Kirjoittaja Aihe: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!  (Luettu 530491 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1740 : 03.05.14 - klo: 18.47 »
Osaakos joku suositella jotain välityksiä 8.5t koneelle?

Poissa Haxu.R

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1741 : 27.05.14 - klo: 21.56 »
Tuli löydettyy suunnittelukukkanen TT:ssä. Kävi niin että pyörät rupes menee lukkoon vapaalla rullatessa. Huomasin et se spurrin kopassa oleva takimmaisen laakerin paikka on tosi kapea ja kun pesätkin kulunu niin laakeri pääsee nousemaan ylöspäin. Laitoin vetopyörästön puolelta muovinpalan tukemaan laakeria. Ja laakereiden ympärille kierros sähköteippiä. Ainoat välykset on nyt mitä laakerissa on, tuli hyvä :smiley:

Toi alkuperäinen systeemi vaatis et tos spurrin akselis ei olis yhtään päittäisvälystä...
« Viimeksi muokattu: 27.05.14 - klo: 22.00 kirjoittanut Haxu.R »
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

Poissa jannekoskinen

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1742 : 02.06.14 - klo: 07.06 »
Tuli löydettyy suunnittelukukkanen TT:ssä. Kävi niin että pyörät rupes menee lukkoon vapaalla rullatessa. Huomasin et se spurrin kopassa oleva takimmaisen laakerin paikka on tosi kapea ja kun pesätkin kulunu niin laakeri pääsee nousemaan ylöspäin. Laitoin vetopyörästön puolelta muovinpalan tukemaan laakeria. Ja laakereiden ympärille kierros sähköteippiä. Ainoat välykset on nyt mitä laakerissa on, tuli hyvä :smiley:

Toi alkuperäinen systeemi vaatis et tos spurrin akselis ei olis yhtään päittäisvälystä...
Mulla kävi samoin ensimmäisen pohjalevyn kanssa kun unohdin jotain tärkeää perästä.
Liian monta auto tähän tilaan

Poissa Tubee

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1743 : 29.06.14 - klo: 08.58 »
Mitäs TT-01 -versiota suosittelette, jos tarkoitus olisi ajaa asfaltilla ja talvella ehkä mattoradalla, eikä driftausominaisuudet niin hirveästi ainakaan tässä vaiheessa kiinnosta?

TT-01E vai onko järkeä/hyötyä hankkia TT-01D (E-versio) johon vaihtaa normirenkaat?
1992 Schumacher Cougar Club10 (Cougar2)
Team Durango DESC210

Poissa Haxu.R

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1744 : 29.06.14 - klo: 14.52 »
Mitäs TT-01 -versiota suosittelette, jos tarkoitus olisi ajaa asfaltilla ja talvella ehkä mattoradalla, eikä driftausominaisuudet niin hirveästi ainakaan tässä vaiheessa kiinnosta?

TT-01E vai onko järkeä/hyötyä hankkia TT-01D (E-versio) johon vaihtaa normirenkaat?
TT-01D:ssä ainakin öljytäytteiset iskarit ja säädettävät ylätukivarret. En löytäny onko perus E:ssä mut Tt-01R typeE :ssä on.
Ps. multa ohjeet että saa herkät noista vakio öljyiskareista.
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

Poissa juu-zo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1745 : 20.07.14 - klo: 09.54 »
Kokeneemmat voisivat kertoa mitkä ovat "pakolliset" upgradet tt-01D versioon drifting käyttöön. Alumiininen kardaani varmaan ainakin?

Poissa Haxu.R

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1746 : 22.07.14 - klo: 10.24 »
Kokeneemmat voisivat kertoa mitkä ovat "pakolliset" upgradet tt-01D versioon drifting käyttöön. Alumiininen kardaani varmaan ainakin?
Toi on hyvä versio kun saa cambereita säädettyy, mulle tuli käytettynä samanlainen, 10,5t moottori ja lipo vaan lisätty. Jos yhtään tuntuu ettei jaksa sutia niin moottorin varmaan vaihtaisin ekana. Mä treenailin 50/50 nelivedolla ilman onewayta, alkuun ei ollu ees lukkoo takana. Vakio muovi-iskareihin sellainen vinkki et laittaa siihen liukuputkeen vaan yhden O-renkaan, tulee herkät ja ainakin mulla on pysyny öljyt sisällä. Niin öljyks sit UR 50. Ja sit noi vakio jouset oli ainakin käytetyssä tosi pehmeet, 50/50 nelivedos vois  toimii soft (pun) edessä ja medium tai hard (kelt tai sin) takana). Oneway helpottaa kääntyvyyttä rullatessa ja jarrulla. Alukardaanii en oo viel tarvinnu.

Edellisellä sivulla on mun 1.5 CS TT:n speksit mut ei voi ihan soveltaa 50/50 nelivetoon. Alusta speksit pitää ainakin heittää toisinpäin
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

Poissa Jugga

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1747 : 30.07.14 - klo: 01.31 »
Parin vuoden jälkeen tuli kaivettua oma tt romujen seasta ja puhalleltua pölyjä pois.. ajattelin kanssa ruveta vääntämään tuosta luisupulkkaa ku en mitään muutakaan sille keksi.
On varmaan jossai mainittu, mutta onkos ohjaukseen mahdollista saada lisää kääntyvyyttä? Vakionahan ei paljoon renkaat käänny. Laitelkaas kuvia auton sisuksista joilla tt driftereitä on :)
Team NäätäRacing

Poissa juu-zo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1748 : 30.07.14 - klo: 23.25 »
Tänään pääsi aloittamaan oman auton rakentelua. Melko näpräämistä ensimmäistä kertaa. Tänä iltana kerkesin kasaamaan takapään valmiiksi ja huomenna jatkuu. Muutama ilta tuossa varmasti menee.

Poissa Jugga

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1749 : 26.08.14 - klo: 11.52 »
Vihdoin ja viimein sain oman vanhan tt purettua atomeiksi. Pitkin maailmaa on tippunu kaikenlaisia palikoita postilaatikkoon, eli tässähän pääsee pikkuhiljaa kasailemaan luisupulkkaa.. täytyy napata kuvaa jos muistan, kun saan kasailtua.
Team NäätäRacing

Poissa Jugga

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1750 : 26.08.14 - klo: 16.38 »
Hiukan kerkesin kasaileen tänään..

Team NäätäRacing

Poissa Haxu.R

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1751 : 28.08.14 - klo: 13.20 »
^Mitkä noi tukivarret on? Nois on joku eri systeemi olka-akseleissa. Saako noilla välyksettömän TT:stä?
1:1   Drifteri rakenteilla Escort V8 Super Saloon
1:10 Drifterit BMW E46 RevolRC Ultim8 RWD, BMW E30 M3 TT-01D 1.5CS ja BMW E30 M3 MST FXX DS RWD

Poissa Jugga

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1752 : 28.08.14 - klo: 23.23 »
Tukivarret on tämmöiset säädettävät http://www.fortuna-racing-cars.de/product_info.php?info=p232_Drift-Querlenkerset-fuer-Tamiya-TT-01-blau.html eikä pahemmin ole välystä :)

Tässä hyvä vinkki miten saa tt:ssä pyörän kääntymään http://one10drift.com/forums/viewtopic.php?f=22&t=2095
Team NäätäRacing

Poissa kyoshoman02

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1753 : 26.09.14 - klo: 20.38 »
Tuo oma tt-01 (en tiedä onko drift versio) niin tollasilla rally renkailla driftaa vakiokuntosena (originaali harmaa 27t moottorimötikkä,nopari ja radio samassa mustassa boksissa) ja kulkee yhtä kovaa kuin toi 15t vanha pureten hihnalla ja tosi väljää kaikkialla niin on se kumma :O

Poissa kyoshoman02

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1754 : 30.09.14 - klo: 21.01 »
Tuo oma tt-01 (en tiedä onko drift versio) niin tollasilla rally renkailla driftaa vakiokuntosena (originaali harmaa 27t moottorimötikkä,nopari ja radio samassa mustassa boksissa) ja kulkee yhtä kovaa kuin toi 15t vanha pureten hihnalla ja tosi väljää kaikkialla niin on se kumma :O
Se olikin 23t.

Poissa kyoshoman02

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1755 : 11.10.14 - klo: 21.51 »
Nyt kävi omituisesti. Ajelin tuossa hieman hiekalla, ja aluksi toimi hyvin. Sitten yhtäkkiä ilman että painoin kaasua lähti täysiä eteenpäin. Säädöt olivat oikein, mikä voi olla vikana?

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1756 : 15.10.14 - klo: 09.19 »
Ylikuumentunut nopeudensäädin, vettä piirikorteilla, tekevät ainakin tuota.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa kyoshoman02

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1757 : 15.10.14 - klo: 14.37 »
Juu. Pitäisi avata koko nopariradioservohäkkyrä ja kattoa vähän.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1758 : 15.10.14 - klo: 14.45 »
Pullistuneita, paistettuja, tai haisevia osia jos on, ni mahdollinen kide talteen, loput uutta.
En ole yhdistelmälaitetta Tamiyalla nähnyt, ni kuvakin vähän kiinnostas.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa kyoshoman02

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1759 : 15.10.14 - klo: 15.59 »
Nyt taas ajelin niin ei ole enää mitään häikkää. Varmaan tilapäisesti vain pieni häiriö.

Poissa Pastirolli

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1760 : 20.12.14 - klo: 18.41 »
Heipähei.

Nyt on sellainen tilanne että ajatuksena olisi hankkia pari TT-01:stä pihasuttailuun. Suunnitelmissa olisi tehdä ralliautoksi. Mutta mutta... Mitä nämä kaikki E, D ja muut runkomerkinnät oikein ovat? Onko TT-02 kuinka paljon erilainen? Kuinkas akselivälit menevät?

Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

Poissa kyoshoman02

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1761 : 20.12.14 - klo: 20.38 »
Näin olen ainakin käsittänyt, korjatkaa jos olen väärässä:
E=enhanced, parempi versio ainakin radalle
D=drifteri
D type E=drifteri, jossa osia E-mallista
R=kilpaversio
R type E= R-tyyppi E-version osilla
ES= E Sport, käyttää halvempia osia
TT-02 en tiedä paljoakaan, mutta varmasti hieman kehittyneempi peli kuin tt-01.
TT-01 kannattaa päivittää, ensinkin kitkaiskarit kannattaa päivittää kunnon iskareihin. Toiseksi kuulalaakerointi. Suosittelen alumiinista vetoakselia. TT-02 mitä olen lukenut, pystyy helpommin muokkaamaan ralliautoksi. Mutta en osaa sanoa.

Poissa Pastirolli

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1762 : 29.01.15 - klo: 22.36 »
Onkos tuossa jotenkin vakio tuo 22T pinjoni? 21T löytyi hyllystä ja se jää jotenkin turhan kauas spurrista.
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1763 : 30.01.15 - klo: 13.20 »
TT01konepukissa ei ole liuku-uraa että konetta siirtäen pinionvälys säätyisi. Siellä on muutamalle piikkimäärälle käyvåt kiinteät paikat. Ohjekirjanen kertoo numerot. Tietty modatavoi vaikka diy osalla.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Curtiswolfe

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1764 : 18.07.15 - klo: 11.26 »
Vieläkö tt käyttäjiä löytyy? tuntuu että suomestakin osat alkaa olemaan loppu/tilataan jos kysellään? Vai ootteko jo päivittäneet uuteen alustaan?
If you can't be happy at least you can be drunk

Poissa savis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1765 : 21.07.15 - klo: 14.33 »
Olen aikeissa hankkia tt-02. Onko mitään itua ajatuksessa?  Touring alusta driftailuun? Vai pitäiskö harkita jotain muuta alustaa? Tarkoitus on hankkia RTR alusta.
« Viimeksi muokattu: 21.07.15 - klo: 14.36 kirjoittanut savis »

Poissa jp88

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1766 : 26.07.15 - klo: 22.45 »
itsellä ogelma tt-01 kanssa laitoin harjattoman tekniikan ja vaihdoin kaikki rattaat ja uusin laakerit. jostain kuuluu rutinaa rattaista ? ei mikään ratas ole kulunut vaikka tahalleen kaasutin pitkään että saisin tietää vika kohdan.. oisko lisä vinkkejä...?

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1767 : 30.07.15 - klo: 12.02 »
Yleisiä rutinan aiheuttajia harjattomiin siirtyessä on koneen tarkka paikka motorplate levyssä, että hammasväljyys sopii. Toisessa mun piti laittaa numeroa pienemmän rattaan reikiin jotta välys sopi.
Samainen levy voi olla myös autoon päin väljä.
Joko kansipalan kierteiden korkatessa, tai lämmön vaikutuksesta.
Edelleen, jos kansipala päästää jommankumman kardaanilaakerin elämään, taas välys hyppii hampaitten yli.
Mä käytänkin sekä laakeripesissä että ruuveissa lukitetta myös muoviosille.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa jova123

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1768 : 30.07.15 - klo: 20.27 »
Oiskohan täällä ketään joka tietäs että onko tt-02 samanpituinen keskikardaani kuin tt-01? tai että kuin pitkä 02 kardaani edes on?

Poissa savis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1769 : 31.07.15 - klo: 18.59 »
Oiskohan täällä ketään joka tietäs että onko tt-02 samanpituinen keskikardaani kuin tt-01? tai että kuin pitkä 02 kardaani edes on?

TT-02 kardaanin pituus on: 140mm.