Kirjoittaja Aihe: Kainuun alueen rc-harrastajat.  (Luettu 214153 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Kainuun alueen rc-harrastajat.
« : 16.02.08 - klo: 19.00 »
Niin eli Kainuulaiset RC-autoilijat ja miksei muitakin rc-härpättimiä rassaavat ilmoittautukaa!
Taustoja itsestään voi kertoa esim. asuinpaikka ja millaista kalustoa löytyy. Kauanko on tullut harrastettua? Kaipailetteko mahdollisesti ajokaveria?

Itse asustelen Sotkamossa. Autoja löytyy 2kpl losin XX 2wd krossaria. Kummatkin ajokuntoisia, ja näillä olen yrittänyt höynäyttää kavereita mukaan joskin huonolla menestyksellä  :embarrassed:. Monsterina palvelee Traxxas Sport-Maxx päivittettynä kahdella vaihteella ja nelivedolla. Lisäksi ensimmäinen autoni Kyosho Ultima II, joka viettää ansaittuja eläkepäiviä. Sitten vielä Viritetty Nikko-monsu. (jota säästän lapsille ensi rc-autoksi).

Omistan useita lennokkeja ja pari venettäkin löytyy. Pikkupojasta asti on nämä kiinnostaneet. Noin 15 vuotta oisinko Harrastellut. Välillä hiljaisempaakin on ollut, mutta innostus on aina palannut pintaan.  :smiley:

Ajokavereita kaipailisin eniten 2wd sähkökrossi puolelle, laina-autokin löytyisi aluksi, mutta pidemmän päälle oma kalusto olisi suotavaa.
Kuitenkin joka tapauksessa kaikenlainen RC-vekottimien rääkkääminen porukalla olisi mukavata!  :lol:

Kainuun Pienoisautolijat ry jäsen- ja ratamaksuohjeet:
https://www.facebook.com/download/316291691856751/Kaipa-maksut.pdf
« Viimeksi muokattu: 06.05.14 - klo: 13.44 kirjoittanut Matti Räsänen »

Poissa Gerbiili

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #1 : 17.02.08 - klo: 00.55 »
Joopajoo.. Eli kajaanista olen.. Enemmän kylläkin crawling puolella. :wink: Mutta kyllähän tuo drifterikin löytyy.
Powered by: Robitronic etc (Drift/Rally) and tamiya tlt-1 scale crawler

Poissa tupsu^^

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #2 : 17.02.08 - klo: 01.18 »
uo
« Viimeksi muokattu: 20.12.10 - klo: 17.30 kirjoittanut tupsu^^ »

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #3 : 18.02.08 - klo: 11.20 »
paltamosta.. ei oo vielä autoa  :embarrassed: mutta hommaamassa olen :P

Millainen vehje on kiikarissa? polttismonsteri se ainakin taisi olla mutta merkki/malli? Itte oon ollu pirun tyytyväinen tohon Traxxasiin.  :wink:
Onko sulla aikaisempaa kokemusta polttiksista tai rc-autoista ylipäätään? Mietin vaan että tarviitko opastusta tähän hienoon harrastukseen?   :smiley:
Itte oon saanu opetella kaikki kantapään kautta kun ei ollu ketään antamassa vinkkejä.  :tongue:

Poissa tupsu^^

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #4 : 18.02.08 - klo: 16.04 »
eipä ole juuri ollenkaan kokemusta :D ja oon ajatellut tota lighting g10 sporttia.. on tosin kokemusta tekniikasta siltä kannalta että on tullu mopolla päristeltyä 5-vuotiaasta asti mutta itse rc harrastus on ihan uus juttu mulle

Poissa arskas

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #5 : 26.02.08 - klo: 15.41 »
Ilmoittaudun. Viimekesänä ajelin ikivanhalla polttiscrossarilla. Varmaan myös ensikesänä. =)
Kajaanissa siis.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #6 : 03.03.08 - klo: 13.10 »
Etkö arska(s) raaski talvella sitä sun Burnssia ulkoiluttaa? Ninno, en minä raaskisi edes kesällä tollasta keräilykappaletta ulos viedä.  :roll: Itellä on toi Kyöstin Ultima II 90-luvun alusta, Enkä aijo sillä enää ajaa. Mitä nyt iskarit on lainassa toisessa autossa. Entisöinnin kannalta uusi korikaan ei tekis pahaa kun entisessä on aika iso tuuletusreikä. :embarrassed:

Poissa Tuumou

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #7 : 05.03.08 - klo: 19.15 »
Hiphei! Täältä ilmottautuu yksi Kajaanin harrastaja lisää. RC laitteita on tullut harrastettua jo pienestä pitäen ja pelkästään autoja noin 7 vuotta. Kalustona on toiminut Tamiya Midnight Pumpkin QD, Kyosho Mega Force, Tamiya TXT-1 ja HPI Micro RS4. Jokainen auto on vielä tallessa.

Viimeisen vuoden aikana ei oikein ole aikaa laitteille löytynyt ja tarkoituksen on ollut tuon Forcen myyminen vähäisen ajon vuoksi. Mutta kaikenlaisesta toiminnasta täälläpäin olen kiinnostunut.
Tamiya Midnight Pumpkin QD | Tamiya TXT-1 | Tamiya Mini M03 | HPI Micro RS4

Poissa arskas

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #8 : 28.03.08 - klo: 14.58 »
Vastaan ihan vaan nostaakseni tätä ylemmäs ketjussa  :smiley:

En tosiaankaan ole ajanut talvikeleillä sillä historic-autollani. =) Kunhan ensin sulaa ja kuivaa niin aattelin kyllä kiusata sitä taas.

« Viimeksi muokattu: 28.03.08 - klo: 15.22 kirjoittanut arskas »

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #9 : 28.03.08 - klo: 23.49 »
Olin itsekkin aatellut nostella tätä tässä kevväämmällä...
BTW, rakentelen tässä mattorataa tänne sotkamoon... :grin:
Huopa on ollu valmiina jo viime vuodesta mutta nyt vasta sain aikaan sen verran että paloittelin sen pienempiin palasiin. Sitä on noin 160-170 m2. Tarviis vielä miettiä että mistä tekisi radan reunukset ja/tai kanttaukset. Krossareilla olisi tarkoitus kaverin kanssa reenailla. Tommoisen radan suunnitelin paintilla. Noi ihme käppyrät radalla kuvaavat tuplahyppyriä, röykkyä ja pöytähyppyriä. Että tämmöstä...

Poissa arskas

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #10 : 31.03.08 - klo: 14.42 »
Missä se rata tulee sijaitsemaan? Kaiketi poisrullattavaa mallia vai?

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #11 : 31.03.08 - klo: 16.56 »
Rata tulee Leivolankylän ala-asteen liikuntasaliin. Eli rullattavaa mallia on. Sain hommattua lisää huopaa joten nyt mattoa on reilusti yli 200m2. Se riittää peittämään salin lattian lähes kokonaan. Radan pituudeksi muodostuisi sellainen reilu 90m. Viikonloppuisin olen saanut luvan käyttää salia ellei siellä ole muita tapahtumia.

Liitteenä uusi rataprofiili luonnos. Yksi vaihtoehto vain, hyppyrit ym. vielä mietinnässä.
Edit. ajosuunta myötäpäivään.
« Viimeksi muokattu: 31.03.08 - klo: 17.06 kirjoittanut mvar »

Poissa arska1

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #12 : 02.04.08 - klo: 15.39 »
olen kuhmossa ja pidän rc-autoista mulla on kyoshon tracker2 ja a-tech minimonster 4wd.

Poissa arska1

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #13 : 02.04.08 - klo: 16.20 »
olen kuhmolainen rc-harrastaja tehään tiimi......

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #14 : 02.04.08 - klo: 21.32 »
Jos tiimillä kerhotoimintaa meinaat niin se riippuu miten paljon porukaa saadaan kasaan... Tämän säikeen perusteella porukkaa ei riitä aktiivisen kerhotoiminnan ylläpitämiseen.  :embarrassed:
Mutta antaa ajan kulua ja seuraillaan tilannetta jos kainuun "nukkuvat" harrastajat heräisivät. Siksi tämän aiheen aloitinkin...

Mikään ei tietenkään estä tapaamasta muuten vaan RC-vekottimien merkeissä.  :smiley:

Poissa JMOK

  • Jäsen
    • Profiili
    • Sinätuubi
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #15 : 10.04.08 - klo: 00.08 »
Täälläkin on yksi kainuulainen rc-harrastelija. Tarkemmin sanottuna Suomussalmelta :azn:
Traxxas T-Maxx 3.3 #4908

Poissa V24

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #16 : 15.06.08 - klo: 21.40 »
Olen rc-harrastelija Kuhmosta. Tällä hetkellä en omista rc-autoa, mutta nyt kesällä olisi tarkoitus hankkia sellainen. :smiley:

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #17 : 06.08.08 - klo: 23.32 »
Nostoa *hiioppia*
Joko olet auton hankkinut V24? Entäs muut Kainuun harrastelijat, mitenkä olette kesäänne viettäneet siis harrastukseen liittyen?

Itse olen käynyt kaikissa sähkökrossin SM kisoissa ja huomenna on lähtö viimeiseen kisaan Vantaalle. Toiseen osakilpailuun Vaasaan piti viimehetkellä ostaa nelivetoautokin niin että nyt saa ajaa koko rahan edestä. Auto on BJ4 WE, ja olen ollut todella tyytyväinen. Kisoissa menestymisestä ei voi puhua, tavoitteeni on ollut etten ole kisassa viimeinen, ja se on pitänyt tähän asti  :lol:. Tosi hauskaa on kyllä ollut!

Harmittaa etten ole kerinnyt ajelemaan kuin vain kisoissa ja kotona tekemään pakolliset mekkaukset ennen kisoja...

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #18 : 20.08.08 - klo: 20.31 »
tavoitteeni on ollut etten ole kisassa viimeinen, ja se on pitänyt tähän asti.

Tavoite piti kauden loppuun asti, Takavedossa B-finaalin 7. (B-finaalissa 12 kuskia, lähdin viimeisestä ruudusta)  :shocked: Nelivedossa olin vantaalla toiseksi viimeinen :lol:
jee jee...

No mitä muut olette puuhailleet??

Poissa JMOK

  • Jäsen
    • Profiili
    • Sinätuubi
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #19 : 21.08.08 - klo: 09.13 »
Tässä nyt on mennyt meikäläisellä paljon ajoaikaa hukkaan kun menin myymään entisen autoni ja nyt pitäisi malttaa odottaa tuota jenkeistä tilattua t-maxxia. Vieroitusoireet alkavat äityä kohta pahoiksikin :angry: Noh onhan tässä tuota sulaa aikaa vielä :undecided:
Traxxas T-Maxx 3.3 #4908

Poissa miikkah

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #20 : 09.12.08 - klo: 18.48 »
Hei!
Asumme Vuokatissa ja isän kanssa harrastamme autoja, veneitä ja lentokoneita tosin kone on vielä rakennusvaihessa. Tällä hetkellä ajelen 1:8  Protech Racing Yada ST polttiskrossilla.Suunnitelmissa kaluston vaihtaminen sähköiseksi. Tarvitsisimme apua krossarin moottorin säätämisessä. Mitä kuuluu rataprojektille? Olisiko mahdollista päästä ajokaveriksi / onko ollut suunnitelmissa esim. kuukausittaista tapaamista?
Schumacher Cougar SV & SVR

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #21 : 12.12.08 - klo: 17.42 »
Moi Miikka

Rataprojekti on viettänyt hiljaiseloa viimetalven jälkeen mutta tarkoitus olisi tämän talven aikana pystyttää rata silloin tällöin viikonloppuisin. Tervetuloa tutustumaan ja osallistumaan radan pystyttämiseen. Autan mielelläni polttismoottorin säädöissä. Voitte ottaa yhteyttä nroon 050-5368835. Tavataan!

Terveisin Matti

Poissa Tuumou

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #22 : 14.12.08 - klo: 12.01 »
Ilmoittele tännekkin sitten jos joskus on tarkoitus pystyttää rataa, niin osaapi tulla pyörähtämään paikanpäälle.
Tamiya Midnight Pumpkin QD | Tamiya TXT-1 | Tamiya Mini M03 | HPI Micro RS4

Poissa Uncle john

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #23 : 14.12.08 - klo: 15.16 »
oisko teiskossa/kämmenniemessä ajajia? ite ajan sharkilla joko maastossa tai asfaltilla. ilmotelkaa jos asutte lähellä?
Shark 18 model 08 graupner inline 380 7,2V novatech lipolipo

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #24 : 14.12.08 - klo: 16.30 »
Ilmoittele tännekkin sitten jos joskus on tarkoitus pystyttää rataa, niin osaapi tulla pyörähtämään paikanpäälle.

Juu ilmoittelen mutta ensi vuoden puolelle menee. Joulukiireet painaa päälle...
Pitää vielä sopia rehtorin kanssa miten siellä tänä talvena sopii salia käyttää, mutta uskoisin ettei ole ongelma viikonloppuiltaisin.

Ideoita saa heittää mistä materiaalista olisi halvin ja kätevin tehdä radan reunukset. jos nurkissä pyörii mitään käyttökelpoista materiaalia reunoiksi tai hyppyreiden tekoon esim. lautaa ja vaneria niin ilmoitteleepi tänne vaan. Lähtökohta radan teossa on tehdä sähkökrossareille, -trukeille ja vastaaville "off-road" tyyppisille autoille sopiva. Radan nopea pystytys ja purkaminen on myös tärkeää että tehokasta ajoaikaa olisi mahdollisimman paljon. kolmas kriteeri on että kamojen pitää mahtua salin lavan alle säilöön.

Kaikki kiinnnostuneet tervetuloa osallistumaan!

Terveisin Matti
« Viimeksi muokattu: 14.12.08 - klo: 16.36 kirjoittanut mvar »

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #25 : 14.12.08 - klo: 23.06 »
Mukavaa lukea tätä topiccia, koska Matilla on touhuun sen verran positiivinen ote että ihme jos ei porukka innostu. Tee Matti yksinkertainen A4 -kokoinen "mainos" parilla värikuvalla ja jaa esimerkiksi koulujen ilmoitustauluille, kyllä sitä porukkaa pikku hiljaa alkaa tulla ja mikä tärkeintä varmaan myös innokkaita vanhempia. En ole mikään tietotekniikka-asiantuntija, enkä osaa liittää meidän kerhon mainosta tähän, mutta jos laitat sähköpostiosoitteesi voin lähettää sen esimerkkinä.

Nähdään kesän krossikisoissa,

Terveisin Sami Salmela
Uudenmaan Autourheilijat
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #26 : 15.12.08 - klo: 12.55 »
Moi Sami.

Kiitos vinkistä, maili-osoite näkyy käyttäjätiedoissani. Pistäppä vaan tulemaan.

Hyvää Joulun odotusta kaikille toivottaa Matti

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #27 : 15.12.08 - klo: 17.00 »
Sellaista infoa Leivolan salista että sunnuntaisin se olisi rc käyttöön vapaa, sillä varauksella että siellä ei ole muuta tapahtumaa järjestetty. Ymmärsin että näin kävisi harvoin.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #28 : 16.12.08 - klo: 01.31 »
Iski sen verran pahasti RC-kärpänen pitkästä aikaa että saatan jopa tämän viikon sunnutaina mennä Leivolalle levittelemään mattoja miettimään radan "lei auttia" ja miksei vähän ajelemaankin. Jos kiinnostaa tulla paikanpäälle niin ilmoitusta tähän ketjuun, että tiedän tulla varmasti paikalle. Ilmoitan sitten tarkemmin aikaa lähempänä jos olen menossa.

Terveisin Matti

Poissa Tuumou

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kainuun alueen rc-harrastajat.
« Vastaus #29 : 16.12.08 - klo: 17.14 »
Kyllä kiinnostaa. Näillä näkymin tämän viikon sunnuntaina pääsisin paikalle töllistelemään. Ja voishan tuo pikkuauton ottaa matkaan jos sitä vähän ajelisi.
Tamiya Midnight Pumpkin QD | Tamiya TXT-1 | Tamiya Mini M03 | HPI Micro RS4