Kirjoittaja Aihe: Mamba Monster  (Luettu 287724 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #960 : 19.04.12 - klo: 18.27 »
miten sä luulet että pystyy elektroniikkaa käyttämään kuravellissä ilman suojausta? onko se sitten parempi ettei ole ollenkaan takuuta tai korjauspalvelua mutta on luvattu vesitiiveys laskuttamalla 52 euroa lisähintaa siitä, muutenkin kalliin hinnan päälle? kyllä noita MMM on ajossa vaikka kuin paljon suojattuina monta vuotta toimineet. Jos ei halua suojaamalla pilata takuuta niin pitää ajaa vain kuivalla kelillä eli vuosi kuivana sitten pistää lakat sisään ja jos hajoo niin vieläkin voi lähettää 70$ korjaukseen. Muun merkkisten noparien kanssa ei tuota voi tehdä.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #961 : 19.04.12 - klo: 18.36 »
Niin, tätä mä just tarkoitin. Tuntuu siltä että lähestulkoon jokainen MMM on maanantaikappale, en tiedä montaa kyseistä noparia mikä olisi kestänyt sen pari vuotta. Mielummin yksi MGM kuin pari kolme MMM mitkä savuaa vähän väliä, eikä tarvii turhaan kuluttaa aikaan mihinkään lakan kanssa pelleilyyn niin kuin MMM kohdalla on usein tapana tehdä. Niin ja takuulle voi samantien sanoo morjens jos vetää lakat MMM osille  :smiley:
Mietippäs tapsa92 joskus monta MGM noparia on porukalla käytössä MMM nopareihin nähden? :shocked:
Niinpä,ei kovin montaa eli tietysti kun käytössä on monin kertainen määrä MMM nopareita niin palaneita tai muuten pimentyneitä MMM nopareita tulee ilmi paljon useammin.
Pistääkö reilusti enempi rahaa MGM nopariin "lisävarusteineen" ja kun savuaa niin takuu?Mikä se on?=Käyttäjän virhe eli osta uusi!
Tuo on jokaisen oma valinta minkä ottaa.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #962 : 19.04.12 - klo: 19.59 »
Eiköhän se savusta jos on suojaamaton nopari ja kuralätäköissä ajanut..

Ei ole kosteus ollut syynä savuamiseen. Tarkkaa syytä en tiedä, mutta on kokemuksia asiasta muillakin kuin minulla ja tällä viimeksi kertoneella. Savuaako ensin akut ja sitten nopari vai toisin päin, sekin on vähän??? mutta piuhat kun jättää paikalleen muutamaksi tunniksi niin kohta palaa valokaari jossakin päin laitosta.

Ei ollut kosteus syynä, parkkipaikalla oli pari lätäkköä missä ajoin mutta ne kierrettiin ja vielä erikseen katsoin että nopari oli kuiva ajon jälkeen. Joten en tiedä kyllä mistä triheadwolf tuota tietoaan repii.

Alle tunnissa palaa nopari jos jättää akun johdot paikalleen, viime kerralla meni kans samalla lailla noin. 30-45min ja wuussshh.
Edellisellä kerralla kiinni oli 2s 5200 30c turnigyt ja nyt 3s 4000 zippyt. Jos tuosta tiedosta nyt kellekään mitään informatiivista arvoa on.
Akku meni viime kerralla rikki ja aika todennäköistä että sama asia tapahtui tälläkin kertaa, en ole vielä testannut.

Mamban muovikuorien ulkopuolelle ei mitää liekkejä ainakaan näissä mun nopareissa tullut, sulamista kuorissa on moottorin johtojen puolella.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa triheadwolf

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #963 : 19.04.12 - klo: 20.21 »

Ei ollut kosteus syynä, parkkipaikalla oli pari lätäkköä missä ajoin mutta ne kierrettiin ja vielä erikseen katsoin että nopari oli kuiva ajon jälkeen. Joten en tiedä kyllä mistä triheadwolf tuota tietoaan repii.

Alle tunnissa palaa nopari jos jättää akun johdot paikalleen, viime kerralla meni kans samalla lailla noin. 30-45min ja wuussshh.
Edellisellä kerralla kiinni oli 2s 5200 30c turnigyt ja nyt 3s 4000 zippyt. Jos tuosta tiedosta nyt kellekään mitään informatiivista arvoa on.
Akku meni viime kerralla rikki ja aika todennäköistä että sama asia tapahtui tälläkin kertaa, en ole vielä testannut.

Mamban muovikuorien ulkopuolelle ei mitää liekkejä ainakaan näissä mun nopareissa tullut, sulamista kuorissa on moottorin johtojen puolella.

Tietoa revin omasta ja muista tapauksista mitä on eri foorumeilla ympäri maailman ollut. Kuten sanoin, kosteus ei ole ollut näissä yhdistävä tekijä, vaan piuhojen unohtaminen paikalleen. Itselläni meni tunti-pari kunnes savut tuli, akut ja nopari molemmat pelkkää tuhkaa. Kuvia on tännekin tullut joskus laitettua, etsikää jos kiinnostaa.

Kaksi muuta MMM:a on toiminut moitteetta kaiken rymyämisen tähän asti. Kaikki corrosionX:llä suojattuna ja kuravellissä pyörineenä.
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Poissa varg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #964 : 19.04.12 - klo: 21.32 »
Voiko syy olla konkat?
Oikosulku!!!  :shocked:

Korjasin MMM vaihtamalla kondensaattorit.

Niinpä, konkat ovat kytketty suoraan akuille. 4s jännite on 16,8v tai 6s jännite voi olla 25,2v max.
Olenko oikeassa? Voiko joku tarkistaa avaamalla MMM noppari. Jos konka on pullistunut olisi syytä vaihtaa...
Rubycon konka ei ole mikään laatu tavaraa, ongelma on muualla laitevalmistaja niin kuin digiboxilla,
tietokone emolevyllä ja ym.


470uF 35v 105C Low ESR 8mmX20mm. Maksaa 50senttiä/kpl menee 3kpl=1,5€
E-Revo Brushless-Edition 1/8 4WD  Mamba Monster, RC10 T2 (-95) 1/10 2WD, Summit 1/16 4WD, Stampede 1/10 4WD, Savage Flux HP 1/8 4WD, Sparta, D8S 1/8 4WD

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #965 : 19.04.12 - klo: 21.42 »
Varg voit hyvinkin olla oikeassa että ne pullistuneet konkat aiheuttaa oikosulun kiinnijätettynä ja sit palaa akku ja nopari.
Kyllähän nää on semmosia laitteita että tarvii avata noparinkin kuoret melkeen kuukausittain jos paljon ajaa ihan kuin muutenkin autoa pitää huoltaa, joka tapauksessa sinne sisälle hiekkaa yms kertyy joka haittaa vaikkapa sitten tuulettimen toimintaa. niin samalla tsekkaa konkkien kunnon ja laittaa uusiksi lakan jos näytttää että tarvii.
Oishan se hyvä kun sais koko auton suojattua niin ettei skeida, pöly ja kura pääsisi minnekkään sisälle niin pääsisi paljon vähemmällä huollolla, ihmetyttää etteivät valmistajat tee pihasuttaus autoista semmoisia.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #966 : 19.04.12 - klo: 22.02 »
Jukis ja savo pisti yhteen aika mukavasti varmaan jo toisen vai kolmannen kerran asian mitä itsekkin yritän tuossa kirjotella. Näitä myydään tosiaan niin hirveitä määriä verraten MGM:ään että tällästä vaan sattuu. Samoiten toki tuo itekkin aiemmin aiheeksi otettu hintakysymys, jos laitetaan kaikki vesi yms suojaukset mgm:ään ne on jo 2mamba arvonen jos ei ylikin ja silti jos se sattuu palamaan niin ei käsittääkseni mitään korjauspalveluita järkihintaan ole saatavilla, eli ostettava uus nopari jos ei takuuseen mene.

MMM on tuo hyvä puoli että 70dollarilla menee korjaukseen, oli käyny mitä vaan. Mielestäni se on hyvää palvelua. 4kpl MMM on kokemuksia ja yksikään ei ole vaikeuttanu päivien kulkua, yhdellä ajettu täysin piittaamatta, pulverihiekassa, mudassa, vesisateella, nurmikoilla yms. ilman minkäänlaisia suojauksia ja nopari pelas 1.5vuotta ongelmitta ja pelaa uudella omistajalla edelleen jo 3vuotta ongelmitta. Oma kestänyt nyt sen aikaa mitä sitä kerennyt 6s:llä rääkkäämään, märkänä oli myös joka ajon jälkeen talvella mutta toimii täysin ongelmitta ja lakkasuojauksia ei ole. Katsotaan mitä kesä tuo tullessaa, pari muuta mistä kokemuskia on kavereiden valmiita autoja missä nuo hoitivat hommansa hienosti (2x savage flux)
« Viimeksi muokattu: 20.04.12 - klo: 09.12 kirjoittanut Lassi »

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #967 : 19.04.12 - klo: 22.45 »
Minulla oli ainakin sellaista ongelmaa,että täyskaasukiihdytyksessä ohjaus jäätyi pariksi sekunniksi.
Kopan kun avasin niin konkathan siellä oli pullistellu,vaihdoin sitten varg:in mainitsemat konkat ja hyvin on pelannut.
Tämäkin monsteri on v2 mallia ja käytettynä ostin,liekkö kuinka vanha kapistus.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa varg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #968 : 20.04.12 - klo: 00.42 »
Hyvä SH.  :azn:
Täällä meillä on nyt yksi todiste!
Konkat eivät kestä, voiko se olla syypää nopparin rikkomiseen/tuhoon?
Tarvitaan kuitenkin lisää todisteita.
Onko miten mahdollista jollakin vielä lisää tietoa turvonnut konkia.
« Viimeksi muokattu: 20.04.12 - klo: 21.06 kirjoittanut varg »
E-Revo Brushless-Edition 1/8 4WD  Mamba Monster, RC10 T2 (-95) 1/10 2WD, Summit 1/16 4WD, Stampede 1/10 4WD, Savage Flux HP 1/8 4WD, Sparta, D8S 1/8 4WD

Poissa JVille

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #969 : 20.04.12 - klo: 03.35 »
Itse jättäisin tuon MGM:n hyllylle jo takuuehtojen lukemisen jälkeen http://mgm-compro.com/pdf/product-warranty.pdf Tuostahan voi toisin sanoen lukea että ellei ensimmäisellä käyttökerralla savu nouse niin EI takuu.

Sen sijaan Castle MMM:n ostaisin uudelleen jos 1:8 noparille olisi tarvetta. Kyseisestä noparista saa aivan varmasti pitkäikäisen muutamalla pikkujutulla. Jos vain mahdollista niin 4s kannattaa unohtaa ja siirtyä 5s tai 6s akkuihin että saa virrat pienemmiksi. Suurin osahan MMM:n savuamisista johtuu kelvottomilla akuilla ajelusta, MMM kun laittaa virtaa akkuun jarruttaessa, jos akku on huono niin virta jää nopariin ja jokainen voi päätellä mitä käy. Mikäli tahtoo ajella huonommilla akuilla on syytä laittaa mekaaninen jarru, kannatettava asia tosin muutenkin.

Näköjään näyttää vieläkin kummittelevan joidenkin mielessä tuo mielipide huonosta kestävyydestä joka oli lähinnä MMM v3 edeltävien versioiden vika. Nekin olivat yksilöitä, ihan varmasti v1 ja v2 on PALJON vieläkin. Jos nuo MMM:t järjestelmällisesti savuaisivat vain niin tuskin niitä olisi Traxxasin ja HPI:n autoissa valmiina. Uskallan vielä väittää että ensiasennettujen MMM:n käyttäjistä 70% ei ole rekisteröitynyt mihinkään RC foorumille. Ajelevat vain tyytyväisinä.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #970 : 20.04.12 - klo: 09.16 »
JVille puhuu asiaa. Tuo konkka kysymys tässä itselläkin nousi kyll mieleen, toisaalta nopari pelaa ihan ok tällä hetkellä. Mut jos siellä tuollaiset rubiconit on niin kyllähän se mahdollista on että nämäkin on jo kuivanu/pullistunut. Onkos tuosta mitään pikasta ohjetta vedetty miten tuo nopari aukeaa ilman turhaa väkivaltaa siihen vaiheeseen että nuo konkat voisi vaihtaa?

Vois itsekkin vaihtaa kunhan sais tilattua joku kerta uudet konkat varalle. Onkos jollain kenties vakionkonkkien mittoja tarjolla tai sitten mittoja mitkä sinne maksimissaan fyysisesti mahtuu. Onkos porukka käyttäny minkä merkin konkkia korvaamaan nuo alkuperäset? Panasonic tms luulis olevan aika varma valinta.

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #971 : 20.04.12 - klo: 10.18 »
noparin avaus: Tarra irti sivuilta sit kapealla talttapääruuvimeisselillä painaa joka sivulta ne nipukat alas, pohja lähtee silleen irti ja loput tuleekin perässä kun työntää vaikka akun johdoista.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #972 : 20.04.12 - klo: 11.53 »
Voiko syy olla konkat?
Oikosulku!!!  :shocked:
http://i41.tinypic.com/j0xvcw.jpg
Korjasin MMM vaihtamalla kondensaattorit.

Niinpä, konkat ovat kytketty suoraan akuille. 4s jännite on 16,8v tai 6s jännite voi olla 25,2v max.
Olenko oikeassa? Voiko joku tarkistaa avaamalla MMM noppari. Jos konka on pullistunut olisi syytä vaihtaa...
Rubycon konka ei ole mikään laatu tavaraa, ongelma on muualla laitevalmistaja niin kuin digiboxilla,
tietokone emolevyllä ja ym.

http://i42.tinypic.com/snniw0.jpg
470uF 35v 105C Low ESR 8mmX20mm. Maksaa 50senttiä/kpl menee 3kpl=1,5€

Onkos kellään tai Vargilla suoraan kokemuksi mahtuuko tuonne esim. 10mm paksu kondensaattori nuo vakiothan näyttää olevan 8mm paksuja. Mitäs nuo sun vaihtamat konkat on ja mistä liikkeestä? Ei ainakaan pikasesti näy mitään merkkiin viittaavaa, ettei vaan oo jotain kiinan kopioita. Panasonicilta näyttäis löytyvän 10mmx20mm 560uF kovalla rippelivirran kestolla ja laatu on varmasti kohdillaan, kestää luultavasti sen mitä MMM tulee ikinä kestämään :) Seuraava konkka on sitten 5mm korkeampi, mutta se ei varmaan mahdu säätimen sisälle?

Onkos kukaan muuten ikinä lähettänyt 70dollarin korjaukseen MMM säädintä missä olisi itse vaihdetut konkat tai onko kuullut että miten on sellasessa projektissa käynyt? :)

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #973 : 20.04.12 - klo: 12.22 »
voithan sä repiä ne konkat pois ennen lähetystä ja lähetät ne alkuperäiset rikkinäiset konkat noparin mukaan.
avaa vaan ihan huoletta se nopari ja katso mahtuuko. samalla kakat pois välistä. käytä vaikka ohuita puhtaita hanskoja jos pelottaa että jotain särkisit.
nuo alkuperäisethän näkyy olevan 390 uF, ei kannata liian isoja konkkia laittaa koska ne ovat myöskin hitaampia. tuo 470uF low esr konkka on todella yleinen virtalähteissä niin noita löytyy kaikista elektroniikkakomponenttikaupoista. tod näk löytyy myös panasonicciakin jos haluaa tuhlata
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #974 : 20.04.12 - klo: 13.51 »
Joops totta ei tullukkaan mieleen taas että sehän sai olla "missä" tahansa kunnossa kun sen lähettää tonne korjaukseen. En muista onko tossa viel takuuta jäljellä ei sitä joka tapauksessa montaa kuukautta enään oo, mietityttää vaan johtuisko osalti tuo radion ihme pätkimis vaiva siitä että noi noparin konkat olis sököt.

Vaihdettu jo ongelmaan liittyen erillinen bec ja vastaanottimella on rinnalla 10000uF 10v konkka, mikä ainakin oskilloskoopin mukaan tasas tilannetta selvästi silti pätkii välillä ajossa tota yhteyttä nopeesti pois ja takas ei liity ohjausliikkeeseen tms eli en usko että iso virtapiikki on ongelman syynä. Mietin vaan voisko nuo konkat aiheuttaa sen jotenkin kierosti jos ovat hajoomassa? :S Tuon ulkosen becin syöttöjännitteen rinnallahan ne MMM alkuperäset konkatkin on vaikka on otettu suoraan akun liittimiltä virta becille, tuskin siellä MMM mitään diodeita on ennen konkkia? :S

Joops eipä tuossa särkemisestä mitään huolta, kiitos hyvien neuvojen. Enemmän mietitytti toi takuun voimassa olo pitänee tarkastaa se vielä kotona. Joops se voi olla että pitänee jättäytyä tohon 470uF lukemaan. Bec hommissa huomasin että selvästi paremmin asian hoiti 10000uF, kun esim. 4kpl 1000uF konkkia rinnan tms, mut toki voi olla että katsoin vääriä asioita skoopilla.Vieläkin hieman tasaantui jännite, kun pisti 2kpl 10000uF konkkia, mutta ei enään niin paljon että olisin kokenu tarpeelliseks laittaa toista konkkaa :)

Joops mietin vaan jos tosta Digikeyltä on tavaraa tulossa niin siinä tulis nuo konkatkin siellä se Panasonicin konkka maksaa sen 30-90senttiä kpl. En näkis niin hirveenä tuhlaamisena, tietää varmasti ainakin olevan laatu konkka ja olevan oikeesti low esr, eikä vaan mainospuheessa luvattu. Partco/Elkokin näyttää myyvän pääasiassa Panasonicin FR sarjaa pelkästään Low ESR konkkana, lienee sillekkin joku selitys.

Poissa varg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #975 : 20.04.12 - klo: 19.19 »
Konkan koko on 8x21mm.
10mm paksuus ei mahdu mitenkään.  :embarrassed:
http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?products_id=15935
Partco löytyy 470uF 35v- 0,84sentiä/kpl
« Viimeksi muokattu: 20.04.12 - klo: 21.05 kirjoittanut varg »
E-Revo Brushless-Edition 1/8 4WD  Mamba Monster, RC10 T2 (-95) 1/10 2WD, Summit 1/16 4WD, Stampede 1/10 4WD, Savage Flux HP 1/8 4WD, Sparta, D8S 1/8 4WD

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #976 : 03.05.12 - klo: 10.44 »
Onko kukaan luotettava jantteri laittamassa lähiaikoina castlelle repairiin kamojaan?
Multa ois lähdössä 2kpl palaneita monstereita ja mulle tuo ulkomaille asioiminen on näköjään jostain kumman syystä ylitsepääsemättömän vaikeaa. Vaikka enklannin kielen taidot ja nettiosaaminen on vähintäänkin riittävää.

Niin oliskos joku mukava heppu voinut jeesata kanssaharrastajaa? Ilmaiseksi ei tietenkään minua tarvitse vaan palkkion(pienen, kohtuullisen) siitä aivan varmasti saa.
Siellä oli castlella 6vko huoltojono ainakin viikko pari takaperin kun tilannetta seurasin ja Suomen kesä on tunnetusti kylmä ja lyhyt. :)
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa tiremarks

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #977 : 03.05.12 - klo: 18.14 »
Hieman näistä konkista.. Monet näyttävät keskittyvän olenaisen lisäksi epäolenaiseen. Eli huomatkaa että pullistumisen aiheuttaa yleisimmin lämpötilapiikit, esim tuossa rubiconissa Ollaan tasolla 8000h 105Celsiusta, kuitenkin jos paistatte konkkaa niin ikä tippuu todella nopeasti ja konkan meantime between failure eli mtbf luku muuttuu täysin. Märkien konkkien kanssa itse laittasin valmistajalle tai distributorille viestiä ja kysyisin asiasta. Esim elfa, farnell, TTI, arrow, Avnet, tai joku näistä voivat auttaa ongelman kanssa, vaihtoehtojahan löytyy ja useimmiten vastaus ongelmiin on myös lähempänä kuin moni arvaakaan, ehkä tämäkin rubyconin konkka on valittu siksi että sitä saa kohtuu hinnalla ja helposti. Rubycon ei ole helpoin eikä missään nimessä halvin vaihtoehto, laadussakin heillä on hyvä track record. Vaihtoehtoisia panasonicin lisäksi kannattaa kysellä esim Rankempaa ns military speksatuista kompoista joissa tekniikka on vanhaa mutta kestävää, piirilevyt on pinnoitettu sekä komponentteissa on suojaukset. Näitä käyttää teollinen elektroniikka junista voimalaitoksiin.

En itse ole sen kummemmin hw suunnittelijan tasolla mutta komponenttien kanssa olen aikani pelannut ja teidän miten tietokoneet ja kännykät saadaan vanhenemaan parissa vuodessa kun taas teollinen tuote vanhennetaan jo testauksessa ennen käyttöön ottoa jottei ongelmia synny. Pyytäisin siis itse apua ammattilaisilta ja maksaisin hieman extraa itse osista jos tämä on tarpeellista. Yleensä näiden osien valmistusmäärät ovat myös pienempiä koska kulutus on pienempää=ostohinnat tuppaavat olemaan myös kalliimpia.

Tarkoitus ei siis ole viisastella vaan toivon ettei foorumilla keksitä palloa uudelleen vaan kysykää ammattilaisilta, foorumilaisten tehtävä on pitää autot radalla ja kunnossa. Hienoa että jaksatte kirjoitella tänne!
Trying is the first step towards failure.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #978 : 04.05.12 - klo: 09.18 »
Tosiaan tuo lämpötilahan näitten kanssa on tärkeä. Ihmetyttää kyllä jos joku tässä käytössä paistamalla hajottaa konkkansa. Eipä oma MMM ainakaan kuumennu koskaan oikein edes käden lämpöseksi. 60asteessa vai missä lie käynnistyy vielä toi puhallinkin mikä sitten viilentää lisää, eipä oo kyllä vielä pyörinyt. Sikäli ihmetyttää että tässä käytössä voisi paisto olla milläänlailla syyssä konkkien vanhenemiselle. Teollisuudesas melkein konkka kun konkka on kovemmilla lämpönsä puolesta tai vaikkapa digiboksissa tai telkassa (joissa yleensä aivan luokattomia konkkia laadultaan). Tuo kovien virtapiikkin meno konkkiin akkua kiinnittäessä hieman mietityttää että olisko se kuitenkin hajottavista tekijöistä kriittisin :S

Empä tiedä minkälainen innostus farnelilla yms on neuvoa yksityistä harrastelijaa, kaikki mainitut puljut on aikalailla 90% tai 100% tehty palvelemaan yrityksiä. Toisekseen saako sieltä kiinni henkilöä kuka asiasta ymmärtää tarpeeksi, jos vaan satutaan perus myyjän juttusille niin tuskimpa katsoo muuta kun vertailee pdf:stä arvoja ja heittää sieltä vinkkejä sähköpostilla saman minkä näkee kyllä itsekkin. Hienoa toki olis jos jossain edellämainituissa firmoissa tosiaan olisi konkkien asiantuntija mikä osaisi paneutua juuri meidän tilanteeseen eli pienoisauton nopeudensäädin millä säädetään harjattomia (dc?) moottoreita, x laisilla akuilla yms ja paneutua tilanteeseen oikeasti asiantuntemuksella itse en niin paljon ymmärrä että osaisi sanoa suorilta käsin onko tuo tehtävä helppo, mutta epäilen että on niiin vaikea ettei helpolla löydy henkilöä kuka alkais hommaa ottaa asiakseen ja selvittää tuohon käyttöön parasta konkkaa. Hienoa toki olisi jos tuollainenkin on mahdollista.

Siksi itsekkin Panasonicin tiettyjen sarjojen kannalla vaikka mainintoja täälläkin tullut että rahan tuhlausta, mutta niillä käyttöikä ja toiminta saadaan luultavasti paremmaksi kun jollain millä lie konkilla. Konkat ei näissäkään kuitenkaan mitenkään helpolla pääse.

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #979 : 06.05.12 - klo: 14.07 »
Onko mahdollista että nopari on mennyt jotenkin rikki, kun oli 6 kennoiset lipot yön kiinni noparissa.  Noparissa eikä akuissa näkynyt ulkoisia vaurioita, ja virrat laitoin nopariin niin tuuletin toimi normaalisti ja piippaukset myös.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa triheadwolf

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #980 : 06.05.12 - klo: 17.15 »
Onko mahdollista että nopari on mennyt jotenkin rikki, kun oli 6 kennoiset lipot yön kiinni noparissa.  Noparissa eikä akuissa näkynyt ulkoisia vaurioita, ja virrat laitoin nopariin niin tuuletin toimi normaalisti ja piippaukset myös.

Kaikki on mahdollista, mutta kyllähän tuolla selkeet on elkeet että kaikki on kunnossa.
Mulla jäi itseltäkin tuossa jokin aika sitten piuhat yöksi kiinni, tällä kertaa savut pysyi sisällä.
Samalla tulin miettineeksi että olisivatkohan V3:ssa onnistuneet vähentämään sisäistä resistanssia off tilassa, joten akut eivät purkaantuisi ja poksahtaisi piuhat kiinni unohduksissa? No niin tai näin, piuhat irti oletuksena.
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #981 : 06.05.12 - klo: 20.50 »
Testeillä kävin ja kyllä toimi moitteettomasti, onneksi. Taisi käydä vaan aika hyvä tuuri itsellä.
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #982 : 09.05.12 - klo: 06.45 »
Testeillä kävin ja kyllä toimi moitteettomasti, onneksi. Taisi käydä vaan aika hyvä tuuri itsellä.

No aika fakin hyvä tuuri kävi. Itsellä kaksi monsteria palanut niin että unohtanut akut kolmeksi vartiksi kiinni ajon jälkeen.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #983 : 09.05.12 - klo: 15.37 »
Toivottavasti muistan jatkossa, ettei turhaa tarvitse rahaa laittaa nopareihin
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #984 : 09.05.12 - klo: 15.50 »
Testeillä kävin ja kyllä toimi moitteettomasti, onneksi. Taisi käydä vaan aika hyvä tuuri itsellä.

No aika fakin hyvä tuuri kävi. Itsellä kaksi monsteria palanut niin että unohtanut akut kolmeksi vartiksi kiinni ajon jälkeen.

Onkos tuo kärvähtely taipumus Mamba Monsterin ominaisuus vai yleisempikin ilmiö? Niinhän ne suosittelee muillakin merkeillä johtojen irroittamista heti, mutta ennen tätä oli käsitys että syynä olisi vain se että akkuja ei vahingossakaan pureta liian tyhjiksi. Nimimerkillä 8Ah 4S noparissa kiinni vuorokauden verran ja tietenkin romut auton takarontissa.
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #985 : 10.05.12 - klo: 13.07 »
Testeillä kävin ja kyllä toimi moitteettomasti, onneksi. Taisi käydä vaan aika hyvä tuuri itsellä.

No aika fakin hyvä tuuri kävi. Itsellä kaksi monsteria palanut niin että unohtanut akut kolmeksi vartiksi kiinni ajon jälkeen.

Onkos tuo kärvähtely taipumus Mamba Monsterin ominaisuus vai yleisempikin ilmiö? Niinhän ne suosittelee muillakin merkeillä johtojen irroittamista heti, mutta ennen tätä oli käsitys että syynä olisi vain se että akkuja ei vahingossakaan pureta liian tyhjiksi. Nimimerkillä 8Ah 4S noparissa kiinni vuorokauden verran ja tietenkin romut auton takarontissa.

Toiminut nyt vuoden täydellisesti vakiona kun on ajanut kuivalla kelillä 4S ja 6S setupeilla. Ne ketkä noita savustelee eivät käytä tuota säädintä silloin minusta oikein tai ainakaan ajatellulla tavalla. Piste.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #986 : 21.07.12 - klo: 14.02 »
Mitäs. Minun MMM sydeemistä katkasin lakkasi toimimasta? Menee suoraan päälle, kun laittaa akut kiinni?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #987 : 21.07.12 - klo: 16.35 »
Mitäs. Minun MMM sydeemistä katkasin lakkasi toimimasta? Menee suoraan päälle, kun laittaa akut kiinni?
Niin niillä katkaisimilla on joskus tapana tehdä että menee rikki.Yleensä omalla kohdalla ollut toisin päin eli ei kytke enää.Kokonaan vaan katkaisin mäkeen ja johdot tinaten yhteen tai uusi katkaisin tilalle.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #988 : 21.07.12 - klo: 17.28 »
Mitäs. Minun MMM sydeemistä katkasin lakkasi toimimasta? Menee suoraan päälle, kun laittaa akut kiinni?

Kotelon avaat, kuumennat johdot kolvilla pois ja tinaat juotoskohdat yhteen tinalla. Ta-da, ei tarvitse enää katkaisinta ja nopeudensäätimesi on hieman toimintavarmempi.
- Tapsa

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #989 : 21.07.12 - klo: 17.59 »
Tällöinhän käynnistyy heti akkujen liittämisessä? Periaatteessa ei tarvitse tehdä, kun on jo näin valmiiksikin.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |