Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 710907 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #930 : 27.06.08 - klo: 12.19 »
Mä tilasin noita "ECO"-renkaita pari satsia sp-racingilta suoraan, ei valittamista.
Voisi olla aavistuksen pehmeämmät vielä, mutta tohon hintaan tosi hyviä ja kestää myös tolla sh.28:lla revittelyä :grin:
Liikaa Kyoshoja

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #931 : 27.06.08 - klo: 14.58 »
Onhan tosta olemassa tämä "super soft" seos eri vanteella. Onkohan tällä pehmeällä ja tällä pehmeällä seoksella eroa muuta kuin vanne ja hinta? Ekat maksaa 13,99 € pari toiset 6,99 €.

Paljonko maksoi suoraan SP:ltä?

En tiedä mitä seosta noi mun edelliset kumit oli, mutta kesti kohtuullisen hyvin ja pitokin tuntui olevan. Vanne oli toi edullisempi ja nekin on kestänyt oikein hyvin, eipä tuolla autolla paljon ole tullut kohellettua. Nyt tilasin tosiaan kierroksen noita edullisia "softeja". Katotaan kokemusten mukaan sitten seuraavaksi mediumeja tai noita super softeja.
Old fart

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #932 : 27.06.08 - klo: 15.13 »
6.68/pari sp-racingilta. Siellä ne on ECO-nimellä, tarkkaa käsitystä ei ole mitä eroa noihin kalliimpiin, vannevaihtoehtojakin on useita. Näitten kumi ei mene niin liimamaiseksi kuin esim. grp:n pehmeimmät.http://www.spracing.it/catalog/product_info.php?products_id=79&language=en
Ovat vieläpä etu ja taka erikseen, eteen soft ja taakse medium. Noin olen itsekin niitä käyttänyt ja tuntuu ihan ajettavalta. Voi tietysti olla ettei nämä halvat ole vyörenkaita, pitäisi varmaan kysäistä heiltä suoraan.
Edittiä: Kyllä nämä vissiin vyörenkaita ovat... Ainakin nettisivujensa babelfish-käännöksen perusteella.
Liikaa Kyoshoja

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #933 : 27.06.08 - klo: 21.05 »
 :shocked: :shocked: :shocked: Ooooohhhh!!!  :shocked: :shocked: :shocked:

EDIT:

New features of the GT2


Long wheelbase chassis
High performance GXR28SG engine w/ pilot shaft
New radio with high-torque servos
New cylinder head - lighter and runs cooler
Standard engine mounts
150cc fuel tank
Turnbuckle linkages
Updated high-speed gears in transmission
New flywheel and clutch bell bearings
Double disc brakes
Front chassis brace included
Stronger shock springs and heavier damping
Compatible with all popular aftermarket engines
Newly designed pull-starter handle
Old fart

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #934 : 28.06.08 - klo: 02.04 »
Aika hassusti ohjaus servon asento. Onhan se kuitenki KYOSHO josta puhutaan :huh:

http://www.kyoshoamerica.com/pictures/news/65_08_lg.jpg

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #935 : 28.06.08 - klo: 02.30 »
Onko kuvassa Inferno MP-6 sport?  :laugh:

Eikö ne vois jo pikkuhiljaa tehdä jotain tolle layoutille, vaikka "sport" vehkeistä onkin kyse.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #936 : 28.06.08 - klo: 08.43 »
Aaaaah, alkaa näyttää pakkohankinnalta jo pikkuhiljaa....

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #937 : 28.06.08 - klo: 15.20 »
Aaaaah, alkaa näyttää pakkohankinnalta jo pikkuhiljaa....
Toi näyttää niiiiiiiiin siistiltä  :mrgreen: Vaikka on se Audikin makee... Tuleekohan joitan muitakin koreja, syksyllä noi sit vissiin rantautuu.

Jerzi: Ihme asioita säkin huomaat  :p Mut joo, vivusto kun on sopivasti niin servo kääntyy yli, huomasin saman omassakin. Käytössä tuosta ei ole vaaraa kun laittaa epat kohilleen...
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #938 : 30.06.08 - klo: 08.43 »
Eikö ne vois jo pikkuhiljaa tehdä jotain tolle layoutille, vaikka "sport" vehkeistä onkin kyse.

kato nyt vaan sen oman uuden autosi layoutia
hyvää on turha muuttaa

asiaan..
ihan sika makeita nämä uudet korit
nämä vievät kyllä GT autoilun aivan uudelle tasolle, tökeröihin rallygame koreihin näitä ei voi verrata.
Mitähän vielä onkaan tulossa. Hienoa että Kyosho panostaa skaalamaisuuteen ja nimenomaan ulkonäköön, siitähän tässä GT autoilussa on pitkälle kyse


Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #939 : 30.06.08 - klo: 08.52 »
olen valitettavasti reissussa tämän viikon keskiviikon jolloin on kerhoilta; sään puolesta tässä vaiheessa näyttäisi hyvältä loppuviikko joten suunnitelmissa on olla radalla to iltana (jos ehdin) tai ainakin perjantaina. Eli jos sopii siirtäisin kerhoillan perjantaille. Olen siis silloin paikalla jos sää sallii. Tulkaa muutkin.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #940 : 02.07.08 - klo: 21.24 »
Nyt on autoon tehty ekat oikein säädötkin ja liikkeelle lähdettiin kopioimalla Alin tekemiä säätöjä, eli:

Edessä:
Iskari öljy...........60wt
Iskari mäntä.......vakio
Jousi..................vakio
Iskarin asento.....ulkona iskaritornissa.. ulkona tukivarressa
droop.................? <- mikä on droop?
Vakaaja..............ei ole
Maavara.............10mm
ackerman...........keskimmäinen reikä
camber..............- jotakin  :tongue:
Haritus............... on  :laugh:
diffi.....................80000

Keskellä:

Jarrut................hiilikuitulevy, metalliset vakiopalat
Jarrusäätö............jarru pohjassa asfaltilla ei mene renkaat lukkoon, mutta hidastuu hyvin.
Välitys..............15/18t kello

Takana:
Iskariöljy...........70wt
mäntä...............vakio
Jousi.................vakio
Iskarin asento....uloin iskaritornissa.. uloin tukivarressa
Iskarin pituus.....normi
droop................? kuten yllä...
Vakaaja............ei ole
maavara...........10
akseliväli...........vakio
camber linkki.....pitääpä tarkistaa  :p
camber............. - miiinusta on joo...
auraus...............vakiopala
diffi...................30000

Tulppana oli Mc Coy 59 lämmöt noin 110-115 astetta. Kaikki kansiprikat paikallaan ja fuilina PSR 16%.

Renkaat oli SP Racing soft tai medium, tarkkaa tietoa ei ole, mutta toimivat hyvin ja pitkään ovat kestäneet...

Kori on BMW.

Näillä säädöillä ajo oli ~ helppoa jos sitä nyt jotenkin pitäisi kuvailla. Käytös oli ainakin paljon parempaa mitä vakiona.

Muutoksia mitä aion tehdä on välityksiin 15/19, iskareihin ainakin 70/80 tai 80/90 (e/t). Lisäksi pitänee hommata ja kokeilla kallistuksen vakaimet eteen ja taakse, sekä rungon jäykistin eteen.
Old fart

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #941 : 02.07.08 - klo: 22.40 »
Aika hassusti ohjaus servon asento. Onhan se kuitenki KYOSHO josta puhutaan :huh:

http://www.kyoshoamerica.com/pictures/news/65_08_lg.jpg

Jerzi
Tää oli Jerzi hyvä :lol: :lol:

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #942 : 03.07.08 - klo: 12.37 »
Sadepäivä on käytetty hyväksi. IGT valmiina radalle, toivotaan, ettei huomenna sada. Vakiokonetta odotellessa kokeillaan tällaista pakettia. Kytkimessä on 18T kello, joten vauhtia pitäisi löytyä.

Flying Calacucco

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #943 : 03.07.08 - klo: 17.35 »
Aika hassusti ohjaus servon asento. Onhan se kuitenki KYOSHO josta puhutaan :huh:

http://www.kyoshoamerica.com/pictures/news/65_08_lg.jpg

Jerzi
Tää oli Jerzi hyvä :lol: :lol:

Varmasti huomasit Mika että se oli se linkin asento mitä tuossa haettiin. Kyllä huvittaa että kuvaaja ei ole sitä huomannut.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #944 : 03.07.08 - klo: 17.44 »
Onkos Tattikselle huomenna perjantaina menijöitä ? Rata vaatinee kuivausta ennen kuin pääsee ajamaan...

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #945 : 03.07.08 - klo: 20.56 »
mulla on pläneissä mennä huomenna

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #946 : 04.07.08 - klo: 20.58 »
Aijjai.. olipas nastaa tänään! ihan hyvällä joukkueella oltiin liikeellä, useampi IGT, yksi honkkari (Vesku) ja ainakin yksi sekalainen menopeli joka taisi olla Inferno krossarin päälle tehty.

Hyvää vääntöä erityisesti Mikko L:n kanssa, Peitsamo sai Speedillä sen verran pääsuoralla aina kaulaa ettei sitä pystynyt aivan stock box -vehkeillä haastamaan. Ja se mikä tuli taas todistettua niin erittäin hauskaa vääntöä juuri noilla vakiovehkeillä - Tilanteita, mällejä, kolhuja.. ja meno jatkui :) Peitsamon pitää nyt vaan saada se vakipata kisoihin mennessä! Ja muut ilmottautumaan kisoihin!

Sitten muuta...
Eli saatiin vihdoin ne "jenkkirenkaat" testiin, vaikuttivat todella hyviltä, etenkins e hieman kovempi seos tänään lämpimässä ilmassa. Laadukkaita ovat.

Sitten vielä yksi havainto eli se Bocan takalaakeri (JP-nitro) toimi eikä yhtään kärähtänyttä tulppaa. En tiedä senkö ansiosta vai muuten vaan. Ei kyllä kärähtynyt tulppia Mikollakaan ihan vakio takalaakerilla. Kai me ollaan myös opittu säätämään noita vakiopannuja. Samaa ei voi sanoa aina tuolla krossiradalla (tomii-ei toimi-toimii-ei toimi nyyh)

Asfaltti radalta kun lähtee niin aina on hymy korvissa  :grin:

Olis kyllä kiva saada vielä enemmän noita vakioautoja mukaan radalle ja rohkaisenkin tulemaan paikalle, se on todella mukavaa puuhaa
« Viimeksi muokattu: 04.07.08 - klo: 21.05 kirjoittanut Mika R »

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #947 : 04.07.08 - klo: 22.34 »
Matkalla tattikselle oli vähä pelko hanurissa, että löytyykö lajitovereita, mutta olihan niitä ja meno sen mukaista - aivan sairaan siistiä jälleen kerran  :grin:

Se täytyy myöntää, että yksin ajellessa saattaa jopa tattiksen radalla alkaa tylsityttämään pidemmän päälle (kun auto on niin hyvä ja helppo ajettava), mutta tilanne muuttuu sillä sekunnilla kun radalla on edes toinen, saati useampi, IGT (tai jopa vastaava).

Autohan on suoraan tehtaan säädöillä jo erittäin hyvä ajettava, kunhan renkaat vain vaihtaa parempiin. Nyt kun hiukan säädin alustaa niin auto on aivan loistava. Vielä kun Mika toi tänään uusia kauan odotettuja ameriikan ihmerenkaita, autosta tuli veturi ja tattikselle ilmestyi kiskot  :p Nykyisillä säädöillä ja renkailla toisen kanssa kamppailu muuttui todella hauskaksi ohituspaikan hakemiseksi. Tänään oli todella monta tilannetta jo muutaman tankillisen aikana, joissa mentiin mutkissa vuorotellen toisista ohi ja välillä vierekkäin - aivan mielettömän hauskaa. Tänään olisi saanut paljon hyviä tilannekuvia, harmi kun ei ollut kameramiehiä paikalla.

Nyt kaikki GT autot ulos ja radalle rentoon rymistelyyn, mitä enemmän noita vakiolaitteita on samaan aikaan baanalla sen hauskempaa kaikilla varmasti on - myös katsojilla  :wink:
Old fart

janitor

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #948 : 08.07.08 - klo: 13.35 »
Kävin tuommoista Inferno GT:tä eilen kaupassa katsomassa, mutta myyjä sanoi ettei autoihin saa koskea kun niihin tulee sormenjälkiä. Täytyy varmaan ens kerralla laittaa valkoiset hanskat käteen kun menee Atalaan, tai sitten on parempi kun kävelee sellaiseen kauppaan jossa auton saa ottaa käteen.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #949 : 08.07.08 - klo: 13.38 »
 :lol: :lol:

Ei helvata.
Myyjä ollu vitsikkäällä tuulella.
Eihän tollasta voi kukaan tosissaan sanoa, tai sit on pahasti väärä ala.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #950 : 08.07.08 - klo: 15.23 »
No jopas jotain. Täytyy laittaa kuvia näistä meidän pommitetuista autoista jotka kyllä kestää kovaa rääkkiä koria myöten, edes vitosautojen pusut ei paljo paina. Upea luokka tämä 'production GT' , kiva päästä ajamaan porukalla taas pian.

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #951 : 08.07.08 - klo: 22.21 »
Hellurei!

Meikäläisestä tulee onnellinen Inferno GT:n omistaja, täytyypi käydä ostamassa auto kunhan mökiltä kotiudun torstaina. Onkos kukaan menossa ajamaan lauantaina? Lavangossa on krossikisat mutta olisko joku säiden salliessa paikalla?

Minkäslaisia sissänajo ohjeita tuolle vakiokoneelle annatte? Pärjääkö vakiotulpalla vai kannattaako heti hankkia joku muu?

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #952 : 08.07.08 - klo: 22.39 »
Tattiksella on lauantaina LS-5 kisat joten rata on suljettu muilta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #953 : 08.07.08 - klo: 23.53 »
Hienoa pööki! Lue moottoriohjeet kilpailijoiden kanavan igt aiheesta. McCoy 59 on ainakin hyvä. Tässä eräs toinenkin kaveri läheltä kertoi olevansa hankkimassa uutta igt:tä. Eli hyvin on autoja kisoja ajatellen, jopa merkkiluokkaan. Rocks!

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #954 : 09.07.08 - klo: 09.03 »
Hellurei!

Meikäläisestä tulee onnellinen Inferno GT:n omistaja, täytyypi käydä ostamassa auto kunhan mökiltä kotiudun torstaina. Onkos kukaan menossa ajamaan lauantaina? Lavangossa on krossikisat mutta olisko joku säiden salliessa paikalla?
Mukava kuulla, lauantaina on tosiaan noi femmakisat, mutta ensiviikon aikana ite ainakin pyrin pariin kertaan radalle ennen sunnunntain kisoja.
Lainaus käyttäjältä: Pööki
Minkäslaisia sissänajo ohjeita tuolle vakiokoneelle annatte? Pärjääkö vakiotulpalla vai kannattaako heti hankkia joku muu?
Noita ohjeita itsekin etsin näiltä sivuilta ja olihan niitä. Ite en todellakaan ole asiantuntia, mutta ite käytin pari tankillista pukilla ylirikkaalla hehkutin kiinni ja sen jälkeen säätöjä lähemmäs oikeita ja radalle/ parkkikselle ajamaan kevyellä kaasulla niin että moottori lämpesi noin 100 C. Muutama, 2-3, minuutti ajoa , minkä jälkeen annoin moottorin jäähtyä ja sama uudelleen. Muutaman syklin jälkeen säätöjä jälleen piikimälle ja hiukan pidempi aika ajoa ja koko ajan pikkuhiljaa enemmän kaasuakin. Kun noita syklejä oli sen verran, että ajoa oli noin 20 min aloin jo hakea ihan kunnon säätöjä ja ajoin radalla kori päällä muiden mukana.

Sisäänajon jälkeen vaihdoin tulpan uuteen ja etulaakerin keraamiseen.

Nyt oon moottorilla ajanut karkeesti pari gallonaa tuon sisäänajon jälkeen ja vaihdan alkuperäisen takalaakerin Bocaan (ennakoiva toimenpide) ja tietenkin myös uusin etulaakerin. Muutoin moottori näyttää ja tuntuu moitteettomalta.

Tulppana minullakin on McCoy 59 ja yhtään ei ole hajonnut, joten voin suositella. Polttoaineena on PSR 16%. Lämmöt on pysytellyt siinä 110 - 120 C

Näillä eväillä mennään  :p
Old fart

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #955 : 09.07.08 - klo: 10.56 »
Yksi juttu mitä olen huomannut eräillä olevan hiukan hakusessa eli tuo löpöletkun pituus voisi olla n.15cm-20cm pitkä kuten tuo paineletku. Nyt oli jollain löpöletku n.5cm ja paineletku n.10cm.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #956 : 09.07.08 - klo: 12.03 »
Yksi juttu mitä olen huomannut eräillä olevan hiukan hakusessa eli tuo löpöletkun pituus voisi olla n.15cm-20cm pitkä kuten tuo paineletku. Nyt oli jollain löpöletku n.5cm ja paineletku n.10cm.
Jerzi
Onkos tuolla muuta merkitystä kuin, että jos kaataa niin löpö riittää letkuissa hetken aikaa?

Ite laitoin just tarkoituksella pitkät löpöletkut ja isohkon suodattimen, paineletku on vakion mittainen 5-10 cm.

Laakerin vaihdosta vielä, että vaikka täällä on ollutkin puhetta niin täytyy mainita vielä, että kuumailmapuhallin on liki pakollinen kampe. Lohko kuumaksi ja laakeri tippuu helposti pois. Aluksi koitin kotona - kotikonstein (sytkärillä) - lämmittää lohkoa, mutta ei irronnu. Puhaltimella meni 2 min...
Old fart

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #957 : 09.07.08 - klo: 12.15 »
Lieden keittolevy on vielä parempi. Levy kutosella pari minuuttia niin laakeri putoaa ihan kevyesti kopauttamalla.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #958 : 09.07.08 - klo: 12.21 »
Sillä soppaletkun pituudella on vaikutusta moottorin toimivuuteen muutenkin.

Pitkät letkut tasoittaa paineen vaihtelua.

Kun esimerkiksi ajat pääsuoraa kaasu pohjassa kierrokset korkeella niin polttoainejärjestelmässä on tietysti hyvin painetta, mutta kun päästät niistä korkeista kierroksista kaasun neutraalille niin paine laskee erittäin nopeasti jonka takia moottori on pienen hetken piikillä...
Saattaa sammua kun ei ole polttoainetta jne.
Kun taas moottori on säädetty siten ettei se sammu niin alapää on hivenen turhan rikkaalla ja kun kaasua rutataan niin moottori hieman röpöttelee... Saattaa tästäkin syystä sammua, tai ainakin moottorin suorituskyky on hieman huonompi kuin se voisi olla.
Tuosta voidaankin lukea rivien välistä että säätöjen optimistiseksi saaminen on vaikeaa tai jopa mahdotonta tämän takia.

Eli letkut pitkiksi niin moottori vastaa säätöihin paremmin ja toimivuus paranee.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #959 : 09.07.08 - klo: 12.26 »
Lieden keittolevy on vielä parempi. Levy kutosella pari minuuttia niin laakeri putoaa ihan kevyesti kopauttamalla.

Ja laakerityökalu vielä parempi...
Laakeri irtoaa ilman ihmeempiä lämmittelyjä ja uuden laakerin saa varmasti kunnolla paikoilleen ilman pienintäkään vaurion mahdollisuutta.

Ottakaa huomioon että kun uutta laakeria paikalleen laitatte niin sitä ei sitten naputella varsinkaan siitä keskireijän kohdalta, vaikka kuinka helpolta tuntuisikin...

Mut joo... jos kotikonsteja käyttää niin uus laakerihan menee nätisti tiputtamalla paikalleen kun ensin pakkasessa kylmettää laakerin kunnolla, ja lämmittää lohkon...