Future-RC

Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT vakioluokan kilpailusäännöt ja osallistujat, sekä ohjeita  (Luettu 7293 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Säännöt ovat pienessä muutoksessa; 20.7. on seuraava kisa, jossa ainoa pakollinen "osa" on auton moottori ja pakoputkisto muuttamattomana. Muita auton rakenteita saa "virittää" haluamallaan tavalla.
En nyt poista vielä ao. sääntöjä. Idea edelleenkin on ajaa tasavertaisilla autoilla kustannuksia nostamatta.

---

Alustavat Kyosho Inferno GT kilpailusäännöt, kisaformaatti ilmoitetaan kilpailukohtaisesti.

Kilpaluokan nimi on Kyosho Inferno GT "IGT". Tämän luokan toiminta ja kaikki siihen liittyvät säännöt koskevat automallia Kyosho Inferno GT, Kyosho tuotenumerot 31811 (Subaru), 31812 (BMW), 31813 (Calsonic), 31814 (Aston Martin), 31815 (Ferrari), 31818 (Subaru)

**Huom! Jos ei ole sallittujen joukossa alla, niin sitä EI saa tehdä

1. Autoon voi vaihtaa autoon mieleisensä radiolaitteet ja servot sekä vastaanottimen akun, lipo vastarinakku sallittu.
2. Kuljettaja saa käyttää mieleistään polttoainetta, hehkutulppia, ilmansuodattimia, pyörän-, ohjauksen- ja kytkimen laakereita. 2-vaihteen painelaakerit saa vaihtaa kuulalaakereihin.
3. Vain Kyosho Inferno GT korit sallittu. Autossa tulee olla korin mukainen siipi.
4. Koriin saa tehdä tuuletusreiän tuulilasiin ja takalasiin, kattoon reiän hehkua varten sekä sivulasiin reiän tankkausta varten.
5. Kuljettaja saa valita autoon mieleisensä öljyt tai rasvat iskunvaimentimiin ja tasauspyrästöihin. Vaimentimia tai tasauspyörästöjä ei saa kuitenkaan rakenteellisesti muuttaa.
6. Auton saa käynnistää starttilaatikolla mutta moottorin vetostarttia ei saa poistaa. Moottoriin ei saa tehdä rakenteellisia muutoksia, ainostaan moottorin etu- ja takalaakerin saa vaihtaa toiseen merkkkiin halutessaan. Moottorin saa tiivistää silikonilla jos katsoo tarpeelliseksi.
7. Kuljettaja saa säätää auton mieleisekseen auton tehdassäätömahdollisuuksien puitteissa (maavara, ulosjousto, öljyt/rasvat, camberkulmat, rengaskulmat) sen sijaan auton osia ei saa vaihtaa kuin uuteen vastaavaan eikä mitään auton rakenteita saa poistaa.
8. Autossa käytetään kilpailussa järjestäjän ilmoittamaa ponderia.
9. Autossa saa käyttää kuvioituja vakiorenkaita, Kyoshon V-slick renkaita tai kilpailun järjestäjän ilmoittamia sallittuja renkaita, jotka tarkentuvat myöhemmin.
10. Autoon saa lisätä/vaihtaa seuraavat lisävarusteet, vrt. sallittujen osien lista:
Kallistuksenvakaimet, ohjauslinkki, jarrulevy/jarrupalat, ulkoinen polttoainesuodatin, ilmansuodatin, kytkinkello kytkinlaakereilla (vakiona neulalaakerit 2 kpl), pinjonit, 2-osainen komposiittikytkinpala, rungonjäykistin eteen, ohjauspalat.
11. Näitä sääntöjä noudattaen auton paino ajokunnossa tankki tyhjänä kori päällä on luokkaa 3500gr

Sallitut lisävarusteet:

rungonjäykistin eteen KYOIFW112*
etuvakain KYOIFW104
takavain KYOIF117
polttoainesuodatin KYO1876*
komposiittikytkinpalat KYOKC45
kytkinkello 2-vaihteinen normi kytkinlaakereilla KYOGTW26
pinjoni 14 KYOGTW26-14 (1-vaihde)
pinjoni 15 KYOGTW26-15 (1-vaihde)
pinjoni 17 KYOGTW26-17 (2-vaihde)
pinjoni 18 KYOGTW26-18 (2-vaihde)
pinjoni 19 KYOGTW26-19 (2-vaihde)
jarrupalat ACRE KYOIFW324*
jarrulevy Special KYOIFW122*
ohjauslinkki Special KYOMIW3*
ohjauspalat Special KYOIFW332*

* tai vastaava miltä tahansa valmistajalta

**ilmansuodatin mikä tahansa merkki tai malli käy

VAKIOLUOKAN MOOTTORI YM. ASIAA
=================================

Kerhoillat käynnistyvät nyt toukokuussa joka toinen keskiviikko, kuun 1. ja 3, ja jatkuvat aina syksyyn asti Tattarisuon asfalttiradalla, tervetuloa. Varaosapakki seuraa mukana. Ensimmäinen kerta siis 13.5. Itse olen tuolloin lomamatkalla valitettavasti, mutta sehän ei menoa haittaa (yritän saada korvaajan tilalle).

Keskustelin Kyoshon kanssa aamulla GXR28 vakiomoottorista ja tässä tietopaketti:

- Moottoreita on myyty yksistään Suomessa satoja ja ongelmatapauksia on kourallinen. Takalaakeri ei ole mikään tyyppivika ja pysyy kunnossa kun noudatetaan tiettyjä sääntöjä (lue ohjeet alla).

- Huolto- ja käyttöohjeet:

1) Sisäänajo huolella ja rauhassa

2) Noin viiden litran välein moottorin purku, joka jokaisen kuskin kannattaa tehdä ja tutkia moottorin kunto

-1. kerralla vaihdetaan etulaakeri (Mika voi avustaa)

-Takalaakerin kunnon tarkastus tunnustelemalla, sen kyllä huomaa jos laakeri on vahingoittunut

-Kampiakselin tapin (joka pyörittää kiertokankea ja mäntää) tarkistus, että pyöreä eikä ovaali

-Jos hämminkiä osat korvataa uusilla

-Koneen kasaus puhtain käsin(!)

-JOS osia vaihdetaan (takalaakeri, kampiakseli, kiertokanki) niin yksi tankillinen sisäänajoa rikkaalla ja rauhallisesti ajamalla, ei heti täysiä. Osat voi myös voidella ennen paikoilleen laittamista siihen tarkoitetulla after-run tms. öljyllä joka palaa polttoineen mukana eikä jätä pintaa laakereihin

-Etulaaakeri voidaan vaihtaa joka kerta tai joka toinen (5 tai 10L välein), tällä estetään hyvin pitkälle muiden osien vahingoittuminen. Keraaminen etulaakeri 6e, Kyoshon takalaaakeri ~17e

3) Ilmansuodatinöljy ja sen käyttö

-EI liikaa! Ilmansuodatinöljyn liiallinen käyttö rikkoo takaalerin, koska liika öljy päätyy sinne ja aiheuttaa ongelmia ja lopulta rikkoutumisen. Eli kevyt öljyäminen ja liiat pois painelemalla talouspaperiin. Onroad ei ole kauhean pölyistä hommaa, joten kevyt öljyäminen riittää hyvin

-Ilmansuodatinöljyn valinta; käytä vain RC käyttöön tarkoitettuja (Esim. PSR tai Kyosho liikkeiden myymä öljy)

4) Polttoaine

- 16-20% nitro

- maltillinen säätö, ei liian piikille

Summa summarum: Opetelkaa purkamaan ja kaasamaan moottori, se on olennainen osa tätä harrastusta ja varsin helppoa. Etulaakerin säännöllinen vaihto ja moottorin osien kunnon tarkistus (Mika ja Pro Shop avustaa tarvittaessa). Kuluneiden osien korvaaminen uusilla ja sen jälkeen kevyt sisäänajo. Käyttäkää aikaa ja harkintaa, turha kiire pois. Lopputloksena hyvin toimiva kone ja auto ja hyvä mieli :)

« Viimeksi muokattu: 19.08.08 - klo: 12.34 kirjoittanut Mika R »

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT vakioluokan kilpailusäännöt
« Vastaus #1 : 26.01.08 - klo: 23.29 »
Minkälaatuinen moottori on tuossa pelissä, onko luettettava ja pitkäikäinen moottori.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT vakioluokan kilpailusäännöt
« Vastaus #2 : 27.01.08 - klo: 13.14 »
Moottorista on keskusteltu tuolla Inferno GT topikissa. Pääsääntöisesti tuntuvat kokemukset olevan myönteisiä - kunhan laakerit vaihtaa säännöllisesti. Ei ole ollut esteenä tämän kilpailuluokan onnistumiselle jenkeissä. Tilannetta seurataan kunhan päästään ajamaan ja sen suhteen ollaan valmiita tekemään muutoksia jos on pakottavat syyt. Olen valmis auttamaan laakerien vaihdossa sitten kyllä, nopea juttu kun on työkalut.

Poissa Saki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT vakioluokan kilpailusäännöt
« Vastaus #3 : 27.01.08 - klo: 22.43 »

Tämä vaikuttaa mielenkiintoiselta

Ostin itselleni tuommoisen ensimmäiseksi radio-ohjattavaksi 2v sitten.
Josta sitten suht nopeasti M8 luokkaan, mutta nythän tuolle olis käyttöä.

Itse asiassa mulla on myös 2 nuorempaa veljestä, joilla on myös samanlaiset kärryt,
( koreja: subaru, bmw, calsonic,  subarun korit spessu maaleissa )

mahtaakohan olla vaikea yli puhua heitä mukaan ?

-tuota noin semmoinen asia tuota rakenteellisesta muutoksesta, laitoin omaan kärryyn jossain vaiheesa samankokoisen mutta eri merkkisen moottorin jossa myös oli vetokäynnistys ja joudun hiukan antamaan dremelii pohjaan, jotta vetokaynnistys ei ottaisi kiinni, eihän mä sen takia uutta pohjalevyjä joudu ostaan ?

- alkuperäiset moottorit on pilattu ku noi oli ensimmäisiä vehkeitä,
niin niitä ei osattu huoltaa tai edes käyttää oikein.

Keskimmäinen broidi ei oo varmaan koskaa edes pessy tuota autoa puhumattakaan,
että olis edes avannu iskareita tai diffejä.

sylinteri-mäntä sarja oli kyllä muistaakseni tosi halpa,
 oliskohan ollu jotain 50e luokkaan yhteensä.

-mut ei saakutti jostakin motista on myös lohkohalki oliskohan vielä ollut oma..
( en kyllä nyt tarkkaa muista miten tää tapahtu, mut se muistaakseni paikattiin kemiallisilla aineilla :)

eli mukana ollaan !



S.



Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT vakioluokan kilpailusäännöt
« Vastaus #4 : 28.01.08 - klo: 07.11 »
Jos pohjalevystä on moottorin kohdalta muutama milli höylätty pois niin et joudu ostaa uutta. Mukaan vaan!

Poissa tux10

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT vakioluokan kilpailusäännöt
« Vastaus #5 : 28.01.08 - klo: 23.13 »
Hienoa. Yksi mahdollinen kuljettaja ehdokas ilmoittautuu! o/
Pitää vaan eri myyjiltä tiedustella autoa ja jtn sopivaa varaosa settiä...
Kisojen määrä kesän aikana, mitään suunnitelmia vielä?
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT vakioluokan kilpailusäännöt
« Vastaus #6 : 29.01.08 - klo: 08.22 »
Hyviä pointteja ja olin ajatellut näihän palatakin joten palataan nyt:

- Treenit on kaavailtu tuonne Helsingin Tattarisuon asfalttibaanalle joka toinen keskiviikko (kuun 1. ja 3.) klo 16-20 jolloin varaosapakki mukana. Ymmärrän että teikäläisestä hieman kaukana joten ehkä saatte jotain puuhattua sinne Turun suuntaankin
- Kisoja ainakin yksi ellei parikin. Ajanottoon on tarjoutunut upeasti yksi uusi IGT:n omistaja, joten se puoli näyttää olevan kunnossa
- Kysyit tuosta triplaseiskan konvertoimisesta tähän kilpailuluokaan - valitettavasti vakioluokkaan saa osallistua vain Inferno GT:llä joten konvertointi on työläs ja kallis koska käytännössä koko auto auto menee vaihtoon. Siksi ehdotan IGT auton hankkimista ja triplaseiskalle krossikäyttöä

Toivottavasti tämä auttaa tässä vaiheessa. Tietysti, jos haluat säästää GXR28 vakiomoottorin kisoihin ja ajaa mulloin optiomoottorilla niin toki voit hyödyntää 777 moottorin kiinnitysosat ja kytkimen suoraan.
« Viimeksi muokattu: 29.01.08 - klo: 09.03 kirjoittanut Mika R »

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT vakioluokan kilpailusäännöt
« Vastaus #7 : 02.02.08 - klo: 21.25 »
Olisko kiinnostusta ajaa niin sanottu OPEN luokka tämän luokan rinnalla. Kaikki olis sallittu mutta korisääntö pitää olla ja kenties renkaat myös.
Noita 1/8 krossareita on niin paljon porukoilla että saattaisi lyödä läpi tämä laji.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT vakioluokan kilpailusäännöt
« Vastaus #8 : 03.02.08 - klo: 00.19 »
Niin mehän tästä jerry jo keskusteltiin ja minä en sellaista ole puuhaamassa mutta enpä toki sitä vastaankaan. Saatan jopa osallistuakin. Tässä merkkiluokassa tarkoitus on päästä ajamaan muita vastaan tasaväkisellä kalustolla ilman merkittävää panostamista, avoimuus tarkoittaa yleensä kustannusten kasvua ja muutenkin luokasta tullee hyvin erilainen. Avaa sille oma aiheensa keskustelua varten. Kiitti.

Mika R

  • Vieras
Kuljettaja lista päivitetty sääntöjen oheen http://rc10.fi/index.php?topic=25583.msg239396#msg239396
lista päiv. 24/04
« Viimeksi muokattu: 24.04.08 - klo: 10.07 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Kuljettaja lista päivitetty 20.5.
Laita YV tai email mika.rinne@kolumbus.fi jos nimi puuttuu tai haluat korjauksen listaan

Mika R

  • Vieras
Kuljettajalista päiv. 3.6.

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Nyt Mika kuin laitat nuo pitkään kaavailtu päivämäärät tänne niin kaikki rauhoittuu, ainakin hetkeksi aikaa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Joo laitan kisailmon, vastasin jo toiseen topikkiin..

Poissa skodakuski

  • Jäsen
    • Profiili
Ehkä väärän topicin alle tulee kysymys mutta ajellaanko tänä vuonna IGT cupia ollenkaan?Jos joku löytää oikean topicin tälle niin voiko siirtää oikeaan paikkaan.Haulla yritin etsiä mutta laihoin tuloksin