Kirjoittaja Aihe: Alumiiniset alatukivarret crossareissa  (Luettu 1822 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Alumiiniset alatukivarret crossareissa
« : 15.04.03 - klo: 09.25 »
Mulle tarjoutui tilaisuus yhdistää hyöty ja huvi koulussa eli voisin tehdä alatukivarret alumiinista Inferno MP5:een, mutta en tiedä onko koko touhu vaivan arvoista. Paino ei varmaankaan taida paljoa muuttua (ehkä hieman nousta), mutta miten on kestävyyden laita? Onko kellään alatukivarsia alumiinista crossarissaan tai muuta kokemusta moisista? Mitä muoviosaa suosittelisitte korvaamaan alumiinisella?
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Alumiiniset alatukivarret crossareissa
« Vastaus #1 : 15.04.03 - klo: 09.39 »
Mä tein landmaxiini alumiinista alatukivarret, jotka levensivät auton krossarin mittoihin. Autolla ajettiin 40 km/h esteeseen, johon etupyörä yksin otti osumaa. Tukivarsien taittumista ei todellakaan tapahtunut. Eli ne sis kestää tosi kovaa menoa. 8mm alumiini käy hyvin. Mäkin tein ne tutun open suostumukslla omina töinä koulun metallityöluokassa.

Muita osia voisivat olla ylätukivarret, mutta kierteiden teko ei kyllä ole mun suosiossa. Tuppaa aina katkeamaan kierretapit tai sitten kierritys menee pilalle.

Alumiini ei nosta painoa niin paljon, etteikö sitä viitsisi laittaa tukemaan auton rakennetta.

Käy tsekkaamassa mun auton tukivarret alla olevasta osoitteesta.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Alumiiniset alatukivarret crossareissa
« Vastaus #2 : 15.04.03 - klo: 09.52 »
Mites törmäyksissä sitten käy muiden osien? Jos tukivarret on alumiiniset ja kestää osumat, niin periaatteessa heikkokohta pitäis sitten olla tukivarsien ja diffikotelon kiinnityskohta. Vai onko näin?
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Alumiiniset alatukivarret crossareissa
« Vastaus #3 : 15.04.03 - klo: 11.50 »
Periaatteessa. Se siinä onkin pikku onkelma, mutta ovathan tukivarret kuitenkin alttiimpia hajoamiselle, joten tukevoittaminen ei olisi pahasta. Mulla ei (kai) mennyt mitään kiinnityskohtia rikki. Niin, ja landmaxissa on diffikotelojen etureunoissa alumiinilevyt, joista se tukivarsitanko menee läpi. Ja on myös MP5:ssakin. Kai ne kestää koviakin tällejä.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
Alumiiniset alatukivarret crossareissa
« Vastaus #4 : 15.04.03 - klo: 16.50 »
täällä oli joskus samalainen topikki ja siinä ei kyllä kauheesti suositeltu noita. eli juuri niinkuin Jukka sanoi, se kiinnityskohta on erittäin kovilla kun alu ei jousta.

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Alumiiniset alatukivarret crossareissa
« Vastaus #5 : 15.04.03 - klo: 17.33 »
Mulla tosin on ne palikat mihin tukivarret tulee kiinni alumiinia, joten rasitus ei varmasti ole yhtä rajua kuin muovisilla palikoilla. Saa nyt nähä onko mulla (ja opettajalla) tarpeeksi aikaa, että sais tukivarret tehtyä kurssin aikana.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa Eightball

  • Jäsen
    • Profiili
Alumiiniset alatukivarret crossareissa
« Vastaus #6 : 16.04.03 - klo: 12.14 »
Onkohan niitä myytävänä alumiinisena? En ole tullut kattoneeksi. Kaikissa santa-neppiksissä näyttää olevan muoviset. Ainakin muovi joustaa ja voi olla parempi matsku kun alumiini mutta kokeilemallahan se selviää.
ottia tuota

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
Alumiiniset alatukivarret crossareissa
« Vastaus #7 : 16.04.03 - klo: 14.58 »
nuova faor tekee ainakin joihinkin malleihin alutukivarsia.

http://www.nuovafaor.it/kyoshor.htm