Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 713061 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #570 : 02.05.08 - klo: 12.40 »
Kuka tässä nyt moottoria on huonoksi haukkunut???
Mistä sä näitä juttuja luet kun et ymmärrä mikä on pointti?
Moottori tulee auton mukana, miten se sitten alentaisi kustannuksia jos siihen voi laittaa jonkun muun moottorin? No tietysti oletat, että KUN moottori hajoaa voisi ostaa/ ottaa hyllystä edullisemman muun moottorin...

Jos moottorissa ei ole vikaa - miksi tämä jumalaton poru kun ei muita saa käyttää??

Kyllä minä ymmärrän sen pointin, että muitakin moottoreita on, mitkä ovat edullisempi, yhtä tehokkaita, kenties luetettavimpia, jne, jne. Moottoreita, joita sinun kaltaisilta löytyy hyllystä lojumasta.

Kysynkin nyt perusteluita rajoittaa moottori yhteen.
Eli kertokaa negatiiviset puolet siitä että muut moottorit ovat sallittuja.
Positiivisia puolia on että kyseinen moottori tulee auton mukana, ja kaikilla olisi sama kalusto.
Mut mitä haittaa eri merkkisestä pannusta???????
Kun tässä nyt olisi tarkoitus ajaa kilpaa ja kyseessä on vakioluokka, niin minun mielestä se ei ole hyvä, että on muitakin moottoreita. Kyllähän se on saletti, että jotkut sitten hommaisivat sen kireimmän mosan maksoi mitä maksoi tai ei maksanu, mutta se kirein pitää olla!

Suurin haitta ja hämmennys vapaasta moottorista olisi varmasti uusille polttisharrastajille (kuten minä) - joilla ei ole niitä muita hyllyssä. Ne joilla on jo muuta polttiskalustoa rajoituksesta sitten varmaankin on haittaa ja harmia. Mutta edelleenkin se mosa tulee auton mukana - miksi vaihtaa?

Jos tämän auton saisi "kittinä" ilman moottoria, niin silloin en varmastikkaan kannattaisi yhden merkin moottoreita vaan juuri kokorajoitusta.

Kyllä minä olisin valmis ajamaan myös vastaavaa luokkaa ilman moottorirajoituksia - mutta tämä luokka on "IGT vakioautoluokka"
Old fart

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #571 : 02.05.08 - klo: 14.20 »
Huoh...
En ole hetkeäkään puhunut että uutena sitä mosaa tarttiskaan olla vaihtamassa.
KUN se moottori ennemmin tai myöhemmin kuluu loppuun ja tarttee olla uutta mosaa hankkimassa...
Nämä ei ole ikuisia ja hardcore käytöllä koneen saa ajettua loppuun vaikka kuukaudessa.

Ja mitä ihmettä se haittaa jos joku sen kalleimman kisakireen moottorin hankkii???
Itse olen ainakin polttiskrossissa naureskellut partaani kun edessä menee yli 500 e maksavalla koneella varustettu auto ja imutan puskurissa kiinni 250e maksavalla koneella + hetikohta painan ohi.
Moneenko kertaan se pitää sanoa että ei siitä kalleimmasta mahdollisesta moottorista ole mitään halvatun hyötyä OIKEESTI.
Kuski määrää tahdin ja jos nyt joku dorka on sen 500 euroa moottoriin tuhlannut millä hän sattuu pääsuoralla ottamaan 20 senttiä kiinni rtr moottorilla varustettua autoa niin hohhoi... sallittakoon se rahantuhlaus hänelle.
Asia edelleenkin olisi puhtaasti eri jos kyseessä olisi sähköautot... Niissä kun vakion ja kireen välinen ero on VAAAALTAVA.
Polttiskoneessa RTR ja kisakireen moottorin välinen ero on hyvin pieni...
Kuten jo kauan sitten sanoin niin kokeilkaa vaikka kierroslaskentajärjestelmän kanssa jos ette muuten usko.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #572 : 02.05.08 - klo: 14.39 »
Moottorikeskustelu on värikäs aihe. Koska kyseessä on vakioluokka keskustelua ei tarvitse jatkaa enää pidemmälle tässä topikissa. Säännöt ovat selvät ja niissä pysytään kunnes toisin yhdessä IGT omistajien kanssa päätetään. Näköpiirissä ei kuitenkaan ole muutoksia minkään asian osalta.

Olen keskustellut Forumin ylläpidon kanssa ja moottorikeskustelua ei kannata jatkaa sanktioiden uhalla.

Tässä vielä yhteenveto vakiomoottoriin liittyvistä asioista edelliseltä sivulta:

Laitan nämä moottori ohjeet vielä tuonne IGT -kilpailusääntöihin esille http://rc10.fi/index.php?topic=25583.msg239396#msg239396

VAKIOLUOKAN MOOTTORI YM. ASIAA
=================================

Kerhoillat käynnistyvät nyt toukokuussa joka toinen keskiviikko, kuun 1. ja 3, ja jatkuvat aina syksyyn asti Tattarisuon asfalttiradalla, tervetuloa. Varaosapakki seuraa mukana. Ensimmäinen kerta siis 13.5. Itse olen tuolloin lomamatkalla valitettavasti, mutta sehän ei menoa haittaa (yritän saada korvaajan tilalle).

Keskustelin Kyoshon kanssa aamulla GXR28 vakiomoottorista ja tässä tietopaketti:

- Moottoreita on myyty yksistään Suomessa satoja ja ongelmatapauksia on kourallinen. Takalaakeri ei ole mikään tyyppivika ja pysyy kunnossa kun noudatetaan tiettyjä sääntöjä (lue ohjeet alla).

- Huolto- ja käyttöohjeet:

1) Sisäänajo huolella ja rauhassa

2) Noin viiden litran välein moottorin purku, joka jokaisen kuskin kannattaa tehdä ja tutkia moottorin kunto

-1. kerralla vaihdetaan etulaakeri (Mika voi avustaa)

-Takalaakerin kunnon tarkastus tunnustelemalla, sen kyllä huomaa jos laakeri on vahingoittunut

-Kampiakselin tapin (joka pyörittää kiertokankea ja mäntää) tarkistus, että pyöreä eikä ovaali

-Jos hämminkiä osat korvataa uusilla

-Koneen kasaus puhtain käsin(!)

-JOS osia vaihdetaan (takalaakeri, kampiakseli, kiertokanki) niin yksi tankillinen sisäänajoa rikkaalla ja rauhallisesti ajamalla, ei heti täysiä. Osat voi myös voidella ennen paikoilleen laittamista siihen tarkoitetulla after-run tms. öljyllä joka palaa polttoineen mukana eikä jätä pintaa laakereihin

-Etulaaakeri voidaan vaihtaa joka kerta tai joka toinen (5 tai 10L välein), tällä estetään hyvin pitkälle muiden osien vahingoittuminen. Keraaminen etulaakeri 6e, Kyoshon takalaaakeri ~17e

3) Ilmansuodatinöljy ja sen käyttö

-EI liikaa! Ilmansuodatinöljyn liiallinen käyttö rikkoo takaalerin, koska liika öljy päätyy sinne ja aiheuttaa ongelmia ja lopulta rikkoutumisen. Eli kevyt öljyäminen ja liiat pois painelemalla talouspaperiin. Onroad ei ole kauhean pölyistä hommaa, joten kevyt öljyäminen riittää hyvin

-Ilmansuodatinöljyn valinta; käytä vain RC käyttöön tarkoitettuja (Esim. PSR tai Kyosho liikkeiden myymä öljy)

4) Polttoaine

- 16-20% nitro

- maltillinen säätö, ei liian piikille

Summa summarum: Opetelkaa purkamaan ja kaasamaan moottori, se on olennainen osa tätä harrastusta ja varsin helppoa. Etulaakerin säännöllinen vaihto ja moottorin osien kunnon tarkistus (Mika ja Pro Shop avustaa tarvittaessa). Kuluneiden osien korvaaminen uusilla ja sen jälkeen kevyt sisäänajo. Käyttäkää aikaa ja harkintaa, turha kiire pois. Lopputuloksena hyvin toimiva kone ja auto ja hyvä mieli :) Apua kyllä löytyy.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #573 : 02.05.08 - klo: 14.50 »
AE-Mod, olit vissiin ottanut runsaasti kuvia viime viikon ajoista, oletko ehtinyt vappukiireiltä laittaa nettiin? Oli niin upeita kuvia viimeksikin
Mikko vaan...
Eipä tosiaan ole vielä kerennyt.
Koitan saada aikaiseksi viimeistään viikonloppuna.

Todella hieno homma Mikko.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #574 : 02.05.08 - klo: 16.04 »
Kuten niin yleistä aina kun tällaisia sääntöjä keksitään.
Kunnon selitystä et saa sitten niin millään.
"säännöt on näin piste" on se mitä aina saa kuulla.
Eipä siinä sitten mitään.

Kiva ja potentiaalinen luokka josta voisi saada enemmänkin aikaiseksi.

Tämä harrastaja vaan ei tämän enempää kyseiseen luokkaan lähde edes panostamaan.
Harmi, mutta elämä on.

Piste.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #575 : 02.05.08 - klo: 16.16 »
Hoke, osta auto, tule mukaan ja katsotaan sitten. Sattaisit vaikka yllättyä.
Mutta ehkä joku open luokka voisi olla enemmän sun juttu Jerryn kanssa, voitte sopia yhdessä siipien leveydestä haha :D

Oulusta yks kaveri soitteli tänään ja sieltä voi olla 2 uutta kaveria tulossa mukaan.
« Viimeksi muokattu: 02.05.08 - klo: 16.28 kirjoittanut Mika R »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #576 : 02.05.08 - klo: 16.37 »
Jos vitsinä yritit niin sori, mutta toi menee kyllä suoraks ***tuiluks.
Mistä ihmeestä mä yllättyisin???
Siitä miten hyvä moottori on???
En ole huonoksi sanonutkaan, vaan ihmetellyt miksi ei toisen merkkistä saisi hankkia kun alkuperänen kulahtaa loppuun.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #577 : 02.05.08 - klo: 16.43 »
Ei siitä vaan että hauskaa on. No ehkä se ei olisi yllätys. Vaan en ymmärrä miksi pitää kertoa että on ulkona. En minäkään kerro sitä mini-, shark- tai vitosluokissa vaikka jokaisessa on jotain mistä en satu pitämään.

Tässä on homma vasta alussa ja ei muutamista pienistä takaiskuista kannata lannistua. Opetellaan, autetaan ja kehitytään. Tämä on harrastus.

Poissa Kaheli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #578 : 02.05.08 - klo: 17.10 »
Te jotka olette sitä mieltä, että luokka on hyvä mutta moottori on huono niin perustakaa nyt sitten hyvän tähän oma "IGT open -luokkaa" - säännöt muutoin samat kuin tässä "IGT vakioautoluokassa" mutta moottori olisi vapaa esim max .28 - mutta tehkää sitä varten myös oma keskusteluketju...

Kuka tässä nyt moottoria on huonoksi haukkunut???
Mistä sä näitä juttuja luet kun et ymmärrä mikä on pointti?

Kysehän oli siitä että miksi se rajoitettaisiin, kun toisen vaihtamisella ei ainakaan mitään merkittävää tehohyötyä saavuteta... Säästetään ehkä euroja varsinkin jos toisen luokan kalustoa jo löytyy niin tuotteet käy ristiin ja tätä kautta helpompi koko homma.
Säännöt on aina hyvät ollakin kireet niin homma pysyy tasaväkisenä, mutta tuo moottorin rajoittaminen yhden valmistajan moottoriin on suoraan sanottuna pöyristyttävää.
Se ei ainakaan osaltaa lisää porukan kiinnostuvuutta jne.
Miksi ette tee kokorajoitusta... Esim hobaokupissa ajettiin viimekaudellakin säännöillä jotka määrittivät moottorin .21 kokoluokkaan, mutta autojen rtr moottorit olivat sallittuja... Monissa rtr autoissahan tosiaan on .28 eli tehotasot pysyivät aika hyvin samoissa vaikka moottorin vaihtoikin kisakireeseen mutta .21 kokoiseen.

Kysynkin nyt perusteluita rajoittaa moottori yhteen.
Eli kertokaa negatiiviset puolet siitä että muut moottorit ovat sallittuja.
Positiivisia puolia on että kyseinen moottori tulee auton mukana, ja kaikilla olisi sama kalusto.
Mut mitä haittaa eri merkkisestä pannusta???????

Arvelinkin että sieltä suunnalta älähtää. Ei tämä ollut mikään ristiretki sinua kohtaan. Oon vaan tattrisuollakin livenäkin kuullut tietyistä suista aika ehdottomia kommentteja merkkiä ja moottoria kohtaan.

Ja jos olit katselemassa ajoja silloin kun meinasit niin huomasit varmaan moottorien tasoeron kun frantsi ajeli puhkiajetulla siriolla ja muut vakiomoottorilla. Eli kalliimmat moottorit tuo aika runsaasti etua ja eroja. Tämä tästä.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #579 : 02.05.08 - klo: 17.17 »
En minä ole kuvitellutkaan että olisi ristiretki minua kohtaa...
Miks jengi ottaa kaiken näin henk kohtasesti.

Edelleen...
Kukaan ei ole täällä kyseistä autoa tai moottoria huonoksi hakkunut.

Ihmetelty kyllä on että miksi ei moottoria saisi vaihtaa toiseen.
Ja kun tälle kyselee perusteluita niin mitä tulee...
Jotain kummallista höpinää kun ei olla edes ymmärretty mitä on luettu tai ehdoton sana että tällä moottorilla ajetaan piste.
Siinä yllä näkee jälleen kun kysyn että MITÄ HAITTAA ON ERI MERKKISESTÄ PANNUSTA????
Hyötyjä luettelin jo, mutta missä on negatiiviset puolet?

Demokratiaa viimesenpäälle.

Ps: nyt huomasin että näköjään ihan banneilla uhataan mikäli keskustelu jatkuu...
Tätäkin on nähty jo aikaisemmin, kun ei osata perusteluja antaa, ensin närkästytään, sitten jopa hieman hermostutaan ja lopuksi pyritään kysyjän suu tukkimaan keinolla millä hyvänsä.
Olisko helpompaa vaan vastata??
Ai eikö keksi??
« Viimeksi muokattu: 02.05.08 - klo: 17.21 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Kaheli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #580 : 02.05.08 - klo: 17.45 »
En minä ole kuvitellutkaan että olisi ristiretki minua kohtaa...
Miks jengi ottaa kaiken näin henk kohtasesti.

Edelleen...
Kukaan ei ole täällä kyseistä autoa tai moottoria huonoksi hakkunut.

Ihmetelty kyllä on että miksi ei moottoria saisi vaihtaa toiseen.
Ja kun tälle kyselee perusteluita niin mitä tulee...
Jotain kummallista höpinää kun ei olla edes ymmärretty mitä on luettu tai ehdoton sana että tällä moottorilla ajetaan piste.
Siinä yllä näkee jälleen kun kysyn että MITÄ HAITTAA ON ERI MERKKISESTÄ PANNUSTA????
Hyötyjä luettelin jo, mutta missä on negatiiviset puolet?

Demokratiaa viimesenpäälle.

Ps: nyt huomasin että näköjään ihan banneilla uhataan mikäli keskustelu jatkuu...
Tätäkin on nähty jo aikaisemmin, kun ei osata perusteluja antaa, ensin närkästytään, sitten jopa hieman hermostutaan ja lopuksi pyritään kysyjän suu tukkimaan keinolla millä hyvänsä.
Olisko helpompaa vaan vastata??
Ai eikö keksi??

Ja jos olit katselemassa ajoja silloin kun meinasit niin huomasit varmaan moottorien tasoeron kun frantsi ajeli puhkiajetulla siriolla ja muut vakiomoottorilla. Eli kalliimmat moottorit tuo aika runsaasti etua ja eroja. Tämä tästä.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #581 : 02.05.08 - klo: 17.52 »
Ei jaksa roikkua täällä antamassa perusteluja yksinkertaiseen asiaan. Nähdään huomenna kisoissa ja jos haluat voidaan jutella yhdessä vaikka kyoshon samin kanssa asiasta kisojen jälkeen. Johan sanoit että sua ei saada mukaan ja 'piste' joten mitä sä taas jaksat asiasta joka ei sua kiinnosta. Perustelut on annettu edellä moneen kertaan. Mutta tule mukaan, laita optiopata ja säästä vakio siltä varalta että on kisat ja pääset mukaan. Tai tee kuten muut eli ajetaan vakiomoottorilla jolloin ajotaidot pääsevät esiin. Yksistään voi hiljainen pakoputkisto hävittää tehoja ties minne mutta se on miellyttävä korville ja ajaa voi missävain, joka on plussaa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #582 : 02.05.08 - klo: 17.58 »
Kuski määrää edelleen kierrosajan.
Entä oliko kyseinen moottori mitä kokoluokkaa??
Jos luit kaikki tekstit mitä kirjoitin niin huomasit että ehdotin jo samanlaista sääntö kuviota kuin polttiskrossissa on muissa kuin sm kisoissa tavattu nähdä.
RTR pannuina .28 hyväksytty, mikäli koneen vaihtaa toiseen niin kokoluokka on rajoitettu .21 kokoisiin.
Erot ja hyödyt on tällä tyylillä aika minimaaliset kun touhua katsotaan kierrosaikojen pohjalta.
Ei sen mukaan miten kovaa auto näyttäis jonkun kuskin käsissä liikkuvan.
Monessa suhteessa myös enemmän tehoa tarjoava kone on vain haitaksi kun rataa pitäis kiertää mahdollisimman kovaa koko erän ajan.

...puhki ajetulla??
Eikö pysyny enää käynnissä??
Jos pysy ja muuten toimi hyvin niin eihän se sillon ollut puhki ajettu ;)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #583 : 02.05.08 - klo: 18.04 »
Eihän se vaadi roikkumista yhtä viestiä enempää...
Viestejä on kuitenkin tullut jo ties kuinka monta, mutta ei edelleenkään edes yhtä missä kerrotaan haitat muiden moottoreiden sallimisesta.
Jaksan juuri siksi koska kysymykseen ei suoraa ja selkeää vastausta tullut.
Luokka kiinnostaa edelleen, mutta tämä mielivaltainen päätös moottorista on se joka saa auton jäämään myymälän hyllylle.

Näin saattaa monella muullakin olla, joten saattaa olla että jää monella muullakin laite hyllylle...
Ikävää hienon luokan kannalta, mutta sounot.

Poissa FrzT

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #584 : 02.05.08 - klo: 18.07 »
...puhki ajetulla??
Eikö pysyny enää käynnissä??
Jos pysy ja muuten toimi hyvin niin eihän se sillon ollut puhki ajettu ;)

Hoke kyllä Sirioni on puhki ajettu :wink:
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #585 : 02.05.08 - klo: 18.28 »
Vakioautoluokka on lupaus harrastajille, etenkin uusille ja siitä pidetään kiinni. Eihän hobaocupissakaan kovinkaan moni aja rtr moottorilla juuri siitä syystä että pitää olla kaveria nopeampi vaikka lähtökohtaisesti voisikin ajaa. Kustannukset nousee ja lopulta pilviin asti. Vain vakiomoottorin salliminen estää tämän ja suoraan paketista voi ajaa tasavertaisesti kilpaa. Loppu riippuu kuskista. Igt on muuten loistava suoraan paketista joka on iso juttu monelle. Itse voi sitten säätää lisää.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #586 : 02.05.08 - klo: 18.38 »
Lisäksi konsolidoimalla pyritään vastaamaan siihen että tuki ja varaosat löytyvät kerhoilloissa, sekä autoon että moottoriin. Opiskellaan nyt moottori ja ohjeistetaan niin uudet harrastajat saavat hyödyt ja helppo mukaantulo sarjaan. Kokeneemmat varmasti auttavat jatkossa vielä enemmän kun homma saadaan käyntiin kunnolla, toukokuu vasta alkoi.Säännöstely myös osaltaan vähentää painetta rahankäyttöön ja toivottasti madaltaa kynnystä ja tekee harrastamisesta mukavaa koska kaikilla on samat välineet, jotka ovat tehoiltaan maltilliset. Tämähän ei sillä tavalla ole pro -luokka kuten krossi esim.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #587 : 02.05.08 - klo: 18.55 »
Yksi lisämauste on että yritetään saada sarjalle hienot palkinnot ja ne tulee valmistajalta. Mm. Hpillä on jenkeissä vastaava kisa (hpi challenge) ja muistelen että siinäkin vakioluokassa pitää olla hpin pata.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #588 : 02.05.08 - klo: 19.19 »
JESSSSS!!!

Tulihan se vastaus perusteluineen sieltä kun pari sivua jakso asiasta vääntää  :mrgreen:
Huomattavasti helpommalla olis päästy kun ei olis tarvinnu näin kauan rautakankea vääntää, mutta toisaalta...
Pitäähän sitä jotain huvia olla niin itsellä kuin myös foorumia lukevilla  :grin:

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #589 : 02.05.08 - klo: 19.31 »
Ja mä en taas voi käsittää tätä eräiden vänkäämisviettiä....

Jos joku kehittää uuden ja mielestäni jopa mielenkiintoisen VAKIOluokan määrättyine sääntöineen, niin mitä helvattia se kenellekään kuuluu?

Säännöt on sääntöjä, olkoot kenen tahansa laatimia. Ellei osaa mukautua niihin, ei kisaa kys. sarjassa. Simple, eh?

Peace.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #590 : 02.05.08 - klo: 19.52 »
ööööö...

Ja kysyminen/omien mielipiteiden julki tuominen on mielestäsi väärin syystä että????

Menikö vappu heikosti vai mikäs noin äksyn fiiliksen on aikaan saanu.

Vänkääminen on ajankulua, ja jos ei vastausta saa vaan sitä kierrellään ja kaarrellaan niin tottahan sitä väännetään niin kauan että se vastaus tulee.
Ei mitään väärää.
Vaikeempi on käsittää miksi sitä vastausta EI saa heti kun kysyy... Säästyis vänkäämiseltä ja näköjään herkkähermosten hermot siinä samalla.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #591 : 02.05.08 - klo: 20.37 »
Eiköhän tämä moottori juttu ole jo keskusteltu puhki, katsotaan kuin porukoilla on hieman enemmän kokemusta ja ajokilometrejä plakkarissa.
Mikan kanssa juteltiin, tai no Mika puhui minulle (onhan hän ylikersantti ja minä videokamera mies) ja todettiin että jätetään asia sikseen ja katsotaan miten homma etenee.
Jerzi  :wink:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Gorexx

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #592 : 02.05.08 - klo: 22.50 »
Jos nyt vielä vähän...

Itselleni on jäänyt vähän sellainen kuva, että krossissa sillä koneen teholla ei tosiaan ole niin paljon merkitystä, kun suttaa ne renkaat lyö kuitenkin, ja ajolinjat saa tuhottua helposti liialla yrityksellä/potkulla/huonolla kontrollilla.

Asfaltilla taas hyvin säädetty auto ei pitoja hukkaa ihan niin helposti ja eroja syntyy sporttikoneen ja kisakoneen välille suht helposti. Mitä nyt olen itse kokeillut eri koneita sekä 1:10 touringeissa, että 1:8 "rallygame" autossa, niin eroja tulee varsinkin isoilla radoilla (kokeiltu lähinnä Tykkimäessä). Ja jos aloittelijalla vauhti kuolee ajovirheen seurauksena, niin kireällä kisakoneella on nopeampi paikata vauhdin pudotus, kuin jollain luumulla RTR koneella.

Tuota Kyoshon moottoria en sen kummemmin tunne. RG:itä olen omistanut ja tuntuu olevan aloittelijalle ehkä paras peruskone, mutta ei ne varmaan pelkkiä sporttikoneita olisi, mitä tuolla vapaalla moottorisäännöllä alkaisi radoilla liikkua. Eli ehkä tuossa konerajoituksessa joku järki kuitenkin on...

PS. Itse en omista IGT-pirssiä, enkä liity luokkaan millään tavoin.

Poissa ALi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #593 : 02.05.08 - klo: 22.54 »
No nyt kun neljä sivua moottoripuolta käsitelty niin palataan alustan säätämiseen.

Laitan tähän setupin joka toimii GRP soft renkailla.


Edessä:
Iskari öljy...........60wt
Iskari mäntä.......vakio
Jousi..................vakio
Iskarin asento.....keskellä iskaritornissa.. ulkona tukivarressa
droop.................~5mm
Vakaaja..............paksu
Maavara.............10mm
ackerman...........keskimmäinen reikä
camber..............-1 astetta
Haritus...............1
diffi.....................100000

Keskellä:

Jarrut................perus
Jarrusäätö............jarru pohjassa asfaltilla ei mene renkaat lukkoon
Välitys..............14/17t kello

Takana:
Iskariöljy...........70wt
mäntä...............vakio
Jousi.................vakio
Iskarin asento....uloin iskaritornissa.. sisempi tukivarressa
Iskarin pituus.....normi
droop................iskarien 'lepopituus', kovin paljon ulosjoustoa ei saa tällä maavaralla..
Vakaaja............perus paksu
maavara...........10
akseliväli...........vakio
camber linkki.....sisin reikä tornissa, ulompi hubissa
camber.............-2
auraus...............vakiopala
diffi...................50000

Tulppana oli OS R5 ja säädin koneen siten että lämmöt oli 115-120 astetta. Kaikki kansiprikat paikallaan ja fuilina Tornado 16%.
Renkaat GRP rallygame soft.
Kori Aston Martin.

Jos joku lähtee hakemaan samalta suunnalta säätöjä niin tämä setup toimi siten että kaasu päällä puskee hieman ja kaasu pois kääntää reilusti.. Eli vaatii hieman totuttelua, mutta kuten sanoin on hauska ajaa.. :afro: Vaatii hieman malttia eikä kaasun kanssa toimi "on/off" tyylinen ajaminen vaan pitää oikeasti viedä autoa nopeudella jonka alusta/renkaat sallii..

..Captain, we have some problems..
” we have nothing right on the left side and nothing left on the right side”

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #594 : 02.05.08 - klo: 23.27 »
Juuri näin. Itsellä pitkä välitys joten ajolinjat on hyvä hakea mahdollisimman jouhevasti ja jos vauhdin pystyy pitämään kakkosella niin tulosta syntyy. Tattarin rata soveltuu tähän hyvin, se laittamani video antaa vähän kuvaa mutta saa vielä tehdä duunia että sujuu. On todella nasta fiilis painaa kakkosella loivaa kurvia.. Hyvät renkaat auttaa että pito säilyy, v-slick 55 tuntuu erinomaiselta.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #595 : 03.05.08 - klo: 01.04 »
Asfaltilla taas hyvin säädetty auto ei pitoja hukkaa ihan niin helposti ja eroja syntyy sporttikoneen ja kisakoneen välille suht helposti.

Onneksi tuossa Kössissä on täysin väärä eturipustusten geometria rata-ajoa varten ja vielä niin, että se rankaisee sitä enemmän, mitä kovemmin mutkaan ajaa.  :lol:

Toivottavasti saan kokeilla ens. sunnuntaina jonkun autoa..  :mrgreen:
---

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #596 : 03.05.08 - klo: 06.48 »
Aivan, oliko se niin että casteria on rata-autoissa paljon vähemmän kuin 17 ja tuo kick-up puuttuu kokonaan hehe..

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #597 : 03.05.08 - klo: 10.16 »
Aivan, oliko se niin että casteria on rata-autoissa paljon vähemmän kuin 17 ja tuo kick-up puuttuu kokonaan hehe..

Jep, yleensä mennään ulkona 0-4 asteen casterilla. Vaan eipä tosta tarvi stressailla, kun se on kaikilla sama.
---

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #598 : 03.05.08 - klo: 12.46 »
Säädöistä kesän kapinoiden formaattiin - ei siis moottorista asiaa tällä kertaa  :tongue:

Eli ihan en kolmatta ajatusta ole vielä asialle suonut, mutta mielessä kävi ja ajattelin ne suoltaa tänne palstalle jalostettavaksi  :p

Eli minun mielestä "GT-henkeen" kuuluu paljon autoja radalle kerralla, ei mitään tyyliin kuusi autoa finaalissa - miten se tässä onnistuu - jaa'a! Kysymys tietenkin kuuluu, montako autoa ensinnäkin meillä sitten edes on kun kilpailut ensikerran pidetään ja toiseksi kuinka se teknisesti onnistuu. Muutoin en kummemmin ole miettinyt miten aika-ajot/ alkuerät jne. Joka tapauksessa mielestäni tätä ei tarvitsisi väkisin vääntää mihinkään viralliseen muottiin, vaan miettiä mikä olisi tämän luokan mukainen ja mahdollisesti jopa yleisölle ystävällinen (jos sellaista joskus sattuisi vaikka olemaan...)

Toinen ajatus mikä pulpahti mieleen oli tietenkin Le Mans 24h 1/8 skaalassa eli "Tattis 3 h"  :lol: Tuommonen 3-4 hengen autokunnissa voisi olla hauskaa.

Tulevissa kerhoilloissa tullaan varmasti näistä ja muistakin asioista puhumaan ja joskus voisimme ihan ottaa asiaksi sääntöjen ja kisaformaatin suunnitelun.
Old fart

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #599 : 03.05.08 - klo: 15.06 »
Tähän autoluokkaan kannattaa ottaa piste laskenta homma mukaan.
Silloin pitää kaikilla olla eri kiteet alusta asti ja jos vaikka on 15 kuskia ne ajatetaan silleen että 5 kuskin erässä ja viisi erää ajetaan ja pisteitä saat miten sijoitut.
Vähän niinkuin oikeissa rallycross jutussa, no ainakin oli, en muista miten nyjyään on siellä tilanne.
Ainakin rc puolella noilla turisti crossi autoilla ajetaan joku piste homma, sitä voitte yrittää tähän luokkaan muokata myös.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂