Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 710945 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2580 : 23.08.12 - klo: 09.23 »
Katos vaan. Niin se muisti pettää kahdessa vuodessa kun viimeksi ollut ton moottorin kanssa tekemisissä. Kyöstillä siis melkoisen omanlaisensa ratkaisu molemmissa gt rtr pannuissa.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2581 : 23.08.12 - klo: 14.51 »
On niissä luistin säätöruuvi, myös vanhoissa.
Se pieni ruuvi joko ristipää tai taltta.
Tai sit muistan todella väärin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2582 : 23.08.12 - klo: 14.54 »
On niissä luistin säätöruuvi, myös vanhoissa.
Se pieni ruuvi joko ristipää tai taltta.
Tai sit muistan todella väärin.

Joo on siellä luistin säätöruuvi eli se mistä tyhjäkäynti säädettään mutta alapään seosruuvin sijainti poikkeaa normaalista eli ei sijaitse luistin päässä.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2583 : 23.08.12 - klo: 16.29 »
Miten toi voi toimia? Siis toi, että alaseosruuvi on "väärällä" puolella...  :shocked:

Säätääkö se pa-putkea ja "neula" on liikkumaton vs. normaali tapa, jossa säädetään putken sisään menevää "neulaa"?

edit: Vastaan itselleni eli arvaus oli oikein tämän mukaan. Putki liikkuu ja toisesta suunnasta tulevan neulan säätö on vakio, kai...
« Viimeksi muokattu: 23.08.12 - klo: 16.35 kirjoittanut ampperi »
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2584 : 23.08.12 - klo: 22.13 »
Tänään käytiin taas ulkoiluttamassa tuota GT:tä ja yhden tankin annoin käydä tyhjää, toisen ajoin varovasti ja kolmannella aloin jo hiukan kiristämään.

Jostain syystä auto tekee edelleen sellaista, että kun kaasuttaa ja päästää kaasusta, niin kaasu jää hetkeksi ikäänkuin päälle tai ainakin tyhjäkäynti on korkea muutaman sekunnin kiihdytyksen jälkeen. Se kyllä tasaantuu ja laskee kun hetken odottaa.

Muuten alkoi toimimaan ihan hyvin. Pääneula tosin piti vetää aika kiinni, kun noilla tehdas-asetuksilla kone kävi niin paksulla, ettei se kulkenut mihinkään ja sammui kokoajan.
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2585 : 23.08.12 - klo: 22.28 »
Säädä se yläpää ensi kohilleen että kone kiertää nätisti ja toimii niinku pitääkin. Sitten kun yläpää on kohillaan niin säädät sen alapään silleen että kierrokset laskee nätisti alas lähes samantien kun lasket kaasun pois. Toi kierrosten päälle jääminen on merkki siitä että alapää on laihalla. Väittäisin että voit heti avata 5min sitä alapäätä jos yläpää on nyt paksulla ja alapää laihalla.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2586 : 26.08.12 - klo: 22.37 »
Mistä olette muuten ostaneet renkaita ja vanteita näihin autoihin?

Tarvisi saada asfaltille ja hiekalle jokunen sarja kun nuo alkuperäiset kumit tuntuvat menevän nopeasti sileiksi.
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2587 : 27.08.12 - klo: 11.59 »
Kyoshon omistajien kannattaa kyllä tutustua näihin sivuihin:

http://infernogt.proboards.com/index.cgi?

Tuolta löytyy paljon tietoa.

Toinen hyvä tietolähde on tämä:

http://www.rctech.net/forum/nitro-road/633215-kyosho-inferno-gt-gt2-race-spec.html

Suuri ongelma Kyoshon kanssa on kyllä kotimainen hinnoittelu. Hintatietoisen kuluttajan kannattaa kyllä ostaa auto ja varaosat ulkomailta.



Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2588 : 30.08.12 - klo: 22.12 »
Oh shit toi uus ceptor on nätti mun silmään.
Joutuu varmaan bongaa rtr:n taas ens kaudeks lol
Ei toi uus astonikaan oo paha mutta tosta ceptorista
jotenkin vaan diggaan ihan törkeesti  :cool:
Gt8 eli gas versio..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2589 : 31.08.12 - klo: 09.40 »
Tuo Ceptor on varmaan myös hyvin toimiva, ovat ilmeisesti muuttaneet McLarenista tuon. Itse ainakin tykkäsin ajaa McLarenilla. Audi on todella agressiivinen ja Vette taas leppoisa.


Tuolla ulkomaan sivuilla kirjoittelevat, että on ensimmäinen Kyoshon ei lisensoitu GT-kori, ja pitäisi olla edullisempi. Saa nähdä toteutuuko suomessa...  mutta harkintaan menee tuo Ceptor kori.


Nyt sulla on Mika talvi aikaa laittaa GT-kalusto kisakuntoon. Kisatkin on varmasti melko lähellä, joten sarjaan vaan kiertämään.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2590 : 31.08.12 - klo: 10.45 »
Yes, kuulostaa hyvältä.

kuukauden päästä, kai toi on vähän halvempi? tuolla vastaava Audi melkein satasen kalliimpi

http://www.cmc-versand.de/tuningteile/Kyosho/BK-1:8-Inferno-GT2-Race-Spec-Ceptor-arnr-8-31836.html

Lähellä samaa ku esim Team C suomessa mutta tietysti tohon se pakollinen 50€ toimituskuluja
« Viimeksi muokattu: 31.08.12 - klo: 19.37 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2591 : 03.09.12 - klo: 10.40 »
Kiinnostaisi mitkö kaikki korit esim. Muilta valmistajilta, kuin Kyosholta sopii tuohon GT1:een?

Haluaisin autooni jostan syystä tuollaisen short course-tyyppisen korin, mutta käykö minkään valmistajan kori mittojensa puolesta autooni?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2592 : 03.09.12 - klo: 10.56 »
ku lähdet etsii 325 - 330mm akselivälillä (wheelbase) niin olet aika lähellä.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2593 : 03.09.12 - klo: 11.00 »
ku lähdet etsii 325 - 330mm akselivälillä (wheelbase) niin olet aika lähellä.

Eikö korin leveyteen tarvitse kiinnittää huomiota? Ne on ilmeisesti kaikki 1/8 sitten riittävän lähellä toisiaan?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2594 : 03.09.12 - klo: 13.47 »
Tottakai tarvitsee, mutta aloita tolla.
Voi olla ettei löydy...
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mhmp69

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2595 : 10.12.12 - klo: 20.26 »
Mulla teki eilen tuo mun Inferno Gt 2 (Subaru) vähän samalla lailla, kuin Opa oli tuossa edellisellä sivulla kuvannut..
Ostin pitkästä aikaa uuden tulpan ja koitettiin käyntiin.. Ei helekutillakaan..kuumailmapuhallintakin käytettiin,
Sitten kun laittoi löpöä suoraan kaasariin, niin kävi niin kauan kun se riitti ja sit sammui..

Sitten kun alkoi toimia joten kuin, niin ulos ja kori kiinni..vähän kaasua ja sammui..

Takas talliin ja pöydälle..toinen piti keulasta kiinni ja toinen nykäs käyntiin ja avot, alkoi huutaa kurkkusuorana kone, sit sammui n.5sek kuluttua..

uus yritys, sama juttu...putsari oli irti ja siittä sit näki, et luisti oli kiinni ja ringit nousi tajuttomasti, samalla joku paukkui niin maan pirusti..luultavasti vaihdeloota..(varmaan sekin hajos)
Syynä koko ruljanssiin luultavasti pikkuisen vuotavat kaasarin o-renkaat tai heikot patteri tehot ohjaimessa/vastarissa..?

Ei muutaku romut nippuun ja takaisin hyllyyn.. täytyy kai kokeilla vaihtaa o-rengas sarja seuraavaksi..

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2596 : 10.12.12 - klo: 22.56 »
Lähdetään nyt siitä että talvella
nitromoottorin pitää olla todella rikkaalla
eli 1/2 kierrosta sitä neulaa auki ainakin
verrattuna kesäolosuhteisiin. Muuten saa nykiä
rajusti ja kun lopulta sattuu lähtee niin käy
just noin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2597 : 11.12.12 - klo: 16.39 »
Kyllä, mutta tuo tekee seuraavan ongelman...
Eli moottori ei pääse lämpenemään lähellekään oikeaa lämpötilaa ja sylinteri kuluu turhaan.

Eli moottorin kantta tarvitsisi hieman peitellä jollain että lämmöt saa edes suurinpiirtein alueelle.
Alumiiniteippi on todettu toimivaksi ratkaisuksi.
Kantta ei tarvitse kokonaan vuorata, vaan esimerkiksi kierros tai kaksi kannen ympäri ja jättää vaikka pari jäähdytysripaa ylhäältä vapaaksi.
Jos meinaa lämmöt nousta liikaa, tai on vähemmän pakkasta niin sitten tietysti ottaa useamman rivan esille.

Poissa mhmp69

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2598 : 14.12.12 - klo: 19.13 »
No joo, vika selvis.. Pääsuuttimen varresta puuttui yks O-rengas kokonaan ja kaks muuta mureni käsiin, oli niin kovettuneet.. Sitten siinä johon polttoaine putki tulee kiinni, kummankin puolen pitäis olla prikat, toinen niistä puuttui.. Nyt on tiivisteet tilattu..

Poissa metsämies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2599 : 22.01.13 - klo: 21.22 »
Huhhuh... Pitäis mennä töihin kun täytän 15 ( elokuussa ) niin tullee rahaa tähän hankintaan. Taitaa tulla siinä ajassa uusia autoja... Teknologia kehittyy nopeasti niin pitää päivittää ostoskoria koko ajan.
The right tool for the right job.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2600 : 23.01.13 - klo: 13.19 »
Jep.. ajattelin itsekin hakea tuollaisen uutukaisen RS Audin ihan just for fun. Kaipa sillä vois jonku kisankin ajella.

Serpent Cobra GT olis kiva koeajaa mutta tulee niin hintavaksi hankkia moottori, pilli, servot, vastarin lipo, kori, starttiboksi ettei viitsi lähteä siihen rumbaan. Kössissä saa kaikki kerralla, vaihtaa vaan ratin ja hehku päälle (+renkaat). Tietysti ei samanlainen kilpa-auto, mutta näillä ajomäärillä .. UH ihana.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mixa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2601 : 27.01.13 - klo: 18.10 »
Tervehdys. Tässä kun talvi on ollut päällä niin on ollut hyvää aikaa ottaa autoa kaapista ja alkaa fiksaamaan kesäkuntoon. Kyseessä siis Kyosho Inferno GT. Ekaksi kun otin auton esille purin sen ihan atomeiksi ja vaihdoin diffeihin uudet öljyt ja samalla huolsin iskarit öljyineen. Sitten tuli eteen häiritseväksi tekijäksi tuo epäluotettava vakiomoottori. Se saa siis luvan väistyä syrjään. Vaihdosta tilalle tulee uusi GO .28 siihen asiaankuuluvalla pillillä. Mukavan näköinen paketti noin kaikin puolin. Vielä kun saisi sen sisäänajettua jossain näin talvella. Onko mitään suosituksia paikkavalinnan suhteen? Ulkona pakkasella ei taida viitsiä alkaa kokeileen. Parkkihalli vois kenties mennä.




Iskarituki ei ole ollut mikään huippukestävä tässä autossa. Kerran kunnolla katon kautta pyörähtäessä se sanoi takaa itsensä irti. Siispä työntömitta ja tietokone esille ja piirtämään uusiksi. Sen jälkeen töissä leikkasin laserilla 3mm polykarbonaatista tuen ja on toiminut hyvin. Istui ilman mitään viilaamisia paikoilleen ku nakutettu. Ja ei kyllä mene rikki kovinkaan helpolla. Polykarbonaattihan on siitä mukava että se ei murru tai halkea kuten akryylillä on tapana, joten tämän kanssa voi pyöriä ihan rauhassa jos siltä tuntuu.



Sitten kun aloin uutta koppaa sovittelemaan paikoilleen niin törmäsin koritolppa+ruuvi- yhdistelmän hankaluuteen. Siispä vain pieni poranterä kiinni poraan ja ei muuta kuin reiät tolppiin ja kiinnikkeen toiselle puolelle. Pysyy hyvin kiinni koriklipseillä ja on kätevä nostaa korkeutta kun reikiä on tarpeeksi. Käy korien vaihto joutuisasti ilman työkaluja.



Uutta palaa tuli autoon seuraavasti: Moottori+pilli, ohjausservo, hump-pack vastaanottimelle, pari vetoakselia ja kardaanikuppia, ilmanputsarin puhdistus+öljyäminen+ulkosuoja, moottoripukki uudelle koneelle, e-klipsejä ja tietty öljyt. Nyt alkaa olemaan auto puhtaampi ja vailla ajoa.



Koriksi ajattelin laittaa nyt alkuun tuon Protoformin PF-8:n. On mukavan näköinen kori jolla tulee varmaankin vaan ihan asfaltilla ajeltua. Alkuperäinen Subarun kori nappirenkaineen saa sitten jäädä vähän soraisempaan maastoon. Tämmöistä pikku puuhasteltavaa o mukava tehdä. Vielä kun saisi enemmän tilattua kerralla jenkeistä (42€ tulliraja) niin monenlaista varaosaa sais halvalla. Seuraava tuunaus olis sit varmaankin vaihteiston päivitys Evolva- malliseksi. Riittänee sitten ihan kivasti perus piha/parkkis suditteluun. Täältä pohjoisesta kun ei oikein ratoja löydy tälle harrastukselle.

KYOSHO INFERNO GT (Subaru WRX) | LRP A2-STX Pro 2.4GHz


Poissa Volver

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2603 : 22.05.13 - klo: 21.31 »
Mulla on autosta kone p*skana, mikä siihen kannattaa hankkia tilalle, ja mistä?
Netissä oli yksi gxr:kin myynnissä, mutta ei liene järkevää ostaa samanlaista epäluotettavaa moottoria?
Kyosho DMT GP
Sakura D4 AWD

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2604 : 22.05.13 - klo: 22.00 »
Kyöstin orggis koneista kannattaa pysyä erossa kun rtr pannu on lauennut. Tilalle esim.alpha tjm laadukas .21 kone. Alle 200e lähtee ja kone ongelmat on ratkaistu.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Volver

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2605 : 22.05.13 - klo: 22.13 »
Mitä mieltä tälläisestä? sopiiko tämä suoraan vanhan tilalle? Sopiiko kyöstistä voimansiirron osat?

Lisätietoa järkevästä moottorinvaihdosta saa kertoa. :)
Auto on jo aika iäkäs, joten en mielellään maksaisi itseäni kipeäksi moisen takia.
Kyosho DMT GP
Sakura D4 AWD

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2606 : 22.05.13 - klo: 22.21 »
Varmasti tuo on parempi(ja halvempi?) kuin kyöstin rtr pannu. Voimansiirto sopii kyllä mutta jos sulla on se kyöstin orggis 2 palainen kytkin niin suosittelisin sen vaihtamista johonkin kunnolliseen 3 tai 4 palaseen. Se kyöstin rtr pillihän ei tohon käy koska on muistaakseni ruuveilla kiinni ja tossa ei ole ruuveille paikkoja vaan pilli tulee kiinni jousilla.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2607 : 23.05.13 - klo: 06.49 »
Suositelisin harkitsemaan vetokäynnistimestä luopumista, säästää aika pirusti hermoja kun ei tarvii nykiä vaan täräytät starttiboksilla auton käymään. Sitten esim tämä kone http://www.eaimport.net/product_details.php?p=1689 . Voi olla että myös tuo alphan RTR pannu toimii nätisti jos siitä kiskaseen tuon vetokäynnistimen pois ja laittaa umpilevyn tilalle.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa Volver

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2608 : 23.05.13 - klo: 07.45 »
Kytkin on niin edullinen uusia että laitan uuden samaan vaivaan.
Siis tuon ensimmäisen moottorin saa valita veto- tai rotostartilla. Rakennushommia kun teen niin akkuporakone on aina matkassa, joten ajattelin rotostarttia.

Mulla on myös starttiboksi, mutta vie aika paljon tilaa raahata mukana.
Kyosho DMT GP
Sakura D4 AWD

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2609 : 23.05.13 - klo: 08.18 »
Starttiboksi on kaikista järkevin käynnistyslaite eli kun sulla sellainen jo on niin osta kiinteä päätyinen kone (esim. tollanen Matin ehdottama tai sitten samasta perheestä uudempaa mallia) niin ei tarvitse tapella ilmavuotojen ja ykssuuntalakrujen kanssa. Polttis autot on tosi loisto pelejä kun on kunnon laitteet millä harrastaa. Monen polttis harrastus tyssää siihen rtr autoon joka ei toimi vaikka mitä tekis.
Kyosho, elämäni auto.