Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 710897 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2190 : 10.08.10 - klo: 18.31 »
on ne vaihdettavissa. itse olisin halunnut tietää mihin kytkinkelloon saa 16/20 pinjonit. osa numero olis hakusessa. olisiko joku minua viisaampi asiassa. onko ainoa vaihtoehto evolvan 3d kytkin?
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2191 : 10.08.10 - klo: 21.21 »
vaihdoitko IGW008 kytkinkellosta rattaat? siitähän taisi olla kyse. käsittääkseni vaihdoit gt1/gt2 alkuperäisestä josta voi vaihtaa rattaat..

sitten se ohje... http://www.snrt.net/evo/instructions.htm
jossa on kerrottu tuo kytkinkelloasia.. itse vaihteen voi ohittaa.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2192 : 10.08.10 - klo: 21.43 »
Kyöstiltä löytyis näköjään 20 hampainen 2 ratas mutta mistä lötyis 16 hampainen 1 ratas  kun sellaista ei kyöstin sivut tarjoa?
Kyosho, elämäni auto.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2193 : 10.08.10 - klo: 22.30 »
Ei tarjoa ku gt kelloon löytyy vaan rattaat 14,15 ja 17,18,19
16 j 20 sekä 17 ja 21 (22) ovat Evolvan rattaita mutta eivät sovi gt/gt2 kelloon.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2194 : 10.08.10 - klo: 23.20 »
joo ainakin ton igw08 paketin mukana tulleeseen kellon pinjonit on vaihdettavissa. siis se on noilla 5x4x10mm kuulalaakereilla. tosin turhaan niitä availin kun en ole 14/18 välityksiä laittamassa. yritin pietolta asiaa kysellä mutta ei tullut kuin lisää kysymyksiä mieleen. omistan jo evolvan 16 hampaisen ykkös pinjonin mutta mihinköhän se sopisi?? :huh:
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2195 : 10.08.10 - klo: 23.53 »
ok, hyvä tietää. en ollut varma tosta uudesta kellosta itse.

evolva rattaat sopii kelloon VS058 (FW06 auton kytkinkello)
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2196 : 11.08.10 - klo: 09.04 »
Onko tämä Ratas nyt siis evolvaan sopiva 1 ratas vai käykö myös tuohon uuteen gt2 kelloon?
Kyosho, elämäni auto.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2197 : 11.08.10 - klo: 09.10 »
Ei kumpaakaan. Toi on RRR 0.8 hammastuksella. GT ja Evolva ovat 1.0 hammastuksella.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2198 : 11.08.10 - klo: 11.19 »
Suur kiitokset mikalle. tiesin että suhun voi luottaa näissä osa kysymyksissä :cheesy:
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2199 : 11.08.10 - klo: 11.42 »
hehe, no problemo  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2200 : 13.08.10 - klo: 11.19 »
olin eilen radalla kurvailemassa. Ja ruuvasin kiinni uuden omatekoisen takasiiven. siinä on mahdollista muuttaa taaimmaisen viiston osan kulmaa. Yllätyin kuinka paljon se vaikuttaa takarenkaiden pitoon. pienemmällä siivellä ajosta tuli tavallaan aika hauskaa pitkien ja näyttävien sladitusten myötä. toki kierros aijat pitenivät jonkin verran. Mutta suurella siivellä autoa pystyi oikein paiskaamaan radalla ja silti se tuntui pysyvän räpylässä. Muutenkin tuntuu siltä että olen löytynyt aika hyvät säädöt autoon. pitää oikein tulostaa setup niin pystyy pitämään auton tuollaisena rempan jälkeenkin. nyt vasta tajusin kuinka paljon se asiaa helpottaa. ei muuten ollut yhtään gt autoa mun lisäksi.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2201 : 13.08.10 - klo: 11.26 »
Pitää muistaa että samalla kun siivellä saa lisää pitoa taakse niin se syö suhteessa saman verran huippunopeudesta.
Kyosho GT Racing Art

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2202 : 13.08.10 - klo: 11.41 »
joo olet varmaan oikeassa. vaikka en asiaa kovin hyvin radalla huomannut. ja onhan sillä vaikutus myös eturenkaiden pitoon. mihin pystyy toki myös vaikuttamaan siiven pituussuuntaisella sijainnilla.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa tomik78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2203 : 14.08.10 - klo: 22.32 »
Moro!

Mulla on tosta GT mallista rakenteila sähkö konversio ja käyn autosta nyt kaiken läpi.
Nyt herännyt pari kysymystä? Minkä laiset diffi öljyt kannattaisi laittaa etään / taakse että autosta tulisi mukava peli lähinnä parkkipaikka ajeluun. Ja sitten toinen kysymys koskee tota vaihteistoa että kestääkö rattaat/ suuntalaakeri? moottoriksi tulee leopart 40/82kv1450 ja akut vähintään 6S. Jarrut tulee mekaanisiksi, ne tehdään kunnon osista.
T: Tomi
Rc-veneitä ei voi olla koskaan liikaa!!!

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2204 : 15.08.10 - klo: 17.29 »
Moro!

Mulla on tosta GT mallista rakenteila sähkö konversio ja käyn autosta nyt kaiken läpi.
Nyt herännyt pari kysymystä? Minkä laiset diffi öljyt kannattaisi laittaa etään / taakse että autosta tulisi mukava peli lähinnä parkkipaikka ajeluun. Ja sitten toinen kysymys koskee tota vaihteistoa että kestääkö rattaat/ suuntalaakeri? moottoriksi tulee leopart 40/82kv1450 ja akut vähintään 6S. Jarrut tulee mekaanisiksi, ne tehdään kunnon osista.
T: Tomi

Käy tuolta http://rc10.fi/index.php?topic=42456.150 kyselemässä.
Kyosho GT Racing Art

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2205 : 15.08.10 - klo: 17.34 »
Itselläni diffeissä 50000 edessä ja 5000 takana. Nitrokone ja DM-1 kyseessä mutta eiköhän sähkäriinki sopisi jotkut tuonsuuntaset. Parkkipaikalla tosin ei tule suditeltua.
JQ

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2206 : 15.08.10 - klo: 17.40 »
Sama täällä Infernossa ja olen Stailin kanssa samaa mieltä. IGW008 vaihde 1-suuntalaakereineen kestää harjattoman tehot kyllä, testattu on.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2207 : 16.08.10 - klo: 21.40 »
Purin ja kliinasin osat noista GT autoista niin että yksi GT2 on ajokuntoinen ja muut osat ovat varaosalaukussa tuning osat mukaanlukien. Joten ens kerralla ja tästä eteenpäin kun kokoonnutaan niin osia on sitten pakki täynnä jos jotain hajoo. Siitä voi kans katella jos tarvii jotain enemmän tai vähemmän käytettyä palikkaa autoonsa.

Meinaan myös kokeilla autoa huvikseni ilman radiokoteloa, laitan lipo stickpackin tohon alustaan suoraan ja vastarin siihen johonkin kylkeen sopivasti. Ei tässä kuitenkaan paljon (=yhtään) märällä ajeta ja saahan sen tarvittaessa helposti takas. Painonsäästöä tulee tuollaiset 50-60gr, en tiedä tuntuuko missään radalla, kokonaispaino on n. 3550gr.

Täytyy katsoa millon pääsis radalle, ehkä viikonloppuna jos on säitä.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2208 : 17.08.10 - klo: 19.56 »
on ne vaihdettavissa. itse olisin halunnut tietää mihin kytkinkelloon saa 16/20 pinjonit.

tässä kuva tästä VS058 kellosta ja 16/21 Evolva rattaista. Meinaan kokeilla seuraavaks tuo US Specin kanssa.

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2209 : 17.08.10 - klo: 20.15 »
Evolvan pinionit ovat samankokoisia 15-16-17 ja 19-20-21, eli niitä voi sekoittaa mielin määrin. Isommissa hampaan profiilit ovat kapeampia, joten välykset säilyy.
Ykköselle tuntuisi ainaki tattiksella sopivalta 16pinion/48 spur ja kakkoselle 20/44.
Ykkönen siis 1:3,0 ja kakkonen 1:2,2.
IGW008:n tai alkuperäisen vaihteiston kanssa 15/46= 3,06 ja 19/43=2,26 eli aika liki samat...

Mulla ei koskaan saanut ykkösen ja kakkosen hammasvälyksiä samaksi, kun alkuperäisen vaihteiston kanssa käytin hpi:n pinioneita ja kelloa, jotka oli suunniteltu 48/44 spurreille, kuten evolvankin. Mitenkäs Mikalla?
Liikaa Kyoshoja

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2210 : 17.08.10 - klo: 20.21 »
Ihan hyvältä tuo välys tuntuu pöydällä Evolva 16/21 ja GT vakio 46/43 mutta radallahan sen sitten näkee kestääkö ja kulkeeko. Yleensä olen tykännyt GT 15/19 vakiosta mutta tämä US Spec voisi tykätä vähän pidemmistäkin välityksistä, koska voimaa tuntuu olevan. Lyhensin samalla käyrää (Orion 2066 pilli) ja sitten noi IGW004-9022 jouset. Saas nährä koska pääsee testaa (viikonloppuna ruottissa familyn kanssa joten ei pääsekään).
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2211 : 18.08.10 - klo: 22.31 »
Muutama parempi kuva, meinaan ajaa tolla korilla kokeeksi myös nitrolla kun vaan ehtis radalle







Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2212 : 22.08.10 - klo: 15.34 »
16/21 tuntui toimivan Astonissa katutestissä, alavääntökin ok. Radalla sitten lisää.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2213 : 24.08.10 - klo: 20.00 »
Normi pakoputkelle voi duunata tollasen mitä jätkät ovat käyttäneet radalla jo pidempään GT autoissa jolla vältetään öljyn päätyminen takakumiin.. itse kiilasin "täytepalikan" alumiiniteipillä sinne taakse että läppä pysyy paikallaan

« Viimeksi muokattu: 24.08.10 - klo: 20.04 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2214 : 30.08.10 - klo: 20.13 »
Onko nuo Inferno GT:n kopat ihan normi hyllytavaraa Kyosho-kaupoissa? Itselle sopivin paikka vierailla olisi Jumbon myymälä, saako esim sieltä ostettua tai edes tilattua kopan? Vai onko jokin muu paikka parempi kopan hankkimiseen?

Tuleehan noi Kyoshonkin kopat maalaamattomina, kuten muidenkin valmistajien kopat yleensä? Onko noissa valmiiksi reiät ym aukot IGT:lle, vai saako blankona. Corvette on jotenkin niin lähellä omaa mieltä, että sellanen pitäis saada, myös Ferrari olis aika magee!

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2215 : 30.08.10 - klo: 20.16 »
Jos jumbosta haluat hakea niin soita ensin pro-shoppiin ja kysy onko niillä koreja.
Pyydä niitä toimittamaan se jumboon. Mielestäni jossain luki että ne voi tehdä noin.

Eiköhän ne korit tule ihan maalaamattomina ja ilman reikiä.

Pro-shop on suutarilassa. Muutama kilometri jumbosta. Jos auto käytössä niin menee se 5min kun ajaa jumbolta sinne.
JQ

Poissa jekku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2216 : 30.08.10 - klo: 20.47 »
Onko nuo Inferno GT:n kopat ihan normi hyllytavaraa Kyosho-kaupoissa? Itselle sopivin paikka vierailla olisi Jumbon myymälä, saako esim sieltä ostettua tai edes tilattua kopan? Vai onko jokin muu paikka parempi kopan hankkimiseen?

Tuleehan noi Kyoshonkin kopat maalaamattomina, kuten muidenkin valmistajien kopat yleensä? Onko noissa valmiiksi reiät ym aukot IGT:lle, vai saako blankona. Corvette on jotenkin niin lähellä omaa mieltä, että sellanen pitäis saada, myös Ferrari olis aika magee!

Koreja saa Kyosholta maalaamattomana sekä valmiiksi maalattuna.
Myynnissä on  myös korikohtaisia tarrasettejä viimeistelemään itse maalattu kori.

esim: http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.IGB54&BildLopNr=01
« Viimeksi muokattu: 30.08.10 - klo: 20.53 kirjoittanut jekku »
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2217 : 30.08.10 - klo: 20.54 »
Maalaamattoman korin mukana tulee "perus" tarrasetti jolla siis lisätään koriin detaljit. Se erikseen hankittava tarrasarja on sitten niitä mainoksia. Corvetten kori on GT2 alustalle ja Ferrari taas sitten sille lyhyemmälle. Reikiä ei ole valmiina mutta korissa on pienet merkit koritolppien kohdalla.

Halvinta on ostaa kori paikallisesta liikkeestä, silti ovat kyllä kovin hintavia. Toimituskulut sen kokoiselle palalle ovat suuret.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2218 : 30.08.10 - klo: 21.16 »
Kiitos vastauksista! Vette täytyy siis unohtaa pitkän akselivälin puolesta (autona DM-1 spec), onneksi Ferrari vaikutti myös hyvältä vaihtoehdolta ja pitäisi olla akselivälin suhteen sopiva Honkkariin.

Amainissa pisti silmään myös Subaru Impreza, voisi olla ok tuokin. Kylläkin tuolle tulisi lisäksi postikuluja 44$ ja päälle tullit, joten tutustuminen Suutarilan hintatasoon houkuttelee kovasti!  :grin:

Täytyy käydä Suutarilassa ehkä jo huomenna. En jotenkin tajunnut sen olevan noin lähellä työpaikkaa, lyhyempihän tuonne on kuin Jumboon!  :wink:

Tomi

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2219 : 30.08.10 - klo: 21.30 »
Suutarilassa on ollu valmiiksi maalattuja Subaru ja Corvette irtokoreja.. kysele niitä.
Kiitos 20 vuodesta!