Kirjoittaja Aihe: Mamba Monster  (Luettu 289613 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Samoth

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #360 : 29.03.09 - klo: 11.28 »
Mamba Monster Version 3 Speed Control

INCLUDES: Castle Creations Mamba Monster speed control with 6.5mm
            bullet motor connectors, pre-tinned battery leads, ON/OFF switch
            with  Universal receiver connector, Castle Link software/hardware

No niinpä noiden näköjään pitäisi olla tinattuja. Pitäisikö paketissa muuten olla mitään sinettiä?

Mikähän välimallin versio tullut, mutta suurin ongelmahan tuossa on se että moottorin liittimet on vinossa koteloon päin, eikä liittimiä saa kiinni. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
E-Maxx/MMM-combo2200kv/6S/

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #361 : 29.03.09 - klo: 11.35 »
Jos tossa kuvassa on kaikki mitä on, niin samaten tuosta linkistä puuttuu yks kaapeli.
Ja jos on vinossa, niin sit on maananaikappale.

Mut tosiaa, moottorin ja akkujen johdot pitäis olla mallia irroitettavat.

Laita Joe:lle meiliä kans, nii eiköhä se siitä suttaannu.
/ Jere Siirilä

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #362 : 29.03.09 - klo: 13.02 »
Moottorin johdot on mallia irrotettavat, akun eivät, tuo on vaihtunut jossain kohtaa V3 mallissa. Ja näitä molempia on myynnissä edelleen.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #363 : 29.03.09 - klo: 16.55 »
Jeps näin on, itsellekkin saapui eilen tuo Mamba monster compo (2650kv) Sabelta ja siinä on nuo akkujen piuhat tinailtu suoraan nopariin ja moottorin johdot ovat sitten mallia irroitettavat.

Nyt olis compo kiinni ja tuntu ainakin auto eteen- ja taaksepäin liikkuvan. Sitten tietysti kun lumia sulaa niin pääsee koittamaan onko siellä potkua ollenkaan :) Mitenkäs tuo säätimen ohjelmointi, täysin selvästi ei ollu asiaa kirjotettu manuaaliin. Pitääkö siis olla akun kiinni ohjelmoitaeesa entä virtojen päällä noparissa? Vai hoituuko tosiaan, kun pistää pelkän castle linkin adapterin kautta tuohon vastarin piuhaan ja ohjelmoi ilman mitään erillistä akkua tms`?
« Viimeksi muokattu: 29.03.09 - klo: 17.07 kirjoittanut Lassi »

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #364 : 29.03.09 - klo: 16.59 »
Ilman akkua mennään, muistaakseni virtanamiskan asennolla ei ole merkitystä.
Itse laitan noparit Y-haaralla vastariin kiinni, niin töspeli jää roikkumaan jonnekkin niin aina koodausta varte ei tarvi repiä vastaripoksia auki.


Ja yleismaailmallisesti:




Noita on hieman huonosti atm saatavilla, ebayssä on parhaimmillaan noita myyty 20-40usd, 3usd kampetta, joten odottelen tovin =)
« Viimeksi muokattu: 29.03.09 - klo: 17.04 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #365 : 29.03.09 - klo: 17.27 »
Kiitokset jesi ohjeista täytyy koittaa pistääkö tuo savut pihalle :) Eikös tuo lipo-cut off ole aika rajoilla jos katkaisee 12voltissa 14.4v pakalla niin eikös siellä voi jo osa kennoista ottaa itteensä? Mitenkäs eikös tuo tue ollenkaan yli 4s pakoille lipocut offia vai toimiiko se vaan tuolla automaatti puolella? Itse pitäsin ainakin luotettavampana säätää tuo lipocut off manuaalisesti, kun aina samalla pakalla kuitenkin ajelee.

Tuo teline näyttää kyllä melkosen hyvältä idealta :) Ihmettelinkin, kun ei oo mitään kiinnitys pisteitä tuohon rakennettu. Itse tuli rakenneltua alumiinista ja pehmustefoamista tuollainen teline mamballe, ei kaunis mutta toivottavasti toimiva :)

Kuva telineestä

P.S. Kuulukos näiden compojen NEU/Castle koneet tuntua pyöriteltäessä about samoilta, kun vanhat hiilelliset koneet eli magneetti kentän "nykäsyt" erottuu selvästi. Entiset harjattomat mitä ollut on Feigaon XL ja Graupner kummassakin akseli pyöri tavallaan täysin vapaasti. Mahtaako tuo kone olla jo hajalla vai onko harjattomat muuttuneet niin, että näissäkin on nykysin nuo magneetti kentät "nykäsyt" havaittavissa.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #366 : 29.03.09 - klo: 18.18 »
Toiset koneet on semmosia - eli normaalia.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #367 : 29.03.09 - klo: 19.54 »
Mut kumman laitan Summittiin Mamba Monsterin kaveriks,2200kV vai 2650kV motin??  :huh: Älyttömät tehot ei oo hakusessa... :grin:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #368 : 29.03.09 - klo: 20.02 »
Sanoisin että 2200Kv jos noista on pakko valita. Summit tosin ei ole suunniteltu noinkaan korkea kierroksisille koneille, riippuu tosin akusta mitä käytät. 1400-1700Kv voisi olla sopivampi.

Ja huomautan että Castlen ja NEU:n koneet on erillaisia, castlen moottorit on halpismalleja NEU:sta. Joten ne ovat teknisestikkin erillaisia. NEU:n koneet on laadukkaita ja maksavat enemmän.
- Tapsa

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #369 : 29.03.09 - klo: 20.05 »
Mä arvioisin että Slummit:in vakiokone on jossai 1500-1600kv maisemassa, että kyllä molemmilla tulee ns sikana löylyä lisää.
Mut mä koitan joskus jollai kiinankoneella kaahailla slummitin kans, ku se vedenkestävyys menee noparipäivityksen oheessa pois :(
Ellei tietty veistele johkin sukellusvene-luokitettuun purkkiin (5-10e sähköalan liikkeissä) noparia.
/ Jere Siirilä

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #370 : 29.03.09 - klo: 20.24 »
Sanoisin että 2200Kv jos noista on pakko valita. Summit tosin ei ole suunniteltu noinkaan korkea kierroksisille koneille, riippuu tosin akusta mitä käytät. 1400-1700Kv voisi olla sopivampi.

Ja huomautan että Castlen ja NEU:n koneet on erillaisia, castlen moottorit on halpismalleja NEU:sta. Joten ne ovat teknisestikkin erillaisia. NEU:n koneet on laadukkaita ja maksavat enemmän.

Ajattelin sovittaa siihen 2x 2s 5000mAh LiPoja sarjaan kytkettynä.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #371 : 29.03.09 - klo: 20.26 »
Essonbaarissa sanottiin että 2200kv koneella ja 14s nimhillä kulkee saman ellei enemmän kuin revo 3.3, joka valmistajan mukaan kulkee n.70kmh.

Viitteitä samasta nopeudesta on mainittu muuallakaan, pikaisella googletuksella en löytänyt tutkattua videoo.


edit:
Ei liity suoranaisesti aiheeseen, mutta tiedäthän että on erä slummittia liikenteessä mistä porsii diffin joku akseli, ennyt muista mikä.
Karkaisuvirhe, tehdas korvaa.
« Viimeksi muokattu: 29.03.09 - klo: 20.44 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #372 : 30.03.09 - klo: 14.06 »

P.S. Kuulukos näiden compojen NEU/Castle koneet tuntua pyöriteltäessä about samoilta, kun vanhat hiilelliset koneet eli magneetti kentän "nykäsyt" erottuu selvästi. Entiset harjattomat mitä ollut on Feigaon XL ja Graupner kummassakin akseli pyöri tavallaan täysin vapaasti. Mahtaako tuo kone olla jo hajalla vai onko harjattomat muuttuneet niin, että näissäkin on nykysin nuo magneetti kentät "nykäsyt" havaittavissa.

Omassa Plettenbergissä nuo nykäisyt on hyvin voimakkaat, kone on yllättävän raskas pyörittää käsin. Joku varmaan osaa kertoa, miksi näin?
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa nallepuh

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #373 : 30.03.09 - klo: 14.47 »
Saattaa johtua siitä että ne Neut ja Plettenbergit on 4 napaisia moottoreita ja niissä on tehokkaammat magneetit.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #374 : 30.03.09 - klo: 16.06 »
Omassa Plettenbergissä nuo nykäisyt on hyvin voimakkaat, kone on yllättävän raskas pyörittää käsin. Joku varmaan osaa kertoa, miksi näin?
True powah! :)
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #375 : 31.03.09 - klo: 08.20 »
Ja oisko sintrattu roottorikin kenties?  :shocked:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #376 : 31.03.09 - klo: 09.16 »
Moottorin johdot on mallia irrotettavat, akun eivät, tuo on vaihtunut jossain kohtaa V3 mallissa. Ja näitä molempia on myynnissä edelleen.

Vanhemman mallin V3.ssa on akun johdot liittimellä ja uusimmissa on valmiiksi kiinni.

Muutos on tehty turvallisuus syistä, että johdot ei pääse toisiaan koskemaan vahingossakaan.
Muuta eroa nopareissa ei ole.
Axial SCX 10 TR

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #377 : 02.04.09 - klo: 19.23 »
Tää mun V3 MMM toi nyt onkelman, johon pitää kysellä muilta!
Taustaa:
Se siis pimeni siten, että miimenen teko oli antaa ?½ sekunttia täyskaasua jarrutusyritykseni tilalle. Sen jälkeen ei tuu edes bec, ja ubecilla vain eka fanfaari.
Pistin infoo  Castlelle, ja ne haluu ihan toistuvilla sähköposteilla mun lähettävän korjaukseen mukana myös käytössä olleen koneen!
Koska lähetyskulut on jo merkittävät painolisän vuoksi, mietin ja kyselen mielipiteitä.

(Aikanaan mulla poxahti MM+4600 heti,  ja silloin meni molemmat visiitille, tullen takuuseen takasin)
Tää kone siinä autossa on sen jälkeen kuitenkin jo 4 kertaa toisella noparilla hyvin toiminut KD36-74-06XL 2800kv

Onko kukaan muu lähettänyt?
Onko muilta pyydetty?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #378 : 03.04.09 - klo: 00.40 »
Voipi olla että ei mene takuuseen, kun on kiinan kone käytössä, ne on nykyään paljon tarkempia, kun tuota MMM:ää on niin monella ja osan setupit on ihan metsässä, että sen takia säätimet palaa, voi tosin olla, että ne haluaa sen koneen sinne sen takia, että pystyvät tekemään säätimestä kestävämmän (tuotekehitystä).
Itsellä meni V2 melkein heti rikki ja oli tuo samanen kiinan kone käytössä, silloin vain täytin kaavakkeen ja laitoin postissa menemään pelkän säätimen, noh sitten kun tuli V3 niin meni tuo kiinan kone rikki... Nyt on Medusa paikalla. Halvalla ei saa hyvää, eikös se niin menny.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #379 : 03.04.09 - klo: 08.31 »
Itse kyllä epäilen, että tuolla käytetyllä koneella ei ole mitään tekemistä takuun kanssa.

Koska:
Missään ei ole sanottu, että jotain tiettyä konetta ei saisi käyttää. Ei valmistaja voi yhtä äkkiä ruveta takuita eväämään tuolla perusteella. Jos asiasta olisi mainittu ensin niin sit asia erikseen.

Todennäköisesti ne vaan katsoo, että kone ei ole ollut oikosessa tai jotain sellasta.
Tai tuotekehitystä varten.

Laita vaan menemään kerta pyytävät.
Tai sit pidät sen hajonneen noparin vaan hyllyssä, jos et halua takuuseen laittaa :wink:

Oletko kysynyt syytä miksi kone mukaan?
Axial SCX 10 TR

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #380 : 03.04.09 - klo: 08.43 »
Itse kyllä epäilen, että tuolla käytetyllä koneella ei ole mitään tekemistä takuun kanssa.


No onhan sillä sen verran tekemistä, jos koneesta on vaikka joku vaiheista oikkarissa/liian pieni resistanssi tai jotain muuta häröö.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #381 : 03.04.09 - klo: 08.44 »
Jaben kanssa sen verran samoilla linjoilla. Uskon myös että haluavat juuri näiden erilaisten koneiden takia nykyään juuri kyseisen moottorin mukaan. Juuri yleisin syy on että moottori on oikosulussa, magneetista haljennut pieni pala ja raapinu käämit hajalle, käämit sulanut, magneetin väliin päässyt jostain kiviä ja taas käämit hajalla.. Noita on raportoitu sen verran paljon, että ymmärrän hyvin että valmistaja haluaa ajossa olleen moottorin mukaan. Eihän se mitenkään MMM vika ole jos kiina moottorista hajoaa magneetti ja raapii käämin oikosulkuun tai vastaavaa.

Mutta takuuseenhan sitä kannattaa koittaa, jos ei tosiaan hyllylle halua jättää niikun Dusteri puhukin :)

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #382 : 03.04.09 - klo: 18.48 »
Siihen lähettämishimoon tulee äkkiä rauhote, ku kattelee Itellan vajaan 12 euron lähetyskulujen nousua 95 euroon. :mrgreen:
=pakattuna kun menee liki kiloon yhdistelmän paino.  :sad:
 :afro:  :afro:
On yhä siis halvempaa ja nopeampaa ostaa toinen kiinanihme ja maksaa korjaamisesta, kuin että odottaisi koko kevään testituloksia saadakseen EHKÄ takuuseen.
Koska toi kone on toiminut kivasti BK noparilla, ni korvamerkkaan sen kokonaan ko noparille ja ajan loppuun.
 Näkee saman tuloksen kuin niitten dymo, mutta ihan läheltä!
( Enkä mä dynossa kiukaaksi testattua konetta kuitenkaan enää kiinni mihinkään laittas)
 :afro:
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #383 : 03.04.09 - klo: 21.24 »
Täytä vaan kaavake ja laita pelkkä nopari menemään...
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Samoth

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #384 : 07.04.09 - klo: 20.55 »
Tänään tuli MMM-nopari takuuvaihdosta.

Vieläkin näyttää että yksi moottorille menevä liitin (6,5mm) olisi vinossa. Pitää katsella huomenna uskaltaisiko sinne ujuttaa nuo piuhat kiinni. Ei jaksaisi lähettää vielä takaisin, mutta tuntuu olevan niin minun normaalia tuuria. PRKL ei tässä voi enää muuta sanoa.
E-Maxx/MMM-combo2200kv/6S/

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #385 : 10.04.09 - klo: 00.16 »
Kojahti oma MMM:kin. 3S kerkesin ajelemaan ensin n. 3min jonka jälkeen kokeilin 6S voimaa. Sitä riemua kestikin sitten vajaa 30s. jonka jälkeen koko nopari hiljeni.  :shock: Kyseessä siis V3 versio. No pääseepähän tuonkin nyt sitten amerikkoihin lähettelemään...  :undecided: Hiukka syä miästä. Ja ihan CC omalla 2200kv koneella ajelin.
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #386 : 10.04.09 - klo: 00.45 »
Joksenkin rupee jännittämään oman MMM kohtalo, kunhan saan ne 6S akut, kerran se on jo vähän savua pölläyttänyt jollei sitten ollu jotain muuta... Setuppikin on hyvin samanlainen kun matti.l setuppi, Hyper ST Pro keskitorsenilla ja 2200kv 80mm Medusalla.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #387 : 10.04.09 - klo: 00.47 »
Melko huonoa tuuria jos noin pimahti, kun nämä V3 MMM:thän on yleisesti hyvin toiminut.
Oma toiminut hyvin Fluxissa jopa 6s:llä.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Jessev

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #388 : 10.04.09 - klo: 11.00 »
Ainahan se vähän jännittää kun MMM:llä ajaa. :P V2 päästi savut hyvin nopeesti ja V3:sta hajos virtakatkasin, sekä lähti pintaliitosdiodi hypyssä irti, kun kotelo aukes ja otti hittiä. Mutta sen kun juotin kiinni niin hyvin on nyt monta kuukautta jo toiminu. Eikä oo tosiaan monella tainnut hajota niinkuin tuo V2 aikoinaan.

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #389 : 10.04.09 - klo: 17.42 »
Tuosta kuvasta selviää mikä osa olis MMM:stä palanut. Sen verran utelias olin että pohjamuovin otin auki. Tuo kuva tosin ei ole mun yksilöstä, mutta ympyrän sisällä oleva osa siitä oli kärähtänyt. Tiädä sitten mihin tuo liittyy / mikä sen olisi rikkonut. Jaa Rc-monsterin topicin mukaan bec:iin liittyvä vika, mitä nyt tästä becin poisto topikista jotain osaan tulkita. Ois luullut että kestää sen 6S tuo bec, mutta ei sitten ilmeisesti. Kuitenkin sen verran sain tietoa autosta 6S:llä että 4S tai 5S kennoihin taidan siirtyä.  Muuten menee keulien koko ajan.

Muuten castlelinkillä pääsi vielä hienosti tuohon sisälle ja muuttamaan arvoja, mutta käyntiin sitä ei enää saa.  :angry:

(klikkaamalla isommaksi)
« Viimeksi muokattu: 10.04.09 - klo: 17.54 kirjoittanut matti.l »
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...