Kirjoittaja Aihe: Mamba Monster  (Luettu 289612 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #480 : 24.05.09 - klo: 11.17 »
Mulla toimi V3 erinomasesti vajaa pari tuntia ajoa. Sitten yhtäkkiä lopetti toimintansa.En käyttäny UBECIA.
Seuraavan MMM kanssa tulen käyttämään sitä. UBECin käyttö vähentää MMM riskiä hajota.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #481 : 24.05.09 - klo: 14.45 »
Jos on speksin mukaiset akut ja koneet, niin ubeckin käyttö on sama kuin laittaisi murtuneen ranteen päälle laastarin.
/ Jere Siirilä

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #482 : 24.05.09 - klo: 17.30 »
Eipä tässä V3 mallissa mitään ongelmaa ole ollut, päästi savutkin jo kerran ulos mutta edelleen se toimii, saattopa olla että oli kosteutta mikä tuli höyrynä ulos, vaikka ihan savulta se näytti...

MMM yleisin syy hajoamiseen castlen mukaan taisi olla huonot akut, eli jarrutettaessa akut ei pysty ottamaan tarpeeksi virtaa vastaan ja säätimen täytyy se energia hukata lämpönä.
Niin ja castle haukkui nämä monen käyttämät Zippy-akut ja Losin akut, tiedä sitten onko perää vai haluaako ne nostaa NEU-akkujen myyntiä.

Eikä se auta vaikka kuinka speksien sisällä mennään, jos säädin ei kestä niin ei kestä, ongelmiahan on ollut 4S ja isommilla akku setupeilla. Tällähän haetaan säätimen viileämpää toimintaa, kun otetaan yksi lämmöntuottaja pois.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #483 : 24.05.09 - klo: 19.47 »
Juuh.
Pointtinihan oli se että kokonaisuudessaan jaskaa rautaa.
/ Jere Siirilä

Poissa Samoth

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #484 : 24.05.09 - klo: 20.49 »
Mites paljon tuo combon 2200kv moottori kestää lämpöä?

Muut pysyy viileänä paitsi moottori on "lämpenee" ajaessa. Sen verran kuitenkin että omia nakkeja pystyy pitämään vielä päällä, mutta kannattaako tuosta huolestua  :huh:
E-Maxx/MMM-combo2200kv/6S/

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #485 : 24.05.09 - klo: 20.57 »
Mites paljon tuo combon 2200kv moottori kestää lämpöä?

Muut pysyy viileänä paitsi moottori on "lämpenee" ajaessa. Sen verran kuitenkin että omia nakkeja pystyy pitämään vielä päällä, mutta kannattaako tuosta huolestua  :huh:

Ei kannata huolestua jos omia nakkeja pystyy pitämään kiinni motissa. Sit jos kahta sekuntia ei kärsi pitää niin alkaa olla jo liian kuuma.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #486 : 24.05.09 - klo: 20.58 »
Itsellä 6s sekä 4s zippyillä päästelty Fluxilla eikä mitään ongelmia ollut, edes 6s:llä ei lämpene nopari eikä motti, eli ei ainakaan maanantaikappale ole. :laugh:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #487 : 31.05.09 - klo: 15.37 »
Essonbaarissa kehuttiin että pöydällä olisi ns MMM HV versiot, 8S ja 12S mallit siis.
(talossahan on esim venesäätimenä 12s kampe)
/ Jere Siirilä

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #488 : 31.05.09 - klo: 17.16 »
No mitäs vikaa TMM malleissa on? 15S eli 63V specsattuja tuulettimilla tai vaikka vesiblokilla. Esim?

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #489 : 31.05.09 - klo: 17.19 »
Ei mulla ole mitään sanomista tsekin poikain (tunnen tehtaan omistajan pojan) Vehkeistä, jotkut on kai jotai joskus kitissy.
En ole seurannu nykyrintamaa, kun itse painotan sensorillisiin tuotteisiin 1:8 skaalassa.
/ Jere Siirilä

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #490 : 31.05.09 - klo: 17.22 »
Enpä olekaan huomannut Castlella sensorillisia palikoita?

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #491 : 31.05.09 - klo: 17.25 »
Tulossa on, jos hieman vaivaudut foorumia selaamaan.

Ja koska on vasta tulossa, niin onneksi maailmaan mahtuu muitakin noparitehtaita kuin CC ja MGM.
(tässäkin foorumin selailu auttaa)


helpotetaan:
eka arvuutus: Mamba Max Pro
toka arvuutus: Tekin RX8
(ja toki on muitakin, mutta tekin täsmää omaan kohtaan)
« Viimeksi muokattu: 31.05.09 - klo: 21.03 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #492 : 28.07.09 - klo: 21.54 »
Tänään topikin mukainen MambaMonsterMax teki ylläristopin.
Hiekkakuyopalla jäi jumiin ja ales pakilla valutettaessa kerran sätkähti ja pimeni.
Syytä kuopalla en löytänyt. Vain eka melodia kuului ulkoisella becillä, sisäisellä ei mitään.
(ko autoa on koko0 ajan ajettu ulkoisella becillä)
Lopulta syy katosi poistamalla virtakytkin. Sen asentoa ei setuppien jälkeen ollut liikutettu mihinkään, mutta niin se vaan lakkasi kytkemästä kesklen ajon.
Kytkimen ohittamisen jälkeen akulliset on ajeltu ongelmitta.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Hedgehog

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #493 : 28.07.09 - klo: 23.18 »
Mulla jo tehtaa paketista katkasia din din muuten kyllä laatu noppari ko valmistajalta.
Kiristä ne perk,,, pyörän mutterit ajon jälkeen.

Poissa Samppu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #494 : 28.07.09 - klo: 23.54 »
Eikös tuo ole aika normaalia, että nuo katkaisijat on vähän mitä on. Itsellä kaksi kertaa mennyt Nosram Matrix:sta tuo naviska rikki.
Ttech predator XRS & XK98 , kyosho stadium baja beetle, T-maxx Picco .26. Sanwa MX3 2.4ghz

Poissa travi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #495 : 29.07.09 - klo: 08.11 »
Jopa Castle itse poistaa noita katkaisimia käytöstä, myyvät nimittäin kunnostettuja takuupalautus nopareita joista puuttuu katkaisin kokonaan.
MMM E-Revo,Sidewinder SLASH,Mamba Max E-SAVAGE,mamba-25 ZK-2, 1/16 Revo VXL,Sidewinder+mabuchi Tamiya Mini M05

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #496 : 29.07.09 - klo: 09.21 »
Missä ne niitä myy? Oisko travilla laittaa linkkiä...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #497 : 29.07.09 - klo: 09.58 »

Poissa Toikkanen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #498 : 29.07.09 - klo: 21.33 »
Toimiikos tuo monster 2S lipolla? On sen verran halpoja nuo tehdaskorjatut että voisi harkita rustleriin. Mitenkäs paljon tuo antaa piikkinä virtaa?
Venom Creeper | Tamiya DB-01 Baldre | Xray T1 Rally edition

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #499 : 31.07.09 - klo: 19.27 »
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #500 : 01.08.09 - klo: 12.23 »
Hmm... Nyt tuskailen tuon harjattoman hyper kasin kanssa.
Siinä on niinkin hankala kombo kuin:

- TeknoRC:n kolmipalakytkin.
http://www.teknorc.com/product_info.php?cPath=22_99&products_id=1006

- MMM + Mamban 2650kv moottori (oikeastaan HPI:n Blur paketti, mutta mamba se on HPI:n tarroilla varustettuna)

- RC-Monsterin moottoripukki.
http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=rcmhypermount

Ja koska haluan säädettävän jarrubalanssin, sekä säästää säädintä savun karkaamiselta, niin haluan säilyttää auton alkuperäiset jarrut. Ja jotta auton ajotuntuma vastaisi mahdollisimman tarkasti polttisveljiään on tuo kytkin pidettävä paikallaan. Se taas tarkoittaa että moottorin on oltava polttisversioon verrattuna keskidiffin "väärällä" puolella.

Skenaarioita on useampi.

Tilanne 1. kiinnitän moottorin ihan yllä luetelluin osin, jolloin joudun käyttämään 16-17 hampaista pinionia vaikka minulla on autossa Hyper ST:n 52 hampainen spurri. Välityksen karkaavat liian pitkiksi ja pelkona on että moottori kuumenee (veikkaus vain, en ole vielä päässyt testaamaan)

Tilanne 2. Kiinnitän moottorin pukkiin http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=RCMfrontmotorcover tuollaisen levyn kanssa, jolloin jarrut mahtuvat moottorin ja moottoripukin väliin ja voin käyttää pienempiä pinioneja. Tällöin ongelmaksi muodostuu että joudun kiinnittämään TeknoRC:n kytkimen aivan moottorin akselin kärkeen ja spurrin & pinionin kohtaamispaikka on vielä n. 7mm moottorin akselin jo loputtua.
Esimerkkikuva 14T kytkinkellon kanssa kuinka kauas moottori tulee.
Kun moottorin akseli loppuu jo tähän kohtaan...

Elikkäs, vääntääkö tuo moottorin 5mm. akselin kieroksi jos veto välittyy vastan näin pitkän varren päästä spurriin?

Vai palaako moottori jos yritän laittaa niin pitkää välitystä että 4S lipoilla teoreettinen/ laskennallinen maksiminopeus ilman renkaiden palloontumisen huomioimista on n. 80 km/h?


Täällä kuvia projektista, pahoittelen isoa kokoa, mutta olen nyt Windowsin puolella (Castlelinkin takia), missä ei painttia kummempaa käpistelysoftaa majaile. Pienennän kuvat kohta jahka jaksan bootata ja saan kaasu curvet kohdalleen.

 - Hount
« Viimeksi muokattu: 01.08.09 - klo: 12.36 kirjoittanut Hount »

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #501 : 01.08.09 - klo: 17.50 »
Jos sulla jää vastarikotelo ja servoteline tuohon niin minne akku mahtuu?

Onhan semmonenkin vaihtoehto vielä olemassa, jota itse olen suunnitellut toteuttaa jossain vaiheessa:
Pinjoni normaalisti suoraan akseliin kiinni, noparista dragbraket ja pakki nollille ja pysäytys hoidettaisiin pelkästään mekaanisilla jarruilla. Jarruservo mixattuna kolmanteen kanavaan jos vaan radiosta löytyy mixaus mahdollisuudet.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #502 : 01.08.09 - klo: 18.51 »
Jos sulla jää vastarikotelo ja servoteline tuohon niin minne akku mahtuu?

Onhan semmonenkin vaihtoehto vielä olemassa, jota itse olen suunnitellut toteuttaa jossain vaiheessa:
Pinjoni normaalisti suoraan akseliin kiinni, noparista dragbraket ja pakki nollille ja pysäytys hoidettaisiin pelkästään mekaanisilla jarruilla. Jarruservo mixattuna kolmanteen kanavaan jos vaan radiosta löytyy mixaus mahdollisuudet.

Noita kuvia ottaessani en vielä tiennyt mihin noparin laittaisin. Mallailin sitä tuohon vaan, vaikka olin suunnitellut siihen nitrokoneen paikalle akkua.
http://rc10.fi/index.php?topic=33335.msg354009#msg354009
Tuolta tarkemmin nykyinen tilanne. Akut tulevat auton kylkiin (mittasin että mahtuvat juuri ja juuri)

Ja jos jättäisin tuon TeknoRC:n kytkimen pois ei autoa saisi koskaan tuntumaan polttikselta. Vaikka kuinka säätäisi säätimen lykkäämään virtaa koneeseen kaasun ollessa nollissa.
Ja se ei silti poistaisi ongelmaa että jarrut eivät mahdu samaan pakettiin koneen kanssa. Tietysti silloin voisin kääntää keskidiffin toisinpäin, mutta pitäisi nakertaa pohjalevyyn lisää koloa, tai vaihtoehtoisesti nostaa keskidiffiä toiset 3mm.

 - Hount
« Viimeksi muokattu: 01.08.09 - klo: 19.15 kirjoittanut Hount »

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #503 : 02.08.09 - klo: 19.29 »
Saman häiriön jatkoksi löytyi lopulta todellinen syy päkimiseen...
Joko kone oli jo kuumentunut heikkomagneettiseksi ja imi virtaa liikaa, tai hiekkaa vetokupeissa keskenvauhdin. Virrantarve kiipesi kuitenkin taivaisiin.
Monsteri otti enempi virtaa ku tarvike-deanseista menee käytettynä läpi!
Seurauksena maa ei kytke tarpeeksi, vaan nopari saa jännite-eron ubecin maan ja tehomaan väliin. Sekös sekoittaa kesyn radiosetin. Päkiminen taas imi virtaa ja kuumensi konetta lisää. Opettavaista:
Tänään ne "deansit" sitten kuumeni viimosen kerran:  :evil: ne suli   :evil:
- Maapiuha monsterin "deans"-urokselle suli kupariseostinauksestaan irti.
- Liitin meni lintaksi (ei oikokytkevään asti) ja irti nyhtäessä piikki jäi Y:n  liittimeen.
- Vastaavat Y-haaran liittimet sulatti muovi päältään. Muuten muodoissaan.
- Akun1 molemmat johdot suli kupariseos-tinauksistaan.
- Akun2 maajohto suli tinauiksestaan.
- koneen siili oli töyssyssä kallistunut huoniosti lämpöä imeväksi, ja puhallinpiuha poikki.
- kone on vissiin kuumentunut vainaaksi.  :mrgreen:
--- En ainakaan maalistaan tummentunutta kokeile tolla noparilla.  :mrgreen:
- Monsteri ei katsonut aiheelliseksi puhaltaa. Testatessa ilman lähettimenvirtaa puhallin ok. (V3 joka antaa näytteen ). Se ei tuntunut muihin osiin nähden edes lämpöseltä.

Tätäkin vissiin pitäs jotenkin väittää ton castletuotteen syyksi?
Eikö niissä vieläkään ole mänttisuodinta?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #504 : 03.08.09 - klo: 19.31 »
Testattu se ?ex?harjaton kone toisellakin noparilla, ei muuta toimintaa ku lämpöö.
Monsteri toisella koneella testattu ajossa, ok.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #505 : 06.08.09 - klo: 21.44 »
Castle Linkistä tullu uusin versio, 3.161.
Ja nopareihin uusin beta-firmis, 1.22.

Mites muuten tuota Monster Maxin dataa sais talteen? Kun tuolla CL:ssä on se datakäppyrä-osio ja olis kiva kun vois jotenkin hyödyntää sitä.
Tarvii vissii jotai lisäpalikkaa nopariin vai..?

EDIT: Jaa, datakäppyrä-ominaisuus katosi tuon uusimman softan ja firmiksen myötä.. :huh:
« Viimeksi muokattu: 06.08.09 - klo: 22.06 kirjoittanut HMS77 »
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #506 : 07.08.09 - klo: 19.00 »
Näin pääsi käymään.



Meni tommoiseen kuntoon moottorin yksi johdoista, kun se "onnistuneen" hypyn johdosta kävi kurkkaamassa isorattaan ja pinionin väliä.

Kuinka tarkkana tuon juottamisen kanssa saa olla? Siitä menee kuitenkin melkoiset virrat läpi.
Riittääkö kun juotan tuon vaan tuolla kaapista löytyvällä random-tinalla (riittävän tehokas kolvi pitäisi löytyä) vai pitääkö vaihtaa koko johto?

Puolet karvoista on poikki ja puolet näyttää säilyneen käsittelystä ehjänä.

 - Hount

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #507 : 07.08.09 - klo: 19.43 »
Kyseinen johtohan on liittimellä noparin päästä! Ei sitä kannata tinailla, siinä on aina eri vaste kuin  niillä kahdella muulla, joten nopari sekoilee mitatessaan kuormaa.

PS
joka kerta kun nopari on käynyt Castlella tulee toiset johdot - YV?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #508 : 07.08.09 - klo: 19.45 »
Mulla on MambaMonsterMax- johtoja yx kutakin väriä lootassa turhana
+ toinen setti "TEHO"harjallisessa käytössä, eli siitäkin setistä valkonen turhana
Pistetääkö hyötykäyttöön joku niistä?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #509 : 07.08.09 - klo: 21.27 »
Hmh, oli turhan lyhyet nuo 4wdkanootin tarjoamat vaihtojohdot. Tässä HPI:n MMM-setissä on n. 200mm johdot, ja en viitsisi siirtää nopeudensäädintäkään yhteen edemmäs. Tuossa sille on niin hyvä kiinnityspaikka.

Eli mikä nyt sitten eteen? Mistä uusi noin pitkä johto, HPI:lle vai Castlelle mailia?

Mimmoista vahinkoa olisi odotettavissa jos tuon korjaan juottamalla + kutistesukka päälle?

 - Hount