Kirjoittaja Aihe: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!  (Luettu 530430 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1650 : 20.10.12 - klo: 15.04 »
Joo tuo valaisee homaa aika paljon,mutta tuollainen osa löytyy. Tuo pitkulainen osa tuosta on se mihin en tuota servoa saa kiinni.Joko servo vääntää "väärään" suuntaan(eli siis niin,että ei ole linjassa tuon osan kanssa) tai sitten ruuvi ei millään mahdu tuonne osan ja servon väliin.
Ruuvi ei ilman mutteria pysy tuossa ja se mutteri on nimenomaan se osa joka ei mahdu millään tuonne väliin.
Pitää yrittää tässä viikonlopunaikana värkätä tuo kuntoon.

Uskoisin,että servosaveri toimii ok,koska kyse ei varsinaisesti ole itse servosta vaan siitä miten sen servon saa silleen kiinni siihen sanotaanpa nyt vaikka työntövarteen (se pitkulainen osa),että servon liikkeet ohjauksen kanssa toimii linjassa.

Poissa akkunen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
« Viimeksi muokattu: 20.10.12 - klo: 15.25 kirjoittanut akkunen »
Team Associated SC5M

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1652 : 20.10.12 - klo: 15.25 »
Kiitos, ei oo paperi versiota ei. Ei ole ollut ikinä minun käsissäni tästä autosta.

Poissa TapsaK

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1653 : 25.10.12 - klo: 21.43 »
Millasta harjatonta nopari+moottori comboo suosittelisitte drifti/normaali ajoon?
Modelsportista tai hobbykingiltä aattelin tilata.
Servoja saa myös ehdottaa.

-Tapsa

Poissa Atsu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1654 : 17.11.12 - klo: 19.25 »
Oisko jotain vinkkejä, kun TT-01D:n moottori pyörii "tyhjää"? Aikaisemmin ei pyörinyt moottori lainkaan, kun se muovinen gear cover oli imeisesti liian tiukalla (pitää ilmeisesti koko paketin kasassa?). Löysäsin ruuveista ja pelitti jonkin aikaa.

Nyt taas jostain syystä rattaat pyörii tyhjää vähän väliä, moottori jos heiluu hieman sivuille niin silloin rattaat meni pois "linjasta". Laitoin 2-puolista teippiä sinne moottorin alapuolelle, mutta eipä oikein auttanut. Aika hyvin se kuitenkin paikoillaan pysyy, joten en johtuuko edes moottorista. Oon nyt yrittänyt myös löysätä ja tiukentaa niitä gear coverin ruuveja ees taas, mutta ei tunnu löytyvän toimivaa kohtaa. Oisko muita ideoita?

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1655 : 18.11.12 - klo: 15.42 »
Oisko jotain vinkkejä, kun TT-01D:n moottori pyörii "tyhjää"? Aikaisemmin ei pyörinyt moottori lainkaan, kun se muovinen gear cover oli imeisesti liian tiukalla (pitää ilmeisesti koko paketin kasassa?). Löysäsin ruuveista ja pelitti jonkin aikaa.

Nyt taas jostain syystä rattaat pyörii tyhjää vähän väliä, moottori jos heiluu hieman sivuille niin silloin rattaat meni pois "linjasta". Laitoin 2-puolista teippiä sinne moottorin alapuolelle, mutta eipä oikein auttanut. Aika hyvin se kuitenkin paikoillaan pysyy, joten en johtuuko edes moottorista. Oon nyt yrittänyt myös löysätä ja tiukentaa niitä gear coverin ruuveja ees taas, mutta ei tunnu löytyvän toimivaa kohtaa. Oisko muita ideoita?

Yks kuva tilanteesta vois selventää asiaa.

Mutta epäilen että siinä on nyt moottori väärissä rei'issä kiinni. Tarkista että se pinjonin hammasluku täsmää moottorin kiinnitysreikien kanssa. Sen jälkeen kiristät kaikki ruuvit koska se moottori ei saa päästä liikkumaan.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1656 : 18.11.12 - klo: 16.42 »
Jos oletetaan, että pinion-vastaan-spur hyppii yli, niin on pari lisäasiaa mitä tarkistaa oikeilla reikävalinnoillakin:

- päällikannet ruuvinreikien kierteet korkanneet ja kone pukkeineen vaihtelee paikkaansa spurriin nähden

- laakerit pyörineet pesissään spurrin molemmin puolin, ja laakerinpaikat nyt liian väljät. Korjasin omassa ruuvilukitteella täyttämällä.

- joskus voi spurri syödä akselinreikänsä väljäksi myös.....

Kaikki nämä voivat yhdistyä siihen, että spurrin/pinionin hampaitten kohtausreuna on kulunut viistoksi. Voima työntää niitä pois toisistaan moninkertaisesti. Ohjelkirjassa (muista autoista poikkeavasti) käsketään rasvaamaan pinion ja spur hampaat. Rasvattuina mulla orkkiskamat kesti ainakin mambamax 4600 koneella 100A noparilla ajoa jopa trukkikokosin kumein yli vuoden.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Atsu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1657 : 18.11.12 - klo: 18.12 »
Tässä on nuo vakiot 61T spur gear ja 19T pinion. Moottori asennettu ohjekirjan avulla oikeaan positioon.

Auto on siis uusi ja ajettu pari päivää. Tarkistin kuitenkin nuo kaikki kulumakohdat ja ei löytynyt kulumia. Hampaat on myös rasvattu.

Testasin vähän lisää ja en oikeastaan keksi enää mitään muuta kuin ns. design flawn  :tongue:

Liitin oheen kuvan. Kuvaan merkityt ruuvit kun olivat liian kireällä niin moottori ei pyörinyt lainkaan (tai todennäiköisesti spur gear, kun se sijaitsee heti ruuvien alapuolella). Varmaankin ruuvit painoivat gear coveria sitä vasten. Löysäämällä ruuveja toimi taas.

Tuo pinionin ja spur gearin kohtaamisongelma taas näyttäisi johtuvan siitä, että moottori ei ole tuettu takaosasta millään tavalla. Vaikka nuo gear coverin ruuvit ovat miten tiukalla niin moottori pääsee silti falskaamaan sen pari milliä tuolta takaosasta sladeissa/auton osuessa johonkin, jolloin pinjoni heilahtaa irti spur gearista ja pyörii tyhjää.



Toisin sanoen en keksi oikeestaan mitään muuta kuin blokata nuo tyhjät alueet jollain, että moottori ei pääse liikkumaan pätkääkään. Vai tuleeko muuta mieleen?

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1658 : 18.11.12 - klo: 18.46 »
Ei se oikein kasattuna ikinä niin paljon pääse liikkumaan että pinjoni ei ottaisi spurriin kiinni. Vahvasti haisee edelleenkin jonkinlaiselle asennusvirheelle..

Tämä muutaman tt-nollaykkösen kokemuksella.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Atsu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1659 : 18.11.12 - klo: 19.04 »
Ei se oikein kasattuna ikinä niin paljon pääse liikkumaan että pinjoni ei ottaisi spurriin kiinni. Vahvasti haisee edelleenkin jonkinlaiselle asennusvirheelle..

Tämä muutaman tt-nollaykkösen kokemuksella.

Jooh, purin vähän lisää niin löytyihän se. Sen moottorin position muoviosaan tulevaat ruuvit olivat päässeet jostain syystä löystymään, joten siitä tuo falskaus ympäriinsä.

Poissa MonsTTer

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • KyPak
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1660 : 18.11.12 - klo: 20.24 »
Eikös tuossa rattaiston suojassa, moottorin keskikohdalla pidä olla ruuvi?! Mulla ainakin on ja tuossa kuvassa ei ole! Se juurikin kiristää moottoripukkia!
(o\_!_/o)

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1661 : 18.11.12 - klo: 20.28 »
Itsellä ei ole ollut siinä sitä ruuvia ja tähän mennessä kestänyt antaa harjattomilla lämää.

Poissa Atsu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1662 : 18.11.12 - klo: 21.49 »
Eikös tuossa rattaiston suojassa, moottorin keskikohdalla pidä olla ruuvi?! Mulla ainakin on ja tuossa kuvassa ei ole! Se juurikin kiristää moottoripukkia!

Mulla on tuossa sellanen pieni grub screw. Manuaali käskee kiristämään sen kevyeen kosketukseen asti. Kai sen hieman on tarkoitus kiristää.

Poissa jontte89

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1663 : 16.01.13 - klo: 12.57 »
Onkos täällä ketään joka omaa tämän TT sarjan auton ja on raaseporista päin?
Xray T2 007 Silvia S15,Tamiya Mf-01x Suzuki Jimmy/ Toyota Celica 1600Gt

Poissa jontte89

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1664 : 18.01.13 - klo: 14.38 »
Onkos tämä keskustelu jo ihan kuollut?? Joutuuko muuten tt-01d purkamaan paljonkin että saa kardaanin vaihdettua?
Xray T2 007 Silvia S15,Tamiya Mf-01x Suzuki Jimmy/ Toyota Celica 1600Gt

Poissa MonsTTer

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • KyPak
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1665 : 18.01.13 - klo: 16.27 »
Tais muistaakseni onnistua pelkällä spurri/pinjoni kotelon aukaisulla?
Vähän vientää spurria ylöspäin ni tais muljahtaa kardaani pois?
(o\_!_/o)

Poissa jontte89

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1666 : 18.01.13 - klo: 19.13 »
No täytyy koittaa kun uusi spurri ja pinion saapuu :-)
Xray T2 007 Silvia S15,Tamiya Mf-01x Suzuki Jimmy/ Toyota Celica 1600Gt

Poissa Atsu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1667 : 18.01.13 - klo: 20.04 »
Noniin, nyt ois moottorinvaihto meneillään, mutta tuo pentele skippaa hampaita. Tolla tt01d harjallisella toimi 22T/61T kombolla loistavasti. Nyt samat rattaat kiinni ja uusi harjaton moottori samassa positiossa, silti skippailee. Moottorin akselin paksuus on sama. Mitäs tässä nyt enää keksisi?

Edit:
Kai tässä pitäs uskoa, että tuo vaan pyörii karkeammin, nyt tuntus ainakin kulkevan mallikkaasti - vaikkakin pyöriä itse pyörittämällä ns. rusahtelee.
« Viimeksi muokattu: 18.01.13 - klo: 21.45 kirjoittanut Atsu »

Poissa zerker

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1668 : 22.01.13 - klo: 20.05 »
epäilen että syy on noi ruuvit (mitkä tulee sille kotelon päälle) mitkä sun kuvassa näkyy. löysää ne tuppaa meinaan ottamaan siihe 61 spurrii kiin ainaki itellä kävi näin mun (ei aluks liikkunu ja väkisin kääntäes rusahteli)  ja kaverin (teki kolon keskelle spurria) tt:he kesällä ku uutena ostettii taitaa olla ns yli pitkät ruuvit tehtaalta tossa e mallissa
x ray t3 2012

Poissa jontte89

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1669 : 22.01.13 - klo: 21.09 »
Kyllähän se kardaani sieltä nätisti pullahti pois kun irrotti spurri,pinion kotelon. Itsellä myös tuo DE malli ja ite kiersin nuo ruuvit vain sillain miten kolmella sormella jakso niin hyvin toimii ja ei ainakaan pelkoa että kierteet menee tai ottaa spurriin kiinni.
Xray T2 007 Silvia S15,Tamiya Mf-01x Suzuki Jimmy/ Toyota Celica 1600Gt

Poissa iZed

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1670 : 26.01.13 - klo: 19.52 »
Tämä auto on tulossa itselle. Ulkomailta tilattu ja meni tulliin, nyt vaan odottelen että tulis sieltä vihdoinkin..... aloitin rc harrastuksen nyt kevyin mielin uudestaan. Eka auto oli revo 3.3.. loppu harrastus sitte 4-5 vuodeks kun pakoputken alkukäyrä meni joka toisella ajolla halki juuresta. (yksi käyrä maksoi n.25e muistaakseni suomesta), lopulta vielä kiertokanki meni keskeltä halki.

TT-01 tulee lähinnä pikkufiilistelyyn. Veljen autoilla olen kyllä ajellut välillä.
Maverick | Tamiya

Poissa BluePower

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1671 : 26.01.13 - klo: 21.07 »
Terve kaikille! Tuossa Tamiyan TT-01E:hen varaosia ja alumiiniosaa kattelessa tulin ajatelleeksi, että kannattaisiko ostaa laakereita setti varaosiksi? Racing-factoryllä ei TT-01:seen ollut laakereita saatavilla tällä hetkellä, ja kävin katsomassa Mini-puolelta laakereita.

Eli osaako kukaan sanoa, ovatko nämä kaksi tuotetta samaa tavaraa eri nimellä?

Mini
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/3RACING-OPTIO-OSAT-Tamiya-M03M04M05/M04M-05-Ball-Bearing-Set-For-M04M-101775

TT-01
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/3RACING-OPTIO-OSAT-Tamiya-TT01/TT01-23-Full-Ball-Bearing-Set-For-TT-01-101776

E: Kysymystä pukkaa...

Kertokaapa joku, että mitä eroa näillä iskariöljyillä on? Tarkoitan lähinnä, että mitä tuolla "80cps" merkinällä tarkotetaan?

80cps
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/ULTIMATE-RACING-UR-Iskunvaimennin-Oljyt/UR0780-Iskarioljy-80-103186

35cps
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/ULTIMATE-RACING-UR-Iskunvaimennin-Oljyt/UR0735-Iskarioljy-35-103177
« Viimeksi muokattu: 26.01.13 - klo: 21.18 kirjoittanut BluePower »

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1672 : 27.01.13 - klo: 10.01 »

Kertokaapa joku, että mitä eroa näillä iskariöljyillä on? Tarkoitan lähinnä, että mitä tuolla "80cps" merkinällä tarkotetaan?

80cps
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/ULTIMATE-RACING-UR-Iskunvaimennin-Oljyt/UR0780-Iskarioljy-80-103186

35cps
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/ULTIMATE-RACING-UR-Iskunvaimennin-Oljyt/UR0735-Iskarioljy-35-103177

Ne on eri jäykkyyksiä. Käytetään auton säädössä ajoalustalle sopivammaksi. Lue tuolta: http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/saato/setup.html
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa BluePower

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1673 : 28.01.13 - klo: 22.49 »
Kymysystä..  :angel:

TT:seen laakeria, onko mitään väliä, että onko laakeri metalli- vai muovisuojalla?  :huh:
Lähinnä kestävyyden suhteen kysyn.

http://www.rcm.fi/laakerit-11x5x4-mr155-abec-7-10-kpl.html Valmistaja ABEC-7

http://www.rcm.fi/traxxas-4611-ball-bearings-5x11x4mm-steel-shielded.html Valmista Traxxas

5x11x4
1150

Poissa Thumprider

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1674 : 29.01.13 - klo: 10.53 »

onko mitään väliä, että onko laakeri metalli- vai muovisuojalla? Lähinnä kestävyyden suhteen kysyn.

Liekö tuolla kestävyyden kannalta hirveesti on eroa ?
Muovinen vaan on aika helppo irroittaa ja asentaa esim. jos haluaa putsailla / öljytä laakereita.
Team Associated RC10B3 & B4FT, Team Associated SC10FT (x2), HPI Super Nitro RS4 Rally, Tamiya TT-01D.

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1675 : 29.01.13 - klo: 14.28 »

onko mitään väliä, että onko laakeri metalli- vai muovisuojalla? Lähinnä kestävyyden suhteen kysyn.

Liekö tuolla kestävyyden kannalta hirveesti on eroa ?
Muovinen vaan on aika helppo irroittaa ja asentaa esim. jos haluaa putsailla / öljytä laakereita.

Suojilla on eroa sen verran että metallinen on pölysuojattu ja kuminen roiskesuojattu. Näyttää vaan molempiin se hieno pöly menevän aikaa myöten mutta kumisuojattuun ei niin helposti kuin metallisuojattuun.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa thebeet

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1676 : 29.01.13 - klo: 19.48 »
hei. tänään kasattu, maalattu ja teipattu.

Poissa BluePower

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1677 : 03.02.13 - klo: 16.08 »
Minkähänlainen homma olisi sovittaa tämmönen kori TT-01:teen?

http://www.hobbylinna.com/nissan-skyline-body-190mm-p-14742.html

Poissa MonsTTer

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • KyPak
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1678 : 03.02.13 - klo: 22.07 »
Minkähänlainen homma olisi sovittaa tämmönen kori TT-01:teen?

http://www.hobbylinna.com/nissan-skyline-body-190mm-p-14742.html
Eikait kummonen homma, kokohan taitaa olla oikea!
Tuolleen se siihen käy.
« Viimeksi muokattu: 03.02.13 - klo: 22.11 kirjoittanut MonsTTer »
(o\_!_/o)

Poissa jontte89

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1679 : 07.02.13 - klo: 23.21 »
Sellanen kysymys tuli mieleennkun omaan tuon tt-01d joka vakiosähköillä. Ajelen 2s 3250mah lipolla ja motti kuumenee tolkuttomasti,pinion on 19 eli vakio ja spurri on vakio mut voinko laittaa tuohon esim 18 pinionin vaikka ohjeet sen kieltää joten onko ongelmia havaittavissa?
Xray T2 007 Silvia S15,Tamiya Mf-01x Suzuki Jimmy/ Toyota Celica 1600Gt