Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 710828 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #960 : 09.07.08 - klo: 12.37 »
Sillä soppaletkun pituudella on vaikutusta moottorin toimivuuteen muutenkin.

Pitkät letkut tasoittaa paineen vaihtelua.

Eli letkut pitkiksi niin moottori vastaa säätöihin paremmin ja toimivuus paranee.
Aaaa, kiitos! Ja taas opittiin uutta...

Paineletkun pituudella ei sitten vissiin ole niin suurta merkitystä, kun ei tuo letku varmaankaan painevaraajana toimi.
Old fart

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #961 : 09.07.08 - klo: 12.46 »
On silläkin merkitys...

Eli sekin kannattaa olla pitkähkö.
20-30 senttiä piisaa ihan kivasti...

Onhan itseasiassa paineletkussakin nähty "polttoainesuodatin" tuomassa lisätilavuutta painepuolelle... jotta painevaihtelu saadaan hieman tasoittumaan.

Krossissa varsinkin on aika usein letkujen pituudet noin 40-50cm polttoaineletku ja noin 20-30cm paineletku...
Krossissa toki polttoaineletku vedetään mahdollisimman pitkäks juuri sen katollaan käynnissä pysymisen vuoksi, joten ei rata peliin välttämättä tarvitse ihan noin pitkää pätkää vetää.

Tosin se kasvattaa polttoainejärjestelmän tilavuutta hieman joka vaikuttaa tietysti tankin kestoon... Ei paljon, mutta jos puolen kierroksen hyödyn siitä irti saa niin se voi olla kisassa tietysti jopa hyvinkin merkittävää.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #962 : 09.07.08 - klo: 14.57 »
On silläkin merkitys...

Eli sekin kannattaa olla pitkähkö.
20-30 senttiä piisaa ihan kivasti...

Onhan itseasiassa paineletkussakin nähty "polttoainesuodatin" tuomassa lisätilavuutta painepuolelle... jotta painevaihtelu saadaan hieman tasoittumaan.
Tjaa, noh laitetaampa pidempää letkua nykyisen pätkän tilalle nyt tässä samalla kun auto ja moottori on muutenkin "huollossa"

Huomasin tuossa letkuja irrotellessa, että just toi paineletku oli puoliksi poikki tuosta pillin nipan juuresta, ei hyvä, mutta en kyllä huomannut käynnissä merkittäviä ongelmia - ei varmaankaan ole ollut pitkään puhki/ melkein poikki. Sen kyllä huomasin, että korkeilla kierroksilla kävi laihalla ja koitin säätää rikkaammalle, mutta liki 1/2 kierroksen säätö ei vaikuttanut, muuhun kuin keskialueen puutumiseen... Liekö ollut rikkaalla alhaalla/ keskialueella ja laihalla korkeilla kierroksilla löpön saantivaikeuksien takia. Mutta jos tuo letku olisi ollut kokonaan poikki niin eihän kone pysyisi käynnissä ollenkaan - vai pysyisikö?
Old fart

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #963 : 09.07.08 - klo: 16.17 »
Pysyisi, mutta olisi hyvin piikillä.

Itseasiassa tuli mieleen tapahtuma lavangon radalta... Jätetään nyt nimi maintisematta...
Kaveri ruuvas toisen moottorin autoon jne jne... Ato käyntiin ja baanalle...Ohhoh... onpas vähän laihalla.
No ruuveja käännellen ja konetta säätöihin.
Hyvin kävi ja käkätti.
Monta tankkia meni jne.
Pieni putsaus tauko ja kun korin otti pois niin huomasi että oli jäänyt paineletku pilliin kiinnittämättä...
Letku paikalleen ja taas neulaa isolla kädellä kiinni että meni säätöihin.
Siinä nähtiin taas että kyllä se kone toimii ilman paineletkua, mutta pitää vaan olla neulat reeeeeilusti eri asennossa.

Mikäli paineletku on vain murtunut niin moottori saattaa toimia vain hieman kummallisesti, eli esim matalilla kierroksilla pelaa hienosti, mutta korkeilla kierroksilla menee piikille, eikä tunnu millään vaikuttavan vaikka yläneulaa avaakin... Aina meinaa olla korkeilla kierroksilla piikillä, mutta alakierroksilla alkaa menemään paksulle...

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #964 : 09.07.08 - klo: 22.00 »
Mikäli paineletku on vain murtunut niin moottori saattaa toimia vain hieman kummallisesti, eli esim matalilla kierroksilla pelaa hienosti, mutta korkeilla kierroksilla menee piikille, eikä tunnu millään vaikuttavan vaikka yläneulaa avaakin... Aina meinaa olla korkeilla kierroksilla piikillä, mutta alakierroksilla alkaa menemään paksulle...
No just noin se meni, pilkulleen...
Old fart

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #965 : 09.07.08 - klo: 23.00 »
Oliskos kukaan tulossa perjantaina aamusta radalle? Olen menossa "korkkaamaan" uuden pelin silloin. Tänään otin sähköt irti buggysta, huomenna Pro Shop:iin hakemaan uusi menopeli.

Myykös Pro Shop tuota McCoy:n tulppaa? Entä mikä on noiden sallittujen viriosien laita, mitkä ovat hyvä hankinta heti saman tien ja mitä ne suunnilleen maksavat?

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #966 : 09.07.08 - klo: 23.13 »
Myykös Pro Shop tuota McCoy:n tulppaa? Entä mikä on noiden sallittujen viriosien laita, mitkä ovat hyvä hankinta heti saman tien ja mitä ne suunnilleen maksavat?
McCoytä löytyy ainakin Hobbylinnasta, Pro Shopista löytynee joitain muita varmasti ihan yhtä hyviä...

Renkaat - ehdottomasti, mutta jos Pro Shopista ei löydy muita kuin GRP:n mediumeja niin niitä en voi suositella, liian kovat. Onhan ne paremmat kuin alkuperäiset mennen tullen, mutta ei silti kovin hyvät ainakaan tattikselle. Noita hyviä - siis parhaita - ameriikan sliksejä on tulossa kasapäin, mutta vasta myöhemmin, mahdollisesti ehkä kisoihin mennessä. Sitten ehkä kytkinpalat, -kello ja 15/19 pinionit. Jos sähköt kerran jo vaihdat niin muuta ei välttämättä tarvii. Tietysti jarrua kannattaa päivitellä, mutta siihen on eri vaihtoehtoja. Kallistuksen vakaimia käyttää jotkut, ite en ole vielä ruuvannu kiinni ja tähän asti on pärjännyt hienosti.

Ei sille alkuun tartte tehdä mitään muuta kuin vaihtaa renkaat - loput sitten jos ja kun ite niitä alkaa kaipaamaan - niin minä oon tehny...
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #967 : 09.07.08 - klo: 23.44 »
Just näin - radalle vaan! Niin sit huomaa ettei mitään tarvii.. Mut ne renkaat ekaks vaikka grp:hen muuten ei tule mitään...

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #968 : 09.07.08 - klo: 23.51 »
Itse taidan olla vielä pois maisemista perjantaina mutta nähdään heti kun ehtii radalla taas.

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #969 : 09.07.08 - klo: 23.59 »
Tätä juuri tarkoitin että mitkä välttämätön hankinta heti alkuun. Sain itseni kuulostamaan tosi tyhmältä mutta onneksi tulin joten kuten ymmärretyksi :)

Eli renkaat kaupasta saman tien mukaan. Kestääkö orkkis kytkin ja laakerit (eikös siinä ole neulalaakerit tai jotain?) ajoa? Kannattaako ne vaihtaa heti vai vasta myöhemmin?

Luin tuolta koneen säätöohjeista että polttoaineeksi on suositeltu 16-20%. Tallissa olis 25% löpöä buggyn jäljiltä, uskaltanee ajaa myös sillä?

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #970 : 10.07.08 - klo: 00.18 »
No siis on huomattu että koneen vakio runkolaakeri tykkää enemmän 16% kuin 25% nopeuden ollessa käytännössä sama ja käy yhtä hyvin. Lakru voi muuten rikkoutua ja siksi boca tilalle jossain 5L kohdalla on järkevä ja halpa juttu pitää kone iskussa. Voit aloittaa 25 nitrolla jos muuta ei ole.... Kytkin sun muut toimii hyvin ja niitä voi päivitellä sit ajan kanssa. Luulen et kisatkin menee ihan hyvin noilla vakiokamoilla poislukien renkaat. Lämmitä konetta jos puhallin löytyy ennen ekaa starttia. Pro shopista löytyy hyvät tulpat myös matkaan edullisempaa ja kalliimpaa kuten grp.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #971 : 10.07.08 - klo: 09.38 »
Ymmärrän, että jos kansiprikkoja poistaa se lisää puristusta ja antaa lisää potkua. Ilmeisesti (tietenkin) kansiprikat vaikuttavat myös moottorin lämpöihin, eli enemmän prikkoja lämmöt alempana. Mutta jos lisätään prikkoja voiko se lisätä myös huippunopeutta, ts. lisääkö se huippukierrosten tehoa - koska tehonhan on lisäännyttävä jos huippunopeus kasvaa.

Eipä noiden lämpöjen kanssa ole ongelmia ollut, mutta voisihan tuota kokeilla...

Hieman copy-pastea ulkomaan voorumilta

"Now that it's summer and hotter than hell down here, the shim is back in because a larger cumbustion chamber & lower compression helps cool the engine more.

When I race on the big tracks of Florida, I add an additional shim, to make it 3 shims total.

By increasing the combustion chamber size with more shims than stock it allows the engine to run even cooler.

It's weird because it makes the engine loose bottom eng performance, but it increases top speed at the same time. I think it affects the engine timing too.

So, on the big fast tracks more shims makes the engine have "longer legs". It could also explaine why I don't blow many of the stock engines + I try to never let the engine see more than 270 degrees

To cut it short.... just run 16% fuel & if your track is big & wide open most of the time add another shim in hot weather.OK"
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #972 : 10.07.08 - klo: 10.45 »
Ensi viikolla tehdään kisaohjelma. Muistakaa laittaa osallistumisilmonne mulle 15 päivän loppuun mennessä. Kisa on ilmainen kaikille. Autot katsastetaan ennen kisaa jotta pakollinen rtr pakoputkisto löytyy, muuten säännöt sallivat vapaan virityksen auton osien suhteen. Rakenteita ei saa kuitenkaan poistaa ja jarrut pitää toimia. Korin rei'ityksen suhteen olla suvaitsevaisia kunhan renkaat peittyy.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #973 : 10.07.08 - klo: 17.08 »
Niin ja pakoputkiston lisäksi tietysti autopaketin mukainen rtr moottori. Näköjään unohtui.

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #974 : 11.07.08 - klo: 23.24 »
Heps!

Ensimmäiset savut uudesta Infernosta päästetty ja kylläpäs vaikuttaa hyvältä ostokselta! Kone tuli ajettua joten kuten sisään, pari tankillista pukilla ja sen jälkeen rauhallista matelua todella rikkaalla koneella.

Pari huomiota tuli heti tehtyä:

-on hienoa ajaa kun ei koko ajan tarvitse juosta nostamassa autoa oikein päin (kuten buggya tarvitsi).  :cheesy:
-auto on puhdas ajon jälkeen!
-auto on hyvin kasattu, todellinen RTR paketti
-koneessa tuntuisi olevan ytyä, vaikka en sitä vielä kokeillutkaan mutta tankin loppuessa kone meni piikimmälle ja vauhtia tuntui piisaavan

Tämä todellakin vaikuttaa aivan erinomaiselta luokalta! Etenkin uusille kuskeille ja minunkaltaisille joilla aika on kortilla. Ensi viikolla yritän päästä taas ajamaan ja eiköhän tuonne kisaankin pidä ilmoittautua.
« Viimeksi muokattu: 11.07.08 - klo: 23.43 kirjoittanut Pööki »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #975 : 11.07.08 - klo: 23.40 »
Onpa hauska kuulla! Sitähän mekin :)

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #976 : 12.07.08 - klo: 00.21 »
Pööki, odotappa kun pääset ajamaan parin muun IGT/ GT -auton kanssa yhtä aikaa se se on vasta mukavaa ja kisaamisen fiilis tulee heti.
Old fart

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #977 : 12.07.08 - klo: 08.23 »
Sitä todellakin odotan! Eilen radalla oli muutama LS-5:nen ja yksi C-8. Nuo vitoset on myös hienoja pelejä, ehkä täytyy siirtyä niihin sitten kun täyttää 40  :grin:

Kuinka korkealla/matalalla olette koria pitäneet? En oikein ollut varma pitääkö se nostaa niin ylös ettei osu maahan ennen alustaa. Osuuko alusta koskaan maahan vrt. tarvitseeko korin olla niin ylhäällä?

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #978 : 12.07.08 - klo: 10.18 »
No mä laitoin korin ohjeen mukaan ja maavaraa on joku sentti.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #979 : 12.07.08 - klo: 10.47 »
No mä laitoin korin ohjeen mukaan ja maavaraa on joku sentti.
Onko tohon joku ohje??  :shock:

No mutta joo, mulla kori raapii maata edestä joissain tilanteissa ja samoin renkaat on tehny koriin jälkiä, eli aika matalalla taitaa olla - tai siis just sopiva :mrgreen:

Maavaraa on mulla kanssa noin sentti ja tuohon sen pystyi vakioalustallakin laittamaan oikein hyvin.
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #980 : 12.07.08 - klo: 14.51 »
Ainakin F430 ohjekirja kertoo koritolppien mitat.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #981 : 12.07.08 - klo: 20.32 »
tässä kuva renkaista joita on kohtapuoliin saatavilla härmässä mustalla ja valkoisella vanteella valmiiksi liimattuina (kova insertti, kovuus 40 slicksi)

huomannette että tuota autoa on pidetty muuallakin kuin hyllykoristeena  :grin:


Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #982 : 12.07.08 - klo: 22.47 »
GT2 : "Updated high-speed gears in transmission"

kuvassa itse laatikkokin näyttää hieman erilaiselta; saattaa olla päivitetty

Kyosholta kuulin, että Audi tulee lokakuussa ja Vette marraskuussa

Saadaan uudet hienot autot sitten ensi kaudeksi ;-)

ps. Urheilukanavalta tulee muuten just nyt vielä tunnin verran kuvaa Amerikan Le Mans ajoista, jossa mukana GT1 ja GT2 autoja, siistejä (M. Salo ajaa F430:stä)... lähetys kuulemma uusitaan
« Viimeksi muokattu: 12.07.08 - klo: 23.12 kirjoittanut Mika R »

Poissa Lista

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #983 : 14.07.08 - klo: 20.44 »
Ymmärrän, että jos kansiprikkoja poistaa se lisää puristusta ja antaa lisää potkua. Ilmeisesti (tietenkin) kansiprikat vaikuttavat myös moottorin lämpöihin, eli enemmän prikkoja lämmöt alempana. Mutta jos lisätään prikkoja voiko se lisätä myös huippunopeutta, ts. lisääkö se huippukierrosten tehoa - koska tehonhan on lisäännyttävä jos huippunopeus kasvaa.

Eipä noiden lämpöjen kanssa ole ongelmia ollut, mutta voisihan tuota kokeilla...

Hieman copy-pastea ulkomaan voorumilta

"Now that it's summer and hotter than hell down here, the shim is back in because a larger cumbustion chamber & lower compression helps cool the engine more.

When I race on the big tracks of Florida, I add an additional shim, to make it 3 shims total.

By increasing the combustion chamber size with more shims than stock it allows the engine to run even cooler.

It's weird because it makes the engine loose bottom eng performance, but it increases top speed at the same time. I think it affects the engine timing too.

So, on the big fast tracks more shims makes the engine have "longer legs". It could also explaine why I don't blow many of the stock engines + I try to never let the engine see more than 270 degrees

To cut it short.... just run 16% fuel & if your track is big & wide open most of the time add another shim in hot weather.OK"

Kärkeen lainaus OS V-Specin ohjekirjasta...
"Ignition timing is 'automatic' : under
reduced load, allowing higher rpm, the plug becomes
hotter and, appropriately, fires the fuel/air charge
earlier; conversely, at reduced rpm, the plug become
cooler and ignition is retarded."

Kansiprikan lisääminen laskee puritustahdin aikana sylinterissä muodostuvaa painetta ja siten mäntään kohdistuvaa voimaa ja edelleen moottorin tuottamaa vääntöä. Pitkillä suorilla moottori kiertää korkeammalle jolloin tehosta väännöllä on vähäisempi merkitys. Pienempi puristus sylinterissä pienentää osaltaan myös moottorin sisäsiä häviöitä ja auttaa saavuttamaan korkeampia kierroksia.

Huippukierrosten tehoa prikka lisää siinä tapauksessa, että suoraa riittää kierrättämään konetta korkeammalle. Toisaalta mutkasta lähteminen on tahmeampaa heikentyneestä (ala)väännöstä johtuen, joten suoran täytyy tästäkin syystä olla pidempi.

Hitaalla radalla korkeita kierroksia voi hakea lyhentämällä välitystä, keventämällä kiihdytettäviä massoja (vauhtipyörä, kytkin, diffit...) tai helpottamalla moottorin hengitystä (mutka ja pilli).

-L

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #984 : 14.07.08 - klo: 21.22 »
Sunnuntain kilpailun aikataulua hahmoteltu täällä http://rc10.fi/index.php?topic=28080.msg265904#msg265904

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #985 : 15.07.08 - klo: 12.04 »
Noi uudet optio iskarit tuntuvat istuvan autoon hyvin. Laatu erinomainen ja helppo täyttää.
Kuvien laatu sen sijaan ei... (nokia).
Tosin vakioiskarit toimivat hienosti, joten tämä ei ole mikään pakollin "upgrade".




Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #986 : 15.07.08 - klo: 22.58 »
noi muuten ei ole big boret vaan aika lailla normi, joten vakiojouset sopii.

uusi sunnuntain aikataulu http://rc10.fi/index.php?topic=28080.msg266055#msg266055

nyt kauempaakin mukaan, vielä voi ilmottautua!  :cool:

e: Ja muistakaa huomenna 16. kuun pariton keskiviikko eli kerhoilta Tattiksella - vielä ehtii hakemaan säätöjä ja varaosia sunnuntain kisaa ajatellen. Olen paikalla about klo 16-19 jos ei sada
« Viimeksi muokattu: 15.07.08 - klo: 23.17 kirjoittanut Mika R »

Poissa Kaheli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #987 : 16.07.08 - klo: 14.01 »
Minäkin tulen. Jos joku vois ottaa sen alaneulan mukaan niin pääsis ajelemaankin.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #988 : 16.07.08 - klo: 14.03 »
Minäkin tulen. Jos joku vois ottaa sen alaneulan mukaan niin pääsis ajelemaankin.
Mulla on...
Old fart

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #989 : 16.07.08 - klo: 21.35 »
Olipas jälleen kerran mukava ajella, vaikka radalla ei ollutkaan itteni ja Mikan lisäksi muita 1/8 GT autoja.

Se tässä "vakio" GT luokassa on kyllä aivan mielettömän mukavaa, että kun autojen suorituskyky on yhtenevä, on ajo erittäin tasaväkistä ja erot jäävät todella pieniksi. Tänäänkin huomasi kun Mikan kanssa, ajettiin kierros toisen jälkeen peräkkäin, niin pienikin liiallinen sladi kostautui oitis ohituksella tai toisen karkuun pääsyllä. Samoin voinen väittää, että hyvin säädetyllä autolla saa ainakin varmuutta lisää ajamiseen ja sitä kautta ei sitten tule ylimääräisiä spinnauksia tms. Tässä lajissa ei pärjää 400€ moottorilla - vaan oikeilla säädöillä ja ajotaidoilla  :cool:

Todella toivon, että kaikki jotka näitä GT kulkineita omistaa niin tulisi radalle - jo kahden auton voimin ajaminen on todella hauskaa ja usempien kanssa ajaminen on jo todella mukavaa. Ajajakorokkeeltakaan ei tarvitse juosta alas oikeastaan mitään muuta varten kuin auton tankkausta - kaataminen on äärimmäisen harvinaista  :wink:

Lisäksi pitää jälleen mainita kuinka hyviä noi uudet renkaat ovat ja jos hyvä tuuri käy niin niitä saadaan jo kisoihin lisää. Pito on selkeesti paras, mitä millään muilla kumeilla on ollut.

Sen lisäksi kokeilin noita jo aiemmin tilaamiani Italian halpiskumeja (SP Racing) ja nekin ovat erinomaiset. Hinta-/ laatusuhde on kyllä kohillaan kun kierros posteineen Italiasta maksoi n. 25€. Toki noi ei ole vyörenkaat, mutta pitävät silti muotonsa hyvin. Vyöllinen malli maksaakin jo tuplat  :shocked:, vaikka ei sekään ole paljoa se... Pitänee tilata tässä joskus kierros näitä super softeja kylmiä/ kosteita kelejä ajatellen. Jos joku haluaa samalla joitain noita SP Racingin kumeja niin hihkaise YV:llä niin laitan tilaukseen mukaan - säästetään postikuluissa.
Old fart