Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 710830 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #900 : 11.06.08 - klo: 15.29 »
Suunta on hyvä sillä ehkä jopa ensimmäistä kertaa Suomessa nitro RTR autoilla pääsee ajamaan tasaväkisesti kilpaa muiden kanssa. Se on konsepti josta kannattaa pitää kiinni. Alkukausi on osoittanut että tässä on todellista potentiaalia.

Inferno GT autoja on myyty Suomessa kymmeniä, itse asiassa luku on lähempänä sataa kuin kymmentä, ja iso haaste on saada nämä autot sekä isät että pojat kerhoiltoihin ja radoille. Säätelyllä (eli vain rtr moottorit ja autot ovat sallittu) pyritään pitämään laji hauskana ja helppona, johon kuka tahansa voi tulla mukaan - ja toivottavasti tämä myös kannustaa kaikkia auton hankkineita tulemaan mukaan heinäkuun kisoihin! Ja vielä ehtii auton hankkimaan, jos sitä ei vielä ole :)

Toivon, että jokainen tajuaa mistä tässä on kyse ja osaa arvostaa tämän luokan henkeä. Hengen säilyttämiseksi joudumme valitettavasti samalla rajaamaan kisoista ulos kotikutoiset rallygame -autot, mutta niitä voi tulla ulkoiluttamaan sitten esimerkiksi kerhoilloissa tai muina aikoina, kuten on jo kerran nähtykin (Veskun Escort). Oikeastaan tämähän ei ole rallygame -luokka vaan "GT -luokka" ja ne pitää osaa erottaa toisistaan vaikkakin yhdenmukaisuudet ovat läheiset.

Maanantaina katselin siitä radan tasalta kun pojat kiersivät rataa kolmen auton voimin, niin ei voi kuin kehua. Todella näyttäviä autoja ja vaikka meno korokkeelta näyttää joskus aavistuksen hitaalta niin maan tasalla autot etenevät kovaa ja uhmakkaasti. Ja vääntötilanteissa ne eivät vaikuta hitailta edes korokkeelta, sillä huippunopeus ei ole se juttu - nopeuden merkitys häviää kun nopeus on kaikilla about sama. Auton säädöillä ja välityksillä vaikutetaan sitten siihen missä kohtaa rataa auto on nopea eli autot eivät nimittäin ole joka kohdassa rataa yhtä nopeita. Lisätään vielä että kyseiset autot olivat vielä kaikki käytännössä suoraan paketista sähköt poislukien. Erittäin kätevää erityisesti aloittelijalle, koska säätökohteita on vähän ja niillekään ei tarvitse tehdä lähtökohtaisesti mitään. Tämä sopii mainiosti myös hieman kokeneemmalle (lue: vanhemalle köhöm).

Uusimmassa R/C Carissa on muuten hauska "race prep your Inferno GT" -artikkeli, jossa annetaan vinkkejä IGT:n kisakuntoon saattamiseksi. Parasta on ettei siihen tarvita juurikaan optio-osia tai moottoreita vaan  pientä puuhaa joka onnistuu kotioloissa jokaiselta. Ne harvat optio-osat ovat joita suositellaan ovat juuri niitä samoja, joita täälläkin on käyty läpi eli vakaimet, renkaat ja muuta pientä.

Renkaita onkin luvattu saapuvaksi testiin ihan tässä lähiaikoina ja jos kaikki menee putkeen niin niitä on sitten saatavilla kotimaisen jakelijan kautta varsin edulliseen hintaan.

Bocan lakruista olikin jo mainintaa eli eilen laitoin omaani ja nyt odottelen että pääsen testaa.

Happy GT racing!!!


« Viimeksi muokattu: 11.06.08 - klo: 15.42 kirjoittanut Mika R »

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #901 : 11.06.08 - klo: 15.46 »
Renkaita onkin luvattu saapuvaksi testiin ihan tässä lähiaikoina ja jos kaikki menee putkeen niin niitä on sitten saatavilla kotimaisen jakelijan kautta varsin edulliseen hintaan.

Happy GT racing!!!
Thanks!!!

Mites noi renkaat, onko ne renkaat sliksejä?
« Viimeksi muokattu: 11.06.08 - klo: 15.49 kirjoittanut Mikko L »
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #902 : 11.06.08 - klo: 15.53 »
Pääasiassa kyllä eri vahvuuksilla

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #903 : 11.06.08 - klo: 16.17 »
Pääasiassa kyllä eri vahvuuksilla


Happy GT racing!!! With subaru wrc rally body.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #904 : 11.06.08 - klo: 16.24 »
Noo, se menee siinä samassa kuin muutkin.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #905 : 11.06.08 - klo: 20.03 »



Happy GT racing!!! With subaru wrc rally body.
Jerzi
Ostetaan joo sitten se astonin kori niin ei tarvi muitten ihmetellä   $$$$$
Kyosho GT Racing Art

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #906 : 13.06.08 - klo: 11.09 »
Minkäs kokoiset laakerit on tuossa optio kytkinkellossa, mihin siis menee ne normi kuulalaakerit?
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #907 : 13.06.08 - klo: 13.48 »
Ihan samat kuin krossareissa yleensä eli periaatteessa jokaisesta rc kaupasta saa

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #908 : 13.06.08 - klo: 13.54 »
Minkäs kokoiset laakerit on tuossa optio kytkinkellossa, mihin siis menee ne normi kuulalaakerit?

Muistaakseni 5x10x4. Jos tarvitset minulla on sekä keraamiset että tavalliset, ja mikä parasta Mikko, ei maksa sinulle muuta kuin että tulet ne hakemaan pois.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #909 : 14.06.08 - klo: 13.30 »
Tulee nyt hyvissä ajoin eli keskiviikkona 18. päivä taas kerhoilta Tattiksella! Ole paikalla!

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #910 : 15.06.08 - klo: 15.16 »
Oli kyllä hassua kun tuossa taannoin pari vkoa sitten ajelin muutaman ceekasin kanssa optiomoottorilla niin grp gummit suli alle niin että jossain renkaassa taisi olla jotain kuviointiakin jostain mistälie. Eli jos haluu et renkaat kestää niin vakiopannu.. Se ei kuluta renkaita samalla tavalla.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #911 : 15.06.08 - klo: 15.21 »
Renkaat joilla mä ajoin viimeksikin, kestävät kyllä hienosti.
Varmasti myös edullisemmat kuin GRP:t

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #912 : 15.06.08 - klo: 15.47 »
Joo vois niitäkin kokeilla. Nyt kun laadukasta takalaakeria saa noinkin edulliseen hintaan eli 15eur niin kandee vaihtaa ennen ku 2 gallonaa on takana. Kuumailmapuhaltimella lohko kuumaks että höyryää ja sit kolautus palikalla niin takalaakeri putoaa pois ja uusi tilalle.

Poissa Kaheli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #913 : 16.06.08 - klo: 17.31 »
Pohjanmaalla kun ajeleskelin niin alaruuvi läks. Ja ilmeisesti pelkkää neulaa ei voi ostaa vaan pitää ostaa koko kaasarirunko. Jos jollakulla on kaks mottia niin voisin lunastaa alaneulan sopivaan hintaan.

EEDITH: Peitsamolta löytyi
« Viimeksi muokattu: 16.06.08 - klo: 22.58 kirjoittanut Kaheli »
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #914 : 16.06.08 - klo: 22.48 »
Pohjanmaalla kun ajeleskelin niin alaruuvi läks. Ja ilmeisesti pelkkää neulaa ei voi ostaa vaan pitää ostaa koko kaasarirunko. Jos jollakulla on kaks mottia niin voisin lunastaa alaneulan sopivaan hintaan.

Peitsamolla on ainakin ja varmaan Mikko L:lläkin.. 

Keskiviikkona kerhoilta ja varaosapakkia on täydennetty.

Poissa -R.T-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #915 : 17.06.08 - klo: 17.45 »
 :cry: Sateisen näköistä. Huomenna jos ei sada halukkaita tulemaan radan kuivajaisiin ja ajamaan????? :afro:
Itse paikalla jos ei vetää sada.
Kyosho inferno7.5/777/HongNor X1X-CR/SH .28 Pro PT28XM-P6.  Kyosho FW-05T. ULTRA GTP-2 Porsche 911

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #916 : 17.06.08 - klo: 22.49 »
Joo ei hyvältä näytä, harmillista. Tarkistetaan huomenna tilanne.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #917 : 17.06.08 - klo: 23.36 »
Renkaista sen verran että joku mix-up oli taas tullut, kaveri oli lullu jo lähettäneensä mutta eihän niitä näkynyt täällä. En edes kysynyt asiaa mutta kaveri infosi joten luotetaan siihen että renkaat vielä tulee meille kokeiltavaksi ennen heinäkuuta :)

Andy kirjoitti myös tuosta vaihteesta; oli keksinyt uuden tavan rakentaa tuon jolloin rattaan voi vaihtaa alukeskiön ympäriltä, jos ratas menee hajalle. Lupasi lähettää yhden kokeiltavaksi kun saa erän valmiiksi. Mullahan irtosi liimaus kisoissa ja reklamoin siitä hänelle joten tämä tulee hyvityksenä siitä. Sen jälkeen kun liimasin itse epoxyllä on kyllä kestänyt, joten jos näin käy tehkää sama. Mulla on yksi vielä jäljellä siitä alkuperäisestä satsista joten esim. Frantsi tai Pieto tai kuka tahansa muu, kiinnostaako kokeilla? Laittakaahan YV:tä.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #918 : 26.06.08 - klo: 12.06 »
Uusia optio-osia IGT:hen

Isot iskarit
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #919 : 26.06.08 - klo: 14.23 »
Todella hienot autoon, täytyy kysyä saatavuutta

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #920 : 26.06.08 - klo: 15.00 »
Alumiiniset iskaritornit iGT:hen. IGW005 ja IGW006
http://www.kyosho.com/eng/products/rc/newparts.html
Optio-osat näköjään:

igw001 alumiiniset etu C-palat "hub carriers"
igw002 sama taakse
igw003 Pohjalevy 7075
igw004 -8022 ja -9022 jousia..
igw005 etuiskaritorni
igw006 takaiskaritorni
« Viimeksi muokattu: 26.06.08 - klo: 15.09 kirjoittanut InfernoGT »
Liikaa Kyoshoja

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #921 : 26.06.08 - klo: 15.10 »
Hienoa, yllättävää musta anodisointi, eikä tuttu sininen, no toisaalta ovathan muovisetkin mustat...

InfernoGT, oliko niin että sulla on HPI:n rattaat (pinjonit) ?
Ostin kokeeksi 18/20 mutta tietysti olivat aivan väärää kokoa tuolle kytkinkellolle.
Mitkä olivat sun osanumerot? Nämä tilaamani olivat R40 osia, ilmeisesti olsi pitänyt olla jotain muuta hehe :D

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #922 : 26.06.08 - klo: 15.19 »
onjuu, taitaa olla 19/22 käytössä tällähetkellä, eikä tunnu tattarisuolle liian pitkältä ainakaan tuon sh.28:n kanssa...
Kytkinkello 86039. Tämä kytkinkello sopii aivan normaalisti moottoriin ilman mitään jatkopaloja, ruuvi menee upoksiin sen sisään, gxr 28 vaatii kolme laakeria, kun on se akselinjatkomutteri liian pitkä.
1.vaihde:
17T 76977
18T 76978
19T 76979

2.vaihde:
21T 76981
22T 76982
23T 76983

Tuossa vielä linkkiä...
http://infernogt.proboards102.com/index.cgi?board=reference&action=display&thread=986

Liikaa Kyoshoja

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #923 : 26.06.08 - klo: 15.26 »
kiitoksia; GXR28:n kanssa kanssa voisi varmaankin sitten käyttää normaalia eli lyhyempää yksivaihteisen kampiakselin jatkopalaa...

ollaanko me koskaan tavattu Tatatrilla? no tule mukaan kerhoiltaan kun ei sada

tule myös mukaan kisoihin vakiopannulla


Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #924 : 26.06.08 - klo: 15.37 »
Ei varmaankaan olla törmätty.
Eilen oltiin kaverin kanssa vähän ajelemassa vesilätäköitä ympäri.
Mulla ei valitettavasti ole vakiopannua, Takalaakeri meni ja männät ja muut samalla.
.21 Team infinity ja .28 SH pro löytyy...
Liikaa Kyoshoja

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #925 : 26.06.08 - klo: 15.59 »
dääm, kun ollaan rajoitettu tuota kilpailuun osallistumista vakiopannuihin autojen osalta tasapuolisuuden vuoksi; et saisi hommattua jostain?
mulla on GXR28:iin kunnon etu ja takalaakerit JP-nitroracingilta yht. 21,50eur ja sitten kestää

mites tuo muuten liikahtaa tuolla Infinityllä? verrattuna vakioon?
« Viimeksi muokattu: 26.06.08 - klo: 18.31 kirjoittanut Mika R »

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #926 : 26.06.08 - klo: 23.18 »
mites tuo muuten liikahtaa tuolla Infinityllä? verrattuna vakioon?
Aika lailla samaan tapaan kuin gxr28 kulkee.. Ei vaan hirveästi ehtinyt ajaa orggiksella kun se hajosi, osin tietysti aloittelijan taidoillakin saattoi olla osuutta asiaan. Mun mielestä toi infinity kiertää enemmän, mutta vääntöä vähemmän.. Kaverin autossa Infinity on nytkin kiinni. Katsotaan joku keskiviikko jos satutaan paikalle!
Liikaa Kyoshoja

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #927 : 27.06.08 - klo: 00.09 »
Ok! Noita uusia iskareita ja torneja on ihan lähiaikoina saatavilla. Toi vakiopannu helppo mutta sitä pitää ajaa maltilla ja 25 soppa on sen lakruille hieman liikaa, 16-20 parempi. Katotaan miten uusi bocan takalaakeri kestää 25:n kunhan taas sateiden jälkeen päästään ajamaan.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #928 : 27.06.08 - klo: 07.59 »
Tilasin setin renkaita ja ei voi sanoa, että olisi pahan hintaiset  :lol:

Ei kai noita olisi muuten uskaltanu tilata, mutta mulla oli tuollaiset autossa kun sen ostin ja kyllä ne toi paremmin kuin GRP:t. Noh tämä kokeilu maksaa melkein 25€, joten ei oo paha. Ja jos ovat hyviä niin sitten tilataan lisää  :tongue:
Old fart

Poissa kessi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #929 : 27.06.08 - klo: 08.55 »
tilasin rc modelstoresta renkaita on pelkkää positiivista sanottavaa hinta kohallaan ja tulivat siinä ajassa mitä lupaavat 1/8 foam satsi 15.50e alkaen
C8, kyosho evolva, rex pr-21r01wc (m.rossi) ,picco 21 (Ielasi Daniele), Sanwa.