Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 711043 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1020 : 21.07.08 - klo: 15.16 »
6-7.9 on polttiskrossikisat.
Finnish Open 4 Turku.

Ja osallistujista aika moni koostuu juuri polttiskrossaajista eli ehkei paras mahdollinen vaihtoehto.

Tulevat polttiskrossi viikonloput osuu viikoille 32,34,36.
Tietenkin joo, toi akk:n kalenteri on aika hanurista, eivät ole osanneet edes laittaa tapahtumia aikajärjestykseen, mikä nyt noin periaatteessa tuntuisi loogiselta kun "kisakalenteri-linkistä" tulee vain yksi lista. Eipä tossa muutenkaan taida kaikkia kisoja olla.

No joo, mutta totta, että valtaosa ajaa myös M8:a joten ei varmasti kanna samaan viikonloppuun yrittää kisoja järjestää.

Mites sitten tuon 7.9. sijaan seuraava viikonloppu ja su 14.9.?
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1021 : 21.07.08 - klo: 15.25 »
Kannatetaan.

Poissa Vesku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1022 : 21.07.08 - klo: 19.10 »
näillä näkymin sopisi loistavasti.
hyviä kuvia kisoista paljon
Racers Group Finland
- Contrast - Genius - PMT - Lightscale - SCSm2 - ModellSport - Samba - Tourex

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1023 : 21.07.08 - klo: 19.25 »
..ja tässä lisää http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/29kzu+pipo-igt-kisat-tattis-2008.html by Pipo

.. aivan loistavia ..kiitos!

Pääkaupungin ajajamuotia kesä 2008, puolihousut ja tumma logo-paita  :cool:

« Viimeksi muokattu: 21.07.08 - klo: 19.41 kirjoittanut Mika R »

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1024 : 21.07.08 - klo: 21.00 »
Eli päivämäärät 17.8. ja 14.9. ilmeisesti kävisi.

Niin ja voisihan noihin päiviin ottaa säävarauksella myös lauantait varalle, eli 16.8. ja 13.9.

Toisen kisan ainakin voisi ajaa tattiksella, mutta mites toinen? Olisiko porukoilla intoa lähteä esim. Hyvinkäälle. Tarkemmin en kyllä edes tiedä kuinka kisan järjestäminen "vieraalle" radalle onnistuisi...
Old fart

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1025 : 21.07.08 - klo: 21.54 »
Mitä nappeja Mika oot ottanu päivän mittaan  :grin: :grin:
jätkä ajaa yhellä kädellä..
« Viimeksi muokattu: 21.07.08 - klo: 21.59 kirjoittanut moukari »
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1026 : 21.07.08 - klo: 22.13 »
ai tänään vai kisoissa? :cool:

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1027 : 21.07.08 - klo: 22.19 »
Mitä nappeja Mika oot ottanu päivän mittaan  :grin: :grin:
jätkä ajaa yhellä kädellä..

Ettei olisi toinen käsi konehuoneessa....
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1028 : 21.07.08 - klo: 22.51 »
Hehe... Jospa auto olikin just varikolla... Nyt saa riittää offtopic mun osalta:o)

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1029 : 22.07.08 - klo: 08.40 »
Lainaus käyttäjältä: Saki
kanssa kilpailijat menivät takasuoralla heittämällä ohi ja tää vertaus kuva on niin tosi kun voi vaan olla.
Yksi syy siihen oli myös kone, joka oli päivän aikana säädetty aivan liian piikille ja finaaliin sitten todella reilusti neulaa auki, jotta vältyttäisiin edellisien erien kaltaisilta koneen sammumisilta ?

missä vaiheessa alumiini sitten alkaa vaihtamaan väriä ?
2 min koneen sammumisen jälkeen sylkeä kannelle ja awot kun pihisee ja keittää kivasti !

mulla vaihtaa kansi väriä joka kerta sinisestä pikkasen violetiksi ja lämmöt ovat jossain 100-110C mun mittarilla.
Umpinainen kori tekee sen että säädöissä pitää olla maltillinen. Eli ilman koria moottori voi olla aika rikkaalla mutta ajaessa piristyy roimasti.
Laakerit tekevät moottorista erinomaisen eli jokaiselle IGT kuskille suosittelen vaihtamaan etulaakerin ja päälaakerin, jotka saa esim. JP-nitroracingiltä reilun parin kympin hintaan. Päälaakeri on Bocan valmistama. Moottori todella herää eloon eikä enää polta tulppia piikillä. Ei myös tarvitse pelätä sitten enää päälaakerin rikkoutumistakaan. Tietysti aluksi voi ajaa ihan vakiolaakereilla mutta ei gallonaa (4-5L) enempää.
Kisoissa Astonilla ajaneen etulaakeri oli varmaan sökö, koska kone ei pysynyt säädöissä (arvaus).
Laakerit ovat kohtuu helppo vaihtaa ilman asianmukaisia työkaluja; päälaakeri tippuu pois liedellä, uunissa tai kuumailmapuhaltimella, sitä ei tarvitse vetää pois väkivalloin. Uudet laakerit naputtelee huolellisesti paikoilleen esim. sopivalla puupalikalla. Tarvittaessa voin avustaa laakerien vaihdossa kuten joillekin on jo tehtykin, kunhan tuo laakerit mukanaa (nyt ovat itsellä loppu).

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1030 : 22.07.08 - klo: 08.47 »
Moi Mika!

Kertoisitko nuo laakerikoot (etu-, taka-, ja kakkosvaihteen laakeri) jotta osais suoraan tilata oikean kokoiset. Voisinpa toki apua kaivata tuossa hommassa, samoin ehkä koneen säätämisessä, en ole 100% varma että se on oikeissa säädöissä vaikka toimiikin kyllä hyvin.

Tänään tai huomenna radalle jos ei vaan sada. Ketään muita tulossa?

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1031 : 22.07.08 - klo: 08.53 »
Taka/pää http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?products_id=1010&language=fi

Etu http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?cPath=31_36&products_id=46

Vaihde http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?cPath=31_34&products_id=991
(voisin ottaa noita paketin ja myydä pareittain haluaville).

voisin yrittää tulla illalla keskiviikkona. katsotaan sitten onko jotain pientä säätöä tehtävissä. ei ne itselläkään täydelliset koskaan ole  :p toivottavasti niitä uusia renkaita on pian myös mukana myytäväksi, pitäis tulla maahan tällä viikolla.

e: ja ennenkuin laittaa moottorin uuniin tai lämmittää puhaltimella niin se pitää purkaa ja päälaakeria lukuunottamatta muut osat ottaa lohkosta pois pois  :smiley:
« Viimeksi muokattu: 22.07.08 - klo: 09.14 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1032 : 22.07.08 - klo: 13.38 »
Tässä olis ajovideo kisoista oikein musiikilla höystettynä http://www.youtube.com/watch?v=lpBArhyW5mM

huom! kannattaa valita "watch in high quality" tuosta Views alapuolelta niin kuvan laatu parempi

Kattelin tuossa autoa kisojen jäljiltä niin ei ihme että pientä lipsumista kun etukardaanin diffipoksin ulostulo oli löysällä ja front kick-up palan muovikin osittain pois pidätinruuvin hankauksesta...

Poissa ^wella^

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1033 : 22.07.08 - klo: 17.47 »


joo mäki vähä kattelin ku MIKA ajaaa vaa yhelkädel  :grin: :lol:
{IGT Aston Martin}

Poissa ^wella^

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1034 : 22.07.08 - klo: 18.04 »


jeee tosi hyvä video munki auto näköjää vilahtaa siin videos
:grin:
{IGT Aston Martin}

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1035 : 22.07.08 - klo: 19.38 »
Menen huomenna keskiviikkona ajamaan klo 12 eteenpäin. Olis mahtavaa jos joku muukin pääsisi paikalle silloin!

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1036 : 22.07.08 - klo: 21.08 »
Menen huomenna keskiviikkona ajamaan klo 12 eteenpäin. Olis mahtavaa jos joku muukin pääsisi paikalle silloin!
Voi olla, että ehkä tulen jo tuolloin tai sitten vasta viiden korvilla - jos silloinkaan. On hiukan epävarmaa  :undecided:
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1037 : 22.07.08 - klo: 21.28 »
vertailin IGT kierrosaikoja vitosautoihin ja luulen että ollaan samalla tasolla
http://rc10.fi/index.php?topic=28676.msg265717#msg265717
tuohon perustuen paras aika antaa kierrosajaksi luokkaa ~22,5 sec joka vastaa aika lailla meidän parhaita kierrosaikoja. otetaan vielä huomioon etteivät pojat tankkaa lainkaan eli ei tule varikkokäyntejä

ei sen kummempaa ajatusta, kunhan vertailin. antaa käsityksen autojen nopeudesta myös..

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1038 : 22.07.08 - klo: 21.45 »
vertailin IGT kierrosaikoja vitosautoihin ja luulen että ollaan samalla tasolla
http://rc10.fi/index.php?topic=28676.msg265717#msg265717
tuohon perustuen paras aika antaa kierrosajaksi luokkaa ~22,5 sec joka vastaa aika lailla meidän parhaita kierrosaikoja. otetaan vielä huomioon etteivät pojat tankkaa lainkaan eli ei tule varikkokäyntejä

ei sen kummempaa ajatusta, kunhan vertailin. antaa käsityksen autojen nopeudesta myös..

Laita Mika se 7kg autoon (joka on autojen paino ero) kiinni viellä ja kokeille sitten noita sinun kierrosaikoja uudestaan (miksi pitää vertailla nämä kekskenään, vertaille vaikka c8 auton kanssa niin katsotaan sitten uudestaan), tai laita tuota meidän bensaa eli 95, 98 tai biobensaa koneeseen niin saadaan samat tehot ulos :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1039 : 22.07.08 - klo: 21.49 »
no olipas juttu Jerzi  :roll:

voihan sitä nyt verrata; monella on se käsitys että GT autot ovat hitaita. Ja hinta on alle 500 euroa.

C8 autoista en sano mitään

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1040 : 22.07.08 - klo: 21.49 »
No just siks vertaili että kierrosajat ovat aikalailla samaa tasoa...
Eli saa porukka käsityksen mitä vauhtia nämä autot kiertää radalla.

Jos sanois että jää muutaman sekan per kierros C8 autolle niin monellako olis tajua mitä vauhtia autot siis oikeasti menevätkään.

Kuhan taas menee hernes nenään kun jollain kierretään samaa vauhtia ja satuttiin vaan toteemaan että samaa vauhtia nää menee rataa ympäri ku vitos autot.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1041 : 22.07.08 - klo: 21.51 »
juuri näin!

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1042 : 22.07.08 - klo: 21.55 »
no olipas juttu Jerzi  :roll:

voihan sitä nyt verrata; monella on se käsitys että GT autot ovat hitaita. Ja hinta on alle 500 euroa.

C8 autoista en sano mitään

Aina on puhuttu siitä kuinka laiskoja meidän femma autot on joten voidaan sitten sanoa että teidän autot ovat yhtä laiskoja :lol:
Kelaa vähän meillä on ruohonleikkuri koneet kiinni ja teillä on nitropelit :p
Jerzi

PS Väitän että harjaton sharkki on nopeampi kuin femmaautot tattiksen radalla.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1043 : 22.07.08 - klo: 21.58 »
no se "laiskuus" perustuu pitkälle ääneen ja kokoon, kiihtyvyys ei ole ihan samaa luokkaa mutta huippunopeus on parempi

ollaan sitten "laiskoja" molemmat. ja onhan tuo Ls-5 luokkain kehittynyt viime vuosina valtavasti.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1044 : 22.07.08 - klo: 22.16 »
no se "laiskuus" perustuu pitkälle ääneen ja kokoon, kiihtyvyys ei ole ihan samaa luokkaa mutta huippunopeus on parempi

ollaan sitten "laiskoja" molemmat. ja onhan tuo Ls-5 luokkain kehittynyt viime vuosina valtavasti.

Minun mielestä olis parempi jos vertaat noihin samanluokan muihin merkkeihin nähden.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1045 : 22.07.08 - klo: 22.28 »
Se on samalla tasolla.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1046 : 22.07.08 - klo: 22.29 »
Se on samalla tasolla.

Näin voin kuvitella asian olevan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1047 : 23.07.08 - klo: 08.42 »
no se "laiskuus" perustuu pitkälle ääneen ja kokoon, kiihtyvyys ei ole ihan samaa luokkaa mutta huippunopeus on parempi

ollaan sitten "laiskoja" molemmat. ja onhan tuo Ls-5 luokkain kehittynyt viime vuosina valtavasti.

Minun mielestä olis parempi jos vertaat noihin samanluokan muihin merkkeihin nähden.
Jerzi

Saman luokan muihin merkkeihin... WTF

Ööö... nää GT autot kulkee samaa vauhdia ku GT autot...

Eikö se ny jo käyny ilmi että tuo vertaus oli vain ja ainoastaan luomaan perspektiiviä...

Jokainen joka on nähnyt LS5 auton, tietää sen nopeuden ja myös mieltää kyseiset autot nopeiksi...
Suurin osa on nähnyt GT autojen nopeutta ainoastaan videolla tai muutenvaan olettaa kun kuulee minkälainen auto on, sen nopeuden.

No nyt on joku jonka kierrosajat ovat lähellä samaa... Eli LS5.
Tietysti sillon todetaan että nää GT autot kiertää rataa samaa vauhtia.

Kumma juttu että aina kun joku vertaa jonkin auton nopeutta sellaiseen millä sinä ajat, alkaa tämä sama saarna.
Aina kun puhuttiin Sharkin ja miniasson olevan yhtänopeita ompun radalla niin jo alko taas vänkä... "laittakaa assoon painoa jne jne jne"
Ja ne autot oli sentään käytännössä saman luokan autoja.

Mitä tulee tuohon sharkki vs. LS5... Älä ny viitsi naurattaa.
Skarkki losahtaa siinä vaiheessa viimeistään parin kierroksen jälkeen.
Yhtä naurettavaa olisi sanoa että Miniasso menee sitten 9200kv harjattomalla + 11v lipolla ratakierroksen kovempaa ku C8...
Toisaalta... ei edes yhtä naurettavaa... Asso kun pysyy noilla tehoilla kasassa...

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1048 : 23.07.08 - klo: 08.54 »
no se "laiskuus" perustuu pitkälle ääneen ja kokoon, kiihtyvyys ei ole ihan samaa luokkaa mutta huippunopeus on parempi

ollaan sitten "laiskoja" molemmat. ja onhan tuo Ls-5 luokkain kehittynyt viime vuosina valtavasti.

Minun mielestä olis parempi jos vertaat noihin samanluokan muihin merkkeihin nähden.
Jerzi

Saman luokan muihin merkkeihin... WTF

Ööö... nää GT autot kulkee samaa vauhdia ku GT autot...

Eikö se ny jo käyny ilmi että tuo vertaus oli vain ja ainoastaan luomaan perspektiiviä...

Jokainen joka on nähnyt LS5 auton, tietää sen nopeuden ja myös mieltää kyseiset autot nopeiksi...
Suurin osa on nähnyt GT autojen nopeutta ainoastaan videolla tai muutenvaan olettaa kun kuulee minkälainen auto on, sen nopeuden.

No nyt on joku jonka kierrosajat ovat lähellä samaa... Eli LS5.
Tietysti sillon todetaan että nää GT autot kiertää rataa samaa vauhtia.

Kumma juttu että aina kun joku vertaa jonkin auton nopeutta sellaiseen millä sinä ajat, alkaa tämä sama saarna.
Aina kun puhuttiin Sharkin ja miniasson olevan yhtänopeita ompun radalla niin jo alko taas vänkä... "laittakaa assoon painoa jne jne jne"
Ja ne autot oli sentään käytännössä saman luokan autoja.

Mitä tulee tuohon sharkki vs. LS5... Älä ny viitsi naurattaa.
Skarkki losahtaa siinä vaiheessa viimeistään parin kierroksen jälkeen.
Yhtä naurettavaa olisi sanoa että Miniasso menee sitten 9200kv harjattomalla + 11v lipolla ratakierroksen kovempaa ku C8...
Toisaalta... ei edes yhtä naurettavaa... Asso kun pysyy noilla tehoilla kasassa...

 :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1049 : 23.07.08 - klo: 10.23 »
Minun mielestä olis parempi jos vertaat noihin samanluokan muihin merkkeihin nähden.
Jerzi
Voi hemmetti Jerzi, mistä tää nyt taas kumpuaa :huh:

Miksi sun pitää tulla sanomaan mihin tätä nopeutta verrataan? Aivan kuten Hoke jo kirjoittikin on luonnollista verrata johonkin, minkä monet jo tietää. Ja nyt sattumoisin aika monet tietää kuinka laiskasti ne LS5 autot kulkee niillä pensasleikkurin moottoreilla  :wink: Miksi sun pitää tulla puollustelemaan LS5 autoja, kun niistä ei ole kyse VAAN NÄISTÄ GT AUTOISTA. Taitaa olla niin, että pilkka kolahti omaan nilkkaan kun sen sinun (hienosti) järjestetyn kertsikisan jälkeen alkoi kauhea vääntö, että rata on liian pitkä, pitää lyhentää ja näyttävyys ei riitä näille GT autoille  :undecided: Onko nyt sitten niin, että kun nämä GT autot kiertävät tattiksen rataa samaa tahtia vitosten kanssa niin sinun seuraavissa kertsikisoissa rataa on lyhennetty NÄYTTÄVYYDEN nimissä???

Lopeta Jerzi tää nälvääminen tätä GT luokkaa kohtaan ja ole vaikka kommentoimatta jos ei parempaa asiaa ole. Ne jotka sinut tuntee näkee kyllä näiden kirjoitustesi läpi, mutta varmasti monet ulkopuoliset ihmettelevät ja saattavat jopa ottaa tekstisi tosissaan.
Old fart