Kirjoittaja Aihe: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn  (Luettu 39231 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #30 : 10.03.08 - klo: 20.20 »
Acen ds1015 on ainakin hyväksi huomattu.
Huehue

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #31 : 10.03.08 - klo: 22.17 »
Kun nyt pilkkua pitää taas jonkun nussia, niin selvennetään, Acen servoissa, ainakin tuossa kehutussa ds1015:ssa spekseissä lukee Manufactured by: Thunder Tiger. Se on sitten aivan sama ainakin minulle, onko Ace oma merkkinsä vai TT:n mallimerkintä ko. tuotteelle. Mutta jotta arvon ystävät ovat tyytyväisiä, puhun tästedes TT:n valmistamista Ace servoista. Täälläpäin niistä on pelkästään hyviä kokemuksia, tosin yhden korkanneen Acenkin olen nähnyt, mutta se oli halvempaa sarjaa... Sitä vastoin olen nähnyt huomattavasti enemmän hajonneita, täällä monien kehumia merkkejä.

Mutta kuten jo todettu, sehän on vaan hyvä että jokaiselle löytyy jotakin. Ja koska nämä TT:n valmistamat Acet on suopeasti hinnoiteltuja euroopassa, ajan niillä jatkossakin, kunnes muut merkit pääsevät samaan hinta-/laatusuhteeseen.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #32 : 10.03.08 - klo: 23.42 »
Kummallinen kitisijä...

Yhtälailla voit puhua sitten TT:n Assosta, eikä kukaan tiedä mistä mallista on kyse.
Ota vähän rauhottavaa äläkä kiukuttele meille jos joku on sun muroihis kussu.

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #33 : 11.03.08 - klo: 00.14 »
Tarvii kyllä ihmetellä suomen "koviin" kuskeihin lukeutuvan miehen käyttäytymistä foorumilla... (Taas kerran)! Aja sinä *HOKE* millä servoilla haluatkin, mua ei vois vähempää kiinnostaa se asia. Kuitenkin kohtuu koville tuntuu sulla ottavan, jos kehuu TT:n valmistamia ACE DS1015 servoja hinta-/laatusuhteeltaan erittäin hyviksi. Eikö gyntterit ole myyny sulle näitä, vai mistä pipo puristaa??

PS: Tilauksessa tällä hetkellä TT:n valmistamat Associated DS1015 mallimerkinnällä varustetut servot...
« Viimeksi muokattu: 11.03.08 - klo: 00.25 kirjoittanut the_man »

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #34 : 11.03.08 - klo: 00.28 »
lienee jollain prinsessalla herne patjan alla tai jotain kun noin mussutetaan.  :lol: En ole TT:n ACEen koskenu mutta ainoatakaan Futaban servoa en ole rikkount, en kalliita enkä halpoja, en sähköisesti enkä mekaanisesti... Airtronicsin Sanwaa täytyy testata jahka jokin Futte antautuu. :wink:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #35 : 11.03.08 - klo: 00.30 »
Etkö sä nyt parista kerrasta tajua...
Jos puhut TT:n valmistamasta Ace servosta, ei silloin yksinkertaisesti voi kukaan tietää mistä halvatun servosta on kyse.
Joo... merkki tulee selväksi, mutta mikä ihmeen MALLI???

Eli kuten sanoin... sama kun puhuisit TT:n ASSOSTA... No mikä halvatun MALLI?????

Jos ei vieläkään mennyt perille niin otetaan vielä yksi esimerkki...
Toyotan Lexus..... No mutta MIKÄ HALVATUN MALLI????

Sinulla tässä se pipo puristi heti kun pari tyyppiä kysy mistä halvatun TT:n Acesta oikein puhut.

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #36 : 11.03.08 - klo: 00.49 »
Jos sä osaat lukea, niin jokaisessa viestissäni on maininta ilmari_s:nkin kehumasta DS1015 mallimerkinnällä olevasta kapistuksesta, jossa TT:n valmistamista Aceista puhun. Hei *HOKE*, myös Assosiatedin servot löytyvät tuolla samalla DS1015 koodilla, mistäköhän johtuu... Mä en voi tietää varmaksi, mutta luulen tietäväni, säkin varmaan keksit, kun oikein pinnistelet...

Yhteen vetona tähän keskusteluun:
- Mielestäni TT:n valmistama Ace DS1015 on kokeilemisen arvoinen kapistus luvatun nopeuden ollessa kuudella voltilla 0.108 s / 60 astetta ja väännön samaisilla volteilla n. 14,5 kg. Oikeasta paikasta hinta n. 75 euroa.

Keskustelussa oli käsittääkseni kyse servoista 1/8 buggy kisakäyttöön, ja yritin tuoda oman korteni kekoon, mutta eräälle käyttäjälle se ei sovi...

« Viimeksi muokattu: 11.03.08 - klo: 01.01 kirjoittanut the_man »

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #37 : 11.03.08 - klo: 08.49 »
On niin pirun milenkiintoista keskustelua, että täytyy oikein osallistua  :lol:

Itselläni on kokemusta melkoisesta kasasta servoja - pääasiallisesti kuitenkin näistä kalliimman pään servoista. Kokemuksia on ollut lyhyeltä ja pitkältä ajalta.

Pitkään olen sanonut, että yhtään servoa ei ole minulla mennyt hajalle (muutamassa on kuitenkin välystä alkanut tuntua). Nyt on myönnettävä, että muutama viikko sitten tuli yksi rajatapaus, kun touring-autostani hajosi servon kuori. Puolustuksekseni voin sanoa, että minä en ajanut sitä seinään.

KoPropo: Malleja on ollut ainakin PS2001, PDS2144, PDS2173, PDS2344ICS, PS-901BH. Missään ei ole ollut mitään vikoja. Mm. tuo PS2001 on edelleen aktiivisessa käytössä, vaikka alkaakin olemaan jo melko iäkäs.

Sanwa: Malleja on ollut ainakin ERG-VB, ERG-WRX, ERG-VR ja pari muuta, joidenka koodeja en muista. Missään ei ole ollut mitään vikoja.

Futaba: Malleja on ollut ainakin 9402, 9451, 9602 ja pari muuta, joidenka koodeja en muista. Missään ei ole ollut mitään vikoja.

Hitec: Vaikka moni näitä haukkuukin, niin en olle Hiteciakaan saanut hajalle. Malleja on ollut ainakin HS-6975HB, HS-525MG, HS-615MG, HS-9625MG

Muut: Sitten on ollut lyhyempiä tuttavuuksia monesta muustakin merkistä.

Varmaan voitte huomata, että useat noista ei ole ollut polttiskrossarissa, mutta yhteenvetona voisi todeta, että menestyksekkäimpien valmistajien servot kyllä kestää. Toki nämäkin saa hajalle, mutta yleensä hajoaminen johtuu käyttäjästä tai vedestä.

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #38 : 11.03.08 - klo: 10.15 »
Just herätti postimies vinguttamalla summeria ja toi pari Futaban 9452 servoa. Kiitos jälleen JP Nitrolle ! kysyin että saako maanantaina postiin niin tuli herätyskin oikeaan aikaan kun kohta menoa.
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #39 : 11.03.08 - klo: 10.24 »
Futaballe taas pisteet kotia.
Luulin, että tuo S9451 olis hajalla kun kerralla ajossa pimeni, mutta nyt kun seissyt hyllyssä kuivumassa niin toimii taas kuin uusi.

Milloinkohan nuo osaisivat tehdä servoja, mitkä olis oikeesti 100% vesitiiviitä. Siis vaikka upottais päiväksi vesilasiin.
Eikös nää Futabat ole vaan roiske/pöly tiiviitä.
Luulis markkinoita olevan.
Axial SCX 10 TR

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #40 : 11.03.08 - klo: 10.43 »
Servovivun alle, akselin juureen kannattaa laittaa jotain rasvaa. Vesi menee servon sisään yleensä sieltä.

Poissa MME

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #41 : 11.03.08 - klo: 10.58 »
Milloinkohan nuo osaisivat tehdä servoja, mitkä olis oikeesti 100% vesitiiviitä. Siis vaikka upottais päiväksi vesilasiin.

Kyllähän sellainen varmasti mahdollista olisi valmistaa,niin että se ainakin uutena olisi tiivis. Akselin tiivistys olisi varmaankin suurin ongelma ja käytettynä rupeisi varmasti vuotamaan. Hinta voisi myöskin pompsahtaa melko korkeaksi.
Ei sponsoreita.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #42 : 11.03.08 - klo: 13.19 »
Mulla on kyllä O-renkaat akselissa ja kotelon/johdon saumat kynsilakalla vedetty. Liekkö O-renkaat hajonneet.
Siellä sisäpuolella on myös akselissa jo valmiiksi O-rengas, joten eiköhän sekin käytössä kulu.
Axial SCX 10 TR

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #43 : 11.03.08 - klo: 20.12 »
tuota TT:n Acea tyrkyllä.

Tässäkö kerrot mistä mallista on kyse???
Jos kyse on TT:n Acesta niin edelleen on monta mallia mistä puhutaan samanaikaisesti.
Malli tuli ilmi vasta kun ilmari tämän sanoi.
Myönnä pois jo että puhuit hyvin sekavasti eikä kenelläkään ollut käryäkään mistä halvatun servosta oli kyse.

Airtronicsin Sanwa on muuten myös hyvä servo...  :shock:

Poissa Janne T

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #44 : 11.03.08 - klo: 21.35 »
Kyllähän se ACE:n tyyppi oli ekasivulla mainittu, eli :

clip clip
"Thunder Tigerin Ace 1015 sakuista tilattuna hinta-/laatusuhteeltaan melkosen hyvä"
clip clip

MP777, RC18T, XUT, DURGA

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #45 : 11.03.08 - klo: 22.29 »
Kyllähän se ACE:n tyyppi oli ekasivulla mainittu, eli :

clip clip
"Thunder Tigerin Ace 1015 sakuista tilattuna hinta-/laatusuhteeltaan melkosen hyvä"
clip clip



Kuten Janne T tuossa jo totesikin, jos *HOKE* olisit viitsinyt lukea koko ketjun läpi, niin heti ensimmäisessä viestissäni tyyppi oli mainittuna, sen jälkeen sen toistaminen tuntuu kovinkin turhalta vain sinun takiasi. Ilmeisesti sisälukutaitosi ei ole niitä parhaita, jos alusta asti ketjun luit ja asiaa et ymmärtänyt. Mutta kun tyylinäsi on länkyttää asiasta kuin asiasta, niin jatka valitsemallasi linjalla, ei se mua haittaa.

Ettei keskustelu menisi chattimiseksi kuninkaallisen teamikuski *HOKE*:n kanssa, keskustelu osaltani on käsitelty siihen asti kunnes on jotain uusia kokemuksia servoista.

Vielä pointtina, että näkyy Garagen pojat ottaneet nämä Thunder Tigerin valmistamat laadukkaat ACE DS1015 servot valikoimiinsa, eli enään ei tarvitse tilata edes ulkomailta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #46 : 11.03.08 - klo: 23.04 »
Jessus kun on lapsellinen jantteri.
Joku tolkku sonnan jauhannassakin...

Etkö sanonutkaan pari viestiä ylempänä "Jos sä osaat lukea, niin jokaisessa viestissäni on maininta"...
Mielenkiintoista...
Mainitset vain kerran mallin tarkemmin ja kohta jo länkytät kuinka jokaisessa viestissäsi kerrot tarkemmin tyypin...

Herranjumala mitä yksinkertaisuutta...

Mene itseesi ja leiki vaikka itselläsi.. ellet sitten seko siinäkin lajissa.

opettele itse sitä lässyttämääsi sisälukutaitoa niin huomaatensinnäkin että minä en ollut ainoa, en edes ensimmäinen, enkä myöskään viimeinen kenelle oli epäselvää mistä puhut.
Opettele edes sen verran että et puhu itseäsi pussiin puhuen jokaisesta viestistäsi vaikka totuudessa mainitsit mallin vain kerran...

...arvon THE MIÄS...  PHAH :lol:

Vastaavanlaista yksinkertaisuutta on saanut lukea lööpeistä Kurosen kirjoittelemana...

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #47 : 11.03.08 - klo: 23.20 »


Itsellä on ollut Sanwa ERG-VX, Futaba 9351/9451 sekä Ace... (mallia en muista mutta se nopee ja vahva  :mrgreen: )

Yhteen 9351 servoon tarttis vaihtaa rattaat koska vanhat ovat väljistyneet.



Kun sä nyt jaksat länkyttää, niin pistetään vastinetta. Se nyt on vähän sama, kun mä alkaisin kyseleen, että oletko sä risteyttänyt Futabaa? Mikä toi 9351/9451 on? Joku sun oma sekasikiö? Perverssi... Leikit servoilla, mulle on kelvannu tähän mennessä kaupasta saatavat. Ai niin, mikä halvatun 9351 tai 9451, jos niitä tarkotat? Siis sehän on FUTABA S9351 tai S9451!! Hei, mä en nyt jaksais lähtee samanlaiselle linjalle kun sä, mutta jos ja kun sä nyt haluat länkyttää, niin pistä vaikka privana, ettei hyvä topicci mene sun ja mun "vuoropuhelussa" pilalle.

Ja jos nyt ei mennyt perille, niin tuu tarjoon niitä rauhottavia edes naamatusten, äläkä alennu moiseen pelkästään netissä.

PS: Kirjotteleeko Kuronen  jo lööpitkin iltapäivälehtiin?? Sä taidat olla vähän pihalla...

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #48 : 11.03.08 - klo: 23.41 »
ota ny pillerit ettei tyystin unohru...

Poissa sykero

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #49 : 11.03.08 - klo: 23.54 »
onko KO:n servoi enää olemassakaan? itse aloitin kesän lopulla uudestaan kisaamisen (pari kolme neljä vuotta taukoo) ja edelleenkiin ko servo(6.5kg) skulasi nurisematta aivan hyvin ohjauksessa (AINAKIN kolmatta kesää).


Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #50 : 12.03.08 - klo: 00.01 »
Huhujen mukaan RC Realitystä löytyy kohta KO:n kamppeita, kyselepä sieltä mieleistäsi.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #51 : 12.03.08 - klo: 07.49 »
Herranjessus sä osaat olla pihalla ku lumiukko, vaikka pihalla ei edes ole lunta.

Miten ihmeessä voit verrata että puhun samaan tapaan sekavasti kuin sinäkin???
Minä sentään mainitsen tyyppinumerot... Sinä vain merkin.
Jos puhuisin vain Futabasta, Airtronicsin Sanwasta, TT:n assosta, Fiatin Ferrarista, Nokian GSM puhelimesta JNE JNE JNE... olisin samalla tasolla kuin sinä.

Herranjeesus mitä meininkiä... Oikeinko allekirjoituksen vaihdoit???
Lapsellista.

Herra on sitten vaan ihan hyvä ja tulee kasvotusten kertomaan uuniperunoista, vai mistä se puhe olikaan...
Minut löydät lauantai iltapäivänä ison omenan radalta... tervetuloa.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #52 : 12.03.08 - klo: 08.46 »
onko KO:n servoi enää olemassakaan? itse aloitin kesän lopulla uudestaan kisaamisen (pari kolme neljä vuotta taukoo) ja edelleenkiin ko servo(6.5kg) skulasi nurisematta aivan hyvin ohjauksessa (AINAKIN kolmatta kesää).



Parhaat servot markkinoilla (no on se futaba myös) ei mitään ongelmia ja niitä on edelleen saatavilla mutta on vissiin kalleimmat servot markkinoilla.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #53 : 12.03.08 - klo: 09.40 »
Mitenkäs tämä DS1015 (jätetään nyt merkit sanomatta  :grin:) kestää Futaba 2.4 gigasen HRS tilaa?
Kiinnostas muutenkin mitkä kestää ja mitkä ei. Sanwahan ei ainakaan kestä.
Axial SCX 10 TR

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #54 : 12.03.08 - klo: 10.21 »
HRS ei kannata käyttää kuin Futaban omien digiservojen kanssa. Muuten on turha riski servojen kärähtämisestä. Ei sitä lähetysmoodia keskivertokuski huomaa muutenkaan. :grin:

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #55 : 12.03.08 - klo: 10.34 »
Juu ei varmaan huomaakaan, mutta jos löytyy niin ei jää hiple ominaisuus käyttämättäkään  :wink:
Ja sillä kysyin, jos joskus muuta merkkiä kokeilee niin ei tule tietämättömyyttään käräytettyä. Niinkuin varmaan monet onkin tehnyt.
Axial SCX 10 TR

Mika R

  • Vieras
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #56 : 12.03.08 - klo: 11.30 »
Futaba HRS toimii Hitecin HSC-5997TG servon kanssa ongelmitta

Poissa sykero

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #57 : 12.03.08 - klo: 13.23 »
jerzi, näin määki vakavasti uskon. KO:n kanssa ei ole tarvinut pelehtiä, ex-5 ko radiokin rokkaa vielä ;)

futabia toki olen hajottanu. Hiteciin ei siihen aikoihin ainakaan tarvinnut edes kajota.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #58 : 12.03.08 - klo: 14.09 »
KoPropoila on ajettu ainakin 2363 ja 2364 malleilla. Muuten ok, mutta kuoret on jääneet voimistä jälkeen, kuten joku jostain muustakin merkistä mainitsi. Korvat irtoavat rungosta. Niihin muutamiin servo-ongelmiin on lähes aina liittynyt jokin ulkopuolinen tekijä kuten servoseiverin jumitus, joka on näkynyt yleensä sulakerattaan hampaissa. Tilaston mukaan servot kestävät meillä 30 litraa eli ajomäärällämme kerran kesässä menee kaasu- ja ohjausservo (ja ne tuurillamme molemmat kisoissa totta kai). Pitäisi varmaan ottaa rutiiniksi tarkistaa servojen rattaisto ennen kisoja eikä kitistä siitä täällä.

Ja laitetaan vielä taulukko servosarvien yhteensopivuudesta:
23 pinniä JR, KO, Sanwa
24 pinniä Hitec
25 pinniä Futaba, Ace, Bluebird
Taulukko kopsattu jostain, joten varauksella suhtautukaa.

Mikäs mielipiden on porukoilla metallisesta sulakerattaasta? Nyt on sellainen kiinni ekaa kertaa ohjausservossa. Eikös se "viimeistele" sen ensimmäisen rattaan käyttökelvottomaan kuntoon sitten joskus. Sitä ei sitten vissiin vaihdeta millään eikä taideta edes varaosana myydäkään.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #59 : 12.03.08 - klo: 14.15 »
JR ja Hitec on ainakin jossain vaiheessa ollu yhteensopivia  :huh: