Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 710826 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1200 : 07.08.08 - klo: 15.21 »
Jep, FW-05:n kytkinakseli, -kello ja 17/21 pinionit sopivat paikalle hyvin pienillä sovituksilla. Kytkinkellon ja 2. vaihteen rattaan väliin n. 3 mm prikka, niin että rattaiden linjaus menee kohdalleen.

Vauhtia riitti ihan "kivasti" (Pieto alko mököttämään, ku ei pysyny perässä) onhan tossa toki hiukan lisäystä vakioon (14/17)
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1201 : 07.08.08 - klo: 16.05 »
Pietolla taisi kuitenkin olla 15/19 ja pinjonissa 2 hampaan lisäys tekee näköjään ison eron
Menee vissiin lähelle GT2 välityksiä, joka tosin on vielä hieman pidempi 21/40T, sulla 21/43
Good job Mikko!

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1202 : 07.08.08 - klo: 17.41 »
Kuva GT2:sen jarruista. Mitenköhän tuo onnistuisi tuohon IGT:hen? Meneekö ihan helpolla vai onko liikaa säätöä? Itse ainaskin haluaisin (ehkä) vähäsen tehokkaamat jarrut. Muistetaan kummiskin että jarru on vauhdin surma  :lol:
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1203 : 07.08.08 - klo: 18.00 »
Helposti. Radiolevystä pitää viilata vain hieman pois tuon toisen jarrulevyn ja paljon kohdalta. Mulla on tollanen setti valmiina itse asiassa, kun meinasin kokeilla keskidiffiä jossain vaiheessa....

GT2 on sama radiolevy kuin ykkösessä, mutta STn pidemmän alustan takia siinä on tilaa kahdelle levylle vaikka keskidiffin paikalla on tuo pituussuunnassa jonkin verran pidempi vaihdelaatikko. Vaikka saattaa kyllä olla että ST:ssä siitä on itse asiassa höylätty vähän radiolevystä pois, en muista varmasti.
« Viimeksi muokattu: 07.08.08 - klo: 18.03 kirjoittanut Mika R »

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1204 : 07.08.08 - klo: 18.38 »
Huomaisin sellaisen asia kun vaihdon kopan Subarusta Nissaniin, niin Nissanin keula väpättää todella paljon. Tein uuden puskurin vaahtomuovista mikä ylettyy kopan keulaan saakka. Vaahtomuovi on vaan palon pehemeämpi kuin alkuperäinen puskuri. Luultavasti vaahtomuovia saa erinlaisina kovuuksina jos tämä ei tue keulaa tarpeeksi. Tai sitten toinen vaihtoehto on tehdä uusi koritolppa aika eteen mikä tukisi keulaa.
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1205 : 07.08.08 - klo: 18.51 »
Hieno. Ymmärtääkseni Kyosholla on isompaa puskuria joka sopii ainakin Ferrariin ja Astoniin.

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1206 : 07.08.08 - klo: 19.41 »
Mistäs te olette noita välityksiä tilanneet (siis pinjoneita)? Kiinostaisi itseäkin vähän isompi välitys.

Oliskos kukaan tulossa ajamaan huomenna perjantaina? Itse pääsen pitkästä aikaan radalle! Säävaraus tottakai...

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1207 : 07.08.08 - klo: 20.02 »
Pro Shopista ollaan osia haettu. Jos haluaa pitempiä välityksiä kuin 15/19 niin ymmärtääkseni ainoa vaihtoehto on vaihtaa FW-05 kytkinkelloon mihin pystyy vaihtaa rattaat. Samalla joutuu vaihtaa FW-05:sen kytkinakselin (pilot shaft)että saa kytkinkellon istumaan. Tuossa http://infernogt.proboards102.com/index.cgi?board=drivetrain&action=display&thread=1471 lisää juttua.
Kyosho GT Racing Art

Poissa Jarski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1208 : 07.08.08 - klo: 23.06 »
tuskin.. se on FW05T luulisin

Kyllä kaikki rc-kuskit tietää että nuo tolpat pitää lyhentää tai ne ovat sitten tamiya auton näköinen kuten tuokin auto on.
Jerzi

PS Tuolla autolla kuin ajetaan ylös alas niin tolpat on takaa varmasti rikki :lol:

On muuten fw-06.
 

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1209 : 07.08.08 - klo: 23.14 »
niin on, en vaan jaksanu korjata asiaa sit enää ..kiitos

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1210 : 08.08.08 - klo: 12.36 »
Huomaisin sellaisen asia kun vaihdon kopan Subarusta Nissaniin, niin Nissanin keula väpättää todella paljon. Tein uuden puskurin vaahtomuovista mikä ylettyy kopan keulaan saakka. Vaahtomuovi on vaan palon pehemeämpi kuin alkuperäinen puskuri. Luultavasti vaahtomuovia saa erinlaisina kovuuksina jos tämä ei tue keulaa tarpeeksi. Tai sitten toinen vaihtoehto on tehdä uusi koritolppa aika eteen mikä tukisi keulaa.

Onko tuossa joku juttu, miksi renkaiden kuviointi on ajosuuntaa vasten?
Flying Calacucco

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1211 : 08.08.08 - klo: 12.41 »
Huomaisin sellaisen asia kun vaihdon kopan Subarusta Nissaniin, niin Nissanin keula väpättää todella paljon. Tein uuden puskurin vaahtomuovista mikä ylettyy kopan keulaan saakka. Vaahtomuovi on vaan palon pehemeämpi kuin alkuperäinen puskuri. Luultavasti vaahtomuovia saa erinlaisina kovuuksina jos tämä ei tue keulaa tarpeeksi. Tai sitten toinen vaihtoehto on tehdä uusi koritolppa aika eteen mikä tukisi keulaa.

Onko tuossa joku juttu, miksi renkaiden kuviointi on ajosuuntaa vasten?

Ainaskin joiskain m8 renkaisaa saadaan enemmän pitoa kuin se haukkaa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1212 : 08.08.08 - klo: 12.53 »
Ihan normaalistihan nuo renkaat ovat. Yläpuolelta katsoen nuolikuvio osoittaa eteenpäin.
Liikaa Kyoshoja

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1213 : 08.08.08 - klo: 12.56 »
Totta moos. My bad!
Flying Calacucco

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1214 : 09.08.08 - klo: 20.30 »
Hyvät väännöt oli tänään radalla kolmen auton voimin. Päästiin jopa harjoittelemaan "märän" kelin ajoa. Kiitti jätkät seurasta.
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1215 : 09.08.08 - klo: 21.17 »
Joo todellakin samoin Pieto ja Janne!

Oli kyllä hauskaa! Kun krossia ajettiin ympäri maata vähän kosteissa oloissa niin me pojat suunnistettiin iltapäivällä asfalttiradalle säätä uhmaten. Tuli tosiaan testattua IGT:n toimivuus sadesäässä ja alkutotuttelun jälkeen alkoihan se totella kuljettajaa ja ratakin siinä samalla kuivui. Erinomaisen hauskaa, ei kannata karttaa rataa vaikka vähän sadetta ilmassa oliskin. TV:stä tuttua formula-ajoista hehe :) Molemmilla ajettiin, kuviorenkailla ja slickseillä. Edelliset olivat nopeammat koko iltapäivän (yllätys :))

Sain myös tuon lapcounterin toimimaan erinomaisesti. Laitoin ponderin infrapunalampun tuohon IGT:n kantokahvaan kiinni, jolloin säteet kulkivat sivuikkunan läpi mainiosti mittauslaitteeseen. Kierrosajat pyörivät aluksi 27 sec:ssa mutta putosivat päivän loppua kohti 23-24sec.Taisi muutama läppi tulla alle 23 pintaan, paras oli 22,8 tänään. Kisoista jäätiin siis noin 0,3sec - ei paha tuossa säässä. Vähän kovempaa pitäisi kyllä vielä päästä, ensi viikolla testataan pidempiä välityksiä josko niillä. Koneet ei ollu piikillä, about 115 astetta molemminpuolin.

e:typoja korjatttu
« Viimeksi muokattu: 09.08.08 - klo: 21.23 kirjoittanut Mika R »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1216 : 09.08.08 - klo: 21.28 »
Joo todellakin samoin Pieto ja Janne!

Oli kyllä hauskaa! Kun krossia ajettiin ympäri maata vähän kosteissa oloissa niin me pojat suunnistettiin iltapäivällä asfalttiradalle säätä uhmaten. Tuli tosiaan testattua IGT:n toimivuus sadesäässä ja alkutotuttelun jälkeen alkoihan se totella kuljettajaa ja ratakin siinä samalla kuivui. Erinomaisen hauskaa, ei kannata karttaa rataa vaikka vähän sadetta ilmassa oliskin. TV:stä tuttua formula-ajoista hehe :) Molemmilla ajettiin, kuviorenkailla ja slickseillä. Edelliset olivat nopeammat koko iltapäivän (yllätys :))

Sain myös tuon lapcounterin toimimaan erinomaisesti. Laitoin ponderin infrapunalampun tuohon IGT:n kantokahvaan kiinni, jolloin säteet kulkivat sivuikkunan läpi mainiosti mittauslaitteeseen. Kierrosajat pyörivät aluksi 27 sec:ssa mutta putosivat päivän loppua kohti 23-24sec.Taisi muutama läppi tulla alle 23 pintaan, paras oli 22,8 tänään. Kisoista jäätiin siis noin 0,3sec - ei paha tuossa säässä. Vähän kovempaa pitäisi kyllä vielä päästä, ensi viikolla testataan pidempiä välityksiä josko niillä. Koneet ei ollu piikillä, about 115 astetta molemminpuolin.

e:typoja korjatttu


eikösa kannata treenata niin että saa ehjiä suht hyviä kierroksia kokoajan eikä hae sitä yhtä nopeata vaan. Jos sieltä tulee 10 kierroksesta 2 tosi hyvää ja 5 todella huonoja niin silloin ollaan hiukan hako teillä eli tasaisuutta hakisin mielummin ja sitä ei välttämättä saada aikaiseksi jos on todella nopea auto.
Minun auto sähkökrossi kisoissa ei ollut vaan oli hitaampien joukossa tänään mutta itse sijoitus ei ollut hitain mutta en ollut myöskään kärkipäässä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1217 : 09.08.08 - klo: 21.40 »
Haetaan nopea auto ja opetellaan ajamaan sillä tasaisesti kovia läppejä...
Sillon lopputulos on paras mahdollinen.

Tietenkin haetaan mahdollisimman nopeaa läppiaikaa, jolloin ainakin tietää että autolla ylipäätään on mahdollisuus päästä kovaa...
Eihän se tarvii kisoissa muuta sitten ku vaan laskea nopeutta aivan hitusen jolloin varmuus tulee mukaan, ja jälleen lopputulos on paras mahdollinen omilla ajotaidoilla .

Totta on että ei autosta kannata aina hakea sitä kaikkein nopeinta mahdollista setuppia jolla kiskastaan paras mahdollinen läppiaika...
Varsinkin jos siis ajotaidot eivät anna periksi sitä että ajaa kyseisillä säädöillä kierros toisensa jälkeen puolen sekunnin sisään.
Ainahan säädöt ovat jotenkin pieni kompromissi.
Mahdollisimman nopea hallitusti.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1218 : 09.08.08 - klo: 21.58 »
"Haetaan nopea auto ja opetellaan ajamaan sillä tasaisesti kovia läppejä..."
Tässä on viisaus.

Ajoin 10 minuttin sarjoja. Näissä sarjoissa olivat kierrokset tasaisia. Ekassa setissä luokkaa 27sec, sitten 25sec ja parissa viimeissä 23-24sec, jokunen alle 23. Eli tasaisia settejä ja paranivat kun rata kuivui, vaihdettiin renkaita ja säädettiin autoa. Vaihtelut olivat noin sekunnin max. parin sisään, riippuen virheiden määrästä (liukasta!). Kuulostaa isolta mutta minusta ajo oli varmaa tänään, virheitä tuli vähän, säädöt siis hyvät. Tätä todisti osittain tuo pieni vaihtelu.

Mutta haluan parantaa parasta kierrosaikaani, jotta tiedän että auton säädöt ja ajolinjat paranevat.

Olin tyytyväinen parhaaseen, joka lähenteli kisan aikoja ja silloin olosuhteet olivat täysin kuivat. Mutta kuten sanoin pitää vielä parantaa, jotta pääsee niistä ohi.
« Viimeksi muokattu: 09.08.08 - klo: 22.04 kirjoittanut Mika R »

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1219 : 09.08.08 - klo: 22.11 »

Olin tyytyväinen parhaaseen, joka lähenteli kisan aikoja ja silloin olosuhteet olivat täysin kuivat. Mutta kuten sanoin pitää vielä parantaa, jotta pääsee niistä ohi.

Pitä ottaa huomioon myös se että kisoissa asfaltin lämpötila oli toistakymmentä astetta lämpimämpiä (oli se hellekausi silloin) jos ei jopa enemmän. Eikö se renkaan pito parane kun asfaltin lämpötila nousee. Pointti minulla on siis se että jos olosuhteet olisivat ollut tänään samat kuin kisoissa, niin uskon kyllä että ajat olisivat ollut paremmat kuin kisassa   :police:
Kyosho GT Racing Art

Poissa jkort

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1220 : 09.08.08 - klo: 22.13 »
Joo todellakin samoin Pieto ja Janne!

Oli kyllä hauskaa! Kun krossia ajettiin ympäri maata vähän kosteissa oloissa niin me pojat suunnistettiin iltapäivällä asfalttiradalle säätä uhmaten. Tuli tosiaan testattua IGT:n toimivuus sadesäässä ja alkutotuttelun jälkeen alkoihan se totella kuljettajaa ja ratakin siinä samalla kuivui. Erinomaisen hauskaa, ei kannata karttaa rataa vaikka vähän sadetta ilmassa oliskin. TV:stä tuttua formula-ajoista hehe :) Molemmilla ajettiin, kuviorenkailla ja slickseillä. Edelliset olivat nopeammat koko iltapäivän (yllätys :))

Sain myös tuon lapcounterin toimimaan erinomaisesti. Laitoin ponderin infrapunalampun tuohon IGT:n kantokahvaan kiinni, jolloin säteet kulkivat sivuikkunan läpi mainiosti mittauslaitteeseen. Kierrosajat pyörivät aluksi 27 sec:ssa mutta putosivat päivän loppua kohti 23-24sec.Taisi muutama läppi tulla alle 23 pintaan, paras oli 22,8 tänään. Kisoista jäätiin siis noin 0,3sec - ei paha tuossa säässä. Vähän kovempaa pitäisi kyllä vielä päästä, ensi viikolla testataan pidempiä välityksiä josko niillä. Koneet ei ollu piikillä, about 115 astetta molemminpuolin.

e:typoja korjatttu


Joo hauskaa oli, kiitos   :cool: Ja ei tosiaan haitannut tuo sää, aluksihan auto vähän "driftaili" radalla mutta pito parani huomattavasti ajamisen edetessä. Näin aloittelijan näkökulmasta tämä luokka vaikuttaa lupaavalta. Auto kestää kolhuja, moottori on hyvin pysynyt minulla käynnissä ja nyt siinä on vauhtiakin. Näyttävää menoa, sopivan kokoisia on nuo autot  :azn:  Eikä ole tarvinnut paljon virityksiä autoon laittaa kun on reippaasti ajamisen iloa.

Enköhän huomennakin mene ajamaan jos nyt ei kaatamalla sada vettä. Koetan hieman hakea lisää kääntyvyyttä alustan säädöillä ja ehkä voi tasauspyörästöihinkin katsoa öljyjä. Pikkuhiljaa kokeilla. ensin perusasiat kuntoon.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1221 : 09.08.08 - klo: 22.15 »
Pieto, tiettyyn pisteeseen asti luulisin näin. Ja nyt siis kyseessä vakiopannut. Optiopannulla tuo 22 olisi helposti alitettavissa. Mutta sillä ei ole merkitystä koska on haastetta alittaa oma paras aika vakiopannulla yhtälailla, ja nehän toimivat hienosti tänäänkin.

Jkort, kokeile lisätä vähä haritusta eteen. Siis vähän. Voitas radalla miettiä mitä muuta. Diffeihin sun ei tarvii tehdä mitään, vielä.

Poissa jkort

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1222 : 09.08.08 - klo: 22.26 »
Mika, tarkoitatko siis eturenkaiden toe out-asetusta. Eli renkaiden etureunat osoittavat enemmän ulospäin ? Ohjausservoni on vakioservoa tehokkaampi ja servosaveriin en ole koskenut, sitähän voi myös tiukentaa kun on vahvempi servo.



Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1223 : 09.08.08 - klo: 22.45 »
Molempiin kyllä. Nähdään

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1224 : 10.08.08 - klo: 09.45 »
Tuli muuten mieleen Janne, että itselläkin tuntui auto kääntyvän vähän huonosti. Luulen että se johtui eilen kosteista renkaista ja pidon puutteesta. Voita laittaa muutaman asteen haritusta mutta kuivalla radalla auto kääntyy luultavasti paremmin muutenkin. Mutta tosiaan tiukenna servosaveria myös jonkin verran niin ei jousta turhaan siitä kohtaa jos vahvempi sulla on kerran ohjausservo.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1225 : 10.08.08 - klo: 09.48 »

Olin tyytyväinen parhaaseen, joka lähenteli kisan aikoja ja silloin olosuhteet olivat täysin kuivat. Mutta kuten sanoin pitää vielä parantaa, jotta pääsee niistä ohi.

Pitä ottaa huomioon myös se että kisoissa asfaltin lämpötila oli toistakymmentä astetta lämpimämpiä (oli se hellekausi silloin) jos ei jopa enemmän. Eikö se renkaan pito parane kun asfaltin lämpötila nousee. Pointti minulla on siis se että jos olosuhteet olisivat ollut tänään samat kuin kisoissa, niin uskon kyllä että ajat olisivat ollut paremmat kuin kisassa   :police:

Ottaas ny huomioon sitten senkin että eri keli, eri pito, ERI SÄÄDÖT.
Toisinsanoen ei niillä säädöillä mitä liukkaalle räpelsitte, olis välttämättä pystyny kunnolla ajamaan pitävissä olosuhteissa.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1226 : 10.08.08 - klo: 09.53 »
Hyvä pointti, haetaan niitä sitten uudestaan kisapäivänä. Hyvä puoli lienee, että auto vastaa säätöihin myös kostealla ja autoa ei tarvinnut muuttaa paljoakaan kuivalta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1227 : 11.08.08 - klo: 13.55 »
Xtreme RC Car lehden raportti kertoo että Illinoissa oli ajettu ´08 Byron race (Byronhan on tuo polttoainevalmistaja)

Siellä oli ajettu uutena luokkana myös 1:8 GT kisa joka tarjosi "scale realismia ja kustannustehokkaan mahdollisuuden vakavaan kilpailemiseen" (vapaasti käännettynä)

Finaalissa oli 11 autoa, joista yksi ilmeisesti DM-1 ("pushrod suspension OFNA car") ja loput Kyoshoja. Kisan vei Kyosho ja alkuerät ajettiin 10 minuuttisina joka käytännössä pakotti tankkaamaan ainakin kerran.

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1228 : 11.08.08 - klo: 16.05 »
Onkos siellä Tattiksella verkkovirtaa tarjolla aina, vai onko lukkojen takana niin että tarvii osua jonkun avaimenhaltijan kanssa samaan aikaan paikalle?

Kohtuutiukan koneen kanssa pitäis tulla radalle ekaa kertaa ja pitäis puhaltimella vähän lämmitellä ennenkuin lyö pelin käyntiin..

-A-

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1229 : 11.08.08 - klo: 16.10 »

Olin tyytyväinen parhaaseen, joka lähenteli kisan aikoja ja silloin olosuhteet olivat täysin kuivat. Mutta kuten sanoin pitää vielä parantaa, jotta pääsee niistä ohi.

Pitä ottaa huomioon myös se että kisoissa asfaltin lämpötila oli toistakymmentä astetta lämpimämpiä (oli se hellekausi silloin) jos ei jopa enemmän. Eikö se renkaan pito parane kun asfaltin lämpötila nousee. Pointti minulla on siis se että jos olosuhteet olisivat ollut tänään samat kuin kisoissa, niin uskon kyllä että ajat olisivat ollut paremmat kuin kisassa   :police:

Ottaas ny huomioon sitten senkin että eri keli, eri pito, ERI SÄÄDÖT.
Toisinsanoen ei niillä säädöillä mitä liukkaalle räpelsitte, olis välttämättä pystyny kunnolla ajamaan pitävissä olosuhteissa.

Viileällä kelillä pääsee kumirenkailla aina kovempaa kuin kuumalla kelillä. Tämä siis jos on käytössä oikeat pyörät joka lämpötilalle. Tietysti jos on käytössä vain kuumankelin pyöriä, niin tietysti ne toimivat parhaiten sillä lämpöalueella mihin ne on tarkoitettu.

-A-