Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 710974 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Vesku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #870 : 08.06.08 - klo: 22.07 »
kyllä sen krossarinkin varmaan saisi hyväksi säätämällä, mutta helpommalla pääsee valmiilla autolla jota itsekkin harkitsen ja todennäköistä että honkkarin.
säännöt on ihan hyvät, varsinkin kori sääntö :cool:. Mitä jerry puhui ettei ollut tapahtumia niin samaa voisi sanoa 5 autoista kun niitä oli vain 5 radalla vaikka hieno luokka sekin on, eli kun tulee autoja niin tulee tapahtumia pitkällä suorallakin.
Racers Group Finland
- Contrast - Genius - PMT - Lightscale - SCSm2 - ModellSport - Samba - Tourex

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #871 : 08.06.08 - klo: 22.34 »
Juuri näin. En tiedä sh .28:Sta mutta honkkarissa on force .28 vai mitä vakiona ja optio sh sallittu vain vaihteettomana. Igt tyyppikisat ajetaan sitten ehkä omana kisanaan heinäkuussa mutta se on hieman eri juttu, tässä on haettu näiden yhdistelmää eli vakio+viri niin että kaikki pääsevät tasapuolisesti mukaan.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #872 : 08.06.08 - klo: 22.42 »
kyllä sen krossarinkin varmaan saisi hyväksi säätämällä, mutta helpommalla pääsee valmiilla autolla jota itsekkin harkitsen ja todennäköistä että honkkarin.
säännöt on ihan hyvät, varsinkin kori sääntö :cool:. Mitä jerry puhui ettei ollut tapahtumia niin samaa voisi sanoa 5 autoista kun niitä oli vain 5 radalla vaikka hieno luokka sekin on, eli kun tulee autoja niin tulee tapahtumia pitkällä suorallakin.


Sanotaan Vesku näin että femma finaalissa oli tiukkoja paikkoja n.25 minuuttia 25 minuutista ja verrataan sitä vaikka 1/8 luokkaan :huh: Mistä päättelit Vesku että ei ollut tiukkoja tilanteita femma finaalissa, näitkös finaalin :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #873 : 08.06.08 - klo: 22.44 »
No ei jauheta nyt vitosautoista tässä enempää. Kiitos. Menee liian moni asia sekaisin.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #874 : 08.06.08 - klo: 22.53 »
Ja jos tämä asia ei pysy käsissä täällä netissä niin sitten keskustellaan asia naamatusten radalla. Ei huvita käydä samaa vääntöä läpi kuin talvella uudestaan nyt kun ollaan saatu tyyppiluokka hyvään vauhtiin ja kaikilla on ollut mukavaa radalla niin igt kerhoillassa kuin ekoissa gt kisoissakin. Jos sopua ei löydy niin jo nyt on olemassa konsepti joka toimii.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #875 : 08.06.08 - klo: 23.11 »
Ja jos tämä asia ei pysy käsissä täällä netissä niin sitten keskustellaan asia naamatusten radalla. Ei huvita käydä samaa vääntöä läpi kuin talvella uudestaan nyt kun ollaan saatu tyyppiluokka hyvään vauhtiin ja kaikilla on ollut mukavaa radalla niin igt kerhoillassa kuin ekoissa gt kisoissakin. Jos sopua ei löydy niin jo nyt on olemassa konsepti joka toimii.

Samaa mieltä Mika, täällä ei saa mitään aikaiseksi sen olemme huomannet jo. Minun mielestä voitte kokeilla tuo miltä tuntuu ajaa tuota lyhennettyä rataa, voisin miltei väittää että koneet kestää pidempään ehjänä, tapahtumia saatte huomattavasti enemmän.
Tuo minun seuraavassa kisassa sitten katson että mikä on tilanne tuon radan suhteen. Voi olla että minä ajan itse siinä silloin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #876 : 08.06.08 - klo: 23.55 »
Okei, katsotaan tämä läpi. Pidän nykyisestä radasta kuitenkin todella.

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
« Viimeksi muokattu: 09.06.08 - klo: 01.02 kirjoittanut AE-Mod »
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #878 : 09.06.08 - klo: 08.51 »
1/8 luokan ongelma ei missään nimessä ollut radan pituus.
Se ei myöskään tappanut lajin näyttävyyttä.
Porukan autot ei näyttäny pysyvän kasassa tai oli muita ongelmia, joka karsi porukaa oikein rankalla kädellä.
Tämä taas johtu siitä että koko laji on hyvin uusi ja myös autot uusia, eikä ole opittu kaikkia auton heikkouksia.

Muistellaampas 1/18 kisoja aluksi (siis sillon kun koko luokka oli uusi)... Aivan sama ongelma oli silloin.
Porukalla ei autot pysyny nipussa sitten niin millään.
Pahimmillaan rataa kiersi vain pari autoa.
No menneenä talvena jengillä pysy autot jo aikalailla hyvin nipussa joten luokka oli hauska ja tarjosi tiukkoja näyttäviä vääntöjä.

Ainoastaan erien pituutta kannattaa lyhentää.
Varsinkin näin aluksi...
15 minuuttia hyvä pituus.... se kun pakottaa tankkaamaan vaikka olis kone miten hyvässä tikissä tahansa.
Ja jos tarkkoja ollaan niin onhan oikeissakin DTM kisoissa varikolla käynti pakko.

Mikäli rataa lyhentää niin radasta tulee todella tylsä.
Huomasin itse rataa koko finaalin verran kierrelleenä kuinka tylsä tuo rata oikeastaan onkaan.
Laskekaapas huviksenne montako kertaa radalla käännytään oikeelle.
Huikeet 3 kertaa... mikäli rataa lyhentää niin oikeelle kääntyvät mutkat vähenee yhteen.

Myöskin mikäli rataa lyhentää niin kisoista tulee lähinnä kiihtyvyyskisat... Muutama mutka ja pääsuoralle tarvitaan kiihtyvyyttä että siitä lyhyestä pätkästä saa jotain hyötyä muihin verrattuna.
Mutkissa kun nuo vessat tuppaa olemaan hyvin tasaväkisiä kunhan vaan ovat säädöissään.

Minä en missään nimessä kannata radan lyhentämistä.
Jätkät laittaa ne IGT koslat siihen kuntoon että kestää päivän läpi.
Honkkarilla ei ongelmia ainakaan sen suhteen ollu...
Kunhan vaan olis RTR autosta tullu tarkistettua kaikki kriittiset ruuvit :P

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #879 : 09.06.08 - klo: 09.09 »
Jätkät laittaa ne IGT koslat siihen kuntoon että kestää päivän läpi.
Honkkarilla ei ongelmia ainakaan sen suhteen ollu...
Kunhan vaan olis RTR autosta tullu tarkistettua kaikki kriittiset ruuvit :P
Noh, noh mun "kosla" pysy koko päivän kasassa ilman minkäänlaisia teknisiä ongelmia. Alkuun sai toki säätää uutta moottoria kohilleen, samoin vaihteen säädöt oli hiukan hakusessa - eikä ihan kohallaan ole vieläkään. Mutta joo,  epäilykset oli kyllä kovat ja loppupeleissä todella positiivinen yllätys kuinka kaikki pelas hienosti. Kaiken kaikkiaan tästä on hyvä jatkaa.
Old fart

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #880 : 09.06.08 - klo: 09.16 »
Nimenomaan.
Sulla auto pysy nipussa ja kaikki pelas...
Mitenkäs muilla????
No vika finaali varmaan tiivisti homman aika hyvin.
3 autoa starttaa... 2 Kyoshoa ja yks Hongnor.

Aika raju vikarosentti tulee kyoshoille kun lähtee laskeskelemaan.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #881 : 09.06.08 - klo: 09.43 »
Nimenomaan.
Sulla auto pysy nipussa ja kaikki pelas...
Mitenkäs muilla????
No vika finaali varmaan tiivisti homman aika hyvin.
3 autoa starttaa... 2 Kyoshoa ja yks Hongnor.

Aika raju vikarosentti tulee kyoshoille kun lähtee laskeskelemaan.

Muutama auto kuin kiertää isoa rataa niin näyttävyyttä ei ole laisinkaan. 10 kaveria ei mahdu ajajakorokkeelle ajamaan ja voin kuvitella kuin finaali lähtö on tapahtumassa niin kuinka moni teistä ajaa 5min päästä ja viellä olis 10min jäljellä.
Pienempi rata ja suurempi prosentti päästä maaliin ja mikä parasta yleisö tykkää.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #882 : 09.06.08 - klo: 10.15 »
Ei se pienempi rata vaikuta siihen kauanko autot kestää.
Jos ne kestää jätkillä 5-10 minuuttia niin saman ne kestää pienemmällä radalla...
Ellei jopa vähemmän kun sitä halvatun runttaamista tulee sitten kokoajan.
Nytkään kun ei meinannu isolle radalle mahtua kun kyljestä pusketaan läpi heti ohitustilanteen jälkeen.
Hauskaahan se oli vääntää kylki kyljessä, mutta kisaaminen siinä kärsii ja kalusto vielä pahemmin.

Yksinkertanen ratkasu tähän hommaan vaan on se että ne autot rakennetaan kestäviks...
Tähän taas ratkasu on vaan ajaa enemmän juuri sillä isolla radalla.
Ja vielä enemmän homma kehittyy kun saadaan vastaavanlaisia kisoja lisää.
Nämä kisat opetti varmasti paljon auton jipoista...
Löytyy ne autojen mahdolliset heikot kohdat ja myös ratkasut niihin.

Kuten jo yllä sanoin...
Sillon kun ekoja 1/18 kisoja duunailtiin niin touhu oli aivan samanlaista.
Jengillä ei kalusto kestänyt.
Seuraavissa kisoissa kesti paremmin ja menneenä talvena nähtiin jo kuinka finaalit pysty olemaan pitkiä ja silti kaluston hajoomisia tapahtui todella vähän.

Uusi luokka... vaikeuksia alussa...
Ei kannata lähteä touhua typistämään tällaisten asioiden takia.
Ainoastaan erien pituuksia kannattaa lyhentää... se karsii keskeytyksiä... ei radan lyhentäminen.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #883 : 09.06.08 - klo: 10.27 »
Muutama auto kuin kiertää isoa rataa niin näyttävyyttä ei ole laisinkaan. 10 kaveria ei mahdu ajajakorokkeelle ajamaan ja voin kuvitella kuin finaali lähtö on tapahtumassa niin kuinka moni teistä ajaa 5min päästä ja viellä olis 10min jäljellä.
Pienempi rata ja suurempi prosentti päästä maaliin ja mikä parasta yleisö tykkää.
Jerzi
Eihän tossa nyt oo paljolti mitään logiikkaa  :undecided: Ajaahan ne 1/10 polttiksetkin isoa rataa ja hyvältä näyttää.

Kyllä tuo lauantain laimea esitys nyt johtui vain ja ainoastaan kaluston puutteesta - ja se johtui osin päällekkäisestä viikonlopusta toisen kisan kanssa ja erittäin huonosta onnesta meidän vähäisten osallistujien keskuudessa. Jos alkujaankin olisi ollut autoja enemmän olisi esim finaalessa ollut täysi rähinä ja parin auton keskeytys ei olisi näkynyt missään - vaan kuulunut lajin luonteeseen.
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #884 : 09.06.08 - klo: 11.02 »
Nimenomaan.
Sulla auto pysy nipussa ja kaikki pelas...
Mitenkäs muilla????
No vika finaali varmaan tiivisti homman aika hyvin.
3 autoa starttaa... 2 Kyoshoa ja yks Hongnor.

Aika raju vikarosentti tulee kyoshoille kun lähtee laskeskelemaan.

Olen oman osuuteni käynyt eli meni vaihde jumiin kun sen liimaus petti - Ainoa osa joka ei ollut Kyoshon oma. Ensi kerralla paremmin. Ajettiin kuitenkin alkuerätkin ja siellä 24 läppiä kymmeneen minuuttiin eli saman kuin Jonni rallygamella.

Minusta tätä Kyosho vs. Hong Nor keskustelua ei tarvitse jatkaa, koska molemmat hyviä ja tasaväkisiä. Ratkotaan mielummin paremmuus kuskien ja autojen välillä radalla kuin täällä Internetissä. Kuten on huomattu se sujuu vielä hyvässä sovussakin siellä ja hauskaa on!

Muuten olen täysin samaa mieltä edellä kirjottaindein kanssa Hoke ja Mikko radasta ja lajin opettelusta. Itse pidän tästä jo ihan älyttömästi, ja minusta Tattarin rata on todella kiva kun ajetaan yhdessä eikä ollenkaan tylsä.

Toivon että saadaan mukaan näitä stock box autoja vielä lisää.
« Viimeksi muokattu: 09.06.08 - klo: 11.10 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #885 : 09.06.08 - klo: 11.05 »
Hienoja kuvia!!


Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #886 : 09.06.08 - klo: 11.09 »
En tarkoittanutkaan tuota mitenkään merkki taisteluna.
Lähinnä siis tarkoitin että kyosho kuskit ei oo vielä löytäneet autoistaan kaikkia heikkoja kohtia jne jne, ja sen takia tuli keskeytyksiä.

Losahtihan se honkkarikin ekan finaalin vikoilla minuuteilla...
Kuski kun ei ollut tarkastanut RTR auton ruuveja niin pääs sekä etu että taka kardaanit irtoomaan.
Vikassa finaalissa tälli mutkalla olleen reunaputken kanssa jumitti ohjauksen totaalisesti... Taas siis löyty yks kohta mikä pitää vilkasta ja tehdä parannukset jottei näin pääse uudestaan tapahtumaan.

Nää tämmöset viat on todella yleisiä kun uudesta luokasta on kyse.
Noita vikoja ei karsita rataa lyhentämällä, vaan yksinkertaisesti ajamalla enemmän.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #887 : 09.06.08 - klo: 11.11 »
Juuri näin :)

lisää hienoja kuvia täällä http://rc10.fi/index.php?topic=20931.msg260243#msg260243 by Juri/RC-bastard
« Viimeksi muokattu: 09.06.08 - klo: 12.15 kirjoittanut Mika R »

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #888 : 09.06.08 - klo: 13.03 »
Do diih moottorin sisään ajo on nyt sitten pulkassa ja eka huoltokin tehty - vaihdoin etulaakerin.

Ilmeisesti sitten sen seuraavan gallonan jälkeen olisi hyvä vaihtaa tuo takalaakerikin. Mites onko niistä Bocan takalaakereita kuulunut mitään?

Tänään haetaan lähetys tullipostista.

http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?products_id=1010&osCsid=f2282936ce5f27745a885703ffd049d1

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #889 : 09.06.08 - klo: 21.38 »
Tänään oltiin 4 auton voimin ajamassa ja minulla oli ainaskin hauskempaa kuin jouluaattona. Tasaväkistä vääntöä js paljon tilanteita. Toivottavasti tämä ilta tulee toistumaan useasti kesän mittaan   :afro:
Kyosho GT Racing Art

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #890 : 09.06.08 - klo: 21.54 »
Kylläpä joo, paitsi jouluna saa yleensä piparia.

Tilanteita oli, suuntaan ja toiseen, yleisöllekin olisi riittänyt. Laitetaanhan taas koneet kuntoon ja uudet kisat pian pystyyn.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #891 : 09.06.08 - klo: 22.15 »
Yes! Bocan lakrut vaikuttaa lupaavilta ja koko oikea.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #892 : 10.06.08 - klo: 08.26 »
Jepa, eilen oli kyllä luvattoman hauskaa ja tosiaan tilanteita oli ekan vartin aikana enemmän kun viime lauantaina yhteensä.  :tongue:

Oli muuten julmetun mukavaa kahinoida ties kuinka monta tankillista putkeen. Ihan älyttömän mukavaa kun ei tarvinnu kun käydä tankilla välillä kahinat jatku. Suoralla mentiin rinta rinnan ja mutkissa sijoitukset vaihtu kun RR-kisoissa konsanaan  :cheesy:

Eihän tätä tietenkään kukaan usko kun oltiin vaan neljän IGT:n kesken salaa reenaamassa - paitsi olihan meillä hetken aikaa yleisöä  :grin: joku pikkupoika oli isänsä kanssa hetken katsomassa - todistajia...

Harmi kun nyt kelit ja lomat sotkee aikatauluja ja seuraavan kerran pääsen radalle vasta parin viikon päästä.
Old fart

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #893 : 10.06.08 - klo: 08.54 »
Ilmeisesti ajoitte sitten lyhennetyllä radalla jos kerta tapahtumaa riitti...
Mä oon kato kuullu juttuu että jos ajaa pitkää rataa niin ei oo näyttävää ja tapahtumia tarpeeks.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #894 : 10.06.08 - klo: 09.02 »
Ilmeisesti ajoitte sitten lyhennetyllä radalla jos kerta tapahtumaa riitti...
Mä oon kato kuullu juttuu että jos ajaa pitkää rataa niin ei oo näyttävää ja tapahtumia tarpeeks.
Joo, kyllä se rata ja pääsuora alkoi lyhyeltä tuntumaan kun koitti peit.. eiku hakea oikea linjaa mutkaan takaa kovempaa tulevan tieltä  :tongue:

Ihan tosissaan täytyy kyllä sanoa, että ei se rata oo pätkääkään liian pitkä jos siellä on edes muutama auto. Jos pääsuoraa lyhennettäisiin niin radasta ja kisoista jäisi kokonaan yksi elementti pois - eli huippunopeudella ei olisi mitään merkitystä.
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #895 : 10.06.08 - klo: 09.23 »
Juuri näin. Oli kyl nastaa hakee ohitusta mutta kaveri peittää linjaa hienosti, ihan helvatan nastaa. Juuri pääsuoralla. Kyllä minäkin hermostuin jostain radan lyhennyspuheista ei voi mitään. Mikko, nyt sateella on hyvä mekata ja puunata autot ja moottorit.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #896 : 10.06.08 - klo: 09.31 »
Mikko, nyt sateella on hyvä mekata ja puunata autot ja moottorit.
Jep, täytyy hommata muutamia kuluneita osia ja muutenkin purkaa tuo auto oikein kunnolla palasiksi ja katsoa mitä se on syönyt. Samalla laitan hiukan uusia rasvoja diffeihin ja iskareihin.
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #897 : 10.06.08 - klo: 11.26 »
Noni..



Kuten huomaatte kahdella automerkillä osallistua ja jos jollain sattuu nyt olemaan se kolmas, hieman isompi(?), niin RTR autolla mukaan vaan!
« Viimeksi muokattu: 10.06.08 - klo: 14.23 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #898 : 10.06.08 - klo: 11.48 »
Raaserilla (täältä forumista) on muuten vielä uusi Aston Martin koppa tarpeettomana, siitä nyt jolle kulle uusi kori! 85euroa on hinta, ei enempää eikä vähempää.

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #899 : 10.06.08 - klo: 15.47 »
Hyvä Mika nyt alkaa olee suunta oikee tähän GT touhuun, kaikki mukaan kenellä GT auto on niin tulee hyvät väännöt.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-