Kirjoittaja Aihe: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!  (Luettu 532290 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1410 : 10.08.10 - klo: 17.32 »
joo, 200 ja 210 myös. -vanteiden offsetista riippuen.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa Jellona77

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1411 : 11.08.10 - klo: 17.15 »
Nyt on hieman tyhmä kysymys, mutta toivottavasti joku edes viitsii vastata. Käykö TT-01e:n osat ihan vaan ruuvaamalla kiinni TT-01:n?
Axial SCX-10 Honcho "myynnissä"

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1412 : 11.08.10 - klo: 17.18 »
Toki käy, mutta voi vaatia muidenkin osien vaihtamista.

Esim.diffikotelot/iskaritornit.

Niin juu.. jäi kertomatta että en ole yhtään osaa e-mallista rikki saanut, vakio tt:stä hajosi aina välillä jotakin, mutta ei yksikään osa ole vielä kulahtanut e:stä.

Toki ajan vain radalla,mutta on jo 3 koria päreiksi ajettu eli kyllä on e osat kestäviä.
« Viimeksi muokattu: 11.08.10 - klo: 17.23 kirjoittanut RangerWalker »
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1413 : 11.08.10 - klo: 17.22 »
Nyt pitäisi lähteä testaamaan rallicrossiautoa. Tt sai sisäänsä 13.5t harjattoman ja alle rallikumit. Saas nähdä miten liikkuu:)
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa steelpa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1414 : 02.09.10 - klo: 22.00 »
 :afro:Tota meinaan olla aika hukassa kun näitä autoja ja osia on niin paljon enkä haluu huonoo.. Tämmösestä Tamiyan TT-01E autosta lukenu hyvää eli budjetti ois 200e-300e ja drifting ajoa meinasin ajaa  :police:  Ei ole yhtään vielä kokemusta että kaikki osat pitäs ostaa, jos joku viitsii koota paketin tähän tohon hintaan ja mistähän sais halvimmalla? Suomesta vai Ulkomailta? kiitos!  :huh:

Poissa MitsuEvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1415 : 04.09.10 - klo: 11.16 »
Jos meinaat driftailla, niin kannattaisi ehkäpä laittaa tuo TT-01D, sillä siinä tulee vakiona driftirenkaat ja kuulalaakerit ainakin.
Minä tilasin tämän:
http://www.rcmart.com/catalog/rc-tamiya-92193-tt01d-honda-civic-p-30375.html?cPath=420_1167

109.90 dollaria ja siihen postikulut + radiot ja muut tilpehöörit, pysyy luultavasti budjetissa.

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1416 : 15.09.10 - klo: 16.42 »
titiissä uusi koppa.






OT:Ei ole myynti ilmoa, mutta jos haluaa niin tästä tt01 D E malli rullaavana charger kopalla,trf iskareilla ,alukepillä ym. reilusti varaosia  140€  -ei kuvan renkaita/vanteita.  edit. myyty
« Viimeksi muokattu: 01.10.10 - klo: 15.35 kirjoittanut RangerWalker »
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1417 : 15.09.10 - klo: 16.48 »
Dodge Charger? Vai olisko Challenger

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1418 : 15.09.10 - klo: 16.49 »
Dodge Charger? Vai olisko Challenger

69 charger.  -challenger on pyöreämpi,chargeri kulmikas.   -tuttu tietystä tv sarjasta ja elokuvista :lol:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sTFl1ZWdMgI&feature=related[/youtube]
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa masazi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1419 : 16.09.10 - klo: 17.47 »
VXL Stampede+slash

Poissa masazi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1420 : 23.09.10 - klo: 15.03 »
Tulipa nyt sitten vihdoinkin laitettua tuo tt kasaan. Laitoin samalla uuden moottoripukin,pinijonin,spurrin ja laakersarjan.
VXL Stampede+slash

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1421 : 04.10.10 - klo: 18.29 »
miten saa madallettua tt 01:stä kun kaatuu radalla jos menee liian lujaa mutkaan.ja se syy on kaatumiseen liian korkea painoposte ja sit liikaa pitoa.

Poissa rrike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1422 : 04.10.10 - klo: 18.55 »
Jousien esijännitystä säätmällä. Eli ne shimmit tai vääntää kierteistä jousia löysemmälle nii maavara laskee.
| Team Associated | LRP | Sanwa |

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1423 : 04.10.10 - klo: 21.46 »
Jos se ei riitä, niin nesteiskarien öljytilaan männän alle stopparirikkaa. Ei tule iskari enää niin ulos, joten maavara pienenee.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1424 : 05.10.10 - klo: 06.44 »
ok pitää kokeilla

Poissa bastor

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1425 : 06.10.10 - klo: 10.35 »
Orionin combo (4T) sai väistyä Xerun 60A + Novak 10.5T tieltä.
Enää ei vaadi parkkipaikkaa ajoa varten, vaan pysyy jopa omalla kadunpätkällä hanskassa.
Välitykset ovat edelleen vakiot.
Tamiya TT-01E & TT-01DE  *** Hong Nor SCRT10 & 2 x CRT.5 Pro-E & X2 CRT-E *** Kyosho Mini-Z AWD
2 x Acoms Technisport 2.4GHz + 6 vastaria

Poissa Kivelaster

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1426 : 12.10.10 - klo: 15.37 »
Heippa,

Tyrkkäsin kysymykseni tähän ketjuun, kun se mielestäni osuu lähimmäksi...

Meillä on ankarasti mietitty sopivaa nelivetoalustaa, lähinnä asfaltille, soralle, rallikäyttöön -jopa VTR-10 sarjaan- jos vain innostusta riittää.

Kävin liudan Tamiyan alustoja läpi ja jäljelle jäi TT-01RE ja DF-03RA. Ensinmanittu on minusta varsin halpa, parhaimmillaan tuo tulee kotiin 130...150 euron tuntumaan. DF-03RA on huomattavasti kalliimpi, ainakin tällä hetkellä. Luin tätä ja DF-03RA ketjua läpi, mutta aivan yksikäsitteistä vastausta en löytänyt. Eli:

-Paljonko TT-01 alustaan saa ruuvattua maavaraa? DF-03RA näytti olevan 17mm max, mutta kuinka on TT:n laita. Dremelillä tai ilman, luulisi pääsevän samaan? Eli mikä kohta rajoittaa, iskareitahan on helpohko "pidentää" tarvittaessa.

-Tarjoaako DF-03RA mitään sellaista, jota TT:ssä ei saa tehtyä. DF:ssä näkyy olevan kuuladiffit, mutta tuolla sen omassa ketjussa tuskailtiin juurikin noiden luiston kanssa. Ja näköjään diffin osista (Tamiya) saa maksaa hunajaa. Molemmissa alustoissahan on öljyiskarit ja kuulalaakerit vakiona, TT-01RE tarjoaa myös säädettävää Camberia kuin DF-03RA:kin. TT:n hammasratasdiffit lienee pomminvarmoja ja niitä saa(nee?) kirittyä samoin kuin esimerkiksi Tamiyan Minissä.

-Molempiin näkyisi saavan varaosia varsin hyvin, ja hinnat aika samoja. Omaan silmään DF:ään saatava sisäkori on etu, mutta yllättävän paljon DF-ketjussa moititaan ohjauksen jumittumista pikkukivistä. TT-01 kasausohjetta pläräämällä en uskoisi sen olevan tuossa yhtään huonompi.

-DF:ssä moottorille on ilmeisesti metallinen pukki, mutta itse kone on saatu aika hyvin muovien sisälle lämpenemään. Akku tuossa näkyy olevan fiksusti, sen voinee jopa vaihtaa koria irrottamatta.

RetroRacingin koreja olen katsellut, joten sillä ei ole merkitystä mikä kori alustan mukana tulee vai tuleeko mitään.

Joku viisas voisi valaista... ainakin sellaiset joilla on ollut / on molemmat alustat.

Meillä on ollut Minejä, nyt mennään Slashien ja CC-01 maastureiden voimin. Jotain noiden väliin pitäisi saada...  :grin:

-Mika


Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1427 : 12.10.10 - klo: 18.16 »
-Paljonko TT-01 alustaan saa ruuvattua maavaraa?
890mm korkeilla kumeilla takana 24 edessä 22 mulla. Rajottavin kohta muovisten pyöränakselien päät isoissa kupeissaan. Jos ne vaihtaa pikkukuppisiin ristinivelvetareihin, on katsottava mitä diffiä varten ne on. Seuraava ahistaja edessä on keinuvarren pallot. Ei mittatietoa, koska auto ei ole enää täällä.
- TT:n hammasratasdiffit lienee pomminvarmoja ja niitä saa(nee?) kirittyä samoin kuin esimerkiksi Tamiyan Minissä.
Saa noinkin. Itse ajelin ratasdiffit 100 000 kyoshon diffilimat sisällään. Ei kussu lootaan.
--- tt01 metallinen konepukki on myös tarvikeosalistassa...
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1428 : 12.10.10 - klo: 20.59 »
TT on enemmän sileän peli kuin DF. DF:llä vetää tosin melko näyttävää ralliautomaista rata-ajoakin pitävillä kumeilla, joten on monikäyttöisempi mielestäni. Ja alustaa on aina helpompi tiputtaa alemmas lyhyemmillä ja kovemmilla iskareilla kuin käydä dremelöimään lisää maavaraa TT:hen.

DF:än diffit eivät aiheuttaneet ongelmia 8,5T novakin harjattomalla + lipolla, kun oli kasattu liimalla (diffilevyt liimataan toiselta puoleltaan diffiin).

Ehdoton puoltoääni - molemmat omistaneena - siis rallimallille!
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Kivelaster

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1429 : 12.10.10 - klo: 21.29 »
Moi,

Kiitos vastauksista!

TT on enemmän sileän peli kuin DF. DF:llä vetää tosin melko näyttävää ralliautomaista rata-ajoakin pitävillä kumeilla, joten on monikäyttöisempi mielestäni. Ja alustaa on aina helpompi tiputtaa alemmas lyhyemmillä ja kovemmilla iskareilla kuin käydä dremelöimään lisää maavaraa TT:hen.

DF:än diffit eivät aiheuttaneet ongelmia 8,5T novakin harjattomalla + lipolla, kun oli kasattu liimalla (diffilevyt liimataan toiselta puoleltaan diffiin).

Ehdoton puoltoääni - molemmat omistaneena - siis rallimallille!

Onhan tuo noinkin. Kuinka hyvin DF:n välityksiä pääsee ropaamaan? Katsoin manuaalia, ja siellä puhuttiin 7.16-8.83 haarukassa olevista väleistä. Esim. VTR-10 sarjassa minimivälit näyttäisivät nykysäännöillä olevan 5:n luokkaa, johon TT:llä päässee helpommin (jos tuota joskus intoutuisi ajamaan). Voin olla väärässäkin.

Mulla ei ikinä ole ollut kuuladiffillistä autoa, joten mihin perustuu diffin jäykistäminen (mikä siellä kanittaa vastaan)? Kuvan perusteella metalliset sivulevyt puristuvat kuulia vasten, jotka pääsevät vapaasti pyörimään lokosissaan. Kun ruuvia/jousta kiristää, se estää vain kuulia "sutimasta" näitä metallilevyjä vasten. Mutta mikä rajoittaa kuulien pyörimistä (tai metallilevyjen erisuuntaista pyörimistä), eli toimii "lukkona"?

Sitten on vielä RetroRacingin RR-01 alusta, jossa maavaraa n. 20mm. Pakettina korin kanssa 139€. Aika vähän (80€) jää alustalle jos tuosta poistaa korin jonka kuitenkin ostaisin. Mukaan siis öljyiskarit, kuulalaakerointi ja näytti olevan metallinen kardaanikin. Testattu Pienoismallilehdessä 5/01, eikä aivan lyttyyn haukuttu.

Olisko tästä mitään sanottavaa, toisaalla on ketju tälle mutta hiljaista sitten viime toukokuun? Diffeistä ja säädöistä on esitteen perusteella vaikea sanoa mitään.

-Mika

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1430 : 17.10.10 - klo: 14.32 »
Kuula diffi toimii siten, että ne kuulat tosiaan ei luista niitä metallilevyjä vasten. Ja kun ne ei luista, niin seuraa seuraava efekti:

         |
 |O| ->   O
           |
         
eli tossa on levyt ja yksi kuulista. Jos toista levyä lähtee työntämään ylöspäin, pyörii kuula myötäpäivään ja oikeanpuoleinen levy työntyy alaspäin saman verran. Eli ihan sama asia kun ratas diffissä. Kuuladiffin herkkyyttä vaan on helpompi säätää sitä kiristämällä ja löystämällä verrattuna ratasdiffiin, jossa rasvan jäykkyydellä säädetään herkkyyttä...
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa jimipee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1431 : 17.10.10 - klo: 16.02 »
Moi! Onko tt:ssä mitään välejä että hajottais jotain osia jos soralla ajaa ja miten paljon maavaraa saa vakiona?? Itsellä hirmune mietintä tt:n Ja df03ra:n välillä. Auton pitäisi kestää harjatonta, olla paljon hop up osia, toimia ralli-ja touring-driftiautona... Kiitos etukäteen.  :huh:
Axial SCX-10, Chevrolet Blazer

Poissa Olkku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1432 : 17.10.10 - klo: 16.50 »
Moi! Onko tt:ssä mitään välejä että hajottais jotain osia jos soralla ajaa ja miten paljon maavaraa saa vakiona?? Itsellä hirmune mietintä tt:n Ja df03ra:n välillä. Auton pitäisi kestää harjatonta, olla paljon hop up osia, toimia ralli-ja touring-driftiautona... Kiitos etukäteen.  :huh:
Osta tuo df03ra koska käy kaikkiin ralli, tourin ja driftaus hommiin. Tuo tt ei kestä rallihommia ainakaan sorateillä.

Poissa jimipee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1433 : 17.10.10 - klo: 16.55 »
Moi! Onko tt:ssä mitään välejä että hajottais jotain osia jos soralla ajaa ja miten paljon maavaraa saa vakiona?? Itsellä hirmune mietintä tt:n Ja df03ra:n välillä. Auton pitäisi kestää harjatonta, olla paljon hop up osia, toimia ralli-ja touring-driftiautona... Kiitos etukäteen.  :huh:
Osta tuo df03ra koska käy kaikkiin ralli, tourin ja driftaus hommiin. Tuo tt ei kestä rallihommia ainakaan sorateillä.

käykös sinne sisälle minkälainen suojakori että ei oo auto täynnä hiekkaa ja kuraa ekan ajokerran jälkeen (tarkoitan dfo3ra). Onkos siihen paljo optio osia... Onkos kukaan keksiny tt:hen minkäänänköistä sisäkoria.???
Axial SCX-10, Chevrolet Blazer

Poissa Olkku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1434 : 17.10.10 - klo: 17.46 »
Moi! Onko tt:ssä mitään välejä että hajottais jotain osia jos soralla ajaa ja miten paljon maavaraa saa vakiona?? Itsellä hirmune mietintä tt:n Ja df03ra:n välillä. Auton pitäisi kestää harjatonta, olla paljon hop up osia, toimia ralli-ja touring-driftiautona... Kiitos etukäteen.  :huh:
Osta tuo df03ra koska käy kaikkiin ralli, tourin ja driftaus hommiin. Tuo tt ei kestä rallihommia ainakaan sorateillä.

käykös sinne sisälle minkälainen suojakori että ei oo auto täynnä hiekkaa ja kuraa ekan ajokerran jälkeen (tarkoitan dfo3ra). Onkos siihen paljo optio osia... Onkos kukaan keksiny tt:hen minkäänänköistä sisäkoria.???

Onhan tuohon df03ra:han melkein yhtä paljon optio osia kuin tt:hen tuosta sisäkorista en tiiä mitään...

Poissa jimipee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1435 : 17.10.10 - klo: 17.48 »
Iso kiitos tiedosta!! :angel:
Axial SCX-10, Chevrolet Blazer

Poissa Ovlov

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1436 : 17.10.10 - klo: 19.42 »

Df03ra autoon saa sisäkorin. Tamiya Dark impactin kori käy suoraan ja rakennussarjan mukana tulee koritolpat kyseiselle korille.
Tamiya M03 Mini cooper/Trabant 601
Futaba 4PL

Poissa jimipee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1437 : 17.10.10 - klo: 19.55 »
Mistäköhän kaupasta löytyy tuo dark impactin kori, ja oisko kellään vaihettavana df03ra tai tt01...?
Axial SCX-10, Chevrolet Blazer

Poissa jimipee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1438 : 17.10.10 - klo: 20.02 »
ja sorry tuo offtopic  :roll:  :evil:
Axial SCX-10, Chevrolet Blazer

Poissa Ovlov

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1439 : 17.10.10 - klo: 20.03 »
Ei taida suomesta löytyä DI,n koria, mutta ulkomailta löytyy ihan kiitettävästi. Df03ra löytyy allekirjoittaneelta, mutta vaihdossa kelpaa vain raha :laugh:
Tamiya M03 Mini cooper/Trabant 601
Futaba 4PL