeri ja vaihto sujui helposti. Puristuksiakin tuli takas pikkasen lisää, sillä sovitus oli sopivan tiukka sekä lohkoon että kampuraan.
[/quote]

Mitä puristuksia tuli lisää :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #433 : 24.04.08 - klo: 02.10 »
Mikäs mahtaa olla meininki tulevana lauantaina?

Olisiko muita IGT-kuskeja tulossa tattikselle? Mun on jo pakko päästä kurittamaan bemua radalle... :p
Old fart

Poissa ropsan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #434 : 24.04.08 - klo: 03.29 »
Hyvä Jertsi! Kaksitahtimoottorin alakerta toimii pumppuna! Jos etulaakeri vuotaa, se päästää paineet, joitten pitäisi mennä yläkertaan, sensijaan ULOS ja näinollen yläkerran paine (puristus) on kehnompi. 
P.S. Keraaminen etulaakeri on muuten ideaali, sillä se kestää kierroksia yli 50 000, eikä kaipaa järjestelyjä voitelun turvaamiseksi
Det samma på svenska:
Goda vännen Jertsi! I en tvåtaktsmotor fungerar nedre delen som en pump! Ifall det finns en läcka i framlagret, fungerar inte pumpen mera som den skall. Det trycket som skall till motorns överdel kommer i stället UT genom framlagret och därmed faller kompressionen i motorn. Det är inte fråga om några droppar olja, det är fråga om att trycket kommer UT från fel ställe!
P.S.  Ett keramiskt frammlager är idealet, ty den tål varv över 50 000 och behöver inga spesialarrangemang till oljeunderhållet.
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #435 : 24.04.08 - klo: 07.17 »
Hyvä Jertsi! Kaksitahtimoottorin alakerta toimii pumppuna! Jos etulaakeri vuotaa, se päästää paineet, joitten pitäisi mennä yläkertaan, sensijaan ULOS ja näinollen yläkerran paine (puristus) on kehnompi. 
P.S. Keraaminen etulaakeri on muuten ideaali, sillä se kestää kierroksia yli 50 000, eikä kaipaa järjestelyjä voitelun turvaamiseksi
Det samma på svenska:
Goda vännen Jertsi! I en tvåtaktsmotor fungerar nedre delen som en pump! Ifall det finns en läcka i framlagret, fungerar inte pumpen mera som den skall. Det trycket som skall till motorns överdel kommer i stället UT genom framlagret och därmed faller kompressionen i motorn. Det är inte fråga om några droppar olja, det är fråga om att trycket kommer UT från fel ställe!
P.S.  Ett keramiskt frammlager är idealet, ty den tål varv över 50 000 och behöver inga spesialarrangemang till oljeunderhållet.

Troligen har då framlagret varit i jätte jätte dåligt skick. Det är bra att man lär sig med åren mera.
Jerzi

PS Hur dålig var lagret till sista slutligen :lol:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa ropsan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #436 : 24.04.08 - klo: 07.44 »
Vastaus Jertsille suomeksi: Ei etulaakerin tarvitse olla (jätte) jättiläishuono vuotaakseen, se johtuu lähinnä kumitiivisteestä se vuoto. Toinen paikka moottorin alaosassa joka voi vuotaa on kampiakselin viertä/kautta kaasariin päin. Kampiakselin asennosta johtuen, pitäisi yhteys kaasariin olla tarkoin katkaistu silloin kun mäntä tulee alas ja tekee sen pumppusuorituksensa. Jos olet ajanut väljällä/huonokuntoisella etu tai takalaakerilla (kyllä se vielä menee), niin ehkä kampiakselin ja sen seetin välinen tiiveys on kulumisen vuoksi menetetty.  Eli: Vaihda etulaakeri ajoissa, säästyt monelta harmilta!
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #437 : 24.04.08 - klo: 08.25 »
No siinä saatiin erinomaisia vastauksia miksi etulaakeri kandee vaihtaa ja jos laadukkaan lakrun saa vitosella niin ei paha.

Koneen voi muuten antaa mulle laakerinvaihtoon jos ei itsellä ole työkaluja kunhan antaa lakrun mukana (yks kyllä löytyy pakista tällä hetkellä). Ei tuo kyllä ihmeitä työkaluja edes vaadi mutta ne hieman nopeuttaa hommaa (etulaakeri ulosvedin lähinnä). Ari-Pekan RC sivuilta löytynee myös ohjeet.

Mikko/Kaheli - ehdottomasti Tattarille, mutta viikonloppu mulla kiinni. Tästä illasta en osaa vielä sanoa mutta yritetään. Toni N:n kanssa oli jo eilen puhetta mutta hän ehtiny hakea uusia renkaita, samoin Pieton. Ehkä kaverukset pääsee tänään, Pietolla vois olla niitä renkaita Tonille.
« Viimeksi muokattu: 24.04.08 - klo: 08.32 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #438 : 24.04.08 - klo: 09.22 »
Muutamalle kysyjälle vielä tiedoksi että etulaakerin mitat ovat siis 7x19x6mm

Pro shopista ei saa (takalaakeria kyllä) koska tätä laakeria "saa mistä vaan", esimerkiksi http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?cPath=31_36&products_id=46

Samalla kysttiin kannattaako vaihtaa etukäteen (ennen sisäänajoa) ja miten on takalaakerin laita. Mielestäni etulaakerin voi vaihtaa vaikka heti, mutta ei millään muotoa välttämätöntä. Itse vaihdoin koska se alkoi vuotaa ja sen kyllä huomaa jos lohkossa on kosteutta/öljyä. Eli vaihtaa sitten vaikka sisäänajon jälkeen.

Tuon ajamani 4-5L jälkeen takalaakeri oli timmissä kunnossa eikä sille tarvinnut tehdä mitään. Takalaakerin kunnon voi tarkistaa samassa yhteydessä kun vaihtaa etulaakerin. Se on pitkäikäisempi, mutta en osaa sanoa kuinka paljon. Muutamia niitä on mennyt IGT omistajilla (toinen käyetystä autosta) ja ei senkään vaihdosta tietenkään haittaa ole. Pro Shopista saa uutta Kyoshon vastaavaa ja parempia, esimerkiksi keraamisia löytynee eri lähteistä. (mittoja mulla ei ole tähän hätään).


Ne jotka ei ole nähneet IGT:tä livenä niin menkää katsomaan Model Expoon Kyoshon osastolle huomenna ja viikonloppuna. UAU:n osastolle en saanut viedä omaani esille, koska siellä saa kuulemma olla esillä vain vakiintuneiden autoluokkien autot. Näin on ja me pidetään sitä oikeana ratkaisuna (tämä ei vaadi mitään kommentointia, kiitos).
« Viimeksi muokattu: 24.04.08 - klo: 09.34 kirjoittanut Mika R »

Poissa Kaheli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #439 : 24.04.08 - klo: 10.49 »
Jos joku meinaa tilailla nuo motin laakerit keraamisina niin jos viitsii niin samalla pari ylimäärästä. Lunastan sitte pois tavatessa.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #440 : 24.04.08 - klo: 11.19 »
Jos joku meinaa tilailla nuo motin laakerit keraamisina niin jos viitsii niin samalla pari ylimäärästä. Lunastan sitte pois tavatessa.

Jag skulle också behöva ett par lager. Så man kan beställa åt mig också  :)
Kyosho GT Racing Art

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #441 : 24.04.08 - klo: 11.43 »
....UAU:n osastolle en saanut viedä omaani esille, koska siellä saa kuulemma olla esillä vain vakiintuneiden autoluokkien autot. Näin on ja me pidetään sitä oikeana ratkaisuna (tämä ei vaadi mitään kommentointia, kiitos).

Jos nyt kuitenkin sen verran, että vastaukseni kuului "vakiintuneiden kilpaluokkien autoja on infostandillä esillä". En siis sanonut autoluokkien ja siinähän on vissi ero  :wink:
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #442 : 24.04.08 - klo: 11.46 »
Jos joku meinaa tilailla nuo motin laakerit keraamisina niin jos viitsii niin samalla pari ylimäärästä. Lunastan sitte pois tavatessa.
Tosiaan jos joku löytää tuon takalaakerin keraamisena, niin mulle kans...

Sen koko on muistaakseni 14x24x6 - eikä löydy ihan joka kaupasta...
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #443 : 24.04.08 - klo: 14.04 »
....UAU:n osastolle en saanut viedä omaani esille, koska siellä saa kuulemma olla esillä vain vakiintuneiden autoluokkien autot. Näin on ja me pidetään sitä oikeana ratkaisuna (tämä ei vaadi mitään kommentointia, kiitos).

Jos nyt kuitenkin sen verran, että vastaukseni kuului "vakiintuneiden kilpaluokkien autoja on infostandillä esillä". En siis sanonut autoluokkien ja siinähän on vissi ero  :wink:

Okei, siis vakiintuneiden kilpaluokkien joka on ilmeisesti jotain AKK:n alaista. Vai oliskohan se sittenkin eri asia kuin virallinen kilpaluokka. No käykäää myös siellä UAU:n standilla niin sieltähän se selviää milä on vakiintunut kilpaluokka :)
« Viimeksi muokattu: 24.04.08 - klo: 14.45 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #444 : 24.04.08 - klo: 14.12 »
No mä hommaan noita lakruja lisää, niin tulkaa nykäsee hihasta, mutta vain etulaakeria tässä vaiheessa.
Tänään Tattikselle? Ketä ?

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #445 : 24.04.08 - klo: 14.17 »
No mä hommaan noita lakruja lisää, niin tulkaa nykäsee hihasta, mutta vain etulaakeria tässä vaiheessa.
Tänään Tattikselle? Ketä ?

Mihin aikaan ajattelit mennä? Voisin tulla heti kuuden jälkeen
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #446 : 24.04.08 - klo: 14.21 »
Jos muitakin tulee, niin olen näillä näkymin mukana.
Voitais harkita myös erillistä "tänään ajamaan" -ketjua ettei tarvii tänne kirjoittaa muuta kuin asiaa, heh. Olisko Vapaan keskustelun puolella sellanen hyvä?
E: Tuossa http://rc10.fi/index.php?topic=27254.0, laittakaa ilmottautumiset ja ajokaverin kyselyt tuonne
« Viimeksi muokattu: 24.04.08 - klo: 14.25 kirjoittanut Mika R »

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #447 : 24.04.08 - klo: 14.51 »
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa ALi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #448 : 24.04.08 - klo: 19.30 »
No niin, nyt on oman IGT sisäänajo aloitettu.. Pari tankillista kotona ja tänään 3 tankillista Tattiksella kunnes radan pesu (tervetullut) katkaisi ajohommat.

Varsin positiivinen kokemus tän auton kanssa, kone käy hienosti ilman mitään ongelmia. Vastaa säätöihin ihan nätisti ja sarjan mukana tulevat renkaat kelpaa hyvin sisäänajoon ja driftingiin  :cheesy:

Näillä peleillä kisailusta tulee taatusti hauskaa..

Mitkäs renkaat sitä sitten pitäisi hankkia ? Noilla mukana tulevilla ei kyllä uskalla enää ajaa kun kääntää säädöt kohdilleen, sen verran tuntuu olevan tehoa liikuttamassa pakettia.

..Captain, we have some problems..
” we have nothing right on the left side and nothing left on the right side”

Poissa Kaheli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #449 : 24.04.08 - klo: 19.58 »
Innostuin kuin pikkulapsi. Pesumies aloitti letkuttamisensa ajattelevaisesti takanurkasta niin kerkesin muutaman tankillisen rullata.

Ne jotka vielä meinaa ostaa IGT:n niin tarkastakaahan renkaiden kiinnitys ennen kuin menette innokkaana radalle. Oli huvittavan näköistä kun auto ja oikea takarengas lähtivät eri suuntiin yhden tiukan käännöksen päätteeksi.

Kävihän se vähän viilentymässäkin pesuvedessä muttei onneksi pahemin kastunut.

Orkkisrenkaat on tosiaan kohtuullisen liukkaat tuolle koneelle. Kuviot syöpyi tunnissa näkymättömiin. Tällä viikolla kuulemma tulee pros hoppiin noita v-slicksejä.
Jos kellään on tietoa vähän paremmin pitävistä halpisrenkaista kuin mitä nuo alkuperäset niin vois ostaa harjottelukäyttöön nipun.



Tuossa kunnossa on renkaat.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.