Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 712680 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #780 : 02.06.08 - klo: 10.45 »
niinhän siinä yleensä käy.. ensin keväällä halutaan ajaa "pakkasessa" ja sitten kun kelit on buenot niin jätkä istuu terassilla ;-) no mut keskiviikkona on taas kerhoilta niin eiköhän saada autoja baanalle. Itse olin lauantaina ja mestoilla oli kolme IGT:tä eli enemmän kuin muita kuitenkin :))

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #781 : 02.06.08 - klo: 10.59 »
Hmmm...
Pitäsköhän siirtää vapaapäivä keskiviikolle että vois tulla "reenaamaan" lauantain kisaa varten ja hakea setupit kohdalleen.

Ps: vähän offia tietenkin kun en puhu kyoshosta...

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #782 : 02.06.08 - klo: 11.41 »
eipä tuo haittaa, mukaan vaan Hoke

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #783 : 02.06.08 - klo: 13.17 »
käykääs ihmettelemässä www.ultimateracing.es

Asfaltilla ajettavat IGT:n kaltaiset krossipohjalle tehdyt autot ovat iso juttu eteläisessä euroopassa ("rallygame" ja vaikka nimi viittaa kotimaiseen ralliin niin enemmän C8 luokkaa muistuttava kokonaan asfaltilla ajettava)



« Viimeksi muokattu: 02.06.08 - klo: 13.20 kirjoittanut Mika R »

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #784 : 02.06.08 - klo: 14.44 »
..
« Viimeksi muokattu: 06.07.08 - klo: 21.43 kirjoittanut MrOllinmaki »

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #785 : 02.06.08 - klo: 14.47 »
..
« Viimeksi muokattu: 06.07.08 - klo: 21.27 kirjoittanut MrOllinmaki »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #786 : 02.06.08 - klo: 14.49 »
aivan totta, hyvä huomio. siellä on siis molempia, sekä kasi- että krossipohjalta. esittelyvideo "1/8th GT" on tosiaan mainio, se löytyy siis tuosta linkistä ja kuvaa tulee alkutekstien jälkeen

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #787 : 02.06.08 - klo: 15.04 »
Olisi mielenkiintoista nähdä millaisilla säännöillä tuolla ajetaan.
-A-


Hiukan copypastea tuolta sivuilta...  :wink:

TECHNICAL RULES FOR THE ULTIMATE WORLD CUP 1/8 GT (RALLY GAME)


TECHNICAL SPECIFICATIONS

All measurements referred in this section are minimum or maximum values.

- Minimal weight

 the car must be 3.300 gr. with transponder, batteries and body.

- Car dimensions:
Wheel bases Minimum 270mm, maximum 330mm
Maximum width: 310 mm
Maximum length: 730 mm

- Tyres: Only it is allowed tyres specific of 1/8 rally-game of natural or synthetic ribbon, they will have to be black and its maximum width will be of 45 mm and its maximum diameter will be of (tire - ribbon) 85 mm.
 - Mufflers: Only will be allowed mufflers and Manifolds recognized by EFRA of series 30XX.

- Bumper: this will be of flexible material in a way that bumper fill the front of car body and of a minimum height of 2 cm with a soft and flexible material (foam), that projects minimum 1cm over its support.

-Bodies: Only it is allowed the following: Audi gt, Toyota, Pontiac, Nixan, Porsche GT, Mclaren versions 1, 2, 3 and Dauber.
All windows must be traslucid. The forward and hind wheel steps will be shortened; All parts of the car have to be covered by the body.

-Holes:  It will be allowed a hole of 60 mm in the forward windshield, in models of four doors will be allowed to shorten the leads. It is permitted a hole of 60 maximum mm in the refrigerator head of the motor, it is allowed a hole for the exit of the mufflers, other hole of a maximum of 10 mm for the antenna and of 15 mm for set-up of carburetion, is permitted for the article a concentric hole with the tank of fuel as maximum of 50 mm and it will not allowed that affect to the forward windshield

-Wings: A single rear wing is allowed as long as it does not exceed the front view profile and the length of the car, the dimensions of the same will not be able to surpass the width, and total height of the respect auto body chassis and its maximum width will not surpass 65 mm.

-Transmissions: they are obligatory forward and rear differentials and is forgiven the gearbox or the speed variador.

-Fuel: it will contain only methanol, lubricant oil and free of nitrometano
Old fart

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #788 : 02.06.08 - klo: 15.13 »
...Tossa Mikan laittamassa ensimmäisessä kuvassa etummaisessa autossa on muuten esim moottori poikittain kiinni, mikä viittaisi vahvasti hihnavetoisuuteen, eli on varmaan sitä sun tätä muuteltu...

-A-


Minä näin livenä nurnbergin messuilla noita rally game jossa on tuo hihnaveto, auto muistuttaa todellakin c8 sillä erolla että rallygame autossa on pidemmät tulivarret nyt ainakin. Ja on muuten hyvän näköisiä nuo rallygame autot jossa on tuo hihna systeemi.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #789 : 02.06.08 - klo: 15.27 »
-Fuel: it will contain only methanol, lubricant oil and free of nitrometano

??
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #790 : 02.06.08 - klo: 15.40 »
ällistyttävää... ei voi pitää paikkaansa, voiko?
hieman hataraa englantia "-Transmissions: they are obligatory forward and rear differentials and is forgiven the gearbox or the speed variador." tarkoittanee että vaihde on sallittu keskidiffin paikalla ja tasauspyörästöt edessä ja takana pakolliset

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #791 : 02.06.08 - klo: 15.48 »
-Fuel: it will contain only methanol, lubricant oil and free of nitrometano

??
Hiukan on ingliish hakusessa  :lol: spanioleilla  :lol:

Toi polttoainajuttu tarkoittanee, että nitron %-osuus on vapaa -  ehkä :undecided:
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #792 : 02.06.08 - klo: 15.50 »
aivan näin sanoisin, hyvä pointti Mikko

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #793 : 02.06.08 - klo: 15.54 »
täytyy olla, ei siinä olis mitään järkeä ettei voisi käyttää mitään valmista ainetta. Minä en ainakaan ole nitrottomaan rc polttoaineeseen törmänny koskaan. eli:

Polttoaine: saa sisältää vain metanolia, voiteluöljyä ja vapaan määrän nitrometaania.

Millähän nitroprosentilla ne ajaa sielä sitten? Muistelisin että paras hyötysuhde olis jossain 35% ja 40% välillä mutta tiedä häntä. Semmoinen muistikuva on jostain jäänyt.

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #794 : 02.06.08 - klo: 16.07 »
..
« Viimeksi muokattu: 06.07.08 - klo: 21.24 kirjoittanut MrOllinmaki »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #795 : 02.06.08 - klo: 22.34 »
Tässä olis tarjolla minun mielestä aika saman näköinen c8 auto, tosiaan tuo on rally game auto messuilta nähty.
jerzi

http://www.gfoto.com/UserAlbum.asp?uid=0941AD28128647D29663C010C25F5C24&alid=193309&page=16&dspmode=1

http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=4676021&alid=193309&uid=0941AD28128647D29663C010C25F5C24#PicShow

PS Milloin kyosholta tulee tuon näköinen raly game myyntiin :huh:
« Viimeksi muokattu: 02.06.08 - klo: 22.49 kirjoittanut jerzirccar1 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #796 : 02.06.08 - klo: 23.45 »
tuskin koskaan. Mä en ole noiden technokitien fani lainkaan mutta kai noista alumiinihirviöistäkin joku tykkää, makuasia. muovi toimii paremmin niinku Jerzi itsekin tiedät. sitä paitsi tommonen inferno 7.5 pohjalle tehty on luultavasti sika paljon helpompi mekata vaikka silmät kiinni

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #797 : 03.06.08 - klo: 11.28 »
Voin kuvitella jo että menee rumaksi. Tänään radalla meinas tulla rumaa jälkeä.
Jerzi

mikäs jerryllä nyt on C-8:sia vastaan????
esim. se sun 10kg painava 1/5 panssarivaunu sielä pahaa jälkeä tekee jos joku!
ei mikään reilu 2kg paina C-8.
ihan samanlailla sielä tekee virheitä joka ikinen kuljettaja.
en ole vielä nähnyt yhtään kuskia joka ei koskaan tekis virheitä.
jos yksi C-8 kuljettaja on vasta aloíttanut koko harrastuksen niin eiköhän niitä virheitä tule.
ja tämäkin kuski ajaa tänä päivänä jo paljon paremmin :p

sorry nyt kun ei gt:hen liity mutta johonkin piti tämäkin laittaa.

#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #798 : 03.06.08 - klo: 12.22 »
Mikäs diffi setuppi on tähänmennessä ollut IGT:ssä parhaimmaiksi todettu????

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #799 : 03.06.08 - klo: 13.02 »
edessä paljon (100-50K), takana vähän (10-1k), keskellä vaihde

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #800 : 03.06.08 - klo: 13.11 »
Tuolta GT8-OnRoad -luokkaan vähän jotain uutta ja erilaista:

http://www.deltaplastik.it/index.php?p=prodotti&l=ita&cat1=6&cat2=11&cat3=15

Itse tilasin sieltä koreja vuosi sitten, hinnat halpoja, laatu hyvää, toimitusaikataulut pitivät. Käykää tsekkaamassa, voi suositella.

Ton sivun hinnat on pelkälle maalaamattomalle korille ilman tarrasettiä ja takasiipeä, ne joudutte tilaamaan sieltä omina artikkeleinaan jos vakiotarrotus natsaa silmään. Halvaks tuli kun itselle ostin silloin 6 koria, muistaakseni karvan yli 170E posteineen.

(EDIT; se olikin karvan yli 190E, siis 6 koria, 6 siipeä, 6 tarrasettiä)
« Viimeksi muokattu: 03.06.08 - klo: 13.49 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #801 : 03.06.08 - klo: 17.57 »
Sorry tämä offi, tuolla kun oli puhetta hihna vetosista gt autoista niin tuossa sivu jossa niitä on kaupan..
http://www.rcmodelstore.com/catalog/index.php?cPath=90_94

..kyseisestä liikkeestä saa myös halvalla renkaita, niin gt kuin c8 autoihin..
Esim. grp gt renkaat8,99e pari: http://www.rcmodelstore.com/catalog/product_info.php?cPath=37_38&products_id=3432
ja sp gt renkaat 6,99e pari:
http://www.rcmodelstore.com/catalog/product_info.php?cPath=37_38&products_id=1196
Ja erikoisia koreja sota jeepistä, b-ryhmän ralliautoihin ja c-luokan rata autoihin..
http://www.rcmodelstore.com/catalog/index.php?cPath=32_34
Kuvat parista gt korista:

Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #802 : 03.06.08 - klo: 19.11 »
Voin kuvitella jo että menee rumaksi. Tänään radalla meinas tulla rumaa jälkeä.
Jerzi

mikäs jerryllä nyt on C-8:sia vastaan????
esim. se sun 10kg painava 1/5 panssarivaunu sielä pahaa jälkeä tekee jos joku!
ei mikään reilu 2kg paina C-8.
ihan samanlailla sielä tekee virheitä joka ikinen kuljettaja.
en ole vielä nähnyt yhtään kuskia joka ei koskaan tekis virheitä.
jos yksi C-8 kuljettaja on vasta aloíttanut koko harrastuksen niin eiköhän niitä virheitä tule.
ja tämäkin kuski ajaa tänä päivänä jo paljon paremmin :p

sorry nyt kun ei gt:hen liity mutta johonkin piti tämäkin laittaa.



Ei ole mitään sitä vastaan päinvastoin sitä on ihan mukava seurata. Tuo että ne eivät aja kisassa ei ollut minun päätettävissä, sen halusi kisaajat että ne eivät tule.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #803 : 03.06.08 - klo: 19.40 »
Jep jep

Mulla on niitä vaihteen keskiöitä nyt muutama, jotka voin jakaa halukkaille huomenna kerhoillassa maksua vastaan.

Renkaita tulee vihdoin testiin, saapunee ensi viikoksi jenkeistä.

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #804 : 03.06.08 - klo: 21.10 »
..
« Viimeksi muokattu: 06.07.08 - klo: 21.18 kirjoittanut MrOllinmaki »

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #805 : 04.06.08 - klo: 08.18 »
Jos jotakuta kiinnostaa varamosa pakkiin niin täältä löytyy. Tätä kautta hintaa kertyi kaiken kaikkiaan noin 100€ ja mukana oli kaikki kytkinakselista pa.tankkiin, vain kytkinkello puuttuu.
Old fart

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #806 : 04.06.08 - klo: 11.58 »
Hieman vakiovaihteen parannusohjeita copypastena: (ja tässä linkki alkuperäiseen juttuun).

"I noticed a couple things on my latest 2-speed service. First of all the 3mm pin mod still works great. Simply drive out the 2mm pin, drill the hole to 3mm in a drill press, and glue in a 3mm pin. If you don't have the bushings in the spur gear replaced with bearings thats a must also.

To adjust for a later shift you will need to remove some mass from the cam. To do this remove the set screw, spring, and ball. Wedge something under the cam to hold it out. Now using a bench grinder or Dremel remove material from the exposed outside curved edge of the cam but not at the tip. Leave a smooth transition to maximum diameter at the tip for strength. Do not create too much heat! You could drive the pin out and remove the cam to do this but I didn't want to loosen the fit of that pin. Just go slowly and take your time. I removed quite a bit while keeping enough material for strength and a smooth curve.

The stock spring does work best. The HPI replacement springs are smaller gauge wire with more turns and length and are therefore weaker. The ideal adjustment is found by screwing in the set screw so that the cam travel is just enough to reach the ID of the spur gear. Keep tightening the set screw until prying out the cam allows just enough travel to just reach the ID of the gear. The gives maximum spring compression without risking damaging the pin or spur by screwing in the adjustment too far. This would restrict the cam's travel and cause erratic engagement, pin wear, and second gear damage because the cam does not properly engage the pin.

After this mod early shifting is over. You can hold the car while accelerating and feel the shift nice and late in the powerband just like an 1:8 scale car. It is working very well for me with 17/21 pinions. Just remember you can never add material to the cam. I'd start by not removing the maximum amount and test it. Loosening the spring is another option if you cut too much but I think the adjustment procedure above yields the ideal setting."
Old fart

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #807 : 04.06.08 - klo: 12.23 »
Vaiheisiin liittyen...

Jos vaihteiston ruuvia kiristää niin vaihtuuko kakkonen aikaisemmin vai myöhemmin???

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #808 : 04.06.08 - klo: 12.28 »
Vaiheisiin liittyen...

Jos vaihteiston ruuvia kiristää niin vaihtuuko kakkonen aikaisemmin vai myöhemmin???
Myöhemmin
Old fart

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #809 : 04.06.08 - klo: 12.30 »
..myöhemmin. Ja yleensähän lootissa on kaksi säätöruuvia, yksi molemmissa paloissa.
edit: olin hidas..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot