Kirjoittaja Aihe: Mamba Monster  (Luettu 287727 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #420 : 23.04.09 - klo: 09.11 »
Kestääkö vastarit, jos piuhan väärinpäin laittaa?
Tuo kiinnostaa ihan itseäkin, kun ei ole koskaan kehdannut kokeilla.

Eli käytännössähän tuollein annetaan - virtaa singnaali paikalle ja singnaalia - virran otolle.
Axial SCX 10 TR

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #421 : 23.04.09 - klo: 09.36 »
Äkkiseltään luulis että signaali nastaan 5-6volttia ja virtaa joka tapauksessa liikaa tarjolla ja maa on kuitenkin samassa paikassa eli saa maita. Näin ollen äkkiseltään luulis että huonoa jälkeä tulee, mutta en ole itsekkään koskaan uskaltanu kokeilla eli kiinnostaa kyllä ihan fakta tieto joltain suunnalta :)

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #422 : 23.04.09 - klo: 09.41 »
Mulla on ollu ainakin TQ2:ssa ehkä väärinpäin hetken noi piuhat, kun noparissa ei ollu ohjuria. Ei ole hajonnut mitään vielä sillä tavalla... *KOP KOP* ...varmaan riippuu paljolti tuurista ja tuotteista.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #423 : 23.04.09 - klo: 09.47 »
No kyllä ite on tullu tökittyä vastaripiuhaa väärin päin niin Traxxasin, Acomsin kuin Futaban vastareilla. Traxxas tosin taitaa olla Futaba myös. Näissä Castlen vehkeissä kun käytetää näköjää tuota eri värikoodausta johdotuksessa eikä näissä ole sitä pientä kiskoa reunassa kuten Futabassa, ettei voi laittaa väärin päin.
« Viimeksi muokattu: 23.04.09 - klo: 09.52 kirjoittanut HMS77 »
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #424 : 23.04.09 - klo: 10.04 »
Noista ledien merkityksistä, löytyi tämmönen Castlen laittama viesti:
Alkuperäinen viesti täällä.

Lainaus
The LED's can have different meanings depending on what you are doing. Hopefully this makes some sense, if you have any questions, just post a reply and I'll do what I can to help clear things up. This applies only to our car controllers (Mamba Monster, Mamba Max, Sidewinder Micro, Mamba Micro Pro, Mamba 25)

If you are not calibrating and have no throttle input then:


Flashing Red and Yellow = over temp
Flashing Green and Yellow = low voltage cut-off(battery)
Flashing Green OR Red = Speed control has not been calibrated and is not armed; or throttle sub-trim is not at 0.
Solid Green OR Red = should not happen when at neutral, indicates full throttle/reverse
Flashing Yellow = possible problem with controller
Solid Yellow = indicates neutral and armed
Flashing all colors = speed control is not receiving a valid signal from the receiver, usually indicates the receiver wire is plugged in backwards into the receiver; possible problem with controller or with throttle channel on receiver.

If you are applying throttle or reverse when NOT calibrating:

Flashing Red and Yellow = over temp
Flashing Green and Yellow = low voltage cut-off(battery)
Flashing Green OR Red = indicates partial throttle (green) or reverse (red)
Solid Green OR Red = indicates full throttle (green) or reverse (red)
Flashing Yellow = possible problem with control
Solid Yellow = should never happen
Flashing all colors = speed control is not receiving a valid signal from the receiver, usually indicates the receiver wire is plugged in backwards into the receiver; possible problem with controller or with throttle channel on receiver.

If you are applying throttle or reverse WHEN calibrating:


Flashing Red and Yellow = should not happen when calibrating
Flashing Green and Yellow = should not happen when calibrating
Flashing Green OR Red while beeping = indicates speed control is looking for full throttle (green) or full throttle (red). If it continues for more than ~ 8 seconds, indicates speed control is seeing partial throttle (green) or reverse (red), increase endpoints on transmitter so speed control sees full throttle/reverse.
Solid Green OR Red = indicates full throttle (green) or reverse (red) has been read
Flashing Yellow = speed control is not seeing a valid neutral signal, check your transmitters throttle sub-trim is at zero, exponential is set to 0 or linear, and mixing is disabled.
Solid Yellow = indicates neutral has calibrated and is armed
Flashing all colors = speed control is not receiving a valid signal from the receiver. Usually indicates the receiver wire is plugged in backwards into the receiver; also happens when speed control has accepted a calibration setting (throttle, reverse or neutral) and flashes/chimes 4 times before moving to next calibration point; or problem with throttle channel on receiver.

Again if you have any questions, please don't hesitate to ask.

Thomas Porfert
Castle Tech Support
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #425 : 23.04.09 - klo: 10.40 »
Juuri tuota kalibrointia olisin alkanu tekemää mutta nopari tosiaa vilkuttaa vaan keltasta koko ajan ja kun vastaripiuhan laittaa toisinpäin niin renkaat kääntyilee mutta muuta ei tapahdu. Ja noparissa vilkuttaa punaista todella himmeänä.
RTR radiot vai muut? Katoppa että trimmit (kaasu/ohjaus) on nollilla. Onhan nopari vastarin kakkoskanavassa?
Enpä noita vastareita (Traxxas/Futaba) ole itse ainakaan saanut rikki noparia väärinpäin kytkemällä.
Kokeile myös kääntää ratista kaasukanava varuilta reverselle.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #426 : 23.04.09 - klo: 11.28 »
virta on keskellä, eli jos laittaa väärinpäin niin maa ja siknaali menee ristiin.

Oletko koittanut kääntää lähettimestä kaasun kanavaa?
/ Jere Siirilä

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #427 : 23.04.09 - klo: 12.25 »
Kyllä eilen illalla tuli kokeiltua vähän kaikenlaista, mutta pitää kokeilla tänään uudestaan kunhan pääsee oravanpyörästä kotiin.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #428 : 23.04.09 - klo: 22.56 »
Castlen mukaan, 2200kv settiä saa käyttää 6S lipoilla kun taas 2650kv settiä saa käyttää enintään 4S lipoilla.
Eli pitää kestää, kierroksia tulee reilusti 48800rpm, joka rajoittaa sen käytettävyyttä jossain tapauksissa.
Itsellä on Medusa 2200kv kone MMMssä kiinni ja käytössä on 4S lipot, mutta 6S lipot on pöydällä odottamassa laturia vaihdosta, joten sitten tulee käyttökokemuksia täältä suunnalta. Ongelmanahan tuossa setissä on sen korkeat käyttökierrokset, eli pinjoniksi saa laittaa pienimmän mikä sopii ja silti huiput kasvaa reilusti, pelkona on että ottaa "liikaa" virtaa ja joku paikka sanoo sopimuksen irti (toivottavasti vain voimansiirto  :mrgreen:).

Kyllä mulla ainakin ihan ok toimii tuo 2200kv mmm 6S setillä, nyt kun ehjä noparikin on autossa kiinni. Tosin huiput karkasi takapihalla liian suuriksi-> ei pysty kunnolla enää ajelemaan, joten vaatii hiukan isompaa kenttää ajopaikaksi. Mutta naaman vetää hienosti virneeseen, kun auto poistuu nurmella riittävän rivakkaa kyytiä. Hiekalla ei kehdannut enää ajaa, kun pitäisi laskettelulaseja pitää päässä ettei kivet lennä silmiin/ naapurin autoihin.

4S:llä tosin joutuu soramonttuajot laparenkailla suorittamaan, kun muuten ei pysy pyörillää. Pelkkää keulimista/ katolleen menemistä kokoajan.
« Viimeksi muokattu: 23.04.09 - klo: 23.02 kirjoittanut matti.l »
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #429 : 24.04.09 - klo: 09.54 »
Pitääpä laittaa Castlelle meiliä tästä omasta nopariongelmasta. Jos nyt pyytävät lähettämää noparin heille, niin oliko niin että edes takuuseen sitä et saa lähetettyä vastaanottajan piikkiin? Aion kyllä kysyä asiasta vaikka turhaa taitaa olla..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #430 : 24.04.09 - klo: 10.11 »
mä näkisin että asia kuuluu auton valmistajan helvetiksi.
Minun mielestä nokkimisjärjestys on seuraava:

- liike josta auto on ostetut
- tehdas
- paikallinen jämy
- castle


Uskoisin että cc voi vihjata mikä on vikana, mut voi olla että takuu pitää hoitaa tuon kaavan mukaan.
Näin siis yleensä yritys/takuu asiat, meilläpäin ainakin.

Itse kyllä selvittäisin että onko tehtaalla mielenkiintoa hoitaa asia niin kuin se pitäisi hoitaa, eli sä viet rikkinäisen paikalliselle jämylle joka hoitaa asian tehtaan kanssa.

Toki kannattaa selvittää myös mitä tehdas ja kauppa sanoo doa-tapauksissa.
/ Jere Siirilä

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #431 : 24.04.09 - klo: 11.05 »
No noin ajattelin toimiakin, tosin tuo paikallinen jämy taitaa jäädä pois laskuista ensinnäkin koska sitä ei täällä korvessa ole ja toisekseen, epäilen suuresti Hobbylinnan halukkuutta lähteä hoitamaan muualta ostetun auton takuukorjausta. Ja ainakin Tower mainostaa että takuuasioiden hoito suoraan valmistajan kautta, pesevät kätensä siten siitä sotkusta ja taitaa olla jenkkityyli muutenkin. Mutta, laitan Castlelle meiliä ihan kysyäkseni että onko ehdotuksia vian suhteen ja sitten siitä etieppäi. Joutuu varmaa kuitenki ostamaa toisen MMM:n ihan vaikka varalle. Autopartner.se myy tuota n. 150e hintaan plus pk.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #432 : 24.04.09 - klo: 11.18 »
mutta tässähän olisi maahantuojalla hyvä näyttää kyntensä asiakaspalvelussa ja hoitaa plussapallot kotiin....
/ Jere Siirilä

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #433 : 24.04.09 - klo: 11.52 »
Jos se MMM on HPI:n mallia, niin HPI hoitaa sen takuut, ei Castle. Voi olla hankalaa, jos auto kerran on ostettu ulkomailta, että Hobbylinna sitä hoitaisi...
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #434 : 24.04.09 - klo: 13.03 »
toki, mutta sehän on vain järjestelykysymys. Näkisin että ei aiheuta kuluja, mutta jos kynnyksenä on pari puhelua tai meiliä asian hoitamiseen, niin sehän on asia erikseen.

Siis yleisesti, mihinkään kauppiaaseen viittaamatta.
/ Jere Siirilä

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #435 : 24.04.09 - klo: 13.18 »
Jos se MMM on HPI:n mallia, niin HPI hoitaa sen takuut, ei Castle. Voi olla hankalaa, jos auto kerran on ostettu ulkomailta, että Hobbylinna sitä hoitaisi...
Joo näin luin myös HPI:n sivuilta, että takuuasioissa yhteys suoraan heihin.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #436 : 30.04.09 - klo: 11.17 »
Näin se sitten tuli MMM Sabelta mutta yllätys oli suuri kun avasin paketin. Mukana tuli lappu jossa lukee että nopari on v2-mallia.
Nyt ei sitten vissii muuta ku odottelemaa millon tämä MMM päättää hajota. Saapahan nyt sitten ainakin varmasti takuisiin uuden kun kotomaasta ostettu.. :undecided:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #437 : 30.04.09 - klo: 11.28 »
sun hyvä tuuri siis jatkuu.

Itse jos olisin sinun housuissa, soittaisin liikkeeseen että tilaa Heti varalle v3, koska on varmaan isompi mahdollisuus voittaa lotossa vaikka ei lottoakkaan, kuin että v2 ei tekisi autostasi liikkuvaa grilliä.
/ Jere Siirilä

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #438 : 30.04.09 - klo: 18.16 »
sun hyvä tuuri siis jatkuu.

Itse jos olisin sinun housuissa, soittaisin liikkeeseen että tilaa Heti varalle v3, koska on varmaan isompi mahdollisuus voittaa lotossa vaikka ei lottoakkaan, kuin että v2 ei tekisi autostasi liikkuvaa grilliä.

Bad karma.. :cry:

Jos sellanen uskomaton flaksi kävis että tuo auto roihahtais oikein kunnolla liekkeihin ekan ajon aikana, niin en oikeastaa jaksais enää edes yllättyä.
Harrastus tosin loppuis varmaa siihen ja siirtyisin shakin pariin.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #439 : 30.04.09 - klo: 18.20 »
Moon sammuttanu yhden MMM v2 liikkuvan grillin....


Enivei, asia oo mun juttuja, mutta jos mä olisin v2 noparin saanu, niin vänkäisin DOA vaihdon itselleni samantein, koska voidaan olettaa savujen nousevan.
/ Jere Siirilä

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #440 : 30.04.09 - klo: 18.24 »
Terve, Onko muuten mahdollista,että käynyt castlella vaihdossa ja leimat jääny vain paketiin?
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #441 : 30.04.09 - klo: 21.16 »
Olenko edelleen Suomen ainut V2 omistaja, jolla ei mitään ongelmia ollut vanhassa mallissa :lol:

Mutta ilmasiksihan se Castle ne vaihtaa V3 malliin.
Niin itsekin tein, vaikka nopari oli täysin toimiva peli :wink:

Ainut kulu mitä tuli lähetys Castlelle jotain 10€. Ja noparillakin ajelin jo tovin 4S Lipolla 1/8 autossa ongelmitta.
Axial SCX 10 TR

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #442 : 30.04.09 - klo: 22.43 »
Koska olen jo kolvannu Deanssit ja olen käyttänykin noparia, niin nyt on varmaa sitten odotettava sitä liikkuvaa grilliä.. saapahan saakelin kalliit makkarat.
Jos olen puoltoista viikkoa kattellu tota autoa tossa lattialla liikkumattomana ja tänää sain toimivan noparin, niin ei mitää jakoa että olisin laittanu noparin nätisti takas laatikkoon ja lähteny odottelemaa ens viikkoon vaihtoa.
Sitäpaitti Sabe joutuu varmaan tilaamaan sen, yksi näytti enää hyllyssä olevan ja mun veikkaus on että se on myös V2.
Ja kun tuossa nyt on kerran takuu voimassa niin vaihellaa sitten JOS hajoaa, mikä ei tietty mun karmalla ole varmaan kaukana.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #443 : 30.04.09 - klo: 22.59 »
No on huonoa säkää.
Mutta ajele tokkiinsa savut pihalle. Saat sen V2 kummiskin vaihdettua ilmatteeks V3 malliin vaikka palais syliin :wink:

Luulis Sabenkin tietävän, että vanhoja malleja ei pitäis enää myynnissä olevan.
Axial SCX 10 TR

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #444 : 30.04.09 - klo: 23.30 »
Luulis Sabenkin tietävän, että vanhoja malleja ei pitäis enää myynnissä olevan.

Sen takia olinkin todella yllättyny. Ainoa mitä keksin tuolle selitykseksi on, että ei ole menny Sabella kaupaks MMM:t, eli tavara on "vanhentunu" hyllyssä.
Voihan se olla että ajan tuolla v2-nopsulla 5 vuotta hyvällä mäihällä. Tai sitten en..  :undecided:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Jessev

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #445 : 01.05.09 - klo: 00.05 »
Luulis Sabenkin tietävän, että vanhoja malleja ei pitäis enää myynnissä olevan.

Sen takia olinkin todella yllättyny. Ainoa mitä keksin tuolle selitykseksi on, että ei ole menny Sabella kaupaks MMM:t, eli tavara on "vanhentunu" hyllyssä.
Voihan se olla että ajan tuolla v2-nopsulla 5 vuotta hyvällä mäihällä. Tai sitten en..  :undecided:


Jolloin siinä ei oo enää takuu voimassa. Castlehan ottaa ehjiäkin v2:ia vastaan ja antaa v3 tilalle. Parempi tsäänssi v3:lla ajaa sen 5 vuotta.

Ja ettei tuu sitten kähinöitä Castlen kanssa takuusta niin kannattaa se v2 vaihtaa hyvissäajoin. Ei oo varmaan vielä vuotta ollut v2 jakelussa, joten ei tarvi paljoa todistella ostoaikaa. Sekin on jännä, että jos palautat sen vaikka ensvuoden alussa, jolloin on alle vuosi siitä kun ostit Sabelta sen, mutta sillon on jo yli vuosi siitä kun Sabe on saanut sen Castlelta. Voi tulla kähinöitä. Tällöin toki Saben vastuulla sen vaihtaminen, mutta kaikille varmaan helpompaa, jos sen vaihtaa tässä muutaman kuukauden sisään.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #446 : 01.05.09 - klo: 00.18 »
^ Totta tuokin, enpä tullu ajatelleeksi.

Tosin, tavaran takuuhan alkaa käsittääkseni aina siitä päivästä kun kuluttaja sen tavaran saa käsiinsä, oli se sitten valmistettu vaikka 5 vuotta sitten.
Mutta jos tuo v2 kestäis oikeasti sen 5 vuotta, niin eipä olis enää takuulla merkitystä. Sitten on kyllä nopari "tienannu" ittensä jo takas hauskojen ajohetkien muodossa. Veikkaan että tälläkään foorumilla monikaan ei aja samalla noparilla 5 vuotta..
No, otetaan ens viikolla Sabeen yhteyttä ja kysytään toimintasuunnitelmaa.
Sen aikaa ajellaan vapun pyhät veekakkosella..
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #447 : 01.05.09 - klo: 10.06 »
Sen aikaa ajellaan vapun pyhät veekakkosella..



Siinäpä meillä vuoden optimisti  :grin: :grin: :grin:
/ Jere Siirilä

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #448 : 01.05.09 - klo: 10.58 »
Sen aikaa ajellaan vapun pyhät veekakkosella..



Siinäpä meillä vuoden optimisti  :grin: :grin: :grin:

Pakkohan tässä on olla, ei tätä enää muuten jaksa..  :grin:

EDIT: Mites tarkka tuo MMM:n lipo-cutoff on? Käytän nyt Auto-Lipoa, mutta riittääkö se vai onko laitettava manuaalisesti hieman korkeampi katkasu?
Ainakin Mamba Maxin ja Sidewinderin cut-off on luetun mukaan liian antelias, mutta päteekö se myös tähän?
« Viimeksi muokattu: 01.05.09 - klo: 14.37 kirjoittanut HMS77 »
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Jessev

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #449 : 01.05.09 - klo: 14.54 »
Sen aikaa ajellaan vapun pyhät veekakkosella..



Siinäpä meillä vuoden optimisti  :grin: :grin: :grin:

Pakkohan tässä on olla, ei tätä enää muuten jaksa..  :grin:

EDIT: Mites tarkka tuo MMM:n lipo-cutoff on? Käytän nyt Auto-Lipoa, mutta riittääkö se vai onko laitettava manuaalisesti hieman korkeampi katkasu?
Ainakin Mamba Maxin ja Sidewinderin cut-off on luetun mukaan liian antelias, mutta päteekö se myös tähän?

En oo ikinä alle 3,3V/kenno saanu ajamalla auto-lipo-asetuksella. Kuitenkin se katkasee, kun hetkellinen jännite tippuu siihen kolmeen. Saa aika kauan kiduttaa, että se akku oikeesti tyhjenee liikaa. Lopettaa vaan ajamisen heti kun alkaa pätkiin tai hyytyyn.

Tarvii vaan olla semmonen setuppi, että se sitten kans ottaa sitä virtaa ja jännite tippuu kiihdyttäessä.