Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 710853 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JJ

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2220 : 31.08.10 - klo: 11.01 »
Tuli tuollainen GT2 hommattua ja kuinka "yllättävää" 2-vaihteen ratas valmis välittömästi. Kauppiaalta tuli mukana kaksi laakeria ja B-rattaat. Kaveri vaihtoi suoraan nuo B-rattaat omaansa ennen kuin metriäkään oli ajettu.. Eipä nuokaan juuri paremmin kestänyt :laugh: eli 2-ratas myös siinä sileänä. Kysymys kuuluukin arvon tietäjät, onko tuo Evolvan vaihteisto ainoa ratkaisu, että saa pelit kestämään? Ipanemalta saa kai jotain vastaavanlaista muutoskittiä?? Mahtaako saada Suomesta?
Inferno GT2 -Team Orion-

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2221 : 31.08.10 - klo: 11.11 »
Sen vakiovaihteiston suurin ongelma on suuri hammasmäärän muutos vaihteiden välillä. Jos vaihde vaihtaa kakkoselle liian aikaisin on lopputuloksena yleensä sileä kakkosratas. Koko rakenne siinä vakiovaihteistossa on vanhanaikainen. Toisaalta ao. tyyppinen kynsivaihde toimii ihan ok, jos tämän vastinkappale (rattaassa oleva pahkura) olisi suunniteltu kunnolla.

Ratkaisuna voisi ajatella että kakkosrattaan sisälle sorvaa alumiinirenkaan jossa on sisäpuolella "vaihdekynnelle" ura, joka lävistetään sitten jostakin kohtaa poranterän pätkällä johon kynsi sitten toppaa.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2222 : 31.08.10 - klo: 11.16 »
Mä en kyl hiffaa miks se vaihdon aikaisuus rikkois rattaat.
Luulis että toisinpäin kun ei kone kierrä vielä niin paljoa että siell olis hirveesti voimaa, ja muutenkaan se vaihto ei olis sillon niin kova tempasu pienillä rundeilla.

Mutta siis ihan MuTu tää on kun ei omakohtasta kokemusta kyseisestä kikottimesta.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2223 : 31.08.10 - klo: 11.23 »
Mä en kyl hiffaa miks se vaihdon aikaisuus rikkois rattaat.

Sen takia kun momentin muutos on niin suuri alhaisilla nopeuksilla...

Jos sulla olisi niin tehokas 1:1 auto että on ihan sama millä vaihteella lähtee liikkeelle niin on todennäköisempää hajoittaa laatikko isolla vaihteella kuin pienellä, eikö?
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2224 : 31.08.10 - klo: 12.14 »
Tuli tuollainen GT2 hommattua ja kuinka "yllättävää" 2-vaihteen ratas valmis välittömästi. Kauppiaalta tuli mukana kaksi laakeria ja B-rattaat. Kaveri vaihtoi suoraan nuo B-rattaat omaansa ennen kuin metriäkään oli ajettu.. Eipä nuokaan juuri paremmin kestänyt :laugh: eli 2-ratas myös siinä sileänä. Kysymys kuuluukin arvon tietäjät, onko tuo Evolvan vaihteisto ainoa ratkaisu, että saa pelit kestämään? Ipanemalta saa kai jotain vastaavanlaista muutoskittiä?? Mahtaako saada Suomesta?

vastaus on IGW008

vakio GT2 vaihde on hirveän tarkka shimmauksesta ja se pitää asentaa tiukaksi. optiomoottorilla se ei silti tahdo kestää, vakiokoneella kyllä.

mutta siis IGW008 on ratkaisu asiaan
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa JJ

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2225 : 31.08.10 - klo: 12.15 »
No just meinasin kysyä tosta IGW:stä, mutta kerkesitkin jo vastaamaan... Eihän kenelläkään ole jouten? Pro-Shopista taitaapi olla loppu..
Inferno GT2 -Team Orion-

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2226 : 31.08.10 - klo: 12.19 »
GT1 rattaissa on sama välitys kuin IGW008 :ssa, joten ne kestää siinä mielessä ettei hampaat mene sileäks, joten voit tietty kokeilla niitä yhdessä 15/19 pinjoneiden kanssa (eli kakkonen pitää vaihtaa).

IGW008 :sta tekee erinomaisen se, että se toimii paloilla --> kestää loputtomiin myös rajummat tehot
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa JJ

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2227 : 31.08.10 - klo: 12.34 »
Joo, täytynee alkaa metsästämään tuota IGW008:a jostain..
Inferno GT2 -Team Orion-

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2228 : 31.08.10 - klo: 14.02 »
A-mainista ainakin saa, jos Pro Shopissa toimitus kestää. Aika haluttua kamaa tämä, joten toimitukset ei pysy perässä?

Tuli vielä kysymyksiä YV:llä noista välityksistä joten vielä kerran, pojat:

IGW008 laatikolla ja mukana tulevalla kytkinkellolla välitys on pinjonissa 15/19 ja päärattaassa 46/43, eli siis ykkönen 15/46 ja kakkonen 19/43.

Tämä välitys on sama kuin GT1 Ferrarissa, aiemmissa malleissa kytkinkello oli 15/18 ja päärattaat 46/43 eli sama. Ihan ekoissa GT1 malleissa pinjoni taisi olla peräti 14/17 eli tosi lyhyt.

itse on sitten soviteltu Evolva pinjoneilla ja VS058 kellolla välityksiä esim. 16/20 ja 17/21 kytkinkellossa.

GT2 :ssa on vakiona paljon pidempi kakkonen eli 21/40 ja ykkönen sama 15/46.

Kuten huomataan ykkösen ja kakkosen välinen erotus kussakin tapauksessa on kutakuinkin yhtäsuuri, eli GT1 ja IGW008 tapauksessa "noin" 3 hammasta, GT2 vakio tapauksessa 6 hammasta.

e: Taitaapa olla niin että lähes kaikki IGT:llä ajavat käyttävät tuota IGW008 kelloa, Pieto joka voitti Openin, samoin Jari Eklund (3.) ja minä (4.). Ajoin sillä myös Tattkisen GT-8 osakilpailussa (4.)
Juho, joka tuli toiseksi taitaa edelleen ajaa omalla Evolva konversiollaan, kuten minäkin viime vuonna. Jeppe Lehtojärvi, joka ajoi toiseksi nyt viikonloppuna Kouvolassa ajoi tuolla IGW008 vaihteella. Itsellä on se tällä hetkellä omassa harjattomassa kiinni ja se toimii mainiosti siinäkin.
Joten väittäisin että varsin kestävä ja kannattava hankinta vaikka hieman maksaakin. Se on kuitenkin kovin keskeinen komponentti, että se nostaa auton kisakäytössä kertaluokkaa kovempaan kategoriaan.
« Viimeksi muokattu: 31.08.10 - klo: 14.22 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2229 : 31.08.10 - klo: 20.59 »
Mä en kyl hiffaa miks se vaihdon aikaisuus rikkois rattaat.

Sen takia kun momentin muutos on niin suuri alhaisilla nopeuksilla...

Jos sulla olisi niin tehokas 1:1 auto että on ihan sama millä vaihteella lähtee liikkeelle niin on todennäköisempää hajoittaa laatikko isolla vaihteella kuin pienellä, eikö?

Kyllä kyllä...

Jotenkin vaan tuntuu ettei näissä niin paljon tehoa ole että tuo olis mahdollista...
Mut kuten totesin niin ei mulla mitään kokemusta tästä autosta oo niin omaksi lämpimäkseni vaan ihmettelin.
Yllättävän heikot rattaat jos tosiaan tuosta sileeks menee...
Mut hyvä että tuohonkin ratkaisu löytyy.

Poissa JJ

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2230 : 09.09.10 - klo: 12.54 »
Pientä ongelmaa säätöjen kanssa:

- Alaneula pitäisi olla ohjeen mukaan 0,5mm kauluksen sisällä... Mikäli laitan tuon alaneulan tuohon tehdasarvoon kone käy niin laihalla, että käynnistyessään vetää kierrokset tappiin ja sammuu. Kun alaruuvi on noin millin ulkona reiästään alkaa auto toimimaan suhteellisen normaalisti. Kaverilla normi tehdasasetus alaruuvin osalta toimii ihan ok.
- Kun auton saa suunnilleen säätöihin (ylä-, ala- ja tyhjäkäyntiruuvit) ja se pelaa hyvin, niin tankkauksen jälkeen ei taas ole tyhjäkäyntiä ollenkaan ja auto sammuilee jatkuvasti. Ihan ei jokaiselle tankilliselle jaksaisi uusia säätöjä tehdä.. Mikähän tähän avuksi?

Nitro 25%
Tulppa Nosram R5 (kokeiltu erilaisia)
Inferno GT2 -Team Orion-

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2231 : 09.09.10 - klo: 13.02 »
Onko polttoaineletkut tarpeeksi pitkät? Jos ei niin laita pidemmät letkut (20-25cm) ja polttoaineen suodatin tietenkin...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2232 : 09.09.10 - klo: 13.09 »
Olet varmaan säätänyt koneen kun se on lämmin?
JQ

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2233 : 09.09.10 - klo: 13.20 »
laita enemmän tyhjäkäyntiä (luistin minimiasento), ei haittaa vaikka renkaat pyörii pukilla (ja kytkin ottaa kiinni/laahaa). laita ne neulat niinku sulla toimii. viileätähän siellä jo on, joten aika rikkaalla saa olla suhteessa kesän säätöihin. korissa pitää olla riittävät jäähdytysuakot.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa JJ

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2234 : 09.09.10 - klo: 13.26 »
Tässä kohtaa ei ole vielä kehdannut koria päälle laittaa, kun kokoajan ruuvimeisseli käytössä :tongue: Eilen oli +18 ja tosiaan tankillisen toimi hyvin ja seuraavalla taas vähän heikommin..
Inferno GT2 -Team Orion-

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2235 : 09.09.10 - klo: 13.31 »
ok. kunhan varmistelin. no muut asiat tulikin sanottua mitä nyt tässä etänä pystyy sanomaan. savua saa tulla kaasuttaessa runsaasti mutta kauheesti räkiä paikallaan ei tarvii..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa JJ

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2236 : 09.09.10 - klo: 13.33 »
Onko polttoaineletkut tarpeeksi pitkät? Jos ei niin laita pidemmät letkut (20-25cm) ja polttoaineen suodatin tietenkin...

Joo letkut on alkuperäiset eli lyhyet.. Tuli kylläkin otettua kassillinen kaikenlaista osaa kun auton kaupasta hain ja mukana on kyllä letkut ja suodattimet myöskin..ei ole vaan vielä kerinnyt sinne asti.. Omissa pohdinnoissa tuli vain mieleen, ettei tämä varmaankaan letkuista ainakaan pelkästään ole kiinni, kun toimii kuitenkin samoilla letkuilla tankillisen, mutta ei välttämättä seuraavaa.. Mutta joo letkut vaihtoon ja pidempää tilalle suodattimen kanssa.
« Viimeksi muokattu: 09.09.10 - klo: 13.37 kirjoittanut JJ »
Inferno GT2 -Team Orion-

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2237 : 09.09.10 - klo: 13.38 »
pidemmät letkut tasaa paineen ja PA-syötön, laita vaan
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2238 : 09.09.10 - klo: 14.31 »
Omissa pohdinnoissa tuli vain mieleen, ettei tämä varmaankaan letkuista ainakaan pelkästään ole kiinni, kun toimii kuitenkin samoilla letkuilla tankillisen, mutta ei välttämättä seuraavaa.. Mutta joo letkut vaihtoon ja pidempää tilalle suodattimen kanssa.

Tahtoo kuitenkin helpottaa ongelmien etsintää, kun poistaa tuon yhden varman häiriötekijän pois :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2239 : 09.09.10 - klo: 15.46 »
Minulla inferno st:ssä alaruuvi millin ulkona kehyksestä  :shock: ja ymmärtääkseni on samasta koneesta kyse eli uudemmasta .28 kössin rtr koneesta?
Ossin 8 tulppaa suositeltiin myllyn atalassa koneeseen ja hyvin se kyllä pelaa, ryypytyksen jälkeen ekalla tai toisella käymään, säätöjä ei paljoa tarvitse muutella, lämmöt pysyy hyvin kurissa 90-120astetta ja tehoa ihan kivasti, tietysti ei koskaan tarpeeksi...
Polttoaine/paine letkut tosiaan pidemmiksi itse laitoin n.30cm letkut heti uutena.
Konetta olet varmaan säädellyt tankki täynnä? Tankki melkein tyhjänä säädellessä voi seokset olla rikkaalla taas tankkaamisen jälkeen, näin ainakin itsellä.
Kai se tankin korkki on mennyt kunnolla kiinni tankkaamisen jälkeen?


Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2240 : 09.09.10 - klo: 21.37 »
Nyt vihdoinki tuli se Inferno GT2 hommattua.
Vähän kuvia uudesta kärrystä:




Radalle pääsyä odotellessa.  :grin:
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2241 : 09.09.10 - klo: 22.36 »
Mainiota kerrassaan :grin:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2242 : 15.09.10 - klo: 12.31 »
olisko tietoa mistä saisi hankittuu infernoon hiilikuitu osia esim. radiolevy, iskaritornit ym.. yritin ea: st mut ei. toivottavasti pääsis vielä tattikselle ajelee säiden puolesta.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2243 : 15.09.10 - klo: 12.35 »
http://maxvelocityracing.com/Kyosho.aspx tuolta saa kyoshoon ja DM-1

Paypallilla maksoin itse kun tilasin etuiskaritornin.
JQ

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2244 : 15.09.10 - klo: 13.17 »
Max Velocity on hyvä.

Tyylikkäitä osia kerrassaan.

Mutta kerronko pienen salaisuuden: Inferno GT:n vakio-osat jotka myös kestää painaa jotain 3gr enemmän kuin 6 kpl noita hiilikuituosia. Joten en tiedä kannattaako yli 100eur investointi vain tuon 3gr tai ulkonäön takia. Toki jos haluaa autosta "racy" eikä stanu niin sitten kannattaa. Miika (Tux10) halusi jälkimmäistä joten minusta nuo hiilariosat ovat hienot ja tekevät juuri sen eli ulkonäkö paranee; osat on mun vanhoja jotka itsekin tilasin Maxilta ja maksoin PayPalilla.

DM-1 tilanne saattaa olla eri, koska osat oikeasti muuttavat autoa (makaavat iskarit pystyyn jne.)

Pieni hyöty saattaisi olla siitä etteivät osat fleksaa (esim. iskaritornit) kuten stock muovisekoite osat mutta sitten pitää ajaa joka aika tosissaan huomatakseen mahdolliset erot.
« Viimeksi muokattu: 15.09.10 - klo: 13.40 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2245 : 15.09.10 - klo: 13.49 »
Mutta kerronko pienen salaisuuden: Inferno GT:n vakio-osat jotka myös kestää painaa jotain 3gr enemmän kuin 6 kpl noita hiilikuituosia. Joten en tiedä kannattaako yli 100eur investointi vain tuon 3gr tai ulkonäön takia. Toki jos haluaa autosta "racy" eikä stanu niin sitten kannattaa.

Tottakai kannattaa, nimenomaan ulkonäön takia. Sama kai se sille painon säästölle on mutta näyttää paljon paremmalta :grin:

Ps. eikö tuo radiolevy jo yksistään säästä painossa yli 6g? Tietenkin jos tarkoitit gr (grainia) niin silloin se on vielä vähempi...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2246 : 15.09.10 - klo: 13.53 »
en punninnut yksittäin mutta samat osat läjässä, stock vs. hiilikuitu
ne on aika paksua hiilaria joten painon säästö saattaa olla pyöreä nolla, mutta kuten sanoin en punninnut osia yksittäin vaan läjässä

ja siis ei siinä mitään vikaa että ne hankkii, hankinhan minäkin. mutta jos painon takia niin se ei ehkä kannata.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2247 : 15.09.10 - klo: 13.59 »
No, edelleen: on ne siistimmän näkösiä kun orkkisosat :grin:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2248 : 15.09.10 - klo: 15.32 »
on on, ehdottomasti!!  :grin: jo se yksistään riittää syyksi hankkia jos "massi" ei ole este
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2249 : 17.09.10 - klo: 13.32 »
Kattelin tuossa noita kuvia uudesta autosta niin vanha vaihteisto siellä vielä.

Onko kyosholla aikomustakaan tuoda sellaista mallia missä on kunnolla toimiva vaihteisto?
JQ