Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 710815 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #480 : 28.04.08 - klo: 08.40 »
Mitkä ois hyvät rattaat kakkosvaihteelle? Vakioilla saavuttaa täyden vauhdin jo takasuoran puolessa välissä.

eikös se ole ok? kiihtyyhän se vielä jonkin verran kakkosellakin. Onhan sulla 19T kakkosen pinjoni (tai mikä siinä bemarissa vakiona tuleekaan, en ole ihan varma kumpi se on 18 vai 19) ? Itsellä on ollu 18T tähän asti.. Spurreja ei taida saada muita kuin tuo vakio 44/47 http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/20912

Pieto, mulle pitäs tulla lisää etulakruja tänään/huomenna. Voin vaihtaa, vaihdettiin eilen Mikolle. Laita YV tai soittele, mutta sähän taidatkin olla tän viikon Lapissa joten sitten kun palaat.
« Viimeksi muokattu: 28.04.08 - klo: 09.09 kirjoittanut Mika R »

Poissa arion

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #481 : 28.04.08 - klo: 09.37 »
Mika kaikissa muissa, paitsi Ferrarissa on 14/17 pinjonit vakiona. Ferrarissa 15/19.

Laitoin itselle tuohon DBR9:n GTW26 kellon ja 15/19 välitykset. Pelaa hienosti, vaihteen jousta saa kiriä aikalailla, ettei vaihda liian aikaisin kakkoselle.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #482 : 28.04.08 - klo: 11.08 »
Mika kaikissa muissa, paitsi Ferrarissa on 14/17 pinjonit vakiona. Ferrarissa 15/19.

Laitoin itselle tuohon DBR9:n GTW26 kellon ja 15/19 välitykset. Pelaa hienosti, vaihteen jousta saa kiriä aikalailla, ettei vaihda liian aikaisin kakkoselle.

Minulla oli 14/17 ja Mikalta ostin uuden kytkinkellon ja luulin että se olisi ollut samoilla välityksillä mutta se olikin 15/19. Tattarille se sopii paremmin, voisi olla jopa aavistuksen pitempi välitys minun mielestä.
Kyosho GT Racing Art

Poissa arion

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #483 : 28.04.08 - klo: 11.34 »
Minulla oli 14/17 ja Mikalta ostin uuden kytkinkellon ja luulin että se olisi ollut samoilla välityksillä mutta se olikin 15/19. Tattarille se sopii paremmin, voisi olla jopa aavistuksen pitempi välitys minun mielestä.

Jos pidempiä välityksiä kaipaa, pitää katsella muualle kuin Kyoshon omien osien suuntaan.

HPI:n pinjoneita ja kytkinkelloja on käytetty. Linkissä esim 17/21...
http://infernogt.proboards102.com/?board=reference&action=display&thread=986&page=2

...Tuossa joutuu jo sitten pajattamaan oikein kunnolla ja auto et tietty ole enään vakioluokan mukainen :).

Jos tuolle tielle lähtee, niin Nilsin Evolvan osia hyödyntävä modi on huomattavasti viksumpi.
http://infernogt.proboards102.com/index.cgi?board=reference&action=display&thread=1111

EDIT: Ny hokasin, että tossahan on tuo mun haaveilema jarrusetuppikin asennettuna. Näköjään sopii.
« Viimeksi muokattu: 28.04.08 - klo: 11.45 kirjoittanut arion »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #484 : 28.04.08 - klo: 12.19 »
Ymmärrän että nälkä kasvaa syödessä ja nopeutta halutaan lisää, pyritään kuitenkin pitämään tasaväkisyyden nimissä autot sääntöjen mukaisina niin ajotaitojen merkitys korostuu. Tuo vaihteen pääratassarja on luokkaa 8eur ja vakio kestää kuitenkin kohtuu pitkään, joten minusta kulupuoli ei tule kohtuuttomaksi vaikka sen ajoittain joutuukin vaihtamaan. Osa on kuitenkin nopea vaihtaa, alle vartin homma. Pisin välitys on 19/47 ja näkisin että sen pitää riittää. Etenkin kun autoja on useampi radalla.

ps. Jos vertaan krossareihin ja mekkaamisen määrään + osien kulumiseen, niin tämä IGT on aika kevyttä ja halpaa :)

Poissa arion

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #485 : 28.04.08 - klo: 12.45 »
Ymmärrän että nälkä kasvaa syödessä ja nopeutta halutaan lisää, pyritään kuitenkin pitämään tasaväkisyyden nimissä autot sääntöjen mukaisina niin ajotaitojen merkitys korostuu. Tuo vaihteen pääratassarja on luokkaa 8eur ja vakio kestää kuitenkin kohtuu pitkään, joten minusta kulupuoli ei tule kohtuuttomaksi vaikka sen ajoittain joutuukin vaihtamaan. Osa on kuitenkin nopea vaihtaa, alle vartin homma. Pisin välitys on 19/47 ja näkisin että sen pitää riittää. Etenkin kun autoja on useampi radalla.
Lainaus käyttäjältä: arion
...Tuossa joutuu jo sitten pajattamaan oikein kunnolla ja auto et tietty ole enään vakioluokan mukainen :).
Juuri näin Mika... Laitetaan vaikka sinne pääsuoralle pari keilaa sen sijaan, että alettaisiin hakeen huippuja lisää.

Muuten kuin kisatessa onkin sitten mukava hakea rajoja... Itsellä tuo luudaton IGT on niitä hetkiä varten kun oikein pojuttaa.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #486 : 28.04.08 - klo: 13.30 »
Nyt on mosaan uusittu sitten etulaakerikin - kiitos Mikalle. Olisi tietysti pitänyt vaihtaa samalla kun vaihdoin hajonneen takalaakerinkin... Vanhassa laakerissa ei ollut kuin toiella puolella tiiviste, toisin kun uudessa (keraamisessa) laakerissa oli tiivisteet molemmilla puolilla. Voisi kuvitella, että tiivistää paremmin  :roll:

Lisäksi laitoin samalla jarrut uusiksi.



Ebaystä hommasin ja hintaa jäi karvan alle 20e, eli mukana tuli siis kaksi settiä paloja ja kahdet levyt. Käytännöntestiä en ole vielä päässyt tekemään, mutta jospa huomenna kerkeäisi.

Vielä kun löytäisi tuon 15/19 pinionin, etujäykkärin mahdollisesti kallistuksenvakaimet ja pätevät renkaat niin alettas oleen valmiina kesän koitoksiin  :cool:
« Viimeksi muokattu: 28.04.08 - klo: 15.08 kirjoittanut Mikko L »
Old fart

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #487 : 28.04.08 - klo: 13.35 »
Renkaista sen verran että minun mielestä GRP:n 06.GMW01B  on ollut selkeesti parhaimmat tähän saakka. Pitäisi vielä päästä testailemaan erinlaisia jos löydettäisiin hinta/laatu suhteltaan hyvä setti. Mikalla tais olla joku säätö meneillään renkaista. Eikö Mika ollutkin niin?
Kyosho GT Racing Art

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #488 : 28.04.08 - klo: 13.49 »
Otin juuri koneen irti autosta laakerivaihdon takia niin huomasin että kytkinkellosta toinen neulalaakeri oli "sökö" ja ruuvi mikä pitää kytkinkellon paikallaan oli irronnu. Oliskiko jollain noita neulalaakereita ja sitten tarvitsisin myös sen ruuvin.
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #489 : 28.04.08 - klo: 14.19 »
Renkaista sen verran että minun mielestä GRP:n 06.GMW01B  on ollut selkeesti parhaimmat tähän saakka. Pitäisi vielä päästä testailemaan erinlaisia jos löydettäisiin hinta/laatu suhteltaan hyvä setti. Mikalla tais olla joku säätö meneillään renkaista. Eikö Mika ollutkin niin?

kyllä näin, tällä vkolla pitäs tulla. itse tykkään noista V-slickeistä ja vanne sopii tyliin ;-)

mulla on pieto neulalakereita ja Pro Shopissa myös

Mikko, kuva ei näy (varmaan private)

Poissa nilsson

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #490 : 28.04.08 - klo: 14.35 »
Ensi savut otettu. Kone lähti hyvin käymään ja pienellä säätämisellä pysyi käynnissä. Tankillisen verran tuli testailtua ja vaikuttaa lupaavalta. Etulaakeri näyttää vuotavan joten se menee vaihtoon jossain välissä.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #491 : 28.04.08 - klo: 15.09 »
Mikko, kuva ei näy (varmaan private)
Näkyykö ny  :laugh:?

Taisin hosua kuvanlaiton kanssa ja otin linkin ennen kuin tein kansiosta julkisen...  :shocked:
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #492 : 28.04.08 - klo: 15.36 »
nyt näkyy :) saa nähdä miten pysähtyy :)

Poissa Kaheli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #493 : 28.04.08 - klo: 17.57 »
Minä kun en noista tiedä niin kysyn. Saako pinjoneita yksittäisinä rattaina vai tuleeko ne kytkinkellon kanssa pakkana? Tollanen 14/19 vaikuttais mun tänhetkiseen ajotapaan sopivalta. Onko sellasta mahdollista löytää? Jos ei, niin sitten se 15/19. Ja niitä saa mistä?
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #494 : 28.04.08 - klo: 19.55 »
Pro Shopista ainakin.

"vakio" kytkinkelloa jossa on kiinteät rattaat saa varaosana joko 14/17 tai 15/19, hinta parinkympin luokkaa.

katso tämä: http://www.amainhobbies.com/advanced_search_result.php?keywords=GTW&x=0&y=0

GTW-26 on kytkinkello johon itse saa laittaa välitykset. kuitenkin seuraavasti, muut kombinaatiot saattavat rikkoa päärattaat:
-14/17
-15/18
-15/19
Eli 14/19 ei ole suositeltava koska rattaiden pikkien erotus on 5, kun taas päärattasissa erotus on 3. Periaatteessa sen tulisi olla sama tai lähellä eli 4 kuten 15/19.

Auton mukana tulevassa manuaalissa on myös kerrottu kuvitettuna asiasta

toivottavasti tämä selkiyttää asiaa

Poissa Kaheli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #495 : 28.04.08 - klo: 20.36 »
Noihin ulkomaankauppoihin tarvii kai jonkinlaista luottokorttia kaikkiin. Sellaista en vielä omista ja siksipä ostelenkin suomenmaasta. Jos ei joku muu satu tilailemaan. Selkeytti kovasti. Kiitoksia.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #496 : 28.04.08 - klo: 20.39 »
joo, käytin ensisijaisesti vain esimerkkinä. Pro Shopista saa samat käteisellä ;-)

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #497 : 28.04.08 - klo: 22.21 »
Tässä video mitä kaheli kuvas meikäläisen autosta mun vanhalla DV-kameralla viime viikolla, noin 2 minuutin klippi. Otettiin kun olin vaihtanut etulaakerin ja saanut moottorin kutakuinkin säätöihin. Ilta noin kello 20.

Auto lähtee kylmiltään varikolta eli moottori on ekan läpin rikkaanpuoleinen mutta sitten meno virkistyy. Välitykset 15/18 joten tuosta voi vielä hieman nostaa huippunopeutta. 16% nitro
Kurvailu päättyy fulin loppumiseen.

http://www.snrt.net/IGT/igt.wmv



Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #498 : 28.04.08 - klo: 22.47 »
Renkaat joita odottelen jenkeistä näyttää tältä


Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #499 : 28.04.08 - klo: 23.28 »
nyt näkyy :) saa nähdä miten pysähtyy :)

Autot mitä olen testannut ja nähnyt radalla niin niissä on ollut ihan selkeesti liikaa jarrua joten kokeilkaa nyt hyvät kuskit semmoista että jarruttaessa ne eivät lukkiudu ihan täysin/kokonaan.
Siinä mennettää auton hallinan ihan kokonaan ja sitä paitsi tuo tattiksen rata ei hirveästi vaadi sitä jarrua kuin käyttää sitä isoa/pitkää rataa.
Ikäänkuin ABS mallinen on varmasti paras.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #500 : 29.04.08 - klo: 00.17 »
Tässä video mitä kaheli kuvas meikäläisen autosta mun vanhalla DV-kameralla viime viikolla, noin 2 minuutin klippi. Otettiin kun olin vaihtanut etulaakerin ja saanut moottorin kutakuinkin säätöihin. Ilta noin kello 20.

Auto lähtee kylmiltään varikolta eli moottori on ekan läpin rikkaanpuoleinen mutta sitten meno virkistyy. Välitykset 15/18 joten tuosta voi vielä hieman nostaa huippunopeutta. 16% nitro
Kurvailu päättyy fulin loppumiseen.

http://www.snrt.net/IGT/igt.wmv







Hyvältä näyttää. Ihmetyttää vaan että sinun auto näyttää menevän paljon lujempaa kuin minun vaikka sama pinjoni. Oliko se vain minun mielestä vai vaihtoko se vaihdetta aika myöhään?

Kyosho GT Racing Art

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #501 : 29.04.08 - klo: 07.43 »
Omassa huutaa kierrokset tapissa siinä kohtaa kun Mikalla vasta vaihtaa. Taitaa olla välitysten vaihto edessä.
Hyvän näköstä oli meno videolla.
Tyhjä

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #502 : 29.04.08 - klo: 08.20 »
..sitä paitsi tuo tattiksen rata ei hirveästi vaadi sitä jarrua kuin käyttää sitä isoa/pitkää rataa.
Jerzi

No sitähän minöäkin sanoin edellä mutta kun pojat ovat valitelleet vakiojarrun huonoutta :) Itse en käytä jarrua kuin siellä neulansilmässä oikealla ihan pikkasen. Tietty paniikkitilanteissa kunnon jarru on hyvä.

Pieto, vaihtoi aika myöhään tuossa videossa, pikkasen aikasemmin saa vaihtaa. Säätö kysymys :)

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #503 : 29.04.08 - klo: 08.23 »
Autot mitä olen testannut ja nähnyt radalla niin niissä on ollut ihan selkeesti liikaa jarrua joten kokeilkaa nyt hyvät kuskit semmoista että jarruttaessa ne eivät lukkiudu ihan täysin/kokonaan.
Siinä mennettää auton hallinan ihan kokonaan ja sitä paitsi tuo tattiksen rata ei hirveästi vaadi sitä jarrua kuin käyttää sitä isoa/pitkää rataa.
Ikäänkuin ABS mallinen on varmasti paras.
Jerzi
Ootko testannu kylmiltään vai vasta kun autolla on ajettu muutama kierros? Meinaan, että ainakin mulla noi orkkisjarrut toimii kylmiltää oikein hyvin - ei luki pyöriä, mutta hidastaa riittävästi. Ongelma onkin, että nuo originellit "häipyy" siis teho katoaa kun jarrut lämpiää ja sen jälkeen jarruja ei ole ollenkaan - ei hyvä.

Ite toivosin, että noi hiilikuitujarrut olisi tehokkaat ja pitäisivät jarrutustehonsa myös lämpimänä. Tällöin voisi sitten linkistön/ epan avulla säätää tehoa sopivaksi - toivottavasti. Ja jos toi hiilikuitulevy + hiilikuitupalat ovat liian tehokkaat niin pitää koittaa metallipaloilla.

Katotaan ny, kunhan pääsee radalle testaamaan...
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #504 : 29.04.08 - klo: 09.11 »
tänään mahdollisesti...

tässä youtube linkki niin ei tarvii tiputella, laatu vaan selkeesti huonompi
http://www.youtube.com/watch?v=EFDnXZK0w44

Poissa LittleDemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #505 : 29.04.08 - klo: 10.05 »
Hienon näköistä menoa Mika R!
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #506 : 29.04.08 - klo: 23.35 »
Tänään laittamani 19T kakkonen vei Tattarin takasuoralla Ferraria reilusti aiempaa liukkaammin.
Arin (ALi) Aston oli nätti radalla ja nopea kuin mikä, mies oli saanut vakiopannun hyviin säätöihin ja GRP renkaat olivat myös ilmeisen toimivat. Samalla osoitus siitä 14/17 on myös toimiva kombinaatio, kun osaa oikein hyödyntää, hyökkäsi hienosti kurveihin. En pysynyt perässä kuluneilla V-slickseillä :cool:

Olitko ALi tehnyt jotain muutoksia alustan säätöihin, uskallatko paljastaa ? :)
Pannu ainakin oli tikissä! Ja ajaminenhan sulla sujuu no doubt.
« Viimeksi muokattu: 29.04.08 - klo: 23.45 kirjoittanut Mika R »

Poissa ALi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #507 : 30.04.08 - klo: 00.06 »
Jeps, alla oleva setuppi toimi melko hyvin. Auto oli hauska ajaa..mutta jäi tuohon vielä kokeiltavaa ja parannettavaa.

Edessä:
Iskari öljy...........60wt
Iskari mäntä.......vakio
Jousi..................vakio
Iskarin asento.....keskellä iskaritornissa.. ulkona tukivarressa
droop.................~5mm
Vakaaja..............paksu
Maavara.............10mm
ackerman...........keskimmäinen reikä
camber..............-1 astetta
Haritus...............1
diffi.....................100000

Keskellä:

Jarrut................perus
Jarrusäätö............jarru pohjassa asfaltilla ei mene renkaat lukkoon
Välitys..............14/17t kello

Takana:
Iskariöljy...........70wt
mäntä...............vakio
Jousi.................vakio
Iskarin asento....uloin iskaritornissa.. sisempi tukivarressa
Iskarin pituus.....normi
droop................iskarien 'lepopituus', kovin paljon ulosjoustoa ei saa tällä maavaralla..
Vakaaja............perus paksu
maavara...........10
akseliväli...........vakio
camber linkki.....sisin reikä tornissa, ulompi hubissa
camber.............-2
auraus...............vakiopala
diffi...................50000

Tulppana oli OS R5 ja säädin koneen siten että lämmöt oli 115-120 astetta. Kaikki kansiprikat paikallaan ja fuilina Tornado 16%.

Renkaat oli GRP rallygame soft.

Kori oli Aston Martin.
« Viimeksi muokattu: 30.04.08 - klo: 08.01 kirjoittanut ALi »
..Captain, we have some problems..
” we have nothing right on the left side and nothing left on the right side”

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #508 : 30.04.08 - klo: 07.16 »
Loistavaa ALi, suuri kiitos!

Ja Frantsi vois laittaa vakiokoneen koska a) muillakin on b) autot on nopeita c) auto pysyy ehjänä pidempään (vaihteet jne)

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #509 : 30.04.08 - klo: 08.09 »
Ja Frantsi vois laittaa vakiokoneen koska a) muillakin on b) autot on nopeita c) auto pysyy ehjänä pidempään (vaihteet jne)

Oliko se eilen radalla ollut Subaru juuri Frantsin auto? Todettiin vierestä katsoen ja kuunnellen, että vaikuttaisi olevan ihan eri kone siinä kuin muissa samaan aikaan radalla olleissa.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi