Kirjoittaja Aihe: Mamba Monster  (Luettu 287627 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #990 : 21.07.12 - klo: 20.43 »
Tällöinhän käynnistyy heti akkujen liittämisessä? Periaatteessa ei tarvitse tehdä, kun on jo näin valmiiksikin.
Kyllä käynnistyy heti kun akut liittää.
Voi tehdä helpomminkin tuon johtojen liittämisen eli pätkäisee katkaisimen johdot niin että tulee muutaman sentin kotelon ulkopuolelle ja kolvaa yhteen,sitten kutistesukka päälle.Noin olen itse aina tehnyt ja ei ole ongelmia ollut.
Kannattaa tuolle joka tapauksessa jotain tehdä kun ei ole kovin toiminta varma jos katkaisin on jättänyt päälle.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa veppe

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #991 : 11.08.12 - klo: 01.27 »
Testeillä kävin ja kyllä toimi moitteettomasti, onneksi. Taisi käydä vaan aika hyvä tuuri itsellä.

No aika fakin hyvä tuuri kävi. Itsellä kaksi monsteria palanut niin että unohtanut akut kolmeksi vartiksi kiinni ajon jälkeen.

Onkos tuo kärvähtely taipumus Mamba Monsterin ominaisuus vai yleisempikin ilmiö? Niinhän ne suosittelee muillakin merkeillä johtojen irroittamista heti, mutta ennen tätä oli käsitys että syynä olisi vain se että akkuja ei vahingossakaan pureta liian tyhjiksi. Nimimerkillä 8Ah 4S noparissa kiinni vuorokauden verran ja tietenkin romut auton takarontissa.
Itsellä unohtui E-Revossa viime talvena 2 kuukaudeksi (!) akut kiinni autoon (2x3S Lipot). Oliko lie jokin kiire tullut ajon päätyttyä, vai miksi unohtui  :undecided: Akut oli toki entiset, mutta nopari toimii ainakin vakio NiMH akuilla ihan OK. (uusia Lipoja en ole saanut vielä hommattua).

Lisäksi noparini ei ole suojattu tehtaan jäljiltä mitenkään, ja on ajeltu lumihangessa, märällä yms. reilun 2 vuoden aikana useamminkin. Vaikkakin yhteensä vain jotain 20-25 akullista ajettu koko autolla, eli aika harvakseltaan tulee tuota ulkoilutettua. Tsäkää mulla lie anyway ollut, pitänee ottaa noparin suojaus asiaksi ennen seuraavia ajoja  :wink:

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #992 : 29.09.12 - klo: 11.45 »
Hmm... Minulta on päässyt livistämään kannun takaa kaksi kolmesta pienestä ruuvista. Minkähän kokoisia nuo ovat? Aika helkutan pieniä, joten ei taida ihan jokapaikasta saada. Nyt siis takakansi yhdellä ruuvilla kiinni. Eikä paljon ajella, kun alkaa pian tuo akseli hankaamaan siihen, kun se pulpahtaa osittain pois paikaltaan.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #993 : 11.10.12 - klo: 14.41 »
Onpas tämäkin unohtunut.
Mittailin että olisi 2mm paksuudeltaan. Olenko oikeassa.
http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=2477&nav=60020024
Tuollaiset löysin. Liian pitkiä, mutta pituuttahan voi ottaa kyllä pois. Muuten varmaan pitäisi sopia?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #994 : 15.10.12 - klo: 10.36 »
Täällä oli joskus juttua niistä esc:n ulkoisista konkista virtapiikkejä tasaamaan. Miten ootte kytkenyt ne esim. MMM:ään? Kuitenki kohtuu paksua johtoa sais olla, mutta Monsterista tuloliittimet on jo kohtuu täyteen ympätty kun on kahdet akkujen johdot niihin kolvattu...
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #995 : 15.10.12 - klo: 20.58 »


Tuossa on yksi ihan hyvä tapa. eli kuorit hieman johtoa väliltä ja kolvaat siihen. ei tarvii välttämättä piirilevyä vaan kolvaat siihen suoraan konkat väliin. toki jokin kutistesukka esim auttaa pysymään ehjänä
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Maxximo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #996 : 15.10.12 - klo: 22.18 »
No joo, tolla tapaa pitää yrittää. Jos vaikka kuoris hieman johtoja ja juottais siihen johdonpätkät jotka menis konkille.
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Poissa himis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #997 : 17.10.12 - klo: 13.33 »
Moi! E-maxxin mamba monsterista meni etummainen laakeri rikki. Näyttäis siltä että kun se sitten pääsi "löysänä" pyörimään siellä moottorin sisällä niin jotain pientä vauriota on sinne syntynyt.. esim.kevlari pinnoite on kulunut epätasaisesti siitä "ytimen" pinnasta, käämit ovat ehjänä mutta selkeästi niihinkin on hankausta tullut ja myös se kevlar-rengas moottorin etuosassa on ilmeisesti  mennyt halki/chipannut.
 Auto on ostettu kesäkuun alussa ja olen ajanut sillä noin 15-20 akullista.
  Kannattaisikohan olla itse yhteydessä sinne Castlelle vai jättäisinkö asian maahantuojan hoidettavaksi?. Käsittääkseni Castlella on ilmeisen hyvä asiakaspalvelu ym. mutta kaikki ne tullijutut, postikulut, selvitykset tuntuvat hieman hankalilta.. :/
 
EmaxX/FLM/RPM/Castle/Savöx/UE/mitänäitnyton
//OffroadBashtards//

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #998 : 17.10.12 - klo: 19.58 »
 RE: ...mamba monsterista meni etummainen laakeri rikki. Näyttäis siltä että kun se sitten pääsi "löysänä" pyörimään siellä moottorin sisällä niin jotain pientä vauriota on sinne syntynyt..

Eiköhän laakeri ole mennyt saatuaan liikaa painetta tai epäpuhtauksia. Molemmat käyttäjän huolto/käyttö-vikoja.
- painetta: kiviä hampaitten välissä, tai liian kireä ratasvälys. Joskus pesty voitelu pois, tai kierrätetty yli maximikiekkojen
- epäpuhtauksia: likaa ei ole poistettu tai paineilmalla ne on painautuneet laakerin tiivisteestä sisään
Edelleen muitten osien kuluminen on täytynyt tulla viallisen tuotteen käytöstä ....

Voipi olla vaikea todentaa laatuvirhettä. Jos laakeri olisi viallinen, se huutaisi heti uudesta, ja edelleen ajelut jäisi. Ja olet varmaan avannut koneen jos kerran osaat vauriot jo kertoa.
Itte laakerisetin saa varmaan halvemmalla suomesta kuin että maksat parikymppiä lähettämisestä jenkkilään, ja jos ei mee takuseen sen korjautuksen. *Toki ne kattoo sen koneen sitte penkissä samalla.

korjautus tarttee maksaa ensin, ja ne palautti sitten, ku meni takuuseen. 2200KV:N koneen ei-takuu korjautus 80 dollaria näemmä





MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa nieemikko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #999 : 18.10.12 - klo: 13.24 »

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #1000 : 22.10.12 - klo: 11.07 »
Osaisiko joku varmistaa tuohon minun kysymääni asiaan?
Niin saisi koneen kunnolla kasaan ja pääsee ajamaan.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa 200t

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #1001 : 29.11.12 - klo: 19.35 »
Nyt kävi ikävästi... pari vuotta hyllyssä ajamatta ollut mambamonsu pääsi tänään töihin, E-revo+mm combo+ 6s virtaa..

poika kerkes noin 3 min. ajamaan siististi, ei yhtään täys vetoa edes.. kun yhtäkkiä hävis kaikki virrat??? kaikki liitokset ok ja virta kulkee, toisilla radioilla ja akuilla testattu, ei vaikutusta.. mitään savuja tai hajuja ei tullut missään vaiheessa..

Ideoita/ korjaus paikkaa/ hintaa

hiukan sylettää kun tollanen 200e käikäle tekee tollai vaikka ohjeiden mukaan käytetään :undecided:


Poissa 200t

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #1002 : 29.11.12 - klo: 19.53 »
Nyt kävi ikävästi... pari vuotta hyllyssä ajamatta ollut uusi mambamonsu pääsi tänään töihin, E-revo+mm combo+ 6s virtaa..

poika kerkes noin 3 min. ajamaan siististi, ei yhtään täys vetoa edes.. kun yhtäkkiä hävis kaikki virrat??? kaikki liitokset ok ja virta kulkee, toisilla radioilla ja akuilla testattu, ei vaikutusta.. mitään savuja tai hajuja ei tullut missään vaiheessa..

Ideoita/ korjaus paikkaa/ hintaa

hiukan sylettää kun tollanen 200e käikäle tekee tollai vaikka ohjeiden mukaan käytetään :undecided:

EDIT:Availin juuri säätimen,  ei hajuja tai sulamisia.. jos noi konkat menee, niin mykistyykö säädin kokonaan??
« Viimeksi muokattu: 29.11.12 - klo: 21.06 kirjoittanut 200t »

Poissa kaistapää

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #1003 : 30.11.12 - klo: 06.07 »
paha sanoa mikä siihen iski mut mun mielestä konkan kypsyminen aiheuttaa oikosulun jolloin tulee savua tai kontakti vaan katoaa säätimen ja konkan väliltä mutta ei hiljennä koko säädintä.

ps. mulla ois tommonen jouten.......
Kesämies!

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #1004 : 30.11.12 - klo: 09.15 »
Eiköhän tuo lähde perus mittauksista. Helpointahan on toki koittaa jotain toista harjotonta moottoria jos sellanen on nurkiss tai kaverilla.

Servot ja radiot ilmeisesti toimii eli becci ei oo hiljentynyt. Jos ei beccikään toimi tai mitään pala noparissa niin sittenhän se toki nopariin viittaa vialtaan. Toki myös mamban surullisen kuulusa virtakytkin voi olla hajalla tai sitten virtasyötön kaapelit päässyt tärisemään irti.

Tarkempaa tietoa siis kaipanee mitä tapahtuu ja mitä ei tapahdu. Jos radiot pelaa niin pelaako säätimessä ledit mitkä kertoo pakituksen/neutraalin ja kaasun tilasta. Jos nekin pelaa niin sitten yleismittarilla mittailemaan ohmeja moottorin johdoista. Ihan perus sähköhommiahan ja päättelyähän näitten vikojen etsintä on.


Poissa 200t

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #1005 : 30.11.12 - klo: 12.12 »
Eiköhän tuo lähde perus mittauksista. Helpointahan on toki koittaa jotain toista harjotonta moottoria jos sellanen on nurkiss tai kaverilla.

Servot ja radiot ilmeisesti toimii eli becci ei oo hiljentynyt. Jos ei beccikään toimi tai mitään pala noparissa niin sittenhän se toki nopariin viittaa vialtaan. Toki myös mamban surullisen kuulusa virtakytkin voi olla hajalla tai sitten virtasyötön kaapelit päässyt tärisemään irti.

Tarkempaa tietoa siis kaipanee mitä tapahtuu ja mitä ei tapahdu. Jos radiot pelaa niin pelaako säätimessä ledit mitkä kertoo pakituksen/neutraalin ja kaasun tilasta. Jos nekin pelaa niin sitten yleismittarilla mittailemaan ohmeja moottorin johdoista. Ihan perus sähköhommiahan ja päättelyähän näitten vikojen etsintä on.

Ei toimi servot, ei tuu valoja eikä ääniä ei mitään..

-virtakytkin ohitettu=ei apua

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #1006 : 30.11.12 - klo: 13.44 »
Melkosen oudoltahan se vaikuttaa. Vaikee siit sen enempää sanoa jos ei oo purettu tai muuten näkis mitä piriilevylllä näkyy akkujohdoilta eteenpäin. Toki jos ei savua oo tullu niin pelkälllä vilkasulla tuskin mitään selviää :S

Yksihän on tietty tuo mamban korjaus sillä mikä lie vakiosummalla mamban tehtaalla.

Poissa 200t

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #1007 : 30.11.12 - klo: 17.25 »
piirilevykin  näyttää terveeltä, ei hajuja ei sulamisia tms...  täysin mykkä on, kuuluisko noista konkan juotoksista saada piippi ääni mittarilla kokeiltuna? sen verran kokeilin ettei ainakaan levyltä testattuna antanut piippiä

Poissa puistokuski

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #1008 : 30.11.12 - klo: 20.31 »
Vähän samat oireet oli mulla vahvistitimessa, kaveri joka
Noita korjailee vaihto konkat ja rupesi toimimaan.
Kuulemma konkat kuivuu kun ei niitä käytetä vähään
(Vuosi) aikaan oli kolmen euron korjaus ja vieläkin toimii
Vaihdosta useampi vuosi.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #1009 : 01.12.12 - klo: 13.29 »
Hyvin lakatun piirikortin kytkennät ei oikeastaan saisi kytkeä rapsuttelematta lakkaa puhki, mitään.

Perusmittauksista ja kytkennöistä tässä:
Akku! (muualla virroissaan olevaksi todettu tai jännite mitattu kytkettynä noparin pääpiuhoihin)
Vastari! (irtonaisella radiolaiteakulla, tai toisella noprilla jossa bec toimii testattu, kaasun kanava toimivaksi)

Liitännät noparilta-vastarille, eritoten miinusjohto tarkistettu hyvin kytkeväksi, ja tiukaksi.
Vahva ohjausservo on keittänyt veltoksi useita kertoja juuri tän radiolaite-maajohdon, aina kesken ajon pimentäen koko auton! Välillä sekoaa jotain muutakin, usein ei.

Annat erillisellä radiolaiteakulla, tai vaikka toisella noparilla bec-virtaa, todistat muun radiojärjestelmän toimivan. Pidät (kielletysti) sekä ulkoisen sähkönsyötön, että mmm:n plusjohdon kytkettynä!
Saat nähdä, heräsikö mmm-tuotteesi, kuten mulla! Käytin ulkoisella becilla toista vuotta pariakin.
Eka oli tasan mykkä ilman, toka suoritti alun piippailuista, ja ajoi servon toiseen päähän, Siihen hiljeten.

Jos näin vastari ja ohjaus heräsi, ja sait piippauksia muttet toimimaan, jos niin millaset..? Pääsekö niin linkillä kiinni?
 Piikkisähkö mulla on kesken ajon kadottanut osan softasta, "kaikki kunnossa" kun sai ajettua linkillä ne sisään, haarotuksella ruokkien. Sisäinen bec jäi pimeäksi silläkin kertaa.

Jos em muut heräsi ja noparisi pysyi mykkänä toimimattomana, siirry kassan kautta castlen korjaustoimintoihin.

Pliis kerro lisää oireista
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa 200t

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #1010 : 04.12.12 - klo: 16.07 »
Toisella noparilla kaikki toimii normaal.. revin konkat huvikseni mäkeen tosta hajonneesta ja tilasin uudet, ainoa ongelma on ettei normi kolvilla saa noita tehtaan juotoksia sulatettua... jollain ne ois saatava snurrattuu pois ennenkuin uusia konkkia yrittää tonne juotella.. tuskinpa lähtee pelaamaan mutta kokeillaan

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #1011 : 18.12.12 - klo: 18.11 »
Castlelta uutta versiota tulossa tästä. Pikaisella silmäyksellä en sivuilta löytänyt mitään, mutta ainakin Towerissa vanhojen myynti lopetettu ja Mamba Monster 2 nimeä kantavat tuotteet tulossa varastoon vielä tämän vuoden puolella. Big Squidin mukaan olisi vielä waterproof! Ja juur ehdin ostaa ton vanhan  :angry:
http://www.bigsquidrc.com/castle-says-lets-get-wet/
« Viimeksi muokattu: 18.12.12 - klo: 18.42 kirjoittanut R/C95 »

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #1012 : 18.12.12 - klo: 18.45 »
palauta se sun nopari takasin liikeeseen ja sano että se ei toimi, jos ne vaikka lähetäis uuden tilalle  :evil:

Poissa -rcmv-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #1013 : 18.12.12 - klo: 21.55 »
palauta se sun nopari takasin liikeeseen ja sano että se ei toimi, jos ne vaikka lähetäis uuden tilalle  :evil:

No mutta sehän olisi huijaamista  :police:
Hpi baja 5b ss

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #1014 : 18.12.12 - klo: 22.07 »
"huijata saa, mutta kiinni ei saa jäädä"    eikö se noin mennyt se sanonta

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #1015 : 21.12.12 - klo: 18.00 »
http://www.castlecreations.com/products/mamba_monster2.html Nyt on tullut Castlen sivuillekin tietoa ja kuvia laitoksesta. Eipä muuta uutta kuin tuo vedenpitävyys ja ulkonäkö, mutta kyllä tuo vedenpitävyys on hieno juttu.

PS. Yksityiseltä ostin, joten paha ruveta huijailemalla uutta havittelemaan  :cheesy:

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #1016 : 15.01.13 - klo: 13.39 »
Mites ne valot palaakaan silloin tässä Mamba Monsterissa kun lipo cut off on aktivoitunut eli katkaissut ajot?
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #1017 : 15.01.13 - klo: 15.33 »
Mites ne valot palaakaan silloin tässä Mamba Monsterissa kun lipo cut off on aktivoitunut eli katkaissut ajot?
Ei se musta millää valolla sitä ilmoita. Ihan samalla tavalla oranssia pukkaa.. ja nykien voi ajaa varikolle.. Korjatkaa nyt joku jos olen väärässä mutta ei mulla ainakaan mitään eri valoja tule palamaan.. Jos se on sitten kokonaan poissa tuo Cut Off niin sitä en ole tesmannut palaako ne sitten jotenkin eri tavalla.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #1018 : 15.01.13 - klo: 19.08 »
Mites ne valot palaakaan silloin tässä Mamba Monsterissa kun lipo cut off on aktivoitunut eli katkaissut ajot?
Ei se musta millää valolla sitä ilmoita. Ihan samalla tavalla oranssia pukkaa.. ja nykien voi ajaa varikolle.. Korjatkaa nyt joku jos olen väärässä mutta ei mulla ainakaan mitään eri valoja tule palamaan.. Jos se on sitten kokonaan poissa tuo Cut Off niin sitä en ole tesmannut palaako ne sitten jotenkin eri tavalla.
Taitaa olla niin että vilkuttaa nopeasti yhtä aikaa vihreää ja keltaista tai jotain sinne päin.
Mamba Max Pro on tuossa Apache C1 Fluxissa ja käyttäyty vähän eri tavalla kun yleensä ja ajattelin et tuliko vikaa mut kyllä se cut offi oli vaan aktivoitunu.Yleensä saa nilkutettua lyhyen matkan "varikolle" mut nyt pätkäs aika nopeaan kokonaan poikki.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba Monster
« Vastaus #1019 : 07.02.13 - klo: 13.42 »
Ihan suomessa ainakin nim. Jesi on koteloinut silikoniöljyyn jo aikaa sitten. Täällä on aiheesta topiikki huhtikuussa 09. Se kyl alottaa mambamaxilla mut sama idea.
« Viimeksi muokattu: 07.02.13 - klo: 13.46 kirjoittanut 4wdkanootti »
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2