Kirjoittaja Aihe: XRAY M18T (PRO)  (Luettu 76642 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa froste

  • Tulokas
    • Profiili
XRAY M18T (PRO)
« : 26.02.08 - klo: 23.08 »
En löytänyt aiheeseen sopivaa ketjua, joten laitoin nyt uutena tähän, korjatkoon mode jos pieleen meni :)

Sain vastikään valmiiksi uuden XRAY M18T PRO rakennussarjan (ks. http://www.teamxray.com/teamxray/products/proddesc.php?prod_id=2514), joka vuoden vaihteessa maailmalla julkaistiin, ja on nyt jo Suomessakin saatavilla (ostin omani Hobbypeoplesta).

Autohan on ns. kisaversio (vrt Factory Tuned/Team versiot LRP/Associated/jne) alkuperäisestä M18T autosta (akseliväliä tosin pidennetty), mikä näkyy materiaali- ja osavalinnoissa. Omenan testiajojen myötä kiinnostuin näistä 1/18 autoista, ja XRAY tämän Pro mallin myötä valikoitui autoksi muiden ohi. Muutamia rakennusarjoja on tullut aiemmin koottua, ja täytyy sanoa että XRAY:llä on kyllä mietitty asiat aika tarkkaan - kokoamisessa ei ollut minkäänlaisia ongelmia, ohjeet ovat selkeät ja osat sopivat yhteen ongelmitta.

Elektroniikka on vielä postissa, mutta nyt ensi alkuun yritän päästä autoa testaamaan huomenna Omenassa (jos saan vain akun ladattua, laturikin on vielä hankinnan alla :)), kiinni tulee väliaikaisesti lennokkinopari ja 4200kV harjaton hobbycity.comin valikoimista (Mongoosea odotellessa). Mitään muutoksia tai virityksiä ei ole mielessä, iskarit voisi halutessaan vaihtaa alumiinisiin, ja ohjauspalat samoin, vaan ilmeisesti eivät ole kovin herkkiä rikkoutumaan. Ainoa "muutos" jonka tein oli hiilikuituosien liimaus (eli reunojen pensselöinti pikaliimalla).



« Viimeksi muokattu: 28.01.09 - klo: 10.32 kirjoittanut froste »

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #1 : 27.02.08 - klo: 11.27 »
Itselle tulossa juuri sama kärry. Sähköinä tulevat palvelemaan tosin aivan tavis harjalliset näin alkuun, tosin höystettynä Nosramin lipolla ja Dominator evolution säätimellä. Tuo akselivälin pidennys on kuulemma tehnyt autolle ihmeitä (vakautta lisää). No katsotaan. Vielä ehtii muutamat savut tempaista ennenkuin polttiscrossi kausi alkaa.

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #2 : 27.02.08 - klo: 12.15 »
Froste, ilmeisestikin saamme nähdä ensimmäisen xrayn miniauton tuolla ompun radalla lähiaikoina? :)
| Academy | Axial |

Poissa sjtm

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #3 : 27.02.08 - klo: 13.33 »
Froste, ilmeisestikin saamme nähdä ensimmäisen xrayn miniauton tuolla ompun radalla lähiaikoina? :)

On siellä tainnut pyöriä melko aktiivisesti yksi Xray jo jonkin aikaa. :-)

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #4 : 27.02.08 - klo: 20.57 »
On vai? En oo kyllä nähnyt, ellei se ole se punakoppanen escalade. Sen merkkiä olen jo ainakin hetken pohtinut.
| Academy | Axial |

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #5 : 27.02.08 - klo: 20.59 »
...mun mielestä siel on ollu joku punanen hummeri tai escalade koppanen reiska..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa sjtm

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #6 : 27.02.08 - klo: 21.12 »
...mun mielestä siel on ollu joku punanen hummeri tai escalade koppanen reiska..

Joku semmoinen koppa siinä on joo.

Poissa froste

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #7 : 27.02.08 - klo: 22.06 »
No niin, ensimmäiset testiajot takana - kiitos valvojalle ruuvista, eipä jäänyt ajot moottorin kiinnitystarpeiden puutteeseen.

Auto kulki mainiosti, tosin kuskin taidot ei riittäneet auton pitämiseksi radalla. Pidon kanssa oli hakemista, tosin diffit oli löysällä kun ajelin niitä sisään pari kierrosta kerrallaan kiristellen, loppukireys vielä haussa (onko suosituksia?). Ohjaimestakin piti hakea säätöjä ohjekirjan kanssa :) Kokoero on kyllä huomattava esim. Sharkkien kanssa, auto on paljon pienempi ja huomattavasti kevyempi (olisiko 500-600g ajokunnossa).

Ajot päättyi sitten yllättäen kun jäin Sharkin alle ja etuiskarin varsi katkesi (metalli antoi periksi, ei muovi...), varaosia saa siis heti lähteä hakemaan (tulee testattua osienkin saatavuus heti alkuun), ja lauantain ajot jäikin sitten tältä erää väliin.

EDIT: voimanlähteenä on siis nyt nämä: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=658 & http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4215
« Viimeksi muokattu: 27.02.08 - klo: 22.21 kirjoittanut froste »

Poissa Åsgard

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #8 : 28.02.08 - klo: 21.32 »
Vaikuttaa todella hienolta autolta ja suurimmat ongelmat korjattu eli pivotballit ja vetarit. Itellä ollu noita 3 ja ei oo muita osia niistä pahemmin menny. Tarviikin tällänen jossain vaiheessa ostaa. Toki samantien kans mamban 5400kv ja 3s lipo.
Team Sokeripalat

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #9 : 06.04.08 - klo: 09.55 »
Se mitä olen itse ajannut tuolla pro versiolla niin se on sitten todella hyvä menopeki. Ohjaus on tarkka ja pitoa on ihan liiankin paljon ja hypyt se ottaa todella kevyesti(siis ompun radalla). Katsotaan mitä tulevaisuus näyttää.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #10 : 06.04.08 - klo: 12.48 »
10 akullista takana ja voin sanoa etten kadu ostostani. Xray on ajettavuudeltaan aivan huippu. Tunnokas ohjaus ja hyppää tasapainoisesti. Auton keveys on osoittautunut plussaksi (paino ajokunnossa 580 gr). Lisäksi koko voiman siirto on ultra herkkä jo suoraan paketista. Ainoana miinuksena pidän noita raidetankoja. Täytyy etsiä kunnolliset vantit jotta saa säädettyä nopeasti auraukset kohdalleen.
« Viimeksi muokattu: 06.04.08 - klo: 22.15 kirjoittanut MKE »

Poissa slashdot

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #11 : 10.04.08 - klo: 16.42 »

Poissa ratakarju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #12 : 12.06.08 - klo: 00.13 »
Tänään sain käytettynä ostamani M18t: kulkemaan. Sabella ei ollut vakiorenkaita hyllyssä, joten pistin alle asfalttikumit MT:n vanteilla. Moottoriksi valitsin Mamban 5400 ja nopariksi hyväksi havaittu Quark 33.
Ajettavuus hiekkatiella ja hiekka kentällä aivan kamala. Ilmeisesti renkaiden pieni ilmatila ja mootorin reipas teho tekivät ajamisen lähes mahdottomaksi. Asfaltille päästyä meno muuttui täysin. Autu on hämmästyttävän taspainoinen ja ketterä. Vauhtia on kuitenkin hieman liikaa, jotta ohjaustuntuma säilyisi hyvänä. Huomenna tarkoitus kokeilla Hackerin 4200 moottoria ja eri pinjoneita.
Ei voi kuin todeta, että varsin hauska laite!!

Poissa suzuki1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #13 : 12.06.08 - klo: 08.21 »
Minulle tulee m18mt(postissa vielä).Mitä osia kannattaisi vaihtaa parempiin jos laittaa vaikka harjattoman?Ajattelin ostaa jonkun dy 20L tai 20S harjattoman.Tekeekö niillä mitään?

Poissa ratakarju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #14 : 12.06.08 - klo: 15.21 »
Minulla on ollut yksi DY:n moottori, jossa oli ärsyttävä ongelma pienillä kierroksilla. Kiihdyttäessä pienillä nopeuksilla se rykii, minkä seurauksena mini-infernosta hajosi keskidiffin rattaat. Mamballa ja Hackerilla ei ole ollut tällaista vaivaa. BK:lla taasen on samaa vaivaa, mutta huomattavasti pienemmässä mittakaavassa. Muuten DY toimi hintaansa nähden varsin kelvollisesti. Kuumana se käy, joten alumiininen moottoripukki on varmaan paikaallaan. Alumiinivetari on varmaan ensimmäinen päivityskohde, joka minulle tulee mieleen. Oman autoni ostin käytettynä, johon aikaisempi omistaja oli vaihtanut aluvetarit. Kokeilin huvikseni alkuperäisiä muovivetareita alumiinisten ollessa pesussa. Hienosti menivät solmulle asfaltilla Mamban pyörityksessä. Auto on sen verran uusi tuttavuus, että en osaa vielä muita päivityskohteita kertoa.
Jaa, no. Antenni saa olla aika pehmeää putkea. Minun reiskalla on ainakin tapana keulia ympäri pitoa löytäessään, ja tällöin on katkennut jo kolme kertaa antenniputki kahden päivän sisässä.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #15 : 12.06.08 - klo: 19.23 »
Dy nopareista ei itellä kokemuksia, huonoksi haukkuvat(kannattaa varmaan jättää väliin)...mutta dy koneet on toiminu itellä hyvin, varsinkin tehokkain pitkä malli on palvellut ja kuljettanut sharkkia hyvin.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa suzuki1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #16 : 12.06.08 - klo: 21.28 »
Siihen m18mt on vaihdettu taakse teräsvetarit ainakin myyjä niin kertoi ja että vakio iskarit on huonot.Eikös vakio kardaani ole muovia??Sen  voisi vaihtaa alumiiniseen.

Poissa ratakarju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #17 : 12.06.08 - klo: 23.33 »
Kyllä kardaani on ihan alumiinia alkuperäisesti. Hiilikuitusen voi vaihtaa alumiinisen tilalle, jos haluaa hifistellä.

Poissa Åsgard

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #18 : 13.06.08 - klo: 10.11 »
Eipä se kummempia muutoksia tarvi. Vetarit kannattaa vaihtaa parempiin kun alkuperäsiä menee ku näkkiriä. Iskarit on ihan ok.
Team Sokeripalat

Poissa suzuki1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #19 : 13.06.08 - klo: 18.51 »
Kävin tänään auton postista.Sähköinä on power pack pro.Onko nuo jotkut viri sähköt?

Poissa suzuki1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #20 : 13.06.08 - klo: 20.07 »
Mikä pinjoni on sopiva tuolle power pack pro:n moottorille?Nyt on 12 hampainen kiinni ja ei jaksa kulkea ja moottori kuumuu alle minuutin ajossa niin kuumaks että polttaa kun kädellä kokeilee.

Poissa ratakarju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #21 : 14.06.08 - klo: 01.56 »
No virisähköistä en tiedä. Käytän hyvin erilaisia pinjoneita eri tilanteissa. Pientä sisäradalla ja isoa nopeuskokeissa. Kaikkea muuta siltä väliltä. Tänään satoi koko päivän vettä, joten ajelin autotallissa pikkurataa. Kivasti driftaa asfalttikumeillakin. Diffin kanssa on hieman ongelmia. Se ei tunnu pysyvän tiukalla. Jatkuvasti saa olla kiristelemässä, etenkin takaa. Pitää käydä ruuvikaupassa katsomassa tiukempaa mutteria tai miettiä aludiffien tilaamista.

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #22 : 14.06.08 - klo: 11.51 »
Itselläni oli sama ongelma 3racingin kuuladiffien kanssa mini infernossa. Kannattaa laittaa ruuvilukitetta mutteriin johon kiristysruuvi kierretään. Eipä ole sen jälkeen löystynyt.  :laugh:

Poissa suzuki1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #23 : 14.06.08 - klo: 17.11 »
Nyt sain jotenkin tuon xmc 300r noparin sekaisin :grin: Painoin kai setup nappia.Auto ei enää liiku mihinkään suuntaan :cry: Miten saan tuon noparin ohjelmoitua että auto toimii?
« Viimeksi muokattu: 14.06.08 - klo: 17.43 kirjoittanut suzuki1 »

Poissa suzuki1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #24 : 15.06.08 - klo: 08.39 »
On kai nopari rikki kun en saa autoa liikkumaan minnekkään vaikka yritin ohjelmoida noparin ohjeiden mukaan.Jos harjattoman ostaisi niin pitäs vaihtaa osia parempiin esim. etuvetarit ja pivotballit.Ja harjattoman jos laittaa niin pitäs löytää jostain kestävämpiä pinjoneita?

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #25 : 15.06.08 - klo: 13.24 »
Kestävempi pinjoni? Tuskinpa vaan. Osta se harjaton ja ala sitten vasta kattelee mitä paukkuu. Jos et osta aivan älyttömän tehokasta, niin välttämättä ei edes riko paikkoja.
| Academy | Axial |

Poissa suzuki1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #26 : 15.06.08 - klo: 13.43 »
Pinjoni on muovia :roll:

Poissa ratakarju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #27 : 15.06.08 - klo: 22.43 »
Jees!
Harjattomaan siirtyminen kannattaa. Jos et tosiaan osta hirveän tehokasta harjatonta moottoria pärjäät aika pitkälti vakio-osilla. Noparin tarvitset ja pinjoni kyllä kannattaa vaihtaa metalliseen, mutta se ei ole kuin 3-4€ investointi. Ei pivotballeja mihinkään tarvitse vaihtaa ja varmaan vakiovetaritkin kestävät kesyn harjattoman, etenkin jos ajelet vain kahden kennon lipoilla. Alumiinisten vetareiden hankkiminen kyllä kannatta, mutta jos haluaa satsata autoon, niin siihen saa myös pro-mallista tutu Hudy spring steel vetarit, mitkä kestävät mitä tahansa. Eipä nuo minun aluvetaritkaan ole esittäneet vielä minkäänlaisia taipumisen merkkejä, vaikka voimaa on ollut välillä reippaasti yli tarpeiden.

Tuolla kiva juttu pro-mallista

http://www.oople.com/rc/photos/reviewm18tpro/index.html

Poissa Åsgard

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #28 : 15.06.08 - klo: 23.09 »
Eikös pro mallissa ole teräs vetarit. Ei niitä harjatonta varten tarvi vaihtaa. Samoin pinjoinin vaihtaminen on turhaa.
Team Sokeripalat

Poissa suzuki1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #29 : 16.06.08 - klo: 10.59 »
No takana on jo teräsvetarit ja pivotballit ajattelin vaihtaa metallisiin,Koska yksi muovinen on jo kulunut väljäksi,Niin miksi ei voisi laittaa kestävempiä tilalle?