Kirjoittaja Aihe: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!  (Luettu 530451 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Markedtouring

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #60 : 25.03.08 - klo: 19.37 »
noniin oikein paljon kiitoksia ja anteeksi offtopicista. nyt vain katsomaan sopivaa lipoa ja tasuria :wink:

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #61 : 25.03.08 - klo: 19.46 »
Noparin pitää tukea lipo akkuja :)
Mulla olikin väärää tietoa kiitos tomppa82 jolla on viestissä täyttä asiaa.
« Viimeksi muokattu: 26.03.08 - klo: 15.33 kirjoittanut historia »
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #62 : 25.03.08 - klo: 19.47 »
n. 100€ hintaluokkaan paras vaihtoehto on ehkä tämä : http://rc10.fi/index.php?topic=25230.0 eli harjaton moottori ja siihen säädin. Riittävästi voimaa ja huoltovapaa. On muuten samassa paikassa myynnissä, missä olet kauppaa autosta hieronut  :wink:

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #63 : 25.03.08 - klo: 20.55 »
Noparin pitää tukea lipo akkuja :)


Ei välttämättä. LiPoille saa myös erillisiä katkaisupiirejä. Ainakin kahden ja neljän kennon akuille (7.4V ja 14.8V). Ja voi käyttää ilman mitään katkaisujakin, kunhan tietää milloin ajo on syytä lopettaa. Tietenkään kelleen en suosittele LiPojen käyttöä ilman toimivan katkaisupiirin käyttämistä niiden kanssa. Tai jos joku niin tekee, niin omalla vastuulla sitten.

Jaa, niin kolmasti jo tuota yllämainittua moottori-noparipakettia jo suositeltu. Kyllä ainakin itse alkaisin moista pakettia autopaketin kylkiäisiksi sopuhintaan tinkimään. Etenkin kun molemmat samasta paikasta saa...
« Viimeksi muokattu: 25.03.08 - klo: 21.00 kirjoittanut tomppa82 »
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Markedtouring

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #64 : 25.03.08 - klo: 21.02 »
joo aattelin vaa myyä ton laturin ja ostaa NiMH-akun ja siihen laturin :azn:

edit: kun toi lipoilu näyttää mun silmissä aika ydintieteeltä ja kalliilta :grin:
« Viimeksi muokattu: 25.03.08 - klo: 21.07 kirjoittanut Markedtouring »

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #65 : 25.03.08 - klo: 21.14 »
Toivottavasti joku kohta puuttuu tohon lipo-offtopicciin vaihteeksi, noista voi oikeasti keskustella ihan omissa aiheissaan....

Tässä pari TT-01:stä opettelee riftailemaan, kyllä se siitä vielä joskus....  :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=fdLvzZ2iQnM
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Markedtouring

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #66 : 25.03.08 - klo: 21.24 »
joo se loppus nyt :angel:
aikas nätisti noi kyllä meni, kumman viper/Z4 on?

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #67 : 25.03.08 - klo: 21.37 »
Selviää aiemmin tässä topicissa....  :mrgreen:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #68 : 25.03.08 - klo: 22.31 »

Poissa Markedtouring

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #69 : 25.03.08 - klo: 22.37 »
joo Z4:han sieltä paljastui  :smiley: kun ei videossa oikeen selvää kuvaa oikeen saanut :grin:

Poissa JT80

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #70 : 05.04.08 - klo: 22.55 »
Surffailin tuolla intertentin ihmeellisessä maailmassa ja törmäsin tälläiseen versioon.
Vety polttokennolla varutettu TT-01, mielenkiintoinen tulevaisuuden näkymä...
Hpi Blitz, TT-01D

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #71 : 06.04.08 - klo: 00.55 »
Tässä tää mun auto on nyt tällä hetkellä. Löytyy 2 eri aluiskarisetit, toiset 50mm ja toiset 60mm. alu-kardaani, alu-moottoripukki ja -siili. säädettävät ohjauskulmapalat, yokomon prostock 15 lankanen kiinni tällä hetkellä. Driftausrenkaat tietty. Koppana ajelen protoformin astralla niin ei haittaa vaikka menee rikki :). Toi deltan kori on niin makee, ettei sitä viitti rikkoo. Vielä pitäis saada säädettävät ylätukivarret ja paremmat säädettävät ohjauslinkit sekä kireempää mottia tietty :) Toisessa kuvassa mukana myös uusin hankinta, tc3, jota en ole vielä päässyt kokeilemaan, odottelee onewayta joka tulossa.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Markedtouring

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #72 : 15.04.08 - klo: 12.47 »
Jahas ekat ajot vedetty mutta vauhtia vielä puuttui kun vakio pinionilla ja spurrilla mennään :undecided: tuli yks pahemmalta näyttävä kolaus mistä tuli vaan koppaan pari naarmua...otinpa videonkin siittä mutta ei viittiny ihan täysiä rassailla kun pelkäsin puhelimen puolesta :grin: http://www.youtube.com/watch?v=poRmBmqRi8g jos vielä tänään menis uudestaan illalla.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #73 : 15.04.08 - klo: 22.12 »
Osaisko raati suoraan kertoa mikä spurri maximissaan mahtuu, joko tamiyan-hampailla tai 48dp?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Sumu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #74 : 16.04.08 - klo: 19.39 »
Hommasin drifteriin vakainsetit eteen ja taakse. Pettymys oli suurehko, kun ei osat sopinutkaan. Eli ne vaatii hiilariylädekin, joka jo on. Ja ilmeisesti säädettävät tukivarret, onko näin? Eteen ja taakse?

http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=2493
http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=2494
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

Poissa Sumu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #75 : 19.04.08 - klo: 19.16 »
Miten spurrin ja pinjonin välyksiä saa muutettua?
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #76 : 19.04.08 - klo: 20.22 »
sitä moottoria kääntämällä siinä moottoripukissa saa siihen kiinni 19-22T pinjonin kiinni. Kato ohjeista. Sitten jos spurrin vaihtaa toiseen niin enpä tiedä.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Sumu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #77 : 19.04.08 - klo: 20.36 »
Ok. Tämä jo riitti, kiitos. Tulossa 22 ja 23 pinjonit, 55 spurrin kaveriksi... Kiinnitystä muuttamalla varmaan natsaa kohdilleen.
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

Poissa Sumu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #78 : 28.04.08 - klo: 22.26 »
Tänään sain asennettua/kokeiltua päivityksiä lähes vakiossa kun pinjonit tuli vihdoin ja viimein postissa. Uutta on nyt;
- Öljyiskarit made by yeah racing. Pehmeät jouset edessä, ja mediumit takana. Edessä Tamiyan #200 öljy ja takana #400. Ainakin on nyt pehmeempi.
- Tamiya kallistuksen vakaimet. Vartin ajon aikana ei parannusta huomattavissa.
- 58/22 vaihdevälit. (vakio 61/19) Huomattava parannus nopeuteen.
- Kuumaliima spooli takana. Kahva edellä? Kyllä...
- Säädettävät ylätukivarret. Pyörät sopivasti lintallaan.
- Vanttiruuvit...

Sidewinder vielä oletussäädöissä. Moottori ei pahasti lämmennyt noilla vaihdeväleillä, vaikka hanikka pohjassa mentiin se n. 15min.
Lipoa se vaan kaipaa selvästi...
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #79 : 28.04.08 - klo: 22.32 »
Itse ruuvasin kiinni omaan autoon yokomon prostock II 11 lankaisen ja isoimman pinjonin eli olisko ollut se 22. Vähän tarttee suoraa jotta pääsi kiihtymään täyteen vauhtiin. Sitten sulikin noparin ja akun tamiya liittimet yhteen. No tänään tuli postissa deansseja nippu ja nyt on uudet liittimet kaikissa akuissa ja nopareissa. Täytyy kokeilla vielä uudestaan.

Ainiin. Omassa autossa lähtee perä tosi herkästi alta. Vakio ratasdiffit on kiinni. Säädettävät ylätukivarret on autossa, sekä yeahracingin aluiskarit, joissa löysät jouset, sekä sisällä 25 öljyt.
Onko muilla vastaavia ongelmia ollut? Ja jos ootte saanut korjattua jotenkin niin miten?
« Viimeksi muokattu: 28.04.08 - klo: 22.35 kirjoittanut tturku »
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Sumu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #80 : 28.04.08 - klo: 22.39 »
Mulla tuli samassa pinjonipaketissa 22 ja 23. Muistelen lukeneeni rapakon takaa, että 25 ois suurin?
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #81 : 28.04.08 - klo: 23.19 »
Joo. Niin tulee vakio 22 ja 23 samassa. Mutta ton auton mukana olevan spurrin kanssa ja sillä normaalilla moottoripukilla saa 19,20,21 ja 22 hampaiset pinjonit kiinni. Varmaan jos pienentää spurria, niin saa isommat pinjonit kiinni. Tosin tamiyan ohjeissa ei ollut mitään puhetta pienemmästä spurrista, vai oliko?
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa travi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #82 : 29.04.08 - klo: 10.36 »
Ihan Tamiyan pussissa (#53665) saa 55T ja 58T spurrit settinä. Ovat mustaa muovimatskua ja kesti mulla ainakin paremmin kuin orkkis josta keskikeppi pyöräytti kardaanihahlon rikki Mamba Max setupissa.
MMM E-Revo,Sidewinder SLASH,Mamba Max E-SAVAGE,mamba-25 ZK-2, 1/16 Revo VXL,Sidewinder+mabuchi Tamiya Mini M05

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #83 : 29.04.08 - klo: 11.49 »
Ok. Hyvä tietää vaikka taitaa ihan tarpeeksi jo nyt kulkea tolla motilla.

Onko muilla ton perän kanssa samoja ongelmia?
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #84 : 29.04.08 - klo: 14.37 »
Oma pelkästään driftikäytössä, niin perä täynnä metalliepoksia ja edessä one-way... Irtoo kyllä perä kun komentaa, mut niinhän se driftingissä pitääkin...  :mrgreen:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa LittleDemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #85 : 29.04.08 - klo: 15.11 »
riippuu tehoista. vakiossa tt01d:ssä ei perän kanssa ongelmia, speed passionilla varustetussa tt01d:ssä perän saa sivulle slikseillä halutessa, ja tt01 mamballa se menee poikittain aina kun antaa kaasua  :mrgreen: tuo vakio on kovilla driftipyörillä, ja muilla ajetaan sliksit alla.
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #86 : 01.05.08 - klo: 19.43 »
No nyt on testattu autoa uudestaan kun sain deanssit kolvaitua paikalleen. Harmikseni nopari kuumenee niin paljon max 4 min pystyy ajaa kunnes katkee virrat noparista. Täytyy väsätä siihen siili ja tuuletin vanhasta emon siilistä. Auto tosin menee niin perskeleesti sen aikaa kun kulkee. Vaikea tosin on suoraan mennä.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #87 : 01.05.08 - klo: 21.55 »
Liikaa kehutte! Jouduin ostamaan oman uutena.  :police:

sitte asiaan: saako siihen isompia spurreja ku toi vakio 61 ?
Tai napaa jolla 48DP spurrit saa kii,
että voi ton N60 koneen kiekat sovittaa enempi väännöksi.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #88 : 06.05.08 - klo: 22.53 »
Noniin. tuli modattua nopari ja 3 akkua kerkesin ajaa sit alkoi savu nousemaan noparista. Tais transistorit kuumentua liikaa.  :grin: Harmi sinällään kun sain hienosti modattua siilin ja tuulettimen nopariin kiinni.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #89 : 11.05.08 - klo: 11.46 »
Omassa autossa lähtee perä tosi herkästi alta. Vakio ratasdiffit on kiinni. Säädettävät ylätukivarret on autossa, sekä yeahracingin aluiskarit, joissa löysät jouset, sekä sisällä 25 öljyt.
Onko muilla vastaavia ongelmia ollut? Ja jos ootte saanut korjattua jotenkin niin miten?

ON! koitin pistää molemoiin diffeihin 10 000 diffimönjää *), ilman iloa.
Kun perä irtoaa luisuun niin ihan ryömintänopeudessa sen saa haltuun, isommissa karuselli jatkuuuuuuu!

*)Vetarien ulostuloreijissä on vaseliinia voiteluksi ja pitämään mänjät sisällä.
Kokeilin jo romukaapin pitkiä neste-takaiskareita kasan löysimmillä jousillakin taakse, yhä kieppasee perän.

Samassa paikassa pta menee liki puskien, pitää käskeä pito irti.... samoilla diffimänjillä

Onko liimalukon jäykkyydestä edes apua?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2