Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 465429 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2700 : 22.08.15 - klo: 22.49 »
Miksette tilaa Jerryltä  Hiilikuitupohjaa ja siten että mottia varten on laminoitu reijitetty mottilevy hiilikuituun sisään? johtais lämpöä eikä rispaantuisi hiilarilevy pulttien kohdalta. Jerryhän pakahtuisi onnesta jos sellaista pääsis dremelöimään... Muutama pitkittäis suuntainen korotus jäykisteenä , niin ei niin kauheen paksuakaan tarttis olla se hiilarilevy. teollisesti tuotettuna se olis aika vaativa mutta muutaman kappaleen vakuumi-imulla ihan iisi juttu.
Mp9ssä on paljon kevyemmät ja pienemmät osat kuin mp75:ssä
Näistä olisi hyötyä. Itsekin ajoin inferno gt:tä mp9 vetareilla ja sitä vauhtia ihmeteltiin silloin vaikka oli ihan vakio pullstart kone.
En ole tutkinut asiaa mutta "Ongelmakohdista" caster kulma on niistä toinen ja vaihde on toinen.
Ysin diffit ovat pienet joten saako askia sopimaan.
Caster on ratkaistavissa mutta jos markkinoilla on jo serpentiä ja muuta lähes 0 casterilla niin miksi edes nähdä vaiva.
Bisneksen kannalta.. Varmaan nytkin suurin osa GT autoista meni pihasuttaukseen. Kilpapuolella Kyosho tuntuis panostavan crossiin enemmän.. M8 kuiteski tän lajin kuninkuusluokka.



Niin ja siinä kössi on the car to choose.

Toisaalta tulihan tämäkin joten ei näistä tiedä..
http://www.kyosho.com/eng/products/rc/detail.html?product_id=110421
Kyosho Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Performa - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi - "motocross without hospital visits"

Poissa ylikar-h

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2701 : 22.08.15 - klo: 22.52 »
Kyllä jotain tulee tapahtumaan, GT2 autot tuntuisi olevan nyt vähän "poistomyynnissä" ja ainakin polttispuolella Kyoshon tehtaan omilla sivuilla on kaikkien GT 2 mallien kohdalla " ei saatavissa.."

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2702 : 22.08.15 - klo: 22.56 »
Näin se on. Jatkosta vaikee sanoo. En kyl tiedä miks kössi haluis dumpata noin menestyneen mallin.
Koritkin ovat parhaita mitä on tarjolla.
Saa nähdä ..
Kyosho Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Performa - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi - "motocross without hospital visits"

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2703 : 22.08.15 - klo: 23.19 »
En kyl tiedä miks kössi haluis dumpata noin menestyneen mallin.

No kössi dumppas kuitenkin myös esim. Evolvan(eli 1/8 ratapirssi), joilla tahkottiin kakstuhatluvun ekan vuosikymmenen melkein kaikki maailmanmestaruudet(L.Collari) ja paljon siihen päälle....melkein sama koskee v-one sarjaa(tp-10), silläkin otettiin mestaruuksia monia mutta kyosho luopui noista enivei... Ehkäpä kyösti tekee paluun jokupäivä...siis noihinkin luokkiin...

ps. sori ot
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2704 : 22.08.15 - klo: 23.23 »
Ei toi oo ot ja ihan validia.
Mutta miks tf7 ? No ehkä sähkö on in..
Toisaalta kyosho kuten traxxas rtr mallit on myös in ja siinä mp9 gtllä vois olla sijaa.
Inferno gthän ei koskaan tullu ulos kittinä ainakaan suomessa.
Kyosho Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Performa - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi - "motocross without hospital visits"

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2705 : 22.06.16 - klo: 16.21 »
Bensakonversio mutta 26cc ei pikkulohko bensa

! No longer available


! No longer available
« Viimeksi muokattu: 22.06.16 - klo: 16.24 kirjoittanut mikari »
Kyosho Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Performa - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi - "motocross without hospital visits"

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2706 : 23.06.16 - klo: 07.25 »
No jo on koneella kokoa autoon verrattuna!
Tota ei kannata päästää katolleen... Tulppa poikki ekasta.
Mitenköhän rungon jäykistys lisääntyneen painon kanssa on hoidettu, vai onkohan tehty mitään.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2707 : 23.06.16 - klo: 09.29 »
Niin onhan tuo vähä turhan järeä, kiinnostavampi olisi krossikokoisella bensamoottorilla. Laitoin kuitenkin jakoon kun sattui tulee vastaan.
Kyosho Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Performa - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi - "motocross without hospital visits"

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2708 : 23.06.16 - klo: 13.15 »
Joo mielenkiintoinen tapaus. Laita lisää vaan jos tulee vastaan.

Poissa Lokitek

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2709 : 25.01.17 - klo: 20.14 »
Moikka! En tiiä onko oikea alue mut auto ainakin inferno gt .. Ostin sen syksyllä käytettynä, ensimmäinen rc autoni..
Pienen puuhastelun jälkeen sain käyntiin mut tyhjäkäyntiä en kunnol pysyy vaik säädin.
Nyt ei lähe enää käyntiin tai kovan työn jälkeen saan käyntiin mut kierrokset tapissa ja sit sammuu..?
Vetonaru ei enää palauta kuin hitaasti, varsinkin loppu osan..
Tulpan jo uusinkin, putsasin kaasarin ja kaiken laisia säätöjäkin olen kokeillu..
Saisko täält jelppiä? Tai jos Tampereen lähialueilla Ois vaik kaveria joka opastas ja laittaa kuntoon/ säätöihin.. Tottakai korvausta vastaan..
Kiitos.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2710 : 25.01.17 - klo: 21.30 »
Avaa pääneulaa. Talvella pitää ajaa paljon rikkaammalla ku kylmässä ilmassa enemmän happea ja moottorin pitää saada enemmän fuilia. Avaa pääneulasta 1/2 - 1 kierrosta. Näin itse tekisin.
Kyosho Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Performa - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi - "motocross without hospital visits"

Poissa Lokitek

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2711 : 26.01.17 - klo: 13.44 »
Joo. Yritetty on.. Ei auta, tosi rikkaalla saa käyntiin välillä ison työn jälkeen mutta kierrokset sillon tapissa (kauko ohjaimest kaasun säätöruuvi yli puolen välin) silloin vaan huutaa täysii ja kun säädän heti pienemmälle niin sammuu..

Poissa JUkka-san

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2712 : 26.01.17 - klo: 19.17 »
Onhan kaasuservo siten että kaasarin luisti pääsee kiinni? Säädä ohjaimesta kaasutrimmi keskelle, ja irrota kaasuservon varsi. Kytke autoon virta päälle. Kiinnitä servovarsi uudestaan paikalleen siten että se painaa luistia kevyesti kaasarin tyhjäkayntiruuvia vasten. Sitten säädä vielä tyhjäkäyntiruuvi siten että kaasarin kurkusta katsoen luisti on auki noin puoli milliä. Sitten voikin käydä odottelemaan kesää ja lämpimämpiä kelejä ;)

Poissa Lokitek

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2713 : 26.01.17 - klo: 22.24 »
No nyt ! Eipä oo tullu mieleenkään tollanen.. Kiitos ! 👌  Ilmotan kun ehdin rassaa et kuin kävi :)

Poissa Morroo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2714 : 02.02.19 - klo: 17.20 »
Terve!

Vähän on vanha topicci, mutta ilmeisesti oikea paikka kysellä.
Inferno gt Subaru mökkirälläyksessä ja eilen suli lumessa liimat joskus rikkoutuneesta osasta jossa iskarit ja koritolpat kiinni, siis takaa. Nyt olen googlannut uutta osaa, mutta aika hankala löytää. Olisko kellään suosituksia nettikaupasta mistä saisin tämän vaikka alumiinisena. Koritolppia pitelevä osa myös kappaleina. Kiitos neuvoista ja jos jollain näitä ylimääräisenä niin YV. Myös vetokäynnistimen korvaaminen muulla ( porakone tms.) kiinnostaa.
Hauskaa viikonloppua!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2715 : 02.02.19 - klo: 18.39 »
kokemuksesta sanon ettei vakiomoottoriin saa helposti porakonekäynnistystä, ihme jos löydät sopivan vaikka jotain virityksiä olenkin joskus nähnyt.

jostain kiinan kaupasta voit saada sopivaa, googlaamalla tai ebaysta sopii etsiä... kyosholla ei ole
Kyosho Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Performa - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi - "motocross without hospital visits"

Poissa Morroo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2716 : 02.02.19 - klo: 18.45 »
Ok, ehkä starttiboxia pitää harkita. Tosi huonosti toimii naru kyoshossa, monta kertaa Joutunu avaa kun jää jumiin tms. Pärjää sillä nyt just. Mites kellään tietoa mistä noita osia? Mitä ne käyttää niissä lentokoneissa starttaamiseen? Jos vaikka teettäisi jotain vastaavaa vetonarun tilalle...

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2717 : 02.02.19 - klo: 22.25 »
ei kai ole muuta hyvä keinoa kuin starttiboxi tai ehkä koneen vaihto rotosrartilliseen. moottoripukeilla ja aluslevyillä onnistuu kyllä.
Kyosho Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Performa - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi - "motocross without hospital visits"

Poissa Morroo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2718 : 04.02.19 - klo: 21.54 »
No eihän sitä iskaritornia ( jos on se nimeltään? ) mistään saa ellei maksa itseään kipeäksi, eikä löydy nyt sitten 4mm vahvaa hiilikuitulevyäkään mistään tahi alumiinia ( motonetit sun muut käyty läpi ). Jospa tuollaisen 100mmx100mm palan jostain löytäisin niin veistelisin itse sen niin ensiviikonloppuna pörräys jatkuisi.... vinkkejä?

Poissa rcjkl.fi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2719 : 05.02.19 - klo: 10.20 »
No eihän sitä iskaritornia ( jos on se nimeltään? ) mistään saa ellei maksa itseään kipeäksi, eikä löydy nyt sitten 4mm vahvaa hiilikuitulevyäkään mistään tahi alumiinia ( motonetit sun muut käyty läpi ). Jospa tuollaisen 100mmx100mm palan jostain löytäisin niin veistelisin itse sen niin ensiviikonloppuna pörräys jatkuisi.... vinkkejä?

https://www.rcjkl.fi/rc-varaosat/kyosho-varaosat/inferno-sarja/gt1-gt2/iskunvaimentimien-ylakiinnike-inferno-gt-gt2.html

 :roll:

ihan hyllytavaraa.

/Teemu
Suomen virallinen Kyosho maahantuoja ja jälleenmyyjä. Traxxas -tuotteet, varaosat ja tarvikkeet Jyväskylästä. Lähes 500m2 RC Play -sisäajoratoja ja RC Play OutdooR ulkorata. www.rcjkl.fi / www.rcplay.

Poissa Morroo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2720 : 05.02.19 - klo: 11.55 »
Ja tilattu!

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2721 : 30.07.19 - klo: 14.35 »
Pikkuhiljaa laitellaan Kyoshoa kuntoon... Tässähän voi jo kohta päästä ajelemaan.







Heh! Tuolloin vuonna 2015 tuli ajettua vain pari kierrosta Kuusankosken radalla.

Lauantaina tuli sitten ajettua Tattiksella vähän enemmän ja yllättävän hyvin auto toimi. Ennen ajoa laitoin vain servot ja muut sähköt kiinni. Käytössä oli jotain käytettyjä GRP renkaita varmaan vuodelta 2013.

Nyt voisi laittaa ainakin diffit ja iskarit ennen seuraavaa ajokertaa.

RoddeR laitahan oma setuppisi jakoon....
THECar White Edition LV | Black Edition | Alpha
Capricorn Lab C801 | Capricorn Lab C02 | Kyosho IGT2 | Novarossi | Xray T4 2014 | Yokomo YZ-2 | Team Associated B64D

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2722 : 30.07.19 - klo: 20.53 »
Voin laittaa kunhan saan vaan setupin jonnekin talteen, kun nyt on  säädetty sieltä sun täältä. Keulasta hajosi viime ajoreissulla jotain kun töräytin ls5 auton perään (sori siitä) ja pitää parsii auto taas kasaan ja samalla vaihtaa etu diffiboxin kuoret kun pohjan puolelta löytyy ikuiset kierteet.. se mitä muistan niin etu
Diffi 500000=sais olla tiukempikin, takadiffi muistaakseni 60000, ohjaus vantit muovista muoviin 23mm, camper eteen 0 ja taakse 3, iskareissa  jostain 2000-3000 edessä ja 1000-1500 takana, akseliväli lyhyt, edessä iskarit ylhäältä ulkona ja alhaalta ulkona, maavara edessä 8 ja takana 10mm, igw008 säätöruuvit 2.5 kierrosta pohjasta auki. Servosaver niin kiinni kun saa, tunge sinne jousen ja kiritysmutterin väliin 13mm sisä ja 16mm ulkohalkaisijaltaan olevia kuparitiivisteitä niin saat servosaverin pitämään, kannattaa huolehtia, että on kunnon servo ohjauksessa kun  saver on ihan kiinni, itsellä savox 1257. Tossa nyt jotain ainakin alkuun.

Suurin apu auton käyttäytymiseen on ollut harituksen lisäys, jolloin auto alkoi kääntymään huomattavasti tiukemmin.

Mielenkiintoista lisäpalikkaa GT sarjan kyösteihin https://www.amainhobbies.com/kyosho-aluminum-front-hub-carrier-set-gt3-kyoigw061/p763169 pitäis kuulemma sopii myös vanhempiin GT malleihin. Jenkki foorumin kommenttien mukaan.
« Viimeksi muokattu: 30.07.19 - klo: 21.19 kirjoittanut RoddeR »
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2723 : 18.08.19 - klo: 03.55 »
Onko Hoffa sulla ne vakio jouset vai käytätkö niitä hopean värisiä vähän pehmeämpiä jousia.?
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2724 : 18.08.19 - klo: 04.47 »
Onko Hoffa sulla ne vakio jouset vai käytätkö niitä hopean värisiä vähän pehmeämpiä jousia.?

Taitaa olla molemmissa päissä ne optio iskareiden mukana tulleet mustat jouset.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2725 : 18.08.19 - klo: 08.13 »
Jos haluat kokeilla etu diffiin Hudyn 2000000 niin mulla on. Saat kyllä, kun vaan osutaan radalle yhtäaikaisesti. Niin ei tarvitse omaa ostaa.
Laadukasta tavaraa, pitää hyvin jäykkyyden pidempäänkin ajettaessa.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..