Kirjoittaja Aihe: Mamba Monster  (Luettu 287663 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SSchevy

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #870 : 15.02.12 - klo: 17.21 »
Ois kiinnostusta laittaa Mamba Traxxasis E-Revoon (1/10), tällä hetkellä kahdella vakiomoottoreilla + LiPo-akut, mut kovempaakin sais mennä :D. Anyway millaset akut ja nopari kannattais hommata, jotta ajaminen kestäis suhtkoht pitkään ja toimis hyvin? Vai tuleeko esim nopari samassa paketissa moottoreiden kanssa...? :)

tai sitten laitat 2 x 3s turnigy 5000 40c sarjaan niin kyllä kulkee.
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #871 : 15.02.12 - klo: 18.18 »
Oma monsteri temppuilee:

Ekalla ajokerralla ihan normisti toimi, ajettiin n.2min ei enempää,
kun suttas mielettömästi, toimivana vein talliin kuivumaan.

Tänään piti ajella, mutta nopari ei inahdakkaan. Syttyy haalea
punainen valo, mutta ei mitään liikettä. Ei alotusääntä. Kyljessä
ollut castlen becci. Moottori, servo ja vastari tsekattu eri laitteissa
kaikki toimii kuten pitää, mutta monsteri ei.

Tehdasasetukset laitettu ja vaihdeltu, ei apua. Välillä vilkkunut
vihree ja oranssi, mutta vastarikaan ei saa virtaa / ei syty valo.

Onko mitään neuvoa mikä voisi olla pielessä`?
Sitä oireilee,että vettä menny piirilevyjen väliin.
Samalla tavalla kävi itellekkin ja juurikin haaleasti paloi nuo valot.
En uhrannut sen enempää aikaa ja laitoin castlelle takuuseen vaikka "vesivahinko" oli.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #872 : 15.02.12 - klo: 18.26 »
Muuten voisikin olla, mutta nopari oli suojattu juuri tuota ajatellen..
Ei päässyt lumi kostuttamaan paikkoja, joten vaikea uskoa että johtuisi siitä.
Kuinka paljon sitä kosteutta sitten tarvii olla, että monsteri sekoaa, mene ja tiedä?

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #873 : 24.02.12 - klo: 12.35 »
Arvaillaanpas mitä tuolle mun monsteri säätimelle ja akulle tapahtui, skenaario on tällainen:

Ajon jälkeen toin auton pesuhuoneeseen kuivumaan, säädin itsessään oli ihan kuiva.
Jätin vahingossa akkujen kaapelit paikalleen ja kun seuraavan kerran tulin pesuhuoneeseen siellä oli häijy elektroniikka käry ilmassa. Akkujen kaapelit irti ja antaa savun hälventyä, sitten vahinkoja tutkimaan, tuumasin.
Itse säätimestä oli plussa kaapeli sulanut piirilevystä irti ja yksi moottorin kaapelin liitin oli ottanut osumaa, se oli myös selvästi käynyt kuumana kun sen kohdalta oli muovikotelo hieman sulanut ja ottanut uutta muotoa. Tuossa moottorin kaapelin liittimessä oli aiemmin ollut kosketushäikkää eikä tapahtumahetkelläkään kontaki ollu mikään optimi.
Säädin on nyt siis mykkänä. Myöhemmin huomasin että myös yksi akku oli hajonnut eli nollaa näyttää yleismittarilla, siis oletan näin koska laturi sanoo Low voltage.

Eli mikähän tässä nyt aiheutti mitäkin ja miksi? ihan mielenkiinnosta haluan tietää. Tuli taas pikku oppirahat maksettua. Huolimattomuusvirheiden takia rikkinäisten kamojen listalla on nyt siis Neu 1515 1Y 2200kv moottori, Turnigy trackstar 150A säädin, Turnigyn 5,2A akku ja nyt tämä monsteri. sais kyllä häsläys nyt riittää. :o

Tuossa kuva
« Viimeksi muokattu: 24.02.12 - klo: 12.53 kirjoittanut tuplaesa1 »
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #874 : 24.02.12 - klo: 13.58 »
Muuten voisikin olla, mutta nopari oli suojattu juuri tuota ajatellen..
Ei päässyt lumi kostuttamaan paikkoja, joten vaikea uskoa että johtuisi siitä.
Kuinka paljon sitä kosteutta sitten tarvii olla, että monsteri sekoaa, mene ja tiedä?

Eiköstä se ole näiden ei vesitiiviiden noparien kanssa, että ihan vaikka kondensiovettä tippakin piirilevyn väärään paikkaan ja puff.. Ja jos tota ei suojaa ihan kunnolla niin kyllä sinne aina voi vettä päästä. Pakastepurkkia en tarkoita kunnolla suojaamisena. En tiedä mikä suoja sulla oli mutta epäilen sitä vettä kuitenkin.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #875 : 24.02.12 - klo: 14.36 »
Tuli tämmöinen säädin mullekkin käytetyn JQ:n mukana. Joutessani avasin ja putsasin elektroniikka cleanerilla ja paineilmalla. Sit vetäsin 5 kerrosta lakkaa päälle, Hyvin simppeli homma näissä nopareissa tuo avaaminen ja lakkaaminen, Suosittelen kyllä tekemään varsinkin jos ei takuuta jäljellä ja aikoo kosteilla keleillä ajaa. Ei tosin taida takuutakaan pilata pelkkä avaaminen ja lakkaus, kuhan käyttää asianmukaista prf tai at-elektro lakkaa. Tosin luin jostain että puhdistukseen ei saisi minkäänlaista kemikaalia käyttää, taisi siinä olla valmiiksi hyvin ohut kerros lakkaa jonka itse puhdistin pois ennen uuden laittoa, koska se oli jo osittain hiekan kuluttama.
Toivottavasti kestää nää talven ajelut kun en märkänä aio lähteä ajamaan. Sehän siinä on että varmasti kosahtaa jos tuo auton sulamaan välillä ja sit lähtee ajamaan ennenkuin on täysin kuivanut.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #876 : 24.02.12 - klo: 14.46 »
-SS-, Kyllähän elektroniikassa oikeassa paikassa aivan mikä vaan määrä vettä sekottaa/hajottaa koko laitteen. Eli niinkun todettiin niin pelkkä kondenssi vesitippa voi noparin hajottaa.

Niinkun mcly puhuikin niin tuo kunnolla suojaus ei tosiaan tarkota pakastepurkkia tai yleisesti ottaen mitään purkkia. Itse oon vähän epäileväinen kaikkiin nopareihin missä luvataan 100% vesisuojausta. Juuh kyllä se varmasti paketissa otettaessa pari ekaa kuukautta voi sellanen ollakkin, mut jos autolla ajetaan kunnolla kesä pitkin hiekka kenttiä yms ja talvella huiskastaan täyteen lumeen niin yleensä kyllä jostain pääsee vettä nopariin mistä esim. hiekka on lakan kuluttanu pois yms. Sama juttu on näissä lakoilla suojaamisissa jälkikäteen toki se tuo todella paljon isomman prosentin että säädin säilyy ehjänä, mutta riskiähän näillä melkeimpä on aina ajaa jos kosteeta, märkää tai lunta on.

Itse ajanu niin tolla Ezrunilla ja MMM talvella, kesällä ja vesisateella. EzRuni paloi jostain syystä 2vuoden iässä 30asteen helteillä, noh se oli elämän tehtävänsä suorittanu 6s piinassa :) Lämmöissä ei ongelmia antoi vaan kerran punaset savut jostain kyljestään. MMM ollut sen verran vähän aikaa että vaikee sanoa miten kestelee pitemmän päälle. Talvella on silläkin ajettu ja vaikka auton on suojattu sivu"ponttooneilla" niin onhan tuol sisälllä aina vähän vettä ja roiskeita vettä noparin päällä. Hyvin on vielä toiminut mut ainahan se on mahdollista ettei toimi seuraavalla kerralla.

Tuo on kans yks homma että jos auton sulamaan ja sitten ajaa taas niin hajoais, mut eipä sekään mikään täysi tosi oo nyt tää talvi ajettu joka akullinen sillä tyylillä. Tossa pihalla käyty ajamassa sitten takas sisään akut laturiin 20-40min ja takas ajaan välillä taas pieniä 5-10min korjaus reissuja sisälle ja takas ajaan eipä oo tuosta vielä hajonnut.

Mut nää on vähän sellasia että kuunasennoista kiinni miten sattuu käymään joku ajaa nopareilla ilman suojauksia ja miten sattuu, toinen suojaa noparinsa ja ajaa varovasti ja kuivattelee "oikein" ja silti hajoaa melkein heti. Niin se vaan meinaa olla ettei vesi ja sähkö oikein oo kehitetty toistensa kavereiks :) Pääasiassa ainoo mahdollisuus taitaa olla nää öljykylpyyn heitot tai joku ip67 tms luokituksen omaava kotelo, sielläkin on taas ongelmansa kondenssi veden kanssa.

tuplaesa1, Tilanne on kyllä erikoinen, jotain oikosulkuahan tuo melkein tietää että plussa piuha irtoo piirilevystä siihen syytä on hyvin vaikee lähtee sanomaan tietty kosteus on tässäkin yksi mahdollisuus, joka sekottanu noparin toiminnan siel kylppäris tai sitten joku ajossa käynyt tilanne mikä antanut jo kipeenä noparille fyysisesti tai muuten.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #877 : 24.02.12 - klo: 14.47 »
Öljykylpyinen nopari, <3
/ Jere Siirilä

Poissa Hokkaju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #878 : 24.02.12 - klo: 21.37 »
jotain ajatuksia elektroniikan vesisuojaamisesta, perustuen ihan kokemuksista työn äärellä.
Kondenssio tapahtuu vain sellaisen kappaleen pinnalle jonka lämpötila on kastepisteen alapuolella. Eli siis nopari joka on käytössä harvoin on niin kylmä ettei sen pinnalta kosteus haihtuisi ympäristöön. Vrt kylmä kaljatölkki saunassa, joka suorastaan hikoaa vettä. Sitten kun luminen auto viedään kylppäriin sulamaan, niin tilanne voi herkästi muuttua. Silloinkaan jos kosteus pääsee kuivumaan nopeasti, ei tilanne ole vielä menetetty. Mutta kosteus ja virta on vähän hankala yhdistelmä etenkin jos laite on pölyinen tms. Tällöin kontaktine väliin voi syntyä oikosulku kun vesi ja epäuhtaudet antavat sähkölle tien. Itse tiivistyvä kondenssi vesi on ns tislattua, joten epäpuhtaudet ovat muuta kautta.

Lakkoja on kokeiltu joskus ja etenkin massavalmistusprosessin aikana on hankala varmistaa ettei mitään sellaisia yksilöitä tule joiden lakkauksessa ei olisi mitään virhettä. Reikä lakkauksessa ja kosteus pahimmillaan imeytyy kapillaarisesti muhimaan lakan alle. Tosin jos kerros on ehyt tulos on varsin hyvä.
Sama pätee potting eli valu prosessiin, johtojen ja kaapelien kautta voi kostetta mennä ajan saatossa. tai sitten mikromurtumaa pitkin. Tosin varmuus ja kestoikä yleensä on sitä luokkaa että vuosia menee heilahtamalla.

itse olen sillä kannalla että kotelosuojaus on ok, jos kotelo ei päästä vettä sisäänsä, ja koteloa avataan heti ajon jälkeen ja laite saatetaan sellaisiin olosuhteisiin että elektroniikka tuulettu mahdollisesta kosteudesta, ja tätä jäähtyvän laitteen kondesnssiota ei synny. Jos ehdot ei täyty niin kostea umpinainen kotelo on myrkyistä suurinta.

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #879 : 24.02.12 - klo: 21.47 »
Kyllä tämä mambamonsu olisi todella helppo tehdä täysin vedenpitäväksi kun vain löytyisi tuota lakkaa "ei spray" muodossa eli valuttaisi vaikkapa ruiskulla sen pohjan sen verran täyteen sitä lakkaa että siiliin asti on tiivis, tuo pohjahan on sopivasti altaan muotoinen niin muutama millilitra lakkaa riittäisi. silloin olisi kaikki komponentit ja johteet suojattu eikä kosteus edes pääsisi muhimaan missään.
Tämmöistä suojausta ei kylläkään kannata tehdä millä tahansa aineella koska sen tarvitsee olla joustavaa ettei pintaliitoskomponentit irtoa tärinästä/lämpölaajenemisesta. Olen nähnyt tuommoisista videoita joissa käytetään plastic dippiä mutta itse en kyllä semmoista tekisi koska se on sen verran pysyvä että ei edes tuuletinta saa vaihdettua sen käsittelyn jälkeen.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #880 : 25.02.12 - klo: 18.40 »
Myykää joku mulle tuota Plasti Dippiä sen verran mitä monsteri nopariin nyt menee?
Lähettää purkin postissa niin käsittelen noparin ja lähetän vaikka loput takaisin tai sitten apteekista 5ml injektio ruiskuja ja sellainen täyteen.
Miten ois?
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa Ukko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #881 : 25.02.12 - klo: 19.26 »
Itsellä on Mamba Monster käsitelty CorrosionX aineella. Nopari on upotettu 2 kertaa aineeseen => Pidetty aineessa noin tunti ja uusittu käsittely aineen "kuivumisen" jälkeen. Lisäksi Noparin päällä on Outerwearsin suoja:

http://www.tgndistributing.com/esc-cover-for-mamba-monster-esc.html

Mitään ongelmia ei ainakaan vielä ole ollut. Noin 10 lumessa ajo kertaa on takana. Tuon CorrosionX aineen pitäisi suojata myös suolavedeltä. Itse en ole sellaisissa oloissa ajellut. Ainoa haitta puoli tuossa CorrosionX käsittelyssä on se, että se pitäisi uusia noin 1-1.5 vuoden välein.

Itse olisin käyttänyt lisäksi myös CorrosionX Heavy Dutya mutta sitä myydään aerosoli pullojen lisäksi vain Gallonan astioissa ja isommissa. En ihan 4 litraa viitsinyt tilata  :cry:.
Ideana olisi ollut käsitellä nopari ensin tuolla ohuemmalla normaalilla CorrosionX:llä (menee kaikkiin rakoihin) ja sitten paksummalla Heavy Dutylla. Heavy Duty on paksumpaa ja jättää piirilevyn pintaan paksumman kerroksen.

Olin valmistajaan ja muutamien maiden maahantuojiin yhteydessä ja aine pitäisi kyllä olla hyvää (mainospuheitako?). Valmistaja on tehnyt juuri Castlen kanssa testejä. Ajaneet kuulemma autolla uima-altaiden pohjalla jne.

Itse uitin tuossa aineessa koko moottorin, liitimet ja vastarin. Käsitellyt olen kaikki noparini: Tekinit, Castlet ja Hobbywingit.
Mugen 1/8 MBX6E (Tekin RX8), HPI Savage Flux XL (Xerun 150A), Traxxas Summit (Xerun 150A)

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #882 : 26.02.12 - klo: 11.13 »
Mistä Ukko päädyit ostamaan tuota CorrosionX:ää ja paljonko maksoi? Hyvällehän se vaikuttaa käsittelyn helppouden vuoksi mutta kyllä pitäisin kunnollista lakkausta parempana koska tuossa se kerros on niin ohut.

Mitä liittimiä muuten käytätte näiden kanssa? Itsellä tuli käytetyissä akuissa mukana Traxxas liittimet mutta kun pitäisi kaikkiin akkuihin vaihtaa nyt yhtenäiset niin en oikeen osaa päättää mitä käyttäisi.. Ilmeisesti Deans on ainakin ihan liian alimitoitettu patterikasiin.
« Viimeksi muokattu: 26.02.12 - klo: 11.44 kirjoittanut Jukis »
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Ukko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #883 : 26.02.12 - klo: 12.53 »
Mistä Ukko päädyit ostamaan tuota CorrosionX:ää ja paljonko maksoi? Hyvällehän se vaikuttaa käsittelyn helppouden vuoksi mutta kyllä pitäisin kunnollista lakkausta parempana koska tuossa se kerros on niin ohut.

Mitä liittimiä muuten käytätte näiden kanssa? Itsellä tuli käytetyissä akuissa mukana Traxxas liittimet mutta kun pitäisi kaikkiin akkuihin vaihtaa nyt yhtenäiset niin en oikeen osaa päättää mitä käyttäisi.. Ilmeisesti Deans on ainakin ihan liian alimitoitettu patterikasiin.


Itsellä tosiaan ei ole ollut lakkauksen kanssa mitään ongelmia mutta monilla muilla on ollut. Ongelmana on juuri se, jos vettä pääsee jostain lakan alle => hapettuminen alkaa heti. Ja jos vettä pääsee piirilevyn/komponettien sisään, niin ne paisuvat ja hajoavat lämmetessään. Lisäksi muistaakseni  joku mainitsi että PRF202 lakka alkaa sulaa jo 80 asteessa. Korjatkaa jos muistan tuon sulamispisteen väärin.

Itse pidän CorrosionX ainetta parempana. Sehän on öljypohjainen eikä yllä mainittuja ongelmia sillä ole. Mainitsemaani Heavy Dutya haluaisin omaan elektroniikkaani vielä päälle. Jos joku sitä Jenkkilästä lähtee 4 litraa tilaamaan niin olen kyllä mukana tilauksessa  :grin:.

CorrosionX aineesta ole lukenut netistä ja täällä foorumilla yhdellä käyttäjällä oli aineesta hyviä kokemuksia. Häneltä aineesta kyselinkin:

http://rc10.fi/index.php?topic=30064.msg567638#msg567638

Pumppu pullollinen ainetta tais maksaa vain noin 17 dollaria mutta postikulut olivat sitten jotain 50 dollaria päälle ja sitten tähän vielä alv 23%. Suoraan valmistajan kaupasta olis aineen saanut muistaakseni noin 30 dollarin postikuluilla mutta jostain syystä luottokorttini eivät kelvanneet sinne, vaikka muualta olen tilannut samoilla korteilla useita satoja tilauksia ilman ongelmia. En tiedä mikä siellä mätti, enkä jaksanut odotella, vaan tilasin toisaalta Jenkkilästä. Ensin yritin tilata Englannista mutta sieltä oli kyseinen aine silloin loppu.
« Viimeksi muokattu: 26.02.12 - klo: 12.56 kirjoittanut Ukko »
Mugen 1/8 MBX6E (Tekin RX8), HPI Savage Flux XL (Xerun 150A), Traxxas Summit (Xerun 150A)

Poissa 200t

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #884 : 26.02.12 - klo: 17.33 »
Oli pikkasen radion kalibrointi ongelmaa  maxxin+mamba monsun kanssa, sitten kun sain taas kaiken toimimaan, niin tuntuu että mmm combo olisi pudottanut lähtötehoa ja huipputehoa alemmas.. vetoja ja raivoa siis puuttui edelliseen verraten(autolla pystyy ajaa kaasu pohjassa nyt)..akut on täysin samat 3s 40c joilla ajettu koko ajan.

Voiko noparin setupit  mennä itestään muuttumaan vai mikä muu voisi vaikuttaa??


Poissa varg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #885 : 26.02.12 - klo: 23.33 »
Hei kaikille!
Tämä on nyt mun oma moka kun en suojannut nopparia vedeltä. :cry:

Kerkesin ajaa reilusti yli 10kertaa tavi ajoa, joka kerta kuivasin kaikki hyvin kotona. Hyvin on toiminut, kunnes!
Ajoin yhden akun verran loppuun, vaihtoi toiset akut käyttöön ja ajoi jotain 10min verran sitten tuli savut pihalle.
Voi itku! Oma moka!  :evil:  Mikä haju tuli. Oli kieltämättä vaikeata saada auto puhtaasti hajusta, koko RC-auto haisee pahalle, höh.  :embarrassed:

Mamba Monster palannut!!!!

Saan nähdä meneekö noppari takuuseen?

Sitä CorrosionX ainetta tarvitsen minä myös, mitä tätä ainetta saa?
« Viimeksi muokattu: 28.02.12 - klo: 19.46 kirjoittanut varg »
E-Revo Brushless-Edition 1/8 4WD  Mamba Monster, RC10 T2 (-95) 1/10 2WD, Summit 1/16 4WD, Stampede 1/10 4WD, Savage Flux HP 1/8 4WD, Sparta, D8S 1/8 4WD

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #886 : 27.02.12 - klo: 00.00 »
CorrosionX:ää saat vain merien takaa.. At-elektro tai prf202 elektroniikkalakkaa löytyy hyvinvarustetuista auto tai yleistavaraliikkeistä, tai esim Etrasta.
Tosiaan tuon mambamonsun suojaus on niin yksinkertainen tehdä että ei kannata jättää tekemättä mikäli kostealla ajaa koska se on varma että ennemmin tai myöhemmin se suojaamaton nopari kyrvähtää.
Elektroniikkalakka ei muuten kestä wd-40 tai crc 5-56 käsittelyä eli jos niillä ruiskii niin kannattaa varoa noparia. Tulee muuten pieniä koloja lakkapintaan joista pääsee vesi muhimaan.

Varg: laita korjaukseen tuo monsusi, maksaa 70 dollaria. http://www.castlecreations.com/support/flat_rate_repair.html
Sillä sen kunnolla ei ole väliä vaikka se onkin ottanut reilusti damaa. Ei ne niitä korjaa vaan laittaavat kiinan tehtaalla kunnostetun tai uuden tulemaan sulle ja se maksaa siltikin sen 70 dollaria eli huomattavasti vähemmän kuin uusi nopari.
« Viimeksi muokattu: 27.02.12 - klo: 00.26 kirjoittanut Jukis »
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa LiukuLaakeri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #887 : 27.02.12 - klo: 19.32 »
lainaus:
Voi vittu! Oma moka!



mitäs tää tarkottaa? foorumillahan ei saa kiroilaa

« Viimeksi muokattu: 27.02.12 - klo: 19.40 kirjoittanut mambamonsu »
TeamC TR2 Brushless Short-Course Truck

Poissa varg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #888 : 27.02.12 - klo: 19.37 »
No joo!  :lipsrsealed:
E-Revo Brushless-Edition 1/8 4WD  Mamba Monster, RC10 T2 (-95) 1/10 2WD, Summit 1/16 4WD, Stampede 1/10 4WD, Savage Flux HP 1/8 4WD, Sparta, D8S 1/8 4WD

Poissa varg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #889 : 01.03.12 - klo: 23.11 »
-Suojata nopparia-  :huh:
AT-ELEKTRO SUOJALAKKA
http://www.attuote.fi/index.php?node_id=357
Lämmönkesto -70 °C - +155 °C

Olisiko hyvä?
E-Revo Brushless-Edition 1/8 4WD  Mamba Monster, RC10 T2 (-95) 1/10 2WD, Summit 1/16 4WD, Stampede 1/10 4WD, Savage Flux HP 1/8 4WD, Sparta, D8S 1/8 4WD

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #890 : 02.03.12 - klo: 01.38 »
Tuolla mä suojasin ja on tuo ainaki viikon kestäny ajella vaikka lunta tulee tupaan ihan reilusti. Eilen tuli räntälunta ja oli ihan märkänä koko nopari ajon jälkeen.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa rc101010

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #891 : 05.03.12 - klo: 17.23 »
joo oon alottelija ni voiks toi palaa toi mamba monster vaik ajais kuival maal kertokaaaaaa ku oon ehk ostamas ton (:

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #892 : 05.03.12 - klo: 20.39 »
Se on tavallinen sähkölaite, eli hajoaa sekä tahallisella, että tahattomalla väärinkäytöllä, kun jonkin speksien antaman toimintaehdon yli mennään kohdasta, jossa suojaus ei riitä. Kuivanakin voi poksahtaa
- jos puhallin ei pyöri täynnä hiekkaa tms, kuumenee holtittomasti
- jos ajelet julmaa kuormaa vasten väkisin, vaikka monta kertaa jo ylikuumenemisvaroitin katkaisi yhteyden
- js ei moottori ollutkaan ehjä ja jatkoit rykimistä
- jos piuhat lyö valokaarta  liittimissä ja jatkoit vaan...
"...aikansa se pomppi auton perässä johdoista, välillä klivasti takapyörän allakin, sitten kuoret putos. Ku oli vauhti päällä ni mitäs sen takia pysähtelemään. Huono se on jos asfaltti hioo rikki?"
Suht vahva toiminta-alueensa sisällä kuitenkin.
(4kpl mennyt käsien läpi, yhden ehdin myydä ehjänä. Vain saman valmistajan pienempi, poistunut malli mambamax, on ollut mun käytössä vahvempi. Niitä multa pon lähtenyt autojen mukana 3kpl ehjänä eteenpäin.)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa triheadwolf

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #893 : 05.03.12 - klo: 21.51 »

Itsellä tosiaan ei ole ollut lakkauksen kanssa mitään ongelmia mutta monilla muilla on ollut. Ongelmana on juuri se, jos vettä pääsee jostain lakan alle => hapettuminen alkaa heti. Ja jos vettä pääsee piirilevyn/komponettien sisään, niin ne paisuvat ja hajoavat lämmetessään. Lisäksi muistaakseni  joku mainitsi että PRF202 lakka alkaa sulaa jo 80 asteessa. Korjatkaa jos muistan tuon sulamispisteen väärin.

Itse pidän CorrosionX ainetta parempana. Sehän on öljypohjainen eikä yllä mainittuja ongelmia sillä ole. Mainitsemaani Heavy Dutya haluaisin omaan elektroniikkaani vielä päälle. Jos joku sitä Jenkkilästä lähtee 4 litraa tilaamaan niin olen kyllä mukana tilauksessa  :grin:.

CorrosionX aineesta ole lukenut netistä ja täällä foorumilla yhdellä käyttäjällä oli aineesta hyviä kokemuksia. Häneltä aineesta kyselinkin:

http://rc10.fi/index.php?topic=30064.msg567638#msg567638

Pumppu pullollinen ainetta tais maksaa vain noin 17 dollaria mutta postikulut olivat sitten jotain 50 dollaria päälle ja sitten tähän vielä alv 23%. Suoraan valmistajan kaupasta olis aineen saanut muistaakseni noin 30 dollarin postikuluilla mutta jostain syystä luottokorttini eivät kelvanneet sinne, vaikka muualta olen tilannut samoilla korteilla useita satoja tilauksia ilman ongelmia. En tiedä mikä siellä mätti, enkä jaksanut odotella, vaan tilasin toisaalta Jenkkilästä. Ensin yritin tilata Englannista mutta sieltä oli kyseinen aine silloin loppu.

Jotain 40e taisi olla briteistä tilattuna toi aine ja itselläni on yhdellä käsittelyllä jo toinen talvi kohta takana. Pitäisi uusia käsittely mutta oon kait vähän laiska  :roll:
Voisi toisen putelin tilata jo varastoon.

Ja joo, oon mukana jos tilataan HD:a, se käy 1:1 auton ruostesuojaukseenkin pirun hyvin. Samalla tietty kannattais tilata noita pumppupulloja koko köörille ja vähän päälle  :azn:
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #894 : 08.03.12 - klo: 18.05 »
tuli tossa alkutalven aikana vaidossa mmm setti ja en sitä sitten kokeillut kun se saapu, ja tänään
heitin autoon kiinni mutta nopari ei sano mitään. voiko tollanen hajota hyllyssä olemalla?
vai tuliko valmiiksi rikkinäisenä?

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #895 : 08.03.12 - klo: 20.02 »
Tavallaan, voi hajota seisoessaan, jos ko paikka on kostea tai lämpötila pumppaa. Imasee kosteudet kopan ja piirikortin väliin. Jopa konkka jonka kuoressa on pientä reikää, voi pilaantua seisoessaan.

Oletan, että ohjaava radiolaitepari ei ole sama kuin sillon, kun toimi.
Onko ko noparin setuppitemput kokeiltu kanavan reversointi päällä, jne?
Onko, tai tuliko mukana, sitä Castle-linkkiä että voisi testata älypuolen tiettis-softan kautta?

Viimenen temppu on juuri tämän noparin tekemä: siitä löystyi vastariliittimen yksi johdin, tietysti maa, kytkemättömäksi. Jos oli eri vastari edellisellä käyttäjällä, tutkisin.
Ei muuten ymmärrä siitä piuhasta mitään edes linkillä, etkä eestaas tökkimällä helposti huomaa liittämisvasteen tulevan vain kahdesta piikistä. Vasta piikki kerrallaan irrottamalla ja tönimällä piikkiin, huomasi. Kertaakaan ei kytkenyt edes hetkeä hinkkaamalla koko liittimellä.
Vaihdoin myöhemmin koko johdon luottamuspulan vuoksi ja palkinnoksi ko nopari toimi toista vuotta, hajoten mukana koneen hajoamiseen.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #896 : 08.03.12 - klo: 20.09 »
niin eli ei ääntä ei valoja ei siis yhtään mitään tapahdu, ei edes linkin kautta saa yhteyttä

Poissa nieemikko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #897 : 09.03.12 - klo: 00.53 »
-kannattaa poistaa se katkasija ja lyödä piuhat yhteen ne ainakin tuppaa hajoomaan järjestäen.
ainakaa mitään häviä kokeilla vaikka olis muutenkin rikki.
-sitten ulkoista virtalähdettä vastarille jos ei muu auta (vastarinakku,bec) ulkoista virtalähdettä käyttäessä katkaisija on muutenkin turha koska nopari ei siitä enään sammu.
-sitten ei paljo muu auta kun castlelle korjaukseen

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #898 : 09.03.12 - klo: 14.16 »
-kannattaa poistaa se katkasija ja lyödä piuhat yhteen ne ainakin tuppaa hajoomaan järjestäen.
ainakaa mitään häviä kokeilla vaikka olis muutenkin rikki.
-sitten ulkoista virtalähdettä vastarille jos ei muu auta (vastarinakku,bec) ulkoista virtalähdettä käyttäessä katkaisija on muutenkin turha koska nopari ei siitä enään sammu.
-sitten ei paljo muu auta kun castlelle korjaukseen

Miten iloisesti tuo mmm täräyttää valokaarta kun katkaisija on "ON" asennossa tai johdot on kolvattu yhteen ja sen jälkeen virtajohtoihin laittaa akun kiinni? Ainakin hobbywingin nopari täräyttää ihan iloiseen valokaaren kun kytkin on virrat päällä asennossa ja akun laittaa kiinni. Onko tuosta sitten oikeastaan muuta haittaa kun se että virtaliitinten kontaktipinnat kärsii kun riittävän monta kertaa on räpsinyt kaarta? Tietenkin sehän pitää muistaa että laittaa radion päälle ennen kun kytkee akkua jos  vastari saa noparilta virran.
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #899 : 09.03.12 - klo: 14.33 »
Miten iloisesti tuo mmm täräyttää valokaarta kun katkaisija on "ON" asennossa tai johdot on kolvattu yhteen ja sen jälkeen virtajohtoihin laittaa akun kiinni? Ainakin hobbywingin nopari täräyttää ihan iloiseen valokaaren kun kytkin on virrat päällä asennossa ja akun laittaa kiinni. Onko tuosta sitten oikeastaan muuta haittaa kun se että virtaliitinten kontaktipinnat kärsii kun riittävän monta kertaa on räpsinyt kaarta? Tietenkin sehän pitää muistaa että laittaa radion päälle ennen kun kytkee akkua jos  vastari saa noparilta virran.
Täräyttäähän se iloisesti valokaarta mutta käsittääkseni se on ihan normaalia ja en ainakaan itse ole tuosta mitään haittaa kokenut.Varsinkin 6s akkuja kytkiessä valokaari on huomattava.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!