Kirjoittaja Aihe: Mamba Monster  (Luettu 287662 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #840 : 31.12.11 - klo: 19.24 »
mikäs softaversio sulla on käytössä?mulla oli samaa ongelmaa kun päivitin uusimman version,en ikävä kyllä muista versionroo.korjaantui sitten kun vaihdoin vanhemman takasin.
Jep hieno homma!
Tosiaankin oli tuo uusin versio sisällä ja vasta viisi pykälää vanhempi alkoi toimia niin kuin pitääkin eli ongelma oli juurikin tuossa softassa.
ISO KIITOS!
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa kaistapää

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #841 : 31.12.11 - klo: 20.09 »
mikäs softaversio sulla on käytössä?mulla oli samaa ongelmaa kun päivitin uusimman version,en ikävä kyllä muista versionroo.korjaantui sitten kun vaihdoin vanhemman takasin.
Jep hieno homma!
Tosiaankin oli tuo uusin versio sisällä ja vasta viisi pykälää vanhempi alkoi toimia niin kuin pitääkin eli ongelma oli juurikin tuossa softassa.
ISO KIITOS!

pääasia että rokkaa!
Kesämies!

Poissa LiukuLaakeri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #842 : 03.01.12 - klo: 16.11 »
mun mambassa on noparissa sellanen ongelma (ainakin uskoisin että on vika) että kun auton kytkee päälle, niin tuuletin hurisee, mutta hetikun ohjaimen laittaa päälle ja kaikki rupeaa toimimaan niin tuuletin sammuu. onko tämä normaalia?
TeamC TR2 Brushless Short-Course Truck

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #843 : 03.01.12 - klo: 16.26 »
Nyt moottori korjattu. Pyörii kädellä, eikä pidä ääntä, taikka ole jumissa. Vaihdoimme laakerinkin. Tosin, koolla katsottiin täältä ihan paikallisesta liikkeestä sopiva laakeri. Säästettiin vielä vanhatkin, kun ei niissä näyttänyt mitään erikoista olevan. Ja uudet ruuvitkin laitettiin.
Testasin vähän pihalla ja kyllä se minusta toimi ihan hyvin. Akut lataukseen ja parempia testejä tekemään.
« Viimeksi muokattu: 03.01.12 - klo: 17.58 kirjoittanut thorak »
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #844 : 03.01.12 - klo: 17.37 »
mun mambassa on noparissa sellanen ongelma (ainakin uskoisin että on vika) että kun auton kytkee päälle, niin tuuletin hurisee, mutta hetikun ohjaimen laittaa päälle ja kaikki rupeaa toimimaan niin tuuletin sammuu. onko tämä normaalia?
Kuuluu ominaisuuksiin.
Sama homma itellä ja jos softassa on laitettu moottorin piippaus päälle niin rupeaa piippaamaan jos ei saa yhteyttä vastariin.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa LiukuLaakeri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #845 : 03.01.12 - klo: 19.05 »
ok. mutta mitä tuuletin auttaa jos se ei hurise?
TeamC TR2 Brushless Short-Course Truck

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #846 : 03.01.12 - klo: 19.09 »
ok. mutta mitä tuuletin auttaa jos se ei hurise?
Se lähtee vasta sitten ajon aikana pyörimään kun nopari lämpiää tarpeeksi.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa LiukuLaakeri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #847 : 04.01.12 - klo: 08.12 »
Ok. Kiitos
TeamC TR2 Brushless Short-Course Truck

Poissa LiukuLaakeri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #848 : 04.01.12 - klo: 20.28 »
Moro.mun mamma monster noparista on virtakytkimen johto katkennut, ja kun akut kytkee päälle( siis liittimet kiinni) niin auto käynnistyy itestään. Voiko nopariin VAIHTAA virtakytkimen? :roll:
TeamC TR2 Brushless Short-Course Truck

Poissa KMikko

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #849 : 31.01.12 - klo: 22.19 »
Viime syyskuussa  pistin muutaman kuvan ku nopari kärähti ja nyt jo sain aikasksi aukasta 2200kv moottorin niin sielä varmaanki syyllinen et nopari kärähti.

Sieltä mistä johot menee moottoriin sisään oli millä nimellä sitä nu puhutellaa akselia joka siellä sisällä pyöri niin kuiteski hiuttanu lankoja poikki syystä tai toisesta.

Meneekö moottoria lähettää huoltoon noparin kanssa?

toivottavasti edes jotaki tolkua saa tuosta kirjotuksesta.

Poissa 200t

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #850 : 12.02.12 - klo: 16.02 »
APUVA! ajelin hissukseen 6s pakalla mmm+castle 220kv+ traxxas ghz radiot setillä äsken, no.. teki sen että jätti hiukan kaasua päälle vaikka eikä trimmillä apua..

laitoin ajot seis ja kokeilin kalibroida uudestaan.. ei löytynyt kaasua enää.. ohjaus toimii, puhallin pyörii.
kokeilin moneen kertaan eri akuilla, teki seuraavaa.

-yksi vihreä piippaus-neljä vihreää perään??
-välillä vikutti punasta vaan..

missään vaiheessa ei päässy sähköt lämpiää kun ehdin semmosen 3.min lämmittelee vasta

Mikä neuvoksi??

Poissa 200t

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #851 : 12.02.12 - klo: 18.06 »
APUVA! ajelin hissukseen 6s pakalla mmm+castle 220kv+ traxxas ghz radiot setillä äsken, no.. teki sen että jätti hiukan kaasua päälle vaikka eikä trimmillä apua..

laitoin ajot seis ja kokeilin kalibroida uudestaan.. ei löytynyt kaasua enää.. ohjaus toimii, puhallin pyörii.
kokeilin moneen kertaan eri akuilla, teki seuraavaa.

-yksi vihreä piippaus-neljä vihreää perään??
-välillä vikutti punasta vaan..

missään vaiheessa ei päässy sähköt lämpiää kun ehdin semmosen 3.min lämmittelee vasta

Mikä neuvoksi??

EDIT: kalibrointi tilulilu äänet kuuluu... mutta klibrointia yrittäessä jää loppu pelissä vaan piippaamaan ja vilkuttaa keskimmäistä valoa,   onkohan toi säädin vainaa nyt???

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #852 : 12.02.12 - klo: 19.06 »
APUVA! ajelin hissukseen 6s pakalla mmm+castle 220kv+ traxxas ghz radiot setillä äsken, no.. teki sen että jätti hiukan kaasua päälle vaikka eikä trimmillä apua..

laitoin ajot seis ja kokeilin kalibroida uudestaan.. ei löytynyt kaasua enää.. ohjaus toimii, puhallin pyörii.
kokeilin moneen kertaan eri akuilla, teki seuraavaa.

-yksi vihreä piippaus-neljä vihreää perään??
-välillä vikutti punasta vaan..

missään vaiheessa ei päässy sähköt lämpiää kun ehdin semmosen 3.min lämmittelee vasta

Mikä neuvoksi??

EDIT: kalibrointi tilulilu äänet kuuluu... mutta klibrointia yrittäessä jää loppu pelissä vaan piippaamaan ja vilkuttaa keskimmäistä valoa,   onkohan toi säädin vainaa nyt???
Ootko kokeillu laittaa ohjaimesta kaasun trimmin nollille ennen kalibrointia?
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #853 : 12.02.12 - klo: 19.07 »
Se nyt ei jotenkin ota sitä sun kalibrointia muistiin.. ootko yrittänyt montakin kertaa ja oikein  :azn: ? Itelle teki aikoinaan noin kun tein tuota väärin.. Eli olisko ohjeista apuja ?

[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa JVille

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #854 : 12.02.12 - klo: 19.41 »
http://www.castlecreations.com/support/faq/faq-mamba_monster.html Kannattaa lukea kohdat 3 ja 4. Itselläni ainakin aikoinaan vaati tuon pykälän trimmiä että kalibrointi onnistui.

Poissa 200t

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #855 : 12.02.12 - klo: 20.06 »
Trimmit on nollilla olleet, ja lähettimessä liipasin 50/50 asennossa, mitä muuta tossa vielä on mitä tarviis huomioida. oon tähän mennessä saanu pelaamaan ihan normi kalibroinnilla aina ton..

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #856 : 12.02.12 - klo: 20.11 »
Voi olla niin kuin minun spekulle kävi että kaasun potikka rikki.

Poissa 200t

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #857 : 12.02.12 - klo: 20.36 »
Kyllä säädin ymmärtää kaasun asennot valoista seuraten.. eli yhteys pelaa ok, millä ton helpoiten setvii että oks toi romuna? käryn hajuja ei ainaan ollu.

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #858 : 12.02.12 - klo: 23.03 »
Kyllä munkin vielä asennot tunnistaa mutta nolla kohta on välillä ihan oikeassa paikassa ja cvälillä saattaa olla kaasu pohjassa ja on 0 kohta.

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #859 : 13.02.12 - klo: 11.08 »
No niin, mamba otti ja kyrvähti.

Mistäs tilalle saman teholuokan setti? Tekin? vai ostanko suosiolla uuden mamban?
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #860 : 13.02.12 - klo: 17.37 »
Jos viitsii nähdä hieman vaivaa ja lähettää MMM korjaukseen Castlelle, niin pääsee todennäköisesti halvimmalla.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa 200t

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #861 : 13.02.12 - klo: 18.58 »
Kyllä munkin vielä asennot tunnistaa mutta nolla kohta on välillä ihan oikeassa paikassa ja cvälillä saattaa olla kaasu pohjassa ja on 0 kohta.

Kiitos.. toisella radiolla testattuna toimii,, millähän pääsen jyvälle tosta traxxas ghz setistä, että onko lähetin vai vastari hajonnut? ei tosiaan toimi kaasu/pakki noilla

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #862 : 14.02.12 - klo: 12.44 »
En jaksa nyt miettiä mihin ketjuun  tämän laittaisin, mutta erittäin tärkeä pointti akkuja miettiessä:

Huonolaatuinen akku, korkealla sisäisellä resistanssilla edesauttaa säätimen hajoamista jarruttaessa.
Mikäli akku on huono jännite nousee jarruttaessa yli säätimen speksien ja savut karkaa.

http://mgm-compro.com/pdf/en-motor-braking-050409-g.pdf

Tuossa on todennäköisesti syy miksi MMM säätimiä on palanut niin paljon, varsinkin Savage Fluxissa. Savage painaa aivan älyttömästi ja niissä yleensä näkee käytettävän laaduttomampia akkuja kuin muissa enemmän kisakäyttöön tarkoitetuissa harjattomissa autoissa.

Lainaus
The situation is critical; we can see that voltage peaks on the input to the controller are up to 42V during braking. If a controller for 6 Lipols, which can hold up to 30V, was used, it would have been completely destroyed even during first such braking.  Increase in voltage is 17.5V!!! with a relatively small braking current, in the order of only ca 80A).

If a better battery is used (with a total inner resistance of ca 80mΩ), with shorter conductors, the situation is better, however still not satisfactory. Voltage will increase „only“ by 12.5V to ca 37V when braking with almost double the current (140A). This however, a controller for 6 Lipols usually does not survive. Needless to say, that if we would not brake or brake softer, it would work without problems


In both cases, it is therefore enough to intensively brake only once and the controller can be easily and quickly damaged,
basically after few meters‘ ride.

The paradox is that the better controller you use (the more quality FETs and PCBs, or the more FETs and thicker copper layers it
has on pcbs, that is smaller resistances of FETs and connections it has), the worse the situation. The motor, working as a generator during braking, causes more energy (current) to flow to the battery. Thus higher voltages are caught on the resistances of the conductors (Rconductor) and inner resistance of the battery (Rbattery)  and therefore higher voltage will also be  on the input of the controller (UCONTROLLER).  That means, the destruction of the controller is more likely to occur when there is not enough reserve in its voltage dimensioning.

Tärkein pointti suomennettuna:
Huonoilla akuilla voi hajoittaa säätimen jopa muutaman metrin ajolla ensimmäisessä jarrutuksessa.

JA!
Kummajainen koko hommassa on se, että mitä laadukkaampaa säädintä käytät, niin sitä enemmän energiaa (virtaa) menee akkuihin ja johtimissa on sitä myötä suuremmat jännitteet ja sitä suuremmalla todennäköisyydellä säädin saattaa palaa huonolaatuisten akkujen kanssa.

Eli laadukkaiden säätimien kanssa tulee käyttää ainoastaan laadukkaita akkuja ellei käytössä ole mekaanista jarrua.
MGM korostaa myös laadukkaiden liittimien käyttämistä. Mikäli liitin irtoaa akusta moottorin pyöriessä on mahdollinen seuraamus säätimen hajoaminen tai osittainen vaurioituminen.

 - Hount
« Viimeksi muokattu: 14.02.12 - klo: 13.05 kirjoittanut Hount »

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #863 : 14.02.12 - klo: 18.37 »
Hyvä tuoda tuo asia uudelleen esille. Toinen mitä olisi syytä painottaa on oikeanlaisten liittimien tärkeys, eli EI niitä deans liittimiä MMM kombojen yms. kanssa vaan mielellään isot putkiliittimet.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa SSchevy

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #864 : 14.02.12 - klo: 18.39 »
6,5 mm bulleteilla homma rokkaa  :cheesy:
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #865 : 14.02.12 - klo: 18.43 »
Tässä vielä tuo liittimien vertailu testi, se nyt on pari vuotta vanha mutta ajaa asiansa.
http://www.elektromodellflug.de/oldpage/hochstromst/hochstromstecker.htm
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Anttu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #866 : 14.02.12 - klo: 22.19 »
Ois kiinnostusta laittaa Mamba Traxxasis E-Revoon (1/10), tällä hetkellä kahdella vakiomoottoreilla + LiPo-akut, mut kovempaakin sais mennä :D. Anyway millaset akut ja nopari kannattais hommata, jotta ajaminen kestäis suhtkoht pitkään ja toimis hyvin? Vai tuleeko esim nopari samassa paketissa moottoreiden kanssa...? :)

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #867 : 15.02.12 - klo: 08.51 »

Poissa LiukuLaakeri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #868 : 15.02.12 - klo: 15.54 »
Ois kiinnostusta laittaa Mamba Traxxasis E-Revoon (1/10), tällä hetkellä kahdella vakiomoottoreilla + LiPo-akut, mut kovempaakin sais mennä :D. Anyway millaset akut ja nopari kannattais hommata, jotta ajaminen kestäis suhtkoht pitkään ja toimis hyvin? Vai tuleeko esim nopari samassa paketissa moottoreiden kanssa...? :)

jos kerran tarkoitit mamba monsteria niin niitä myydään nopareiden kanssa eri kv luvuilla (2200kv, 2650kv yms.

ja akuiksi vaikka turnigy nano-tech 6.0 2s lipot . (2x) ja niillä ajelee yli puolituntia.

-mambamonsu
TeamC TR2 Brushless Short-Course Truck

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #869 : 15.02.12 - klo: 16.53 »
Oma monsteri temppuilee:

Ekalla ajokerralla ihan normisti toimi, ajettiin n.2min ei enempää,
kun suttas mielettömästi, toimivana vein talliin kuivumaan.

Tänään piti ajella, mutta nopari ei inahdakkaan. Syttyy haalea
punainen valo, mutta ei mitään liikettä. Ei alotusääntä. Kyljessä
ollut castlen becci. Moottori, servo ja vastari tsekattu eri laitteissa
kaikki toimii kuten pitää, mutta monsteri ei.

Tehdasasetukset laitettu ja vaihdeltu, ei apua. Välillä vilkkunut
vihree ja oranssi, mutta vastarikaan ei saa virtaa / ei syty valo.

Onko mitään neuvoa mikä voisi olla pielessä`?