Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 713368 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1350 : 22.08.08 - klo: 10.36 »
Kuinkas on voiko tohon olemassa olevaan kelloon vaihtaa rattaat ja laittaa kuulalaakerit?
Vakiokelloon ei saa vaihdettua rattaita, eikä siihen saa normilaakereita...

Ainakin toisiin neulalaakeroituihin Kyoshoihin käy neulalaakerin tilalle MR85-2RS (kumisuojattu) tai MR85-2ZZ (metallisuojattu). Metallisuojattu lienee sopivampi rata-auton kytkimeen. Laakerin koko on 5x8x2,5 mm. Näitä menee kytkimeen 8 kappaletta, pötkössä on 10 kpl, ja pötkön hinta on 7 euroa.

http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?cPath=31_35&products_id=43

Tällaiset on kiinni esim. Jartsan Giga Grusherissa. Tarkistakaa kuitenkin mitat ennen tilausta.
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1351 : 22.08.08 - klo: 10.48 »
Joo, ne puristuu kovasti kiinni ja etenkin jos on lukitetta välissä.
Mutta osa on kyllä erilainen, ei siis ole GTW-26. Onko auto Inferno GT, paketissa lukee niin? :)
Eikös  tuo ole se orggis neulalaakerikello. Miksei siitäkin pinionit irtoaisi? Manuskan kuvassakin ne ovat irtonaisia.
Liikaa Kyoshoja

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1352 : 22.08.08 - klo: 13.14 »
Joo, ne puristuu kovasti kiinni ja etenkin jos on lukitetta välissä.
Mutta osa on kyllä erilainen, ei siis ole GTW-26. Onko auto Inferno GT, paketissa lukee niin? :)
Eikös  tuo ole se orggis neulalaakerikello. Miksei siitäkin pinionit irtoaisi? Manuskan kuvassakin ne ovat irtonaisia.

mutoilen hieman uudelleen -

Uudemmissa paketeissa se on käsittääkseni se on yhtä puuta. Auton mukana tulee muistaakseni manuaalin korjauslappu, joka kertoo asian (mutta en ole satavarma kun en pääse tarkistaa asiaa).
Mutta tosiaan vanhemmissa se lienee ollut näin, koska kerrottu ihan manuualissa. Osia ei kuitenkaan saa erikseen ja kuten manuaalikin sanoo pitää ostaa GTW26 ja rattaat, joka ei ole tuo kello. Siinä on normi kytkinlaakerit eikä neulaakerit.
« Viimeksi muokattu: 22.08.08 - klo: 13.20 kirjoittanut Mika R »

Poissa Anzelmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1353 : 22.08.08 - klo: 13.19 »
Joo, ne puristuu kovasti kiinni ja etenkin jos on lukitetta välissä.
Mutta osa on kyllä erilainen, ei siis ole GTW-26. Onko auto Inferno GT, paketissa lukee niin? :)
Eikös  tuo ole se orggis neulalaakerikello. Miksei siitäkin pinionit irtoaisi? Manuskan kuvassakin ne ovat irtonaisia.

Käsittääkseni se on yhtä puuta. Auton mukana tulee muistaakseni manuaalin korjauslappu, joka kertoo asian (mutta en ole satavarma kun en pääse tarkistaa asiaa). Tai sitten se on ollut aiemmin näin ja sen takia kysyinkin että onhan auto varmasti Inferno GT? En muista nähneeni vastaavia osia koskaan...Toki voin olla väärässä, joka tapauksessa se ei ole GTW26 :)

Voisiko tuo olla esim. Hobaon kytkinkello?

No voihan olla että joissakin GT:ssä on ollut tommonen kello mukana.
Juu ei tuo ole GTW26.
Pitäis saada jostain toi GTW26 + 15/19 pinionit. -> Paikallinen RC liike ei oikein ole innostunut tilaamaan osia. Tai todella pitkällä toimitus ajalla.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1354 : 22.08.08 - klo: 13.22 »
Kyllä näin, ehdin jo muotoilla aiemman viestini uudelleen. Koska ostit käytettynä ja auto vanha niin silloin voi olla näin.

Soita Pro Shoppiin, tulee postilla viikossa about, luulisin.

Myin siellä kisapaikalla yhden vastaavan omasta pakistani :)

Poissa Anzelmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1355 : 22.08.08 - klo: 13.40 »
Myin siellä kisapaikalla yhden vastaavan omasta pakistani :)

No voi hitsin hitsi...

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1356 : 22.08.08 - klo: 20.45 »
Vähän testiä tänään Tattiksella optiomottorilla (Team Orion CRF .21 pienimmällä 6mm kuristimella, välitys kytkinkellossa 17/21) -

varsin vaivatonta oli alittaa 23.000 jokaisella läpillä ja ajoinkin parhaan kierrosaikani 22.380 (kisoissa koskaan paras 22.440 RTR moottorilla)

eli nopeasti tuli havaittua että kovempaa mennään.

Teemu Leino oli myös radalla ja kysyi saako testata ja mikä siinä (tottakai!) toisenkymmentä läppiä herra ajoi, ja ainakin pari kertaa alittui 22sec, parhaaksi rekisteröityi 21.880, ei huono! Siinäpä tavoitetta myös itselle...

Kysyessä Teemun kommentti oli että "auto oli hyvä ajettava" - liekö kohteliaisuus mutta vaikutti siltä että nautti ajamisesta täysinrinnoin :) Jos kaveri säätäisi autonsa itse niin mitenköhän kovaa sitten mentäisiin...
Ferrari kyllä lensi jo nyt radalla ja oli todella makeennäköistä menoa.

Vertailun vuoksi sanottakaan normi kuskille 24sec on on hyvin tavallinen läppiaika, jopa virikoneella (SH .28 tmv)

« Viimeksi muokattu: 22.08.08 - klo: 21.00 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1357 : 23.08.08 - klo: 18.45 »
Tänään La kaunis sää ja mukavasti porukkaa radalla. Pikkasen jatkoa eiliselle -

Eka tankki, ajoa muiden seassa, paras aika 22.210 ja kierrokset lähes poikkeuksetta 22:lla alkavia.
Raikkaalla oli tutka matkassa jolla mittasivat 78 km/h pääsuoralla, Pieton stanu IGT lukemat alkoivat kuutosella.
Tämä 6mm kuristimella.

Tokalle tankille laitoin isoimman (8mm?) kuristimen, aika parantui jälleen 22.160. Pääsuoran nopeutta ei mitattu mutta eiköhän se yli 80 km/h ottanut. Ajettiin muiden seassa kuten edellinenkin stintti. C8:it menivät Ollinmäen ja Raikkaan käsissä oikealta ja vasemmalta ohi (samaan aikaan vieläpä!) mutta vitosista ei ollut huolta.

22 sec alitus ei pitäs olla suuri ongelma. Odotan myös mihin suuntaan GT2 ja sen uudet välitykset vievät aikoja. Kakkonenhan on suhteellisesti 2 hammasta suurempi pinjonissa kuin nykyinen 21, joten voi mennä yli huntin.

Joka tapauksessa, näillä nopeuksilla 20min erässä stanu IGT jää normikuskin käsissä 2-5 läppiä tai jopa enemmän. Mistään kilpailemisesta ei voi puhua. Mikään ihmehän tuo ei ole sillä tuo Team Orion moottori ja putkisto jolla ajoin eilen ja tänään maksavat lähes IGT RTR autopaketin verran. Joka tyapauksessa IGT on yhtä nopea kuin sen moottori, se kasvaa nopeuksiin moottoritehojen myötä (tehot siis siirtyvät asfalttiin jos kaasusormi on kohdallaan).

Jotta nyt ei ymmärretä väärin, niin olen juuri tästä syystä RTR vakioluokan kannattaja, tasaväkisyyden ja kustannusten kurissäpysymisen nimissä. 65 km/h tälle isolle autolle on aivan riittävä nopeus kisatilanteessa, jossa muut eivät pääse yhtään sen kovempaa. 80 ja siitä ylöspäin..hmm..romua syntyy.

Olen muuten käyttänyt tässä ihan vakiosetuppia, kampiakselin jatkopalaa ja normi 2-palaista komposiittikytkintä.
« Viimeksi muokattu: 23.08.08 - klo: 19.08 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1358 : 24.08.08 - klo: 09.25 »
MikkoL postasi setuppinsa edellä, itsekin kokeilin ilman takavakaajaa, mutta vakaajaan tottuneena en osannut ajaa ilman yhtään. Öljyt ovat mulla diffeissä Asso 60K edessä ja GS 3K takana, iskareissa Losi 70wt. Takana aika paljon camberia ja aurausta, edessä renkaat pystyssä ja suorassa. Ulosjoustoa kannattaa rajoittaa aika minimiin mutta ei kokonaan pois, maavaraa tollanen sentti.

Laitoin vähän alumiiniteippiä korin sisäpuollelle niin valot ovat kestäneet kisojenkin yli:



Itsetehty Ponderiteline Orionin laptimeria varten ;-)


« Viimeksi muokattu: 24.08.08 - klo: 09.45 kirjoittanut Mika R »

Poissa Anzelmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1359 : 24.08.08 - klo: 11.15 »
Jotta nyt ei ymmärretä väärin, niin olen juuri tästä syystä RTR vakioluokan kannattaja, tasaväkisyyden ja kustannusten kurissäpysymisen nimissä. 65 km/h tälle isolle autolle on aivan riittävä nopeus kisatilanteessa, jossa muut eivät pääse yhtään sen kovempaa. 80 ja siitä ylöspäin..hmm..romua syntyy.

Katselin juuri uusia .21 koneita ja parhammillaan hinta on kaksin kertainen RTR pakettiin nähden.
Paras on ajella vai RTR vakioluokkaa täällä Suomen maalla. Ei varmasti ole riittävästi kuskeja kahteen luokkaa vielä.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1360 : 24.08.08 - klo: 14.52 »
Nyt on 17/21 pinioni laitettu alle. Nyt innolla odotan pääsyä radalle niin katotaan huomaanko huipuissa paljon eroa  :lol:
Kyosho GT Racing Art

Poissa Timitri87

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1361 : 25.08.08 - klo: 13.40 »
tere. sori että tunkeilen tänne :D  mutta onko kyoshon inferno gt hyvä driftin auto??  ja kertokaa autosta enemmän ku itellä ois hakusessa .. kertokaa myös miten tolla kyosho inferno gt:llä pääsee driftin kisoihin siis "oikeisiin" kisoihin??

Poissa Anzelmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1362 : 25.08.08 - klo: 13.42 »
tere. sori että tunkeilen tänne :D  mutta onko kyoshon inferno gt hyvä driftin auto??  ja kertokaa autosta enemmän ku itellä ois hakusessa .. kertokaa myös miten tolla kyosho inferno gt:llä pääsee driftin kisoihin siis "oikeisiin" kisoihin??

Kiinnostais myös että järjestetäänkö missään driftin kisoja 1/8 polttiksille?

Poissa Timitri87

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1363 : 25.08.08 - klo: 13.44 »
olen jostain kuullu että järjestetään mutta tiedä että missä :embarrassed:

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1364 : 25.08.08 - klo: 13.53 »
Ei ole kyllä itsellä tietoa. Sähködriftauksesta olen kuullut. Noi RTR rinkulat menee melkein driftausrenkaista ja voihin niihin varmaan laittaa jotain PVC putkea ympärille.. Tätä varten omat topikkinsa. Huomioikaa että kone lämpenee siinä hommassa ja voi laueta. Luin HPI nitro drifteristä artikkelin että kone kuumenee ja sit tehot häviää eli driftata voi vain jotain 5min jaksoissa. Mutta näinhän se on oikeissakin drifting autoissa ilmeisesti, moottori pitää antaa jäähtyä välillä.

Poissa Timitri87

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1365 : 25.08.08 - klo: 13.56 »
eli on mahdollista driftata tolla  infernolla?

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1366 : 25.08.08 - klo: 13.56 »
autohan sekin on, ja hyvännäköinen sellanen  :cool:

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1367 : 25.08.08 - klo: 13.57 »
tere. sori että tunkeilen tänne :D  mutta onko kyoshon inferno gt hyvä driftin auto??  ja kertokaa autosta enemmän ku itellä ois hakusessa .. kertokaa myös miten tolla kyosho inferno gt:llä pääsee driftin kisoihin siis "oikeisiin" kisoihin??
Kisoista ei kyllä ole hajuakaan, mutta sen mitä aikanaan ajoin auton orkkiskumeilla niin driftingikshän se meni, pitoa kun ei ollut. Voisin kuvitella, että oikein säätämällä drifting onnistuu hyvin. Vielä kun ottaisi vaihteen pois, eikä laittaisi edes keskidiffiä vaan kiinteänä niin ehkä siitä alkaisi jo driftit luistamaan  :tongue:
Old fart

Poissa Anzelmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1368 : 25.08.08 - klo: 13.59 »
eli on mahdollista driftata tolla  infernolla?

Olen kokeillut IGT:llä driftata ja ihan hienosti menee kylki edellä.
Juu ei kovin kauaa kannata pyörittää putkeen.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1369 : 26.08.08 - klo: 09.19 »
Kopioitu toisesta topikista kun mulla ei ole sinne asiaa  :cool:

Noihin kierrosaikoihin niin ne ovat vain numeroita, noita voi muokata radalla miten tahansa hieman kanttarin sisäpuolelta kuin vähän oikaisee niin hyvää jälkeä tulee, takuu varmasti.

Hyvä huomio. Ehkä pitäs seurata keskiaikoja. Lauantaina jos ajoin 10 läppiä niin 5 niistä alkoi 22.5x tai vähemmän, loput ei. Täytyy katella lisää kun ehtii.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1370 : 26.08.08 - klo: 09.43 »
Kopioitu toisesta topikista kun mulla ei ole sinne asiaa  :cool:

Noihin kierrosaikoihin niin ne ovat vain numeroita, noita voi muokata radalla miten tahansa hieman kanttarin sisäpuolelta kuin vähän oikaisee niin hyvää jälkeä tulee, takuu varmasti.

Hyvä huomio. Ehkä pitäs seurata keskiaikoja. Lauantaina jos ajoin 10 läppiä niin 5 niistä alkoi 22.5x tai vähemmän, loput ei. Täytyy katella lisää kun ehtii.

Ei pitäisi tänne niitä numeroita laittaa koska ei se mötjönen keski Suomesta ei kuitenkaan tiedä kuinka hemmetin kova aika se on minkä latasit taululle. Ja sitäpaitsi se kertoo just sen että olet sen just sinä päivänä sen tykittänyt, sillä setupilla ja sillä pidolla ja ne eivät ole ollenkaan vertaus kelpoisia edellis viikon aikoihin sitten ollenkaan.
Näin tällä kertaa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1371 : 26.08.08 - klo: 11.05 »
Okei. Eli tuon perusteella kilpailla saa vain kisoissa?

Mutta eikös oikeillakin radoilla ole joku voimassaoleva paras aika esim. formuloissa?

Mun mielestä tuo aikavertailu antaa ihan hyvän baselinen siitä, mihin pitää koittaa päästä muuten saattaa hävitä kisoissa. Eihän se mikään absoluuttinen totuus ole, kuten ei ole kisatkaan (siellähän voi sattua ihan mitä tahansa, vaikka nostaja astua auton eteen).




« Viimeksi muokattu: 26.08.08 - klo: 11.19 kirjoittanut Mika R »

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1372 : 26.08.08 - klo: 11.09 »
Kaikki viralliset rataennätykset niin näissä leikkiautoissa, kuin F1-autoissa tehdään kilpailuissa.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1373 : 26.08.08 - klo: 11.11 »
Niinpä tietysti, koska on valvonta paikalla. Pidetään siitä kiinni.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1374 : 26.08.08 - klo: 14.41 »
Kopioitu toisesta topikista kun mulla ei ole sinne asiaa  :cool:

Äläs nyt väärentele asiaa tai kirjoittele osatotuuksia. Taitaa nyt Mikalla olla vieläkin hiekkaa kaasarissa aiempien keskustelujen jäljiltä.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1375 : 26.08.08 - klo: 14.52 »
Ehkä kuitenkin "osalainaus" olis oikeampi kuvaus  :grin:

Itsehän sanoit että voin painua tänne jatkamaan, vai ymmärsinkö jotain väärin?

ps. Lue Rempan erittäin hyvä kommentti ajanotosta.
« Viimeksi muokattu: 26.08.08 - klo: 14.55 kirjoittanut Mika R »

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1376 : 26.08.08 - klo: 14.59 »
Yritätkö leimata minua valehtelijaksi kun puhut osatotuuksista tai asian väärentelystä - mikäs nyt on?

Itsehän sanoit että voin painua tänne jatkamaan, vai ymmärsinkö jotain väärin?

Sanoin, että voit mennä pullistelemaan niillä kierrosajoillasi (jotka on ajettu IGT:llä) IGT topikkiin. En ole sanonut, ettei sinulla ole ko. topikkiin (DM-1) asiaa. En myöskään ole kutsunut sinua valehtelijaksi, vaan toteamuksellani oli tarkoitus osoittaa, että omaksut viesteistä juuri ne asiat, jotka haluat, et koko sisältöä. Ja vielä selvennykseksi sanon, että tuo "hiekkaa kaasarissa" on metafora, jolla tarkoitan sinun ärsytyskynnyksen ylittymistä kommentillani Kyoshosta. Pahoittelen tätä, en ymmärtänyt asian olleen niin suuri ja pyhä.

Edit: Näköjään poistelet noita omia kommenttejasi aina muutaman minuutin kuluttua postauksesta, no niinkin voi tehdä?

Rempan kommentti on ihan hyvä, ei siinä mitään. Ei siinäkään mitään, että kierrosaikoja vertaillaan jos on jotain vertailtavaa. Tosiasia vaan on, että se toinen automalli on tässä maassa sen verran uusi, ettei siitä ole vielä todellista vertailupohjaa.
« Viimeksi muokattu: 26.08.08 - klo: 15.04 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1377 : 26.08.08 - klo: 15.15 »
Muutin kun se oli vähän hölmösti sanottu että "syytätkö" kun lähinnä oli vain "osalainaus" eikä "osatotuus" vai mitä.

Eikös muuten jokainen näytä niin täällä tekevän - omaksuu vain ne kohdat toisten viesteistä mitä haluaa. Vaikka kyllä yritän omaksua paljon muutakin. Aina ei ole helppoa löytää asiaa adjektiivien ja käskymuotojen seasta hehe...

Mikähän ärsytyskynnys mulla muuten nyt ylittyi?

Katsos kun Pekka sun metaforat ja kielikukkaset on vielä aika vaatimattomia joidenkin muiden adjektiiveihin.

Jos tarkoitat "pullistelua", niin en ärsyyntynyt, jatkoin vaan täällä aiheesta kun kielsit minua jatkamasta tuossa toisessa topkikissa. Lainatakseni Salamaa "mä oon nopee"  :grin: (vitsi)

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1378 : 26.08.08 - klo: 18.42 »
Huhhuh pojat, huilitaukoa.... Sipsitkin loppuu tätä menoa..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Timitri87

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1379 : 26.08.08 - klo: 19.52 »
moi. käykö noi inferno gt korit landmax 1 ????