Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 710810 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaheli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #660 : 13.05.08 - klo: 09.14 »
näyttäis siltä että tuon takalaakerin tilalle tarttis löytää joku kestävämpi. Kellään havaintoa?
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Poissa arion

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #661 : 13.05.08 - klo: 09.55 »
Voisin melkein väittää että siinä oli sen koneen historia. Jos saat sen sylinterin sieltä pois niin väitän että olet guru.
Uusi kone vaan peliin.
Jerzi
Ja sitten jerzi sisälukutaitoa... KANSI irti sylinteristä :D. Ja lähti muuten kuivajäällä ja lämmityksellä ihan nätisti. Sylkky tuli siis lohkosta ulos kannessa kiinni.

Visaisempi oli takalaakerin poisto, kun koneen rungossa oli pelkkä lakrun ulkokehä. Kuumaa vaan kunnolla lohkoon ja kopautus lyijyalasimeen.

Ja siitä laakerista lisää täällä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #662 : 13.05.08 - klo: 10.06 »
Voisin melkein väittää että siinä oli sen koneen historia. Jos saat sen sylinterin sieltä pois niin väitän että olet guru.
Uusi kone vaan peliin.
Jerzi
Ja sitten jerzi sisälukutaitoa... KANSI irti sylinteristä :D. Ja lähti muuten kuivajäällä ja lämmityksellä ihan nätisti. Sylkky tuli siis lohkosta ulos kannessa kiinni.

Visaisempi oli takalaakerin poisto, kun koneen rungossa oli pelkkä lakrun ulkokehä. Kuumaa vaan kunnolla lohkoon ja kopautus lyijyalasimeen.

Ja siitä laakerista lisää täällä.

Ah... niin joo... jokaisella perus torstilla on toki kuivajäätä varastossa aina pahanpäivän varalta...

Poissa arion

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #663 : 13.05.08 - klo: 10.20 »
Ah... niin joo... jokaisella perus torstilla on toki kuivajäätä varastossa aina pahanpäivän varalta...
Tässä tapauksessa varmaan ihan tavalline pakastin ja märkäjääkin olisi ihan jees. Sattu vaan olemaan käsillä, ei tuo mikään vaatimus ole GXRn purkamiseksi :D.

Ei taas aleta takertumaan näihin... eihän. Tai toisaalta, saisi Mikakin sen kympin täyteen, jos vääntö aiheesta alkaa :police:.

Taidan nakata kokeeksi tuon OSsin 28XZ:n kiinni :evil:, kunnes saa osat tuohon GXR:n.
« Viimeksi muokattu: 13.05.08 - klo: 10.45 kirjoittanut arion »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #664 : 13.05.08 - klo: 10.43 »
Höh... nyt sä paljastit mun aikeet.  :D

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #665 : 13.05.08 - klo: 10.56 »
Hehe.. Kaheli, kysy jp-nitroracingiltä hyper 8 laakeriä. Se voisi sopia, hinta kyoshon laakeria aavistuksen kalliimpi.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #666 : 13.05.08 - klo: 13.08 »
Tänään sitten alkoi tapahtua... reilu gallona takana ja kiertokangen alasilmukka repesi -> kone jumiin ja jumituksessa paloja irti männän helmasta. Syynä takalaakerin pettäminen. Uskoin, että tuossa laakerissa ei vielä olisi ollut mitään vikaa, kun minkäänlaisista välyksistä ei ollut tietoakaan. Laakeissa ei ollut minkäänlaista häkkiä kuulien paikallaan pitämiseksi. Myöskään minkäänlaisia jäänteitä ei ollut. Ainoastaan kaksi männän helmaa. Mitähän tuolle häkille on tapahtunut. Uudessa kyllä metallinen kuulahäkki.

Uudet laakerit oli hankittuna ja odottamassa... sehän tässä ottaakin pattiin.

Oli mulla kysymyskin. Millä sylinteri irti kannesta? Hieman mystinen???

Just tätä aina sitten kun saa kaiken toimimaan niin, että on naatinto ajella ympäri baanaa.

Kyllä luin hiukan väärin :evil: mutta jos sinulla on kiertokangen alalenkki mennyt ja männästä paloja irti niin voisin hyvin kuvitella että kone on saannut todella ikäviä vaurioita ja sen korjaaminen on kalliimpaa kuin uusi kone.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa arion

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #667 : 13.05.08 - klo: 14.06 »
Kyllä luin hiukan väärin :evil: mutta jos sinulla on kiertokangen alalenkki mennyt ja männästä paloja irti niin voisin hyvin kuvitella että kone on saannut todella ikäviä vaurioita ja sen korjaaminen on kalliimpaa kuin uusi kone.
Jerzi

Kylläkyllä.

Mittasin kampuran ja lohkon 3d mittauskonella. Varsinaisen akselin ja kiertokangen akselin samansuutaisuudet olivat ihan jees. Samoin lohkon laakeripintojen samansuuntaisuus. Elikkäs ei vahinkoja muualle. Uusiksi meni siis: mäntä, sylinteri (parina männän kanssa), kiertokanki, takalaakeri (olisi ollut syytä vaihtaa aiemmin), etulaakeri (JP-Nitrolta keraaminen, vanhakin olisi ollut jees) ja varmuuden vuoksi vielä männäntappi+sokat. Koko sirkuksen olisi voinut vältää vaihtamalla se takalaakeri ajoissa :tongue:.

Sitten ei hokelta kommentteja, että joka jantterillahan moinen mittauslaite on pajassaan  :cool:.

Tuo kone jää kyllä kisakoneeksi, kun sen taas saa sisäänajettua. Ja ennen kisaamista pitänee vaihtaa se Hyperin koneen takalaakeri. 28xz saa kelvata reenailuun :grin:.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #668 : 13.05.08 - klo: 14.10 »
Paljonko remontti maksoi?

Uusia koneita (ml. käyrä, pilli, kaasari, tankki) saa $90 hintaan + kulut (alv., tulli ja rahti).
Flying Calacucco

Poissa arion

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #669 : 13.05.08 - klo: 14.23 »
Paljonko remontti maksoi?

Uusia koneita (ml. käyrä, pilli, kaasari, tankki) saa $90 hintaan + kulut (alv., tulli ja rahti).


Johonka olisi saanut todennäköisesti vaihtaa heti laakerit :laugh:. Vrt. case Frantsi ja tää mun yhdengallonanihme.

Elikkäs rempan hinnaksi tulee käytännössä uuden mäntä ja sylinterisarjan hinta 28USD. Taitaa olla neljänkympin luokkaa Suomessa tiskillä.

EDIT: plus se kiertokanki tietty.
« Viimeksi muokattu: 13.05.08 - klo: 14.28 kirjoittanut arion »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #670 : 13.05.08 - klo: 14.24 »
Paljonko remontti maksoi?

Uusia koneita (ml. käyrä, pilli, kaasari, tankki) saa $90 hintaan + kulut (alv., tulli ja rahti).


Veikkaan että alle 130e ei saa korjattua tuota konetta.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa arion

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #671 : 13.05.08 - klo: 14.29 »
Veikkaan että alle 130e ei saa korjattua tuota konetta.
Jerzi
Jerzi. Veikkaan ettei sun kannata veikata :laugh:!

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #672 : 13.05.08 - klo: 14.48 »
Yleensä kyoshon osat on olleet aika kalliit. 40e pyttysarja, kuulostaa edulliselta jos verrataan vaikka novarossiin joka on melkein 200e.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa FrzT

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #673 : 13.05.08 - klo: 15.03 »
28xz saa kelvata reenailuun :grin:.
Suosittelen lämpimästi vaihdelaatikon poistoa ja tilalle lukkoon liimattu keskidiffi. Tuli tuota keskidiffiä kokeiltua jokunen päivä sitten ja tuntui liikuttavan autoa ihan mukavasti oikealla 28 koneella.
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Poissa arion

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #674 : 13.05.08 - klo: 15.08 »
28xz saa kelvata reenailuun :grin:.
Suosittelen lämpimästi vaihdelaatikon poistoa ja tilalle lukkoon liimattu keskidiffi. Tuli tuota keskidiffiä kokeiltua jokunen päivä sitten ja tuntui liikuttavan autoa ihan mukavasti oikealla 28 koneella.
Laitan varmaan tuon joutilaan TCD diffin vaihteen tilalle. Katsotaan miten kukkuu. Vaihde voi joutua liian koville IMHO.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #675 : 16.05.08 - klo: 09.19 »
Kattokaas tarvitsevat, ile myy uutta vakiopannua satasella myydään-palstalla.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #676 : 19.05.08 - klo: 11.33 »
Ok, olen takas. Kerhoilta keskiviikkona jos sää sallii.

IGT2:sta sen verran että ehkä syksyllä (jenkeissä ilm. näillä näkymin syyskuussa) joten varmaankin loistava peli ensi kaudelle.. Audi kopalla..

IGT:lle on muuten tullut uudenmallinen puskuri.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #677 : 19.05.08 - klo: 13.35 »
Hehe.. Kaheli, kysy jp-nitroracingiltä hyper 8 laakeriä. Se voisi sopia, hinta kyoshon laakeria aavistuksen kalliimpi.
Mä kysyin ja ko. laakeria on tulossa lähitulevaisuudessa ja hintaa on noin 20€ kappale, eli ei paha.
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #678 : 19.05.08 - klo: 13.51 »
Jep, ja nyt tulee myös Bocan keraamisia, tosin hinta sitten vähän kalliimpi. Testaan heti kun niitä tulee. En koe tätä "laakeriasiaa" mitenkään ongelmalliseksi koska ei niitä ole hajonnut käsittäkseni vielä yhtään näissä Suomesta hankituista IGT autoista joita meillä on, ainakaan PK-seudulla, mutta onhan tuo "varman päälle pelaamista" jos sen verran ylimääräistä löytyy että laakerit pystyy päivittämään. Näin tietysti välttyy isommilta remonteilta vaikka vähän liikaa ilmansuodatinöljyä käyttäisikin tmv.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #679 : 19.05.08 - klo: 15.05 »
Keraamista etu- (ja taka)laakeria saa kohtuuhintaan myös täältä. En tiedä istuuko suoraan IGT:n koneeseen.
Flying Calacucco

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #680 : 19.05.08 - klo: 18.55 »
Hehe.. Kaheli, kysy jp-nitroracingiltä hyper 8 laakeriä. Se voisi sopia, hinta kyoshon laakeria aavistuksen kalliimpi.
Mä kysyin ja ko. laakeria on tulossa lähitulevaisuudessa ja hintaa on noin 20€ kappale, eli ei paha.

Tilasimme Boca Bearingilta aika kasan takalaakereita Kyoshon koneeseen. Eivät siis ole Hyperin laakereita, vaan Bocan. Laakerit eivät ole keraamisia. Saapuvat ensi viikolla ja myyntihinnaksi veroineen tulee noin 20 euroa kpl!
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #681 : 19.05.08 - klo: 20.45 »
Sori Pekka & muut, jäin käsitykseen että keraamisia. No ei haittaa, laatulaakereita joka tapauksessa ja hintakaan ei siis paha.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #682 : 19.05.08 - klo: 22.32 »
Bocaa käytettiin jo -80 luvulla ja olivat jo silloin hyviä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #683 : 19.05.08 - klo: 22.52 »
Jees, otan JP:ltä pienen satsin ja niitä keraamisia etulakruja mulla vielä onkin, joten halukkaille voidaan remontoida molemmat kunhan olen itse ensin tehnyt hommaan omaani koemielessä.

Poissa Torpeedo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #684 : 20.05.08 - klo: 10.00 »
Morjens! Eilen kävin ostamassa IGT:n ja latailen juuri vastarin akkua ja haaveilen sisäänajosta. Mulla vaan ei ole kokemusta vetostartista, kun Revolla olen ajellut tähän asti... mielenkiinnolla odotan että kuinka lähtee Kyosho käyntiin :) Kokoontuuko IGT porukka keskiviikkoisin Tattiksella? ajattelin yrittää liittyä mukaan kunhan aikaa liikenee.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #685 : 20.05.08 - klo: 10.02 »
Hienoa! Huomenna kokoonnutaan kts. http://rc10.fi/index.php?topic=25583.0
Säävarauksella kuitenkin.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #686 : 20.05.08 - klo: 10.30 »
Minkäslaisia tulppa/ polttoaine -yhdistelmiä porukka käyttää?

16% lienee paras vaihtoehto tälle moottorille, vai kuinka?
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #687 : 20.05.08 - klo: 10.35 »
16-20%
OS #8, McCoy 59

Poissa FrzT

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #688 : 20.05.08 - klo: 12.54 »
PSR 16% ja LRP 5 tulppa.
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Poissa Torpeedo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #689 : 20.05.08 - klo: 17.45 »
Neljä tankillista sisäänajoa, ja kone alkaa pelittää jo ihan kivasti, ja ottaa jo jonkin verran kierroksia. Mulla polttoaineena Byron 25% ja tulppana koneessa kiinni ollut tulppa...(ilmeisesti joku medium) Sisäänajon jälkeen ajattelin kokeilla McCoy 8-9. Kannattaisiko laittaa lisää kansiprikkoja jos käytän 25% polttoainetta :huh: