Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 710840 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #810 : 04.06.08 - klo: 12.33 »
Molemmissa paloissa... Huoh...
Että krossarit osaa olla helpompia :D

Ilmeisesti kyseiset ruuvit on vastapuolin... Eli kun säädän ruuvia niin toinen ruuvi löytyy vastakkaiselta puolelta??

No katsotaan radalla miten toimii... Jos nyt ylipäätään pääsen sinne radalle kele.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #811 : 04.06.08 - klo: 12.44 »
Kyllä vastakkaisella puolella toinen, jos ei ole varma paljonko on toista pyörittänyt tai jotain vastaavaa kannattaa nollaa säädöt vetämällä ruuvit pohjaan. Molempien palojen olisi hyvä olla about samoissa säädöissä.
Onneks tota lootaa ei tarvi juuri säätää kun sen on kerran tehnyt..ehkä joskus pientä hieno säätöä.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #812 : 04.06.08 - klo: 12.47 »
Niin siis mikä auto on kyseessä?

IGT:ssä on hampaalla toimiva vaihde joten erittäin helppo säätää vaikka toiminnaltaan ei aivan niin hyvä kuin 2-palainen TP10 tai C8 -tyyppinen laatikko, jossa molempien palojen kiinniottaminen säädetään erikseen ja voi olla tuskaista ajoittain. Kahdella palalla oleva laatikko ottaa pehmeämmin kiinni kuin hampaalla toimiva, joka saattaa hieman repäistä kovemmilla tehoilla.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #813 : 04.06.08 - klo: 12.53 »
No paljastetaan tässä vaiheessa että kyseessä ei ole C8, IGT saati TP10...

Pääasia että tiedän ylipäätään mihin suuntaan ruuvia käännetään.
2 palasuus selvinnee jos/kun joutuu säätelemään.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #814 : 04.06.08 - klo: 12.59 »
jees, nou hätä :)

säätäminen perustuu siihen että mitä jäykemmällä jousi (ruuvi kiinni) sitä suuremman vastuksen se antaa palan "keskipakovoimalle" ja näin vaihtaa myöhemmin

Vastaavasti ruuvi auki --> löysempi jousi ja pienempi vastus --> vaihtaa pienemmillä kierroksilla eli aikasemmin

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #815 : 04.06.08 - klo: 21.48 »
olipa hienot ajot kerhoillassa tänään! 5 kpl IGT ja 2 muuta - ja 3 tuttua IGT kaveria vielä puuttui ! missä Pieto?!

oli mieletöntä saada viisikin autoa radalle samaan aikaan ja kaikki vakio padalla vieläpä
kuvaajia oli myös ahkerasti paikalla, pistäkäähän parhaat palat jakoon kiitoos!

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #816 : 04.06.08 - klo: 22.04 »
Minä odotan sitä että pääsen katsomaan teidän tiukat kisatapahtumat.
Kaikille igt kuskeille jotka tulevat kisamaan, muistakaas että tarvitsette myös mekkaajaan. Se on aina helpompi että on joku jo alusta asti mukana eikä sieltä kisapaikalta noudettua yksilöä.
Jerzi

PS Finaalin pituus on 30min mikäli autot sen kestää :lol:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #817 : 04.06.08 - klo: 23.04 »
olipa hienot ajot kerhoillassa tänään! 5 kpl IGT ja 2 muuta - ja 3 tuttua IGT kaveria vielä puuttui ! missä Pieto?!


Odottelen osia autoon. Toivottavasti tulee ennen viikonloppua   :lol:
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #818 : 04.06.08 - klo: 23.36 »
Ai niinhän se olikin! Toivotaan todellakin.. Osa varmaan löytyy kerro jos tarviit jotain

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #819 : 05.06.08 - klo: 00.05 »
Minä odotan sitä että pääsen katsomaan teidän tiukat kisatapahtumat.
Kaikille igt kuskeille jotka tulevat kisamaan, muistakaas että tarvitsette myös mekkaajaan. Se on aina helpompi että on joku jo alusta asti mukana eikä sieltä kisapaikalta noudettua yksilöä.
Jerzi

PS Finaalin pituus on 30min mikäli autot sen kestää :lol:

Enpä olis ihan heti uskonut että minäkin odotan asvaltti kisaa...
Tänään kun auto alko muutamien setuppi muutosten jälkeen toimia ihan kivasti niin touhu oli jopa hauskaa ja rentouttavaa.
Harmi että kaasuservo sano sopimuksensa irti juuri kun tosiaan setupit alko mennä lähemmäs totuutta.

No lauantaita odotellen.
Pitää vaihtaa kaasuservo, takadifiin öljyt vähän lirumpaan ja mahdollisesti iskariöljyt...
Paha vaan kun ei tiedä mitä niissä on, eikä ole oikein aikaa testaamiseen.
Pitänee heittää iskarisetuppi hatusta... tai sitten antaa olla ja muuttaa vaan vähän omaa ajotyyliä.

Välitys vois olla kans kiva saada pidemmäks... Reilusti yli puolet suorasta menee täysillä kierroksilla... Tosin jokainen IGT läheni etupuskuria aina kun takasuora aukes joten kai se sit ihan riittämiin kulkee.
Raskaammalla välityksellä vois saada sen ykkösvaihteenkin messiin... Auto kun näköjään kulkee kokoajan kakkosella.
Mistäs vois saada isommilla rattailla olevan kytkinkellon???
Nii joo ja onkos näissä vaihteellisissakin kytkinkelloissa samanlaiset laakerit kuin krossareissa??

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #820 : 05.06.08 - klo: 06.10 »
Loistavaa hoke.. Toden totta gtp:n pannu on vahvempi mutta muuten igt 300gr kevyempänä saa pienen edun, joka tosin ratkeaa säätämisellä. Itsekin joutunen turvautumaan optio pataan kisaa varten vaikka juuri hitailla vakiopannuilla tuo ajaminen oli sairaan nastaa koska vääntö oli juuri sitä tasaista mistä on paljon jauhettu.. Rentoa, juuri näin

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #821 : 05.06.08 - klo: 06.14 »
Se mikä on nyt myös tullut aika selväksi kaksi kertaa on se että krossilla ei ole jakoa rajullakaan moottorilla, niinku Vesku sanoi pitää olla asfalttiauto..

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #822 : 05.06.08 - klo: 09.30 »
Kuinka kauan ootte saanu yhdellä tankillisella ajettua? Itellä on noi ajot ollu sen verran vielä katkonaisia, ettei ole päässyt testaamaan, tai ei oo vaan malttanut...  :p
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #823 : 05.06.08 - klo: 09.49 »
en ole katsonut kelloa mutta 1,5dl tankilla joku 10min

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #824 : 05.06.08 - klo: 10.30 »
Se mikä on nyt myös tullut aika selväksi kaksi kertaa on se että krossilla ei ole jakoa rajullakaan moottorilla, niinku Vesku sanoi pitää olla asfalttiauto..

Kyllä krossarilla on jakoa... Se vaan pitää olla rajusti eritavalla säädetty että sillä kovaa asvaltilla pääsee.
Veskuhan ajoi krossarin pohjalle tehdyllä Escortilla...
Eli voi sanoa että ihan ralli autolla.
Maavara ja ulosjousto monta senttiä liian korkea asvaltille jne.
Eikä kyseistä autoa voi puhtaasti krossariinkaan verrata, johtuen juuri korista.

Se että pärjääkö krossarilla IGT tai vastaavalle autolle, on tietysti niin ja näin.
Oikeastaan ainoa asia missä krossari antaa selkeesti tasotusta on suora.
Mutta itseasiassa sekin on korjattavissa vaihteilla.
HoBaolla ainakin on olemassa vaihteet jne.

No mutta asiasta toiseen.
Eli kysyin ylempänä että mistäs kannattaa lähteä kyselemään isommalla hammasluvulla olevaa 2 vaihde kelloa???
Ja tärkeämpi... Onko noissa kelloissa samanlaiset laakerit kuin krossarin kytkinkellossa?

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #825 : 05.06.08 - klo: 10.37 »
Jees Hoke, laita noi kysärit GTP topikkiin koska IGT kuskeista kun ei taida moni (kukaan) tietää tuosta HN autosta. Ainakaan itse en osaa sanoa. Mutta vastatkaa ihmeessä jos tiedätte.

No joo, ehkä oli vähän vahvasti ilmaistu, mutta kohtuu paljon saa autoa muuttaa ja tuo "ei jakoa" on nimenomaan Veskun suusta :) Tottakai pärjää jos siitä tekee IGT:n tai GTP:n mutta ihan pienellä ei toimi.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #826 : 05.06.08 - klo: 11.43 »
Koska eilinen oli kaikinpuolin täydellinen päivä ja välineet toimi joka jampalla hienosti (ei olla turhan tarkkoja ) niin voisin rohkaista myös PK-seudun ulkopuolelta tulemaan mukaan seuraavaan kerhoiltaan jos vain suinkin! Autojahan on mm. Turussa ja Tampereella. Eikä ole väliä onko vakio vai ei, radalle mahtuu kyllä.

Seuraava kerhopäivä & -ilta on 18. kesäkuuta, vaikka Mikko ehdottelikin tästä joka viikkoista tapahtumaa :) No radallahan voi käydä lähes milloin haluaa eikä mikään estä...

Tältä pohjalta uskon että myös kavaillusta heinäkuun IGT -kisasta tulee erinomainen. Tasaiset autot, tasainen vääntö kuten eilen nähtiin ja kuski ratkaisee.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #827 : 05.06.08 - klo: 11.51 »
Jees Hoke, laita noi kysärit GTP topikkiin koska IGT kuskeista kun ei taida moni (kukaan) tietää tuosta HN autosta. Ainakaan itse en osaa sanoa. Mutta vastatkaa ihmeessä jos tiedätte.


Aattelin tässä kysästä kun hyvin vastaavasta autosta on kuitenkin kyse...
Vaihteistokin tais frantsin mukaan olla hyvin samanlainen kuin kössössä.

Eli vähän niinku yleisesti... Minkälaiset laakerit noissa kyseisissä kelloissa yleensä on?
Selviäähän tuo kun alan purkamaan, mutta en ajanpuutteen vuoks pura vain todetakseni laakereita.
Mitkä laakerit Kyöstissä on??
Vakiona kenties kyösti tyyliin neulalaakerit tai sitten ei, mutta mikä on se toinen vaihtoehto??? Samat laakerit kuin krossarissa, vai joku muu koko??

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #828 : 05.06.08 - klo: 11.56 »
Koska eilinen oli kaikinpuolin täydellinen päivä ja välineet toimi joka jampalla hienosti (ei olla turhan tarkkoja ) niin voisin rohkaista myös PK-seudun ulkopuolelta tulemaan mukaan seuraavaan kerhoiltaan jos vain suinkin! Autojahan on mm. Turussa ja Tampereella. Eikä ole väliä onko vakio vai ei, radalle mahtuu kyllä.
Mä olisin myös valmis lähtemään jonnekin muualle päiväks ajelemaan jos mukaan tulee/ paikalla on muitakin...
Seuraava kerhopäivä & -ilta on 18. kesäkuuta, vaikka Mikko ehdottelikin tästä joka viikkoista tapahtumaa :) No radallahan voi käydä lähes milloin haluaa eikä mikään estä...
Niin jos "kehoilta" olisi joka keskiviikko ja Pro Shopin varaosapakki olisi varmuudella sitten joka toinen keskiviikko Mikan toimesta paikalla. Vaikka taitaa noita varaosia löytyä muutenkin jos on vaan kuskeja paikalla. Ainakin mulla on tarkoitus kerätä noita kriittisimpiä osia pakkiin varalle. Tämä on kyllä yksi ihan ehdoton vakioluokan etu, että jokaiselta löytyy jotakin ja suurella todennäköisyydellä joltain juuri se tarvittava nikale...
Tältä pohjalta uskon että myös kavaillusta heinäkuun IGT -kisasta tulee erinomainen. Tasaiset autot, tasainen vääntö kuten eilen nähtiin ja kuski ratkaisee.
Yllättävan hyvin sai vääntöä eilen aikaseksi vaikka meillä oli eri välitykset mulla 14/17 ja sulla oli 15/19, huomashan tuon suoralla selkeesti. Todella odotan tota heinäkuun IGT kisaa, jospa sinne saatas monta vakio IGT:tä vääntämään.
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #829 : 05.06.08 - klo: 11.58 »
Ok

Juuri näin eli Kyöstissä on vakiona neulalaakerit, mutta optiona (GTW20) saa normi lakruilla olevaa kelloa jossa vaihdettavat rattaat.

Maksimi välitys on 15/19 mutta kuulemma HPI rattaat myös sopivat (esim. 19/22)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #830 : 05.06.08 - klo: 12.01 »
Kiitos...

Tämä selvens taas paljon.

Niin joo ja lisää kyssää...
Eli ilmeisesti nuo ilmoittamasi ratas koot sopii suoraan vakio isorattaiden kanssa, eli ei tarvii vaihtaa kumpaakaan isorattaista... pelkkä kellon vaihto riittää että ratasvälykset pysyy molempien vaihteiden osalta kohdallaan.

(tietenkin konetta tarvii siirtää, mutta ymmärtänet mitä tarkoitin)

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #831 : 05.06.08 - klo: 12.27 »
Luultavasti sopii. Ainakin niitä on käytetty IGT:ssä.
Kyoshoon ei saa muun kokoisia päärattaita, 44/47 on ainoa vaihtoehto. GTP:stä en tiedä.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #832 : 05.06.08 - klo: 13.58 »
Hieman vakiovaihteen parannusohjeita copypastena: (ja tässä linkki alkuperäiseen juttuun).

"I noticed a couple things on my latest 2-speed service. First of all the 3mm pin mod still works great. Simply drive out the 2mm pin, drill the hole to 3mm in a drill press, and glue in a 3mm pin. If you don't have the bushings in the spur gear replaced with bearings thats a must also.

To adjust for a later shift you will need to remove some mass from the cam. To do this remove the set screw, spring, and ball. Wedge something under the cam to hold it out. Now using a bench grinder or Dremel remove material from the exposed outside curved edge of the cam but not at the tip. Leave a smooth transition to maximum diameter at the tip for strength. Do not create too much heat! You could drive the pin out and remove the cam to do this but I didn't want to loosen the fit of that pin. Just go slowly and take your time. I removed quite a bit while keeping enough material for strength and a smooth curve.

The stock spring does work best. The HPI replacement springs are smaller gauge wire with more turns and length and are therefore weaker. The ideal adjustment is found by screwing in the set screw so that the cam travel is just enough to reach the ID of the spur gear. Keep tightening the set screw until prying out the cam allows just enough travel to just reach the ID of the gear. The gives maximum spring compression without risking damaging the pin or spur by screwing in the adjustment too far. This would restrict the cam's travel and cause erratic engagement, pin wear, and second gear damage because the cam does not properly engage the pin.

After this mod early shifting is over. You can hold the car while accelerating and feel the shift nice and late in the powerband just like an 1:8 scale car. It is working very well for me with 17/21 pinions. Just remember you can never add material to the cam. I'd start by not removing the maximum amount and test it. Loosening the spring is another option if you cut too much but I think the adjustment procedure above yields the ideal setting."

Kiitos Mikko. Huomasin tämän vasta nyt.
Mietin itse samaa tuohon ensimmäiseen asiaan. Olinkin jo sovittelemassa paksumpaa 3mm tappia mutta sitten nuo uudet 2-vaihteen keskiöt tuli. Kokeilemisen arvoinen juttu kyllä.

Toista juttua en oikein ymmärrä nopeasti luettuna tarkkaan, mutta kaveri on saanut tuon vaihtamaan paremmin keventämällä hieman vaihteen hammasta (cam ?) Eli se hammas tulee ulos keventymisen jälkeen hieman myöhemmin, ymmärsinkö oikein.

Tilasin itse juuri kokeeksi 17 ja 20 HPI pinjonit. Luulen että niillä saa paremman välityksen optio -koneelle vaikka kulkee se jo nyt "aika" lujaa (vakio 15/19). Ehkä myös se parantaa vielä osaltaan vaihteen toimintaa koska ei lähde kiertämään niin herkästi pidemmällä ykkösellä.
« Viimeksi muokattu: 05.06.08 - klo: 14.01 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #833 : 05.06.08 - klo: 14.10 »
Jos katsoo rataa tässä http://www.youtube.com/watch?v=E3j0qjysK1s&NR=1 ja vertaa sitä meidän tattarin kotirataan niin ei tarvitse varmaan ihmetellä miksi kumirenkaiset krossikoneella varustetut GT autot ovat täysin kotonaan Tattarilla

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #834 : 05.06.08 - klo: 14.35 »
Toista juttua en oikein ymmärrä nopeasti luettuna tarkkaan, mutta kaveri on saanut tuon vaihtamaan paremmin keventämällä hieman vaihteen hammasta (cam ?) Eli se hammas tulee ulos keventymisen jälkeen hieman myöhemmin, ymmärsinkö oikein.
Ei "paremmin" vaan myöhemmin. Eli jos ongelmana on aikainen vaihto niin keventämällä tota vaihteen hammasta saa vaihtohetkeä myöhemmäksi. Mm. Frantsilla tais olla säätöruuvi jo tappiinsa kiristetty, mutta silti vaihtaa turhan aikaisin, eli massaa pois niin vaihto vaatii enemmän kiekkoja...
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #835 : 05.06.08 - klo: 14.45 »
Niin aivan, tätä tarkoitin. Jousen vaihtokin voisi auttaa.

Poissa FrzT

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #836 : 05.06.08 - klo: 14.54 »
Dremeli vaan laulamaan ja siivua kynnestä pois. Saa aika reippaasti (viidennes pois) hammasta nakertaa, ennenkuin alkaa vaikuttamaan.
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Poissa AnttiL

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #837 : 05.06.08 - klo: 16.21 »
Ei kenelläkään sattuisi olemaan pk-seudulla ylimääräistä IGT kakkosvaihteen ratasta tai vaikka molempia ykkönen sekä kakkonen? Meni kakkosvaihteen ratas sileäksi ja Pro Shopistakin loppu.
Jos löytyy niin soita 0503042731.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #838 : 05.06.08 - klo: 17.11 »
no mulla on tuossa varaosalaukussa muutama, soitan sulle

oliko välys pielessä vai kiviä valissä? miten onnistuit kun itsellä ei ole mennyt yhtään..
huomaathan ettei auto vaihteellisena sovellu hiekalle (vain jos laitat keskidiffin tilalle)

jatkossa sitten YV tai ostetaan palstalle ilmo

edit: olit laittanutkin jo ilmon, hyvä, se on oikea paikka. juteltiin jo puhelimitse.
« Viimeksi muokattu: 05.06.08 - klo: 17.27 kirjoittanut Mika R »

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #839 : 06.06.08 - klo: 08.49 »
Do diih moottorin sisään ajo on nyt sitten pulkassa ja eka huoltokin tehty - vaihdoin etulaakerin.

Ilmeisesti sitten sen seuraavan gallonan jälkeen olisi hyvä vaihtaa tuo takalaakerikin. Mites onko niistä Bocan takalaakereita kuulunut mitään?
Old fart