Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 710901 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1290 : 18.08.08 - klo: 12.12 »
1.2m leveän alueen kattaa tuo paketti, riittänee.
Voisin vaikka lähteä mukaan..
Liikaa Kyoshoja

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1291 : 18.08.08 - klo: 16.08 »
Hoken lausuntoon "rtr tulee äkkiä kalliimmaksi" niin en usko että tälle on perusteita paitsi jos räjäyttelee totaalisesti noita rtr koneita jatkuvasti (mutta kuinka äkkiä nyt sekään tapahtuu). Mun kokemuksen mukaan jos takalaakeri menee, niin usein riittää sen vaihto ja jos menee myös kanki ne se on muutaman kympin ja taas pelittää. Tuo pannu kun ei ole kovin nirso. Kyse on enemmänkin asenteesta kuin faktoista loppupeleissä. Mutta hyväksyn mielipiteen, sehän on jokaisen oikeus.
 

Et usko että on perusteita...
No ei se ole uskon asia.
Sille kun on perusteita.

Oletetaan (kun en oikeaa hintaakaan tiedä) että nyt vaikka tuo kössön mukana tuleva moottori maksaa erikseen ostettuna 180e...
Täällä on saatu lueskella harva se päivä laakerikeskustelua ja JP-Nitroracing on hommannut kyseiseen moottoriin sopivia laakereita vartavasten...
On nähty kiertokangen ulos pyrkimisiä jne.
Melkein voitaisiin nimilista kerätä siitä ketkä kaikki ovat kyseiseen moottoriin vaihtaneet laakerit.
Eikä siinäkään mitään että kulunut laakeri vaihdetaan, mutta kun nyt on näköjään tarvinnut vaihtaa laakeri hetikohta jotta moottori on toiminut kunnolla.
Jos takalaakeri maksaa 20e niin ollaan jo 200e yhteishinnassa...
Vähintään samaan rahaan saa jo esim LRP kisapannun joka on todettu erittäin toimivaksi ratkaisuksi krossipuolellakin.
Ei laakeriongelmia jne.

Joo... samoissa hinnoissa ehkä pyöritään, mutta edelleen painotan sitä että harrastaminen tulee edullisemmaksi, koska tuo sama moottori menee sekä krossissa että GT:ssäkin.
Ei tarvitse hommata vartavasten jotain moottoria että pääsee jollain autolla ajamaan... Junouvataimiin????
Tulee siis halvemmaksi ostaa yksi moottori jolla ajelee vaikka kahta luokkaa, kuin ostaa molempiin luokkiin oma moottori.

Esimerkiks krossissa "loppuun ajettu" kisapannu joka on siirtyny treenikäyttöön, kelpais erittäin loistavasti GT autoon...

Eikö siis tulis gt luokka siinä tilanteessa edullisemmaks M8 kusekejen ajella???

Itse ainakin jos ajattelen omia toimintatapojani niin JOS omistaisin kyoshon igt:n ja siitä moottori pärähtäisi entiseksi kaikkien laakerinvaihtojen jne tuskailujen jälkeen niin ostaisinko uuden samanlaisen moottorin joka on EHKÄ hyvä yksilö tai sitten painajainen (kuten on näköjään monilla ollut...vai onko franzi tyytyväinen moottoriinsa??), vai ostaisinko kenties ossin rg moottorin jonka tiedän heti toimivaksi... tai sh... tai lrp tai, tai...
No ei varmaan tarvitse edes vastata kuinka tekisin.

En ole kertaakaan ollut itkemässä että moottorit pitäis vapauttaa sen takia että sais kaikkein kireimmän kisapadan kiinni ja sitäkautta itselle jotain ylivoimaa rtr moottoreilla ajavia vastaan jne.
Tiedän että itse hommaisin korkeintaan 250e maksavan pannun kyseiseen autoon (niinkuin on krossissakin)... Mika varmaan pulttais sen magnesiumkantisen auton hintasen RB üüberpadan kiinni (kuten krossarissakin on) vaikka täällä ensimmäisen on höpisemässä kuinka ne muut ruuvais sikahintasia moottoreita eikä rtr koneilla olis enää mahiksia...

Jos sallituista moottoreista tehtäisiin esim lista mitkä nähdään järkevän hintaisiksi ja järkevissä tehoissa oleviksi niin varmasti luokka keräisi enemmän porukkaa kuin nyt.
Ja luokkaan mukaan tuleminen olis jopa halvempaa kuin nyt... Ei tarttis ku sen kit version... Nyt kun tarttee rtr härvelin moottoreineen joka maksaa enemmän ku pelkkä kitti.

Ei mun mielestä tartte ekan luokan matematiikkaa korkeampaa koulutusta kun osaa laskea vapaan moottorin tulevan jopa halvemmaksi kuin rtr moottorin.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1292 : 18.08.08 - klo: 16.53 »
No aivan sama. Tee miten haluat.





Kisat on nyt hetkeksi kisailtu joten Keskiviikkona jatkuvat GT kerhoillat Tattarilla jos vain sää sallii ja mukaan vaan kaikki vaikka olis mikä pannu.

Yritän järjestää ajanottoa jatkossa niin että voidaan treenata porukalla kelloa vastaan, ne jotka haluavat. En lupaa mutta yritän. Myös tuttuun tyyliin saatavilla Sintec renkaat ja varaosapakki.

Kerhoillat ovat siitä mukavia että on rento meininki, jokainen valitkoon kalustonsa ihan itse.


Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1293 : 18.08.08 - klo: 17.01 »
Nyt on Mika kyllä heränny väärällä jalalla...

Mitenniin tee miten haluat???
No voinko mä sitte tulla ensikaudella kisaamaan jollain muulla kuin rtr pannulla???

Mielenkiintosta kun mielipiteitä halutaan kuulla jne, mutta kun niitä antaa ja vielä pitkät perustelut päälle niin herne pyrkii nenukkiin ja vastaus on tasoa "ei ku ajetaan vaan rtr koneilla... ihan sama, tee miten haluat..."

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1294 : 18.08.08 - klo: 17.30 »
Sorry, en jaksa puida sääntöjä enempää nyt ja voit varmaan jatkaa sitä GT topikissa. Tee kuten haluat nyt toistaiseksi, nähdään kerhoillassa.

Miksi muuten kaikki puhuu jostain herne nenään -jutusta koko ajan? Ei mulla ole mennyt tässä kohtaa.

Jos laitat IGT1:een SG akselilla olevan koneen niin se ei mene ihan helpolla. Siitä oli infoa aiemmin mutta tuskin tarvitset ohjeita. IGT2:een menee sitten heittämällä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1295 : 18.08.08 - klo: 18.10 »
Herne nenään puheet johtuu tyylistä miten vastaat...

"aivan sama, tee mitä lystäät... ei kiinnosta" asenteella...
Asioistahan on keskusteltu, ja koska olet itsekin kysellyt yleisesti mielipiteitä ensikauden säännöistä jne...

Ja kuten sanoin yllä...
Mikäli moottorisääntö ei olisi noin rajusti rajattu niin porukkaa saattaisi tulla lisää...
Itsellä ainakin klikkaa tuo moottoripuoli sen verran että ei mulla ole kyseisen luokan autoa tällähetkellä.
Vaikka honkkarissakin hyvä pata mukana tulee jne, mutta kuten edellä perustelin niin mielummin ajaisin jollain moottorilla mikä kelpais krossissakin... Pääsis halvemmalla ja helpommalla.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1296 : 18.08.08 - klo: 18.13 »
joopa joo. itse kirjoitat että minä "höpisen" ja vinoilet mun moottoreista. eipä siinä paljon jaksa vastailla.
annetaanko olla?

kirjoita tuonne GT topikkiin noista moottoreista. et kuitenkaan kirjoita mitään mitä en jo olisi kuullut moneen kertaan.


ps. tämä on GT luokka eikä mikään "krossin jämät" luokka eikä sitä tehdä M8 kuskien ehdoilla vaan uusien harrastajien etupäässä jotka eivät aja krossia välttämättä
« Viimeksi muokattu: 18.08.08 - klo: 18.17 kirjoittanut Mika R »

Poissa AnttiL

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1297 : 18.08.08 - klo: 18.26 »
Yritän järjestää ajanottoa jatkossa niin että voidaan treenata porukalla kelloa vastaan, ne jotka haluavat. En lupaa mutta yritän.
Millainen tuo ponderin piuhan liitin on? Eli mitä tarvitsee vai tarvitseeko mitään, että saa tuon ponderin kiinni ja toimimaan?

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading ("IGT vakioautoluokka")
« Vastaus #1298 : 18.08.08 - klo: 18.31 »
eiköhän se vastarista ota virran jatkojohdolla/haarottimella
jos ei ole 3. reikää niin haarottimella vaikka ohjauksen kanssa samaan holeen

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1299 : 18.08.08 - klo: 20.03 »
joopa joo. itse kirjoitat että minä "höpisen" ja vinoilet mun moottoreista. eipä siinä paljon jaksa vastailla.
annetaanko olla?

kirjoita tuonne GT topikkiin noista moottoreista. et kuitenkaan kirjoita mitään mitä en jo olisi kuullut moneen kertaan.


ps. tämä on GT luokka eikä mikään "krossin jämät" luokka eikä sitä tehdä M8 kuskien ehdoilla vaan uusien harrastajien etupäässä jotka eivät aja krossia välttämättä

Joopa joo...
Moneenkertaan olet kuullut etkä kertaakaan ole ymmärtänyt... vastaukset on lähinnä ettei ole mitään perusteita hyväksyä muita moottoreita... vaikka kuinka perustelis.

Mieletöntä kapeakatseisuutta...
Ikäväkyllä kehityksen vasista aina kun tähän lähdetään.
Se huomattiin jo talvella sharkkikupista ja kantapään kautta näköjään se opittiin, eikä ensitalvella ole samanlaista kapeakatseisuutta tiedossa. hyvä niin... 1/18 luokalla siis toiveita kehittyä reilusti siitä mitä on.

En olekaan sanonut että olis joku krossinjämät luokka...
Krossissa paljon ajettu moottori joka ei enää ole käyntivarmuudeltaan sitä luokkaa että sillä esim SM kisoja viitsisi ajaa, toimii aivan varmasti täysin varmasti sammuilematta vielä pitkään GT luokassa.
Mahdollistais siis monen M8 luokkaa ajavan mukaantulemisen huomattavasti halvemmalla kuin että pitäisi hankkia auto moottoreineen.

Siitähän tässä oli kyse ja sanoit ettet usko väitteelleni olevan perusteita... No nyt oot niitä saanu vaikka kuinka ja edelleenkään et näe yhtälöä... ja mikä selkeintä... et edes HALUA nähdä.

Ja varsinkin kun nyt taas ajatellaan uusia harrastajia...
Hyvin kapeakatseista mikäli puhut vain täysin uusista rc harrastajista...
Sanoisinko että vähemmän aivan puhtaasti uusia harrastajia tämä luokka mukaan saa yhtä paljon kuin saisi muita harrastajia.
Esim pihasuddaajia joilla on esim polttis krossi tai trukki... Näitä kun tuppaa olemaan ties kuinka perhanasti tässä maassa.
Trukkeja ja krossareita on myyty niin perhanasti että kisoissa ei nähdä edes 10% tästä porukasta...
Varsinkin monella perus harrastajalla ja pihasuddaajalla on selvästi pienempi harrastusbudjetti kuin esimerkiksi minulla, joten heille se vasta helpotus olisikin jos omat jo olemassaolevat moottorit ja pillit kävisivät tähän luokkaan.

Ei se yks gt auto mun budjettia lisäis paria prosenttia enempää... perus harrastajalla se saattaa nostaa harrastusbudjettia 50% ellei jopa enemmän.

Vieläkö pitää perusteita väitteelleni keksiä vai joko näet yhtälön???

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1300 : 18.08.08 - klo: 20.06 »
tämä saattaa myös karkottaa porukkaa, oletko miettinyt sitä?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1301 : 18.08.08 - klo: 20.15 »
Sama keskustelu alkaa kuin oli tosiaan sharkki kupista...
Se ei karkottanu porukkaa, eikä karkota tämäkään...

Tiedätkö mikä karkottaa???
Tai no näköjään et.

Se että asioista ei keskustella, eikä kaikkea oteta huomioon.

Mikäli sinä latelet säännöt siitä mitä auton pitää sisältää, ja vieläpä mistä saa keskustella... ja jos joitain asioita tuodaan vielä ilmi perusteluiden kera, mutta asenne on tasolla mitä sinä nyt suollat... SE kyllä karkottaa harrastajia.
Perus jamppa kun tuppaa ajattelemaan että jos asenne on minua vastaan jo tuota tasoa niin mitä se onkaan ihan aloittelijatason hemmoa kohtaan...

Oletko miettinyt sitä??

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1302 : 18.08.08 - klo: 20.15 »
Tää on taas tätä et uutta luokkaa ei hyväksytä, samanlainen juttu kävi karttingpuolella!
Karting puolelle tuli uusi luokka jossa moottorit piti olla saman laisia ja yhtä tasaväkisiä, helppohuoltoisia ja kestäviä. Siitä se vasta alkoiki itku ja hampaiden kiristys, mutta kävipä kuitenkin niin, että se luokka on tällä hetkellä ollut jokaisissa kisoissa suurin luokka. :wink:
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa arion

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1303 : 18.08.08 - klo: 20.26 »
Älkää ruokkiko trolleja!

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1304 : 18.08.08 - klo: 21.31 »


kertaakaan ole ymmärtänyt...

Mieletöntä kapeakatseisuutta...

edelleenkään et näe yhtälöä... ja mikä selkeintä... et edes HALUA nähdä.

Hyvin kapeakatseista

Vieläkö pitää perusteita väitteelleni keksiä vai joko näet yhtälön???

On suorastaan hämmästyttävää ja suurta kummastusta herättävää rc-harrastajissa oleva myötäsyntyinen kyky arvioida toisten harrastajien henkistä tilaa ja kapasiteettia. RC-maaiman ulkopuolella, ns. "oikeassa maailmassa" arviointiin tarvitaan vuosien opinnot, mutta täällä riittää pelkkä jäsenyys, ja valmiudet ovat heti käytössä. Tällaiset psykoanalyysit varmasti tuovat uusia harrastajia iloiseen ja välittömään joukkoomme :sad:

Seuraava ei ole pelkästään Hokelle tai Hoken kirjoituksista, yllä oleva vain katkaisi ns. kamelin selän. Emmekö tosiaankaan pysty keskustelemaan asioista ja olemaan eri mieltä ilman, että täytyy mennä henkilön arviointiin. Foorumille on pesiytynyt todella RUMA ja VASTENMIELINEN tapa käsitellä omista poikkeavia mielipiteitä :angry:

Sellaiset puhkikuluneet kliseet kuin esim. "aivot narikassa", mitä täälläkin on nähty, saattavat olla kirjoittajastaan todella ratkiriemukkaita, mutta kun niitä lukee luultavasti tuhannet henkilöt, niin niiden ILKEYS jää päällimmäiseksi mieleen. Onko tosiaan mahdotonta kirjoituksissa osoittaa KUNNIOITUSTA toista harrastajaa ja hänen mielipiteitään kohtaan vai onko niin, että se joka huutaa lujiten ja on EPÄKOHTELIAIN on oikeassa. Peräänkuulutan KÄYTTÄYTYMISTÄ ja HYVIÄ TAPOJA! Sylkekää vain päälleni kun nähdään, mutta pakko on tämä kirjoittaa.

Pekka Eklund
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa Jarski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1305 : 18.08.08 - klo: 21.46 »
Tällä foorumilla ei ole vaaraa, että kukaan sanoisi mitään "pahaa" kohdattaessa.
« Viimeksi muokattu: 18.08.08 - klo: 21.50 kirjoittanut Jarski »

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1306 : 18.08.08 - klo: 21.48 »
Varoitus OT ja pahoittelut siitä, mutta pakko kirjoittaa.

Toivottavasti nykyään peruskouluissa opetetaan nettifoorumeiden käytöstapoja, kuinka näille kirjoitetaan ja kuinka kirjoituksia tulkitaan. Itse olen sen verran vanha, että moisista voorumeista ei ollut tietoakaan, mutta jos työväenopistolla järjestettäisiin iltakursseja voisin kyllä osallistua. Ymmärtäisin ehkä hieman paremmin itse asiatkin rivien väleistä.
Old fart

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1307 : 18.08.08 - klo: 22.22 »
A. Tää ei todellakaan ole sitä ettei uutta luokkaa hyväksytä... itsehän olin ekassa kisassa ajamassa ja olen kokoajan sanonut miten hieno ja potentiaalinen luokka on kyseessä. Luokan ollessa alkutaipaleella ei vaan kannata liikaa rajoittaa ja olla kuin rasisti... ei hyväksytä jotain pientä eroa moottorissa tai pillissä... Sama kuin ei hyväksyisi pientä eroa ihonvärissä...

B. Emme näköjään todellakaan pysty keskustelemaan nätisti. Sanotaan ettei nähdä perusteita johonkin väitökseen, mutta kun perustelee niin mikä on käytös... "tee mitä lystäät, pidä tunkkis, ei kiinnosta" asenne... Ei siis hyväksytty mielipidettä, ja vielä vähemmän hyväksytään kun tulee mielipidettä puoltavaa perustelua.
Toisin kuin pyrittäisiin keskustelemaan, eli perustelemaan asia toisin.
En ole hetkeäkään väittänyt että olisin täysin oikeassa sen suhteen kumpi moottori tulisi helvemmaksi ajaa... olen vain kertonut pari pointtia jotka tekisivät lajiin mukaan tulemisen halvemmaksi ja sitäkautta helpommaksi erittäin monelle mahdolliselle kyseisen luokan kuskille, itseni mukaan luettuna.

Näitä perusteluja kun kertoo niin johan ollaan sanomassa kuinka mielipiteeni julki tuominen saattaa karkottaa porukkaa... Keskustelu luo keskustelua ja siihen on helppo hiljaisemmankin osallistua kun huomataan että kaikki mielipiteet otetaan huomioon ja niistä keskustellaan... Mikäli otetaan eklestone tyyli ja sanotaan miten asia on, eikä missään muussa ole järkeä tai niille ei ole perusteita (vaikka sellaiset tosiaan on) niin eihän siinä uskalla pienempi sanoa yhtään mitään, vaikka kuinka fiksuja ideoita saattaisi ollakin.

Anteeksi, mutta en todellakaan pysty näkemään mikä tässä minun näkökantani persutelussa on niin väärin että se karkoittaisi uusia harrastajia...
Mikäli jonkun mielestä näin on niin olkaa hyvä ja perustelkaa.
Antakaa varsinkin esimerkkitapauksia...
Itse voin hyvinkin viimetalvisista väännöistä esimerkin antaa... Paljon sain silloinkin samanlaista niskaani... Silloin sanottiin yhtälailla että minun kirjoitukseni karkottaa porukkaa... Kuinka kävikään???
Itseasiassa juuri päinvastoin... Muutkin uskaltautuivat vihdoin kertoa omatkin näkemyksensä eikä vain katsellut sivusta mitä pari henkilöä keksivät radan ja kisojen suhteen. Saatiin hienot kisat aikasiks... Hieno rata jossa oltiin otettu perus harrastajankin mielipiteet huomioon jne... Kuinka kävikään luokan missä oli säännöt jotka olivat lähinnä yhden henkilön keksimät ja mahdollisia pieniä yksityiskohtia saattoi olla muilta ammennettu mikäli ne vain kohtasivat eklestonen oman katsomuksen... Vikassa kisassa taisi olla 6 kuskia... vai oliko sitäkään.

Älkää siis pliis tehkö tälle luokalle samaa.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1308 : 18.08.08 - klo: 22.36 »
Okei, eka kapeakatseinen ja nyt rasisti vai?

Kuulepas nappula, jos Kyosho maksaa palkinnot ja sun muut niin me ajetaan just sitä IGT / RTR luokkaa mitä meitä huvittaa ja tiedoksi sulle ja Peitsamolle että meitä harrastajia on ihan riittävästi että se luokka kantaa koko ensi kesän hyvin.

Tälle vuodelle tuskin tulee enää kisoja.


janitor

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1309 : 18.08.08 - klo: 22.41 »
Karpolla on asiaa.

Johtuuko RC10:n hyökkäävä foorumikäytös peruskoulun opetuksesta vai psykiatrisen hoidon määrärahojen puutteesta ei ole merkityksellistä. Sillä on merkitystä kuinka aikuiset miehet keskustelevat leikkiautoharrastuksestaan. Tällä foorumilla on vajaa 6000 jäsentä, välillä ulkopuolisesta tuntuu että vain muutama mielipidejohtaja tietää miten leikkiautoja harrastetaan. Jatkakaa.


Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1310 : 18.08.08 - klo: 22.47 »
Asiaa puhut Janitor.

Lupasimme alkuvuodesta että IGT kisoja tulee jossa voi pärjätä RTR autolla ja siitä on pidetty kiinni ja pidetään edelleen.

Testaan loppukesän aikana niin GT2 välityksiä kuin optiopataakin IGT:ssä ja raportoin tuloksista. GT2 ei ehtine ennen kauden loppumista.

Ennen kuin on luotettavaa testitietoa optiopannuista jne. en ole kauhean innokas muuttamaan sääntöjä. Tiedän että niillä muutamat ajelee mutta omat kokemukset ovat huonommat kuin vakiomoottorista johtuen auton ratkaisuista.
Tämän takia olen pyytänyt näitä henkilöitä katsomaan uutta GXR28SG moottoria kun tulee, jos se kelpaisi.
Ymmärrän ettei yhtä kisaa varten viitsi ostaa moottoria, mutta tuskin se käyttö yhteen kisaan jää.

« Viimeksi muokattu: 18.08.08 - klo: 22.52 kirjoittanut Mika R »

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1311 : 18.08.08 - klo: 22.48 »
Jokseenkin tarpeetonta tällainen "me ei leikitä sun kaa juttu". Mutta jos IGT-miehet haluaa ajaa ja palkita omia kuskejaan, niin by all means, eihän se ole kiellettyä. Tämä kesä on vielä toistaiseksi osoittanut sen, että ei puolenkymmentä aktiivista kuskia vielä sarjaa tee, niitä pitäisi olla ainakin parikymmentä.

Tuolla aiemmin yritin kertoa, että jos voisimme nähdä asiaa laajemmin ja merkkiin katsomatta, todennäköisimmin hyötyisimme kaikki, niin ajajat kuin kauppiaatkin. Toivoisin edelleen, että asiaa katsottaisiin kokonaisuuden kannalta.

Harmi sinällään jos ätityydi on tämä, noh meneepähän ainaskin palkinnot siinä sarjassa oikeelle merkille.

Jos halukkuutta on, niin miksi ei olisi kisoja? 14.9 on merkattu jo kalenteriin Mikon aiemman vihjeen perusteella.
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1312 : 18.08.08 - klo: 22.56 »
Vai että nappula...

Kylläh... kapeakatseinen todellakin.
Siinä se nähtiin nytkin.
Käyttäydy vain tuolla tavalla ja hauku 30v torstia nappulaksi jos se mielestäsi on oikein.

Nyt on yhtäkkiä harrastajiakin tarpeeksi eikä uusia tai jopa jo mukana olevia edes kaivata.

Vastataan nyt vielä illan ratoksi tulella tuleen...
Mikäli minä olen nappula niin sinä olet seniili harhakuvitelmiin jumiutunut harppu...  (vaikka oikeasti lähelle 40v ei mielestäni ole vielä lähelläkään sitä)
Mutta jos tämä aikuismainen käytös mitä en nappulana tajua, tätä edellyttää niin yritinpähän edes käyttäytyä kuin ilmeisesti aikuisen kuuluu... En vaan nappulana ymmärrä miten tämä ikään viittaava haukkuminen liittyy koko asiaan.
Enkä muuten kysy, koska kuten olemme saaneet jo nähdä, ei tyhjentävää vastausta tulisi kuitenkaan... Eiku joo... se vastaushan olikin "ihan sama... pidä tunkkis" vai miten se nyt oli.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1313 : 18.08.08 - klo: 22.58 »
Lainaus
Jokseenkin tarpeetonta tällainen "me ei leikitä sun kaa juttu".

Se on niin kauan tarpeellista kun katson tarpeelliseksi.

Jos Kyoshoa haukutaan avoimesti täällä forumilla ja minua vihjataan kapeakatseiseksi rasistiksi jonka jutut ovat p*skanjauhantaa forumin kirjoituksia lainaten, niin asian tarpeellisyys säilyy minun näkökulmastani.

En tietenkään ole esteenä muiden tekemisille (=open luokka) mutta en myöskään facilitoi kuin tätä Kyosho hommaa.

Tämän saman sanoin ennekuin kausi alkoi ja vähän aikaa menikin hyvin, leikittiin yhdessä, mutta sunnuntain kisan jälkeen on taas äityydi muuttunut negatiiviseksi. Tuolloin, siis ennen kautta, GTP luokiteltiin ainoaksi oikeaksi pelivälineeksi mutta kauden mittaan toisin kävi. Eniten peliaikaa tuli Kyosholla vaikka voitot menivätkin Honkkarille, jos lasketaan Jerryn treenikisa mukaan. Sori pojat.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1314 : 18.08.08 - klo: 23.04 »
Olisko NYT VIIMEISTÄÄN mahdollisuus laittaa pillit solmuun ja tehdään vaikka näin mielummin.

Otetaan itteemme niskasta kiinni ja mennään jonnekki vaikkapas tattikselle ja laitetaan krilli päälle ja makkarat sinne ja ei mitään puhetta ennen kuin valmiit makkarat on kädessä, ja sitten aletaan puhua järkeviä makkaran ja kylmän pepsin kera ensi vuoden säännöistä ja yleensä mikä on homman nimi. Minua ainakin kiinnostaa tämä luokka koska minulla on vanha kisaauto hyllyssä ja pannu myös millä voisi lähteä ajamaan openluokkaan kisaa. No minun kori on tuo vanha DTM 156 alfa mutta sillä pääsee eteenpäin ja minulle tuo kisaaminen on vain niin hiton hauskaa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1315 : 18.08.08 - klo: 23.09 »
Kokeilepa onnea tuolla toisessa topikissa ja tarjoa rauhanpiippuasi siellä.

Kerhoilta keskiviikkona jos ei sada ja olen paikalla. Saa kertoa mielipiteet ja näkemykset sitten ihan livenä. YV:tä on ainakin tullut kivasti.

Poissa *Wimmu*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1316 : 18.08.08 - klo: 23.31 »
 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Kiitos! En ole vähään aikaan nauranut näin paljon!

Kyllä mulla on helppoa! Vähän käy pyörimässä radalla, jeesaa kavereita,
käy kisoissa ulkomailla aina kun mahdollisuus, ja saa hyvät naurut
iltaisin lukiessani foorumin torstien juttuja!

 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
The

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1317 : 19.08.08 - klo: 07.14 »
Näin juuri, nyt alkaa olla verbaaliakrobatia kohdallaan :grin: :grin: :grin:
Kylätason RC-kuski.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1318 : 19.08.08 - klo: 09.22 »
:tongue: hehe, itseäkin alkaa naurattaa jo tässä vaiheessa tämä akrobatia  :grin:

mutta se että hymyilyttää ei muuta asian sisältöä..

Poissa jrkk

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1319 : 21.08.08 - klo: 08.36 »
Terve igt miehet.
Saisiko tässä triidissä puhua itse autosta vielä.

Tuli nyt hankittua igt ton SG:n C8 vanhuksen rinnalle ja olen sitä nyt pari päivää mekannut ja ihmetellyt klappeja jota on joka paikassa. Eniten ihmetyttää Pallolinkkien läpimenevät tapit jotka on pallojen reikiin väljiä kaikki. Kulluuko näin olla, onko tää joku crossi juttu että pieni välys on hyvä, ei kai sentään. Esim pyörien laakerien väljät sain helposti shimmattua pois mutta ei noita pallolinkkejä saa kun vaihtamalla, mutta kun tulee mieleen että onko uusissakin osissa sitten joku vakio klappi. Toinen on sitte noi diffit. Nehän heiluu sivusuunnassa yli millin --> rattaiden kosketus muuttuu liian väljäksi. Otteko shimmannu diffiä niin että ratasvälys pysyy kokoajan hyvänä.

Ohjauspalan väliin laitoin myös yhden prikan, mutta ohjaus linkkien shimmaminen olikin taas haastavampaa kun ne holkit on taas tarkoituksella koneistettu klappaavaksi (siis sininen ohjaustanko johon kiinnittyy servosaveri tappi-holkki  virityksillä), tohon pitää kehittää joku paine laakeri systeemi. Entäpä vetarit, onko kukaan hankkinut viriosina niitä vetareja missä on pyörän puoleinen pää murroksella, vaikuttais paljon paremmalta ratkaisulta mutta on aika kallis neljään vetävään akseliin.
Sitten vielä kysymys numero ties kuin mones: kukaan suoristanut pohjalevyä. Puhuvat tuolla ulkomaan foorumilla sen auttavan puskemiseen kun tota casteria on crossarin pohjalle tehdyssä autossa liikaa.
Kannattaako alkaa vääntämään vai onko kyse lähinnä mutu jutusta ?

Anteeksi kun tuli miljoona kysymystä ja yhtä monta huonosti selitettyä osaa joiden hyviä nimiä en tähän osannut laittaa.

Ai niin renkaista vielä, mitkä oli nyt sitten ns. parhaat renkaat noin niinkun kompromissinä keston ja pidon suhteen ? Entäpä onko valmiiksi liimattuja foam renkaita saatavilla ?