Kirjoittaja Aihe: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA  (Luettu 16314 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa micsa

  • PRCA
    • Profiili
Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
« Vastaus #60 : 27.05.08 - klo: 11.11 »
Paukun auto sytty "tuleen" ja kone huusi ittensä ulos kisasta.

Mika R

  • Vieras
Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
« Vastaus #61 : 27.05.08 - klo: 11.57 »
oho

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
« Vastaus #62 : 27.05.08 - klo: 12.02 »
WTF???

Tarkennusta pliis...

Poissa Hude

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
« Vastaus #63 : 27.05.08 - klo: 12.43 »
Mitä sivusta seurasin niin vastarin akku meni kait oikosulkuun ja sulatti vastarin menevät johdot yhdeksi limpiksi......sit tuli se savu ulos millä noi sähkövermeet toimii,tuloksena vastari...akku...2kpl servoja meni  :sad:
Mugen MBX-6
NOVAROSSI Plus4 Futaba3PKS+2.4 FASST Tornado

Mika R

  • Vieras
Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
« Vastaus #64 : 27.05.08 - klo: 13.26 »
siltähän se vähän kuulostikin... oliko lipo vai nimh ?

Poissa micsa

  • PRCA
    • Profiili
Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
« Vastaus #65 : 27.05.08 - klo: 13.28 »
Jep, lauantain viimenen alkuerä ja olin nostamassa paukun erää kun auto sai hepulin just mun nostopaikan kohalla. Ei meinannu saada autoo kiinni ku meni karkuun niin pirusti, mutta sain sammumaan melkein heti kun kiinni saatiin. Sen jälkeen löin auton aidan päälle ja rupesin taas keskittyyn nostamiseen kun satuin oleen kaatoherkällä paikalla enkä huomannu sankkaa savua mikä tuli kopan alta. Ari juoksi paikalle ja siinä vaiheessa akku ja vastari piuhoineen oli sulanu pilalle...

Sitten tietoisella riskillä samalla huutaneella koneella sunnuntain finaaliin ja riski kostautui, ei pata tahtonu toimia. Ja akku oli nimh. 

Mika R

  • Vieras
Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
« Vastaus #66 : 27.05.08 - klo: 13.31 »
hmm, perin harmillista

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
« Vastaus #67 : 27.05.08 - klo: 14.15 »
Kisoista.

Perjantai saatiin ajaa hyvässä säässä. Baana oli ihan ookoo. Neloshyndä oli jostain kumman syystä hankala ja pysyi semmoisena läpi kisan omalta osaltani. Periaatteessa ei olisi pitänyt olla mikään paha paikka. Ei vaan osunut. Pitoa oli turhankin runsaasti tässä vaiheessaa.

Kaksi treeniä. Niissä yritettiin ajaa kolme mahdollisimman hyvää kierrosta putkeen. Sen kolmen kierroksen tuloksen perusteella heput jaettaisiin alkueriin. Touhu oli aikamoista hakemista. Nelosessa lähes jatkuvasti nurin. Sijoitus abaut 30. Suomalaiset levällään pitkin listaa.

Lauantai saatii aloittaa sateessa. Sama tahti jatkui läpi päivän. Mitään monsuunia ei kuitenkaan tullut. Ekan hiitin ajoin GRP:n pannulla tihkusateessa.
Ennen tokaa hiittiä tuli reippaampi kuuro ja radalle tuli paikoitellen lätäköitä. Pannu irti ja kulahtanut Hobaon pannu tilalle. Homma suju kohtuudella tihkussa, kunnes pannu sammui. Kulahtanut pannu hukkasi tyhjäkäyntinsä lämpöjen noustua.
Kolmanteen hiittiin Turun kisoissa ajettu Hobao kiinni. Puristuksia on joten koneen pitäisi käydä. Lämmittely meni hyvin. Pannu tosin oli turhan rikkaalla joten käskin mekaanikon kääntämään piikimmälle. Katin kontit! Heti varikolta lähtiessä huomasin pannun olevan entistä rikkaammalla. Ajanotto oli juuri alkamassa, joten säätämään ei enään kerinnyt. Mekaanikon manasin alimpaan hel*****in. Homma sujui vähän niin ja näin. Nelonen oli nyt sen takia vaikea, ettei auto jaksanut lentää nelosen ekan hypyn yli muuten, kuin bankin huipulta vauhtia hakemalla. Tämäkään ei riittänyt vikoilla kierroksilla vanteisiin kerätyn saven takia. Erän jälkeen tosin osoittautui neulan kääntyneen oikeaan suuntaan. Tulpalle vain tuli samalla hetkellä tunnit täyteen. Se hehkui, joskin heikosti.
Vika erä ajettiin samalla pannulla. Ajoittaiset sateen rippeet saivat pitämään paremmat koneet pakissa. Liian rikkaalla röpöteltiin tämäkin erä, vaikka säätää yritettiin. Lisäksi kuski teroili tässäkin erässä. Sateen pehmentämä baana alkoi saada röykkyjä alkuerien aikana.

Lopputulema alkueristä oli 1/16 finaali. Sijoitusta en muista. Ei mennyt ihan odotuksien mukaan. Kuitenkin kämmitkin poistamalla olisi kierroajasta pitänyt pystyä viilaamaan pari sekuntia.

No ei paniikkia. Sunnantaina oli taas poutaa. Kireämpi pannu kiinni ja finaaleihin. Muutama eka finaali pitäisi mennä helposti. Näin ainakin kuvittelin.

Finaalin lähtö meni perinteisen kaavan mukaan. Lähtöpaikka oli muistaakseni numero viisi. Eka mutka on neulansilmä vasemmalle. Kärki hidastaa mutkaan ja niin minäkin. Seuraava heppu ei hidasta vaan ajaa hanuriin. Keula kiinni sisäreunan putkeen ja toinen jamppa siiven ja takarenkaan välissä. Siitä lähdetään viimeisenä jatkamaan. Ei paniikkia tässä vaiheessa. Olen tosin ihemissäni sen kanssa miten radalla pitäisi ajaa. Liukasta ja isoja laineita. Hmma menee mummoiluksi ja lisäksi osallistun turhan moneen vekotinläjään. Myös lautaseinää nelosen vieressä tulee testattua liian usein. Puolessa välissä finaalia on nousupaikka kaukana. Silloin on pakko avata ajolinjaa ja alkaa roimimaan reippaammin. Auto pysyy yllättäen pyörillään ja porukkaa alkaa tulemaan perä edellä vastaan. Lisäksi muutamalla hepulla lieneen tekniikkamurheita. Lopputulos on kakkossija. Joten lopulta ei mennyt edes tiukalle.

Seuraavana 1/8 finaali. Lähtöpaikka on 9. Lähtö onnistuu hyvin. Kärki menee menojaan ja seuraavat tekee läjän. Perästä tulevan on helppo ohittaa kasa. Sijoitus ekan läpin jälkeen 3-5. Homma olisi muuten hanskassa, mutta nelonen ei suju. Vähän väliä auto rämise pitkin lautaseinää tai putoaa sisäreunan putken ohi. Ei ymmärrä. Mitään paniikkia ei ole, mutta ei vaan osu. Edellisessä finaalissa se ei vielä niin haitannut, mutta täällä haittaa. Siinä sitten väännetään nousupaikan tuntumassa aina, kun on päässyt jostain ohi niin tulee taas teroiltua hypyssä. Vaantö on hetkittäin tosi tiukkaa, mutta kohtuullisen siistiä. Yhden kerran iskee mehdoton kiusaus niitata kilpakumppani radan vasemmassa reunassa olevien tiukkojen mutkien jälkeen seinään. :evil: Hyvä osuma kylkeen mutta heppu ei valitettavasti jää seinään kiinni. Sen sijaan hän kiittää ja vetää hanuriin heti portaan alastulon jälkeen.  :police:  Sitten ajettiinkin taas ihan söpösti. Toivottavasti ei ollut finski kyseessä. Vikan viiden minuutin alkaessa olen neljäntenä. Nousu ei ole kaukana. Hyppäämisen pitäisi vain kokea ihmeparannus näillä hetkillä. Niin ei kuitenkaan käy vaan lisäriesana ohjausservosta menee ilmeisesti hampaat. Alkuun alkaa ohjaus pikkusen hidastua. Se nyt ei vielä ole kovin vakavaa. Tulee vaan turhia spinnauksia. Vikat pari kierrosta on jo toivottomia ja auto pitää pysäyttää mutkiin renkaiden kääntämisen ajaksi. Muutama jamppa pyhkäisee vielä ohi ennen finaalin päättymistä ja peli on sitten sillä selvä.

Nyt oli aikaa keskittyä seuraamaan muiden ajoja. Muutamia havaintoja. Valtaosa finskeistä putosi finaaleissa kämmien takia. Monella jampalla olisi riittänyt ajonopeus vielä jatkoon. Nelonen rokotti muitakin ja lisäksi vielä oli havaittavissa pahaa taipumusta osua kaikkeen mikä liikkuu tai on hetkellisesti liikkumatta. Muutaman kämmin jälkeen sorruttiin yliyrittämiseen ja lähdettiin ohittamaan toivottomissa paikoissa.

Lopulta oli finaalissa vain Jose. Vauhdin puolesta olisi voinut olla useampi mies.
Jose näytti jatkavan muiden suomalaisten viitoittamaa linjaa finaalin alussa ja kolisteli muiden kanssa.  :grin:  
Alussa kärjessä heiluivat Svensson, Gustafsson ja Thern. Ekaan tankkaukseensa mennessä Jose oli kuitenkin hoitanut itsensä jo kärkeen. Ruottalaiset olivat kämmänneet muutaman kerran ja lisäksi yhdellä heistä sammui kone. Olisiko ollut Thern? Muilla ei ollut jakoa kärkikamppailussa.
Lopun kaikki jo varmaan tietääkin. Neljän nopeimman särkiessä vehkeensä, Palsson pompotteli voittoon. Ei ollut mitenkään erikoisen näköistä menoa. Tasaista ja varmaa kuitenkin.

Mika R

  • Vieras
Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
« Vastaus #68 : 27.05.08 - klo: 14.36 »
Hyvä rapsa Jani, kiitti

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
« Vastaus #69 : 27.05.08 - klo: 15.53 »
Laitetaan lisää tarinaa.

Rata muuten oli ihan konkreettisesti vuoren rinteellä olevassa "riisin viljely" tasanteella. Siksi rata-alue oli pinta-alaltaan kovin pieni. Muilla tasanteilla oli asfalttirata ja sähkökrossibaana noin 50 metrin välein.

Jani tuossa jo pisteli lauantain ihanan sateisen säätilan, jonka seurauksena monet jätti toisen heatin ajamatta. Tuomas ajeli parhaan ajonsa ekassa alkuerässä ollen 11 vain muutaman sekunnin voittajasta jääneenä. Rata oli vielä tässä vaiheessa tasainen ja rata, kuten kerrottua, vain yhden tyylinen. Siksi kärjessä sekunnin osatkin ratkaisivat.

Toinen eräkin meni kaatamatta, mutta sijoitus hieman huonommin. Tässä vaiheessa kokonaistuloksissa sijalla 9, joka ymmärrettiin kyllä katoavaiseksi ilman parantamista. Sitä ei seuraavassa erässä tullut, mutta joku 20 sijoitus kylläkin. Kaatojakin taisi tulla. Neljänteen alkuerään Tuomas meni kaikki tai ei mitään tilanteessa, koska varttifinaali oli varma ja semipaikkaan vaadittiin sijoitusta 5-7. Toiseksi paras siitä tuli, mutta ei tarpeeksi hyvä. Alkueräsijoitus 19. Setuppia vaihdettiin, ratakin muuttui kuivemmaksi ja reikäisemmäksi, mutta vauhti pysyi jotakuinkin samana. Paras kierrosaika 1-2 sekunttia JQ:ta perässä, hölmöilyissä enemmän. Viimeisessä erässä joku Culmsee häiriköi. Ei antanut sitten millään tietä vissiin kolme kertaa ja kun ohi päästiin niin ei antanut rauhassa jatkaa vaan kolkutteli kylkiä ja perää. Annoin henk.koht palautetta ko menettelystä erän jälkeen. Ei kuulemma ymmärtänyt nopeammaksi vaikka takaa pyrki joku ohitse. No selitys sekin. Tílaa antoi, kun kuulutettiin antamaan. Itselle ei ollut merkitystä ko episodilla, mutta Culmsee itse jäi sekunnin kymmenyksiä suorasta neljännesfinaalipaikasta. Mahto ottaa kupoliin moinen juttu, kun vielä minäkin kävin torumassa.

Sunnuntaina oli aikaa pistää auto vimosen päälle kondikseen A-varttifinaaliin. Sade oli kuolettanut neljä laakeria sekä kaikki nivelet sontaan. Tuomaksen ajo oli vasta kahden aikaan, mutta melkein sinne saakka sai autoa raapia puhtaaksi. Sade ei ole mekkarin ystävä.

Finaaliin vielä kone piikimmälle lämmenneen sään takia, ja jos vaikka vielä vähän puhtia saisi koneeseen. Kolmospaikalta oli hyvät mahdollisuudet hyvään alkuun, mutta jo toisella kierroksella hän oli viimeinen omien mokien takia. Sitä seurasi kymmenen minuutin musta jakso, joka ei ollut kiinniotettavissa loppuosassa vaikka sitten olikin jo selvästi nousijanopeuksinen. Kuskilla ei pitänyt hermo ajaa omaa ajoansa. Kisat ohi osaltamme. Lopputuloksissa sama numero kuin viime vuonnna eli 24. Ajokaavio oli muuten 10 kuskilla.

Maanantaina oltiin turisteja. Nähtiin parit viikinkiveneet, monta alastonta kivistä ihmistä puistossa, Harald The King, uusi oopperatalo sekä koettiin autoruuhka motarilla. 

Haja-ajatuksia:
- Kisajärjestelyt ok, poislukien lämppärierät ja kuulutusten kuulumisen heikkous.
- JQ:n epäonni, 45 min finaalin olisi voittanut.
- Robbanin epäonni. Hyppäsi täydellisen hypyn oikean kohtaan, mutta joku toinen oli selällään vastaanottamassa. Ripustus jotenkin rikki.
- Kättelin voittaja Pålssonin vissiin ainoana henkilönä. Ystäviin hänellä riittää varmaan vain yhden käden nakkeihin. Onneksi äiti oli mukana.
- Ruotsalaiset anto pataan oikein kunnolla ja laajalla rintamalla. Tuomas suomalaisista neljäs vaikka sija siis 24!?
- Kisa oli selvästi liian aikaisin keväällä. Vauhti olisi riittänyt vaikka mihin, mutta varmuus ei. Enemmän harkkaa, tiukkoja kisoja, säätöjen ymmärtämistä, jotta ei tarvitse täällä itkeä maailman kovuutta.
- Oppi tuntemaan taas uusia naamoja ja nimiä. Ystäviä ei ole koskaan liikaa.
- Suomalaisilla oli taas kaikkein hauskinta! Kiitos siitä kaikille meille! Lisäksi ollaan hyviä häviäjiä, ainakin melkein kaikki! :cheesy:
- Ensi vuonna ...

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
« Vastaus #70 : 27.05.08 - klo: 21.26 »
..
« Viimeksi muokattu: 06.07.08 - klo: 21.47 kirjoittanut MrOllinmaki »

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
« Vastaus #71 : 27.05.08 - klo: 21.48 »
Mukavaa luettavaa!! Kiitti Tuukka ja Jani!
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Mika R

  • Vieras
Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
« Vastaus #72 : 27.05.08 - klo: 22.29 »
No ehdittekö jo analysoida miksi ne ruotsalaiset oli niin paljon parempia?

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
« Vastaus #73 : 27.05.08 - klo: 22.34 »
ei ne ollu parempia
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Mika R

  • Vieras
Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
« Vastaus #74 : 27.05.08 - klo: 22.40 »
Tuukan kommentti kertoo toista, samoin tulosluettelo. Tanskalaisiakin taisi olla finaalissa 2 kun viime vuonna ei yhtään meidän kotikentällä.

Poissa Kaheli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
« Vastaus #75 : 27.05.08 - klo: 22.41 »
Eikö tässä lajissa loppusijat olekaan paremmuusjärjestyksessä?  :p Yleensä se ykkönen on se paras ja muut järjestyksessä perässä.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
« Vastaus #76 : 28.05.08 - klo: 00.54 »
+ei hajonnu mitää
+os
+Suomalaisten sekava huumori
+ruotsalainen poliisi ei antanu sakkoja vaik ajettiin 110+ 90 alueel
-ehkä vähän ahdasta radalla
-norjalainen kahvi
-vesisade
-ei vaan osaa vielä
-hotellin palohälyytys yöllä
ps tulisivat suomeen kokeileen  :cheesy:
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Mika R

  • Vieras
Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
« Vastaus #77 : 28.05.08 - klo: 22.25 »

Poissa *Artsi*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
« Vastaus #78 : 29.05.08 - klo: 02.07 »
Moi!

Kisa paikka ja sen ympäristö/koko alue oli aivan loistava mikä teki kisoissa parhaan PM kisa paikan jossa itse olen käynyt.

Itse kisaan.
Treenit meni opetellessa radan niksejä ja liika pidon poistamista koska pitoa oli todella paljon.

Alkuerät.
Alkuerä 1
Erä lähti todella hyvin liikkeelle ja vauhtiakin oli ja virheetön ajo viimiselle kierrokselle nelos hyppyriin asti josta hyppäsin pikkasen vinoon ja auto tippu hyppyrin alastulon ohi ja katolleen. Nostaja katteli jonnekkin muualle ja kun viimein huomasi autoni niin nosti sen väärälle puolelle rataa ja jouduin ajaa koko taka lenkin ja nelos hyppyrin uudestaan ja viimeinen kierros 13s hitaampi kuin muut. Auto oli todella hyvä ja nopea ajaa ja nostajan mokan kanssa sijoitus 32 ekan rundin jälkeen.

Alkuerä 2
Toisen eräkierroksen jätin väliin kun vettä tuli todella paljon eräni kohdalla.

Alkuerä 3
Kolmas erä lähti taas hyvin liikkeelle ja auto toimi hyvin sateellekin vaikka juuri mitään muutoksia en tehnyt ja erän loppu puolella nelos hyppyrin alastulossa auto kaatui ja tällä kertaa kyseinen nostaja ei ollut paikalla ollenkaan joten siellä tuli maattua katolleen todella pitkä aika ennekuin toinen nosta huomasi ja kävi nostanassa autoni. Kyseinen kaveri menetti parhaan tuloksensa mutta eipä paljoo lohduttanut siinä vaiheessa.

Alkuerä 4
Neljäs erä lähti taas hyvin märissä oloissa liikkeelle kunnen bensa letku hajos ja keskeytys.

Neljästä erästä kaksi laskettiin ja niissä kahdessa jotka ajoin niin oli nostaja sekoilua niin lähtö paikka seitsemän
1/8 B finaaliin.

1/8 finaali.
Oli pientä häslinkiä ennen lähtöä ja myöhästyin lähdöstä ja lähdin melkein puoli kierrosta muiden perään. Auto oli todella hyvä ja nopea ajaa ja alko armoton takaa ajo! Finaali eteni todella hyvin ja ohitin kaikki autot ja osan vissiin kaksikin kertaa ja olin ehdottomasti finaalini nopein mutta sain alku sekoilusta kierroksen penaltyn ja olin finaalin kuudes ja kolme nousi. Loppu sijoitus 37.

Kaikesta huolimatta jäi todella hyvä mieli kisasta koska auto oli todella loistava ja hyvä ajaa ja kun loppu tuloksiin lisätään se kierros mikä otettiin pois niin voi olla tyytyväinen kuinka ylös sitä listalla nousisi.

+++ Cen Matrix Pro (auto toimi loistavasti treeneistä eteenpäin koko ajan)
+ LRP Moottori     (toimi taas loistavasti satoi tai paistoi)
+ PMT renkaat      (sade rengas oli todella hyvä)
+ Rata             (tekninen ja siksi todella mukava ajaa)
+ Rata alue        (kaikki toimi loistavasti)
+ Huden Grilli     (pieni mutta sitäkin kuumempi)
+ Majoitus         (todella halpa ja hyvä)
- Nostaja          (uuno!)
-Suomalaisten huono onni/koko kisojen
-HobbyFactory- -JQ Products- -EA-Import- -Orca- -Ultimate Racing-
-TeamDurango DEX410V4- -Serpent 411 Eryx 2.0- -Alpha Engines- -Bittydesign-

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
« Vastaus #79 : 29.05.08 - klo: 02.10 »
Mene nukkumaan Arzi :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂