Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 710858 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1260 : 15.08.08 - klo: 13.44 »
IGT omistajien kannattaa katsoa tämä http://rc10.fi/index.php?topic=29020.msg271610#msg271610

Kauempaakin ehtii vielä mukaan, aloitus puoleltapäivin. Kunhan laittaa ilmoa heti nyt tänään vai mitä Mikko?!

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1261 : 15.08.08 - klo: 13.48 »
IGT omistajien kannattaa katsoa tämä http://rc10.fi/index.php?topic=29020.msg271610#msg271610

Kauempaakin ehtii vielä mukaan, aloitus puoleltapäivin. Kunhan laittaa ilmoa heti nyt tänään vai mitä Mikko?!

Eikös nuo ilmot kannata suoraan nyt laittaa Franzille :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1262 : 15.08.08 - klo: 21.37 »
IGT omistajien kannattaa katsoa tämä http://rc10.fi/index.php?topic=29020.msg271610#msg271610

Kauempaakin ehtii vielä mukaan, aloitus puoleltapäivin. Kunhan laittaa ilmoa heti nyt tänään vai mitä Mikko?!
Kyllä mukaan ehtii vielä sunnuntaina aamullakin, mutta mieluiten lauantai iltaan mennessä, jotta aikataulu saadaan tehtyä valmiiksi ennen kilpailu päivää.


Eikös nuo ilmot kannata suoraan nyt laittaa Franzille :huh:
Jerzi
Miksi Jerzi sinun pitää tähänkin puuttua. Tämä ei ollut kysymys mihin haluan vastauksen, vaan kunhan ihmettelen tuota sinun intoa osallistua asioihin, jotka ei pitäisi sinua tuon taivaallista liikuttaa.

Ihan nyt tiedoksesi, että tätä kisaa on ollut itseni lisäksi järjestämässä Mika R ja me olemme miettineet kisaformaatin, ohjelman, ja tehneet muutkin käytännön järjestelyt - mm. palkannut kierrostenlaskijan - Frantsin. Frantsille maksetaan vain kierrosten laskemisesta, ei kilpailijoiden ilmoittautumisien vastaanotosta, saati muista järjestelyistä. Näin Franzin ei tarvitse murehtia mistään muista kilpailua koskevista järjestelyistä kuin sunnuntaipäivän kierrosten laskemisesta.
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1263 : 16.08.08 - klo: 09.00 »
Muutama peruutus Honkkareilta huomiseen kisaan, hyvin mahtuu vielä mukaan. Mites esim. Pööki ja Kaheli ?

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1264 : 16.08.08 - klo: 11.38 »
Tommonen huomiseksi, vielä korin trimmaus..


Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1265 : 16.08.08 - klo: 14.22 »
Oletko Mika vaihtanut iskareita?
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1266 : 16.08.08 - klo: 14.49 »
Joo aikaa sitten, noi oli jo viime kisassa  :wink: Ne on hyvät

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1267 : 16.08.08 - klo: 14.51 »
Ettekö ajakaan enää vakio autoilla?
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1268 : 16.08.08 - klo: 15.06 »
Ettekö ajakaan enää vakio autoilla?

Hyvin lähellä vakioitahan autot edelleen ovat ja siinä vaiheessa kun otettiin muut merkit mukaan, niin muutettiin sääntöjä niin että saa laittaa autoonsa mitä haluaa kunhan moottori ja pakoputkisto ovat paketista (=vakioauto)
Sääntö on siten siis käytännössä sama mitä KWV (kyosho World Cup) eli Kyoshon tarjoamia lisävarusteita/optio-osia saa käyttää vapaasti. Näin kisaaminen pysyy tasaväkisenä

Jos ensi vuonna ajetaan KWC-tyyppistä merkkiluokkaa muiden mahdollisten GT sarjojen ohella (open tmv.) niin sitten katsotaan mikä on meininki. Näkisin että mennään tällä samalla kaavalla, koska kyseessä on Kyoshon sarja

Noista iskareista -
vakioiskarit ovat hyvät ja toimivat GT autossa, olennaisempi on tuo jousi joka on molemmissa sama, ja kun olen jutellut kuskeille niin harva näkee vaimennuksessa mitään vikaa sillä sehän toimii. Tuo alu iskari on hieman painavampi ja etu lienee ehkä jonkin verran pidempi huoltoväli, jos ajaa paljon kuten minä. Vakioiskarissa sama hoituu vaihtamalla alapään tiivisteet aika ajoin. En muista kenenkään rikkoneen vakioiskaria päreiksi radalla, mutta saattaahan se olla että tuo alumiininen on myös jonkin verran kestävämpi.
« Viimeksi muokattu: 16.08.08 - klo: 15.42 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1269 : 16.08.08 - klo: 15.49 »
uusi GT kori Prolineltä!

"One of the most exciting classes to emerge in the last year has been the 1/8th scale GT class. The gas powered Kyosho Inferno GT as well as the OFNA DM-1, Ultra GTP/GTP-2have provided a great platform for some very exciting on-road racing. In response to the many requests we’ve received - PROTOform is now introducing the “PF8-GT” racebody."





http://www.pro-lineracing.com/p-599-pf8-gt.aspx

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1270 : 16.08.08 - klo: 22.27 »
uusi GT kori Prolineltä!
Ei oo pahan näköinen kori tuo olleskaan, ei :shocked: Pitääpäs tutkailla interwebiä jos löytyis hintatietoa ja saatavuutta...
Old fart

Poissa *Ari*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • www.hobbyfactory.fi
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1271 : 17.08.08 - klo: 00.35 »
Ettekö ajakaan enää vakio autoilla?

Hyvin lähellä vakioitahan autot edelleen ovat ja siinä vaiheessa kun otettiin muut merkit mukaan, niin muutettiin sääntöjä niin että saa laittaa autoonsa mitä haluaa kunhan moottori ja pakoputkisto ovat paketista (=vakioauto)
Sääntö on siten siis käytännössä sama mitä KWV (kyosho World Cup) eli Kyoshon tarjoamia lisävarusteita/optio-osia saa käyttää vapaasti. Näin kisaaminen pysyy tasaväkisenä

Jos ensi vuonna ajetaan KWC-tyyppistä merkkiluokkaa muiden mahdollisten GT sarjojen ohella (open tmv.) niin sitten katsotaan mikä on meininki. Näkisin että mennään tällä samalla kaavalla, koska kyseessä on Kyoshon sarja

Noista iskareista -
vakioiskarit ovat hyvät ja toimivat GT autossa, olennaisempi on tuo jousi joka on molemmissa sama, ja kun olen jutellut kuskeille niin harva näkee vaimennuksessa mitään vikaa sillä sehän toimii. Tuo alu iskari on hieman painavampi ja etu lienee ehkä jonkin verran pidempi huoltoväli, jos ajaa paljon kuten minä. Vakioiskarissa sama hoituu vaihtamalla alapään tiivisteet aika ajoin. En muista kenenkään rikkoneen vakioiskaria päreiksi radalla, mutta saattaahan se olla että tuo alumiininen on myös jonkin verran kestävämpi.
mitä vakioo sun autossa on enää :grin:
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1272 : 17.08.08 - klo: 08.43 »
puskuri  :grin:

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1273 : 17.08.08 - klo: 09.43 »
Pitääkö tässä luokassa olla vakiopytty?
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1274 : 17.08.08 - klo: 10.03 »
Pitääkö tässä luokassa olla vakiopytty?

Vakiopytty narustartilla ja vakiotehopilli.
Jerzi

PS Mitä nuo iskarit muuten maksoi.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1275 : 18.08.08 - klo: 08.36 »
miksi ostaa uusi kone kun rtr:kin riittää useimmille. eikö tälle keskustelulle voi avata ihan oman topickin polttis osioon?

Koska vakiopata tulee nopeasti kalliimmaksi kuin moni muu moottori.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1276 : 18.08.08 - klo: 08.37 »
Hienot kisat taas!!

Moottorikeskustelua taas niiden osalta jotka eivät päässeet kisoihin, joten jatketaan sitä täällä.
Keskustellaan ns. Open luokasta.

"Spec" -luokkaan Kyosholta on tulossa tässä ihan lähiaikoina GXR28SG joka on mukava lisä tähän RTR moottorivalikoimaan GT2:n myötä. GT1 auton voi päivittää sillä ja tulla mukaan kisaan nykyisten sääntöjen puitteissa.

Yksi mahdollisuus on sallia veto- tai rotokäynnisteisteiset .21 - .28 moottorit RTR moottorien rinnalla. Varmaankin esim. SH:lla ja OS:llä on tähän tarjontaa, myös muilla kuten GRP, RB, Novarossi jne. En ole tutkinut valikoimaa sen kummemmin. Ehkä se kuitenkin riittäisi saamaan mukaan nekin kuskit jotka vielä eivät ole olleet mukana? Myös GT2:een tällaisen pannun vaihto onnistuu jatkossa helposti, koska autossa ovat "standardi" krossin osat.

Täysin vapaa valinta luo kustannuspaineita enkä näe kisaamista mielekkäänä. Sitä varten on mielestäni muut luokat, TP10, C8, krossi, truggy...

Kertokaahan näkemyksenne myös ensi kautta ajatelleen. Tuossa esitettiinkin jo yksi näkemyse edellä.
« Viimeksi muokattu: 18.08.08 - klo: 09.02 kirjoittanut Mika R »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1277 : 18.08.08 - klo: 08.52 »
Vapaa OPEN LUOKKA olis kiva saada (edelleen) ja minä uskon että noita vanhoja autoraatoja löytyy hyllyt täynnä jolla pääsis ajamaan kisaa viellä vanhoinna päivinä.
Se että pitää olla joku efra hyväksytty pilli menee hieman yli, esim minulla on monet pillit (noita vanhoiksi jääneitä) jolla ei tee mitään koska ne eivät ole enää efran hyväksymis listalla enää ja en usko niiden olevan ääneltään kovin äännekkäitä ainakaan jos esim verrataan mihin tahansa rtr pilliin.
OPEN luokkaan mahdollisemman vähän sääntöjä mutta hyvä niitä on olla esim että toimivat jarrut, koppakori, tankin koko.
Voisin kuvitella että tämä luokka kiinnostaa suuresti M8 kuskeja varsinki nyt kuin kausi on kohta loppu.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1278 : 18.08.08 - klo: 09.02 »
Kismittää vieläkin, se eilinen (ajamatta jäänyt) kisa...

Tavoitteena tulevalle vuodelle mielestäni pitäisi olla:

1) Saada mahdollisimman paljon autoja kisaan mukaan (myös kirkonkylän ulkopuolelta)
2) Pyritään säilyttämään kisat tasapuolisina siten, että kuski ratkaisee, ei lompakko

Kuinka tähän päästään? Ohessa muutamia ajatuksia:

1) Lyödään tulevan kesän kisakalenteri (esim. 4 kisaa) lukkoon heti, kun muut (krossi, LS5 yms. kisapäivät on tiedossa)
2) Sovitaan säännöt ja kisaformaatti siten, että koko kesä voidaan mennä sen mukaan, eikä kenellekkään tule ylläreitä. Pyritään pitämään säännöt ainakin yhden kauden kerrallaan muuttumattomina.
3) Pyritään saamaan mukaan myös muita maahantuojia/kauppiaita. Uskoisin, että mielenkiintoa riittää. Hyvät palkinnot innostavat osallistumaan/osallistuminen lisää autojen ja varaosien myyntiä, kaikki voittaa!
4) Lopetetaan tämä pjaskan jauhaminen aiheesta Kyosho vs. muu maailma. Kuten tämän viikonlopunkin kisoista oli aistittavissa yksimerkkiluokka ei pienellä harrastajamäärällä oikein kanna, oli merkki mikä tahansa. Mielestäni tässä vaiheessa voitaisiin vaihtaa aiheen otsikoksi vaikka 1:8 GT-Rata-autoilun säännöt ja spekulaatiot.

Mitä noihin sääntöihin tulee, mielestäni esim. seuraava voisi olla lähtökohta:

- Auton mittakaava 1:8 tai 1:7 (polttomottorikäyttöinen)
- Kumirenkaat
- Renkaat peittävä, GT-tyyppinen realistinen kori ja siihen tarkoitettu siipi
- RTR-paketin mukainen moottori + pakoputkisto
- Vaihtoehtoisesti etsitään porukalla "budjettiluokan" .28/.21-koneita ja niihin sopivia pillejä esim. 2-3 kpl, joilla saa ajaa. Budjettiluokka ei tarkoita osmon spiidejä tms.
- Autoon saa vaihtaa muita osia mielensä mukaan, kunhan ne ovat ko. autoon alunperin tarkoitettuja.
- Pyritään välttämään rinnakkaisia luokkia, itse en kannata täysin avointa luokkaa, mielummin sellaiset säännöt, että ne vapaaluokan autot saadaan samaan kisaan.

Kisaformaatti voisi alustavasti olla tuo millä te ajoitte menneenä viikonloppuna? Kokonaiskisaan laskettaisiin esim. 3 parasta sijoitusta neljästä kisasta.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1279 : 18.08.08 - klo: 09.04 »
Mikä ihmeen p*skanjauhanta? Mä taidan lopettaa keskustelun tähän.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1280 : 18.08.08 - klo: 09.07 »
Se, että tämä keskustelu pyörii enemmän automerkkien ympärillä, kuin todellisen harrastamisen. Mainostaa ja kehua saa tottakai. Jos kuitenkin halutaan viedä asiaa eteenpäin, pliis keskitytään aiheeseen.

Mika, pyysit näkemyksiä aiheesta, minä kerroin rehellisesti omani.

Tuolla kommentillani ei tarkoittanut yksiselitteisesti Kyosho-kuskeja, vaan asiaa itsessään!
« Viimeksi muokattu: 18.08.08 - klo: 09.16 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1281 : 18.08.08 - klo: 10.23 »
Kismittää vieläkin, se eilinen (ajamatta jäänyt) kisa...
Kyllä kismittää minuakin, että et päässyt ajamaan - oikeasti tosi harmi. Olisi ollut kiva nähdä kuinka tuo DM-1 kulkee verratuna näihin muihin kevyempiin krossaripohjaisiin autoihin. Tuo on kuitenkin varta vasten suunniteltu touringauto.

Lainaus käyttäjältä: peitsamo
Tavoitteena tulevalle vuodelle mielestäni pitäisi olla:

1) Saada mahdollisimman paljon autoja kisaan mukaan (myös kirkonkylän ulkopuolelta)
2) Pyritään säilyttämään kisat tasapuolisina siten, että kuski ratkaisee, ei lompakko
Olet asian ytimessä - tätä haluaa varmasti kaikki  :wink:

Lainaus käyttäjältä: peitsamo
Kuinka tähän päästään? Ohessa muutamia ajatuksia:

1) Lyödään tulevan kesän kisakalenteri (esim. 4 kisaa) lukkoon heti, kun muut (krossi, LS5 yms. kisapäivät on tiedossa)
2) Sovitaan säännöt ja kisaformaatti siten, että koko kesä voidaan mennä sen mukaan, eikä kenellekkään tule ylläreitä. Pyritään pitämään säännöt ainakin yhden kauden kerrallaan muuttumattomina.
3) Pyritään saamaan mukaan myös muita maahantuojia/kauppiaita. Uskoisin, että mielenkiintoa riittää. Hyvät palkinnot innostavat osallistumaan/osallistuminen lisää autojen ja varaosien myyntiä, kaikki voittaa!
4) Lopetetaan tämä pjaskan jauhaminen aiheesta Kyosho vs. muu maailma. Kuten tämän viikonlopunkin kisoista oli aistittavissa yksimerkkiluokka ei pienellä harrastajamäärällä oikein kanna, oli merkki mikä tahansa. Mielestäni tässä vaiheessa voitaisiin vaihtaa aiheen otsikoksi vaikka 1:8 GT-Rata-autoilun säännöt ja spekulaatiot.
1) Tähän pyritään.
2) Myös tähän pyritään ja näin se pitää mennäkin. Nyt pitää kuitenkin muistaa, että tämä kesä/ kausi oli tälle lajille ensimmäinen ja jo keväällä kirjoiteltiin, että lajia kehitetään kesän mittaan kun kokemuksia saadaan. Nyt noita kokemuksia on jo saatu reilusti ja monilla mukana olleilla on hyvä ja suhteellisen yhtenevä käsitys siitä mihin suuntaan pitäisi lajia viedä. Ja uskon, että säännöt ja formaatti saadaan melko kivuttomasti valmiiksi ensikautta ajatellen, mutta sen suhteen ei ole kiire.
3) Edelleen hyvä pointti. Uskon, että vastaavia autoja tulee jatkossa myös muilta valmistajilta kuin näiltä nykyisiltä. GT-luokka on amerikassa erittäin suosittu ja kasvaa kovaa vauhtia ja olisi ihme ellein muilta valmistajilta alkaisi autoja ilmaantumaan.
4) Tämä kohta olisi varmaan voitu kirjoittaa myös muu maailma vs. Kyosho - eikö niin? Tuo kommentti ei toivottavasti tarkoittanut, että Kyosho kuskit ovat se paha tässä? Itse ainakin olen sitä mieltä, että olen koittanut puhua lajin puolesta ja näen vain lajin rikkautena erilaiset, erimerkkiset autot.

Sitä en ymmärrä mistä asitit sunnuntaina tämän yksimerkkifiiliksen? Johtuiko se siitä, että kisoihin ei eri syistä johtuen ilmaantunut kuin 2 Ofnaa ja 6 Kyoshoa. Ei se varmasti ollut järjestäjien syy, eihän? Yhtälailla kun kisoista jäi pois Ofna autoja jäi myös pois Kyoshoja, että en nyt tälläkään yritä tehdä mitään taistelua K vs. O.

Ja vielä, olet ihan oikeassa pitäisi laitta uusi keskusteluketju otksikolla GT-rata-autoilu, missä voidaan keskustella kaikesta GT-autoiluun liittyvästä merkkiin ja uskontokuntaan katsomatta.

Lainaus käyttäjältä: peitsamo
Mitä noihin sääntöihin tulee, mielestäni esim. seuraava voisi olla lähtökohta:

- Auton mittakaava 1:8 tai 1:7 (polttomottorikäyttöinen)
- Kumirenkaat
- Renkaat peittävä, GT-tyyppinen realistinen kori ja siihen tarkoitettu siipi
- RTR-paketin mukainen moottori + pakoputkisto
- Vaihtoehtoisesti etsitään porukalla "budjettiluokan" .28/.21-koneita ja niihin sopivia pillejä esim. 2-3 kpl, joilla saa ajaa. Budjettiluokka ei tarkoita osmon spiidejä tms.
- Autoon saa vaihtaa muita osia mielensä mukaan, kunhan ne ovat ko. autoon alunperin tarkoitettuja.
- Pyritään välttämään rinnakkaisia luokkia, itse en kannata täysin avointa luokkaa, mielummin sellaiset säännöt, että ne vapaaluokan autot saadaan samaan kisaan.

Kisaformaatti voisi alustavasti olla tuo millä te ajoitte menneenä viikonloppuna? Kokonaiskisaan laskettaisiin esim. 3 parasta sijoitusta neljästä kisasta.
Tuolle pohjalle on hyvä rakentaa, kuten yllä jo kirjoitin kaikilla lajissa mukana olleilla on kohtuullisen yhtenevät ajatukset juuri sääntöjen suhteen.
Old fart

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1282 : 18.08.08 - klo: 10.39 »
Mikä minua harmittaa tässä on se että te olette saannut hyvän formaatin pystyyn ja selkeät säännöt mutta nyt tulee se asia. Tiedän että noita autoja on myyty ja paljon niin ihmeessä on KUSKIT kisoihin. Ei siellä kisoissa mitään vaarallista ole PÄINVASTOIN siellä on helvatun hauskaa ja ennenkaikkea saa todellisia vinkkejä ja PALJON apua.
Kummastuttaa että kaverit ostavat kalliit leikkikalut ja ne räveltää parkkipaikalla usein viellä yksin.
Tseesus sanoisi tuo HOKE :shock:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1283 : 18.08.08 - klo: 10.40 »
Minäkin olen viimeiakaisissa puheissa maininnut muut merkit kuin Kyoshon (kilpailuosiossa) ja esittänyt auto & moottorivaihtohtoja tältä osin, joten ei pitäisi olla kauheasti valittamista. Tehkää oma topikki jossa voitte keskittyä olennaiseen ja harrastamiseen ilman p*skanjauhantaa jos siltä tuntuu.

Kannattaa kuitenkin muistaa että ilman Kyosho autoja ja tätä vakioluokkaa, mitään luokkaa tai kisoja ei olisi ollutkaan tälle kesälle. Se on luonut pohjan koko luokalle pidätte tästä tai ette. Harrastettu on koko kesä erityisesti Kyosho porukan voimin ja Sinuakin autettu matkan varrella hyvä Peitsamo. Näyttää äkkiä unohtuneen?

Hoken lausuntoon "rtr tulee äkkiä kalliimmaksi" niin en usko että tälle on perusteita paitsi jos räjäyttelee totaalisesti noita rtr koneita jatkuvasti (mutta kuinka äkkiä nyt sekään tapahtuu). Mun kokemuksen mukaan jos takalaakeri menee, niin usein riittää sen vaihto ja jos menee myös kanki ne se on muutaman kympin ja taas pelittää. Tuo pannu kun ei ole kovin nirso. Kyse on enemmänkin asenteesta kuin faktoista loppupeleissä. Mutta hyväksyn mielipiteen, sehän on jokaisen oikeus.
« Viimeksi muokattu: 18.08.08 - klo: 10.44 kirjoittanut Mika R »

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1284 : 18.08.08 - klo: 10.52 »
Mielestäni tässä vaiheessa voitaisiin vaihtaa aiheen otsikoksi vaikka 1:8 GT-Rata-autoilun säännöt ja spekulaatiot.
Otsikkoa ei tarvitse vaihtaa, vaan tässä on uusi ketju. Jatketaan lajia koskevaa yleistä tarinaa siellä. Jätetään tämä ketju Kyosho Inferno GT autoille.  :wink:
Old fart

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1285 : 18.08.08 - klo: 10.55 »
4) Tämä kohta olisi varmaan voitu kirjoittaa myös muu maailma vs. Kyosho - eikö niin? Tuo kommentti ei toivottavasti tarkoittanut, että Kyosho kuskit ovat se paha tässä? Itse ainakin olen sitä mieltä, että olen koittanut puhua lajin puolesta ja näen vain lajin rikkautena erilaiset, erimerkkiset autot.

Sitä en ymmärrä mistä asitit sunnuntaina tämän yksimerkkifiiliksen? Johtuiko se siitä, että kisoihin ei eri syistä johtuen ilmaantunut kuin 2 Ofnaa ja 6 Kyoshoa. Ei se varmasti ollut järjestäjien syy, eihän? Yhtälailla kun kisoista jäi pois Ofna autoja jäi myös pois Kyoshoja, että en nyt tälläkään yritä tehdä mitään taistelua K vs. O.

En missään tapauksessa osoita sormella Kyoshoa (tai muutakaan yksittäistä merkkiä) enkä varsinkaan kisojen järjestäjiä. Päinvastoin kiitos niille, jotka jaksavat asioiden eteen ahertaa.

Yksimerkkiasialla tarkoitin sitä, että pelkästään IGT-luokka (tai mikään mukaan) ei ainakaan tässä vaiheessa yksin ole riittävän vetovoimainen. --> tarve olisi saada yhdistettyä näkemyksiä ja voimavaroja, jotta mahdollisimman moni pääsee mukaan ja kisoista saadaan vieläkin mielenkiintoisempia. Sinällään harmi, että eilisellekin sattui syystä jos toisesta niin paljon poisjääntejä. Olisin mieluusti halunnut nähdä, miten DM-1 pärjää vai pärjääkö, mutta en siksi, että se olisi tässä suhteessa parempi kuin mikään muukaan.

Mika, minulta ei ole unohtunut se, että olet auttanut minua varmasti enemmän kuin muut yhteensä. Ilman sinun aktiivisuutta ja avoimuutta, minä tuskin edes harrastaisin tätä lajia, olen siitä erityisen kiitollinen. Yhtä mieltä olen myös GT-luokan olemassaolosta. Tarkoitukseni on vain sanoa, että tuo merkkikeskustelu tässä yhteydessä on sivuseikka, eikä sitä pitäisi niin paljon painottaa.

Jerzillä on pointti. GT-autoja on varmaan pelkästään pääkaupunkiseudulla useita kymmeniä, kun tämä jengi saadaan innostumaan kisaamisesta, niin tilanne on jo kokonaan toinen. Olisiko ideaa järjestää sellainen tutustumis iltapäivä kaikille niille, jotka parhaillaan asiaa pohtii? Kokeneemmat voisivat kertoa kokemuksiaan, näkemyksiä voitaisiin vaihtaa puolin ja toisin. Toisin sanoen rohkaisua, opastusta ja neuvontaa, sitä moni varmaan kaipaa. Omalta osaltani olisin valmis olemaan tällaisessa mukana.

Flying Calacucco

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1286 : 18.08.08 - klo: 11.13 »
Lämmöt alas hyvät veljet! :wink:

Olen seurannut keskusteluanne sivusta ja nyt oli pakko jo itsekin kirjoittaa. Lähinnä olen hieman huolissani seurannut sitä kuinka rivien välistä on ollut aistittavissa into virittää ja sitä kautta muuttaa sääntöjä niin ettei tässä kohta enään millään vakioautoilla ajeta. En siis tarkoita että niin olisi jo käynyt, ilmaisen vain huoleni tulevaisuutta silmällä pitäen.

On turha haaveilla saavansa kisoihin kaikki ne GT-auton ostaneet parkkissuhaajat jos säännöt karkaavat käsistä jo heti alkuunsa. Toki kannatan ajatusta siitä että esim. koneissa on pari eri vaihtoehtoa joista voi/saa valita.

Älkää siis ymmärtäkö minua väärin. Halusin vain sanoa että malttia sääntöjen laatimiseen. Peitamon ehdottamat raamit olivat mielestäni erittäin hyvät!

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1287 : 18.08.08 - klo: 11.34 »
Muuta en kommentoi (en ole samaa mieltä kaikesta mutta jääköön nyt) mutta tuohon tutstumispuoleen liittyen meillä on ollut se kerhoilta Keskiviikkoisin jossa lajiin on koko kesän päässyt tutustumaan jo ja sitä kautta on tullut uusia harrastajia mukaan, myös PK-seudun ulkopuolelta katsomaan ajoittain. Ei mitään tutustumistilaisuutta vastaan, mutta tämäm mahdollisuus on ollut koko kesän ja jatkuu vielä syksyyn asti! Siellä voi sitten lisää pohtia osallistumistaan mahd. kisoihin ja esittää vaikka anonyymisti vaatimuslistansa minulle, millä ehdoilla tulisi kisoihin mukaan esim. paperilla niin niitä voidaan vetää yhteen sitten myöhemmin.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1288 : 18.08.08 - klo: 11.55 »
Ostetaanko kimppaan tällanen radalle http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXRJC9&P=ML ?

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1289 : 18.08.08 - klo: 12.07 »
Ostetaanko kimppaan tällanen radalle http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXRJC9&P=ML ?



Hyvä idea. Kannatetaan. Siis maksan oman osuuteni.
Kyosho GT Racing Art