Kirjoittaja Aihe: kyosho fazer  (Luettu 37129 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa svheebo

  • Jäsen
    • Profiili
kyosho fazer
« : 10.03.08 - klo: 19.38 »
Ensiksi,terve vaan kaikille,uusi jäsen tälle sivustolle.
Otsikon mukaisen auton ensimmäiseksi polttikseksi valitsin,josko harrastus tästä käyntiin lähtisi.
Alku on ainakin ollut takkuisa:D
Ensinnäkin,kun sain auton ekaa kertaa tulille,niin eipä ollut pukkia auton alle,sen enempää kuin tietoa koneen tyhjäkäynti kierroksista,joten pääsi kytkin vähän kärvähtämään,motti otettu irti,kytkin purettu ja uusi neulalaakeri tilattu.eipä tuo auto yrittänyt rappurallilta karkuun lähteä,sitten vasta havahduin kun yritti ryömia eteenpäin ja vähän savua nousi...kytkinkello ainakin tuli tuunattua,on kauniin sininen.
Sitten kyselen,kun autoa katselen osia odotellessa,onko normaalia kun auton renkaita pyöritellessä takapyöriä saa pyörittää miten päin vaan,mutta etupyörissä on ikäänkuin lukko,eli ne pyörivät samaan suuntaan ja vain samalla nopeudella?
Sellainen pelko iskee hanuriin että onko onnistunut räveltämään jotain muutakin rikki ennenkuin on metriäkään ajanut....jos näin,niin sit puretaan lisää,oppiipa auton tekniikkaa.
 
kyosho fazer+schumacher nitro fusion

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #1 : 11.03.08 - klo: 08.08 »
Fazerissa on (niinkuin monissa muissakin rata-autoissa) jäykkä etuakseli (spool). Eli siinä ei ole ollenkaan edessä diffiä, toisin kuin takana jossa renkaat pääsevät pyörimään eri nopeutta.


Poissa svheebo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #2 : 11.03.08 - klo: 08.52 »
suuret kiitokset tästä tiedosta,nyt pääsee sitten viikonloppuna taas harrastamaan.
kyosho fazer+schumacher nitro fusion

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #3 : 13.03.08 - klo: 21.21 »
toi fazer hajoo aika helposti ainaki sen videon perusteella heppu osu seinää ja samalla hajosi ohjais ja etu ja-taka akselit että hajoo ainaki noilta kohilta
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa svheebo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #4 : 14.03.08 - klo: 07.31 »
toi fazer hajoo aika helposti ainaki sen videon perusteella heppu osu seinää ja samalla hajosi ohjais ja etu ja-taka akselit että hajoo ainaki noilta kohilta

ok,tarvii yrittää varoa törmäilyä.malttia nyt pitäisi ainakin iän puolesta löytyä(34),mutta eipä sitä tiedä milloin se karkaa lapasesta,syystä tahi toisesta.
harmi vaan kun keli veti tälläiseksi,olis voinu vähän sisäänajella jossain asfalttiparkkiksella.tarvii vaan sitten illalla käytellä tankin verran tyhjää,tällä kertaa pukin päällä :azn:
kyllä oli mieli hyvä kun sai uuden laakerin kytkimeen,hienolla hiomapaperilla putsailin kytkinkellon sisäpuolelta ja akselin päältä varovasti mähmät pois.pyörii kuin ajatus.
ainut heikko kohta(pois lukien nyt sitten ne auton p*skat muoviosat..)on se pääratas,siitä tuli ihan ok,mutta jos tuntuu että pitää liikaa meteliä/ahistaa niin uusi on jo pakissa odottamassa.
kannattaako se vaihtaa metalliseksi,jos sellaisen löytää?vai onko tuo muovinen ratas vähän niinkuin "sulake"jos sattuu menemään kivi tms väliin...?
« Viimeksi muokattu: 14.03.08 - klo: 07.44 kirjoittanut svheebo »
kyosho fazer+schumacher nitro fusion

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #5 : 14.03.08 - klo: 07.56 »
toi fazer hajoo aika helposti ainaki sen videon perusteella heppu osu seinää ja samalla hajosi ohjais ja etu ja-taka akselit että hajoo ainaki noilta kohilta

Oikeasti jotain rajaa noihin kommentteihin KL, pliis.

Mikähän auto ei ottaisi itseensä seinään ajamisesta?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Mika R

  • Vieras
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #6 : 14.03.08 - klo: 09.41 »
Aivan...
Polttiskrossarin saa ajaa aika kovaa seinään särkymättä mutta muut.. joutuvat antautumaan aika pahasti....

Poissa Åsgard

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #7 : 14.03.08 - klo: 14.06 »
Aivan...
Polttiskrossarin saa ajaa aika kovaa seinään särkymättä mutta muut.. joutuvat antautumaan aika pahasti....

Laitetaan jatkossa ne vitsit sinne oikeaan osioon
Team Sokeripalat

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #8 : 14.03.08 - klo: 15.02 »
Mitkä vitsit?
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa svheebo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #9 : 29.03.08 - klo: 15.10 »
No niin,ekat ajomaistiaiset fazerista on otettu,olkoonkin että on perus/aloittelijalle tarkoitettu malli,herraisä että voi laite liikahtaa!!
Äänetkin oli aika messeät.
Uskallanko tuota toista autoani lentokenttää pienemmällä alueella kokeillakaan....
Säätämistäkin pääsin harjoittelemaan,ekan tankin tyhjennyttyä ei meinannu startata millään,ei muuta kuin ruuvit varovasti kiinni ja auki sekä ala että yläruuvia 2,5 kierrosta niin alkoi toimimaan,kävi tehtaan asetuksilla tosi paksulla...alkoi liikkumaankin vielä paremmin,toki sinisen savun saattelemana edelleen.Tyhjäkäyntiäkin sai pienentää.
Nyt virisi uusia kysymyksiä,asiallisia vastauksia toivotaan...

1.ennen ajamaan lähtöä vaihdoin uuden(ja öljytyn)ilmansuodattimen,meni aika tukkoisen näköiseksi,kannattaako/voiko noita pestä,vai onko kertakäyttökamaa,eiväthän nuo nyt ihan kauheasti maksa?

2.aikani ajeltua,alkoi ohjaus hyytymään,eikö servo vaan tykkää viileästä kelistä,vai eikö se jaksa toimia jos vähän kakelia kertyy niveliin yms...?
vastarin akku on jo vaihdettu 6V malliin.

3.mikä servo olisi hinta/laatusuhteeltaan sellainen,mikä varmasti jaksaa toimia,mutta ei maksaisi kuitenkaa maltaita saati sitten mansikoita?
Pitäisi tuohon fusioniin hommata molemmat,ja fasuun ainakin ohjaukseen vissiin parempi.

Mutta summa summarum,kivaa oli vaikka eppuja lainaten"lumihanki kutsui"muutamaan otteeseen aika vauhdikkaastikin.
Ainut että pesu-urakka tulee olemaan melkoinen.
On tämä vaan hienoa.
« Viimeksi muokattu: 29.03.08 - klo: 15.19 kirjoittanut svheebo »
kyosho fazer+schumacher nitro fusion

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #10 : 29.03.08 - klo: 17.00 »
tuohon autoon varmasti riittävä ja sopivan hintainen esim. futaba s3305
hobbylinnassa n.33€
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa svheebo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #11 : 29.03.08 - klo: 21.43 »
ok,tarviipa harkita vaikka sitä servoksi.juurikin tuon fasun purin,kun ei ohjaus toiminut kunnolla lämpöisessäkään.servo irti linkuista,niin johan toimii,vääntöä tuntuisi olevan kuin pienessä kylässä.voiko lika vaikuttaa niin paljon,että lakkaa toimimasta??
Tarvii vaan putsata,ja rasvata kaikki nivelet ja kokeilla uudestaan toimiiko...
Melkoinen hiekkalaatikko tuo kyllä oli.

Edit:lika poistettu,joka linkku rasvattu ja auto kasassa,toimii kuin unelma.ei silti poista sitä ohjaus-servon vaihtotarvetta,kattoo putsataanko taas huomenna.
« Viimeksi muokattu: 29.03.08 - klo: 23.37 kirjoittanut svheebo »
kyosho fazer+schumacher nitro fusion

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #12 : 30.03.08 - klo: 10.18 »
Älä hemmetissä voitele mitään niveliä mitä ei ole aivan pakko. Pöly kertyy vaan herkemmin linkkeihin ja kuluttaa kahta hullummin väljäks. Laakerit kannattaa voidella jollain siihen soveltuvalla, puhdistettuasi ne tietenkin ensin.

Ilmanputsareita EI pestä milloinkaan, eikä vielä silloinkaan. Vaikka se hyllyn raosta löytyvä ainoo filsu olis "vaan vähän pölynen", sitä ei käytetä. Huonona päivänä siihen riittää oikeesti 1 hiekan murun puolikas että kone menee. Se 1 muru voi päästä siitä ohi tms kun pölyistä filsua laittaa paikalleen. Mistä sen tietäis että juuri tämä on se huono päivä.

Alotellessa kannattaa lukee Ari-Pekan RC-sivut huolellisesti ja tarkkaan. Ja käyttää hakua foorumeilla.  :wink:

Poissa svheebo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #13 : 30.03.08 - klo: 11.50 »
ok,näin ajattelinkin ilmansuodattimien osalta.
Ohjauksen linkkuja rasvasin hiukan,ensin ne putsattuani,ylimääräiset toki pyyhin pois.laakereiden rasvailu ei taida onnistua,fasu on täysin kuulalaakeroitu auto,ja näyttävät olevan oikein suojatut laakerit.
kyosho fazer+schumacher nitro fusion

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #14 : 31.03.08 - klo: 14.43 »
Juuh. Onnistuu suojattujenkin pienoislaakerien rasvaus (ja puhdistus) varsinkin jos ne on metallisuojattuja. Se metallilevy on kiinnitettynä hiuksen ohuella sokalla joka lähtee terävällä askarteluveitsellä varovasti avittamalla ulkokehän urasta. Sit vaan moottorispreitä, paineilmaa, spreitä ja lopuks rasvaa. Muovi- tai paremminkin kumisuojattuja laakereita ei yleensä saa auki rikkomatta, mutta ne onkin yleensä tiiviimpiä ennen kuin niitten suojat sitten yht'äkkiä kuluvat väljäksi. Kun kumisuojus on kulunut raolle, laakerin saakin putsattua hyvin sprayllä ja taas rasvat perään. Muulla tavalla laakereita ei paranekaan puhdistettaessa ruiskutella, siis millään aineella, koska sen jälkeen ilman suojan avaamista ei rasvaa saakaan menemään laakerille kunnolla ja hiekkapöly menee varmasti laakerin sisälle ruiskutetun aineen mukana.

Jos vähänkään pölyisessä ajat, ota vaan linkkienkin palloista rasvat pois vaikka seuraavassa puhdistuksessa. Enemmän vaan haittaa kuin hyötyä. Täysin pölyttömässä ne voi rasvata, sillon siitä on hyötyä. Metalliset pallopäät (jos nyt jollain sellaisia on) kannattaakin rasvata oikein paksulla vasulla ja vetäistä joku kumi vielä päälle. Muoviset on niin halpoja ettei niihin kannata sen enempää ihmetellä.

Poissa svheebo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #15 : 31.03.08 - klo: 20.46 »
all right,tarviipa tutkia niitä laakereita tarkemmin,kiitos vinkistä.
linkkujen irroittelu on siitä epäkiitollista hommaa,että ei taida ruuvit sitä montaa kertaa kestää.tarvii varmaan katsoa jostain jonkinlainen ruuvilajitelma huoltopakkiin,ei harmita sit jonkun ruuvinkannan lopullisesti nylppäytessä niin paljon kuin muuten harmittais...
kyosho fazer+schumacher nitro fusion

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #16 : 01.04.08 - klo: 20.06 »
Eikä noita laakereitakaan juurikaan kannata putsailla. Kyllä ne kuluu jokatapauksessa väljäksi ja sitä väljyyttähän ei puhdistamalla pois saa.

Vaihtelee vaan tarpeen mukaan kumisuojattuja niin ei tartte leikkiä ja on ainakin timmit laakerit.
Axial SCX 10 TR

Poissa hc cob

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #17 : 03.04.08 - klo: 15.17 »
Mulla on fazerissa menny aika palon vetoakseleita(7)alle puolessa vuodessa!ja sitten kun tilasin käyttöohjeesta metalliset niin oli yli sentin liian pitkät, että silleen.Sinne vetoakselin ja diffikupin väliin kannattaa laittaa pieni prikka väliin, niin kestää.
Mut auto on tosi hyvä muuten, kun sen saa kuntoon,ja nopee ja hieno.

Vakio renkaat on tosi pitävät, etttä niillä ei paljon muuta kuin tavallista ajoa ajella :sad:;ja jos(ja kun)haluaa vähän sladitella, niin kannattaa ostaa semmoset kyoshon valmiiksi vanteelle liimatut radialrenkaat(n.24€, vakiot hinnastojen mukaan pelkkä rengaspari ilman vanteita ja sisäkumeja n.20€)ja hyvin menee,voi ajaa tavallsesti ja kun painaa enemmän kaasua,niin voi lustatella,on hauskaa :lol:.ja sitten on vielä saatavilla driftingrenkaita(nekin on hyvä, itllä on yeahracing-merkkiset ja hyvin meneee!).

Muovia on kyllä aika paljon :angry:, mutta ei sillä oo tarkotuskaan ajaa seinää päin :smiley:.

Ja tossa servossa itellä on hitecin halpisservo(n.16€),on ihan tarpeeks nopee (vakio kun hajos kun kastu...)

ja vielä kuva kaupan päälle niillä halvoilla (ja hyvillä rankailla)
« Viimeksi muokattu: 04.04.08 - klo: 18.16 kirjoittanut hc cob »

Poissa KL

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #18 : 03.04.08 - klo: 20.22 »
mut kyllä toi Cen Racing CT5-S voittaa fazerin. CT5-S on markkinoiden nopein RTR rata auto 117km/h!!
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Poissa svheebo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #19 : 03.04.08 - klo: 22.06 »
ok,tarviipa sitä hitecin servoakin katsella,vaihtoon se ohjausservo joutaa,ei ole edes kastunut niin pitelee ääntä iteksiään...muuten kyllä toimii.
Tänään talviloman kunniaksi kävin pari tuntia ajamassa,meinaa vaan kädettömällä loppua tie kesken...josko sitä viikonloppuna kokeilis vähän säädellä,miten kulkee kun laittaa laihemmalle,tosin tarpeeksi se kovaa menee nytkin sankan savun saattelemana.
Harmi vaan kun on kaikkialla vielä niin pölyistä,saa seuraavan ajokerran jälkeen varmaan purkaa taas atomeiksi,liika lika ketuttaa:)

Edit:servon ääntely johtuu vain liasta,jos ei ohjaus pääse tasan keskelle keskittymään,vika poistui kun putsaili kunnolla ja samalla poisteli kaiken rasvankin,toimii rasvattomanakin kuin"rasvattu" :grin:
 
« Viimeksi muokattu: 09.04.08 - klo: 14.24 kirjoittanut svheebo »
kyosho fazer+schumacher nitro fusion

Poissa usa-1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #20 : 10.04.08 - klo: 12.10 »
mut kyllä toi Cen Racing CT5-S voittaa fazerin. CT5-S on markkinoiden nopein RTR rata auto 117km/h!!

Pientä rajaa KL, ei niitä turhia viestejä tarvi kylvää. Mitäs sitten vaikka olisikin? Nopeusko on aina se tärkein asia? Sitä ei tässä topicissa haettu.
Sori OT. :wink:
Overpowered Savage/RB Concept TM728, Overpowered Revo/RbTm323, Mad Force Crawler x2/Nosram Rs28, Xray XB8 Pro,Xray T1, Homemade Tuber

Poissa hc cob

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #21 : 11.04.08 - klo: 15.00 »
Lainaus
mut kyllä toi Cen Racing CT5-S voittaa fazerin. CT5-S on markkinoiden nopein RTR rata auto 117km/h!!
Toi cen on hihnavetoinen,satasen kalliimpi ja siinä on 2 vaihdetta sekä kallistuksenvakaimet,eli ihan erilainen.
Laitetaan 2-portainen vaihtesto ja kallistuksen vakaimet + kaikki muu hyödyllinen mitä satasella tähän saa, niin eiköhän se oo jo aika lähellä tota ceniä(luulisin, mutta ei oo tullu koitettua)
« Viimeksi muokattu: 10.05.08 - klo: 11.42 kirjoittanut hc cob »

Poissa hc cob

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #22 : 11.04.08 - klo: 15.09 »
voiko kytkinlaakerit vaihtaa 5*8*3 kuulalaakereihin?vakio neulalaakeri on 5*8*9.
kannattaako samalla vaihtaa kytkinkello kun epäilen että on kulunut?Pääratas vaihtoon myös.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #23 : 11.04.08 - klo: 15.13 »
kyllä voi ja ehdottomasti kannattaakin. Ei esimerkiksi 1:8 krossissa turhaan käytetä kytkimessä kuulalaakereita. :wink: Kytkinkellon ja päärattaan vaihdosta tuskin on haittaakaan.

Poissa P.M

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #24 : 11.04.08 - klo: 15.17 »
mut kyllä toi Cen Racing CT5-S voittaa fazerin. CT5-S on markkinoiden nopein RTR rata auto 117km/h!!
Sä tiedät taas hyvin...
Esim.Schumacher fusion28 pitäisi kulkea 80mph vakiona.
Ja väittäisin,että ei tuo honkkarille pärjää.

Sori OT.

Poissa svheebo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #25 : 12.04.08 - klo: 19.10 »
Dodi,taas on ajeltu,hivenen vähemmän kuin viimeksi.
Aloin parin tankillisen jälkeen ihmettelemään,miksi kone ei kestä täysikaasua ollenkaan,viaksi selvisi puuttuva pakosarjan pultti...no,eipä kun kamat kasaan ja kotiin,auto putsaten ja uuden pultin hakuun.
Moinen 3x30 löytyikin nopeasti laatikoista.eikun rööri takas paikalleen ja kohta lisää ajoa....tai siis niin luulin:D
Onnistuin sitten kiristämään ne uudet pultit vähän liian tiukkaan,meni pakokäyrästä sitten toisen puolen kiinnike poikki.
Pystyykö tuollaista korjaamaan millään,aika heppoisen oloista alumiinia on?
Toisaalta,eipä tuo varmaan kauheasti maksa varaosanakaan,sikäli kun sen erikseen saa...
Tällaista tällä kertaa:)
kyosho fazer+schumacher nitro fusion

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #26 : 12.04.08 - klo: 19.51 »
Saahan noita varaosina, mutta suosittelen että ostat jonkun muun merkin pakokäyrän niin saat halvemmalla paremman. Tuollainen valettu on onneton muutenkin, esim. hpi nitro rs4 mallien käyrät ovat halvempia(reilu 10e), paremmin virtaavia ja sopii tuohon koneeseen/autoon.
http://www.hpieurope.com/kits.php?lang=en&cat=n-on
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa svheebo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #27 : 13.04.08 - klo: 11.47 »
ok,tarviipa kysellä jostakin sitä hpi nitron alkukäyrää.
Kukahan täällä suomen maassa tuota merkkiä edustaa,että voisi tilata moisen?
Onkos näiden laitteiden pakoputkissa suurikin merkitys virtaavuudella,tuosta fazerin putkestakin sanotaan kyoshon sivuilla että on viripilli vakiona?
Toki tuo fasun rööri on aika heppoinen verrattuna tuon fusionini putkeen...mutta on siinä isompi konekin.
Prätkä touhuissa on ainakin oman pyöräni kohdalla todettu usealla penkityksellä,että mitä avarampi/äänekkäämpi putki,sen enempi tehoa ja vääntöä ala/keskikierroksilla.
Toimineeko sitten näissä nitrokoneissa samaan tyyliin..?
kyosho fazer+schumacher nitro fusion

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #28 : 13.04.08 - klo: 12.20 »
www.hobbylinna.fi

HPI:n maahantuoja. Liikkeet Turussa ja Espoossa. Parhaiten saat kiinni puhelimella.

Poissa svheebo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: kyosho fazer
« Vastaus #29 : 13.04.08 - klo: 12.30 »
Kiitos tiedosta,täytyy huomenna tarttua puhelimeen.
Täytyy vielä mittailla tuo pakosarja,paljon on kiinnityspulttien väli jne,että ei tule tilattua ei sopivaa...
Ja seuraavan kerran kiristää vähän vähemmän,vaikkei tuokaan nyt mitenkään tiukkaan mielestäni mennyt...emännys totesi vaan et liikaa voimaa.
kyosho fazer+schumacher nitro fusion