Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 710849 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1050 : 23.07.08 - klo: 11.49 »
Loistava sää. Tulen tänään radalle iltapäivästä. Mulla on noita vaihteen lakuja paketti, josta voi lohkasta tarvitseville.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1051 : 23.07.08 - klo: 12.04 »
Minun mielestä olis parempi jos vertaat noihin samanluokan muihin merkkeihin nähden.
Jerzi
Voi hemmetti Jerzi, mistä tää nyt taas kumpuaa :huh:

Miksi sun pitää tulla sanomaan mihin tätä nopeutta verrataan? Aivan kuten Hoke jo kirjoittikin on luonnollista verrata johonkin, minkä monet jo tietää. Ja nyt sattumoisin aika monet tietää kuinka laiskasti ne LS5 autot kulkee niillä pensasleikkurin moottoreilla  :wink: Miksi sun pitää tulla puollustelemaan LS5 autoja, kun niistä ei ole kyse VAAN NÄISTÄ GT AUTOISTA. Taitaa olla niin, että pilkka kolahti omaan nilkkaan kun sen sinun (hienosti) järjestetyn kertsikisan jälkeen alkoi kauhea vääntö, että rata on liian pitkä, pitää lyhentää ja näyttävyys ei riitä näille GT autoille  :undecided: Onko nyt sitten niin, että kun nämä GT autot kiertävät tattiksen rataa samaa tahtia vitosten kanssa niin sinun seuraavissa kertsikisoissa rataa on lyhennetty NÄYTTÄVYYDEN nimissä???

Lopeta Jerzi tää nälvääminen tätä GT luokkaa kohtaan ja ole vaikka kommentoimatta jos ei parempaa asiaa ole. Ne jotka sinut tuntee näkee kyllä näiden kirjoitustesi läpi, mutta varmasti monet ulkopuoliset ihmettelevät ja saattavat jopa ottaa tekstisi tosissaan.

Eikös ole parempi verrata vaikkapas c8 tai turisti luokkan autoihin kuin kaikki tietää kuinka kovaa ne menee ja yleis käsitys on se että femmaautot on todella laiskoja joten jos vertaatte femmaautoon niin silloin se on väärä kohde lähteä kuvailemaan gt luokan auton nopeutta, antaisi paremman käsityksen nyt ainakin miten kovaa gt rtr kulkee. Olen edelleen sitä mieltä että tuo gt luokka ei ole huono juttu, ja en minä välitä mitä muut ajattelevat minusta kuin kirjoitan tänne(näin meidän kesken :wink:).
Ja sitä näyttävyyttä saadaan lisää kuin lyhennetään sitä rataa tietyille luokille (ainakin autot pysyy paremmin nipussa, nyt en tarkoita pelkästään gt luokkaa, kelaa jos meidän rata (siis ls-5 luokalle) olis puolet pidempi, mitä siitäkin tulis, 8 autoa kiertää rataa ja missä näyttävyys on).
Eilen satoi niin paljon vettä että en menis takuuseen että saatte ajaa pitkää rataa ympäri, kenties lyhyttä voi ajaa.
Jerzi

PS Sharkeilla pääsis ajamaan luultavasti siellä tänään ja nuo veneet olis kova sana myös(ainakin eilisin perusteella.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1052 : 23.07.08 - klo: 12.52 »
Mikä tässä nyt on niin vaikeeta.

Jos halutaan verrata auton nopeutta johonkin samaa vauhtia rataa kiertävään härveliin jotta porukka saa käsityksen oikeasta nopeudesta niin sillon se on FEMMA AUTO!!!!

Ei erittäin harvinainen meillä suomessa oleva C8 joka on selvästi nopeemppi, tai turistikaan.

Kun ei niistä voi kummastakaan sanoa että menee samaa vauhtia kuin GT... Ne kun EI MENE!!!!

En vaan voi millään ymmärtää tätä näyttävyys juttuakaan.
Vastahan oli talvella vääntö siitä että 1/18 autoilla on hanurista ajaa kun radalla on enemmän autoja... Maksimissaan 6 autoa kerrallaan oli mielestäsi hyvä...
No missä on näyttävyys???
Perhana autoja radalle sen verran ku kuskeja mahtuu lauteille niin siinä on näyttävyyttä kokorahan edestä.
Pienempi rata vie sen näyttävyyden, koska touhu menee puhtaasti romuralliksi.

Kumma kun muut tajuaa, mutta yksi ei.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1053 : 23.07.08 - klo: 13.02 »
Sinähän sen sanoit, mutta kuin ei ole autoja jota kiertäisi rataa niin silloin ei ole isolla radalla kovinkaan paljoo näyttävyyttä. Pienempi rata jos on vähemmän kuskeja.
Kelaa kuin laitetaan 10 sharkkia kiertämään tattiksen isoa rataa, se ei riitä jotta saadaan näyttävyyttä, silloin pitää olla jotta olis jonkin näköistä niin 20kpl niitä kiertämässä eikä 10.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1054 : 23.07.08 - klo: 13.08 »
Joo... Onko tämä sharkki topikki vai GT topikki????

10 Sharkkia tuon kokoisella radalla on vitsi... 10 GT autoa on jo menoa ja 12 + autoa on paljon menoa ja meininkiä.

10 Sharkkia pienellä radalla on menoa... 10 GT autoa samalla pätkäradalla on jo suuri vitsi. Katkeamaton romuralli helminauha.

Aivan käsittämätöntä että vertaat keskenään härveleitä jotka eivät ole missään asiassa samalla viivalla...

C8 vs GT---- Sharkki vs GT

Ei hemmetti sentään

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1055 : 23.07.08 - klo: 13.33 »
Taas olet oikeassa, mutta 5 gt autoa tattiksella on myös hiukan vitsin poikanen (ei ole vaan näyttävyyttä 5 autolla, voihan kuskeilla olla keskenään hauskaa), yritin sinulle hiukan valaista että tuollee mutta kuin ei mene niin ei mene.
Jerzi

PS Edelleen painotan että tuo luokka on näyttävä ja sen saisi vielläkin näyttävämmäksi mutta siihen minä en enää kajoa.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1056 : 23.07.08 - klo: 14.05 »
Yritin myös sinulle valaista että ei ole luokan tai radan vika jos vain 3 autoa starttaa vikaan finaaliin...
Kuten niin moneen kertaan sanoin... Kisat oli ensimmäiset ja aina käy niin että ekat kisat opettaa autoista hajoavat kohteet yms...
Seuraavassa kisassa tilanne on toinen.
Ja mitä nähtiin???
No tilanne oli hyvinkin toisenlainen.
Jo oli autoa radalla.

Ei formuloissakaan ruveta miettimään että josko ajettais kartting radalla seuraava kisa kun tuli edellisessä kisassa maaliin vaan 3 autoa... loput kun keskeytti.
Näitäkin on nähty.

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1057 : 23.07.08 - klo: 14.32 »
Taas olet oikeassa, mutta 5 gt autoa tattiksella on myös hiukan vitsin poikanen (ei ole vaan näyttävyyttä 5 autolla, voihan kuskeilla olla keskenään hauskaa)
Viime viikonlopun kisaformaatti isolla radalla oli ainakin mun mielestä ihan toimivan näköinen. Kaksi erää joissa molemmissa neljä autoa, ja kaksi eräkierrosta. Kaksinkertaisessa finaalissa oli sitten kaikki paikallaolleet, eli kahdeksan autoa.
Alkuerien pienempää automäärää puoltaa se että alkuerissä ajetaan kelloa vastaan, ei toisia vastaan. Tarkoitus ei siis ole että alkuerissä taistellaan näyttävästi autot rintarinnan, vaan jokainen tekee parhaansa itsekseen tasavertaisissa olosuhteissa (mahdollisimman puhtaalla radalla).
Finaalien kahdeksan autoa oli riittävä määrä näyttävyyden kannalta. Oli aivan riittävästi taistelua kärkipaikoista, oli kierroksella ohituksia, varikkosäpinää, kolareita yms.

Viimekisan perusteella en näe mitään syytä miksi rataa pitäisi lyhentää noille gt-autoille. Vedittehän tekin LS-5 autoilla alkuerät niin että autoja oli liikkeellä 3-5 kerrallaan. Jos gt-autoille pitäisi rataa lyhentää näyttävyyden lisäämiseksi niin ihan yhtä hyvin sen voisi tehdä myös LS-5 autoille, ratakierroshan kestää molemmille aika tarkalleen yhtä kauan. Ei se ~15cm pituusero tuo sitä näyttävyyttä LS-5 autoille mikäli niitäkin on radalla vaan 3-5 kerrallaan.

Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1058 : 23.07.08 - klo: 14.40 »
Eikös ole parempi verrata vaikkapas c8 tai turisti luokkan autoihin kuin kaikki tietää kuinka kovaa ne menee ja yleis käsitys on se että femmaautot on todella laiskoja joten jos vertaatte femmaautoon niin silloin se on väärä kohde lähteä kuvailemaan gt luokan auton nopeutta, antaisi paremman käsityksen nyt ainakin miten kovaa gt rtr kulkee.
Siis ei jumalavita ja hitsin pimpulat. Voihan noiden GT autojan nopeutta verrata vaikka luotijunaan, mutta mitä se kertoo kenellekkää :huh: Tässä ei ollut kyse mistään kilpailusta, että lällällää meidän RTR GT:t kulkee yhtä kovaa ku teidän ziljoonan eskon hitek kilpurit - EI. Pelkästään antaa käsitys VAUHDISTA. LS5 on hieno luokka ja aivan oma maailmansa, sille kaikki kunnia.

Mutta ymmärrätkö sen, että moni ei tiedä kuinka kovaa/ hitaasti nämä GT autot kulkevat? GT autot ovat vielä tuiki harvinaisia ja monikaan ei niitä ole luonnossa nähnyt. Kun nyt sitten femma-autoja on erittäin moni nähnyt, moni on varmasti tullut oikein varta vasten katsomaan femmojen kisoja, kun ovat isoja ja kisoissa on menoa ja tiukkoja vääntöjä - hyvää viihdettä siis.

Eikö silloin ole järin luontevaa kertoa, että hei näillä GT autoilla kiertää tattiksen noin suurin piirtein samassa ajassa kuin femma-autolla - eli ts. nopeus on likimain yhtenevä. GT auto kiihtyy hiukan paremmin ja on notkeampi mutkissa, kun taas femma-auto kulkee kovempaa. Se nyt vain sattui olemaan tuuria, että GT autot kulkevat samaa tahtia femmojen kanssa, jos vauhti olisi ollut yhtenevä esim 1/10 (polttis) turistien kanssa olisi, Mika varmaan verrannut nopeutta niihin.

Mutta eiköhän tämä riitä, ainakin omalta osalta. Muut paitsi Jerzi varmaan jo tajusi mitä vauhtia nämä kulkee

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1
...ja en minä välitä mitä muut ajattelevat minusta kuin kirjoitan tänne(näin meidän kesken :wink:).
Joo näin meidän kesken... Ne jotka sinut tietää ja tuntee osaa lukea tekstejäsi Jerzilasit päässä, mutta ne jotke ei tunne, ei todella tiedä kuka tämän nikin takana on ja millainen "huumorintaju" ko. henkilöllä mahtaa olla. Ja voin sanoa, että vaikka tietää ja tuntee ei näistä kirjoituksista silti voi aina tietää millä mielellä ne on kirjoitettu - ilmeitä kun ei tekstistä näe...

Toivottavasti peruskoulussa opetetaan keskustelupalstalle kirjoittamista ja keskustelupalstojen lukemista - se on taito mitä moni ei osaa...


Joo ja tänään ehdottomasti baanalle

T: viideltä radalla
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1059 : 23.07.08 - klo: 15.32 »
Se nyt vain sattui olemaan tuuria, että GT autot kulkevat samaa tahtia femmojen kanssa, jos vauhti olisi ollut yhtenevä esim 1/10 (polttis) turistien kanssa olisi, Mika varmaan verrannut nopeutta niihin.

Viikko sitten Tommi Alho (top krossikuski) oli ajamassa FW05 1/10 RTR autolla mikäli oikein ymmärsin ja saatiin erittäin hyvää vääntöä myös sen kanssa. Kierrosajat olivat samoja. Auto ei tainnut kuitenkaan olla viimeien päälle TP-10 vaan readyset, tosin ei sekään hiljaa mennyt.

Nähdään kohta.

Poissa ^wella^

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1060 : 23.07.08 - klo: 21.53 »
no niin nyt on astoniin hommattu laakerit koneeseen {jp-nitrosta} ,kun arvelit että ne on loppu.....
ja onhan ne nyt varmaan kun on jo ajettu yli 10.L..... :grin: :lipsrsealed:
sit katotaa pysyykö säädöt kohdallaan.... pitää kysyy sit MIKALT jos ei osaa vaihtaaaa.... :undecided:
{IGT Aston Martin}

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1061 : 23.07.08 - klo: 22.06 »
Tänään tuli taas päivällä pärtsättyä. Konetta sain taas vähän lähemmäksi säätöjä alkoipa sitä vauhtiakin tulla sitä kautta lisää. Yritin myös käynnistää konetta McCoyn 59 tulpalla mutta eipä suostunut käynnistymään niillä säädöillä. Niinpä laitoin orkkis tulpan paikalleen ja taas toimi.

Uudet laakerit moottoriin ja kakkosvaihteeseen tuli tänään, seuraavaksi ne vaihtoon (Mikan avustuksella?). Vaihdan tuon tulpan sitten samassa rytäkässä. Ilmeisesti tuota kakkosvaihteen vaihtamisajankohtaa voi säätää? Mulla ainakin vaihde vaihtuu todella nopeasti, liian nopeasti. Tuntuu myös että tuota suoranopeutta sais vähän lisää olla, oletteko vaihtaneet isompaa ratasta?

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1062 : 24.07.08 - klo: 00.42 »
Luultavasti ne ovat vaihtaneet isompaa pinjonia eikä isompaa pääratasta. HPI:llä on vissiin noita pinjoneita hyllyssä, Mika tietää paremmin kuin vissiin hän hommas semmoiset.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa arion

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1063 : 24.07.08 - klo: 01.27 »
Luultavasti ne ovat vaihtaneet isompaa pinjonia eikä isompaa pääratasta. HPI:llä on vissiin noita pinjoneita hyllyssä, Mika tietää paremmin kuin vissiin hän hommas semmoiset.
Jerzi

Luultavasti... vissiin x 3...
Tuuli heiluttaa _vissiin_ huulia? :tongue:

Pinioneita löytyy kössiltä suurimmillaan 19 piikkiseen. Uuden GT2:n myötä on saatavilla toisenmoiset spurritkin. Tässä säikeessäkin oli noista jo juttua. Vakiolaatikon kanssa isommat kuin Kyöstin pinionit (HPI) vaatii muitakin muutoksia. Tästäkin juttua aiemmin tässä säikeessä.

http://rc10.fi/index.php?topic=25206.msg254058#msg254058
http://infernogt.proboards102.com/index.cgi?board=reference&action=display&thread=986

No mutu...


Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1064 : 24.07.08 - klo: 10.09 »
Aivan..

Kyosholta tuli juuri ulos isommat GT2 spurrit mutta niitä ei olla vielä päästy kokeilee. Pinjoneita ollaan kokeiltu ja ajettu yleensä 15/18 tai 15/19 välityksellä, itse jälkimmäiselllä.

Nimimerkki InfernoGT laittoi HPI osanumerot esille muutama sivu sitten. Itse hommasin HPI R40 rattaat mutta ne eivät sopineet ja olen ajanut ihan vakioilla. MikkoL on testaamassa jotain Kyoshon FW05 välityksiä mutta ei ole vielä saanut kaikkia osia.

Oltiin Pööki viideltä radalla, minä, MikkoL ja Vesku. Olit tainnu jo lähtee.
Vaihdetta voi säätää siitä säätöruuvista, kiristä sitä pienempää 6-koloruuvia vaikka 5-15 min niin vaihde vaihtaa myöhemmin (se isompi on lukitusruuvi, vrt. ohjekirja).

Toi mun "varakone" jonka ostin käytettynä ja vaihdoin lakut kulki ihan sairaasti. Jätkät naureskeli että autossa oli kolmas vaihde. Se suorastaan vaati laittaa piikille, ei toiminu muuten. Katsotaan kuinka kauan se toimii noin ennen kuin laukee haha... Vaihdoin etulaakerin paikanpäällä vielä uuteen ennen ajoa siellä radalla kun siinä oli jotain rutinaa, joka häipyi vielä vaihdolla (nopea juttu).

^wella^, ohjeet purkamiseen löytyy täältä http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html#moottorin%20purku
tuokaa kone mulle jos ei luonnistu, vaihdan lakut. Olen lauantaina Lavangossa kisoissa, voitte tuoda vaikka sinne.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1065 : 24.07.08 - klo: 10.28 »
Ipanema rengaslähetys on maassa tänään. Voitais yrittää järjestää testisessiota huomiselle tai sitten ensi viikolle.
Hinta tarkentuu kunhan ne saadaan tullista läpi (JP-nitroracing siis).

Jotkut ovat varmaan lukeneet hauskoja kommenetteja noista renkaista esim. jenkkiforumeilta. Yksikin kaveri kertoi ajaneensa GT autoa useilla eri renkailla ennen näitä ja sanoi ettei kahdeksan vuoden aikana mitä on ajanut RC autoja ole törmännyt renkaaseen, joka olisi tehnyt ajamiseen yhtä suuren eron kuin tämä. Pääsette pian itse toteamaan onko näin vai ei.. meillä tuli saaduista sample -renkaista ainakin hyvät fiilikset. Renkaita tulee vain yhtä laatua, medium slicksi kovalla insertillä, katsottiin se parhaaksi suomen oloihin tässä vaiheessa.

Poissa ^wella^

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1066 : 24.07.08 - klo: 11.47 »
No joo katotaaa siit vähä mallii ja tuodaan vaik sinne kisoihi jos ei saada kuntoon  :undecided:
{IGT Aston Martin}

Poissa Kookle

  • Jäsen
    • Profiili
    • qwia.net
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1067 : 24.07.08 - klo: 18.27 »
Morjens.

Ens viikon alussa pitäis saapua tällainen IGT ja tarkoituksena olis vaihtaa siihen 2.4Ghz radiot. Mahdollisimman halvalla pitäis päästä. Silmään sattui osumaan tällainen Sanwan MX3-FHSS setti. Tekeekö sillä mitään ja miten vois soveltua tähän autoon. Aiemmin on tässä topikissa mainittu että servot kannattais vaihtaa, niin miten nää Sanwan servot kävis tilalle.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1068 : 24.07.08 - klo: 20.56 »
Noi radiot on ihan kelpo vehkeet mutta servot jotka tulee mukana eivät ole kummoiset...eli ohjaukseen sellaista ei kannata laittaa mutta ihan käypiä vaikka vara servoiksi kaasulle/jarrulle.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa kessi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1069 : 24.07.08 - klo: 21.08 »
joo itelläni on mx-3 sanwa ihan tyytyvainen laitteeseen servot ehkä kaasu jarru servoiksi ohjain ei juurikaan miinuksia servot piha suditukseen en itse käytä. akku on mikä kannattaa hankkia ohjaimeen tai patteritkin saa ladata joka ajo kerran jälkeen . kelpo ohjain ei voi moittia muuten itse en edes käyttäisi moista
C8, kyosho evolva, rex pr-21r01wc (m.rossi) ,picco 21 (Ielasi Daniele), Sanwa.

Poissa Kookle

  • Jäsen
    • Profiili
    • qwia.net
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1070 : 24.07.08 - klo: 21.14 »
Okkei, kiitoksia.

Pitänee laittaa jossain vaiheessa tilaukseen.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1071 : 24.07.08 - klo: 21.54 »
Morjens.

Ens viikon alussa pitäis saapua tällainen IGT ja tarkoituksena olis vaihtaa siihen 2.4Ghz radiot. Mahdollisimman halvalla pitäis päästä. Silmään sattui osumaan tällainen Sanwan MX3-FHSS setti. Tekeekö sillä mitään ja miten vois soveltua tähän autoon. Aiemmin on tässä topikissa mainittu että servot kannattais vaihtaa, niin miten nää Sanwan servot kävis tilalle.

hienoa, pääsetkö tattarisuolle ajamaan, jos pääset tule ihmeessä mukaan porukkaan

Poissa Kookle

  • Jäsen
    • Profiili
    • qwia.net
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1072 : 24.07.08 - klo: 22.18 »
Tattarisuolle joo tarkoitus olisi tulla ajelemaan. Hirveesti en oo vielä ajellut, asfaltilla en ollenkaan, mutta eiköhän se siitä pikkuhiljaa lähde eteenpäin.

Poissa ^wella^

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1073 : 24.07.08 - klo: 22.21 »
ootteko muuten kattonu niit uusii kori-mallei.. :huh: Ne on kyl hianoi ainaki se corvette.. :lipsrsealed:
Paljokoha semmonen maksaa  :huh: 
{IGT Aston Martin}

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1074 : 24.07.08 - klo: 23.03 »
Hienoa kookle.. Kyllä se siitä lähtee.. Ollaan katseltu, samaa mieltä! GT2 ei tule olemaan olennaisesti nykyisiä malleja kalliimpi kuulemma. Vette taitaa löytää tiensä tänne suuntaan syksyllä..

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1075 : 25.07.08 - klo: 00.13 »
Mulle oli ainakin yllätys, että noilla päästin 'samoihin' kuin LS-5 -autolla, ainakin videoiden perusteella. Eli vaikka vauhti näyttää hitaalta, niin ajamisessa riittää haastetta jonkinverran. Hienoa!

Jos noi uudet renkaat on yhtään paremmat, niin läpit putoo vielä.
---

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1076 : 25.07.08 - klo: 00.36 »
Morjens.

Ens viikon alussa pitäis saapua tällainen IGT ja tarkoituksena olis vaihtaa siihen 2.4Ghz radiot. Mahdollisimman halvalla pitäis päästä. Silmään sattui osumaan tällainen Sanwan MX3-FHSS setti. Tekeekö sillä mitään ja miten vois soveltua tähän autoon. Aiemmin on tässä topikissa mainittu että servot kannattais vaihtaa, niin miten nää Sanwan servot kävis tilalle.

Laita ihmeessä ostetaan osioon ilmoitus että ostetaan huippu radiot hintaan 100e ja varmasti saat kunnolliset radiot sillä hintaan.
En sano että tuo sanwa malli olis huono (itse ajan sanwalla M8 malli) mutta tuolla 100e hinnalla saat takuu varmasti laadukkaammat radiot.
Jerzi

PS Se että radiossa ei ole 2.4 systeemiä ei tee radiosta huonommat.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1077 : 25.07.08 - klo: 01.10 »
Näin uskon Jarkko. Täytyis järjestää ajanotto vaan useammin paikalle tai tuollainen personal jota jotku turistit näyttää käyttävän. Aika 'rela' luokkahan tämä on verrattuna kovimpiin kisaluokkiin mutta kovenee koko ajan ;) nyt on hyvä hypätä kyytiin vaikkapa uusien harrastajien tai niiden joita polttikset kiinnostaa esim sähköjen tai krossin ohella.
e: ja tottahan tämä sopii erityisen hyvin vanhemmille kuskeille ainoaksi luokaksi kuten minä. Täytyy varmaan hommata tommonen personal laptimeri (saa tarjota käytettyä YV:llä).
« Viimeksi muokattu: 25.07.08 - klo: 10.28 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1078 : 25.07.08 - klo: 12.12 »
vähän niksipirkkaosastoa -

jos vaihteen tappi kuluu tai vaihde ei muuten vaan ota enää kiinni, niin voi kokeilla seuraavaa (itse tein juuri ja meinaan testata), nyt puhutaan siis aivan vakiovaihteesta, jossa yksi tappi:

-lyö varovasti pois tuo alkuperäinen tappi rattaasta, taitaa olla 2mm halkaisija
-dremelillä esim. 2,2mm poranterällä uusi reikä
-2,5mm teräksisestä poranterästä uusi tappi dremelin katkaisulaikalla (tällainen terä maksaa jonku euron)
-uusi tappi paikalleen varovasti läpi lyömällä, on sen verran tiukka sovitus että tuskin tarvitsee liimaa väliin

uusi tappi on sen verran isompi että näkisin että nyt vaihde ottaa uudelleen kiinni

vaihteessa välysten shimmaus on tärkeää ettei vaihteen hammas pääse lyömään rattaan ulkokehälle ja kuluttamaan vaihteen ratasta epätasaisesti

jos dremeli löytyy (ja tottahan jokaisella RC harrastajalla sellainen on) niin helppo ja halpa tapa korjata vaihde, jos tuo toimii  :p
jos tämäkin antautuu niin sitten se on ehkä ostettava kokonaan uusi, mutta varmaan siinä jonku aikaa menee

aijjoo, renkaiden testaus menee ensi viikkoon, silloin ainakin itsellä on iltaisin hyvin aikaa vaikka duuni taas alkaakin, yök. Tattarilla varmaan aika usein ensi viikolla jos sää sallii.
« Viimeksi muokattu: 25.07.08 - klo: 12.21 kirjoittanut Mika R »

Poissa antton2

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1079 : 25.07.08 - klo: 13.19 »
Lähinnä Rinteeltä olisin kysyny onnistuuko tämän luokan autojen treenaaminen/ajaminen ns. asfalttipiha olosuhteissa, radat kun on itestä vähän etäällä. Tiedän et radalla harjoittelu on aina eri kuin pihoissa mutta pystyykö edes ajaa järkevästi?