Kirjoittaja Aihe: korin korjaus...  (Luettu 9209 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa junttapave

  • Veteraani
    • Profiili
korin korjaus...
« : 01.02.08 - klo: 22.27 »
Eli millä tavalla olisi hyväkorjata koppa?lasikuituteipissä ei ole oikeen tarpeeksi kova liima.kestääkö lexan lasikuitu hartsin vai mitä rupeisin duunaan??? :huh:
VRCK|HOBAO HYPER 8.5|http://p1.foorumi.info/vrck

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: korin korjaus...
« Vastaus #1 : 02.02.08 - klo: 07.20 »
Jos koppa on jonkin pienemmän skaalan autosta, ja se on kovinkin rikkinäinen niin ainakin minä harkitsisin kahteen kertaan et kannattaako korjata vanha vaiko ostaa uusi. Liimoista sellainen kuin MegaCryl (2-komponenttiliima) kestää tällaisia liimauksia, mutta puhutaan teollisuusliimasta joten sitä ei löydy ihan joka kaupasta. ja se maksaa vajaa 50€ ja sitä on tuubissa vain 25 ml. Olen käyttänyt kyseistä liimaa FG Pajeron korin liimaamiseen, ja hyvin kesti. Kahteen kertaan kori ei revennyt samasta paikasta.

Poissa junttapave

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: korin korjaus...
« Vastaus #2 : 02.02.08 - klo: 16.37 »
koppa on savagen ja ei jaksais vielä ostaa uutta.ja onhan se kiva näperrellä :undecided:
VRCK|HOBAO HYPER 8.5|http://p1.foorumi.info/vrck

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: korin korjaus...
« Vastaus #3 : 02.02.08 - klo: 17.49 »
kuumaliimaa olen laittanu halkeamien päälle ihan nurjalle puolelle maalien päälle ja kohtuu hyvin kestää.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa PROpioneer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: korin korjaus...
« Vastaus #4 : 02.02.08 - klo: 19.47 »
itse en alkais kuumaliimalla korjaamaan ku korjasin mg16 koppaa kuumaliimalla ni vähän väliä muovi *vääntyi= suli*
yokomo yz-10 , Cen mg16 ja lisää tulee.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: korin korjaus...
« Vastaus #5 : 03.02.08 - klo: 00.43 »
Niin no joo, Mun koppa mihin laitoin sitä kuumaliimaa onkin jo 15-20 vuotta vanha maruin tekele. Saattaa olla että nykyään on vähän eri matskuu noi kopat. Mutta mulla toimi ihan hyvin.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: korin korjaus...
« Vastaus #6 : 03.02.08 - klo: 11.16 »
Ahkerassa treenikäytössä (1/10 touring-auto)korit ovat kulutustavaraa. Parhaaksi keinoksi korjata repeämiä olen todennut ShoeGoo-nimisen aineen, joka nimensä mukaisesti on tarkoitettu kenkien korjaamiseen. Oleellista on vahva kiinnittyminen ja joustavuus. Suomalaisista kaupoista ei ShoGoo'ta löydy, mutta yleisesti tarjolla oleva Cascon valmistama LiquiSole on hyvin samantyyppinen ja sopii tähän tarkoitukseen.
Jos kori on revennyt, niin em. aineella pala lexania kiinni koppaan ja taas kestää.
« Viimeksi muokattu: 14.02.08 - klo: 10.21 kirjoittanut jarkko »
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: korin korjaus...
« Vastaus #7 : 14.02.08 - klo: 09.47 »
Jep! Ja vähän aikaa sit Pienoismallissa oli laaja juttu juurikin lexan-korin korjaamisesta.

Poissa chimairarocks

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: korin korjaus...
« Vastaus #8 : 01.04.08 - klo: 17.37 »
Suomalaisista kaupoista ei ShoGoo'ta löydy, mutta yleisesti tarjolla oleva Cascon valmistama LiquiSole on hyvin samantyyppinen ja sopii tähän tarkoitukseen.
Jos kori on revennyt, niin em. aineella pala lexania kiinni koppaan ja taas kestää.

Jos tuota lexania ei omista ylimääräistä, niin sen voi korvata kontaktimuovilla, mieluiten vähän paksummalla mallilla ja tuolla LiquiSole -liimalla.
There is just a fine line between hobby and mental illness.  -Savage X 4.6

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: korin korjaus...
« Vastaus #9 : 01.04.08 - klo: 17.46 »
Liquisolella olen korini korjannut ja ollut erittäin tyytyväinen, aine pysyy kiinni kohtalaisen hyvin, ja on myöskin kumimaisen elastista. Ainoa miinuspuoli on valuvuus ja 24 tunnin jähmettymisaika, joten saa olla tarkkana korin asennon kanssa.  Jähmettyminen toki nopeutuu lämmön myötä, mutta valuvana pysyy hyvin yli 12 tuntiakin.

Poissa 5R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: korin korjaus...
« Vastaus #10 : 01.04.08 - klo: 18.47 »
Jeesusteippiä sisäpuolelle.....
Traxxas Rustler MM 5700

Poissa Nicoman82

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: korin korjaus...
« Vastaus #11 : 23.08.13 - klo: 19.13 »
Laitetaan tänne niin ei uutta tarvitse aloittaa turhaan. Auton mukana tuli yksi aika heikossa kunnossa oleva koppa ja ajattelin korjailla sitä ja päädyin tälläseen ratkaisuun. Eli auto päältäpäin verhoilla maalarinteipillä ja maalata päältä, teipit saa laitettua nätimminkin ku itse vaan nopeasti vetelin. Eihän uudelle vertoja vedä tietenkään mutta kyllä montulla kivi rallia vetäessä menee ihan hyvin ja kehtaa pitää, eipähän tarvitse koppia roskiin heitellä.

http://m1303.photobucket.com/albumview/albums/nicoman82/85D1A319-1194-43A8-81C8-C89F504439CC-1193-0000015BF6AFCC41_zpsb55930de.jpg.html?o=2&newest=1


http://m1303.photobucket.com/albumview/albums/nicoman82/10B6E1A0-04D1-4D59-847F-D7ED3BCCF214-1193-0000015C944D85BC_zps2687d6d9.jpg.html?o=1&newest=1

http://m1303.photobucket.com/albumview/albums/nicoman82/45CCA0DD-3F47-429A-AF26-5C86732448CC-1193-0000015D08CEE247_zps9df26343.jpg.html?o=0&newest=1

Pakkanen kesyttää nudistin!
Lrp s10 blast bx  /  e-revo 1/16 vxl / hbx bonzer / lrp s8bx2

Poissa rjf

  • Myyntialueen valvoja
    • Profiili
Vs: korin korjaus...
« Vastaus #12 : 20.11.13 - klo: 14.06 »
Itse liputan myös Shoe Goon puolesta, todella mahtavaa tavaraa ja pysyy kiinni.

Olen kokeillut vähän kaikkea korin korjauksessa, mutta tämä on kirkkaasti parhain.
Pysyy kiinni, kuivuu melko nopeasti (erien välissä olen korjannut pari koppaa ja ovat jämäkät seuraavaan vetoon, ovat kuivuneet noin 45min), joustava, eikä ole liian juoksevaa ja yhdellä tuubilla korjaa monta koppaa.

Linkki ks.tuotteeseen, kaupassa tuppaavat maksamaan tuon 15€, ebayssä on samoissa rahoissa + posti.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=sho+goo&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313&_nkw=shoe+goo&_sacat=0

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: korin korjaus...
« Vastaus #13 : 20.11.13 - klo: 14.40 »
ShoeGoon kaveriksi lasikuitusaumanauhaa niin kori kestää vielä vähän enemmän huonoa kohtelua :smiley:
Video

ShoeGoo saattaa "keittää" joidenkin maalien kanssa. Hanskoja on myös hyvä käyttää jos haluaa kädet puhtaaksi.

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: korin korjaus...
« Vastaus #14 : 20.11.13 - klo: 19.39 »
ShoeGoon kaveriksi lasikuitusaumanauhaa niin kori kestää vielä vähän enemmän huonoa kohtelua :smiley:
Video

ShoeGoo saattaa "keittää" joidenkin maalien kanssa. Hanskoja on myös hyvä käyttää jos haluaa kädet puhtaaksi.

Itse ainakin pystyn allekirjoittamaan tuon shoegoon ja tuon saumanauhan (käytän juurikin tuota verkkoa). Sillä olen korjaillut corrin koria, eikä ole enää hajoillut korjatuista kohdista, vaikka oli koko kori lähes joka paikasta päreinä. Yksi kerros teippiä ja goo:ta riitti. Helppo käyttää ja kuivuu nopeasti.

Suosittelen.
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa Pauli4x4

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: korin korjaus...
« Vastaus #15 : 23.11.13 - klo: 11.54 »
Ja jos jollain on isompi erä loppuun käytettyjä touring koreja yms, niin älä korjaa, vaan myy kaikki mulle pientä korvausta vastaan, kun meikäläisen Monster Truckit tarvitsevat "syötävää"! :wink:

Yksittäisiä koreja en ala ostelemaan kyllä, kun postikulut vievät järjen koko hommasta...

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: korin korjaus...
« Vastaus #16 : 26.11.13 - klo: 20.47 »
Ja jos jollain on isompi erä loppuun käytettyjä touring koreja yms, niin älä korjaa, vaan myy kaikki mulle pientä korvausta vastaan, kun meikäläisen Monster Truckit tarvitsevat "syötävää"! :wink:

Yksittäisiä koreja en ala ostelemaan kyllä, kun postikulut vievät järjen koko hommasta...
Jätkä tulee vesittää tän topicin.. prkl  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: korin korjaus...
« Vastaus #17 : 27.11.13 - klo: 16.56 »
En itse viittis korjailla noita koreja jos menisi pahasti halki, mielummin ostasin uuden. Ei ne kuitenkaan hirveästi maksa.
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: korin korjaus...
« Vastaus #18 : 27.11.13 - klo: 19.16 »
En itse viittis korjailla noita koreja jos menisi pahasti halki, mielummin ostasin uuden. Ei ne kuitenkaan hirveästi maksa.

SC-kori ~35€ + maalit ~10-25€ riipuen halutusta maalauksesta. Halpaa kuin saippua, NOT :shocked:
Ja aikaahan tietenkin on vaikka kuinka korien turaamiseen.
Kyllä noista joutuu huolta pitämään kun ei ole sponssoria kuin oma vaimo.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: korin korjaus...
« Vastaus #19 : 27.11.13 - klo: 20.38 »
En itse viittis korjailla noita koreja jos menisi pahasti halki, mielummin ostasin uuden. Ei ne kuitenkaan hirveästi maksa.

SC-kori ~35€ + maalit ~10-25€ riipuen halutusta maalauksesta. Halpaa kuin saippua, NOT :shocked:
Ja aikaahan tietenkin on vaikka kuinka korien turaamiseen.
Kyllä noista joutuu huolta pitämään kun ei ole sponssoria kuin oma vaimo.
Tähän yhdyn, että halpaa ei kyllä ole. Siinä olen taas samaa mieltä edellisen kanssa, että jos se kori menee tuhannen päreiksi niin en kyllä itse sitä ala paikkailemaan ihme virityksillä. Itse tosin lähinnä kulutan bashing koreja pari kesässä mutta SC korit pysyvät ehjänä. Ei ole niin paljoa painoa SC autossa.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa aakoskin

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: korin korjaus...
« Vastaus #20 : 31.08.23 - klo: 01.01 »
Herätelläänpä vanhaa aihetta. Etenkin vintage-autoilussa lexan-koreja joutuu jatkuvasti korjailemaan, ja uusia ei ihan helposti aina löydykään, niin mitkä ovat parhaat korjauskikat tänä päivänä? Seuraavia olen kokeillut:

- pikaliima + ruokasooda: kovalta tuntuva lopputulos mutta ei kovin pitkään kestä kun ei jousta
- Casco Rubberfix: muistuttaa 80-luvun ShoeGoo liimaa, tarttuva ja joustava. Mutta aika paksua kamaa ja lisää painoa. Olen kokeillut lasikuitunauhan kanssa mutta noi nauhat repeävät ehkä en ole löytänyt oikeanlaista?
- Acrifix 1R 0192: geelimäinen liima joka kovettuu valossa. Tarttuu lexaniin ja jos laittaa lexanista lisäpaikkasiivun päälle kestääkin jotenkin.

Ehkä jos löytäisi hyvän kestävän ohuen saumanauhan liiman tueksi niin kaikki nämä toimisivat.

Teipit? Ei kokemuksia.
Tamiya Sand Scorcher - Team Associated RC10 Classic/Andy's/MIP/Houge/A&L/Stealth/World's/B6.2D - Airtronics/Sanwa 27MHz/40MHz/2.4GHz - MaastoCup 1987-1988 - Maastosarja 2020-... - Vintage/Modern

Poissa Mr-Chat

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: korin korjaus...
« Vastaus #21 : 04.09.23 - klo: 21.33 »
Muistaakseni hobbylinnasta hommasin sellasta alumiiniteippiä jossa on kuitupunos sisällä.... Ihan huippu tavaraa korin korjauksessa
TEKNO RC Team driver
SCT410.3, NB48 2.0, XRAY SCX