Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 711051 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #840 : 06.06.08 - klo: 09.40 »
Do diih moottorin sisään ajo on nyt sitten pulkassa ja eka huoltokin tehty - vaihdoin etulaakerin.

Ilmeisesti sitten sen seuraavan gallonan jälkeen olisi hyvä vaihtaa tuo takalaakerikin. Mites onko niistä Bocan takalaakereita kuulunut mitään?

Täytyy kysyä Bocan lakruista JP-nitroracingiltä. Olen ajanut 1,5 gallonaa eikä vielä ongelmia.
« Viimeksi muokattu: 06.06.08 - klo: 09.43 kirjoittanut Mika R »

Poissa ropsan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #841 : 06.06.08 - klo: 09.52 »
Ensiviikon (24) puolessavälissä pitäisi olla täällä! BOCA.
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #842 : 06.06.08 - klo: 09.53 »
Luulimme laakereiden lähteneen jo aikoja sitten Suomeen, mutta saimme vasta eilen ilmoituksen, että ovat matkalla kohti Suomea. Takalaakerit eivät olleet Bocalla(kaan) varastokokoa (yllätysyllätys). Eli ensi viikolla odotetaan saapuvaksi.

Pekka
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #843 : 06.06.08 - klo: 14.19 »
Hey...
Vielä semmonen kyssäri tuli noista vaihteista mieleen, että mites toi halvatun 2 vaihteinen kello ylipäätään istutetaan moottoriin???
Onks siinä joku jatko palikka vai mit ihmettä???

Eli miten se istutetaan vaikka krossi pataan kiinni???

Tu mä oon pihalla näistä ratavessoista.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #844 : 06.06.08 - klo: 14.41 »
Eli siis siinä RTR pannussa ei ole SG akseli vaan kampiakselin jatkopalikka?

Sillä se menee mutta sun pitää ensin katkaista akseli sun Ossista hehe...

Toinen parempi vaihtoehto on kampiakselin jatkopala SG -akselille jota saa OFNAlta ja Kyosholta.
Tämä siksi että 2-vaihteisen kytkinkello on rattaan verran pidempi kuin normi kytkinkello eikä kampiakseli yksistään riitä kuten huomasit...

Jos RTR pannu ON SG-akselilla niin saat jatkopalikan suoraan siitä sun Ossiin

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #845 : 06.06.08 - klo: 14.42 »
Hey...
Vielä semmonen kyssäri tuli noista vaihteista mieleen, että mites toi halvatun 2 vaihteinen kello ylipäätään istutetaan moottoriin???
Onks siinä joku jatko palikka vai mit ihmettä???
Katoppa tästä manuskasta kohta 30 s. 19

Vaihtoehto b) Lataa ko. pdf (MAINTENANCE MANUAL, 18,6 Mt) tältä sivulta, ei tartte ootella, että sivu latautuu 15 min...

Edit: Mika kertoi viisaammin, tosta manuskasta näät käytännössä...
Old fart

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #846 : 07.06.08 - klo: 19.29 »
Olipa hauska ja tapahtuma rikas kisapäivä tattiksella. Ensi kerralla isommalla porukalla mukaan   :police:
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #847 : 07.06.08 - klo: 19.56 »
Juuri näin, kaikille osallistujille jäi varmasti paljon käteen ensi kertaa varten. Toivottavasti myös katsojat saivat jotain ensimmäisestä GT luokan kisasta. Onnittelut Hokelle voitosta joka ei suinkaan tullut helpolla ja suuret kiitokset Jertsille vaativan kisan (kolme luokkaa) hienosta järjestämistyöstä!!

Oma kisaraportti lyhyesti:
- Ehjin suoritus tuli toisessa alkuerässä jolloin ajoin tasaisia 23sec kierroksia 24kpl kymmeneen minuuttiin vakiomoottorilla. Vertailun vuoksi Jonni ajoi yksivaihteisella Novarossin vauhdittamalla kilpurilla saman verran, mutta pikkasen epätasaisemmin eli oli himpun verran nopeampi ja hitaampi (parhaat kierrokset 22sec ja huonommat 24sec). Näillä "jaettu" 1. sija alkuerien jälkeen. Tässä vaiheessa Hoke ei ollut vielä mukana.
http://koti.welho.com/pketolai/rc/Kilpailut/7.6%20Tattarisuo/1:8GT/h4r3.html

- Ekassa alkuerässä meni rattaat optiomoottorilla (Orion); välys ilmeisesti hieman huonosti ja vaihdoin vakiopannuun, koska muillakin oli se (4 kuskia) poislukien Jonni

- Finaaleja ajettiin 3 kpl, joista itse ajoin ekat kaksi. Ensimmäisessä tuli hyvää vääntöä erityisesti Hoken kanssa kun ajettiin pitkiä sessioita peräkkäin, mutta ohi en päässyt kun auto alkoi hidastua kohti loppua ja tuli sitten enää hikisesti maaliin. Sijoitus kolmas, 5 metriä Jonnin jälkeen jos oikein muistan

- Toinen finaali ei sujunut ja päättyi keskeytykseen alkupuolella. Syyksi paljastui engelsmannin optio vaihteen keskiön liimauksen pettäminen jolloin koko vaihdepakka hirtti kiinni ja kone ei tahtonut käydä vaan ylikuumeni. Saan se korjattua uudella epoxy liimauksella mitä luultavimmin, mutta kisan kolmatta finaalia en enää ajanut kun omat patterit olivat tyhjät, sen verran päivä verotti, vaikka varaosapakista olisikin saattanut vielä vakiovaihde löytyä. Jääköön ensi kertaan :)

+ tasaiset autot merkkiin ja setuppiin katsomatta
+ Kyoshon yllättävän vahva vakiomoottori ja hyvä "skaalanopeus", josta Olakin mainitsi radalla vaikka autot eivät mitään vauhtihirmuja olekaan
+ IGT on tasainen menijä ja tekniikka pelaa (poislukien epäonni vaihteen liimauksen kanssa)
+ eka kisa oli opettavainen ja hyvä kaikille

Tässä omat nopeat kommentit. Häviäminen ja keskeytys ei ole kivaa, mutta mukana ollaan entistä vahvempana sekä open että stock -kisoissa. Toivottavasti muille jäi samat fiilikset! Lopuksi vielä onnittelut kaikille kanssakilpailijoille hienosta ajosuorituksesta tänään, Pieto, Mikko L, Frantsi ja muut!


« Viimeksi muokattu: 07.06.08 - klo: 20.34 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #848 : 07.06.08 - klo: 20.27 »
Hyviin kokemuksiin (suorastaan loistaviin) perustuen pari sääntöehdotusta vakioluokkaan:

- vaihteen keskiötä/kakkosta saa itse muokata (asiaa käsitelty edellä, esim. 3mm tappi, alumiininen sisäkehä, hampaan kevennys jne), HPI pinjonit sallitaan optiona kytkinkellossa

- 150ml polttoainetankki, ei iso kustannus ja hieman pidentynyt ajoaika plusssaa

kertokaahan mitä mieltä..

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #849 : 07.06.08 - klo: 22.05 »
Tankin vaihtaminen hölmöä jos tosiaan haluttiin pitää vakio luokkana.

Sehän alkaa mennä open luokaksi... eli sallikaa sit samantien vaikka HN ja HoBao, kun ovat lähes samoja autoja kuin kyosho.

Eikös vakio luokan idea ole se että kuka tahansa voi osallistua vaikka kaupassa käynnin jälkeen RTR paketilla, ja pärjätä sillä tasavertaisesti muiden kanssa... Se ei ole mahdollista jos tankin voi vaihtaa isompaan.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #850 : 07.06.08 - klo: 22.14 »
Minun mielestä noi muut merkit voisivat osallistua kunhan moottori olisi vakio. Toi tankki on minun mielestä hyvä lisä minkä voisi sallia. Sen hyöty ei ole kummiskaan mikään älyttömän iso.
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #851 : 07.06.08 - klo: 22.17 »
Tankin vaihtaminen hölmöä jos tosiaan haluttiin pitää vakio luokkana.

Sehän alkaa mennä open luokaksi... eli sallikaa sit samantien vaikka HN ja HoBao, kun ovat lähes samoja autoja kuin kyosho.

Eikös vakio luokan idea ole se että kuka tahansa voi osallistua vaikka kaupassa käynnin jälkeen RTR paketilla, ja pärjätä sillä tasavertaisesti muiden kanssa... Se ei ole mahdollista jos tankin voi vaihtaa isompaan.

Hyvä kannanotto Hoke, täytyy miettiä. Samalla kokemuksiin pohjautuen olen valmis hyväksymään edellä mainitut vakioluokkaan mikäli autot pysyvät sellaisena kuin millä sinä ajoit tänään - eli suoraan boksista ainakin moottorin suhteen, se pitää homman mielekkäänä kaikille.

Keskustellaan seuraavassa kerhoillassa!

e: Näköjään Pieton kanssa samalla linjalla

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #852 : 07.06.08 - klo: 22.45 »
Pääasia minun mielestä on se että autot ovat "tasa arvoisia" ja että saadaan mahdollisimman paljon autoja/kuskeja kerhoiltoihin. Kisat senkun paranevat kun autoja on enemmän   :mrgreen:
Kyosho GT Racing Art

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #853 : 07.06.08 - klo: 23.04 »
Nimenomaan...

Turha hienoa luokkaa tappaa sillä että vain yhdelle merkille tehdään kisat jne.
Koko homman suola kun koko harrastuksessa on nimenomaan ollut se että saadaan erilainen härveli ku toisella ja sitä kehitellään sitten hyväksi.
Jos vain yksi merkki ja moottori sallitaan niin harrastajat jää huomattavasti pienemmäksi ryhmäksi kuin avoimessa luokassa.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #854 : 08.06.08 - klo: 15.49 »
Olen ehdottomasti samalla linjalla, eli mahdollisimman paljon autoja viivalle. Vakioauto paketista takaa kaluston puolesta riittävän tasapuolisuuden. Tämän lisäksi voi toki olla merkkiluokka/-luokkia, aivan kuten talvella ajettiin 1/18- autojen Sharkki Cup. Muutenkin tämä asia muistuttaa talven/kevään aikaisia Omenan ajoja, jossa assot, sarkit, infernot, äksreit ja muut saman kokoluokan auton kisasivat sulassa sovussa keskenään, ja hyvää kisaa olikin.

Jotensakkin tuntuu siltä, että nämä merkkikeskustelut voisi jättää enemmän taka-alalle ja keskittyä olennaiseen. Harrastajia ja autoja ei ainakaan vielä ole yhtään liikaa, joten olisi hienoa, jos aidosti osattaisiin tehdä ja kisata yhdessä. Mielipiteitä kuuluu ja pitää vaihtaa, tärkeää olisi osata kunnioittaa myös toisten mielipiteitä ja vaihtaa ajatuksia hyvässä hengessä myös silloin, kun ollaan eri mieltä asioista.

Kaikenkaikkiaan tämä vakioautojuttu on ollut mulle hyvä ja erittäin positiivinen yllätys, vaikka itse lähdin mukaan vähän kokeilumielessä. Kuten tuossa jo monesti aiemmin on todettu, autojen tasaväkisyys takaa aina hyvät väännöt, voiton ratkaisee sitten se hiuksen hieno ero kuskin taidoissa. Eteenpäin samalla ladulla, niin hyvä tulee, toivottavasti aikataulu mahdollistaa seuraavaan vakioautokisaan osallistumisen, joka toivon mukaan on mahdollisimman pian.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #855 : 08.06.08 - klo: 17.53 »
Jep Kuronen, sulle ehdinkin jo kertoa ajatuksistani mutta ehdit ennen minua tänne nettiin :)

Merkkikeskustelu ja -kohtaisuus on ollut pohja vakioluokan luomiselle mutta olen valmis avaamaan sitä hyviin kokemuksiimme perustuen, siitä kohta. Ennen sitä haluan painottaa, että sääntelyn peruste on edelleen turvata tasaväkisyys GT autoilussa ajaapa sitten suoraan boksista -autolla tai itse rakennetulla GT autolla. Tarkoituksena siis edelleen ratkaista kilpailut ajotaidolla eikä moottoritehoilla.

Se mistä kerroin jo Peitsamolle ja aion nyt ehdottaa vakio ja open -luokkien yhdistämiseksi, on seuraava:

1 Moottori
Joko a) autopaketin mukainen moottori ja pakoputkisto TAI b) virimoottori yksivaihteisena (joko keskidiffillä tai "lukkodiffillä")

2) Kori ja renkaat
GT autojen mukainen renkaat peittävä kori (matala C8 Lola -tyyppinen kori ei sallittu)
Kuvioidut kumirenkaat tai slicksit, foameja ei sallita.

3) Virittäminen / optio-osat
Autoa saa virittää vapaasti haluamillaan osilla. Auto saa olla siten joko hihna- tai keppivetoinen. Jarrut pakolliset.

Minusta tämä on selkeä konsepti. Kokemustemme mukaan krossiauto viripannulla yksivaihteisena (esim. 16-18T kytkinkello) ei ole olennaisesti RTR autoa nopeampi, se voi olla jopa hitaampi jos alustan säädöt ovat puutteelliset. Tämä mahdollistaa tasaväkisyyden olipa kuskilla RTR auto tai itse rakennettu. Tässä yhteydessä puhumme siis edelleen vakioluokasta, koska viritys ei ole täysin vapaata.

edit: luin tuosta kisatopikista äsken jostain käsittämättömästä radan lyhennyksestä. se ei kyllä sovi kuvioon millään muotoa, maku menee. nämä autot hanskaavat pääsuoran erinomaisesti.

edit2:kumirenkaat
« Viimeksi muokattu: 08.06.08 - klo: 21.17 kirjoittanut Mika R »

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #856 : 08.06.08 - klo: 18.31 »
Jep Kuronen, sulle ehdinkin jo kertoa ajatuksistani mutta ehdit ennen minua tänne nettiin :)

Tai itseasiassa kirjoitin tuon edellisen jutun jo hieman aiemmin.

Yhtä kaikki. Nyt uskoisi sääntöjen mahdollistavan jo aika monen mukaan tulon, kyse on enää viitseliäisyydestä. Varmaan aika monella on hyllyssä pölyttymässä vanhoja krossareita tai muita sääntöihin soveltuvia kapistuksia. Nyt ei muuta kuin koneet kasaan ja radalle.

Mitä tuohon radan lyhentämiseen tulee, olen kyllä enemmän sitä mieltä, että säädetään autot radan mukaan, ei toisinpäin. Nythän Mikan esittämien sääntömuutosten puitteissa autoa saa tuunata aika vapaasti, joten eiköhän ajeta ihan normiradalla, ihan niinkuin treeneissäkin.
Flying Calacucco

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #857 : 08.06.08 - klo: 18.37 »
Tuon radan lyhentäminen oli sen takia otettu esille jotta saadaan yleisölle kiinnostavammaksi ja sitä se nyt ei missään nimessä ollut. Rata ei sitä paitsi lyhene kovinkiin paljoo ja se tuo monta asiaa esille kuten enemmän tilanteita ja niitä ei missään nimessä ollut nyt tarjolla lähestulkoon kokopäivän aikana teiltä yleisölle. Verratkaa 1/18 luokan kisaan mitä me tarjottiin kokoajan oli tilanteitä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #858 : 08.06.08 - klo: 18.38 »
Enemmän autoja --> enemmän tilanteita, sama rata. OK?

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #859 : 08.06.08 - klo: 18.43 »
Tuon radan lyhentäminen oli sen takia otettu esille jotta saadaan yleisölle kiinnostavammaksi ja sitä se nyt ei missään nimessä ollut.

Olikos siellä lauantaina oikein ihan yleisöäkin? Siis muitakin, kuin "vakionotkujia".

Jerzi, takaan sinulle, että kun pääsen kisaamaan radalle, ei tapahtumista ole puutetta ja yleisölle on tarjolla sirkushuveja.  :lol:
Flying Calacucco

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #860 : 08.06.08 - klo: 18.49 »
Olikos siellä lauantaina oikein ihan yleisöäkin? Siis muitakin, kuin "vakionotkujia".

Oli, esim. yhdet olivat nähneet Hobbypointissa mainoksen ja sen takia tulivat paikalle. Paikalla oli myös useampia äitejä ja lapsia, jotka eivät varmaankaan kuulu niihin vakionotkujiin... :lol:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #861 : 08.06.08 - klo: 18.54 »
Tuon radan lyhentäminen oli sen takia otettu esille jotta saadaan yleisölle kiinnostavammaksi ja sitä se nyt ei missään nimessä ollut.
Täh mitä sä meinaat? Eikö muka 1/8 2. finaalissa ollut tapahtumia  :lol: :lol: :lol: "yleisöllä" ei ainakaan ollut vaikeuksia seurata tilannetta - ja siis sekin siis tietysti vain Jerzin ansiokkaan selostuksen takia  :p
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #862 : 08.06.08 - klo: 18.59 »
Jos siirrytään hetkeksi radasta noihin sääntöihin - Ovatko ne hyvät?

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #863 : 08.06.08 - klo: 19.18 »
Minulle sopii säännöt. Radan lyhennys taas ei  :huh:
Kyosho GT Racing Art

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #864 : 08.06.08 - klo: 19.31 »
Merkkikeskustelu ja -kohtaisuus on ollut pohja vakioluokan luomiselle mutta olen valmis avaamaan sitä hyviin kokemuksiimme perustuen, siitä kohta. Ennen sitä haluan painottaa, että sääntelyn peruste on edelleen turvata tasaväkisyys GT autoilussa ajaapa sitten suoraan boksista -autolla tai itse rakennetulla GT autolla. Tarkoituksena siis edelleen ratkaista kilpailut ajotaidolla eikä moottoritehoilla.
Niin eihän sillä merkillä itsessään ole mitään merkitystä jos tosiaan suorituskyvyssä ollaan samalla tasolla - vieläpä jopa suurin piirtein samoilla kustannuksilla (kustannuksilla tarkoitan, ettei ne karkaisi älyttömän suuriksi)
Lainaus käyttäjältä: Mika R
1 Moottori
Joko a) autopaketin mukainen moottori ja pakoputkisto TAI b) virimoottori yksivaihteisena (joko keskidiffillä tai "lukkodiffillä")
a) joo, mutta mitä tarkoitetaan autopaketin mukaisella? Eli sallitaanko sitten kaikki ns. vetokäynnistimellä olevat "sport" moottorit? b) Itse en ole tämän kannalla, jos ajetaan vain yhtä luokkaa. Vaikka Mika saikin ehjällä ajollaan saman määrän kierroksia kuin Jonni niin suorituskyky ei todella ollut samaa luokkaa - sen mitä itse seurasin.
Lainaus käyttäjältä: Mika R
2) Kori
GT autojen mukainen renkaat peittävä kori (matala C8 Lola -tyyppinen kori ei sallittu)
Joo just näin
Lainaus käyttäjältä: Mika R
3) Virittäminen / optio-osat
Autoa saa virittää vapaasti haluamillaan osilla. Auto saa olla siten joko hihna- tai keppivetoinen. Jarrut pakolliset.

Minusta tämä on selkeä konsepti. Kokemustemme mukaan krossiauto viripannulla yksivaihteisena (esim. 16-18T kytkinkello) ei ole olennaisesti RTR autoa nopeampi, se voi olla jopa hitaampi jos alustan säädöt ovat puutteelliset. Tämä mahdollistaa tasaväkisyyden olipa kuskilla RTR auto tai itse rakennettu. Tässä yhteydessä puhumme siis edelleen vakioluokasta, koska viritys ei ole täysin vapaata.
En tiedä paljonko noita kokemuksia nyt oikeasti on IGT vs. krossari viripannulla ja yhdellä vaihteella - ainakaan lauantain perusteella en vielä vetäisi kovin suuria johtopäätelmiä. Toisekseen, mitäs sitten kun sen krossarin alustan säädöt ei olekkaan niin puutteelliset?

Sen minkä siinä viimeisessä finaalissa kyllä huomasin, oli että suorituskyky IGT:llä ja Hoken oliko se Ofna GTP vai mikä niin oli aikalailla vastaavat - ainakaan ajamalla ei ero syntynyt suuntaa eikä toiseen. Hoke voinee myös itse kommentoida kokemuksiaan.

Ite olisin hiukan sillä kannalla että, olisi tämä IGT/ RTR -luokka liki kuten tähän asti ja rinnalla open. Open luokkaan mun mielestä kävisi mikä tahansa 1/8 4WD auto (ei C8), henkilöauton kori (kuten yllä), moottori .28 tai pienempi ja kumirenkaat. Stock tai pikemminkin Super Stock ja Open autot voisivat ajaa samoissa lähdöissä ja näin saataisiin tapahtumia kun radalla on hitaampia ja nopeampia samaan aikaan.
Old fart

Poissa Kaheli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #865 : 08.06.08 - klo: 19.32 »
Jos siirrytään hetkeksi radasta noihin sääntöihin - Ovatko ne hyvät?

Muuten kyllä kuulostaa hyvältä mutta jättäisin nuo virimotit ja krossikrossit hyllyyn. Vaikkakin varustettuna keskidiffillä.

Vakiomoottorilla mikä vaan 1/8 gt auto.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #866 : 08.06.08 - klo: 20.23 »
Säännöt tuollaisenaan ovat ainakin riittävän avarat. Tällä konseptilla olisi hyvä mahdollisuus saada mukaan lisää porukkaa, toivottavasti tulee.

On vaikea arvioida todellista suorituskyvyn ja sen kautta kierrosaikojen eroa vakiopannu vs. kisakone yhdellä vaihteella. Olisko ajatusta haalia mukaan mahdollisimman monta autoa ja ajaa sitten vaikka yksi kisa ja katsoa oliko autoissa niin paljon tekniikkaeroja ja oliko autoja niin montaa, että populaatio kantaa kahta eri luokkaa. Varmaan yhteisten kokemusten perusteella on helpompi tehdä päätöksiä radan varressa, kuin ennakkoäänestää tietämättä todellista tilannetta.

Kun tuossa lueskelin kursiivisesti topikkia läpi, oli siellä useampikin kuski miettimässä asiaa, mutta ilmeisesti tahto kaatui yksimerkkiluokkaan. Nyt kun tämä ajatus ei ole enää vallitseva, voisi tilanteen kartoittaa uudelleen. Eikös tämä nyt tarkoita myös sitä, että Honkkarin GTP mahtuu myös sellaisenaan sääntöjen sisälle?

Minä lähtisin ajatuksesta, että ensin kaikki kynnellekykenevät ulos koloistaan radalle, sen jälkeen kokemusten ja yhteisen keskustelun, pohdinnan ja päätöksen kautta setuppia luokalle ja kisoille. Täytyy muistaa se, kuten Mika aiemmin mainitsikin, että ollaan kuitenkin vielä aika alkutaipaleella ja siitä syystä, ehkä kannattaa välttää turhan jyrkkiä ja poissulkevia päätöksiä ennen kuin käytännön kokemusta asiasta on.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #867 : 08.06.08 - klo: 21.09 »
Jees, kiitos kommenteista. Talvella luotiin säännöt millä lähteä liikkeelle. Nyt voidaan arvioida tuloksia, kun kokemuksia alkaa olemaan.

Kisapannun ja -putkiston ääni hämää - se kuulostaa nopealta verrattuna IGT:hen. Todellisuudessa nopeus oli sama ja pääsuoralla jopa hitaampi. Jos rata on tuo kuin se nyt on niin aivan sama onko vakiopannu + vaihde vai optiomoottori + keskidiffi. Jos haluaa jälkimmäiseen hluaa laittaa muutaman satalappusen tiskiin ollaakseen about yhtä nopea, tai jonkin verran nopeampi, niin olkoon. Itse käytän tuo rahan mielummin polttoaineeseen ja ajamiseen, GXR28 on nimittäin hyvä ja helppo pannu ja autoja ja varaosia on hyvin saatavilla kerhokisoissa jne.

Eli loppuleissä stock autot rulaavat kaikessa yksinkertaisuudessaan, mutta ollaan avaria niiden kanssakilpailijoiden suhteen joilta potentiaalinen auto löytyy jo ennestään - ja niinkuin Vesku sanoi krossaripohjalta: "pitäis olla asfalttiauto".

Jos konsepti ei toimi, tarkistetaan tilanne. Ja kyllä, HN GTP RTR mahtuu sellaisenaan sääntöjen sisälle. Unohdin muuten mainita säännöissä kumirenkaat, hyvä pointti! (lisätään)
« Viimeksi muokattu: 08.06.08 - klo: 21.16 kirjoittanut Mika R »

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #868 : 08.06.08 - klo: 21.30 »
Eli siis puhdasta Inferno GT-luokkaa ei sitten tulekaan?

Mites noissa honkkareissa on sitten päivitettävää ja saako niitä kittinä?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #869 : 08.06.08 - klo: 22.00 »
Joskus aikaisemmin, kun joku oli rallygame-kisoja järjestämässä, oli tarkoitus, että osallistumismaksuun sisältyisi rengassarja, ts. kaikki ajaisivat samalla renkaalla. Minusta hyvä ajatus ainakin open-luokkaan... Sopivan kova seos, niin lisätehosta on vain haittaa :tongue:
SH.28 jaksaa muuten hyvin vääntää tattarisuolla 19/22 pinioneilla..
Liikaa Kyoshoja