Kirjoittaja Aihe: Mamba Monster  (Luettu 290321 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nieemikko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #900 : 09.03.12 - klo: 14.55 »
kyllähän ne hieman salamoi joo kun konkat lataantuu itse siitä en ole välittänyt.
ja jos haluaa niin saa sinne uuden katkaisijan laittaa takasin jos alkaa nopari toimimaan.

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #901 : 09.03.12 - klo: 19.24 »
sori, väärä treadi
mutta
Käytetään se nyt kuitenkin hyväksi, eli kyssä, onko tuosta haittaa nopalle että kytkee virtajohdot kun katkaisin on ON asennossa? pitkässä juoksussa?
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #902 : 09.03.12 - klo: 20.20 »
Ei ainakaan pitäisi olla haittaa,monet ottavat MMM:stä katkaisijan pois kuten itsekkin tein,
jolla poistuu yksi häiriötekijä.
Nämä kun ovat välillä rankemmassa käytössä,niin kura tms.Lika pääsee katkaisijaan ja aiheuttaa häiriöitä.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa nieemikko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #903 : 09.03.12 - klo: 21.31 »
niin yhtään en tiedä hajonneen kytkettäessä tulevasta räpäyksestä yhden tiedän hajonneen kun katkasija vaan sammutettu ja akku unohtunut nopariin kiinni yöksi.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #904 : 10.03.12 - klo: 10.31 »
Kyllä tuohon kipinöintiin kannattaa suhtautua ihan vakavasti.
Lainaus käyttäjältä: MGM Compro
When connecting a Li-xxx pack to the controller, strong sparking commonly occurs.  Fast charging of the controller filter capacitors causes this.  The higher the voltage (the higher the cell count), the lower the internal resistance (and the better the quality of the pack). The better the capacitors in the controller and the higher the capacity of the capacitors, the bigger spark occurs.  Besides the small shock (due to the sparking), the charging current of the capacitors may be in, extreme cases, so great that damage or destruction of the capacitors occurs.
Eli sama suomeksi:
Lainaus
Kytkettäessä Li-xxx akkuja nopeudensäätimeen saattavat liittimet kipinöidä. Kipinöinti johtuu nopeudensäätimen kondensaattoreiden äkillisestä latautumisesta. Mitä korkeampi jännite (eli mitä enemmän kennoja akkupakassa), ja mitä alhaisempi kennojen sisäinen resistanssi (eli mitä laadukkaammat akut) ja mitä paremmat ja isommat kondensaattorit nopeudensäätimessä on, niin sitä suuremmat on myös kipinät. Pienen kipinän ja räpsähdyksen lisäksi kondensaattoreiden latausvirta saattaa joissain äärimmäisissä tapauksissa olla niin suuri että nopeudensäätimen kondensaattorit vaurioituvat.

Lähde: http://mgm-compro.com/pdf/en-antispark-d230808.pdf

MGM Compro antaa tuossa pdf:ssä ohjeet yksinkertaiseen liitintapaan jolla säästää nopeudensäätimen kondensaattoreita ja liittimiä. Itse en ehkä tekisi tuota noin, koska ylimääräiset liittimet autossa on aina ylimääräisiä. Tuon virtaa rajoittavan vastuksen voisi tehdä myös irrallisena kunhan muista pitää sitä hetkisen akun ja nopeudensäätimen välissä ennen kuin kytkee liittimet suoraan kiinni. Kondensaattorien kapasitanssi on niin pieni että ne latautuvat täyteen ~välittömästi kunhan vastus on valittu tuolta MGM Compron ehdottamalta väliltä.

 - Hount
« Viimeksi muokattu: 10.03.12 - klo: 10.35 kirjoittanut Hount »

Poissa LiukuLaakeri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #905 : 17.03.12 - klo: 08.52 »
hei!   :azn:
ihme juttu kun jotkut saavat noita mambamonsuja rikki talvella! :shocked:
itse olen ajanut varmaan 8. akullista talvella (auto käyttää kahta akkua joten 16. akullista.) eikä mitään ole hajonnut :huh:. ja sitten kun joissain videoissa mambamonsu moottori on niin sanotusti vihreä, niin onko teilläkin :grin:? itselläni musta moottori. niin miten saatte niitä rikki ja onko teilläkin vihreä?

edit: ja mikä on valokaari?

-mambamonsu
« Viimeksi muokattu: 17.03.12 - klo: 08.57 kirjoittanut mambamonsu »
TeamC TR2 Brushless Short-Course Truck

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #906 : 17.03.12 - klo: 09.03 »
8 akullista on vielä sen verran vähän että sen pystyy ajamaan kuivilla keleillä. Eikait sähkövehkeet nyt muutenvaan hajoa jos niitä ei kastele tai ylikuumenna tai anna ylijännitettä.
Itse olen ajanut kyllä ihan loskap*skassa ja vesikelillä ja vieläkin toimii, mutta olen suojannut piirilevyn lakalla. Minulla on myöskin musta moottori.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa LiukuLaakeri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #907 : 17.03.12 - klo: 09.21 »
jep. itsekkin olen ajanut tuossa mainitsemassasi loskap*skassa. :grin: en kyllä ole suojannut noparia millään ainoa suoja onli repsottava sateenvarjokangas.

-mambamonsu
TeamC TR2 Brushless Short-Course Truck

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #908 : 17.03.12 - klo: 09.47 »
Siinä noparissa on yksi kerros lakkaa valmiiksi, Joten se jonkunverran kestää vettä mutta jos loskassa ajat ja sinne pääsee hiemankaan suolaa se kuluu hyvinkin nopeasti pois eli ei kannata luottaa että se kestäisi ikuisiin semmoista käyttöä tekemättä mitään.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #909 : 17.03.12 - klo: 13.54 »
hei!   :azn:
ihme juttu kun jotkut saavat noita mambamonsuja rikki talvella! :shocked:
itse olen ajanut varmaan 8. akullista talvella (auto käyttää kahta akkua joten 16. akullista.) eikä mitään ole hajonnut :huh:. ja sitten kun joissain videoissa mambamonsu moottori on niin sanotusti vihreä, niin onko teilläkin :grin:? itselläni musta moottori. niin miten saatte niitä rikki ja onko teilläkin vihreä?

edit: ja mikä on valokaari?

-mambamonsu

8 akullista? Sulla on ollut ko. nopeudensäädin kaksi päivää? Kahdeksan akullista on siis todella vähän.
Ja yksi akullinen lasketaan aina yhdeksi akulliseksi vaikka akkupaketti koostuisi kuudesta erillisestä kennosta.
Castle Creations ei valmista "Mamba moottoreita" Castle Creations teettää Neu:lla Castle/Neu -moottoreita jotka ovat vihreillä kuorilla. Sinun musta moottorisi on todennäköisesti Castle/Neu moottori HPI:n mustassa jäähdytysrivallisessa kuoressa. ko. moottori tulee Vorza Flux ja Savage Flux -autojen mukana. HPI myy ko. moottoria myös erillisenä kahdella eri kv. arvolla (2200kv ja 2650kv).

Valokaari on yksinkertaistettuna sitä, kun sähkö "hyppää" ilmassa johdosta toiseen. Mitä korkeampi jännite, sitä pidemmän matkan "sähkö" "hyppää". Nopeudensäätimen tapauksessa valokaari ilmenee juuri tuommoisena kipinöintinä joka on siis pahaksi liittimille, nopeudensäätimille ja ehkä vähän myös akuille.

 - Hount

Poissa JVille

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #910 : 17.03.12 - klo: 14.28 »
Valokaaresta vielä sen verran että kyllä se tulee ihan virtakytkimen ollessa OFF asennossa akun kytkennässä, tai ainakin omassa yksilössä tuli. Mikään ei siis muutu vaikka kytkimen poistaisi käytöstä.

Poissa varg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #911 : 20.03.12 - klo: 16.58 »
Vihdoinkin se on täällä, sain sen eilen. Takuu korjattu noppari!!!


Mamba Monster.


Mamba Monsterin pohja.


AT-Elektro Suojalakka.
E-Revo Brushless-Edition 1/8 4WD  Mamba Monster, RC10 T2 (-95) 1/10 2WD, Summit 1/16 4WD, Stampede 1/10 4WD, Savage Flux HP 1/8 4WD, Sparta, D8S 1/8 4WD

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #912 : 20.03.12 - klo: 17.26 »
Sait sit takuuseen menemään? jouduitko maksamaan postitukset? Laita useampi kerros tuota lakkaa sit(anna kuivua 20min lakkausten välillä) ja anna kuivua yön yli ennen käyttöä.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa varg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #913 : 20.03.12 - klo: 17.46 »
Juu, sain!  :azn:
Maksoin postikulut kun lähetin takuuseen, muita kuluja ei tullut.  :grin:
Eka lakka kierros on tehty! Riittääkö neljä kerrosta lakkaa?
E-Revo Brushless-Edition 1/8 4WD  Mamba Monster, RC10 T2 (-95) 1/10 2WD, Summit 1/16 4WD, Stampede 1/10 4WD, Savage Flux HP 1/8 4WD, Sparta, D8S 1/8 4WD

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #914 : 20.03.12 - klo: 17.58 »
Joo varmaankin se 4 kerrosta on tarpeeksi, Ite laitoin 6 mutta tuntui ettei se enää juuri paksune se kerros. Ehkä sitä kuivumisaikaa pitäisi pidentää kun kasvaa kerrosten määrä. Laita ainakin se 4 ja jos on aikaa laittaa illan mittään enempikin niin kyllähän tuosta purkista riittää varmaan 20 nopariin :)
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa varg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #915 : 20.03.12 - klo: 22.57 »
Projekti! Minulla on siis toinen Mamba Monster noppari...  :wink:
Kondensaattori mennyt rikki! 3kpl 35v 390uF.
Arvot oli aivan muuta, reilusti alle 50uF.

35v 390uF. Uudet konkat on tilattu!!!


Rikkinäiset konkat poistettu


Piirilevy pohja puoli


Mamba Monsteri muovi suoja.
« Viimeksi muokattu: 20.03.12 - klo: 23.01 kirjoittanut varg »
E-Revo Brushless-Edition 1/8 4WD  Mamba Monster, RC10 T2 (-95) 1/10 2WD, Summit 1/16 4WD, Stampede 1/10 4WD, Savage Flux HP 1/8 4WD, Sparta, D8S 1/8 4WD

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #916 : 20.03.12 - klo: 23.03 »
Kai tilasit matalaimpedanssikondensaattoreita? Itse kävin hakee 470uF vastaavia jotka aattelin laittaa lisäsuojaksi jos 6S käytän. 0.50eur kpl paikallisesta elektroniikkaliikkeestä.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa varg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #917 : 20.03.12 - klo: 23.06 »
Ahaa!
Onko sinulla mennyt konkkia rikki.  :shocked:
Kiitos hyvästä neuvosta!  :wink:
E-Revo Brushless-Edition 1/8 4WD  Mamba Monster, RC10 T2 (-95) 1/10 2WD, Summit 1/16 4WD, Stampede 1/10 4WD, Savage Flux HP 1/8 4WD, Sparta, D8S 1/8 4WD

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #918 : 21.03.12 - klo: 04.11 »
En ymmärrä miten Castle vielä kehtaa tätä "monsteria" myydä, ties kuinka monta tuhatta noparia päästäny savut pihalle. Toivottavasti ottavat opikseen ja tuovat markkinoille pian jotain parempaa.
- Tapsa

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #919 : 21.03.12 - klo: 08.18 »
En ymmärrä miten Castle vielä kehtaa tätä "monsteria" myydä, ties kuinka monta tuhatta noparia päästäny savut pihalle. Toivottavasti ottavat opikseen ja tuovat markkinoille pian jotain parempaa.

Ei kai se savuja ulos päästä jos vedellä ei läträä  :wink: ? Itellä ainakin pysyny hyvin savut sisällä kun ajelee vaan kesällä, joten hyvä nopari mun mielestä  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #920 : 21.03.12 - klo: 08.52 »
Hyvinhän nämä Monsterit on kestänyt ainakin itsellä... yhden monsterin olen käräyttänyt kun pääsi kosteus nopariin.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #921 : 21.03.12 - klo: 09.06 »
Miksipä tätä ei kehtais myydä, nopari jälleen myydään Traxxasin ja HPI kuorissa ties moneen 10-100 tuhanteen autoon, jos ei ylikin plus vähintään samat verran yksityisille asiakkaille. Jos kesällä ajeltu niin itsekkään en oo kuullut yhdenkään hajoomisesta noparin syystä ja tuntuu aika moni talvellakin näillä ajelevan, niinkun itsekkin.

Myynti näille on niin hurjaa että melko pieni osa taitaa olla loppuen lopuksi korjauksessa noparin takia. Fyysisetkin napsut kun on monesti syynä ja sitten on miljoonat monet syyt mitkä sen voi hajottaa esim. sopivasti hajoova kiinankone tms. Sitten syytellään noparia kun se paloi ja moottorikaan toimi, onhan näitä. Ihan ekoissa monstereissa tais olla vikoja, mutta ne aika kiitettävää vauhtia korjattiin jopa lopetettiin näiden toimitus että ongelmat saatiin korjattua.

Varmasti maineensa arvoinen nopari ja onhan Castle jo toimittanut isompaa mallia 1/5 osa luokkaa varten tai muuten isompaan kalustoon. Castle Mamba XL2 Tiedot, Jännite kestoa olis toki saanut olla enemmän, mutta kaippa sellanenkin aikanaan ilmestyy. Dataloggerikin näemmä saatu jo sisälle.  Video.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #922 : 21.03.12 - klo: 11.18 »
Hyvinhän nämä Monsterit on kestänyt ainakin itsellä... yhden monsterin olen käräyttänyt kun pääsi kosteus nopariin.

Juuri näin. Savage kuskiltakin järkevä kommentti  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa varg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #923 : 21.03.12 - klo: 21.25 »
Hei!
Korjattu --> Mamba Monsteri toimii!!! Hyvä juttu!  :grin:


Tuuletin huolto!

 :azn: Kiitoksia Jukislle!

470uF 35v 105C Low ESR 8mmX20mm.


Piirilevyn pohja konkat juotettu kiinni.


Konkat asennettu.
E-Revo Brushless-Edition 1/8 4WD  Mamba Monster, RC10 T2 (-95) 1/10 2WD, Summit 1/16 4WD, Stampede 1/10 4WD, Savage Flux HP 1/8 4WD, Sparta, D8S 1/8 4WD

Poissa varg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #924 : 22.03.12 - klo: 00.19 »
Firmis päivitetty!

v 1.32(beta)

Ajettu reilu tunnin, 2x2S 16.8v LiPo ja 2x3S 25.2v LiPo akulla. Toimii hyvin!  :tongue:

Korjattu!

Mene kohta myyntiin, onko joku kiinnostunut?
Pitäisikö pitää varalla? Hmm..... :undecided:
« Viimeksi muokattu: 22.03.12 - klo: 07.35 kirjoittanut varg »
E-Revo Brushless-Edition 1/8 4WD  Mamba Monster, RC10 T2 (-95) 1/10 2WD, Summit 1/16 4WD, Stampede 1/10 4WD, Savage Flux HP 1/8 4WD, Sparta, D8S 1/8 4WD

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #925 : 22.03.12 - klo: 00.36 »
Heh en siis aatellut niitä vaihtaa siihen vaan laittaa lisäsuojaksi. Nehän kytketään + ja - napojen väliin. Mutta huomasin kyllä itsekkin että ovat tismalleen samankokoisia kuin alkuperäiset konkat.
Tuo 470uF mataimpedanssikondensaattori on todellinen yleismalli kun niitä käytetään monissa virtalähteissä yms.
Castleltahan saa semmoista blokkia jossa on noita kondensaattoreita rinnankytkettynä valmiiksi, kytketään + ja - johtojen väliin. Hinta oli jotain ihan muuta kuin mitä noi konkat itsessään maksaa kyl :D

Edit: löysinkin samantien sen. http://www.castlecreations.com/products/cc-cap-pack.html 25 dollarii neljästä konkasta ja piirilevystä.. taitaa parempi tulla kun itse juottaa noi konkat sopivaan kohtaan ja vetää vaikka kutistesukalla nätisti nippuun.
« Viimeksi muokattu: 22.03.12 - klo: 00.39 kirjoittanut Jukis »
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #926 : 22.03.12 - klo: 08.43 »
Juuh onhan tossa varmaan ylimäärästä hintaa vaikka konkat taitaa kyllä peräti olla Panasonicin FM sarjaa mikä maksaa 2-5e/kpl riippuen vähän millä uF arvolla nuo mahtaa olla. Jos ovat alkuperäsiä Panasonicceja tai Panasonicceja ylipäätään.

Ite ei oo koskaan tullu perehdyttyä olisko mitään käytännön hyötyä ton nykysen vehkeen kanssa ylimääräsistä konkista. Kuitenkin melkosia uF määriä tarvitaan, että pystytään ruokkimaan konetta paremmin kun akku, luulisi ettei hirveetä hyötyä ole muutamasta sadasta ylimääräsesät uf:stä. Mut toki asia voi olla erilaillakin, lipo akku antaa kuitenkin itsessäänkin jo aika reippaasti ja helposti virtaa. Enimmäkseen kiinnottais onko joku tehnyt testejä oikeasti erilaisilla uF määrillä ja niitten vaikutuksella mihinkään.
« Viimeksi muokattu: 22.03.12 - klo: 08.46 kirjoittanut Lassi »

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #927 : 22.03.12 - klo: 10.23 »
Ei sitä ruokita konkilla, konkkiin kerätään jarrutuksessa tuleva sähkö ettei pääse nousemaan jännite liian korkeaksi kun akku ei saa sitä niin nopeasti imaistua. Myös ns. Ripple currenttia vähennetään konkilla. Eli saadaan pysymään savut paremmin noparin sisällä.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #928 : 22.03.12 - klo: 10.45 »
Eikös jarrutuksissa tule sen verran paljon sähköä takaisin ettei konkat sitä mitenkään pysty tasaamaan, toki voi olla näinkin. Olen ollut siinä käsityksessä ettei nykyiset noparit kerää jarruenergioita taltee, paitse sellaiset missä se erikseen mainitaan esim. jotkut Hackerin säätimet.

Ripple current tuttu kyllä, ajattelin vaan että sitä ei juuri akusta tule enemmänkin virtalähteistä, varsinkin hakkureista. Toisekseen Ripple current luulis pysyvän hallussa hienosti noparin omillakin konkilla jos konkat vaan ovat sinnepäinkään oikeeta tavaraa. Toki en sitä sanoisi noista hyötyä olis, mutta olis mukava nähdä jostain testiä tai muuta tutkimusta asian suhteen että pääseekö tosiaan nopari/akku helpommalla jos konkkia pistää nipullisen lisää tuohon rinnalle.

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #929 : 22.03.12 - klo: 10.56 »
Noparihan joko purkaa jarrutusenergian lämpönä ulos tai akulle/konkille ottaa talteen. MGM:n raportti tuosta:
http://mgm-compro.com/pdf/en-motor-braking-050409-g.pdf

En tiedä tosiaan riittääkö noin pienten konkkien teho mitenkään siihen ottamaan sitä jarrutusenergiaa talteen mutta pitää myöskin ottaa huomioon kuinka lyhyinä bursteina virtaa sieltä tulee jos kierroksia 35000 ja kolme vaihetta eli kovin isot ja hitaat konkat eivät siinä toimi.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia